Na natáčení světelného paprsku při průjezdu zatáčkou jsme si sotva zvykli a Opel už přichází s další evolucí v osvětlení. Inteligentní světlomety budou podle stylu jízdy fungovat v devíti režimech. Jako první jimi bude vybaven model Insignia.
a v každém případě to bude chtít i možnost manuální předvolby, blokování. Sebeinteligentnější automat orientující se podle pouze rychlosti neokáže postihnout všechny eventuality...
MAm Vectru C a ostřikovač světlometů stříká tak nesmyslně že vystříká 5x více na světla než ostřikovače na čelní sklo. Při špatném počasí mám za hodinu prázdnou nádržku. Nejde to nijak přenastavit ! Zastíráte sklo a světla se taky ostříknou - 2 dcl fuč.
Zdravim,
je to par let, co jsem prodaval Opely a vzpominam si, ze existoval zpusob, jak ostriknout pouze celni sklo.
Zkusil bych pritahnout ostrikovac pouze kratce (mohu se mylit) nebo se podivat do navodu.
S pozdravem
Roman Judas
JJ mám opel omegu a je to tak ,když přitahneš slabě de čelni,když hodne jdou světla a když pořád hodne tak je tam omezení že pokaždém ostříknutí je pauza 3 ostřiky čelniho skla než zase jedou na světla.. a to je 96ka tak pochybuju ze 2008 bude na tom hur ;-)
Bude to dost komplexny system, na zaciatku bude treba vychytat vsetky muchy, ale celkovo ako myslienka, je to konecne uzitocny kus elektroniky prispievajuci k bezpecnosti a pohodli jazdy...
Z vlastní zkušenosti vím, jaký je nebetyčný rozdíl mezi normálními světly, xenony a bixenony s natáčením. Ty poslední mám v Signumu, zatáčejí se mnou a je to jedna z nejužitečnějších věcí na autě. Zvláště oceníte při projíždění nočních okresek. Jako náhradní díl trochu drahé (cca 36 tis. jeden bixenon), ale z hlediska bezpečnosti skutečně dobrý počin. Pokud Insignia vyjede s další generací světel, neváhám připlatit. Lidi si připlácí za spoustu blbostí na autě, ale spojler nebo chromová lišta mě na důchodce v šedém vaťáku za zatáčkou neupozorní...
Jakákoli "inteligentní" světla mohou krásně dojet na tom, že je pan majitel nechá "zaflákané"...
Tento systém je opravdu pěkný, sice si nejsem zcela jist, zda bude první generace vyhodnocovat všechny situace správně, ale myšlenka je to dobrá - chybí mi tam však nějaké "čidlo" které by majitele vyzvalo k očištění světlometů - ostřikovače bohužel taky nejsou všemocné...
nebojte se, je to vyzkusene, pokud se neco pokazi (cidlo), svetla se prepnou do manualniho modu a chovaji se jako klasicke neadaptivni bixenony.
Trochu dal jde v adaptivnosti jeste hella se sytemem VarioX, kde dokaze dynamicky nasvetlovat vsechnu plochu ve prospech ridice, kde se nepohybuje objekt, ktery nema byt oslnen. Typicky dojizdene auto, nebo auto v protismeru.
A souhlasim, ze za tohle ma smysl priplacet, to pouziva clovek rozhodne casteji, nez napri navigaci (tu 3-4 do roka...) Mel jsem bixenony s AFS II. generace v koncernovem hatchi uz v roce 2006, na rozdil od zbytecne navigace :-)
Jak kdo. Např. já pracuji v rozvážkové službě. Jezdím jenom ve dne, tudíž si vystačím s denním osvětlením, zato bez navigace by se mi žilo těžko. To reaguji jen na poslední odstavec. Neměli bychom - a to nejen v souvislosti se světly - nazírat na svět ze svého pohledu.
Jinak, systém inteligentního osvětlení je samozřejmě skvělý příspěvek bezpečnosti provozu.