Já Swifta kupoval ženě(a už dávno nemá a jezdí mazdou) hned při uvedení na trh a pokud vím, tak F2 přišla 2 roky po.No a kdo něco málo tuší,jak dlouho se auto chystá do výroby od první skici,pak v boleslavi těžko swifta kopčili,že jo? Tohle přichází jako studie po době,která odpovídá vice než životu modelové generace, což je něco jiného. To pro pořádek,jinak je mi to fuk.Rencla nikdy.
Jediným společným designovým prvkem mezi oběma auty je střecha opticky rozdělena od zbytku karoserie pomocí černých sloupků... A tam kopčili Fabie i Swift od Mini... Jinak co se týče kopírování téhle studie Renaultu od Škodovky, tak nechápu, jak jim pomůže, když se budou pokoušet napodobit nejhnusnější auto segmentu - Škodu Roomster... :no:
Doporučuji vyhledat na internetu, případně v tištěných časopisech PFku českého zastoupení Suzuki (rok 2007), kdy přáli všem spoustu originálních nápadů a na přední straně byly firemní fotky Swiftu a Fabie v oranžové metalíze :o)) Pojali celou causu s nadhledem. Mini má sice černé sloupky, ale to je tak jediná podobnost s Fabií a Swiftem. Tvary auta jsou úplně jiné, a to včetně střechy. Což se o suzuki a škodovce rozhodně říci nedá :o)))
Tak mi řekni, čim jsou si ty auta tak příšerně podobný... Předek totálně jinej, o zádi se dá napsat to samí a podobnost v bočním profilu se dá najít u téměř všech aut segmentu, tam se zkrátka nic novýho vymyslet nedá...
Renault to ešte ani nevyrobil a už tu máme prvú recenziu a vraj to bude nekvalitné. A vraj sa to bude málo predávať. Mimochodom škodovka je vo francúzsku a británii je lacná ako dácia. Áno Suzuki bude súčasťou toho úžasného koncernu ale aspoň že s dieslami od Renaultu a Fiatu.
Nevím sice kolik stojí škodovka v Británii či ve Francii, ale vím že právě ve Francii je Škoda oblíbená pro svou kvalitu. Ale nechceš porovnávat kvalitu Škody a Renaultu že ne? >:D
Tak to víš špatně, milej zlatej. Rozhodně to není Škodovka populární mezi taxikáři, ale VW, takže levný VW pro taxikáře je lákavější než drahý VW. Takže neopěvujme kvlaitu škodovky pokud nevidíme pod slupku.
Tak schvalne... oblubena je akurat v uk vo francuzsku urcite nie francuz ma dost vysoky zmysel pre estetiku a taky superb II tam musi strasit male deti. Len tak pre srandu - viete preco? v uk stoji superb od 17700 pounds a laguna III 18200! A to laguna sa predava ozaj lacno a je o dost mensie auto. Ja nechapem o com sa tu bavime, skodovka je oblubena lebo za tych par libier dokonca jazdi. Keby stala tolko kolko stoji skodovka bezne u nas, nebrechal by po nej ani pes.
Po druhe kvalita skodovky... co si pod tym prestavujete? kvalitu sedadiel skodovky?tak si sadnite do o2 na tie lavice! kvalitu spracovania? to jedine snad je o trosku lepsie.
U mna skodovka predstavuje predrazene auto /ako kde vsak? niekde je aj za cenu dacie / a mizernu vybavu - v cenniku octavie II bola kedysi polozka rezervne ocelove koleso v cene velmi vtipne - inak to nemalo vobec nic :-)
Škoda UK
Fabia od 9880 liber (cca 268000Kč)
Octavia od 13280 liber (cca 360000Kč)
Renault UK
Clio 8995 liber (cca 244000 Kč)
Megane 11595 liber (cca 314000Kč)
--------------------------------------… />
Škoda FR
Fabia 7990 Euro (cca 194000 Kč)
Octavia 19150 Euro (cca 463000 Kč)
Renault FR
Clia 10990 Euro (cca 265000 Kč)
Megane 19150 Euro (cca 463000 Kč)
Tak jsme se dověděli, jak moc jsi spokojený j renckem a musíš si to obhajovat pliváním špíny na jiný auta, aby jsi se uklidnil, jak moc dobře jsi udělal. >:D
To jsi klesl na dost nízkou úroveń, když porovnáváš Megane Generation s aktuální Octavií. Generation je aktuálního Megane víc vzdálen než Tour od Octavie. Proto by jsi měl porovnávat Generation a Tour. Pokud budeš porovnávat Megane a Octavii tak to zkus jako já:
Megane: 15 690,- / 17 220,- GPD - benzín / nafta
Octavia: 13 280,- / 16 400,-
Megane kombi:16 505,- / 18 035,-
Octavia kombi: 14 320,- / 17 440,-
Pročpak ten palec dolů?! Nelíbí se ti snad, že se Renault v Anglii a ve Francii prodává o hodně líp a taky celkem o dost dráž, než Škoda? Nebo si jen obyčejný maločecháček, který soudí pouze a jen podle českého pidi trhu (1.14% celkového Evropského trhu) a snižuje se tím na úroveň GTIho?!
Z jedné strany Roomster inspirovaný SAABEM a z druhé strany Meriva inspirovaná Renaultem. Toto řešení má Renault např. na koceptech Egeus / 2005 / a Be Bop / 2003 /.
[odkaz]
[odkaz]
jj vyhlasime Francii valku... a druhy den budeme kapitulovat a staneme se Francouzskou kolonii, prijmeme jeji socialni politiku, tunelem do Praglu dotahneme TGV (takove metro Pariz-Praha) a zacneme prone pestovat zaby >:D
Tak v tom případě bych s radostí zaútočil na Německo. Když koukam, co dokázali s dederonama, nebylo by uplne od věci, kdyby se Čechy staly dalším spolkovým státem.
Ta Francie taky není špatná. :-)
Měl jsem možnost si to zkusit a sedí se v nich velice pohodlně. Je to pevná tkanina, ale sedačka je přitom konstrukčně mnohem tenčí, než současné typy.
Tak s Roomsterem to má možná společnej tak černej A sloupek kterej obšvihnula Škodovka jinde.... víme kde a cílovou skupinu, jinak to má do Roomsteru daleko chcete-li Roomster má daleko do tohoto... :-)
třeba je to tím, že Roomsterů jezdí tak málo, že jej Renault designeři jen někde podvědomě zahlédli a při návrhu tohoto si vůbec neuvědomili, že se toto skvostné dílo už dávno vyrábí.
Takto řešené sloupky má mini cooper, swift, fabia... podobné řešení dveří má Meriva a dá se pokračovat do nekonečna... podoba možná , ale záměrné kopírování těžko ;-) vymyslet v dešní době něco nového je skoro nemožné... každopádně moc hezké auto to neí.
Škoda je maloseriový výrobce? chlape zahod to pivo..už máš místo mozku z piva.....no znáš to ;-) Jestli nevidíš podobnost, navštiv optika, jestli myslíš, že takto vypadá i nějaké jiné auto, navštěvuj častěji tyto stránky....
Tohle je zatím hodně velký úlet, typický Renaultí projekt z kategorie ufo. Vypadá to, že Renault nechal každou stranu auta zpracovat jednomu designovému týmu a uvnitř se pak všichni sjeli... jinak si ty zelené výrůstky z palubní desky vysvětlit neumím :-)
... k diskusi o Leafu níže. Tohle auto jako elektromobil mi dává daleko větší smysl než Nissan Leaf. Micro/Mini MPV se do města hodí daleko víc než "malá" nižší střední.
Btw opravdu vypadá podobně jako studie Roomsteru. Design si zhodnotí každý sám, přeci jen to je pořád studie ;-)
Tak to je dost možný, ba i pravděpodobný. Studie Roomsteru byla vážně moc pěkná, seriový auto až tak moc pěkný neni, ale taky to neni tragedie. Od roku 2009 ho prodali cca 60tis kusů ;-)
Otázkou je, podle čeho chceš ty prodeje posuzovat. Jaké byly cíle prodejů roomsteru a nakolik byly splněny, je jediné možné kritérium - ale tohle asi žádná automobilka nenapíše po pravdě.
Plánovanou produkci (deklarovanou) nenaplnila nikdy například Fabia a o té jako o neúspěšném modelu budeme mluvit těžko. Superbu druhé generace se mělo údajně prodávat 60 000ks ročně a už teď je to dvakrát tolik. Roomster udávaných 50 000ks překročil první dva roky, další klesl na 43 000 a pak rovnou na 30. Oni asi sami možná neví...
ved oni obslahli ich "roomster" od Hondy - Honda Element bola vyvynuta v 1998, prvy krat predvedena v 2001 v Detroit-e a seriovo vyrabana od 2003... :-)
Chtěl bych jen uklidnit pobouřené škodováky, že tahle studie může být (nebo je) jen testem nových designových prvků nadcházejících modelu Kangoo;-) . Ne autem určeným k brzkému vyjetí z továrny :-)
Od automobilky ze země, kde vlastnictví dodávky patří k národnímu sportu, je horní studie dokonalou poklonou designérum Škody. Popravdě trochu překvapí, že se Renault uchýlil jen k slepému plagiátorství, ausgerechnet u produktu, který má předvádět vize automobilky, ale možná, že právě v tomhle můžeme spatřovat zřetelné postavení renaultu na designovém evropském nebi. Někdo prostě vyrábí Koleos, někdo zase Yetiho...
Buďme však velkorysí, prosťáčci si možná konečně uvědomí jaké housle v evropském kontextu hraje naše Škoda, nám ostatním se jen potvrzuje, že to nejlepší, co lze v mainstreamu zde udělat, je navštívit Mladou Boleslav a něco si tam koupit, a co se týká Renaultu, odezírejme z horních snímků především přední partie, a ty asi jako novou renaultovskou tvář vnímat můžeme.
Jako znalec designu jistě víš, kde se inspirovala Škodovka při navrhování Roomstra. Už při premiéře Roomstra se hodně diskutovalo o inspiraci SAABEM. Zde jeden příklad - [odkaz]
Třeba se nechal Renault inspirovat také. A bylo by to celkem logické, když druhý muž designu Renaultu Anthony Lo přišel právě ze SAABU. >:-[]