ale kazdopadne interier ma Peugeot pre mna krajsi a stylovejsi a vyhovuje mi aj to ze zadne svetla mu nezasahuju do veka batozinoveho priestoru ale vsetko je vec vkusu a halvne Peugeot ma uz nejake roky za sebou tak logicky ho Citoren musi porazit. Nova 308micka zase logicky porazi tuto C4ku. Vyvoj ide stale dopredu.
Interiér peugeotu je priam prémiový, v danej triede bezkonkurenčný. Podľa mňa má 308 oproti C4 navrch aj čo sa týka exteriéru, ale to je subjektívny dojem.
Ta béžová na palubce Peugeotu na fotkách vypadá moc hezky :yes:
U Citroenu je znát, že jde o mnohem mladší auto - Peugeot bude příště vypadat taky dost jinak ;)
Co ale beru u Citroenu za velké mínus je umístění displeje - řidič tak musí sklopit oči dost dolů, aby ji mohl sledovat, kdežto Peugeot ji má pěkně nahoře...
tiez zhanam nejake skusenosti kedze som Peugeotak aspon dusou :-) ale je to nove auticko s tymto motorom sa predava kratko, snad bude neskor aj v rubrike moje.auto.cz
No nemyslím, že je to nefér, obě auta jsou současně v prodeji a během dvou let nebo o kolik déle je na trhu 308 se nedá čekat nijak výrazný progres v designu. Každopádně 308 není škaredé auto, ale C4 je z mého pohledu hezčí. U 308 mě vadí trochu těžkopádný zadek vozu. Hlavně z profilu to je vidět ;-\
Behom dvoch rokov sa v dizajne môže udiať dosť veľa, najmä ak model nehrá na konzervatívnu nôtu, ktorá predsa len dokáže znieť dlhšie bez toho, aby sa opočúvala.
P308 prišiel niekedy v polovici roku 2007. Mimochodom, ani vtedy som z neho nebol nejak happy, ale interiér považujem za vydarený. C4 už vyznáva trochu iný štýl, a najmä, patrí do novej generácie takpovediac "pokrízových" áut, čiže je to novinka - voči nej P308 proste nemá šancu.
Já bych to tak nepaušalizoval... jsou auta u kterých během deseti let nezaznamenáš žádný designový progres (Golf) a jsou auta u kterých je předchozí generace považovaná za hezčí než ta nová (Focus). Takže né vždy starší znamená horší ;-) Každopádně v případě Peugeotu 308 máš pravdu. :yes:
vrkuboy: No já nevím, ano 307 byla opravdu krásná, u 308 jsem byl vždy skeptický a dlouhým pozorováním jsem nějak Prozřel >:-[] Ne, vážně... jsou totiž jisté detaily, které jsou na 308 propracované do hloubky. Třeba tvarování nárazníku před předním kolem, tam si nemůžu pomoct, ale je to dokonalé. Stejně tak záď na mě působí už od samého začátku velmi stylisticky. Trochu by chtělo tu tlamu zavřít, naštěstí je dosti plasticky vymodelovaná tak, že to jaž takž funguje, na rozdíl 207, kde je to třeba nějak kompenzovat černou, jak jsi mohl vidět >:-[]
Co však 308 prostě má, to je francouzský šarm, to možná ze všech tří francouzů nejvíce. Nejméně ho má aktuálně C4 a i Megane nijak v této generaci neválí.
No já ti nevím, on už pomalu spíše... já nevím... z Bravovatěl? To je celkem jedno, možná se jen vrátil k stylu první generace, každopádně na druhou nemá. Jen třeba vyjmout kombíka, protože Grandtoure patří mezi nejhezčí kombíky ve třídě, ne-li nejhezčí si dovolím tvrdit.
Tak tady není o čem diskutovat C4 jasný vítěz! Dle mého názoru je to nejkrásnější auto své třídy. Jak Citróny nemám rád tak současný směr chválím, jen tak dál :yes:
Jinak autor článku: Jakub Sochor... není to starej dobrej Avantime? Jestli jo tak blahopřeju, že můžeš psát o tom co máš rád, o designu ;-):yes:
Jen si dávej pozor až budeš psát srovnávání něčeho s Renaultem sebemenší kritika na protivníka ti bude předhazovaná jako neobjektivní vynášení do nebes Renaultu, ale to asi jen podle nicku. Ti co tě znají ví že spíš koukáš po designu než po značce. Úspěch se neodpouští ;-) Držím palce do budoucna :yes:
Redakce by tez mohla posoudit bezpecnost obou aut nejak to neni v posledni dobe zminovane a u teto kategorie by to melo platit nejvic..Je jich hodne na silnicich at starsich modelu tak v budoucnu novych
Peugeot se snaží vyvolat v interieru pocit luxusu a to mi k nižší střední prostě nesedí, působí to divně. Citroen je zase zvenku neskutečně fádní, naprosto se není čeho chytit, bez nápadu. Ale zase pořád o řád lepší než tvarový bazmek 308. A C4 má docela pěknej interiér, takovej správně citroenovsky futuristickej.
Ale obecně mi interiery dnešních běžných aut připadají zbytečně komplikovaný, spousty tlačítek a chromu.. krásnou přehlednost a jednoduchost si drží snad jen palubka golfu, octávky a třeba i30/ceed. Většinou to je jinak hroznej cirkus.
A teď zkus napsat něco objektivní, teda pokud umíš napsat i něco jiného než to, že Octavia a Golf jsou přehledné a jednoduché.
Interiér třeba 308 se drží klasické a konzervativní školy, jen je designově velmi podařený, jakožto skoro všechny interiéry nových Peugeotů, a s dojmem luxusu udělaný, kupodivu nezůstává jen u dojmu. Nevím, ale jestli ti vadí luxus a krása, tak jezdi na trakaři. 8-s
No nejsou to absurdní kecy? Příště budeme tvrdit, že interiér Audi je moc dobrý, což je na škodu 8-s
Já naopak mít mainstreamovou nižší střední třídu s téměř prémiovým interiérem tak si pískám radostí! :yes: Chyba je v tom že ten interiér je v Peugeotu a Citroenu a né v koncernovém hypermainstreamu tam by to totiž bylo v pořádku >:D
Rone a teď přiznej barvu! Že teď budeš pravidelně k vidění pod článkama o Peugeotech? >:D hehe doufám že chápeš tuhle nemístnou narážku s humorem ;-)
Hele, jak už jsem prohlásil na MACZ, tak Peugeot je nyní druhá nejlepší značka na světě hned po Renaultu >:-[] >:D >:D;-)
Samozřejmě budu se i nadále zdržovat pod všema článkama s notnou dávkou objektivity, jak je u mně zvykem.
No a zcela vážně... jelikož jsem teď měl možnost porovnávat vícerointeriéru a srovnávat, tak tahle reakce odemně musela zákonitě přijít. Sice jsem neměl možnost odzkoušet novou C4, ale třeba P308 velmi dobře a interiér se mi v ní setsakramentsky líbil a díky němu jsem byl schopen i odbourat ten předek, který mě nikdy nebral. Rozhodně příjemný je interiér Meganu, tam je znatelný obrovský posun. Octavia II na tom taky není zle, jen to chce alespoň Ambiente, tam je jasný pocit solidnosti, ale z druhé strany třeba ten dojem těch krhových výdechů z 308 není nějak schopna přebít. No a třeba Ceed, to je prostě takový plasťák, ten mě nenadchnul, sice neurazil, to jo, stačil by mi a nestěžoval bych si. Podobně je na tom i30.
U nás se při pohledu na luba prostě projevu VWíra a nějaké nové Českorejské vlastenectví.
Budiš ti ke cti a to t i zachraňuje, že jsi rodičům toho pažouta rozmlouval :-) Každopádně ti co tomu rozumí musí konstatovat, že nej palubovka je ta ve favoritu a musí se líbit i lube-mu. Vždyť je tak jednoduchá, přehledná a prostá jakýchkoliv designových výstřelků prostě tohle k tomu mainstreamu sedí! Jo a neutlačuje řidičovo koleno. :-)
1) Jak už tu někdo napsal, skutečně srovnávat tato dvě auta je trochu nefér, bo v tomto případě hrály revoluční tři roky u Citroenu velkou roli. Peugeot 308 je souběžný model spíše se starou C4
2) Objektivně musím uznat, že zvenčí je Citroen velice působivý a to teprv nechci vidět DS4. To bude úplná bomba.
3) Srovnávat tato dvě auta je trochu ošidné, bo je obě vyrábí koncern PSA a každý typ je zaměřen na jinou cílovou skupinu
Peugeot na spíše extravagantnější uživatele, kterým nevadí agresivní a pro někoho až přehnané designové prvky, jako je čelní prolis kapoty, či jeho lví "tlama".
Po Citroenu sáhnou spíše konzervativnější řidiči tíhnoucí spíše ke Golfovým linkám, ale zároveň k francouzské eleganci, spíše než k německé praktičnosti
Co se týká interiéru, udělal Citroen mohutný skok dopředu. Především co se týká upuštění od centrálního nepohyblivého sloupku řízení a přesunutí budíků zpět před řidiče. Na jiném francouzském modelu Vel Satis se mohli pánové ve Francii poučit, že evropský řidič přijímá tyto výstřelky jen velmi těžko. Přes to všechno si myslím, že interiér Peugeotu je o krapet hezčí, ale to je věc názoru. Někde sem tu četl, že dávat hezký interiér do aut nižší střední třídy je nesmysl ... takovou blbost sem už dlouho nečetl. Krom sportovních speciálů neznám řidiče, který by nechtěl mít auto hezké i uvnitř ... HOWG
... exteriérově celkem jednoznačně Citroen, v interiéru Citroen díky (pro mě osobně) hezčímu černému provedení. Ty dvoubarevné kombinace interiérů mi prostě vadí...
Je správedlivé porovnávat něco, co právě čeká na nástupce a něco, co před chvílí přišlo na trh???
Nicméně, abych se dostal k tomu, co chci říct. Obě značky mám celkem rád, vyrábí pěkná auta, i když přímo Peugeot nebo Citroen jsem nikdy neměl.
V tomto testu myslím, že je jasný vítěz. Citroen prostě se svou C4 je někde úplně jinde. To je auto, které patří nejen do této doby, ale myslím, že ani následujících 5 let nebude mít problém vypadat aktuálně (např.: narozdíl od aut VW).
Peugeot je pěkný, ale poslední dobou se jeho design posouvá kamsi..... no, prostě se mi přestává líbit. Uvidíme, jak bude vypadat další generace vozu, věřím, že změna bude velká a k lepšímu.
Spousta lidí dnes vybírá (aspoň jak tak čtu mojeauto.cz) právě slušně vybavené auto v cenové relaci 300 000 - 400 000Kč. Tak co udělat nějaké celkové srovnání těchto kandidátů ... kromě výše uvedených třeba ještě Kia Ceed, Hyundai i30, VW Golf, Renault Megane, Škoda Octavia, Mitsubishi Lancer, Ford Focus, .. to je vše co mě napadlo. :-)
Jinak dobrý a ideální nápad pro srovnání, ale v nevhodné době. Neberte si to osobně, prostě ten Peugeot je tu už dlouho a oproti C4 vypadá jak z jiné doby (a taky že je).