Předmětem dnešního duelu je porovnání dvou koncepcí luxusního vozu věhlasného jména, které od sebe dělí 44 let. V čem jsou si podobné a v čem se naopak liší?
Obě dvě auta jsou přesně tím, čim jsou, resp. ve své době byla - dokonalým emisarem elegance, stylu, jasným (spolu)završením hierarchie automobilových tříd, bezvadným produktem s geniálně časovaným účinkem.
Designový přesah, zahrnující jak mistrovský, nevtíravý akcent na garážovou aristokracii, tak zřetelné, referenční znaky své (nad)třídy, přeznamenává účinek vozu ještě, než vyjede z bran továrny. Auto vytváří povědomí nejen o třídách automobilových, nýbrž též o třídách společenských, parceluje sociální skupiny, vyčleňuje elity a třídám nižším určuje jejich vlastní nepřekročitelné meze.
Samozřejmě, že v postmoderní době je společenský signál předznačených modelů rozmělňován spektrem majitelů. Tedy již ne výhradně tradiční aristokratické, velkoburžoasní, vysoce vzdělané elitní kruhy, nýbrž i hýkající popvězdy, případně profesionální hráči kuliček, jejichž hlava nedosahuje průměru jejich sportovního náčiní...
Přesto panuje i v této překotné, nejisté době stále jistý garážový řád. To si vždy nejlépe ověříš tím, když si uděláš malý testík - za tebou se na silnici neohlédne ani ten poslední garážový bezdomovec, ovšem za modelem shora, by sis vykroutil krk i ty sám.
Co cenit na horních karoseriích? No vedle naznačené aristokratické garážové reference, jistě tu citelnou modelovou designovou spřízněnost, tu dokonale zachycenou vizuální časovou kotvu, tedy k ocenění je právě to, co zdejší diskusní prosťáčci považuji paušálně za vyčpělost automobilky, šeď a nudu. Šediví a nudní jsou ovšem než oni sami. Neboť jejich lidský status definují hodnoty záporné, na rozdíl od automobilů BENTLEY, jejichž silniční účinek dosahuje razance zbraně hromadného garážového ničení.
Koncern ma v sucasnosti k dispozicii spickovu techniku (plne porovnatelnu s MB,BMW) za ktoru sa majitelia Bentley rozhodne nemusia hanbit. A bez Koncernu by tu dnes uz mozno ziadne Bentley nebolo ;-\
Projet to kolem lidi za totace, tak si zlomi vazy. Ja se treba kazdej den potkavam s prvni generaci defenderu a za tim se otocim taky vzdycky. V puvodnim stavu a porad pojizdnej.
jo, je to tak, vždycky jsem trošku zklamanej, když z takovýho auta místo elegantního šedesátníka vyleze polskej "dělník" , ale co, to auto za to nemůže, v podstatě ani na dálnici nepatří, nepatří ani do žádný euro-tepny, prostě ideál je nějaký to hrabstvíčko například u New Hampshire a po obědě s "Jeanem" zajet ke kamarádovi se šlechtickým titulem na odpolední čaj, debatu o románech, o vesmíru, možná biliard, později nějaká ta "dvanáctka" či starší :yes::yes:
"nýbrž i hýkající popvězdy, případně profesionální hráči kuliček" >:D:yes::yes: A ještě bych dodal mafiány, narkobarony, majitele monopolních loterií atd. ;-\ Oproti těm jsou i dvě výše uvedené skupiny docela na úrovni.
Ne...na tohle auto se vydělává několik generací. V jedné generaci opravdu jen zlomek. Protože člověk možná těch 10 mega dohromady schrastí. Ale kdyby je utratil za auto, dokud nemá aspoň 100 mega v aktivech, tak by byl finančně negramotným stvořením právě na úrovni těch hýkajících hvězd, které jsou dva roky po svém posledním albu na mizině. ;-)
Vždycky když čtu takovéhle stesky /no jó von si nahrabal, nakradl, bůhví jak k tomu přišel apod./ napadne mně:
když je to tak jednoduchý, udělej to taky! :-)
"Jsem trošku zklamanej, když z takovýho auta místo elegantního šedesátníka" - nejsi zklamanej, spadla ti držka ještě víc, protože někdo třeba v tvém věku už dokázal vydělat na takovou káru :yes:
A popová hvězdička? To bude další slušnej mindrák člověka, co vydělá tak na nižší-vyšší střední...
Z profilu neuvěřitelně krásné auto, ale díky předním světlům vypadá lehce slaboduše. Nemůžu si pomoct, kdyby to mělo hranatá přední světla ve stylu Phantomu, tak by to bylo dokonalé. Problém je, že už by to nebyl Bentley. Takže za mě z čelního pohledu vedou Rollsy, z profilu a zezadu kraluje Bentley.
Vnější světla se mi také moc nepozdávají. Tím spíš, když slouží pro denní svícení. S hlavními takový problém nemám. Odpustit si mohli vnitřní diody, ty mne také moc nepřesvědčily. Bentley jsou kruhy. Jen to s nimi možná trošku přehnali. Ale jinak krása.
U me lepsi, nezli clanky typu* Skoda poodhalila radici paku*,*Škoda se připravuje na výrobu motoru* nebo *mercedes bude mit po FL jina svetla*
Tady muzes porovnat to nejlepsi v dane tride ze sve doby a jak se povedlo vnouce. Navic jde o hezka auta, ja si nestezuju.
Jednou budiž, ale tenhle jakožeodbornej seriál "designový duel" kií, passatů, mondeí? Autor má nějakej patent na vnímání estetiky, rozhovory s autory vozů designery nebo snad studoval design na Royal College of Art, že se pouští do takových "odborných" článků...? Zkoumal ten design Bentlošů vůbec osobně živě? A nebo se tu jenom vaří z vody jako obvykle podle fotek z internetu a údaji výrobce o rozměrech d x š x v... 8-s