Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC: S přetíženou Octavií do zatáček (video)

Německý autoklub řidičům radí: Těžká zavazadla umisťujte co nejblíže těžišti auta.
Zpět na článek
30. 6. 2011 08:51
30. 6. 2011 13:11
30. 6. 2011 10:20
30. 6. 2011 13:22
30. 6. 2011 13:21
30. 6. 2011 13:37
30. 6. 2011 13:46
30. 6. 2011 14:13
30. 6. 2011 14:34
30. 6. 2011 14:16
30. 6. 2011 14:25
30. 6. 2011 14:46
30. 6. 2011 13:21
30. 6. 2011 13:24
30. 6. 2011 13:38
30. 6. 2011 08:51
prdlajs....
babské povídačky..... I plně naložená Octa (nezávisle na generaci a roku výroby) s rakví zvládne Chorvatsko za pár hodin a se spotřebou do šesti litrů.... :yes: Není potřeba se nějak omezovat, to auto to zvládne!

Jediné opodstatněné bezpečnostní opatření je obalení konzerv nějakým papírem, aby to v kufru o sebe neťukalo a nestresovalo řidiče.

Jinak v pátek po práci dám v devět kafe, nahodím nátělník, sandály a v šest ráno tam bez zastávek jsem jak nic ;-)

PS: poradí někdo, jak bez poškození sejmout slovinskou dálniční známku a kde ji pak výhodně prodat?
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 10:19
Re: prdlajs....
>:D >:D >:D :yes:
30. 6. 2011 10:42
Re: prdlajs....
Na dalnici ve Slovinsku se vykasli a vem to po okreskach ;-)
Avatar - Flash666
30. 6. 2011 10:44
Re: prdlajs....
namazat naky tukem mazadlem ono se to chyti ale neprilepi tolik a pak ji normalne sundas a kde ji prodat nevim
30. 6. 2011 10:49
Re: prdlajs....
Může to zkusit jako vekslák u pumpy na začátku slovinské dálnice. ;-)
Avatar - Flash666
30. 6. 2011 10:53
Re: prdlajs....
indulona by mela stacit, me je to jedno chtel poradit ale bejt na jeho miste tak je mi fuk co si o me rikaj
30. 6. 2011 11:01
Re: prdlajs....
Márfy chtěl být spíš strašně vtipný, než aby to myslel vážně. ;-)
Avatar - Flash666
30. 6. 2011 11:13
Re: prdlajs....
nevim neznam ho ;)
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 11:48
Re: prdlajs....
Tak, ono je to zrejme na prvni pohled, ze to vazne mysleno nebylo... ;-)
30. 6. 2011 12:02
Re: prdlajs....
Jo, asi proto se našli dva, kteří bezelstně poradili.
Když chce člověk napsat vtipnou reakci, tak na to musím mít schopnosti, takhle se to dá zhodnotit jen podle nicku, který to psal. Což je špatně.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 12:08
Re: prdlajs....
Holt nekdo potrebuje nakopnout vic...
30. 6. 2011 13:11
Re: prdlajs....
Myslim, ze ta kladna reakce dvou lidi je pouze takovy dukaz, jak blizko (bohuzel) byl Murphy pravde. Za me jednoznacne :yes:
Jinak ridici octavii jsou civilizovani a dobre situovani muzi, ty, co popisoval Murphy litaji v escortech, focusech, prvnich fabiich, mozna i ve felinach, no a pokud jsou jo osviceni, korejci jsou pro ne jasna volba.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 13:22
Re: prdlajs....
Diky za pobaveni... >:D >:D >:D
Avatar - Ronault.
3. 7. 2011 21:01
Re: prdlajs....
>:D
Ty jsi jistě ten civilizovaný majitel Octavie, co? >:D
30. 6. 2011 12:50
Re: prdlajs....
....Jinými slovy říkáš Octavii si u nás koupí jen ubožák, kterej neumí žádnej jazyk, a je k smíchu..... Máš pravdu, lepší je 8 let starý audi za 150 tis se 150 tis km s černejma sklama a černejma brejlema a květovanou košilí, kterej jede do Španělska, tam chodí po trhu, smrká na zem a slintá na to vše na co nemá... :no: :no: :no:
Tvuj příspěvek je hloupej
30. 6. 2011 13:08
Re: prdlajs....
ježišikriste neber to tak osobně ;-)
Jestli taky vozíš do Chorvatska 150kg konzerv a obaluješ je papírem, tak se ti osobně omlouvám, pokud jsem tě urazil.
Jinak to tvoje "audi v květovaný košili, co chodí po trhu a smrká na zem" bych chtěl vidět :-)
30. 6. 2011 13:58
Re: prdlajs....
Ja by som chcel vidieť 8 rokov staré audi so 150k km >:-[]
30. 6. 2011 14:08
Re: prdlajs....
Zajdi do bazaru. Na požádání splněj cokoli. >:D
1. 7. 2011 08:20
Re: prdlajs....
zazraky na pockanie, nemozne do troch dni (samozrejme pracovnych) >:-[]
1. 7. 2011 00:12
Re: prdlajs....
Precti si diskusi na seznamu, tam presne takovi jsou >:D Pak tam pisou, jak vozej cihly s betonem apod. a pres 5 litru nejde :yes:
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 10:20
No toto...
Spatne zpravy pro ceske pastikare... >:-[]
Rozbalit vlákno
41
30. 6. 2011 10:41
Re: No toto...
Rozuměl si vůbec tomu, co tam říkali? :-O
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 11:46
Re: No toto...
Ja jo, to jenom tobe tradicne unika smysl, jak clanku, tak prispevku, na ktery reagujes.
Takze pro stejne pomale jako ty - je ceskym narodnim sportem nalozit do auta na cestu do Chorvatska vse mozne i nemozne, castokrat prave i ty pastiky, "protoze prece nebudeme platit za lokalni jidlo, vid Mano" a s pretizenym autem jezdit pre pul Evropy.
Clanek se samozrejme netyka pouze Octavie, v clanku uvedene skutecnosti plati pro vsechny vozy, bez rozdilu znacky, stejne tak, jako muj prispevek. Capiche?
30. 6. 2011 11:55
Re: No toto...
Ještě dodej, že ten článek/zkoušku dělali Nemčouři vlastně pro Čechy. >:D

Opět o krok pozadu...
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 12:04
Re: No toto...
Takze podle tebe uvedene skutecnosti v Cesku neplati?
Je mi jasne, ze si se tam nasel, pastikari... 8-s :no:
30. 6. 2011 12:06
Re: No toto...
"Spatne zpravy pro ceske pastikare... "

Nevypadá to, že bys prvně reagoval nějak obecně. :-!
Příště vypusť slovo "ceske" a bude to bez problému.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 12:12
Re: No toto...
Ja nereagoval obecne co se tyce pastikaru - a opravdu nehodlam nic vypoustet - vozeni pastik je CESKY narodni sport, jak jsem jiz uvedl nahore... jsou tim povestni v cele Evrope.
Nebo ty si uz slysel o nemeckych, anglickych nebo italskych pastikarich?
30. 6. 2011 12:15
Re: No toto...
Aha, tak tos chudáčku ještě neviděl, co s sebou tahaj Helmuti. Proti nim je českej Pepík hotovej břídil. U ADACu to vědí, proto ten test.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 13:21
Re: No toto...
Jak rikam, jeste jsem o tom neslysel, ale kdyz to rikas, nemam duvod ti neverit. Kazdopadne, povestni jsou tim Cesi...
30. 6. 2011 13:28
Re: No toto...
No jo, žes o tom ty neslyšel, neznamená, že to neexistuje.

Když, tuším, před dvěma lety zavedli Chorvati nějaké dovozní limity na potraviny, tak největší nevoli to vzbudilo právě v Německu. Ti si s sebou tahali a stále tahají i chleba a vodu.
Tímto tě tedy odkazuji na německé diskuze z té doby, abys trošku procitnul.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 13:32
Re: No toto...
Vzdyt ti pisu, ze ti verim... ;-\
5. 7. 2011 11:18
Re: No toto...
ohohoo.. jossa, helmuti su nic oproti poliakom.. Co dokazu poliaci natrepat do seicenta je neuveritelne >:D >:D
Avatar - KANKUNEN
30. 6. 2011 12:50
Re: No toto...
Katikakus radí, jezděte namísto 14 dní s jídlem v kufru jen na týden a choďte na menučka.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 13:20
Re: No toto...
Tos vycetl kde? Naopak - klidne jed na tech 14 dni, ale uzivej si mistni stravu, cerstve ovoce a zeleninu, cerstve ryby a morske plody, mistni speciality...
30. 6. 2011 13:22
Re: No toto...
hlavne cerstve Spanelske okurky z Nemecka >:D
Avatar - KANKUNEN
30. 6. 2011 13:36
Re: No toto...
Fakt myslíš, že to stojí stejně peněz?
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 13:41
Re: No toto...
Netusim, nikdy jsem pastiky na dovolenou nevozil.
Avatar - KANKUNEN
30. 6. 2011 14:02
Re: No toto...
Takže ani netušíš.
30. 6. 2011 13:21
Re: No toto...
o Nemeckych jsem jiz slisel, nevzpominas na doby kdy se Trabanty z NDR prohaneli se zahradkou nalozenou do vysin po ceskych silnicich? nebo na Fiaty petistovky z Polska ktere pripominali spise nakladni vozi z Indie? jako malej kluk jsem s kamosema u babicky dost casto chodili koukat na poslke hranice odkud se do Cr valili zastupy Polonezu a Fiatu obalenych zavazadli a miricich smer Rakousko >:D
30. 6. 2011 13:29
Re: No toto...
Člověče, tolik chyb, jdi si za roh nafackovat. 8-s
30. 6. 2011 13:37
Re: No toto...
Clovece nenapadlo te ze jsou i lide co neumej ceskej pravopis, jdi si za roh nafackovat 8-s
30. 6. 2011 13:40
Re: No toto...
no čéče jestli právě v tom kolega nespatřuje ten problém >:D
dnes se tady člověk fakt pobaví :-)

Předpokládám, že kdyby tady někdo napsal, že 1+1=3, tak že ho budeš obhajovat s tím, že každý má právo neumět počítat ;-)
30. 6. 2011 13:46
Re: No toto...
pokud nema vlohy pro matematiku a jeho mozek mu neumoznuje se to naucit, tak ho klidne obhajovat budu

ale je me jasny ze lecbu dysortografie jsi jiz davno vymyslel stejne jako lecbu jinych poruch, kterymi cas odcasu nekdo dysponuje :-!
30. 6. 2011 13:47
Re: No toto...
No ještě se tu obhajuj, tohleto spíš hraničí s vlastní zdechlostí než s nějakou dysfunkcí. Viz tvá první věta.
Vyjmenovaná slova po L (stačí hned to první) neznáš? To je přece jen o mechanickém naučení se.
30. 6. 2011 14:07
Re: No toto...
Mě připadne, že za nějakou dys-něco, se schovává většina těch, co jsou spíše zdechlí si zažít pár gramatických pouček, jejichž naučení nebrání výše uvedená dysortografie.
Pamatuji si také, že SamanAR tu dříve psal o tom, že anglicky umí "líp než česky", což by mu právě dysortografie nedovolila. Dále nedělá chyby v přesmyčkách písmen, nezaměňuje slova atp. Nějak se mi to prostě nezdá. ;-)
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 14:10
Re: No toto...
To nesoudim ani nikoh neobhajuji. Kazdopadne dysortografie je pomerne znama a prekvapive hojne se vyskytujici porucha.
30. 6. 2011 14:14
Re: No toto...
Hojně... Dřív měli učitélé pro toto jiné označení a tolerovali tuto "poruchu" podstatně méně.
Teď přijde žáček z pedagogicko psychologické poradny s papírem, že je dys-něco a prakticky se na něj učitel vykašle, nic po něm nechce, vše je omluveno a žáčkův mozeček začne krnět. Což je dle mě chyba.
30. 6. 2011 14:13
Re: No toto...
Začni u sebe a procvič si psaní mě/mně. :-!
30. 6. 2011 14:16
Re: No toto...
Možná sis mohl všimnout, že tu píšu spíš nářečím. A to je záměrně nespisovné. Jo, a občas taky píšu "mi". ;-)
30. 6. 2011 14:34
Re: No toto...
Vy tam u Vás píšete pořád jen "mě" a my u nás zase jen "i". Není nad to správné nářečí.
30. 6. 2011 14:36
Re: No toto...
Zkus spíš něco k tématu (článku). ;-)
30. 6. 2011 19:57
Re: No toto...
Pokud vim tak si tu o pravopisu a cestine obecne zacal ty >:D kdyztak stejnej metr na sebe i ostatni nebo nedokazes uznat svoji chybu??
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 20:02
Re: No toto...
Proste Josallito...
Avatar - Ronault.
3. 7. 2011 21:05
Re: No toto...
To je prostě borec jossalito, rád opravuje ostatní a když udělá chybu, kterých děláš požehnaně, tak máš psát k článku ;-)
30. 6. 2011 14:16
Re: No toto...
jj od 7 let se zato schovavam a bastili me to tehda jak psychologove (psichzatri) tak ucitele, sakra a to jeste 3 roky za komancu, to sem je ale prechcal >:D asi bych mel jit do politiky, tam se takova vychcanost ceni :-!

anglicky teda fakt lip nez cesky neumim a nevim kde jsi na takovej nesmysl prisel, anglicky umim jen tak dogre jak umi anglicky prekladac na google a jak umi anglicky pratele ktere pro preklady obcas vyuzivam, nehlede nato ze mluvena/ctena a psana forma je uplne neco jineho
30. 6. 2011 14:17
Re: No toto...
O té angličtině si to tu kdysi psal sám. ;-)
30. 6. 2011 14:25
Re: No toto...
tak me to prosimte najdi a dej sem nato odkaz >:D vzhledem k tomu ze sem chodi do diskuzi i par lidi ktere znam osobne, tak sem jiste pisu veci ktere by okamzite mohli vyvratit >:D
30. 6. 2011 14:29
Re: No toto...
Opravdu si nikam nekopíruji, co tady kdo a kdy napsal za nesmysl. Jen si to pamatuji. Stejně jako to, že ta tvoje porucha se tu i dříve několikrát řešila. ;-)
30. 6. 2011 14:46
Re: No toto...
no tak to je jasny, to mas asi toho Nemce co lidi nuti aby zapominali dulezite veci a pamatuji si naopak uplne nesmysli ktere ani nemusj bejt pravda >:D
30. 6. 2011 13:21
Re: No toto...
Hlavně jsem slyšel o čobolech, kteří se v cizině vandrují do ostatních..
30. 6. 2011 12:26
Maly testik v priamom prenose
Tu je tiez mala ukazka aky vplyv ma pretazene auto na stabilitu (cca100kg navyse), ako dopadne pretazene auto pri "mysicke" a neulozeny naklad po havarii (rychlost auta bola cca70km). Ako vyzera Primera po takomto sendvicovom strete, vid video.

prvych 10minut
;-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
30. 6. 2011 20:01
Re: Maly testik v priamom prenose
Nechapu jak to na ty auta a kola a ja nevim co jeste dokazali takhle naskladat >:D to tam snad rovnali celej den....
1. 7. 2011 08:38
Re: Maly testik v priamom prenose
prvotne vychadzali z toho, ze vela chaluparov, stavbarov,....miesto toho aby nakupeny tovar odviezli bezpecne nalozeny a upevneny bez pretazenia auta na 2x..., tak to napchaju naraz, mnohokrat bez poriadneho upevnenia a horsa na cesty, hlava- nehlava. Co to spravi so stabilitou auta a ake nasledky to ma, tak to sa autorom podarilo zachytit ;-) .
30. 6. 2011 13:15
nojo lidi jsou prece paka
zacina to v Nemecku pripominat USA, kde i na mikrovlnky a pracky pisou ze nejsou urcene na suseni domacich zvirat, no koho by to napadlo ze pretizene auto bude mit horsi vlastnosti >:D

to prece delame uplne nromalne ze pretezujeme auta kuframa s cihlama/piskem a jsou tak lehke ze i dva "statni mladici" maji problem to dostat do stresniho boxu, a kanystrama s vodou, no kdo z vas to nedela? ja teda misto vody pouzivam pivo a misto cihel a pisku si do stresniho boxu radsi davam baliky s heroinem, ale pretezuju auto zcela pravidelne tak, ze zadni naraznik permanentne skrta (ceske dalnice a jejich extremne rovny povrch) a pak s nim na dalnici klickuju co to da, jo a abych nezapomel, jeste k tomu pokazde pripojim nebrzdenej vlek kterej je pretizenej taky, to vite nahradni motor, nahradni auto a tak, to kdyby se neco stalo s tim prvnim, treba kvuli pretizeni :-!
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2011 13:24
Zatížení
Předně je potřeba se zatížením počítat a podle toho jet. Kecy o tom, jak máme vážit kufry, to je fakt úlet.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 13:29
Re: Zatížení
Pretezovani auta je spatne bez ohledu na to, jak jedes.
S nepredvidatelnou situaci jde totiz pocitat jen velmi tezko - vysoka nebo divocak na dalnici apod.
30. 6. 2011 13:38
Re: Zatížení
a co teprve stado slonu nebo pristavajici letadlo :-!
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 14:08
Re: Zatížení
To jo - stado slonu na dalnici do Chorvatska by asi rozhodilo i Chucka Norrise... >:D
1. 7. 2011 08:23
Re: Zatížení
skor chuck norris by rozhodil to stado slonov >:-[]
Avatar - Ronault.
3. 7. 2011 21:09
Re: Zatížení
Ty jsi moc přísný na tohle. Já třeba dávám přednost dovolené, kdy projedu pořádný kus dané země a prostě auto mám naložené, od stanu, přes jídlo, vybavení na hory, na pláž i do měst. A rozhodně nemůžu vždy spoléhat na to, že někde půjdu na jídlo, neb na to není čas. Nejezdím se válet, neb mě to nebaví, all inclusive do Tunisu.
30. 6. 2011 13:33
EU by měla vydat směrnici
jak skládat předměty v zavazadlovém prostoru. Pěkně to rozdělit na sektory a zavést přísné kontroly na hranicích......

Jinak k těm konzervám - taky jsem teď na dovče - a vezl jsem jich pár - májek - protože tady nikde nic tak dobrého nemají.....sice prosciuto je tu báječné, vína a sýry také, ale Májku ti taliáni ne a ne udělat. A když jsem sledoval soudruhy z NDR, jak vybalují svojí bagáž, chvíli jsem čekal, že tam někde mají složený i Tiger po dědečkovi......
Rozbalit vlákno
10
30. 6. 2011 13:38
Re: EU by měla vydat směrnici
OT: jiní už to zkoušeli dříve ;-)

„Při studiu pramenů jsme na naší katedře Duševní hygieny objevili i studii Alexandra Bronschteina a řekněme rovnou, že posunula náš výzkum o notný kus dopředu. Máme před sebou původní schéma Leffingwellova psacího stolu, ovšem už s modifikací dle Bronschteina. Na první pohled je zřejmé, že máme co dělat s pozoruhodně objevnou prací. Bronschtein redukoval redundantní počet učebnic ze tří hromádek na dvě, A1 a A5. A proč, prosím pěkně? No protože si uvolnil bé jedničku. Bronschteinův přínos spočívá především v tom, že přesunul poznámkový blok z dominantního sektoru A2 do ergonomicky mnohem výhodnější polohy v sektoru B5. Sektory B1, B2, B3 a B4 zůstaly prázdné, zde Bronschteinovy pokusy přerušila válka.”
30. 6. 2011 13:40
Re: EU by měla vydat směrnici
jo Jára to byl borec
30. 6. 2011 13:52
Re: EU by měla vydat směrnici
Básníci nepletu-li se :-) . JJ - vědecký obor se dá udělat z čehokoliv >:D
30. 6. 2011 13:55
Re: EU by měla vydat směrnici
.... dnes by na to Bronschtein měl grant jako prase :yes: ;-)
JJ, jsou to Básníci :-)
30. 6. 2011 13:58
Re: EU by měla vydat směrnici
představ si tu scénku, jak Smoljak se Svěrákem vyučují u automobilu s rakví a běhají okolo toho........ :-) Ti by ADACu zvedli morálku....
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 13:40
Re: EU by měla vydat směrnici
Me z pastik pred cca 15 lety vylecil kamarad reznik - takze je od te doby pro jistotu nejim vubec...
To radsi to prosciutto a dobre syry - i tady ;-)
30. 6. 2011 13:41
Re: EU by měla vydat směrnici
sem celak ze misto pastik si ted na dovolenou na strese rodinneho kombiku vozis rovnou celou pulku kravy >:D
30. 6. 2011 13:55
Re: EU by měla vydat směrnici
klíííd - já dělal v roce 1988 v létě brigošku v Masokombinátu - mně nerozhodíš ;-) . Je sice pravda, že jsem pár měsíců nemohl krom šunky jíst nic jinýho, když jsem si vzpomněl, jak se ráno rozbíhaly mašiny a někteří příživníci ze zvířecí říše, kteří uvnitř ještě hodovali nestačili zdrhnout. Mazáci mně ale ujistili, že to je přece noumální a v podstatě je to odboj proti socialistickému národnímu hospodářství. Platí - co oči nevidí - srdce nebolí(a separátu vždycky dost)
30. 6. 2011 13:59
Re: EU by měla vydat směrnici
Tak tak, něteří by raději nemeli chodit ani pro pečivo a potažmo pro drtivou většinu potravin. Chce to trošku nadhledu. ;-)
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 13:59
Re: EU by měla vydat směrnici
Prave touto zkusenosti jsem si prosel taky ;-) :yes:
30. 6. 2011 14:02
PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Velmi inspirativní článek. Inspirativní především k tomu, uvědomit si, že šofér možná může vědět, za jak dlouho udělá stovku, ale nosnost svého vozu vědět prostě...musí.

Horní ilustrace v podobě přetížené Octavie je dokonalou fikcí, vždyť nosnost Octavie je - 680 kg. Takže u octavie dávej hlavně zřetel na to, kam náklad ukládáš. Vezmeme-li do konfrontace například zde často slepě adorovanou modlu za dvěpade, totiž Mégana, tak tam už musíš pracovat i s přenosnou váhou, neboť nosnost tohoto modelu je pouhých - 500 kg. Já vím, tohle je na plakátu jedno, ale věř, že když dáš do Octavie náklad kolem půl tuny, pojedeš ještě poměrně vysmátej, neboť máš rezervu v podobě 180 kg. Když dáš tu půltunu do mégana, nepojedeš nikam, budeš leda horkovzdušně šoupat břicho po déjedna.

Mimochodem, kdo myslíš, že je ve třídě kompakt králem v nosnosti? A kdo myslíš, že tahá za kratší konec? Podívej se na to, abys tu zbytečně nebojoval za nějakou papírovou garážovou váhu.

BRAVO OCTAVIA :yes:
Rozbalit vlákno
26
30. 6. 2011 14:13
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
pravdu díš, barde :yes: O důvod víc chtít Octavii - kterým jiným autem dané třídy můžeš jet v pěti dospělých dlouhou štreku a ještě si vzít důstojné kvantum zavazadel?
30. 6. 2011 14:28
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Pre normálneho človeka/rodinu nemôže byť problém zbaliť sa aj do toho megana. Jedine ak berieš so sebou 4 basy piva a konzervy na dva týždne, tak by to mohlo byť problematické.
Ideálne cestovanie je s platobnou kartou vo vačku a náhradnými trenkami a tričkom pre prípad.
1. 7. 2011 09:05
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
No jo, jenže se podivej, kolik lidí jede v trenkách a s kreditkou a kolik s tím pivem.
30. 6. 2011 14:23
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
jj - jenže to musíš některým jednotlivcům dát ještě do návodu poznámku, že nosnost je včetně posádky ;-) , protože když si tam dopředu sednou dva rodiče alá Rajko Doleček klient - plus dozadu dvě omekáčované ratolesti, tak jsme rychle na 300kg a to už moc bůčku nenaložíš......
30. 6. 2011 14:30
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
U některých aut je už hmotnost řidiče odpočítána. Možná je to tak u všech, ale to by měl vědět každý sám.
30. 6. 2011 14:43
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
je to možné - ale pak vychází z jaké průměrné hmotnosti toho řidiče?
30. 6. 2011 14:45
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Dle směrnice EU je to tuším 75 kg.
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 14:48
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Ano, je to tak
30. 6. 2011 14:49
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
tak to potom jo - ale co když vážím víc? ;-)
30. 6. 2011 14:58
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Je to nejspíš počítáno v kontextu průměrné výšky evropské populace, která je někde právě na rozmezí 175 cm. Pokud vezmem v úvahu obligátní BMI (index), který je ovšem značne idealistický a předpokládá, že populace netrpí nadváhou, což je nesmysl, tak z toho vypadne jako uvažovaná hmotnost neobezního, průměrného, evropského řidiče/řidičky hodnota 75 kg.

My Češi jsme na tom trošku jinak, takže bez obav. Není nutno se kvůli EU smršťovat ve všech směrech. ;-)
30. 6. 2011 15:02
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
>:D :yes: jen aby nezavedli nějakou daň podle BMI za opotřebení silnic......
30. 6. 2011 15:04
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Neříkej nahlas, nebo zavedou daň z prostoru, zabereš víc, zaplatiš víc. Ve vymýšlení ptákovin, na to jsou v Bruselu mistři. >:-[]
30. 6. 2011 15:07
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
k tomu ještě daň za vyprodukované CO2 při vydechování....ale určitě na to banky zavedou nějaké půjčky.... Doufám, že to budeme moci danit jako rodina - donutím ženu, aby zhubla a moc nedýchala....

a teď chvilku vážně, abych se dovzdělal - takže pokud má mé auto 490kg nosnost - je to plus 75kg. Předpokládám, že to platí pro všechny vozy dovezené a uvedené do provozu v rámci báječné EU.
30. 6. 2011 15:20
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Co má jaké konkrétní vozidlo, nevím. Tipuju, že se to dočteš v manuálu k autu (případně u importéra). Jinak si můžeš pročíst směrnici 92/21/EEC a úpravu 95/48/EC. Víc ti neporadím.
30. 6. 2011 15:33
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
tak co se pamatuji u Otíka, tak je tam jen užitečná hmotnost a tabulka.....ale což - jede to? jede......

něco aktuálního z EU - A German tourist arrives at a French airport. Immigration officer asks him: "Occupation?" The German replies: "No, no, just visiting. ;-) - vím nemá to z hmotností nic společného - ale teď mi to poslal kámoš, tak jsem se chtěl podělit.....
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 16:03
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
>:D :yes:
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 15:27
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
To zalezi od toho, jak to ktera automobilka uvadi - Skoda napr. uvadi uzitecnou hmotnost, tzn. naklad ktery uveze vcetne ridice.
Renault v ceniku uzitecnou hmotnost neuvadi, ale uvadi provozni a maximalni povolenou odectenim dostanes uzitecnou. Rozdil je v pripade 1.6 100k 425kg, ovsem provozni uz je navysena o hmotnost ridice, takze tu je treba pripocist k vysledku - tzn. 500 kg.
U jinych automobilek to muze byt zase trosku jinak, podle toho, ktere hmotnosti uvadeji:
- pohotovostni = auto + provozni naplne
- provozni = pohotovostni + ridic 75 kg
- uzitecna = celkova - pohotovostni
- celkova/maximalni povolena = pohotovostni + uzitecna
30. 6. 2011 18:06
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
A pak ještě můžeš řešit v jaké výbavě ta hmotnost je a zda se s vyšší výbavou nesnižuje i užitečná hmotnost. Pak by auto bez výbavy mělo i větší užitečnou hmotnost.
5. 7. 2011 15:55
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Zapomněl jsi ještě na suchou :-) Na terminologii bych se nespoléhal, spíš bych hledal poznámku o tom, podle které normy je daná váha měřena. Hokej v tom nemají jen řidiči, ale i prodejci. Například v Německu DIN je pohotovostní (= "mokrá", tedy s provozními kapalinami a 90% paliva) a EG (Evropská) je provozní. Liší se právě o těch 75 kg pro řidiče a jeho zavazadla. Řada katalogů má poznámku buď s normou, nebo s výčtem, co se do udané hmotnosti počítá.

A přesně jak říká pogo, hmotnost se, pokud vím, bere auta v základní výbavě s daným motorem/převodovkou. Další výbava se počítá do užitečné, takže snižuje reálně využitelnou nosnost vozu. Jsou komponenty, které mohou být za příplatek a zvýšit jí, ale rozhodující je, co je v technickém průkazu. V praxi jsem se nesetkal s tím, že by tovární zvýšení výkonu, nebo výkonnější brzdy vedly ke změně maximálního zatížení.
5. 7. 2011 15:47
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Ve skutečnosti se počítá 68 kg na řidiče plus 7 kg na jeho zavazadla. Takže vstávat a cvičit, ať jste podle normy >:D >:D
30. 6. 2011 14:50
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
Škodovka šetří na bezpečnosti a proto ti zůstane pár kilo navíc na zavazadla. Každý má nějaké priority. U Renaultu je to bezpečnost u Škodovky karton piva z Kauflandu.
30. 6. 2011 15:06
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
To si asi nemyslel vážně, co? ;-)
Avatar - Ronault.
3. 7. 2011 21:12
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
No jo, ty jsi zase byl letos v Bibione na paštikách, co? ;-)
5. 7. 2011 11:24
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
s rodicmi na octavke I.. Sedel vzadu a ked tatko prudko zabrzdil vrazila mu flasa do hlavy zo zadu.. A nepomohlo furt..
5. 7. 2011 11:25
Re: PŘETÍŽENÁ DOVOLENÁ
pokial viem , clanok je o bezpecnosti batozinoveho priestoru a nie porovnanie megana a octavky. Ked budes mat naklad zle ulozeny zabije ta ako v octavke tak v megane rovnako a nepomoze ti ani "koncernovska" technika ty ubozaku.
30. 6. 2011 16:39
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
16
30. 6. 2011 17:05
Re: spatny podvozok
Člověče, se divím, žes to nesrovnal s Legendem. >:D

Octávka má ve třídě podvozek průměrný, jsou lepší, je i dost horších. ;-)
5. 7. 2011 11:26
Re: spatny podvozok
no vzhladom na to ze skodovka chce posunut octavku do strednej triedy tak za chvilu to bude spravne porovnanie s accordom ci passatom, kedze superb nam smeruje pomaly ale iste do vyssej strednej...
Avatar - Katikakus
30. 6. 2011 19:07
Re: spatny podvozok
Pokud mluvis o OII (podvozek OI byla docela tragedie) tak jeji podovozek jako taky neni spatny, patri k tomu lepsimu co v dobe uvedeni bylo na trhu. Problem Octavie spociva v dlouhem zadnim previsu, ktery chovani auta na silnici znacne degraduje. Ten batoh na zadech je proste znat.
30. 6. 2011 20:21
Re: spatny podvozok
přesně tak - navíc s podvozkem Okty se musíš naučit "žít" a přijmout jeho mírná specifika. Pokud si pak do dlouhého chalupářského kufru naložíš něco těžšího a nezajistíš to, tak máš v zimě o zábavu postaráno, že ani ESP ti nepomůže - ověřil kolega z práce rozpravou se statným jehličnanem o houževnatosti jeho letorostů a schopnosti zadku Okty se velmi pěkně obtočit okolo dřeviny...
1. 7. 2011 13:49
Re: spatny podvozok
špatný jízdní vlastnosti??? A v čem se to jako projevuje. Auto příkladně sedí i pokud ji dostaneš na hranu tak je v zatáčce hezky čitelná a vyžaduje minimum korekcí volantem. Díky jejím výborným jízdním vlastnostem není problém vzít zatáčku tak, že ti hvízdají všechny 4 kola a přitom máš auto stálo krásně pod kontrolou.
Avatar - Katikakus
1. 7. 2011 21:00
Re: spatny podvozok
V pretacivem zadku, kvuli dlouhemu zadnimu previsu, hlavne kdyz do kufru neco nalozis. Zkus se nekdy svezt i s necim jinym. Nazvat jizdni vlastnosti O2 prikladnymi a vybornymi (nerikam ze jsou vyslovene spatne, ale neni to zadna extra hitparada) znamena nic nez obhajovani vlastni garaze. Zajdi si k Alfe, Fordu nebo k VW a svez se Julii, Focusem ci Golfem a poznas co jsou prikladne jizdni vlastnosti.
3. 7. 2011 11:55
Re: spatny podvozok
Příkladný jízdní vlastnosti, ve smyslu že by tam nebylo co vylepšovat, O2 samozřejmě nemá. Mě konkrétně by se třeba líbilo pokud by byla o 100 kg lehčí. Nicméně má podvozek naladěný tak, že snese i sportovní jízdu a auto poskytuje řidiči pořád dostatek jistoty. Jsou na silnici auta, který mají lepší chování, ale pro 99% lidí jsou jízdní projevy O2 naprosto vyhovující a uvědom si, že pokud něco naložíš do kufru tak se ti pokazí jízdní projev i u těch aut co si tu jmenoval Alfa, Ford.... Bavím se tu teda o prázdným autě, ne s plným kufrem krámů. Jo a jen tak mimochodem já vlastní garáž rozhodně neobhajuju mám totiž O1, její jízdní vlastnosti jsou sice horší než u O2 ale pro moje potřeby dostačující.
Avatar - Katikakus
3. 7. 2011 12:07
Re: spatny podvozok
Aha, tak to vsechno vysvetluje - O1 ma jizdni vlastnosti naprosto tragicke, potom chapu, ze po presednuti do O2 jsi v sedmem nebi. Jeste jednou - zkus se svezt v aute, ktere ma opravdu dobre jizdni vlastnosti - jednim z nahore jmenovanych nemuzes slapnout vedle a pak se znova ozvi.

PS: S O1 jsem pred lety najel 60 tis. km, takze vim o cem mluvim.
3. 7. 2011 13:15
Re: spatny podvozok
No já bych tě chtěl někdy vidět řídit jak umíš využívat těch skvělejch jízdních vlastností. Mám dojem, že tady umíš jen od klávesnice kritizovat a hledat závady tam kde je jiní nevidí, ale schopnosti podvozku (auta) využíváš tak z 20%. Sice má O1 mizernější jízdní vlastnosti než O2 to je bez debat, ale nikdy mě to nijak neomezovalo.
Avatar - Katikakus
3. 7. 2011 20:13
Re: spatny podvozok
O jakych zavadach tady blabolis? Ten podvozek proste mizerne zkonstruovany je, to neni zadna zavada - on je mizerny jako novy. To neni jenom muj nazor, to ti potvrdi kazdy, kdo se svezl i jinym autem a najezdi vic, nez nejakych 10 tis. km za rok.
Ja netvrdim, ze vetsine ridicu jako to nestaci - to samozrejme ano - na vikendovou cestu do Lidlu staci i podvozek 120ky.
Ja tady ovsem mluvim o vlastnostech za ponekud jinych podminek, pri ceste na dovolenou, kdy auto je zatizene, okresky strida dalnice atd.
Obhajovat vlastni garaz tady nemusis - tobe to staci, takze hlavni je, ze jsi spokojeny.
4. 7. 2011 15:29
Re: spatny podvozok
měl jsem na mysli závady ve smyslu nedostatky, chyby ne závady jako poruchy. Špatně jsem se asi vyjádřil. Mizerně zkonstruovaný podvozek má právě třeba Laguna. Zrovna od Oktávky (VW) by se třeba Renault mohl učit jak udělat podvozkový díly.
Avatar - Katikakus
5. 7. 2011 11:08
Re: spatny podvozok
Zcela evidentne si nic nepochopil. O1 ma spatny podvozek, to je proste fakt. Co se tyce O2 precti si nahore, co jsem napsal - problem neni v podvozku jako takovem, problem je, ze na nej naroubovali auto s prilis dlouhym zadnim previsem. V Golfu ten podvozek funguje bez problemu, v O2 je to horsi.
Misto teoretizovani se svez, jak jsem te jiz nekolikrat vyzyval a sam poznas, o cem pisu.
Avatar - Ronault.
3. 7. 2011 21:13
Re: spatny podvozok
Sportovní jízdu Octavie? No teda... Já snad sním! 8-s >:D
4. 7. 2011 12:32
Re: spatny podvozok
Pokud jezdíš jako kloboučník, tak nikdy nemůžeš zjistit co dané auto dovede >:D
Avatar - Ronault.
5. 7. 2011 12:11
Re: spatny podvozok
Jj, Octavia toho dovede... ta určitě... 8-s
1. 7. 2011 17:41
Komická diskusia!
Tak táto diskusia je neskutočná! >:D Originál sa tu hádate či na dovolenky brať konzervy paštik, basy piva, naložit celú rodinu so svokrou aj babičkou a hybaj na rodinnú štreku v sandáloch a v tielku! >:D Fakt sa bavím na tejto diskusii! Díky Broňa! :-)

A skoro som zabudol. Pán odborník, špecialista, super, extra, špeciál nezabudol dodať, že do francúzskeho vraku naložíš o dve paštiky menej. A k tomu by si celá rodina mala ráno pred odjazdom poriadne ulaviť na veľkej, nech sú ľahší...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
3. 7. 2011 21:14
Re: Komická diskusia!
>:D :yes:
Avatar - Poustnik
8. 7. 2011 13:02
Re: Komická diskusia!
>:D Přesně. Pěkně udělaný názorný test a pod ním jeden o koze a druhý o voze..... >:-[] >:-[] Připojuji ještě perličku, do nedávna jsem vozil na trase Braha - Brusel - Praha v autě pokaždé lux, protože jsme nějak nepořídili druhý, ale už se stalo, takže naše rodinné absurdní drama skončilo.... >:D