Fúha, trošku nefér voči súčasnej produkcii BMW porovnávať ju s nesmrteľnými klasikami ;-)
e30 dáva novej jednotke kupé nafrak tak nehoráznym spôsobom, až neni pekné. Interiér, exteriér, celkové proporcie auta..proste nenájde sa oblasť kde by e30 nevyhrávalo na plnej čiare.
Svata pravda :yes: Z profilu je jednotka absolutne nevyvazena a zozadu vyzera ako keby sa roztapala... :no:
Co s tym bude o par rokov? Ved uz teraz je to nechutne...
i po stránce designu. Jediný co na mi nové 1M úplně neštymuje, je přední, na mě moc tuningový, nárazník. Jinak absolutně nesdílím zdější diskuzní nářky.
Kdo článek vymyslel nevím, ale Jakub tam má jednu "automobilovou hrubku",
a to ve větě:
"Designovým sokem výše uvedené novinky je populární sportovní kupé BMW M3 E30,...".
Jenomže... první M3 E30 nebylo kupé, ale dvoudveřový! sedan!, k němuž později přibylo už jen cabrio M3 E30.
Jako dvoudvěřové kupé se nabízela až M3 E36 u které bylo možné i cabrio, ale i čtyřdveřový sedan.
Není co konfrontovat, každé z aut představovalo (představuje) ve své době to nejlepší, nejkrásnější, co lze pořídit. Trojka je krásná přesně stejně jako jednička. Za pětadvacet let mi dáš za pravdu.
Imho, jednotka je priklad enormnej prekomplikovanosti designu. Krivka zabija krivku, cele je to prehustene a gycove, tuningovyy pokus o zaujatie mladeze za LCD... Toto nema s nadcasovostou nic spolocne ;-)
a ja vravím že jednotka ikona nebude..teda pokiaľ nepovažuješ za "ikóznosť" priťahovanie nevybúrených mládencov ktorí v bazáre hľadajú vhodnú obeť na tuning a driftovanie pred hypernovou
Podívej se do doby M3 E30, co bylo běžně na silnicích a zjistíš, že i M3 byla ve své době (řečeno terminologií dnešních dnů) tuningový zjev a v kontextu doby ji "přebyl" až MB E190 Evo (na MB také neuvěřitelný počin). A i bazarová 1M bude mimo peněženku nevybouřených mládenců.
proč nevybouřených mládenců?? Ukaž mi motoristu, kterej nechce zažít adrenalin, potěšení, dravost.... To může být kluk co má 25 stejně tak jako muž 60 let... je to jedno. Nevím, ale to si dal hodně špatný přirovnání.
Každopádně, tohle nebude vyhledávaný artikl kluků, co chtějí driftovat před hypernovou >:-[] a E30 už vůbec ne!
Chcel by som ozaj vidiet kolky z tych co klikli na E30 by si ho ozaj zvolili kedy stale vedla oboch a mali sa rozhodnut v com sa budu vozit...
E30 je klasika M1 sa mi osobne nepaci ale porovnavat auta rozdielne o 20 rokov sa neda.
čtyřválec, 200 koní, 0-100 za 7 sekund... Před novým Golfem GTI bych mu dal přednost, ale 1 M je prostě ve všem (co si budeme nalhávat, včetně designu) někde úplně jinde. E30 asi má lepší řízení a u 1 M mě trochu znepokojuje maximum výkonu v 5900 otáček, jinak nevidím zásadních nedostatků.
Z M3 mají podle mě smysl až šestiválcové a pak ta aktuální.
Auto pro zlobivého Kena (rebela) z kolekce Barbie 2011...
Chtěl jsem napsat, že ten jedničkovej bavorák je odporný, ale jaká slova by mi potom zbyla na nový jedničkový bávo? No nic, poslední roky je mně z automobilové průmyslu nevolno jak z levného šampáňa - turbomotory a downsizing, zbytečně složitý design, moc zbytečné „fun" elektroniky, vysoká hmotnost ...zvracející smajlík.
Naštěstí si některé fyzikální zákonitosti začínají uvědomovat i automobilky, takže doufám ve světlé zítřky, kde bude víc lehkých sporťáků (občas i s atmo motorem), lidová i luxusní auta bez turba nebo kompresoru a čistý nadčasový design. Jo a do roku 2012 co nejvíc emisí CO2 z našich výfuků, protože sopky nás pořád výrazně trumfují !!!
Duel? Kdyby se článek jmenoval designová geneze - budiž. Ale duel? Sice to autor na začátku hned trošku obrušuje, ale celé je to takové...ehm..... No zkrátka platí, že Dobrý nadpis či název dokáže zázraky a stejně tak to platí i naopak...
Nepříliš šťastně zvolený název dokáže podkopat i dobrý text.....
Zpátky k autům - jako seděl vůz svým majitelům před x lety, tak sedí i moderna dnes. Přesné zamíření a tah na branku ve svém segmentu, který se nepodbízí, stejně jako se Kupka neprodává ve stánku PNS, tak to je zkrátka Vrtule. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme si rvát zbytky pleší, či začínající chmýří pod nosem, ale to je asi tak, co s vrtulí můžeme dělat....................
Moderne auta su hlavne obezne, v tom je problem. Najmensie kupe vazi tolko, co pred 15-20 rokmi sedan vyssej strednej triedy. Ano, vazeni, ta karikatura na M-kove BMW vazi 1500Kg.
Kazdy imbecil potrebuje elektricke sadacky, lebo nemoze pohnut packou. Potrebuje turbo, aby mu to pekne tahalo odspodu. Ja som sa ucil jazdit o.i. na E30 318iS, takze o lahkosti nieco viem, dnesni vodici by iba mackali plyn a opajali sa pruznym zrychlenim. Je to cele nahlavu.
Moje první auto byla E30 325i kombi v bílé barvě. Koupil jsem jí od otce za pojistku co se proplácí po 18ti takže jsem ji měl skoro zadarmo. Pamatuju si na to auto ,jako na nejlepší vůz kterým jsem brázdil silnice a tohle auto by mělo jít do autoškol. Naučilo mě respektu z auta a také tomu ,že malý starý kombík může být krásnější ,lepší a praktičtější než 90% produkce z těch dob. To bylo před 6ti lety. Navíc jediné co chtěl tak benzín olej desky a gumy. Jinak nic ... ještě do teď jezdí v krnově ...