proc kdys us se nekde pise o hybridech ( zde "Diesel-elektrická") tak pokazde jen v jednom spojeni bud s benzinem, nebo s dieselem, neni to nakonec jedno jakej motor pod kapotou bude, jesi benzinovej nebo dieselovej, podle me by se meli pod znackou prodavat oba, at ma zakaznik zase navyber jesi chce do hrdla lejt benzin nebo naftu, sak ta elektricka cast je stejna a je ji uplne putna jesi ji pomaha benzinak nebo naftak :-) takhle se to jen vyskaluje pocase naty co chtej benzinak a kdo chce naftu, takze zakaznik kterej nenajde u PSA benzino-elektricke auto prejde ke konkurenci kde benzino-elektricke najde
Toto je vazny pocin pro Lexus, jelikoz pokud takovy hraci prijdou na trh jako Citroen a Peugeot tak rozhodne nemecti hraci typu MB,BMW ci VW nebudou stat v koute, a v evrope se otevre nove valka o nejuspornejsi technologie, po meste na elektriku a na dalnici diesel...Spotreba a emise perfektni - jen doufam, ze Toyota ci Lexus pochopi, kde musi zacit pracovat.
no prave ale spoustu zakazniku nezajima spotreba a nektere ani emise, me treba spotreba vubec nezajima a tak sem rad za benzinovej 6 valec, vevysledku jezdim vlastne jeste levneji nezli lidi s dieselem co ma mensi obsah, moje kroky k hybridu povedou tedy zase smerem ve spojeni benzin-elektro + nejaka alternativa, bud LPG nebo CNG, nebo E85, podle toho co v te dobe bude prome vyhodne, ale bejt ve vedeni takove firmy co tohle chce prodavat, tak rovnou uvazuju o unifikaci, takze kdys us narvat prachy do vyvoje elektro casti, tak rovnou aby sla jak s benzinakem tak s naftakem a tak to i prezentovat
Marketing je mrcha. Nechut evropskych automobilek je ocividna a nemuze byt tedy jen tak nahodna. Podle mne je pricinou obava, ze benzinovy hybrid zabije slepici, ktera snasi zlata vejce - tj dyzly. Benzinovy hybrid bude mit podobnou spotrebu jako dyzl, a po par letech vyroby bude navic levnejsi a spolehlivejsi. To by znamenalo, ze horentni sumy investovane do vyvoje a vyroby dyzlu vyleti oknem. Proto se evropsti vyrobci povetsinou snazi naroubovat hybridni privesek na dyzl, i kdyz to prilis nedava smysl ani technicky ani ekonomicky.
V každom prípade dva rôzne pohony v jednom aute, to je auto bez zmyslu, len marketingová hovadina. Vyššie náklady na výrobu (vývoj, materiál, práca), drahší servis (zložitejšia technika, vyššia náchylnosť na poruchy), vyššie zaťaženie životného prostredia pri výrobe, vyššia nadobúdacia cena. A toto všetko má vyvážiť o nejaký ten liter nižšia spotreba alebo pár km dlhší dojazd. Blbosť na N-tú... :-!
Ne. To je jednoduse nepochopeni. I v dnesnim aute je baterie a elektromotor. To znamena ze dnes, kdyz pouzijes tento system 1x za jizdu to je normalni, ale kdyz baterku a starter trochu posilis a zacnes chytre pouzivat i behem jizdy stane se to marketingovou hovadinou? Drazsi vyvoj ma kazdy novy pohon. Vyssi nachylnost na poruchy - Prius pravidelne obsazuje prvni misto zebricku spolehlivosti nizsi stredni. Spolehlivost elektricke nepohyblive casti je mnohem mensim problemem nez spolehlivost turba+vstriku. Takze ani tady nemas pravdu. Vyssi zatez prostredi a cena - jen docasna otazka. Netoxicke baterie se uz testuji. Cena - do par let levnejsi nez turbo+vstriky. Hybrid je dalsi vyvojovy krok, zvysujici ucinnost spalovaciho motoru stejne jako dyzl. To je cele. Minimalne do te doby nez spalovaci motor definitivne skonci a hybridni privesek prevezme celou tihu pohonu.
Vysvetľuješ to dobre, ale práve na základe týchto skutočností je dosť nepochopiteľné, že vývoj nejde skôr cestou "čistého" pohonu, ale iba kombinácie starého a nového. To je len polovičná krok vpred.
Že je Prius spoľahlivý, nebude podľa mňa všeobecný jav hybridov. Skôr je to zásluha technológií a postupov Toyoty, ktorá si na tomto modeli dáva zvlášť záležať.
Vyššia náchylnosť na poruchy je daná vyšším počtom komponentov, to je proste fakt.
Určite sa nedá súhlasiť s tým že "štartér a baterku trochu posilíš", to by bolo príliš jednoduché riešenie. Elektrický pohon v tomto prípade je oveľa komplexnejší systém.
Ak hybridy chápeme tak, že sú "vstupnou bránou" k čiste elektrickým pohonom, potom ich možno na prechodnú dobu akceptovať. Ale nie som si istý, či práve to je dlhodobým zámerom.
nechcem vam do toho skakat, ale podla mna diesel-elektricky znamena ze kolesa toci elektromotor ktoremu stavu dodava spalovaci motor. ja vyhody vidim v tom, ze vypadne spojka-prevodovka, elektromotor mi z auticka spravi z mojej 1.4 71 kw, mrstnejsie auto a pri tom mu vystaci stavu dodavat litrovy a mozno aj mensi benzinacik. z coho bude plynut o kusok mensia spotreba a pri tom budem moct jazdit este sviznejsie, kedze charakteristika elektromotora je predsa len troska ina.
Jo mas pravdu. U dizl-elektrickeho pohonu jde o specificky druh hybridu, ktery prinasi to co pises. Ale pokud si spravne vzpominam, tak koncept, o kterem je rec, mel na predni napravu bezny pohon a na zadni naprave elektromotor.
No jo, mas pravdu. Neni to idealni, ale bohuzel je to jediny zpusob, jak automobilky mohou pouzit to co leta vyvijely, zavody, ktere leta stavely a postupne to transformovat. To je obecny problem technickeho pokroku. Neni to tak, ze na trhu vitezi to technicky nejlepsi. Stejnetak dulezite jsou otazky ekonomicke, vyrobni, infrastrukturni ale i psychologicke.