Stručně - podvodná investiční činnost, na kterou nabírá provozovatel prachy od investorů se slibem zúročení. Neinvestuje efektivně a vyplácí jen vybraným investorům, většinou těm, co investovali nejdříve. O nutný příliv nových investorů se nemusí starat jednotliví investoři jako v pyramidách, ale stará se o něj sám provozovatel.
Podle Itala Carlo Ponziho nebo také Charlese Ponziho vyhlášeného podvodníka 20. let v Americe, který tehdy vyvařil asi 20 miliónů dolarů.
Jen si vzpoměňte, jak státy zainvestovaly automobilky v 2008 - 2010. Všechny by na bežném trhu pochcípaly. Měly ztráty desitky miliard. Teď se honosí zisky, ale státům nic nevrací. Tesla má ztrátu ve stovkách milionech, ale rozjíždí seriovou výrobu, auta jezdí a lidé je chtějí.
Kdo v životě neinvestoval do Start-ups atd., vlastního nápadu, tak nepochopí. Je to normální investorský risk. Ale oni už jsou mnohem dál, není to jen idea, do které někdo nalil 100mil dolarů atd.
Vždycky to musí být podloženo nějakou, pokud možno co nejvěrohodnější, pohádkou, příběhem, nadějí, pokrokem, jak říkáš ideou, které musí investoři uvěřit.
Nemyslím, že by byly tak snadno dostupné veškeré podklady, aby bylo možné zjistit, jak to doopravdy je. Proto si to neodvažuji striktně soudit.
Jestli někdo něco půjčeného vrací nebo ne, je hlavně věcí věřitele.
Šlo o hlasy voličů, politické rozhodnutí. Tesla už všechny státní podporu, půčku na rozvoj elektromobilismu, vrátila a v předstihu, oproti smlouvě. Ze zisku. A to nemusela tak brzo.
Podpora $7500 je pro všechny automobilky, a je omezená na počet prodaných el. aut. Teď je odhad, že hranice Tesla dosáhne na konci 2017.
No jeden z největších investoru je třeba Google. Myslím, že jejich investiční oddělení ma tisíce lidí a né pár lidí u piva v obýváku.
Když chceš hodně peněz, musíš také něco předvést. Něco vrátit, něco vyrobit a prezentovat se důvěryhodnými investory k tomu samozřejmě patří a do skládanky pěkně zapadá.
Já to nedokážu posoudit, myslím, že ani ty ne a jak to celé dopadne možná neví ani sám Elon. Třeba i dobře.
To co si vytáhl od investorů. Jsou drobné oproti tomu, co do toho musí cpát ostatní, aby se dorovnali. Investory láka neuvěřitelné nasazení, efektivita a prakticky celý hotový řetězec pod dozorem Tesly včetně, včetně největšího důkazu: že to že to dělají dobře, říká jejich nej konkurence, když to na konverencích potvrdí z vlastních úst CEO třeba VW. Plus ty jejich 10x a vícenásobné investice, než to co si řekla Tesla od investorů. A Tesla má továrnu na baterie, auta a největší síť nabíječek na světě.
Zisk inkasujete i z rozdilu rustu hodnoty vaseho podilu, kdyz jej prodate. Mlceti zlato. Jde poznat, ze akciovemu trhu nerozumite. Nikdo ted nechce, aby byla Tesla ziskova. Vsechny prostredky opet investuji. Spolecnosti, ktere jsou jen na vybirani zisku z dividend vetsinou stagnuji, nerostou a upadaji. I Tesla kdyby zamrazila jakykoliv rozvoj, propustila vsechny vyzkumy a investice, tak by byla ziskova. Ale do 3-4 let by ji dohnaly ostatni automobilky a chcipla. Ja radeji koupim akcii za $10 a prodam ji za $100, protoze ma produkty, sit prodejni, nabijeci a servisni, verne zakazniky, hype, perspektivu a naskok.
Výroba jedné Tesly a její 10 letý provoz na elektřinu z uhelných elektráren + následná ekologická lividace baterií zatíží životní prostředí víc, než 30 let provozu 40 let starého benzínového Lincolnu se 7 litrovým OHV V8 co žere 25 litrů na sto >:D >:D >:D
1) musíš postavit továrnu na Tesly
2 továrnu na baterky
3) vytěžit Lithium
4) vyrobit auto
5) vyrobit do něj někde proud
6) recyklace baterek po 10 letech
Myslíš si že tohle všechno zatíží přírodu víc než něco, co už je vyrobeno? + Výroba a distribuce benzínu?
Ne, žádný link nemám, jen jsem na tvoji žádost popsal svými slovy co to je Ponziho schéma. Ani jsem prvotně netvrdil, že to Tesla dělá, jen jsem zmínil, že to tak může vypadat.
Že má Tesla potíže s dodávkami modelu 3 se všeobecně ví.
Tento link sem nejde vložit, tak to překopíruji.
Kalifornská automobilka má s rozjetím sériové výroby Model 3 zjevně větší problémy než připouští. Zákazníkům tak posílá další maily s odklady dodání.
Je pohádka u konce? To je otázka, jakou si nejspíše nyní pokládají nejen majitelé akcií Tesly. Hodnota jedné totiž ještě 18. září letošního roku činila 385 dolarů (cca 8 500 Kč), dnes ji ovšem můžete pořídit za 302,78 USD (6 670 Kč), nejlevněji za poslední půlrok. To je více než razantní sešup, který má bezesporu spojitost s novým sedanem Model 3. Ačkoliv totiž k jeho slavnostnímu odhalení došlo již na počátku července, značce se stále nedaří jej dostat ke koncovým uživatelům.
O potížích automobilky jsme informovali již v minulosti, nyní tu máme další smutnou zprávu pro veškeré zájemce o nový kalifornský elektromobil. Tesla totiž rozeslala držitelům rezervací e-maily, ve kterém zmiňuje další a další zpoždění. Není přitom malé a je otázkou, zda je poslední. I proto je pokles ceny akcií pochopitelný - nejistoty je teď kolem Tesly ještě více, než obvykle bývá.
S čím mohou nyní zájemci počítat? Pokud šlo o držitele rezervací hned z prvního dne, tedy ze dne, kdy Tesla otevřela objednávkové knihy, jednalo se o obyvatele Kalifornie a k tomu o lidi, kteří již jsou majiteli nějaké Tesly, pak měli původně očekávat dodání novinky už v listopadu 2017. Aktuálně ovšem již jde o časový rámec prosinec 2017 - únor 2018 nebo dokonce leden - březen 2018.
To není zrovna brzký termín na úplně první zákazníky vozu, jehož sériová výroba s fanfárami začala v červenci 2017. Navíc nemusí jít o poslední odklad. Jakkoliv totiž Tesla opakovaně tvrdí, že se jí daří řešit, ony e-maily naznačují, že jistotou zrovna nehýří. Je tedy otázkou, kdy dojde k navýšení výroby alespoň na 5 000 aut týdně, což byl původní plán pro letošní prosinec. Nyní je ale jisté, že letos již na jeho realizaci nedojde - to už konstatuje i sama Tesla.
Jakkoliv tedy akcie automobilky od počátku roku, kdy se obchodovaly za zhruba 217 dolarů (4 775 Kč) neuvěřitelnou měrou vzrostly, s ohledem na potíže z posledních týdnů je znát nervozita investorů. Ta pak samozřejmě bude tím vyšší, čím déle budou dodávky odkládány. Třeba lidé mimo Kalifornii, opět z řad prvních zájemců, mají počítat s dodáním až se závěrem prvního pololetí příštího roku.
Závěrem dodejme, že Tesla dnes ohlásila převzetí firmy Perbix, která pro ni dodávala zařízeni pro automatizovanou část výroby jejích aut. Je tedy nanejvýš pravděpodobné, že výroba Model 3 má stále k automatické daleko a převzetí této firmy má Tesle umožnit přesměrovat veškeré její kapacity směrem k fremontské továrně a co nejrychlejšímu vyřešení přetrvávajících problémů...
Autor zjevně neumí anglicky nebo web asi vlastní akcie nějaké běžné automobilky.
- je tam celkem 19 kusů Model 3
- mezi focením a napsaním článku některé auta zmizela a jiné se objevila
- je to mezi sklad, kde se dávají auta, které nejdou rovnou na expedici. Drobné vady laku atd., které se opravují stejně jako ve všech jiných automobilkách, ale nezastavuje se hned linka. To stálo na těch listcích a poznámkách na oknech.
- Tesla totiž nemá obří odstavné parkovištěmm jako běžné automobilky. Na to si koupila novou budovu, ale ještě není připravena. Všechno jde prakticky hned na expedici.
- Navíc daná auto ukázala, že se vyroba zrychluje i když se spožděním, protože se už dostali na vyšší čísla VIN. Resp. bylo tam nalezeno zatím nejvyšší viděnné VIN.
Je vždy vtipné, jak pisálek a běžný čtenář má lepší rozhodovací schopnost, predikci, informace o trhu, než všechny ty automobilky, co se snaží Teslu narychlo napadobit. Co rozhodli jejich šefové s podporou dozorčích rad, kde sedí ty esa, co jim roky prodávali, designovali jejich spalovací autíčka.
Sedí tam lidí, co se bojí o své desítky miliony eur, které mají v akciich těch automobilkách a přišli by o ně. A určitě by se rozhodovali špatně, aby o ně dobrovolně přišli >:D >:D >:D >:D
Jen VW do toho lije 10 mld. a určitě by to dělali, když by to byl nesmysl.
Jojo na 100% mají fanatičtí obránci spalováků pravdu >:D
Jo my jsme všichni fanatici a ty jsi nezaujatý neutrální pozorovatel cha chá.
Z tebe to kámo úplně čiší, další přesvědčený stoupenec neomylného vůdce Elona Muska. Děláš tady ze sebe woa. :-) Ale jen tak dál, bavíš. jako náhrada Kharla Antidiesela se ale musíš HÓDNĚ zlepšit.
Nejde o Musku. Rozhodne se v zivote spletl menekrat spatne nez Vy. Pokud zamestnava pres 40tis lidi. Jeho firmy maji hodnotu pres $50 mld. a nepochazi z privilegovane rodiny, tak pokud byste hledal vzor pro Vase deti, tak bych ho zvolil. A tykejte svoji stare, dekuj. :-)
Ja rekl fakta, Vy jen predpoklad, ze jsem fanatik.
oni by ty baterky té Tesle na tom odstavném parkovišti při -18 brzy odešly do kytek. Tuhle sem četl člneček jak Tesla funguje v -15. dojezd cca 180-250 km dle rychlosti a zapnutých spotřebičích
HAHAHA
lepší dojezd i raketový nosič MAZ s motorem o objemu 30 litrů >:D >:D >:D
Zatim jsem neridil auto se spalovacim motorem, ktere by melo mensi dojezd jeste pred vyjezdem z tovarny. Pokud automobilka tvrdi, ze ma nadrz 60 l, spotrebu 5 l, ale v realu 6, tak ma dojezd 1000 km misto 1200 km. S klimatizaci v lete tak 900 km. Tohle Vas nestve? Na tohle jsme si zvykli a tolerujeme to. Pokles v prvnich 6 mesich je u baterek Tesel kolem 7 procent, pak se stabilizuji. Fyzika. Klesaji cca 1-2 % rocne.
Do Model 3, s vetsi baterkou, Tesla dava vetsi materky nez deklaruje, aby absorboval i 6 mesicni pokles. Na US testech dojezdu, ktere jsou mnohem prisnejsi nez evropske, byl nameren dojezd vetsi v tomto rozmezi. Tesla se tim ale nechlubi, protoze vi, ze je to urceno na kompenzaci. Ktera bezna automobilka se tak chova? Zadna. Lzou a my jim tleskame a vy se jich zastavate. Realita pokriveneho sveta.
To je tím, že nejsi ten vizionář. Pak by ti to nevadilo a nevadilo by ti ani vyndat 2 mega za tohle [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:D Kam se hrabou Rumuni s Turkama dohromady na Muska >:D
Ak si naozaj myslis ze elektricke auta su menej ekologicke ako auta so spalovacim motorom tak neviem co robis na strane venujucej sa autam. Nejde len oto kolko auto vypusti CO2 do ovzdusia. Ide aj oto ako sa palivo ktore natankujes za 4 minuty dostane na pumpu a ako ekologicky sa vyrobi. Nehovoriac otom ze ty do auta lejes aj olej co tiez nieje zrovna ekologicka velicina. Zatial co elektrina moze byt vyrobena z obnovitelnych zdrojov tak tvoj benzin alebo nafta asi tazko. To je ten najvacsi bordel. Najviac kto kritizuje elektricke auta su ropne spolocnosti ktore prichadzaju o obrovsky zisk!
Jasně,, elektřinu pro 5 miliard aut vyrobíme z obnovitelných zdrojů. To bys těch větrníků musel postavit asi 18 miliard >:D >:D
a přebudovat rozvodnou sít atd a nabíječky, na to stačí pakatel, počítám tak 999 bilionů liber >:D >:D >:D
Ty spalovaí auta sou vyrobená a lecterá tu jezdí už 30-50-70 let. a jezdí furt a zatěžujou svět méně spolodinama jak výroba nových auta, těžba lithia, dalších kovů, výstavba nabíječek, větrníků, panelů atd,
Abys vyrobil jednu teslu a mohl jí nabíjet, vypustíš do ovzduší tolik sra*ek, že si to vůec neumíš představit...
Ekológia jak cyp. Koľko energie, vrátane tej elektrickej potrebuješ na vyťaženie, transport, spracovanie a ďalšiu distribúciu paliva (od ropy po phm na čerpačke)? Aha, na to si zabudol, však že. Ekológia jak cyp >:D >:D . Seriózne číslo do obehu ešte asi nikto nedal, bolo by zaujímavé mať to zrátané kompletne ;-)
transport doteče potrubím do rafinerky, a odtamtud jí doveze nákladá třeba 20 km na první čerpačku. co když zrovna bydlíš blízko rafinerky vid....
Hlavně nemusí těžit lithium, zpracovávat po 10 letech baterky, stavět na ně nové továrny, stejně tak na elektromobily. továrny na kalsická auta už stojí.
Pohádky o roční ztrátě kapacity ve výši 1-2% si nechte pro idioty. Každý z nás ví, jakou kapacitu má za 3 roky akumulátor využívající stejnou chemickou reakci ve svém notebooku... ;-\
..značka TESLA problémy netrpěla , snad jen když byla československá a vyráběla černobílé televize a žárovky :-)
Stejně pojmenovaná automobilka , vyrábí pěkná ale problematická auta.
Jejich problémy s kvalitou i výrobou jsou známé ..akcie neustále klesají.
Elelektro auta moc nikdo nechce..jen pár milionářů je má jako atrakci.
Na osud Tesly jsme fakt dost zvědavý..přežije , nebo skončí?