Vnímání současného evropského středního proudu se různí. S narůstajícími rozměry vozidel se jednotlivé rozdíly pojetí prohlubují a výsledky polarizují zákaznické spektrum.
Napriek tomu že s glorifikáciou koncernu často nesúhlasím a jej dominancia nad ostatnými hráčmi je stále menšia a menšia (napriek tomu že pri väčšine modelov stále existujúca). Porovnávať CC a Latitude je... odvážne.
[odkaz]
keď sa pozriem na ten interiér tak ani neviem kde začať. Radiaca páka, ktorá u Latitude vyzerá ako pochybná erotická pomôcka. Volant s ťažkopádnym designom a tlačidlami "len tak aby sa nepovedalo že nie sú". Navigácia je tam ako dolepená. Ľavá strana kokpitu vôbec nekorešponduje s pravou, kdežto passat designovo krásne nadväzuje z jednej strany na druhú, estetiku dáva v podaní účelnom a nie prvoplánovo ľúbivom... a vlastne renault sa ju nesnaží podať ani provoplánovo ľúbivo. Je smutné, že európska automobilka len "rebranduje" auto z kórey, ktoré aj v domovských končinách má XY silnejších konkurentov. Na porovnaní týchto dvoch áut vidieť že keď dvaja robia to isté, nie je to isté. Argumenty o tom, koľko toho v základnej výbave ponúka Renault navyše neobstoja, pretože ak si kupuješ auto v základe, tak si kupuješ niečo na čo vlastne ani nemáš. Skladám klobúk pred interiérovou estetikou passatu... howgh
(a to píšem ako človek, ktorý po dlhom váhaní vo dvojici vw polo a kia rio uprednostnil druhého kandidáta)
Toto je zbytočné riešiť. Evidentne si si dal písaním tohto elaborátu viac práce ako renault s výrobou tohto auta. Úlohou Latitude je držať miesto pre nový model, pár zákazníkov udržať, nič viac, a hlavne s minimom nákladov. Smutné na tom nie je vôbec nič, renault by zbytočne pálil peniaze vývojom vlastného zástupcu vyššej strednej na to aby predal 10.000 ks v európe. Lepšie auto príde 2013, a bude mať základ E Classe. Dovtedy bude stačiť Latitude. Inak aj tak si myslím, že lepšia vozba bude v Latitude, to CC na dlhé trasy moc pohodlné nebude a o vnútornom priestore ani nehovorím.
Ty jsi asi moc v sedačkách CC (Highline) nenajel stejně tak jako v samotném CC že? Jinek nic proti Renaultu, nejel jsem v něm, jen se mi designově nelíbí. Na druhou stranu, za ty prachy?
Kamarádka má dva roky predchádzajúce CC ale sedel som v nom len minutu a uz vobec neviem ci to bol highline, takze neviem posudit, ale v Latitude som sedel ked som bol na World Series by Renault a rozhodne sedenie vzadu je silna stranka tohto inak podivneho auta. Keby mam absolvovat 1000km na zadnom sedadle v tom alebo v tom, vsadim si na Latitude.
Latitude asi nestojí za nějaké hodnocení. Každý ví, že si musí pár let počkat na modely jež vzejdou ze spolupráce Renaultu, Nissanu a Mercedesu. Jinak Latitude není rebrandované auto. Latitude je výtvorem automobilky Renault Samsung, je to tedy Renault.
nechcem sa ta dotknut, ale dal si link na interie latutide ktory neexistuje, teda tento interier je pre vychodne trhy atd. ... u nas sa predava ten hnusnejsi ktory je nafoteny aj v clanku ;) kukni sa este raz na tie foto interieru latitude ... resp. sa mi zda ze tento interier ma aj sm5 ... to uz niesom isty, nechce sa mi spominat, stejne ako tu uz bolo viac krat spomenute, latitude je len obycajny doplnok na vyplnenenie diery kym pridu poariadne auta, teda nove modely, co sa blizi kazdym dnom :-)
"Interiérová estetika passatu". Ti trafili na sedliacku nótu, žeáno >:D
Ale vážne- interiér je asi jediná oblasť, kde cc-čko dizajnovo nezabíja latitude do zeme. Renaulto-samsung naväzuje na klasické veľké renaulty práve tam...aspoň z fotiek pôsobí útulnejšie (obývačkovo)...rozhodne skôr ako strieborný plast..ehm...brúsený letecký hliník v passate.
Ne, že bych chtěl být pedant nebo něco takovýho, ale...
Vozidlo však prošlo procedurou vykořenění, což byl nevyhnutelný krok pro poevropštění designu.
Němec však kontruje vyšší hodnotou šíře.
...do prestižně zející sféry...
Tato skutečnost je o to více markantní...
Jakkoli je to srovnání zajímavé, tak po literární stránce je analýza s prominutím děsná.
Díky za komentář, ale každé použité slovo odpovídá popisované designové vlastnosti (tímto reaguji i na GTI-ho slova). Nevidím jediný důvod pro volbu jiného slovníku.
Dobře tedy, znáš mě, Jakube, a tedy víš, že na předmětné téma jsem zdrženlivý a nikdy nemlátím prázdnou slámu. Čeho však je moc, toho je opravdu příliš. Rozeberu jen první dvě věty tvého článku. Ty věty zní, cituji:
"Vnímání současného evropského středního proudu se různí. S narůstajícími rozměry vozidel se jednotlivé rozdíly pojetí prohlubují a výsledky polarizují zákaznické spektrum."
Cílem článku je popis rozdílného designového pojetí současné střednětřídní až vyšší střední produkce. Jde ti tedy nikoliv o vývoj, o tendenci, jinak řečeno o směrování, nýbrž o popis stávajícího stavu. V rozporu s tím uvádíš, že "Vnímání se... různí" Správně by mělo být - "Vnímání je různorodé", případně "Vnímání je rozptýlené do širšího vějíře estetických postojů" či jaksi s cizím prvkem - vnímání je... alternativní, variantní, dekomprimované.
V druhé větě uvedená myšlénka, že totiž se "jednotlivé rozdíly pojetí prohlubují" nemá věcnou kotvu ve větě předchozí, čtenář se automaticky ptá - Jaké pojetí? O "pojetí" nebylo v předchozím textu vůbec uvažováno, naopak, v předchozí větě se pracuje s termínem "vnímání", tedy ty od subjektivního obrazu (vnímání veřejností) přejdeš bez jakéhokoliv vysvětlení k pohledu jaksi "zevnitř", tedy k pohledu skrzevá "rozdílnost pojetí", přitom evidentně máš na mysli designové pojetí, nikoliv pojetí konzumenty a už vůbec ne vnímání těmito konzumenty.
Nadto operuješ s narůstajícími rozměry, a to je dokonce ústřední myšlénka tvé druhé věty, aniž bys právě jejich narůstáním odůvodnil v závěru věty předmětnou polarizaci. Jinak řečeno - čím více auta tím více polarizace.
Současně pracuješ s argumentem, že jde o polarizaci všech konzumentů, aniž bys dále v textu tuto velmi kritickou úvahu jakkoli odůvodnil.
První dvě věty by měly tedy znít takto:
"Vnímání současného evropského středního proudu je nepochybně různorodé. S narůstajícími rozměry vozidel se dokonce jednotlivé rozdíly jak v uvedeném vnímání, tak v pojetí samotných designérů natolik prohlubují, že ve svém výsledku jistě výrazně polarizují významnou část zákaznického spektra."
A takhle to jde slovo za slovem, větu za větou. Věty nesedí, nesedí výrazy, nesedí věcný pohled, neexistuje myšlenková návaznost, jsou to nahodile poskládané shluky slov, prošpikované velice toporně navíc zcela nešťastně cizími výrazy bez "ladu a skladu".
Nechci tě tu tvrdě drásat Jakube, věř, že každý víkendový článek čtu velmi pozorně. Nemohu jinak, dnes je to než garážové mudrlantství, věřím upřímně míněné, ve výsledku však ve zdejší komunitě jistě (minimálně některými kolegy včetně geteiho) velmi obtížně přijatelné.
P.S. Chceš příklad vskutku brilantního aktuálního textu? Textu věcně, myšlénkově i výrazově dokonale provázaného? Chceš příklad špičkové práce s delším textem? Chceš příklad, jak se to dělá, když autor "vede" čtenáře svým myšlénkovým a úvahovým světem tak, že čtenář se nechá vést za ruku a žasne nad tím, jak přirozeně věty kanou jedna za druhou, aby na konci tiše a opravdu v pokoře pozvedl palec? Přečti si například tenhle testík: [odkaz] Nechť je to pro tebe inspirativní škola psaní.
Děkuji za věcné vyjádření. Co se však týká Tebou přepracované první věty, upozoňuji, že jde o perex, kde jsem se příliš nerozepisoval. Jinak beru výtky na vědomí.
Jakube, cenim si toho, ze jste ochoten stat si za svym i v diskusi.
Presto se vsak domnivam, ze volba slov a celych slovnich spojeni v clanku je naprosto nevhodna. Napriklad slovo markantni je mozno stupnovat, je tedy nezbytne tento tvar vyuzit. Prestizne zejici sfera je nesmysl samo o sobe, stejne tak veta o procedure vykoreneni. Vim, co tim basnik chtel rici, ale takto to proste vyjadrit nejde.
Neberte to prosim jako nejake arogantni napadani, jen jako jisty podnet pro budouci zlepseni. Vase clanku jsou obvykle velmi zajimave, jen tak dal.
Podívám-li se na to zpětně, máte pravdu. V řadě míst jsem měl zřejmě zvolit jiná slova i slovní spojení. Co se však týká jejich náplně, tu bych ponechal.
Nejsem ten, kdo by tě kritizoval za zvolená slova nebo slovní spojení. Podle mě vše začíná u obsahu a forma pak už spíš rozhoduje o tom, zda ten obsah zabije či nikoliv. V každém případě jen forma bez obsahu nic nezachrání. V tomto článku mám osobně spíš problém s obsahem, k formě jsem obecně celkem tolerantní. Vadí mně jen velký nepoměr mezi množstvím slov a myšlenek. K obsahu. Píšeš o poevropštění designu a o mezistupni mezi designem Patricka le Quémenta a Laurense van den Ackera. Já tam žádnou návaznost ani na minulý ani na budoucí designový směr nevidím. Naopak tento design spíš dává najevo, že nemá s novou tváří Renaultu nic společného a odděluje spíš auta Dacie a Samsungu od klasické produkce Renaultu. Proto tento design najdeš na autech jako Latitude, Koleos, Renault Duster, Renault Sandero, Renault Logan,....
Víc než další vysvětlování napoví fotky. Myslím, že záměr Renaultu o designové odlišení této řady je více než jasný. Na závěr bych ti rád poděkoval za tvoje články a určitě pokračuj. Kritika je vždy prospěšná a při tvém mládí o to víc. Navíc chápu, že je zcela něco jiného design dělat a o designu psát.
Renault Latitude
[odkaz]
Renault Koleos
[odkaz]
Renault Duster
[odkaz]
Renault Sandero
[odkaz]
Renault Logan
[odkaz]
Renault Thalia
[odkaz]
Skelet článku implementovaný evidentně z postmodernistických aktivit lingvistických abonentů, abstrahuje v komplexním diametru aktuálně substrahovanou esenci, dominující však nad centrální úvahovou osou natolik depresivně, že pohled skrzevá nechtěně parcelovanou duální ambivalenci, fatálně decimuje multidimenzionální afinní estetický úvahový prostor, negativně ovšem předurčovaný již samotnou ekvivalentní esencí výchozích formulačních kvalit... 8-s8-s Boha jeho, Jakube!
Pánové, děkuju za uznání, no dnes jistě všichni cítíme, že radost z toho nemá jistě nikdo. Všichni však věříme, že se jedná o Jakubův "amok" k němuž u něho dochází opravdu jen jednou,maximálně dvakrát za deset let... :*)
Jakub má na to psát dobré texty, texty, kterým budeme zvedat palce. V tom mu jistě můžeme věřit.
Až na to, že autá do duelov pravdepodobne nevyberá Jakub...on iba píše, o čo ho požiadajú. Vzhľadom na to to zvládol celkom dobre.
Ale kto vymyslel porovnávať dva tak odlišné vesmíry, to už nevidím na bežnú úchylku, to je niečo špeciálne...
Re: ja by som s pasatom CC porovnal skor Kiu Optima ako rend
Tebou vydedukovaný závěr je značně odchýlen od reality. Optimu mám rád, je to opravdu velmi povedené auto a jasně ukazuje, že Kia má narozdíl od Hjundé úžasný designový směr (podle mého). Pravdou však je, že jsem po cca 1000km za volantem Optimy a zhruba stejné porci kilometrů v novém CC nenašel jediný důvod, proč by byla Optima lepší. CC je pro někoho snad méně nápadné a možná méně atraktivní, ale jeho atraktivita spočívá v absoulutní harmonii čistých tvarů a uživatelské dokonalosti. Byť nemám co Optimě vytknout, je CC o několik koňských délek lepší. Jo vlastně, u Optimy stejně jako u obludného i40 je naprosto tupý a bezpolavní motor 1,7CRDi, který vzbudí asi tak stejné emoce jako Panamera 2,0TDI... Tady Optimě uniká vizuální zážitek nad zážitkem z jízdy až je to trapné...
Popravdě sem renault moc nepochopil, proč se rozhodli dělat tenhle model..nenapadá mě moc ošklivějších a nudnějších současných aut..obzvláště v porovnání s 508, nebo C5
Zadek je určitě lepší. Passat CC měl zepředu švih. Výsledek kopíruje cíl - chtěli dostat CC nad Passat, ale trochu se mi stýská po něčem rozevlátějším. Prostě mu to slušelo. Nakonec je asi příznačné, že model přejmenovali, protože mají odlišný charakter.
Na fotkách Latitude jsou asi 4 fotky z jiného Interiéru - co to je za auto? To je nějaký koncept? Vypadá hodně podobně Latitude, ale je podstatně, ale podstatně hezčí, než ten co je v Latitude normálně. Ten se mi hrozně nelíbí.
Jinak Mám přes rok CCčko v nejvyšší výbavě v Rline paketu a najel jsem s ním zatím 100.000km a srovnání s Latitude je hodně nadsazené - Renaulty mám rád - měl jsem VelSatise, asi 4 Safrany, R25 a Espace, něco jsem se s nimi najezdil, s Latitude také, ale to auto je jak uvnitř, tak z venku o třídu níž než i obyčejný Passat. A nic na tom nezmění ani masážní sedačka, ani voňavka v klimě..
Zde se jedna o designovy nářez. Nebylo treba ani CC, stacil by jakykoliv evropsky sedan od nizsi stredni nahoru. A ta *dira na cedecko* v latitude, to je laskomina.
Pomatený, nepříčetný GTI provádí textovou analýzu, ty v o l e, tohle je hustý, hustý, hustý ... >:D >:D >:D >:D >:D:yes::yes: ty vole ... "nikdy nemlátím prázdnou slámu, pracuji s argumenty, nesedí věty, nesedí výrazy" ... ty vole ... tak to je bomba ...!!!! velice toporně-to je sen tohle!!!!!! :yes::yes::yes::yes::yes:
Asi neměl dlouho sex :-) . Mě ale více dojalo "garážové mudrlantství" protože toho se milý pan GTI již také nekolikrát dopusil...a to navzdory tomu, že nejspíše auto v dílně (garáži) neviděl nikdy. A to tam jeho VW zajíždějí čím dál častěji.... >:D
Latitude bych vůbec nepodceňoval... :yes::yes: myslím že od renaultu byl dobrý tah naučit samsung evropsky...povedlo se jim to mnohem lépe než s koleosem
Původní CC byl designově určitě povedenější, předek i zadek. Původní CC byl jako blesk z čistého nebe, nepodobné ostatním autům od VW. Emotivní rozevlátý design. Mimo starého CC auta VW moc nemusím kvůli jejich snaze napasovat na celou řadu stejný předek i zadek. Modely jsou málo individuální. A nový CC je takový kočkopes. Jakoby chtěli zároveň auto usedlé a stejné jako sbytek produkce a na druhou stranu něco trochu víc dynamického. Takže nechali hezký členitý bok a nasadili přední světla ala Latitude, která se k prolisům na bocích vůbec nehodí.
O Latitude nemá cenu mluvit vůbec. Je na něj tristní pohled po autech jako byl např. Safrane, Avantime, VelSatis, ,Megane (auto roku), Twingo 1. generace.
Kdyz on Passat se vyborne prodava a tak u rendliku prisli na napad si na nem prihrat polivcicku. Vzali korejsky suplik a oplacali ho podle vzoru Passatu. Co z toho vzniklo je ztelesnenim nejlepsi urovne rendlikovskeho designu. :no::no::no:
tohle máš ale všude...VW je auto pro masy s cílem se zalíbit...nebo alespoň neurazit většinu lidí...na to hold potřebuješ tuctový a nevýrazný design...a to se VW daří...ve svém portfoliu nemá nic specifického...de facto vyrábí obyčejná, nadprůměrná a praktická auta s výborným interiérem a decentním designem...a na to slyší velká část evropské populace...nejsem fandou VW ale nutno říct že si s designem poradili mnohem lépe než skutečně bezpohlavní toyota, děsná honda a poněkud kontroverzní nissan
velmi příjemné překvapení...že redakce srovnala tyto dva nevšední zástupce "segmentu E" v případě VW CC by se o tom dalo s úspěchem pochybovat...už jen proto že jeho základ tvoří passat ze segmentu D...toto jen dokazuje jak je segment D a E propojen....kolem 5 metrů dnes měří kdejaký subpremiový sedan segmentu D...ovšem už jen to že tento samsung-renault vcelku směle snese srovnámí se skutečně stylovým a špičkovým VW CC je úspěch samsungu(renaultu). pohled do interiéru mě přivádí na podobný názor...latitude na passat stále ztrácí v naprosto špičkové ergonomii ve které je prostě koncern špička...ale zároveň je skvělé že renault už upustil od svých levných a chaotických interiérů...alespoň v této třídě...tyto dva vozy ačkoli je výrobci prezentují uplně jinak...jsou si nakonec i docela podobné...docela by mě zajímalo jak by dopadl duel na silnici...jistě...CC by vyhrál...ale bylo by zajímavé sledovat jak moc by se ho dokázal renault držet....latitude pouze dokazuje že i za peníze sedanu třídy D lze pořídat vcelku vkusné a decentní auto segmentu E...za toto renaultu :yes: a nezbývá než se těšit co vzejde z chystané spolupráce s mercedesem
Byl bych poslední, kdo by glorifikoval Latitude, ne že by se mi vysloveně nelíbil, ale beru ho jako value for money nouzovku, než bude plnohodnotná náhrada za velké limuzíny.
minulý týden jsem však právě měl možnost jet výše zmíněnou kombinací 2.0dCI/AT a pár věcí mě příjemně překvapilo:
- prostornost - seděl jsem sice jen vepředu, ale jak podélně, tak hlavně na šířku je tam spousta místa. široká loketní opěrka, ideálně situovaná, pohodlné sedačky
- spracování a odhlučnění interiéru. hlavně ta druhá disciplína mi přišla jako lepší než v Laguně
- pohodlný podvozek - příjemný, plavný, lehce houpavý. znova v porovnání s Lagunou (ok, myslím verzi GT která je asi přitvrzená) mi to připomínalo pohodlíčko ve starém rencovském duchu. možná to není vrchol sportovního blaha, možná to neumí tak dokonale filtrovat nerovnosti jako měchy, ale mluvíme tady o "hotovém" autě s katalogovou cenou kolem 700tis.
- klasický automat, slušně odladěný, opět spíš orientovaný na pohodlí než "sportovnost"
můj výsledný dojem z auta byl vcelku pozitivní. na dlouhé trasy převážně po dálnici ideální, po městě díky automatu taky využitelný. podle vyjádření majitele nic moc spotřeba (kolem 8l). Za ty peníze podle mě fajn protihodnota.
... na Latitude - hotová patália! Tak, páni dizajnéri, ani to nebolelo. Však? Stačilo prerobiť masku z Thalie. Tak to končí, keď dizajnéri stratili papier a ceruzky. Keď toto má byť maska pre Renault prémiu, tak PARDÓN.
Prepáč "Klaudius Renaultus Magnus", keď som urazil tvoje R ego. Renault robil vždy "bomba" autá. Safrane, Vel Satis a iné hrče, ktoré boli prepadákom na európskom trhu. Takto dopadne Latitude. A padne z poriadne vysokej Altitude.