Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dieselgate se v Evropské unii týká osmi milionů vozů koncernu Volkswagen

Kauza Diseselgate se po celém světě týká asi jedenácti milionů automobilů. Osm milionů z nich se pohybuje v Evropské unii.
Zpět na článek
6. 10. 2015 10:00
6. 10. 2015 10:05
6. 10. 2015 10:15
6. 10. 2015 11:01
6. 10. 2015 11:14
6. 10. 2015 11:38
6. 10. 2015 11:43
6. 10. 2015 12:30
6. 10. 2015 12:34
6. 10. 2015 12:45
6. 10. 2015 12:51
6. 10. 2015 12:59
6. 10. 2015 13:07
6. 10. 2015 17:49
6. 10. 2015 11:22
6. 10. 2015 11:34
6. 10. 2015 11:48
6. 10. 2015 12:31
6. 10. 2015 12:49
6. 10. 2015 13:06
6. 10. 2015 13:32
6. 10. 2015 13:40
6. 10. 2015 13:50
6. 10. 2015 17:33
6. 10. 2015 19:57
6. 10. 2015 21:09
6. 10. 2015 21:23
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2015 09:18
Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Aut jsou miliony, ale desítky tisíc mají stejný SW. Zatím jsem pochopil, že produkce NOx je závislá na délce hoření. Takže delší předvstřik = menší spotřeba, menší kouřivost a větší NOx, kratší předvstřik = méně NOx, větší spotřeba, více sazí, větší usazování DPF, častější regenerace.
Koncern by měl zajistit přehrát SW všem. Asi už nebudou mít TDI těch deset koní navíc proti tabulkovým a možná trošku vzroste spotřeba, ale to je vše. Lidé, kteří si auto koupili nemají nárok na odškodné, měli naopak výhodu jakoby zadarmo čipnutého auta.
Rozbalit vlákno
44
6. 10. 2015 09:30
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
.... nemají nárok na odškodné......
Jenže ti lidé si těch "deset koní" koupili a teď jim je seberou bez náhrady ?
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 09:34
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Neseberou, papírově má auto míň kW, než kolik má ve skutečnosti, takže pořád budou mít vícero, jak uvádí "papír".
6. 10. 2015 09:40
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Dobře, pokud bude mít motor i po úpravě SW deklarovaný výkon, pak proč ne.
Ale teď vážně, to co jsi napsal doopravdy víš ? Nebo se jen domníváš a chceš tomu věřit ?
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 09:58
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Co jsou testy, tak u vozů TDI bývá výkon vyšší než je udávaný...
6. 10. 2015 10:03
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
To může třeba být i pravda (i když jsi hodně nekonkrétní), ale víš o kolik poklesne výkon při předpokládané úpravě SW ? A zde, prosím, přesně ?
Avatar -
6. 10. 2015 10:15
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Nikdo tu zatím nenapsal, že pokud majitel nebude reagovat na svolávací akci a jeho vozidlo bude vypouštět nadlimitní zplodiny nad rámec homologace motoru EA189 a potažmo Euro 5, tak to bude dýchat on, jeho děti, příbuzní a bohužel i my všichni ostatní. Píšu to hlavně proto, že těch aut je opravdu hodně stejně jako výskyt nádorových onemocnění.
6. 10. 2015 10:20
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Dnes možná ještě ne, ale pokud si přečteš diskuze na toto téma za poslední dny, najdeš to alespoň 100x.
6. 10. 2015 22:55
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Hochu asi sleduješ tuhle kauzu dost špatně. Nejedná se o auta s vyšší kouřivostí, tj o auta, která by způsobovala rakovinu, ale o auta s vyššími emisemi NOx. Motáš 2 věci dohromady. NOx není ten černý kouř co vidíš za načipovanými a vylágrovanými šroty.
6. 10. 2015 10:22
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Výkon klesne v dolním spektru otáček, zhorší se odezva na plyn, zvětší se turbolag, zvedne se zde spotřeba, ale není vůbec žádný důvod aby klesl max. výkon. Měřící cyklus při kterém se měří emise zatěžuje auta zcela minimálně a motor se točí těsně nad volnoběhem. Pouze v jedné kraťoučké chvíli jede auto 120 km/h a i na to potřebuje jen zlomek kW z max. výkonu. Takže maximální výkon (a celé spektrum 30% až 100% výkonu) může klidně zůstat zcela nedotčené, protože se v měření emisí podle NEDC vůbec nepoužívá, takže v této oblasti výkonu z auta klidně mohou létat černí čerti s NOx bombami a nikoho to netankuje.
6. 10. 2015 10:32
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
No jenže, když to "odsoftwarují", tak auto přestane plnit udanou normu, pro kterou bylo deklarováno. Tudíž ztratí nejspiš právo pohybovat se po silnici, pač udaje ve VTP budou passé....
Jasné, že na to vymysli nejakou klicku. Ale zkus si to představit na jednotlivci na STK... Tak s tebou zametou, jak s hadrem...
6. 10. 2015 10:42
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Proč, podle normy výrobce deklaruje maximální výkon a ten splní, průběh výkonu v nízkých otáčkách ti nikdo negarantuje. Prostě majitelé, pokud si změnu nechají udělat, tak budou nadávat, že se ve městě zhoršila reakce na plyn, ale to se bude těžko dokazovat jako nějaká závada. VW má dvě cesty, jak se s problémem vyrovnat:
1. prostě splnit NEDC bez fake SW, což znamená uškrtit motor dole, kde se měření provádí a nechat motor dole uškrcený na měřících válcích i v reálu a nechat si nadávat od majitelů za blbý průběh výkonu v dolních otáčkách
2. nechat motor jak je, nechat tam mapu, která bude preferovat výkon dole i nahoře, ale instalovat SCR kde se NOx vyčistí bez ohledu jak je motor namapován. Když odhlédnu od nákladů, tak to asi lze jen u některých modelů, kam se SCR prostorově vejde.
6. 10. 2015 10:52
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Měl jsem za to, že součástí homologacniho procesu v EU je i plnění udanych norem průměrné produkce emisí danych prvků. Důležité je to slovicko průměrné. Pokud prumernou hodnotu nesplni(to, co píšeš je další ochcavka), neplni ani pozadavky homologace. Cele kouzlo.
6. 10. 2015 11:03
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Ano průměrné, ale průměrné v měřícím cyklu podle NEDC, kde auto dosahuje průměrné rychlosti trénované cyklisty a ve zrychlení dokonce za ním zaostává. Takže auto se v měřícím cyklu, kde se používá maximálně řekněme 20-30% jeho výkonu zatíží předepsaným cyklem, odchytají se všechny zplodiny NOx a spočítá se průměr a ten musí auto splnit. Kolik vypouští při použití Vmax. nebo při max. zrychlení, kterého je schopné nebo třeba jen při využití 50% výkonu evropského úředníka nezajímá. V Evropě jde jenom o to, projít měřícím cyklem bez podvádění, tj. bez rozeznání měřícího cyklu a reality a se stejným nastavením motoru v cyklu a v reálu. To, že v reálu jsou emise daleko vyšší než při měření při homologaci je problém EU, která v tomto směru už dlouhé roky podvádí "sama sebe" jak v emisích tak ve spotřebě tak nakonec i v dalších parametrech škodlivin motorů.
6. 10. 2015 11:12
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Ale ja se nepru o nastavení toho mericiho cyklu. Tady máš ve vsem pravdu a samotny ten cyklus, jak je nastaven je ulitba automobilkam. Ale když už podle nej jedou a homologuji, tak poukazuji na to, že VW ho nesplní. Tudiž ta auta by nemela mit homologaci... A jako taková by neměla na silnicich EU, co pohledavat...
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 11:21
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Kurňa už... cyklus není úlitba automobilkám, cyklus je poplatný době, kdy vznikl. Tehdy byl velice přesný a relevantní, ale to se týká 70./90. let...
6. 10. 2015 11:41
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Kurna jooo. Vraťte mi ta krásná auta sedmdesatych let a budu mlčet jako myška...
6. 10. 2015 11:27
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
VW ho nesplnil, až navrhnou nějaká opatření, tak je možné diskutovat jestli jej splní či nesplní. Myslím, že teď nemají jinou cestu než jej prostě splnit ať to bude stát co to bude stát.
6. 10. 2015 11:45
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
A dovedeš si predstavit, jak u těch výrobků, ktere prodal koncern, splní "retro" homologacni predpisy a zároveň údaje v technicaku? Tudiž musi z toho nejak vybruslit. A mne jen zajima jak to ohnou, aby se vlk nazral a koza zustala celá...
6. 10. 2015 12:53
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Představit si to samozřejmě nedovedu, stejně jako si nedovedu představit, že stát okamžitě zakáže podnikat všem chiptunerským firmám, protože výsledkem jejich činnost je přesně to co udělalo VW ve velkém, auto po chipu absolutně nemůže splňovat původní homologaci. No a co se děje, chiptunerské firmy zde rostou jak houby po dešti a to nejen u nás, ale všude na světě. Takže státy se tváří, že homologace je něco velmi důležitého, ale v zásadě je to jen byznys, protože vzápětí se klidně nechávají zcela oficiálně "o***" kde kým, v sofistikovanější podobě od chiptunerských firem, v nejhrubší a nejprimitivnější formě firmami, které zcela veřejně nabízí vyřezání DPF nebo katalyzátoru a dalších propriet auta, které slouží ke splnění homologačních podmínek a stát u těchto firem zajímá maximálně to, jestli správně odvádí daně.
6. 10. 2015 10:33
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Píšeš : Měřící cyklus při kterém se měří emise zatěžuje auta zcela minimálně a motor se točí těsně nad volnoběhem.

Proč tedy na STK, když měří emise, vytáčejí dieselové motory na plný plyn a drží ho, že i technik nebývá ve své kůži a je mnohdy nervózní ?
6. 10. 2015 10:44
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Protože na STK měří pouze kouřivost a neměří ani emise NOx, ani emise CO2 ani žádné další škodlivé látky. A kouřivost mají tyto motory minimální, protože mají DPF. Takže na STK žádný problém nemají ani mít nebudou.
Homologační zkouška podle NEDC, kde se mimo jiné měří i emise NOx a test v STK jsou dvě zcela nesouvisející věci.
6. 10. 2015 10:46
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Ď.
6. 10. 2015 10:34
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
problem s NOx je kvůli chude smesi, tedy spis při malem zatizeni
6. 10. 2015 10:51
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
No a o tom píši, stačí motor uškrtit někde v oblasti 1000-2000 ot. a při 30-100% výkonu ho nechat jak je a NEDC bez problémů projde. V oblasti vyššího výkonu z motoru mohou létat klidně mnohonásobky NOX a také létají, jak dokazují různá měření v provozu, ale to nijak nesouvisí s homologační zkouškou podle NEDC a o tu tady jde.
6. 10. 2015 10:59
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Dobře, teď je ještě otázka, o kolik to bude horší, jestli s takovým upraveným SW bude auto jezdit, aby to neobtěžovalo příliš.
6. 10. 2015 11:15
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Pokud zvolí VW cestu č. 1 (viz. 10:42), tak v ČR nastanou podle mě dva pravděpodobné scénáře.
1. klienti se na úpravu nedostaví a prostě budou jezdit dál, na STK projdou (tam se měří jen kouřivost a NOx tam nikdo není vzhledem k vybavení měřit) a na žádost dostavit se nejspíše odpoví odkazem, že je to problém mezi státem a automobilkou, což do značné míry je, automobilka podvedla stát při homologaci, což je proces, se kterým majitel auta nemá nic společného. Stát si to musí vyřídit s VW.
2. klienti, kteří si úpravu nechají udělat a nebudou spokojení s průběhem výkonu nebo se jim zvedne spotřeba, nebo se jim bude zanášet DPF, protože úprava v nižších otáčkách znamená bohatší směs, tudíž vyšší spotřeba a kouřivost, kterou musí zachytit DPF nebo jim bude často degradovat olej, protože NOx lze snížit častější recyklací přes EGR a dojde tudíž k "zasírání" motoru, tak podle mě sáhnou k jednoduché věci, nechají si zaslepit EGR, vyříznout DPF a budou jezdit jako statisíce majitelů olítaných dieselů. A na STK budou mít problém projít testem kouřivosti, což je ovšem v ČR pouze otázka drobného "příplatku" do kapsičky u montérek příslušného šmudly v STK.
Avatar - AUDIRS6
6. 10. 2015 11:36
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
alebo varianta 3. :
po uprave auta automobilkou, si svoje auto daju pekne čipnúť a pred cestou na emisnu a STK zajdu do tej firmy, nech im tam na nu nahraju povodny SW a po STK a EK znovu čip. >:-[]
A Čip-tuningove firmy budu v baliku ! >:-[]
6. 10. 2015 12:28
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Ano, i to je možnost, v podstatě je to varianta č 2, protože jakékoliv čipnuté auto tak jako tak nesplňuje homologaci. A u některých tunerů k nim ani nemusíš jezdit, prodávají soft v "krabičce" s ODB konektorem a kdykoliv si můžeš sám nahrát jejich verzi nebo origoš výrobce během pěti minut. Viz třeba BSR.
6. 10. 2015 15:44
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
jako ze by sis nechal za 4tisice prehrat soft pred a po TK? no to by musel bejt totalni VWylizanec co by to absolvoval
Avatar - AUDIRS6
6. 10. 2015 15:50
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Ty si len taky jednoduchy, alebo j€bnuty ?
Tak asi ze by sa dohodol s tou firmou, ze nech to ma v 1 cene.
Dalsia vec je ta, ze ono to ani netreba takto riesit - pokial ma DPF v poriadku, tak prejde emisnou s prstom v nose tak ci tak... :-!
7. 10. 2015 09:36
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
ty si fakt jen slovensky somar. takze prvni flash s dozivotnim prehravanim po dvou letech nebude stat 10 ale 30 tisic. >:-[] no ty si jeste vetsi vul nez sem si myslel
Avatar - AUDIRS6
7. 10. 2015 12:09
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
zato ty: 1/4 Slovak, ale 100% dement >:-[]
tej stvrtine svojich korenov robis riadnu hanbu... :-! 8-s
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 09:35
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Problém je, že motory se čistí filtry a rekuperací a nemají ještě adBlue (to až s normou E6 a to ještě jen některé), takže ke snížení emisí dojde snížením účinnosti motoru, větší rekuperací = zvýšení spotřeby, snížení životnosti motoru a jeho ucpávání spalinami zpětně přiváděnými z laufu...
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:02
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
a to je dobře. Majitelům dieselových smradláků je potřeba řádně zatopit, aby se jim jejich sociopatická vyčůranost tolik nevyplácela >:-[]
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 10:29
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Opravdu inteligentní názor ;-)
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:35
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
tak "inteligentní" bylo hlavně to pořízení dieselového smradláka >:D
6. 10. 2015 09:43
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Rovnez by upravy meli byt povinosti a ne to nechat na dobrovolnosti majitelu. Auto s "falsovanym" softem neni zpusobile provozu, takze by mel koncern ve spolupraci se statni spravou-databazi vozidel zajistit upravu vsech provozovanych vozidel a vystavit doklad o uprave softu a pripadne hardwaru. Doklady by pak meli pozadovat na STK, pri dalsi kontrole, jinak autum nedat technickou.
6. 10. 2015 09:50
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
To nie je pravda, kúpili si niečo, čo má vypúšťať xy smradov a ono to vypúšťa 40x viac smradov. A exoti, ktorí do garáže cúvajú to tam majú 40x karcinogénnejšie. Netvárte sa, že existuje iba výkon, dizajn a výbava. Existujú aj emisie a pre niektorých sú na aute najdôležitejšie, je smutné že pre vás nie.
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:05
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
90% lidí zajímají emise právě tak akorát při tom couvání do garáže. A pokud jde o majitele dieselových smradláků, tak emise neřeší 100% z nich, protože jinak by nemohli být majiteli dieselového smradláka.

;-)
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2015 10:12
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Já do garáže couvám, tak mám benzín.
6. 10. 2015 10:18
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
asi mas nejakou stihacku, ty jsou v hangarech zaparkovany taky predkem k vratum :-)
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2015 11:41
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Tak je to lepší, obě auta řidičem k sobě, vznikne více místa.
6. 10. 2015 12:10
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Je fakt, ze benzin se studenym katem taky umi smrdet...
6. 10. 2015 19:19
Re: Já to nevidím vůbec na šíleně složitý úkol
Nie, benzínom voňajú z výfuku fialky...
6. 10. 2015 09:47
Dieselová auta jsou temnota světa.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 09:58
Re: Dieselová auta jsou temnota světa.
;-)
Avatar - Ondore
6. 10. 2015 09:58
Od steny ku stene
Nedávno sme tu mali obvinenie, že podvádzali všetci, teraz sa nemecký minister dopravy vyjadril v opačnom zmysle: "Iná značka ako Volkswagen údajne nepodvázdala": [odkaz]

A pikoška navrch - ako je u vw obvyklé - v snahe potlačiť negatívne referencie a minimalizovať dopad sa vo vw rozhodli kúpiť celý rad domén, kde sa objavujú slová ako sucks, blows a pod., takže vw sú hrdými majiteľmi o.i. aj nasledovných domén:
VWBlows.com
VWDieselBlows.com
VWDieselSucks.com
VWTDIblows.com
VWTDIsucks.com

Starí páni vo vw zrejme nechápu ako funguje internet a na obmedzenie šírenia (haterských) informácií kúpiť pár domén naozaj nestačí...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 10:00
Nevím,
co se řeší, jelikož "podvádí" všichni, jak jinak si vysvětlit, že motor se stejnými parametry jako má VW "nepodvádí", přitom "složení" dnešních motoru je u všech značek vcelku shodné.
Rozbalit vlákno
3
6. 10. 2015 10:05
Re: Nevím,
Nemusí podvádět, jenom se hladově necpou s reklamou o čistém dieselu do USA, kde jsou daleko přísnější předpisy.
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:10
Re: Nevím,
Právě. A co z toho plyne? Že auto, které je v USA vhodné leda tak k sešrotování, se v Evropě může pyšnit nálepkou GreenLine. Evropa je v rozkladu .... :no:
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2015 10:15
Re: Nevím,
Při měření v testech má nakonec TDI o půl litru nižší spotřebu a půl sekundy je dříve na stovce než konkurence. Stejná váha, stejný výkon. Motor původem od BMW.
Avatar - fOE
6. 10. 2015 10:04
Tohle bude krasna historicka lekce
Tak nejak mam dojem ze tento cely skandalek bude krasna historicka lekce toho jak v evrope "resime" problemy. A zvlast to srovnani s USA bude nadherne. Uz ted se tesim jak se prehraje software, kterym problem vyresit nelze, ale vsichni se tak budeme tvarit (naproti tomu v USA bude VW prohravat spory (ano, mimosoudni vyrovnani je uznani prohry a minimalizace skod), vracet penize, vykupovat auta, nebo dodelavat vstrik mocoviny... teda, co z toho bude nejlevnejsi). Ti kdo si v evrope dovoli se tak netvarit budou odbiti, ze auto prece emisema projde (coz projde i auto s kuchlym DPF) a nic neporusuje, tak na co si jako chceme stezovat a evidentni podvod vlastne pak neni podvod, protoze slovickareni.
A to vsechno kvuli zisku(!) firmy, ktera si uz v minulosti umela prolobovat kde co, nasledne si to pak ohlidat na domaci i evropske scene. Vsichni tu tak i nadale budeme inhalovat ten jedovatej smrad z dilen VW a dalsich a jeste si to inhalovani podporovat nesmyslnyma danovyma ulevama pro naftu, aby sme si pak mohli gratulovat jak jezdime za sest (v cene americkych deseti).
Dokonale. 8-s
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:08
Re: Tohle bude krasna historicka lekce
hezky řečeno. :yes:
6. 10. 2015 10:25
Re: Tohle bude krasna historicka lekce
Výstižný koment :yes: :yes: :yes:
Re: Tohle bude krasna historicka lekce
:yes: :yes: :yes:
6. 10. 2015 10:42
Re: Tohle bude krasna historicka lekce
navrhuju na Volkswagen podat hromadnou zalobu tak jako se podavali na tabakove firmy :-)
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 11:09
Re: Tohle bude krasna historicka lekce
ještě víc se mi líbila ta žaloba na stát, kterou tu minulý týden navrhoval topten. Stát zcela svévolně daňově zvýhodňuje prokazatelně ve VŠECH ohledech (včetně CO2) ekologicky horší palivo...
6. 10. 2015 10:13
kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
- většina zemi EU naftu zatezuje mensi spotrebni dani nez benzin. u nas je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta, v nekterych zemich EU se to blizi 100%. at se pak nikdo nedivi, ze se najdou lidi, ze kterym nedela problém vypouštět jedy a naftovy auto si koupi.

- jak se zda, většina naftových motoru s euro5 a minimalne hodne s euro6 ma horsi emise nez benzinove motory s euro1, ale tyto stare motory, které jsou cistci nez nove naftove, jsou u nas zatizeny jakýmisi ekologickými poplatky při prevodu

stat by mel prestat danove zvýhodňovat naftu, pak lidi prestanou kupovat naftove motory do osobních automobilu
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:16
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Kdy? Až se výše daní sjednotí v celé EU a nebo až se státy nebudou snažit vybrat na daních za každou cenu co nejvíc. Protože druhá možnost je úplně mimo, tak reálnější je první varianta.

Zatím státy šponují zdanění benzinu, co to jen jde. U nafty, kde si díky kamionové dopravě vzájemně mnohem více konkurují, tolik šponovat nemohou...
6. 10. 2015 10:22
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
jedina moznost je asi opravdu sjednoceni spotřebních dani na benzin a naftu v ramci EU odrazejici energii, CO2 a ekologicke hledisko.
pak si nafta v osobacich vpodstate skonci
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:31
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Stačilo by to nastavit podle CO2...

... Mimochodem dalším důvoden nižšího zdanění nafty byl určitě i lobing evropských výrobců v 80tých a 90tých letech, kdy to proti Japoncům byla jejich hlavní konkurenční výhoda...
6. 10. 2015 10:38
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
ano
kdyz se vezme CO2 (ale i energie a hmotnost), tak je na benzin uvalena o 30% vetsi spotrebni dan nez na naftu.
jen pouhym srovnanim spotrebni dane by cena na stojanech na benzin mela jit dolu o 3.50-4.00kc, nebo o stejnou hodnotu nafta nahoru.
Avatar - Dinar
6. 10. 2015 10:50
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Důvodem zvýhodnění nafty oproti benzinu v EU prostřednictvím tlaku na nižší spotřební daň byl právě svatý boj o nižší emise CO2. Dýzl spotřebuje méně paliva, tím má lepší emise CO2, je tedy ekologický, podpoříme ho. O dvacet let později najednou zjišťujeme, že je zlý protože NOx. Prostě ode zdi ke zdi...
Mimochodem zdanění nafty v ČR je v rámci EU nadprůměrné, benzinu naopak pod průměrem.
6. 10. 2015 10:57
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
a vis, ze spalenim litru nafty vytvoris o 10% CO2 vic, nez spalenim litru benzinu??

u nas je spotrebni dan na benzin cca 475E/1000l, tedy cca jako v rakousku (482), napr na kypru je 359, polsku 380, svedsku 428, velke britanii 439, italie 704

spotrebni dan na naftu je u nas 405E/1000l, tedy opet cca jako rakousko (397), napr. litva 302, polsko 330, nemecko 470, italie 593

takze az na nejaky vykyvy jsme cca na prumeru
Avatar - Dinar
6. 10. 2015 12:04
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Na průměru nejsme, jsme nad průměrem, v benzinu pod.
Rozdíl ve spotřebě stejně výkonných motorů v dýzlu a benzinu je v průměru 25%, na tom byla založena podpora nafty.

Tak jako tak, tvoje reakce je k ničemu, jen poukazuju na to, že daňová zátěž je politické rozhodnutí a v tom je podstata. Zvýhodnit nebo znevýhodnit daňově cokoliv znamená změnit (pokřivit) přirozené tržní vztahy a v tomto případě i technický vývoj, podle potřeby. Vše ostatní, včetně rádobytechnické argumentace, je jen zbytečná omáčka.
Avatar - Jirka.12345
6. 10. 2015 12:53
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Hlavně pokud by mělo být zdanění opravdu spravedlivé tak by pak museli zdanit i LPG, CNG. A hlavně všechny elektromobily do kterých se cpe podpora horem i dolem.
Benzín a nafta jsou daněný ze všech nejvíc, ale běda jak by se tu masově rozšířilo něco jiného, to by jste viděli jak se plní státní kasa ekologie neekologie ;-)
Avatar - Dinar
6. 10. 2015 14:40
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Ano, podstatou je naplnění kasy, aby bylo co přerozdělovat.
V tom svatém ekologickém tažení bych byl ochoten akceptovat argument snížení emisí z osobní dopravy uvnitř hustě osídlených aglomerací, a v tomto smyslu je boj nafta vs. benzin naprosto komický, jediným smysluplným aktuálně technicky proveditelným řešením je elektropohon.
Ovšem při jeho podpoře se chtě nechtě dostaneme opět k politickému rozhodnutí, dotacím a křivení, ale jak říkám, v případě "přesunu výroby" exhalací z měst by to šlo akceptovat. Pokud bychom se ale měli dostat do úrovně, kdy chceme mluvit o obecném řešení, pak jsou jakékoliv podpory jednotlivých druhů pohonů vždy poplatné čistě politice a z ní následně vycházející technické/ekologické pseudoargumentaci.
I když pomineme globál, tj. že 2/3 států na světě tyhle věci vůbec netrápí, a budeme brát čistě Evropu nebo jen ČR, tak i v tomto měřítku je legrační, jak tu někteří ve spravedlivém hněvu bouří nad zlými dýzly v osobních autech způsobujícími rakovinu a přes mlhu svého spravedlivého hněvu nevidí osmdesátiprocentní energetickou závislost ČR na fosilních palivech, která nutně někde musejí vyletět komínem. ;-)
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:57
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
nižší daně na naftu jsou "odjakživa", tedy byly i v době, kdy se CO2 prakticky vůbec neřešil. A mimochodem ty daně neodpovídají ani tomu CO2. Z litru nafty je přece více CO2 než z litru benzinu. A máš pravdu, že ostatní země jsou ještě bláznivější a rozdíly ve zdanění jsou tam ještě větší (Německo, Francie a pod...)
Avatar - Dinar
6. 10. 2015 12:17
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Nafta byla daňově níže než benzin vždy proto, že byla brána jako méně hodnotné palivo pro hromadnou dopravu a zemědělství. Ve chvíli, kdy dýzlové motory v os. autech dosáhly takové technické úrovně, že byly z uživatelského hlediska schopny konkurovat motorům benzinovým, a výhoda nižší ceny nafty začala hrát podstatnou roli, znamenalo to také postupný tlak na zvýšení spotř. daně na naftu. K tomu v záp. Evropě došlo během 90. let, a přirozenou cestou by se daně vyrovnaly, jenže z nebe spadlý boj za ochlazení matičky Zěmě argumentačně naftě pomohl, tlak na růst spotř. daně se snížil až nabral trend opačný.
Že je z litru nafty více CO2 je nepodstatné, rozdíl ve spotřebě stejně výkonných motorů je výrazně ve prospěch nafty, proto má auto menší emise CO2, a to je to, o co při spáse planety přece jde.
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 11:24
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
To první se stane asi tak rok po tom druhém...
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 10:36
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Zdaníš vícero naftu a zdraší se vše. Od zemědělství přes transport, až po firmy, které samozřejmě větší náklady promítnou do ceny. Navíc, pokud by byl benzinek pro fimry zajímavý (cenově), tak ho používají, realita je jiná, benzín v autě pro obchoďáka prostě nevyplatí.
6. 10. 2015 10:40
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
tak se to zdrazi, no a co??
když pujde nafta o 3-4kc nahoru, je to nejakych 10%, tedy místo dnesnich 30kc to bude 33-34kc.
nedavno to bylo ještě o par kacek vic a ze by se od ty doby něco zlevňovalo??
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 11:26
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Jsi fakt tak hloupý? Když se zdraží paliva, poletí cena nahoru okamžitě, to nemůžeš popřít. Samozřejmě, že ve chvíli, kdy ceny klesly na původní úroveň, se slevněním se nespěchalo, protože vyšší zisky plynuly v poklidu do kapes...
6. 10. 2015 12:15
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
tak se zvedna cena za 1km z 20 na 21 kc u malyho nakladacku co rozvazi chleba.
takze se chleba zdrazi i 10hal.

kde vidíš problem troubo??
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 12:24
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Hochu, ty jsi fakt vypatlanec.
To není "jen" náklaďáček, co rozváží, ale celý řetězec od výroby až po distribuci. V konečném důsledku ten chleba zdražil třeba o korunu (a to pekaři zrovna dovedou ceny držet dole, prostor mají slušný).
A když ti cena každé potraviny takhle stoupne o korunku, dvě, tři... Rázem to máš třeba taky stovku na větším nákupu. Chápu, že jako děcko ještě peníze neřešíš, ale znám spoustu lidí, u kterých stovka hraje dost podstatnou roli v tom, co si ještě mohou dovolit pořídit. Třeba to taky jednou poznáš, až vylezeš mamince zpod sukní.
6. 10. 2015 12:42
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
ty ses fakt infantilni trouba
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 12:43
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Z toho třeba ještě můžu vyrůst (i když nechci, jsem spokojený), ale ty d€bilem už zůstaneš navěky.
Avatar - fOE
6. 10. 2015 13:19
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Nejenom ze nemas pravdu, jeste se vyjadrujes jako dlazdic.
Za vsechny tri komenty :no:
Avatar - white label
6. 10. 2015 13:47
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Souhlas, když se sejde důležitost s blbostí je to vždycky průser.
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 13:47
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Že by druhý odborník do party? >:D >:D
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 11:00
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
druhá možnost je zlevnit benzin a případně kombinace obojího - nafta o 2 Kč nahoru, benzin o 3 Kč dolů a výsledkem bude vyšší výběr a menší podíl dieselů.

Problém je, že stát nemůže zdražit naftu, protože by ji tu nikdo (z kamionů) nekupoval
6. 10. 2015 11:54
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
To je problem nechat levnou naftu pro nakladaky a osobakum ji zdrazit? Do Makra taky nemuze jit nakupovat kazdy.
6. 10. 2015 12:17
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
to pak muzes mit ceny podle emisni normy, obsazenosti lidi nebo barvy auta.
proste uplna blbost
6. 10. 2015 14:39
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Proc blbost? Levnejsi nafta je v pripade autodopravcu ospravedlnitelna, ale proc by mel ridic osobaku mit mene zdanene palivo, kdyz bude tankovat jedovatejsi naftu? To je uplna blbost.
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 12:26
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Je to problém. Jak to chceš na čerpací stanici odlišit?
Moudřejší by bylo snížit spotřební daň u benzinu na úroveň nafty (a ohlídat i skutečné snížení cen). Druhotným jevem by byl nárůst spotřeby benzinu, při poklesu výrazně pod 30,- Kč by lidé zase více jezdili.
6. 10. 2015 14:37
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Treba stejne jako v tom Makru? Kdo ma narok na levnejsi naftu, bude mit nejakou karticku.
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 14:56
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Nejhorší možné řešení... Průměrný kamioňák při tankování předloží svou kartičku a bude mít vysmáto... A nedělám si iluze, že by se to neobcházelo.
6. 10. 2015 16:10
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Jo. Stejne jako prumerny podnikatel nakoupi v Makru a potom hoduje s rodinou. Obchazet se to bude, ale porad lepsi, nez nic.
Avatar - fOE
6. 10. 2015 13:17
Re: kdy zeme EU prestanou zvyhodnovat naftove motory?
Benzin/nafta zdrazuji a zlevnuji neustale. Jedina otazka je o kolik by vyrovnani danove zateze a tim zdrazeni nafty a tim jak ty pises "zdrazeni vseho" skutecne nastalo. Jestli o promile (nejpravdepodobnejsi) nebo u nektereho zbozi dokonce o jednotky procent.
Nedelejme tady ze s cenou nafty/benzinu vyleti raketove vzhuru cena tovaru a sluzeb. Tam budou mit prepravni naklady, i kumulovane, vzdy naprosto minimalni dopad.
Avatar -
6. 10. 2015 10:16
Svolávací akce k úpravě SW
Nikdo tu zatím nenapsal, že pokud majitel nebude reagovat na svolávací akci a jeho vozidlo bude vypouštět nadlimitní zplodiny nad rámec homologace motoru EA189 a potažmo Euro 5, tak to bude dýchat on, jeho děti, příbuzní a bohužel i my všichni ostatní. Píšu to hlavně proto, že těch aut je opravdu hodně stejně jako výskyt nádorových onemocnění.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:18
Re: Svolávací akce k úpravě SW
to se ve východní Evropě neřeší. Tady vám takový dieselový ignorant ještě vynadá do sluníčkářů a sandálistů >:D
Avatar -
6. 10. 2015 10:24
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Většina lidí si to bohužel uvědomí až ve chvíli, kdy vážně onemocní. To je Vám potom ukradené, kolik jste ušetřil jízdou na levnější palivo, jaké je daňové zatížení toho kterého paliva, jestli má Vaše auto výkon o 15 kW nižší a nižší kroutící moment atd...
6. 10. 2015 10:26
Re: Svolávací akce k úpravě SW
smutny je, ze to neresi ani vzdelani lidi, kteří se o auta zajimaji a hluboko do kapsy vůbec nemaji. včera jsem tohle toma nadhodil v jedne mensi dobře prosperujici firme s kterou spolupracuju a najednou jsme si nemeli co rict ...
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 10:24
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Nikdo tu dosud nenapsal, že TDI normu EURO 5 nesplňuje, pozor na to. Navíc měření v USA proběhlo odebíráním části výfukových plynů a podíl emisí byl určen průměrem ve velkém rozpětí. Takže takové měření je zcestné a neodpovídá realitě.
6. 10. 2015 10:31
Re: Svolávací akce k úpravě SW
nedavno byl zverejnen test podle pripravovane normy, který by mel byt podobny te stavajici americke a pohorela většina aut.
přitom americke normy jsou na NOx cca o polovinu prisnejsi
Avatar -
6. 10. 2015 10:31
Re: Svolávací akce k úpravě SW
No právě, realita kterou všichni z výfuků každý den dýcháme bude daleko horší. A teď ještě dalších 8 mil. aut v Evropě co vypouští víc, než na co byla schválena a homologována...
Avatar - Hittman
6. 10. 2015 10:33
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Proč se třeba neřeší velké tankery a přepravní lodě, které toho vypouští tolik, co všechny auta na světě? Stačilo by je odstavit a svět by byl rázem veselejší, ne?
Avatar -
6. 10. 2015 10:37
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Bez lodí to asi nejde a hlavně mi nejezdí pod okny ve městě, ale Vy si můžete vybrat při nákupu motor. Hlavní položka by měli být právě vypouštěné emise, které poté i Vy sami dýcháte.
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:38
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Velké tankery a přepravní lodě (a letadla) své emise rozptylují na obrovském a zpravidla zcela neobydleném území. Dieselové smradláky se koncentrují hlavně ve městech (autobusy, dodávky, taxi - všechno dieselové smradláky, čest výjimkám)
6. 10. 2015 11:02
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Suhlasim, treba ich riesit.
Odstavit ich bez nahrady nepojde
Nie je to len EU zalezitost
Existuje alternativna technika pre tie tankery? U aut su hybridy - mild, full, plug-in, LPG, CNG, etanol, Skyactiv, DualJet, turbomotory atd., aka je alternativa u tankerov? Navyse u tankerov pojde ten motor pri konštantnej žáťaži a otáčkach, čiže bude mať najväčšiu efektívnosť...
6. 10. 2015 11:53
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Tohle je smysluplny argument v pripade CO2. U smradlaveho NOx je to jinak, protoze tanker ho vypusti nad ocean a ne me pod nos.
6. 10. 2015 19:28
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Vážne ide len o ten smrad čo máš pod nosom? Ostatné ťa už netrápi? To je fakt myslenie hodné inteligenta... :-!
6. 10. 2015 19:55
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Jo rozhodne me vic trapi NOx, ktere smrdi a ma prokazany negativni dopad na zdravi, nez CO2 u ktereho neni jiste, jestli se nejedna jenom o zbran ekoteroristu. Navic snizovani NOx a CO2 jde proti sobe, takze logicky, NOx budu snizovat v mistech, kde NOx dela nejvetsi skody, tj. ve mestech a CO2 zase tam, kde me NOx tolik netrapi. Vzhledem k tomu, jake maji emise napriklad lode je to jak v zajmu lidi, tak ekologie.
6. 10. 2015 20:29
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Takže mestá sú podľa teba asi na inej planéte ako oceány, a tiež majú obe prostredia každé svoju atmosféru. A riešiť sa to má na základe osobných preferencií, tu takýto meter a tam iný... To je to isté, ako keď máš v osobnom aute viaczónovú klímu, že si každý nastaví "svoju" teplotu, takže vodič bude mať 20°C a ja vedľa neho 25°C a vôbec sa nám to nepomieša...
Niečo tak kolosálne blbé som už dávno nečítal, a že som na ACZ zvyknutý na všeličo...

Ak nebudeš emisie riešiť globálne, nemusíš ich riešiť vôbec. Sprísňovanie noriem lokálne, pre mestá neznamená absolútne nič, v mestských metropolách môžeš citeľne riešiť exhaláty a smog jedine úplným vylúčením vozidiel so spaľovacími motormi. Kamióny preč, rozvážka, služby MHD a osobné autá na elektrinu - potom bude cítiť rozdiel. Zdôrazňujem - lokálne. Globálne znečistenie nás napriek tomu pomaly ale iste dobehne - pokiaľ s tým naozaj niečo nespravíme.
6. 10. 2015 22:39
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Nevim, jestli me jenom zkousis, nebo jsi opravdu tak natvrdly. Ve meste necitim tanker. Auto ano. Nikde jsem ovsem nenapsal, ze by se nemely resit emise z lodi, prave naopak, ale v pripade NOx me proste vzdy bude vic trapit ten diesel smrdici ve meste. Nebo ty bys nechal smradlave diesely ve mestech s vedomim, ze tam nekde v dali na mori pluje tanker, co voni po fialkach? Nerikam diesely hned zakazat, ale rozhodne by nemely byt tak zastoupene, jako dnes. Treba ty kamiony a autobusy dnes uz prakticky nesmrdi. Navic, to ze nechci diesely ve meste prece neznamena, ze nebudu resit emise nad oceanem. Akorat ve meste bude vic CO2 (jelikoz vice CO2=mene NOx) coz ale vzhledem k hodnotam CO2, ktere produkuje osobni doprava, stejne bude zanedbatelne navyseni, ktere za mene smradlaveho NOx rozhodne stoji. S tou klimatizaci to taky kulha na obe nohy. Takze jak se teda dvouzonova klima pouziva? Kdyz chci zimu a spolujezdec teplo, tak nema cenu nastavovat teplotu, protoze ohrivame/ochlazujeme jeden a tentyz vzduch? Fakt nevim o co ti jde.
6. 10. 2015 23:00
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Vieš, že sa ani nedivím, že nerozumieš?
6. 10. 2015 23:17
Re: Svolávací akce k úpravě SW
Tobe nikdo nerozumi, vid :-!
6. 10. 2015 23:39
Re: Svolávací akce k úpravě SW
S tým si nerob starosti. ;-)
Avatar - JohnST
6. 10. 2015 10:42
Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
Vidim, ze vela ludi sa tu vyjadruje rozhorcene k teme o ktorej nemaju ani paru. 90% z nich su to googloví inzinieri, co si myslia, ze ked si precitaju par clankov o diesloch maju titul.
Nechajte to na kompetentnych. VW je vysetrovany a uvidime ake budu zavery vysetrovania. A tie reci, ze dizle by mali zakazat su hovadiny. Technicky to riesitelne je. >:-[] :-!
Rozbalit vlákno
11
6. 10. 2015 10:46
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
neplet si kompetenci a impotenci
bruselští urednici vytvorili nesmyslny test který vůbec neodrazi reálnou skutecnost
automobilky se prizpusobily a misto aby jim slo o skutecne emise, jde jim jen o splneni emisni normy v laboratori
6. 10. 2015 11:56
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
Benzinak ten nesmyslny test zvlada. Navic afera nevypukla kvuli Bruselu, ale kvuli americkemu testu.
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 10:53
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
problematiku dieselových smradláků vidíme každý denně v běžném provozu (a doporučuju si to zkusit z pozice chodce (cyklisty snad radši ne, to by jednoho mohlo i zabít) a ne jen řidiče, co má permanentně přepnuto na vnitřní ventilaci. Na to není potřeba studovat ČVUT ;-)
6. 10. 2015 11:59
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
Nedavno jsem dostal primy zasah od spechajiciho polaka ve zbrusu novem Infiniti. Zadny kour, nic, ale ten kysely smrad...
Avatar -
6. 10. 2015 10:59
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
Technicky to řešitelné asi ještě je, ale už jen krátkodobě. Sami výrobci aut tvrdí, že naftový motor je i přes složité a drahé konstrukční vylepšení (filtr pevných částic, močovina AdBlue) na hranici možností, nebo už možná za ní. Tato aféra to jen potvrzuje. Jinak by do toho rizika VW nešel.
6. 10. 2015 11:11
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
nektere naftaky s močovinou plni zprisneny test s velkou rezervou a mam takovej dojem ze dobře dopadly i v realnem provozu. otázka, proc s močovinou dopadli spadne nekteri jini vyrobci, zrejme to nejak ochcavali.
zasobnikovy katalyzator (DeNOx) vpodstate propad, protože hlavne při trochu vetsim zatizeni vůbec nestihal a navíc zvysuje spotřebu.
to reseni nejspis je, ale otázka, jak to funguje třeba po roce, po 5 a jak to vyrobci ochcavaji, podle nejakych testu se zda, ze funguji vyrazne ucinneji při testech, coz zase budi podezreni, ze rozeznavaji testovany rezim
6. 10. 2015 11:03
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
Pokud zůstane pouze u vyšetřování vw tak se nic nezmění...

[odkaz]

Samozřejmě mnohem víc "smradí" stará auta, často bez filtru pevných částic, stavební stroje, náklaďáky, diesel lokomotivy, autobusy ad. a s tím zkrátka nikdo nic nenadělá...
6. 10. 2015 11:40
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
hezká tabulka, ale normální člověk si auto podle emisí nevybírá už i vzhledem k tomu, jak je životní prostředí všude kolem znečišťováno, což není zdaleka jenom zásluhou dopravy by to bylo pouze jako plivnutí do moře... >:D

hodí se to akorát ekoteroristům a v současné době i koncernovým haterům, kteří tu řádí jak šílení... jen tak dál >:D

tak se tu pomalu dovídám , že diesely stojí za globálním oteplováním >:D

jo a ty vaše komenty číst nebudu, takovou radost vám neudělám... a díky za palce dolů, za nelibou pravdu se hold člověk zlobí... ;-) >:D
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
Ty jsi takový "inteligent" ze nestojís ani za palec dolu.
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 12:16
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
to sedlo >:D :yes:
6. 10. 2015 19:29
Re: Dieselove auta su temnota sveta a diabolsky vynalez.:-)
Podobných je tu dnes plno...
6. 10. 2015 11:01
no taaak
Jsme vsichni pobouření, jak s tim VW vyklepal. Také se mi to nelíbí... A je jen a jen dobře, že vsichni poctivě priznáváme všechny své výdělky, které řádně daníme. Vsichni chceme od remeslnika doklad, když nam to bez něj hodí o ctvrtinu levněji a tak nějak se chováme, ze nikdy nic neočůráme...
Taky se mi to nelíbí. Ale nehrajme si najednou na to, že nas zajímají emise, když nam to tak nějak pri uzivani dieselu je u zadele a hlavni je "ze to jede za pět Kadle"(sam mam benal).
Mně spíš zajímá, jak to VW ušoulá a co z toho pro auta vzejde...
Rozbalit vlákno
11
6. 10. 2015 11:14
Re: no taaak
když nechci po remeslnikoj doklad (a slevu jsem nikdy nechtel), tak tim ja ani on nikoho neohrozujeme. a jsem presvedcenej, ze kazdou korunu, ktera mu zustane v kapse navíc na ukor vyberu dani ten remeslnik utrati daleko smysluplneji, nez stat.
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 11:35
Re: no taaak
tohle dieseloví sociopati ale nikdy nepochopí. Pro ně jsou emisní limity cca stejná buzerace jako třeba elektronická evidence tržeb... >:D
6. 10. 2015 11:38
Re: no taaak
A jsi si jistý? Pritahnu to za vlasy... Predstavme si, čistě teoreticky, ze to takhle udělá tretina z nas. Nevybere se tretina dani z prijmu soukrome sfery(je to hodně zjednodušené )tak budou nižší daňové vynosy. Zemre vic lidi na nedostatek lékařské péče etc.. Co zustane je vyber dph, když to nekde legálně utratí. Ten se mozna mírně zvýší. Asi oba neverime na model dobrovolně odvadenych dani, ze ne...
6. 10. 2015 11:43
Re: no taaak
- pletes si dane a zdravotni pojisteni
- tak se hold opet zavede spoluucast pacienta, jeji zruseni sosanama byla snad největší hovadina tyhle vlády
- vyhazi se par uredniku, orezou vselijake statni instituce a kvalifikouvani statni zamestnanci (byvali) se budou moct uplatnit v soukrome sfere a stat usetri a vybere vic dani
- když nechas lidem vic penez, tak vic utrati a stat vybere vic na DPH
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 12:30
Re: no taaak
Notyvole... nejseš ty Mach od svobodných? Ten má podobně prač*rácké názory...
Když zrušíš státní instituce, kdo bude dělat jejich práci? A myslíš, že to bude dělat za tabulkové platy státních úředníků? Třeba takovou drobnost jako státní hmotné rezervy (ano, to navrhují svobodní zrušit!!) Prozradím ti hořké tajemství - služba, kterou státu zajišťuje externí firma, je výrazně (30-50%) dražší, než ta, kterou si stát zajistí svými zdroji sám. A i když mi nevěříš, mě to živí, takže vím, co píšu.
6. 10. 2015 12:34
Re: no taaak
ty snad ještě budes tvrdit, ze tech statnich pijavic je ještě malo
nejsi nahodou jednou z nich??
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 12:45
Re: no taaak
Tvrdím, že spoustu věcí, které stát dnes za drahé peníze nekupuje v soukromém sektoru, by mohl sám zařizovat levněji. Jenže to by pijavicím, přisátým na státní rozpočty, vyschly penízky a nebylo by na sponzorování politických stran a nákladné kampaně a další výhodičky.
Jo, já se klidně přiznám, že dělám pro stát. Není to žádná hanba. Hanba to je pouze pro hlupáky tvého typu, kteří nevidí za svůj nos.
6. 10. 2015 12:51
Re: no taaak
aha, asi bude lepsi něco takového jako ty ignorovat
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 12:59
Re: no taaak
Ignoruj, to víš, že jo...
Prostě zbaběle zdrháš, protože na argumentaci ti schází dva základní vitamíny, I a Q.
6. 10. 2015 13:07
Re: no taaak
Nechci být netaktni, ale víš jak funguje, bazálně, statni rozpočet? Myslis, ze kaputola MZ je zivena jen z tzv. zdravotniho? No to by byl rychlý konec. A co MPSV? Tzv. zdravotni a sociální je jen další formou daně. Jen se to jinak jmenuje... Tak nejak z tradice.
6. 10. 2015 17:49
Re: no taaak
možná vám je to "u zádele", když jedete za nějakým VW dieselem, on přidá plyn a z výfuku se vyvalí oblaka černého dehtového kouře ... mně to "u zádele" není ani trochu, nevím proč bych si měl ničit plíce jen proto, aby pár vyčůránků mohlo dál jezdit s auty, která na silnicích nemají co dělat a podle platné legislativy nemohou projít technickou
6. 10. 2015 11:22
chip
muze vůbec chipnute auto na silnici?
nemelo by takovy auto projit homologacnim testem na emise?
chipnute auto prece muze vyrazne zmenit k horšímu vypoustene emise.

doufam, ze tem kompetentnim konecne dojde, ze za emise je nutno pokládat něco jiného nez CO2 (to bys pak za emise moh povazovat H2O, která vznika spalovnim vodiku)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 11:34
Re: chip
on velký problém jsou STK...

... a to jak technický (je otázka, jestli jim technika z 90tých let ještě vůbec stačí na to, co mají měřit)

tak hlavně morální (je to v podstatě institucializovaná korupce)
Avatar - sargis
6. 10. 2015 11:48
je to zaujimave
Kauza sa taha mesiac a zatial nie su jasné presné cisla, konečný pristup koncernu a podobne ohľadom toho, čo s tým. Pár tendenčných článkov (nie sú jediní, motory radšej neupravovať) nezakryje podvod a klamstvo na množstve zákazníkov. VW - nehľadajte najlepšie riešenie pre vás, hľadajte riešenie pre zákazníkov, ktorí vám robia ten úžasný zisk na základe imidžu z neviemčoho teraz : ;-\
Rozbalit vlákno
1
6. 10. 2015 12:31
Diesel
Zajímalo by mě jak celou záležitost stát vyřeší - soukromá firma obelstila stát a její auta - potažmo kupci , kteří si auta koupili nesplňují emisní limity = měl by jim být tedy odebrán technický průkaz a dokud auto limit nesplní , nemělo by být provozováno. Jdu-li na technickou, měření musím splnit . Nechápu aroganci jednoho z největších výrobců aut, že si to dovolí, nechápu naprosto tristní přístup státu k celé záležitosti a lituji nás běžné občany, že si to musíme nechat líbit ?!! Nebo ne? Jaké je tedy právo v tomto státě - pro všechny rovné ???? 150 tis. aut je pěkná halda svinstva v ovzduší a finanční obrat z prodeje 8 mil. aut je ukrutná hromada peněz na úkor lidí a ostatních výrobců. Hlavně, že Das auto vydělá. Komu to nedochází a nedej bože ještě to brání, ať intenzivně přemýšlí, pokud tedy na to má uvnitř té boule na konci těla kapacitu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2015 12:49
Re: Diesel
To máš tak... VW je velkým zaměstnavatelem (cca 200 000 sám, odhadem 500 000 s navázanými subdodavateli), spolková republika Dolní Sasko vlastní 20%, Německo stojí z velké části na autoprůmyslu... čekáš od politiků něco jiného?
6. 10. 2015 13:06
Re: Diesel
No, otázkou je, jestli je někde v Evropě výslovně zakázána optimalizace softu motoru pro normový cyklus (v USA a v Austrálii je to zakázané). Pokud tomu tak není, auto splnilo všechny zkoušky pro homologaci v EU a je tedy v Evropě OK, protože na nějaké reálné emise se v Eurostánu nehraje.
Co nechápu - proč VW přiznal podvod, mohl to přece okecat úplně jinak, třebas že motory jsou konstrukčně navrženy tak, aby plně splňovaly emise dle dané metodiky. Na druhou stranu by byl stejně v průšvihu kvůli reálným hodnotám emisí, v USA tedy. Ale neměli by na krku podvod.
Je ale jasné, že VW byl jediný, kdo v USA prodával diesely bez močky a ještě je halasně označoval jako CleanDiesel. Čili je zde zcela na místě úsloví o naběhnutí si na VWidle...
Jo, a na STK se u dieselů měří jen kouřivost, na nějaké NOx nebo COx zapomeň.
6. 10. 2015 13:32
Re: Diesel
Text z Novinek.cz

P.Koukal,mě připadá,že jste absolutně nepochopil,v čem vlastně spočívá ten podvod.
Tak já se pokusím vám to vysvětlit.Ty auta VW překračují v normálním provozu emisní dané limity až 40 krát.Jednou to ještě opakuji,až 40 krát,to znamená,že nehorázně znečišťují životní prostředí a tím i kvalitu života nás všech.
Ovšem,když to vozidlo přijede na STK a kontrolují se splodiny vozidla,čip ve vozidle zaregistruje přítomnost měřící aparatury a hodí krátkodobě emise do emisních limitů, vozidlo projde emisemi a vše je zdánlivě v pořádku,ovšem jakmile se vozidlo vzdálí od měřící aparatury,opět chrlí do ovzduší smrtící látky.
Jinak pane Janečko,chtěl jsem napsat to samé, takže pěkný balík,troufám si tvrdit, že i tak je to velmi střízlivý odhad,pokud VW zasypou státy a jednotlivci žalobami s miliónovými vracečkami vozů od zákazníků a vrácením plné kupní ceny vozů,bude s VW konec.To by je pak musela jedině podpořit vláda v SRN ze st.rozpočtu a k tomu migranti,no Skopčáci nebudete
6. 10. 2015 13:40
Re: Diesel
Ne, tak to není. "Podvodný software" se zaktivoval jen při speciálním měřícím cyklu nutném pro homologaci (zde třída emisí EURO6 nebo podobná USA norma). Rozhodně ne na STK, kde se ani NOx a COx u dieselů neměří. Ostatně i na celý problém se přišlo jen velkou náhodou (a shodou okolností bylo cílem toho měření dokázat, že je moderní diesel v provozu opravdu "čistý").
Rozhodující ale je, že v USA se jasně v předpisech mluví i o reálném provozu, homologace pak probíhá podobně jako v EU podle nějakého cyklu. V EU pokud vím nikdo o reálném provozu nemluví.
Neříkám, že je to v pořádku. Ale je to tak. Kupodivu to zatím nikomu nevadilo. Každý to bral jako samozřejmost, asi jako je reálná spotřeba vyšší o 25-30% než normovaná.
Avatar - Jirka.12345
6. 10. 2015 13:50
Re: Diesel
Hele odborníku, máš v tom trochu chybičku v počtech... VW možná překročil AMERICKOU normu 40krát. Ale jejich norma je že NOx mohou být maximálně 0,044, zatím co podle EU5 podle které byly ty auta homologovaný v EU je NOx 0,18. Tj když si to spočítáš tak to je 9 krát překročení normy EU5 ;-) A ted si zjisti kolikrát tu EU5 překračují někteří jiní výrobci v reálném provozu. A na STK ani na emisích se žádné NOx nekontrolují, tj. ten sw nemá na měření vůbec žádný vliv.
6. 10. 2015 13:14
Jednoduché řešení...
... by bylo odebrání motivace ke koupi auta s dieselem. Tady to tak funguje už léta. Diesel, jakožto pohonná hmota je zdaněna méně než benzín, takže za litr dieselu u benzinky zaplatím cca 1.3€, zatímco za benzín okolo 1.5€. Pokud si ale koupím auto s dieselovým motorem budu každoročně doplácet na daních 5.5c za každý metrák za každý den v roce z celkové hmotnosti auta. Vyjde to na cca 500€ ročně. To si každý znovu přehodnotí jestli chce pod kapotou diesela.
Auto s celkovou hmotností 2200kg, 0.055 x 365 x 22=441.65€
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2015 14:03
Re: Jednoduché řešení...
a nebylo by jednodušší přenastavit ty spotřební daně ;-) ?
6. 10. 2015 13:55
Das Filcka TDI = IG Farben Cyklon B
Až někde u jakýchkoliv materiálů nějaké značky z koncernu Das Filcka uvidíte usmívající se děti, atraktivní ženy, zelené lístečky a keci o společenské zodpovědnosti-ekologii, tak se prosím nesmějte, protože postiženým se nemá smát. Stačí si koupit auto od konkurence. Ještě že i Bosch začíná s akumulátory tlačit víc na pilu.
Rozbalit vlákno
2
6. 10. 2015 14:22
Re: Das Filcka TDI = IG Farben Cyklon B
Sakra, a to jsem si chtěl koupit e-Golfa... Ten ale určitě jezdí na elektřinu vyráběnou spalováním štěňátek, případně vzniklou zápřahem jednorožců k žentouru. Konkurenční vozidla naproti tomu zásadně používají jen ekologicky čistou elektřinu, vyráběnou tím, že buddhističtí mniši kdesi v Nepálu třou své ebonitové tyče... Případně mají ve svých motlitebních mlýncích zapojen generátor. Pravda, mlýnkem se musí točit poměrně rychle, minimálně 2500 motliteb za minutu.
6. 10. 2015 14:27
Re: Das Filcka TDI = IG Farben Cyklon B
Jako kdyby e-golf neměl konkurenci...
6. 10. 2015 16:29
VW by měl každému podvedenému majiteli
VW by měl každému podvedenému majiteli koupit Toyotu, jako etalon kvality, a vyměnit za jejich auto od VW. A ty vyměněná auta podle mého názoru není nutné sešrotovat, ale VW je může jako ojetá prodat v rozvojových zemích, na východě, tj. od Aše dál.
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2015 17:33
pravda
To jsou čuňata (u VW) a hodím do kamen bursíkovu briketu (PET láhev nacpaná pilinami a zalitá vyjetým olejem). :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Rubb
6. 10. 2015 19:57
Nechápu
jak tady každý článek o dieselgate může mít tolik komentářů... Doteď nikoho ekologie nezajímala a teď je to tu samej mudrlant a inženýr.
Je jedno který motor má víc emisí, protože jestli přestanou vyrábět diesly, tak ty nejsmradlavější motory na světě budou benzínové, a tzn. že další na řadě. A ekoaktivisti zakážou i je. A pak budete pánové jezdit trolejbusem a nebo na kole >:D Samozřejmě, lobisti nám budou cpát elektromobily viz. Tesla, ale to, že jejich výroba a provoz je EKO si snad nemyslí ani ten největší zabedněnec...
Pokud Vám jde někomu opravdu o ekologii, tak tady nepište hlouposti a zjistěte si, kdo a co je největším producentem emisí. Tam by bylo nejlepší začít. Ale chápu, tady to plkání a plakání, přitom nicnedělání je tak české... 8-s :no:
Rozbalit vlákno
3
6. 10. 2015 21:09
Re: Nechápu
Zato tvuj komentář je úplně americanskej :-)

Něco ve stylu, že je to stejně všechno jedno.
Vim toho nejvíc ;-)
A jsem jedinej pracovitej!
Avatar - Rubb
6. 10. 2015 21:23
Re: Nechápu
No, něco takovýho... ale úplně jinýho :-! >:-[]
6. 10. 2015 22:11
Re: Nechápu
Najmúdrejší sa ozval. Všetci sú blázni, len ty lietadlo... Kde si bol doteraz, takých jak si ty všetci potrebujú ako soľ.
6. 10. 2015 20:52
Kachna, kachna, kachna
Kachna 1:

A je to tady! Volkswagen není v Dieselgate sám!
[odkaz]

Kachna 2:
Od začátku se mluví o tom, že po celém světě jezdí zhruba 11 milionů automobilů s motory EA189, které nesplňují platné emisní normy. Číslo by ale nakonec mohlo být nižší. Podle britského Autocaru totiž koncern Volkswagen neví, zda byl zakázaný software aktivní také při evropských emisních testech.
[odkaz]

Kachna 3:
Opravy budou pravděpodobně probíhat pouze na softwarové úrovni, zatím se ale neví, jak se zásah projeví na dynamických parametrech.
Odkaz viz kachna dva.

Díky auto.cz, že uvádíte alespoň zprávy ČTK a vyvracíte tím vlastní polopravdy (jemně řečeno) ;-)
Rozbalit vlákno
0