V tomhle provedení je Fluence autem "staré školy" a to v nejlepším slova smyslu. Elegantní karoserie sedan, pohodlný interiér i podvozek. K tomu relativně velký, ale nijak extrémně výkonný atmosférický motor s příjemným plynulým zátahem v širokém pásmu otáček. A díky tomu všemu a chvályhodné cenové politice Renaultu v ČR to vše za skvělou cenu.
Kdo nejede na módní vlně "sportovnosti" za každou cenu (i tam kde se to naprosto nehodí), tady najde velmi rozumnou variantu, která - jak je v testu správně naznačeno - bude těžko hledat konkurenci. Předražená Jetta ani okoukaná Octavia jistě ne (ostatně nemají srovnatelný atmosferický motor), Fiat Linea je povedený a krásný, ale o kus menší a slabší. Snad Chevy Cruze...?
Tohle je ideální auto pro šedesátiletého vybouřeného řidiče. Vnoučata se dozadu v pohodě vlezou, podvozek odladěný na naše silnice, motor díky svým obrovským rezervám vydrží stovky tisíc km, díky jednoduché konstrukci se na tom má máloco pokazit. Geniální vozidlo na důchod.
že už je to kapku starší článek,ale přidávám se, je mě 20 a taky si raději koupím pododlnej "dědkomobil" než se kodrcat v těch rádobysporťácích... A když tak koukám, těch pohodlných aut v téhle třídě moc není. Vlastně snad žádné, možná Elantra,ale to nebude ono. Existuje vůbec nějáké jiné pohodlné auto (nové) za 400,ale i 500 tisíc?
Osobně dávám také přednost komfortu. Zejména na trasách jako je D1 je velmi nepříjemné, když v Octavii nebo Focusu drkotám zuby (při vší úctě k těmto skvělým vozům).
Vlastnim Octavii 2. generace model 05 a ani ja si nemuzu stezovat v tomhle voze na nase silnice. Pravdou je, ze se komfortu Fluence nejspis nevyrovnam, ale i tak spokojenost. Pod kapotou mi bezi 2.0 FSI (atmo.) 110 kW a motor je vyborny. Mam najeto zatim 108 tis. km a vse v poradku. Spotreba je kolem 6l/100km pri ekonomicke jizde, pri normalni jizde kolem 7-7,5l/100km a pri sportovni cca 8-9l/100km. Na dalnici pri 130km/h neni problem diky dlouhe sestce ( asi 2900 ot/min), se dostat pod hranici 8l/100km. Tocivy moment zacina od 1000ot/min na 150Nm, pri 1500 ot/min je k dispozici 175Nm a vrcholi hodnotou 200Nm pri 3000ot/min a konci pri necelych 5000ot/min a az do 6500ot/min se nedostane pod 155Nm. Vuz pri me vybave vazi podobne jako Fluence. S autem jsem spokojeny a nemenil bych. Diky velkemu vnitrnimu prostoru a kufru, jsem zatim nemel problem prevest spoustu veci (mam sedan).
Cruze se taky snaží o sportovní dojem, takže bych řekl, že taky ne. Fluence je trošku jinde, ne každý ho v dnešní době uspěchanosti pochopí. Jinak maximální souhlas.
Nijak extrémně výkonný atmosferický motor znamená v překladu, že je to zdechlina, 105 emisně okleštěných kW, které v reálu nepojedou líp než 1,2ka s turbem a spotřebu u toho motoru na rozdíl od malého turba lehkou nohou nesnížíš. (A argument o žravosti malého turba při zátěži ani nevytahuj, tohle má být dle tvých slov nesportovní auto na pohodu). Stará technika z regálů Renault, proč ne, ale je to také důvod levnosti toho auta, cena je naprosto adekvátní. Mluvit tu o "staré škole" ve smyslu chvályhodného počinu, hm, ve skutečnosti jde o z nouze ctnost. ;-)
P.S. "Fiat Linera je povedený a krásný." >:D:yes: Jo, humor je solí života.
A copak, umí 1.2TSI jezdit na LPG a E85? Umí, ale jen pár kilometrů.
Už tohle je důvod, proč Fluence s tímhle motorem neodsuzovat. Pro cílovku to je dost důležité.
Nepíšu nic o 1,2tsi, Renault má taky jednadvojku s turbem, například.
A nic neodsuzuju, jen reaguju na nadšení nad touhle nabídkou ve spojitosti s cenou. Své kupce si taková motorizace najít může, třeba pro ten plynový argument, nic to nemění na faktu, že jde čistě to výprodej "léty prověřené" techniky, proto ta cena.
Jo, to je to slovo, "osvědčená technika", >:D pod tohle přesně se ty výprodeje schovávají, 1,6 vw, 1,6 ford atd. všude je něco. Já to chápu, jen prostě nevím, proč bych měl nad takovou nabídkou, obecně, jásat v tom smyslu, jak to konkurenci ukážu "starou školou". Při současných emisních pravidlech je dvoulitrová atmosféra (tím jak musí být uškrcená) čistě cestou z nouze ctnosti.
Já třeba dvoulitry u Rendlika velmi oceňuji. Je to totiž poslední generace benzinů, co mají potenciál přežít zbytek auta. Navíc LPG/E85. Dlouhodobě levnější provoz než modla kravat - diesel. Moderní downsizingy jdou (pro mě) špatným směrem.
Tak ano, v podstatě máš pravdu, ale pak tady nastává ten praktický život, kdy auto má vydržet při často hrubém zacházení co nejdéle. A prostě atmosférický zážehový motor bez všemožných filtrů, turb a přímých vstřiků má jak nejmenší nároky na údržbu, zacházení, kvalitu oleje a celkově nejlevnější servis a opravy. Jo, technika je super, ale chápu mnoho lidí, co má z turbobenzínů strach.
A pozor, pokud se nepletu, tak Tce není přímovstřikový jako TSI. TSI se přestavět na LPG dá, ale zároveň spaluje i benzín a výsledek je tak 50/50, takže se to zdaleka tak nevyplatí, navíc přestavby jsou v řádech 50-65 tis. kč.
Samotné turbo není pro LPG problém, už dávno se tady např. úspěšně přestavavovaly 1,8 20V T v Octaviích nebo Passatech.
No jo, ale tomu turbu to na životnosti rozhodně nepřidá. LPG má výrazně vyšší teplotu spalin, když jsem viděl, co to udělalo s V6 Turbo ve 166, docela mě to odradilo.
U nějakého nízkotlakého přeplňování to může fungovat docela slušně...
Ale jo, téhle argumentaci rozumím, nenáročnost na údržbu, palivo, levná varianta, mě jde čistě o ten apriorní jásot nad recyklátem. A pokud jde o malá turba, resp. tirády o jejich nižší životnosti, principielně nevidím důvod, motor díky turbu pracuje standardně v nižších otáčkách, a mluvíme-li o životnosti na tu má vždy největší vliv způsob zacházení, čím více času stráví motor v horní části ot. spektra zejm. za studena. Vliv složitosti konstrukce na životnost (pozor životnost není poruchovost) je mnohem menší než vliv způsobu užívání, a atmosféra nutí k otáčkám mnohem více. Ano poruchovost kvůli více komponentům být větší může, ale nemusí, turbomotor dnes není žádná kosmická technologie. A měl-li bych to prohnat vlastní zkušeností, pak pár atmo motorů jsem měl a nemám pocit, že by byly nějak spolehlivější než malá turba, která mám aktuálně např. ve firemních golfech, s těmi zatím ani daleko za sto tis. nájezdem není nejmenší problém.
Veľa slov o ničom..keby som mal dôjsť na kraj sveta v atmosférickom benzínovom dvojlitri alebo v oturbenej priamovstrekovej jedna-dvojke tak mám jasne vybrané ;-)
btw 100 000 km s ohľadom na spoľahlivosť motora je nič..pri zhruba dvojnásobku sa začína ukazovať zač je toho loket
Co by sis vybral ty, nemá s podstatou této diskuse co dělat. Navíc touhle optikou by bylo nejlepší jet na kraj světa na koni... ono by to vzhledem k cíli cesty bylo tak nějak stylovější. ;-)
Za 420 tis. tu máme Lagunu s 2zónovou klimou, 4 okny v elektrice vč. zrcátek, mlhovkami, koženým volantem, 6 airbagy, audiem CD/MP3 s 8 repro, polokoženým čalouněním a hlavně s motorem 2,0 benzin+E85! Zrychlení 9.1s, mimochodem téměř stejně jako 1. Octavia 1.8T
Takže proč nejít o segment výš? Provoz na bioethanol nejen vrátí cenový rozdíl na Fluence.
V rámci této nabídky máš asi pravdu. Fluence (paradoxně) přebíjí Lagunu pouze prostorem na zadních sedadlech. Zjevně by to chtělo jít s cenou ještě trochu dolů.
Za 25 tis. LPG je nebezpečná investice, v tomhle motoru je nezbytné sekvenční vstřikování a nejlépe i Flash lube, takže řekněme 35 000 v kvalitním servisu. Hlavně tu sekvenci...
Jít s cenou dolů už není moc kam. Zkrátka Laguna je tak levná, že dokonce nemá smysl uvažovat ani o Mégane se silnějšími benziny.
Také ve srovnání s místním uberautem Octavií ji válcuje na plné čáře. Octavia 1.2TSi Ambiente ca 400 tis., a to ani nemá vyplastované podběhy 8-s (za příplatek).
Domnívám se, že v Turecku vyráběný Fluence by s tou cenou mohl jít ještě o trošku níž (např. rozdíl 40 tis. by již mohl hrát roli).
S cenou Laguny souhlas, je důvodem proč nejít do dobře vybaveného Meganu (pokud se ti tedy Laguna líbí a vyhovuje ti karoserie typu sedan, Megan, zejména v kombi, je v tomto méně konfliktní). U Meganu mi obecně přijde jako velká chyba nabídka 1,4 TCe jen ve vyšších výbavách, dříve tomu tak nebylo. To už bych šel opravdu do té Laguny.
Taky mě to napadlo, proč za cenu přes 400 tis. nejít už raději do Laguny, která je teď zlevněná a prodává se s motorem 2,0 16v (103 kW) za 420 tis. Výbava je taky dobrá, oproti testovanému Fluenci ale chybí litá kola, zadní parkovací senzor a navigace. A tady jsem narazil, proč dát přednost sedanu Fluence. Protože když budeš chtíl lepší výbavu v Laguně, tak musíš zvolit diesel, benzínová motorizace je pouze se základní výbavou. A někdo dá přednost sedanu oproti laguně. Takže to má dovozce Renaultu promyšlené a tím pádem testovaný Fluence zaplňuje díru na našem trhu.
Dokoupit pěkné lité 16ky lze za cca 10 000. Plechy ti zůstanou na zimu. Navigaci máš v mobilech Nokia zdarma, pro většinu lidí je to dotovaný mobil za 1 Kč. Rozhodně se, dle mého, jedná o lepší řešení než nevzhledná navigace ve Fluenci, která je pihou na krase v jinak velice pěkném interiéru. Senzory umím pochopit, ale stále by to pro mě nebyl důvod proč nejít do Laguny.
Jasně, já s tebou souhlasím, taky bych šel radši do laguny, ale i fluence s touto motorizací si najde svoje kupce, ikdyž jich nebude tolik, jako těch, co volí základní benzínovou nebo dieslovou motorizaci. A když si odečteš zbytečné kožené sedačky a xenony, tak se dostaneš na pěkných 380 tis., což je už rozdíl oproti Laguně.
No jo, já si nevšiml té ceny, vycházel jsem z nadpisu testu. Pokud je cenový rozdíl téměř 50tis. tak tady plácám nesmysly - máš pravdu, pak má Fluence samozřejmně smysl. Omlouvám se.
Jasně, pokud máš kde tankovat, není problém. Bohužel, jak velí situace, nejbližší E85 je od nás 30 km a to už v té chvíli neřeším a vracím se zpět k benzinu. Kolik musíš najet, aby se ti dorovnalo padesát tisíc? Přemýšlím, zda to vůbec většina lidí v dnešní době zvládne...
no fluence 2.0 stojí 370 tisíc, laguna 420 tisíc, padesát tisíc rozdílu tam pořád je. a laguna, páč v základu neni vybavenější (až na pár detailů) než fluence v privilege.
Tady bude dnes veselo :-)
Jako pro taxikáře dobrý, jinak pokud někdo chce šetřit, ať si koupí Lagunu s tím samým motorem, namontuje LPG a voila, má daleko modernější a hezčí auto za podobné peníze.
S Nokií si najezdíš o hezkých pár kilometrů a hlavně hodně hodin více. Navigace je sice zdarma, ale místy je totálně blbá. Hodně ignoruje obchvaty, okruhy a podobné věci (Praha, Jihlava i další města).
Ale s každým dalším upgradem je to lepší a lepší. Projel jsem s ní většinu Evropy a nebyl větší problém, zejména na dovolené ve Francii paráda - když bylo třeba, zakázal jsem placené úseky dálnic a ten mobil se mi ze 14 dní prakticky zaplatil. ;-) V případě dotekového telefonu se jedná o plnohodnotné řešení.
Každopádně navigace v mobilu má podle mě, narozdít např. od mp3 přehrávání, smysl. A to z toho prostého důvodu, že si telefon v autě zároveň nabíjíš.
Ale kdeže. Jediná vada navigace od Nokie je absence POI, to byl důvod proč jsem sebou vozil na dovolené po severní Itálii ještě o dost dražší Garmin. Jinak cesty naopak plánuje velmi logicky a málokdy mám k výběru námitky. Nečekal jsem od toho mnoho, ale nyní už opravdu nemá pro mne smysl kupovat jinou navigaci.
Já s ní taky jezdil. Aby mě ale cestou z R6 do Říčan tahala středem Prahy, když máme R1, nebo aby mě tahala středem Jihlavy, když je krásný obchvat na Znojmo... to fakt je úlet. Sám teď používám Wisepilot.
Já s ní jezdím pořád a jsem spokojen. Problém u náhodných jízd navigací je často nastavení, resp. než se s ní naučíš manipulovat. Pokud jsi měl špatně nastavené preference a nedejbože neaktualizovaný software a mapy, tak jistě, nemusíš být spokojen. Ale z mé zkušenosti je to tak, že má jak velmi dobré logické plánování, tak docela dobrý a přesný odhad dojezdu.
V A6 je jiná navigace.Tohle je TomTom.Navíc ta navigace,jde sklopit.Šipky se zobrazují buď na barevném Maxi-Dotu,případně Head-up displeji.Tahle navigace ještě navíc komunikuje,jak s LED světly,ACC a převodovkou.Ono to chce vědět jak se liší a neporovnávat neporovnatelné. :-!
Proboha technickou stránku věci jsem přece neřešil.
U Renaultu trčí nad palubkou nevzledná krabice. Pěst na oko.
U A6 trčí nad palubkou nevzledná krabice (ne sice pořád, ale je možnost ji tak mít a v ten moment trčí). Opět pěst na oko.
Co je na tom k neporovnání?
Že porovnáš navigace v autě za 400 tisíc a 2.2M. :-! Jak jsem psal,ten displej tam nemusí být pořád,což u Renaultu ano.A je to hodně jiná navigace. ;-)
ok, takže mám napsat, že protože A6 je prémie, tak jsou ještě větší nároky na estetiku a je to o to větší pěst na oko? :-)
Já chápu tvůj argument, ale nesouhlasím sním. Protože to podle mě není v tuto chvíli argument ( co se týče designu, o technické stránce samozřejmě nemá cenu polemizovat:) )
Wáu, aké všeobecne platné pravdy sa tu človek dočíta..to si asi zapíšem, nech nezabudnem 8-s
Ale vážne chlapi, miestami to tu vyzerá ako na veľkej prestávke...btw tá navi od renaultu nie je taká katastrofa, neviem čo vás to všetkých štve. Za tie prachy integrovaná navigácia, ktorú nemusím aj s držiakom a káblami pri každom opustení auta panicky schovávať v strachu pred zlodejmi...za to ide renaultu :yes:
No, a máš to. Velmi potřebný testík. Překvapuje mě, jak přesně se na diskusi ví, komu je vůz určen - vyřáděnému šedesátníkovi... :-) Nevím, jestli jsi už někdy vyděl někoho vyřáděného, ausgerechnet v šedesáti. Totiž život, zejména za volantem, ten začíná právě v těch cca šedesáti... Sám to jistě poznáš, ovšem až tak za čtyřicet pět let, viď...
Tedy odpalme se od výborného testu k diskuzní realitě - asi nejdůležitější, co je potřeba si v případě Fluence napsat je to, že to samozřejmě není tak, jak nahoře oroduje kolega, že snad existuje jízdní rovina Fluence (komfortní, elegantní jízda) a rovina (nepochopitelných) akcentů na "sportovnost" konkurenčních modelů. Nikoliv.
Především bychom si měli definovat jízdní referenci. Tou je dnes velmi špičkově kontrolovaná jízda, a to jak ve vztahu k volantu, tak samozřejmě k podvozku, převodovce a brzdám. Tedy aspirací "pomýlených" výrobců není stvořit nějaký sportovní sedan, aspirací je snaha využít všech dovedností k tomu, abys mohl auto špičkově ovládat. No, a vedle tohoto trendu existují takříkajíc jízdní lowendy u nichž plavnost, houpavost a menší čitelnost jízdy je pohou realitou, nikoliv snahou vytvořit komfortní protipól.
Na tohle ti dal dokonalou odpověď sobotní autosalon, a to při jízdním testu Rolls-Royce. To co bys čekal u největšího a nejdražšího křižníku silnic, totiž "jen" dokonalou houpavost a plavnost se prostě nekoná, koná se však neuvěřitelná mrštnost (!), jízda schopná i na břitu, přitom zároveň jízdní komfort a samozřejmě jízdní luxus. Ano, tohle zdánlivě nesourodé se dá vše spojit v jeden dokonalý celek. U Rollse...
Já vím, je mezi námi málo těch, co mohou jezdit ty Rollsy, na druhé straně je mnoho těch, kdo musí jezdit například fluence, takový už je svět. ale proboha, nedělejme si ve vlastních garážích z reality sen, dělejme si v nich ze snu... realitu. Jestli mi tedy dobře rozumíš.
Domnívám se, že současný evropský vůz musí mít (bez ohledu na kvalitativní třídu) především špičkové jízdní vlastnosti, a to současně považuji za základní ambici každého velkého evropského výrobce. Realita v podobě nějakého (i v jízdě) "levného" vozu tu prostě nemá na našich silnicích své opodstatnění. Často se tu posmíváme podskočené čínské produkci, vymezujme se tedy proti ní dokonalými produkty z Evropy, byť by byly vyráběné v Turecku...
Výběr vozu zahrnuje sladění tří požadavků - estetiky vnějšku, estetiky a ergonomie vnitřku, a jízdy. Oslovuje tě karoserie fluence? Oslovuje tě kabina Fluence? Oslovují tě jízdní vlastnosti Fluence? Pak si napřed projeď vzorek referenční, tím je bezesporu Mercedes-Benz C-klasse (beru ho za vzor i sem, neboť tématem je vůz aspirující svými vnějšími rozměry na spodní příčky střední třídy) potom si projeď Octavii jako (p)referenci národní a do třetice můžeš dát dejme tomu BMW1, abys poznal, čemu se říká prémiová kompaktní absolutní jízdní kontrola. Neotálej a přesedni pak do fluence. A pak to sem všechno napiš.
Historky o nízké ceně mohou dojmout opravdu jen toho, kdo zatím v životě kupoval jen výrobky z papíru (myslím vystřihovánky, toaleťní papír a kapesníky Zewa). Do čeho se vytíráš (myslím při rýmě) to je v podstatě jedno, ale to čemu svěřuješ svůj život, to bys měl velmi odpovědně, a zejména s akcentem na jízdní schopnosti, uvážit. I v těch šedesáti ;-)
BRAVWO GTI! Keď sa porovnával Passat o Mondeo, tak si apeloval skôr na komfortnú jazdu v Passate než na športové jazdné vlastnosti Mondea. Teraz keď tu máš komfortný Renault tak ti chýbajú športové jazdné vlastnosti.
Ježišmária...
ja by som rád poprosil všetkých Čechov aby neskúšali vravieť po slovensky. Väčšinou im vychádzajú z úst strašné paškvily (odhliadnuc od obsahu, všakže...)
Rozumieme si aj bez tlmočníka tak nech každý vraví ako mu zobák narástol...
Nebuď přecitlivělý, nezkouším vravieť po slovensky. Je to to samé, jako když ti napíši že ... ausgerechnet... nebo snad čekáš, že by se tu v tu chvíli měly spustit nějaké nesouhlasné jódlovačky v kožeňákách? Když napíši - nič, nič, pochopí to předevšim každý Čech, a jestli zrovna s tímhle máš ty problém, přetáhni si můj příspěvek do editoru a uprav ho k obrazu svému. Ale pozor, kdybys chtěl odvážně zaměňovat pojmy, například - lowend za mainstream, předem se mnou konzultuj, přeci jenom bych nerad, abys měl v hlavě větší PAŠKVIL, než máš... ;-)
Magistr má pravdu...
Ja ka napíšem niečo po česky, tak to dávam do úvodzoviek, aby bolo jasné že ide o parafrázu...
Česká slovenčina ale fakt príšerne trhá uši...
A veta :Ty chýbajú tobě je v akom jazyku prosím...
Vše má svojí cenu a těchto 4,5m samozřejmě také. Za onu cenu dostáváš to, co se do ní vejde s nepatrnou marží zobrazující aktuální hodnotu značky.
Obecně Fluence svou hodnotu má, i když zrovna testovaná motorizace je natolik okrajová, že i sám Renault musí doufat, ve zbavení se zbytku skladových zážehových motorů ze skladu.
Obecnou nevýhodou menších sedanů je fakt, že konstrukce struktury karoserie postoupila natolik, aby se zájemce o prostornější zavazadelník bez ostychu dokázal uplatnit v kombi verzi hatchbacků a i nejjižnější státy začínají být natolik kulturní, že ataků na prosklennou část kombíků ubývá.
Každopádně futrování onehdy prestižních doplňků do zejména francouzských vozů již v základních výbavách ocení za pár let ti, kteří s dvoustovkou přiletí k autosalonu a budou se divit, že švihadla nepořídí u Clia/Fabie apod. už ani na přání.
Už jen z tohoto důvodu má smysl vnímat Fluence pozitivně...pakliže ho stále bereme jako levný sedan masové značky a ne jako limuzínu francouzského prezidenta (nemohu si pomoci, ale poslední reklamní výtvory diamantu jsou otřesné!).
:yes: fakt povedená. Ani jsem netušil, že GTI hrál v nějaké reklamě sám sebe >:-[] Na klíčku je vidět, co doopravdy vlastní ;-) Nejsem si jist, jestli to bude stačit na generaci Golf III. IV už měla každopádně jiný klíč.
La pardon, přehánění snesu (viz 10milionů panen a paniců v Golfu apod.), ale sexistickýho idiota, který je použit se svýma klouzavýma nohama u třech žen v případě Scenicu, nebo manažera zapomenuvšího brýle na dálku i blízko při vstupu do Fluence...to je na mě hodně. ;-)
Odkazy pošli, ale reklamní auta by si v Cannes dokázala zaplatit i Dacia ;-)
Nejde o braní vážně, jde o celkové pojetí, o ducha reklamy, v tomhle je VW na špici - viz. ta stará babička, co prodává Golf 3 apod. Rozdíl pak je především v tom, že reklama na renault ti podsouvá, že jako jedeš fakt nejlépe s Alfrédem na to letiště a tak podobně. Tedy vtip je přesunutý jinam, není to úsměvné, je to vlastně trapné...
Trapné - přesně tohle jsem zrovna chtěl napsat o reklamách Renaultu. Reklamy Renaultu jsou opravdu trapné. Trapní jsou většinou i majitelé Renaultů. Je to tedy v souladu s realitou. Je to přesně o tom, že při pohledu na tuhle trapárnu se nesměješ ani neposmíváš, jen skloníš hlavu a uhneš očima, jakoby jsi nic neviděl a jdeš dál. Prostě DRIVE THE CHANGE.
Takhle natvrdo bych na to nenahlížel, faktem ovšem je, že reklama s fluence (na letiště) či nyní s malou holčičkou jak se veze do školy... to je opravdu produkt pro velmi prosté jedince.
S tou reklamou souhlas - trapné. Narozdíl od reklamy např. na Megan GrandTour (s chlapíkem, co ho nepotřebuje) - ta je vyloženě povedená. Reklamy s různými érami a modely také (Trafic).
Tím vyjádřením o majitelích jsi se dostal někam, kam bychom se v těchto diskuzích nikdy dostat neměli. Styď se :no::no::no:
nahodou na megany su reklamy vyborne....
ale aj na ostatne auta vratane dacii, vtipne a nevtierave, ved kto by dnes nepoznal frazu napr. "aj moja kabelka je drahsia"
S tím souhlas, proto nahoře píši, že vedle nikoli nesmyslně sportovních, nýbrž špičkově odladěných aut, existuje ještě jaksi levná liga, a v této souvislosti velmi s tebou souhlasím, co se týká té reklamy. Jenomže, Pajo, ta reklama není cílená na jezdce audin, ta je právě cílená na potenciální kupce fluencí. A v tomto úhlu pohledu to vlastně reklamní mistři odhadli dokonale :-) Ta reklama přesně odráží to, proč si ti lidé tohle auto kupují - především proto, že se domnívají, že vytřeli voko někomu v Octavii... >:D
V jistém smyslu vytřeli.
Zatímco Fanda si bude vesele jezdit v plně vybaveném Renaultu, Pepa od vedle ve stejně drahé Oktávce si může akorát tak zašvihat a o navigaci nechat jen zdát.
Tohle není konkurence pro Scouta, tohle je auto pro někoho, kdo chce velký kus auta za malé paníze, pokud možno s velkou výbavou. Tenhle přístup je mi protivný, ale Fluence je nyní nejlepší nebídkou.
A ti lidi mají jezdit v čem? Ono ten Fluence vůbec není špatný, lepší volba než Octavia Tour I, která se tady ještě před půl rokem prodávala. Interiér nesrovnatelně lepší, snad rozdíl galaxie, o odhlučnění se v Octavii nedalo mluvit, když budeme srovnávat s Fluence, podvozek jistější a zároveň pohodlnější, cena stejná.
Jak v čem? V normální regulerní Octavii. Kdo nemá hotovost, může využít opravdu úchvatných úvěrových (leasingových) podmínek, takže měsíčně by se jistě dala Octavia (špičkově vybavená) pořídit někde kolem 8 tisíc měsíčně.
Zdaleka ne každý se chce / může kvůli autu zadlužit resp. zavázat k dlouhodobému splácení. Zrovna třeba ti starší a/nebo konzervativnější, pro které je Fluence (jako) dělaný, nemají často úvěry a leasing v oblibě, nechtějí být nikomu nic dlužní.
Nemluvě o tom, že mnoha lidem může a bude Fluence vyhovovat víc než Octavia.
Když máš dalších 8-10 nájem a plat např. učitele? GTI, prober se a uvědom si realitu, ve které žijeme.
A předem říkám - ne, toto není můj konkrétní problém, pouze příklad typického (ač nadprůměrně vzdělaného) člověka. Chtěl bych vidět, jak bys mu toto vysvětlil do očí.
Toto házení tisíci a desetitisíci je zde velice protivné.
Přesně tak :yes:
Někdo prostě víc peněz za auto dát nemůže (bez ohledu na způsob financování), jiný nechce a další prostě nevidí důvod, proč platit za Octavii výrazně víc, než třeba za Fluence nebo Cruze. Tomu poslednímu se mimochodem nedivím, taky bych ty ceny za Octavii nebyl ochoten platit, o Jettě ani nemluvě.
Neházím přece desetitisíci, jistě se shodneme, že za Octavii dáš kolem těch osmi měsíčně. Vezměme toho tvého ilustrativního učitele, bratru 20 čistého? Tam někde by to mohlo být ne? Předpokládám, že i učitelé se žení a vdávají, takže započítejme mzdu manželky (řekněme také učitelky), tedy 20 čistého, dohromady potom 40 tisíc korun. Po zaplacení auta (-8), nájemného (-8) jim dvěma zůstane 24 tisíce korun. Na měsíc. To je v rámci aktuální diskuze málo? Domnívám se, že nikoliv.
Leasing, dluh, jaký je na tom v praxi rozdíl? Vždy na tom proděláš. Buď na úrocích nebo na pojistce, kterou ti leasingovka vnutí, i když na trhu jsou výhodnější volby, ale to ty dobře víš. A důvod? V případě tohodle zákazníka žádný.
V současné době na leasingu rozhodně neproděláš, samozřejmě, že v případě "nepodnikatele" jsou ty efekty jiné, než v případě podnikatelů, ale co je podstatné - podstatné je vědět, že i jako soukromá osoba vyděláváš na leasingu či úvěru především to, že nemusíš investovat vlastní peníze. A to je ten hlavní efekt, nikoliv to, že si múžeš prostřednictvím leasingu pořídit auto na které jaksi třeba... nemáš. Vycházej z toho, že dnes máš na leasing neznatelné navýšení, přitom například tu samou částku (v ceně auta) můžeš dnes fatálně úročit například nákupem zlata či stříbra... když to pak po těch pěti letech sečteš, máš auto a ještě jsi vydělal na růstu ceny zlata, například. Před pěti lety stála unce zlata 650 dolarů, dnes 1500,-- Peníze nezhodnotíš tím, že si za ně koupíš auto...
Co se týká pojištění, pak tohle je na leasing zřejmě vždy výhodnější, neb prodejce má "množstevní" slevy. Vedle toho si můžeš pojištění sjednávat i sám.
Bavíme se o nepodnikatelích, což kupec pro soukromé účely většinou je.
O investicích jinde, auto samozřejmě investicí není, o tom se není nutno bavit, pomineme-li výjimky.
Co mě však přiměje investovat či splácet své peníze do Octavie v řádech cca (stejně vybavená se srovnatelně výkonným motorem) 100tis více (možná ten rozdíl bude ještě patrnější), když Fluence mi vyhovuje stejně, ne-li ještě více, což klidně při jiných preferencích, i když je nechceš uznat, tak existují, může nastat?
Obávám se, tedy spíše ty se obávej, že směrem k Octavii mé kroky nepůjdou ;-) Ale ani k Fluence, to tě zase uklidním, ještě mi není ani těch 60 >:-[];-)
GTI,za kazdu cenu sa snazis ludom natlacit predrazenu octaviu pred lacnejsim Fluencom, ktory 90% ludom ponukne to iste co ta ochcavka. Comu nerozumies na tom ze ludia nie su blbi a ked chcem auto co splna ucel A a jedno auto urobi presne ucel A za 400 tis a druhe co splni presne ucel A za 500 tis, tak logicky idem do toho za 400. Naco vyhadzovat 100 tis navyse? pre dobry pocit pri srdci? ludia co vyhadzuju 100 tis za dobry pocit pri srdci nakupuju uplne ine triedy aut... sa zobud
Cenový rozdíl Octy (ne Tour) a Fluence je tak 60 - 90 tis. Kč, podle motorizací a výbav. To už je na celkový výdaj 300 - 400 tis. Kč více než dost a v našem modelovém příkladě je to klidně 5 - 6 čistých měsíčních platů. To klidně může představovat rozdíl mezi nutností vzít si úvěr a možností platit hotově.
No a to je právě ta realita. Ten učitel bude mít 20 hrubého (cca. 15,8 čistého) a to jen díky povolebnímu splnění slibu VV. 20 čistého dle dnešních tabulek nedosáhne nikdy. Řekněme že ten učitel měl obrovské štěstí a sehnal byt s deregulovaným nájmem za 10 (pěkné 2+1, nic velikého). Tzn. s manželkou (řekněme také učitelkou) mají dohromady cca. 32 tisíc korun. 10 nájem, 8 ta Octávie. Zbyde jim 14. To málo je. Zvláště když chtějí/mají potomky.
Takže toto je odpověď na to, proč zde nemáme zástupy učitelů zajíždějících nové, dobře vybavené Octávie. A ani ty Fluence. Bohužel.
Tlačíš to nyní příliš na krev, není problém si ten leasing protáhnout na cca 5-6 let a splátky tomu úměrně klesnou. Zrovna tak tu nechci nyní rozehrávat partii o jistém možném dalším výdělku v rovině nějakých soukromých učebních hodin. O to tak zase úplně nejde. Jedno je však jisté - ti učitelé samozřejmě v té fluenci skončit nemusí, mohou si koupit parádní Octavii, a o to šlo v této diskuzi.
Obecně uznávám, že výdělky většiny jsou tu malé, ale to není dáno shora, to je dáno tím, že tu málokdo pracuje, byť tedy ti učitelé by vyšší výdělky měli mít už od zítřka, s tím souhlas. .
Těch 8 tis jsem samozřejmně počítal na 5-6 let, to odpovídá vozu za cca 400. Vtip je v tom, že se ti snažím sdělit, že mladý (tzn. řekněme do 35 let) učitelský pár s 1až2 dětmi na tu novou Oktávku prostě nemá. Ani na toho Fluence. To je prostě realita. Když jsi uváděl svůj příklad, dokázal jsi, že o životním standardu těchto lidí nemáš tušení (to není samozřejmně výtka, jen konstatování). Proto říkám - netlačím na krev, popisuji reálný stav. ;-)
Lukáši, sakra, neříkej mi, že rodina dvou učitelů nedá dohromady osm tisíc na auto! Jsme-li u učitelů, pak naopak jsem v radiu odslechl, že mladí učitelé mají vyšší mzdy než učitelé před penzí, což je sice poněkud zarážející, ale pro potřeby této diskuze to vezměme jako fakt.
Po dalších 60 měsíců? Řikám ti, že nedá. Mají vyšší mzdy než ti, co nastupuvali před zvýšením nástupní mzdy, tzn. ti, kteří mají odslouženo 2-4 roky. Pak se to srovnává. Učitel před důchodem má něco přes 19 čistého.
No, jednoduché to není. Učitel (myslím s velkým U) by měl mít tak podesát. Řekněme nástup 35, před důchodem 50.
No tak to ten učitel vyřeší příští rok, to vyjede mezistupeň mezi Fabií a Octavií. Cena bude jistě dobrá, a dobré bude i auto :-) Lepší počkat na Škodu, než zítra koupit fluence...
Myslíš? >:D
Zajeď někdy k nám na sever, tady lidi regulerně machrujou i s původní A4. Holt kdo si může dovolit nový auto, patří mezi horních pár tisíc...
Naleštit, půjčit převozky, páskou oblepit plasty a hurá před dům... ;-)
Alberte, do kiosku, GTI do školy! Proboha, chlape, zvykli jsme si, že u Tebe forma vítězí nad obsahem. Ale kam zmizela ta forma? Co znamená "vyděl"? 8-s "Vyděl" představuje maximálně tak pokyn k vydělení.
Jinak je radost pozorovat, kterak, zhusta užívaje neotřelých spojení a konstrukcí větných, obhajuješ svou Apoštolskou pravdu. Měl bys uvažovat o kariéře v politice, tam se při argumentaci taky vytkne cíl ("pravda"), přičemž zbytek je jen otázkou slovního žonglování. ;-) Nepíšu to ve zlém. Pokus se o trochu větší objektivitu. Myslím to obecně, nejde o Albertův povoz. Talent máš.
Ten sedan byl kritizovaný za design, kdy ta zadní světla z kombi tam seděly jak ... no, bez komentáře, to Cordoba, i když trochu baculatá, tak byla opravdu hezká.
Jenže proporce u Fabie1 sdn byly podle mě naprosto ok. A to bylo pořád jen škaredé malé sedany, škaredá Thalia, škaredá Fabia ;-)
Přitom Cordoba je třeba dost těžkopádná na zadek. U Fabie mohly být zadní světla jinak dořešeny, ale to bylo dáno sdílením zadního nárazníku a světel s kombi. Na druhou stranu zase nebyla hrana zavazadelníku tak vysoko. navíc vymakané zavěšení víka dnes o třídu i dokonce dvě aby pohledal.
"...Jetta ale na dálnici hučí podobně jako Octavia a otřepy na dveřním madle nám pamětníkům připomenou plastikové modýlky letadel z produkce komunistických Kovozávodů Prostějov..." zasmál jsem se ;-)
Zamrzí to hlavně při srovnání luxusních aut. Třeba u Themy má kůže snad centimetr, dřevěné obložení je opravdu dřevěné, co mohli, očalounili alcantarou anebo kůží, hořčíková kola, sériové sportovní brzdy, plynové vzpěry kapoty...
Dneska je to samej klavírní lak, postříbřený plast, co není vidět nás nezajímá. Škoda. ;-\
Pokud se na Fabii podívám zpětně, je to neuvěřitelně vydařené auto...
ta plastová krytka je tam funkční a slouží jako vodič/držák pro kabel, který tam jde jasně vidět.. na druhé straně kabel není, tak není třeba krytky.. ;-):yes:
Tak nám to bolo hore vysvetlené, s rollsom sa má jazdiť na krv, tí čo majú 400 000 kačiek si pôjdu po benchmark k mercedesu do céčka a ako zhrnutie týchto poznatkov- bravwo folksvágen jetta..
Pominu-li tvé tradiční falešné jódlování, pak ten test Rollse ti vřele doporučuji, zboří ti to roky budovanou představu o tom, co je Rolls. Je to autosalon 10/2011.
Dobrý den, koupil jsem si renault fluence v základu s 1,6 motorem 81kw, u základní verze jste psali při 100kmh 2750ot a při 130kmh 3600ot. Já jsem naměřil při 100kmh 3000ot a při 130kmh 4000ot. Je možné že byli nějaké změny na motoru? Jinak zrychlení i max rychlost jsem naměřil stejnou, spotřebu víceméně taky. V renaultu mi řekli že je to nový motor a musí si sednout, to by se museli asi samy změnit ozubená kola ne?Díky za odpověď