Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Devatero režimů světel Opelu Insignia – jak fungují inteligentní světlomety?

13 komentářů

Avatar - Loptos
Loptos
ze kolko budu take lampy stat. Vsetci vieme ze v zakladnej verzii nebudu.. ale na cenu sa tesim :yes:
Zajímala by mne spolehlivost. Až se tam něco podělá tak to bude svítit tak jak nikdo nepotřebuje ;-\
a v každém případě to bude chtít i možnost manuální předvolby, blokování. Sebeinteligentnější automat orientující se podle pouze rychlosti neokáže postihnout všechny eventuality...
MAm Vectru C a ostřikovač světlometů stříká tak nesmyslně že vystříká 5x více na světla než ostřikovače na čelní sklo. Při špatném počasí mám za hodinu prázdnou nádržku. Nejde to nijak přenastavit ! Zastíráte sklo a světla se taky ostříknou - 2 dcl fuč.
Zdravim,
je to par let, co jsem prodaval Opely a vzpominam si, ze existoval zpusob, jak ostriknout pouze celni sklo.
Zkusil bych pritahnout ostrikovac pouze kratce (mohu se mylit) nebo se podivat do navodu.
S pozdravem
Roman Judas
JJ mám opel omegu a je to tak ,když přitahneš slabě de čelni,když hodne jdou světla a když pořád hodne tak je tam omezení že pokaždém ostříknutí je pauza 3 ostřiky čelniho skla než zase jedou na světla.. a to je 96ka tak pochybuju ze 2008 bude na tom hur 😉
Tak jsem zvedavej když na okrsce bude zrychlovat a spomalovat, protože se tam běžně rychlost mění mezi 50-110...

No nic bude to parádný disco :yes: , ale samozřejmě pokrok vítám.. 😉
Bude to dost komplexny system, na zaciatku bude treba vychytat vsetky muchy, ale celkovo ako myslienka, je to konecne uzitocny kus elektroniky prispievajuci k bezpecnosti a pohodli jazdy...
Z vlastní zkušenosti vím, jaký je nebetyčný rozdíl mezi normálními světly, xenony a bixenony s natáčením. Ty poslední mám v Signumu, zatáčejí se mnou a je to jedna z nejužitečnějších věcí na autě. Zvláště oceníte při projíždění nočních okresek. Jako náhradní díl trochu drahé (cca 36 tis. jeden bixenon), ale z hlediska bezpečnosti skutečně dobrý počin. Pokud Insignia vyjede s další generací světel, neváhám připlatit. Lidi si připlácí za spoustu blbostí na autě, ale spojler nebo chromová lišta mě na důchodce v šedém vaťáku za zatáčkou neupozorní...
Něco takového podobného bude mít škoda v suberbovi, ne? 😐
Jakákoli "inteligentní" světla mohou krásně dojet na tom, že je pan majitel nechá "zaflákané"...
Tento systém je opravdu pěkný, sice si nejsem zcela jist, zda bude první generace vyhodnocovat všechny situace správně, ale myšlenka je to dobrá - chybí mi tam však nějaké "čidlo" které by majitele vyzvalo k očištění světlometů - ostřikovače bohužel taky nejsou všemocné...
Avatar - 20TFSI
20TFSI
nebojte se, je to vyzkusene, pokud se neco pokazi (cidlo), svetla se prepnou do manualniho modu a chovaji se jako klasicke neadaptivni bixenony.

Trochu dal jde v adaptivnosti jeste hella se sytemem VarioX, kde dokaze dynamicky nasvetlovat vsechnu plochu ve prospech ridice, kde se nepohybuje objekt, ktery nema byt oslnen. Typicky dojizdene auto, nebo auto v protismeru.

A souhlasim, ze za tohle ma smysl priplacet, to pouziva clovek rozhodne casteji, nez napri navigaci (tu 3-4 do roka...) Mel jsem bixenony s AFS II. generace v koncernovem hatchi uz v roce 2006, na rozdil od zbytecne navigace 😄

Viz odkaz😒br /> [odkaz]
Avatar - lettro
lettro
Jak kdo. Např. já pracuji v rozvážkové službě. Jezdím jenom ve dne, tudíž si vystačím s denním osvětlením, zato bez navigace by se mi žilo těžko. To reaguji jen na poslední odstavec. Neměli bychom - a to nejen v souvislosti se světly - nazírat na svět ze svého pohledu.
Jinak, systém inteligentního osvětlení je samozřejmě skvělý příspěvek bezpečnosti provozu.