Pořád to je Panda. Což je dobře. Z mého pohledu prokoukla, předek určitě lepší, zadní partie nic moc. Interiér je hravý, což je u malého levného auta snad i dobře.
designove povede, jak z venku tak zevnitr.
i ten dvouvalec mi prijde ok. Jen mam trochu obavy z kvality, doufam ze si fiat nepodrizl presunem vyroby z polska do italie vetev. Pokud ano nejlepsi volbou ve tride zustane picanto.
Vypada moc pekne, navic je hned videt, ze je to porad Panda. Mel jsem strach, jak to dopadne, protoze ty fotky, co se tu objevovaly (pripominaly brazilske Uno) byly dost hrozny.
Akorat ten interier je nejakej divnej... ale asi si clovek zvykne. Pokud zachovaji kvalitu, mel by to byt porad nejprodavanejsi minivuz v Evrope.
Myslím, že narážel spíš na to, že jde opticky! spíš o facelift, než o zcela novou (designově) generaci..., ale to už dnes nedělají jen ti "Němci", viz Suzuki Swift, Mazda 3 apod.
Já vím, Fiat malé motory umí, atd. atd. ALE když už se objem motoru začíná dostávat za desetinnou čárku, tak se pro sebe ptám, kdy a kde downsizing skončí - co takhle punto 0,4 turbo!!!??? :-)
Skôr by som problém videl v tej absencii turba; 0,9 R2 atmosféra, to fakt neviem (naviac vyhnaná na 48 kW, zrejme pri vysokých otáčkach). Panda je malé auto, ale pod 900 kg ho netipujem, skôr to bude (pri náraste rozmerov i výbavy) bližšie k tone a tu mám už dosť obavy o tento motorček. ;-\
S Toyotím litrákem s 50 kW problém nemáš? To je prakticky stejný měrný výkon. Jestli R2, R3 nebo R4 už hraje roli akorát v citlivosti spotřeby na jízdní styl - čím méně válců, tím větší výkyvy spotřeby.
Za 1. VVTi od Toyoty považujem za podarené motory a za 2. 1,0 R3 - 50 kW je pre mňa na spodnej hranici akceptovateľnosti. Naviac si trúfam odhadnúť, že nová Panda bude mať vyššiu hmotnosť ako mini od Toyoty, takže u nej ten pomer výkon/hmotnosť bude ešte horší, ako u Ayga.
Tých 51 kW z troch valcov využíva aj Yaris, ktorý má cez tonu, a stále je to uchádzajúce. U dvojvalca sa dá čakať väčšia ochota ísť do otáčok, predsa len, odpory vykazuje menšie - menej valcov, menej "hejbátek".
... ale zas má ještě větší (přímo masivní) odstup mezi zážehy - 360° otočení klikové hřídele, zatímco 3válec má 240°, 4válec 180°, 5válec 144° atd. Dvouválec má záběr půl otáčky, pak se půl otáčky nic neděje, pak zas půl otáčky maká a pak se zas půl otáčky nic neděje... Hrozně moc mrtvé doby. Nepřipadá mi to zrovna optimální.
Jasně, ale to asi budou eliminovat setrváčníkem. do města to bude stačit a na dálnici s tím snad nikdo ani nepočítá. V Itálii vidím Pandy právě v ejjich křivolakých uličkách, kde kromě nich projede ještě tak rikša. :yes:
Citlivost na jízdní styl, pěkná hloupost, to platí tak možná pro HTP a Twinairy. S 1.0 VVT-i od Toyoty je docela umění se dostat přes 6 litrů - to tomu musíte hodně ubližovat......Tenhle toyoťáckej litřík obrátil moje mínění o třech válcích, narozdíl od HTP. Tříválec a míň může být dobrý, ale musí se umět vyrobit.
Já bych v tom takový problém neviděl. Moje P206 má z 1124 cm3 výkon 44 kW a musí pohánět 900 kilo. A že jí dávám někdy až moc zabrat. Nebojím se, že by ten motor nevydržel.
Len ten Tvoj štvorvalec (!) má o dosť nižšie položený výkon i krútiaci moment (je to dvojventil), čiže subjektívne bude príjemnejší na jazdu, ako 48 kW pri 6000 rpm.
Pod všemi diskuzemi se táhne jako červená niť debata zda ten či onen motor vydrží. Já jsem za 38 let, co jezdím, zničil/opotřeboval na autech všechno možné ale nikdy ne motor (a to vyjma poskytnutí pravidelného servisu nebo dolití oleje přičemž nejsem k motorům žádný lidumil, takže některé měly pěknou sodu). Prošly mi rukama benzinové i naftové atmosféry, přeplňované benzíny i nafty ale ani jednomu motoru nemohu přičíst poruchu, nemluvě o úplném odchodu do věčných lovišť, to dřív odejdou brzdové kotouče, uložení ramen, příčných tyčí, stabilizátorů, gumové hadice, hadičky, tlumiče, samozřejmě elektronika ta se podělá nejčastěji, slepé paraboly, vypálené xenony, interiér stojí u některých značek po 100 tis. docela za bačkoru, měnil jsem alternátory, dokázal jsem „vylágrovat“ uložení kardanu, zkratované vinutí startéru, motorky stěračů, některým značkám rezivěla kastle tak, že by motor mohl odjezdit tři auta, zpuchřelá gumová těsnění všude kde jsou, plynové vzpěry nevzpíraly, kabely k zapalování, špatné cívky, podělané karburátory, přeražené alu ráfky, odešlá spojka, všechno už jsem viděl, ale motor nikdy, nic. Můj závěr je, že kdyby auta byla spolehlivá jako motory tak jsme v motoristickém ráji. A samozřejmě platí, že od přeplňované nafty nebo benzinu by mě nikdo nedostal zpět k atmosféře, protože pokud není turbomotor vyloženě zmršený (velký turbolag) tak je vždy řidičsky daleko příjemnější na ježdění a také úspornější. U nějaké bazarové trosky nejistota ohledně motoru může být na místě, ale u nových auťáku je motor to poslední čeho bych se obával a nevidím jediný důvod proč by 0,9 Pandu nepřežil.
Samozřejmě... O tom žádná... I ten Fiat má máslo na hlavě...
(nikdy sem netvrdil opak)Ale asi si chtěl napsat místo 1,8 16 V, 14 12 V...
U té 1,8 byl problém opravdu jen v případě těžkého kakáče na výměnu adekvátního oleje...
Proč, nebojím, není důvod. Jenom jsem tady několikrát četl bláboly z basmati klubu, jak Picanto zašlape Pandu... Po představení nové Pandy je nasnadě otázka, bude tomu opravdu tak? >:-[]
Další >:-[] ještě tady chybí nick "Katikakus" nebo jak se to píše. Hoši, já tady opravdu nechci zabředávat do flame - proč si nesednu na zadek před tuctovou korejskou produkcí, kterou je zvykem zde adorovat a nedostatky přehlížet, to opravdu neudělám. Jo a Nezapomeňte mi zkomolit nick...však už víte jak.
Choď si do tej tuctovej kórejskej produkcie sadnúťa previezť sa. Ak nie si slepý prípadne zaslepený, tak zistíš, že tá tvoja tuctová kórejská produkcia už strčí do vrecka kde-koho.
Dnes som si bol na vlastné oči pozrieť nové Rio a bol som prekvapený, v reáli vyzerá o 100% lepšie ako na fotkách, a to mali na stánku len základnú verziu. Fabia nemá šancu.
Já jsem si jí projel zrovna včera společně s novou Elantrou... i40 v černé, Elantra stříbrná. Design v reálu v podstatě neotřelý a zajímavý. Za sebe můžu říct, že je to velmi povedené... byly časy, kdy to bylo u Hyundaie vážne nezkousnutelné [odkaz] ... teď je to o galaxii dál. Sice neevropsky pojaté, ale jak říkal prodejce 90% zákazníku si šlo ta auta obhlédnout s pozitivním pokyvováním. Holt něco nového...
Ja som bol svojho času naživo sklamaný Fiatom Bravo. Je to kus od kusa, neplatí, že táto značka má dobre vyzerajúce autá alebo fotogenické a táto nie...
Ono v teto tride se na kvalitu rizeni /razeni zas tak nekouka, ani zpracovani interieru neni tak dulezite. Rozhoduje cena a prakticnost a tady asi bude mit Panda navrch.
Nejdřív si obě projeď a piš.Hlavně si projeď Picanto,protože jízdně je to super. :-!:yes: Kia zatím konfigurátor do přelomu října/listopadu zatím nemá,jenom je na DE stránkách. :-!
Tak jeste jednou jinak. Tyhle maly auticka se kupujou vetsinou jako druhy auto do mesta. Jde o to, aby byly predevsim levny a mely aspon trochu pouzitelnej kufr. Kdyz s nim jede zenska nakupovat do Tesca, tak jsou ji jizdni vlastnosti a super plasty uplne volny. Taky nepotrebuje zadnou extra vybavu, protoze ji stejne nevyuzije.
A proč by nemohlo být maly auto jízdně super ? Nevidím na to nic špatného,když je vevnitř dost místa,má to dobrou výbavu a jezdí to dobře.Picanto má v základu 6 airbagu,tahle Panda jenom 4,stará měla 1. Tak si jezdi v Pandě,která vnitřně a jízdně je nic moc a ještě si v ní jak sardinka v plechovce.Viděl jsem tom jezdit chlapa 188 cm,syn majitele autosalonu.
Ještě jednou si přečti co psal sendador. Prostě u téhle kategorie rozhodují primárně jiné věci, než jestli kruháč projedeš místo 43 rychlostí 46 km/h...
Pak je tedy otázka, proč Kia stojí tolik, kolik stojí. Kdepak se asi inspirovala s tonovanými skly až v nejvyšší výbavě... Demo období s nízkými cenami je pryč?
Jestli má dix pravdu s tím, že Kia pohla a Picanto není atrapa na strašení dětí, je to jenom dobře. K čemu papírově vybavená auta, která pak mají loketní opěrku na ozdobu nebo pořádně nesvítí. Jestli se Kia rozhodla otočit místo dumpingu kormidlo ke kvalitě, bylo by to jenom dobře.
Já myslim, že člověk nekupující auto jednou za dvacet let (a který je pak i z lowendu nadšený) by i u miniauta kvalitu ocenil.
Těší mě prozatimní pozitivní reakce. Je to opravdu asi známka toho, že se to auto povedlo.
Z prvních informací z období před půl rokem sem měl taky trochu strach. Ten se teď rozplynul.
Auto se povedlo, a svoji pozici nejprodávanějšího auta segmentu si jistě udrží.
Z ošklivého Una se vyklubala poměrně pěkná Panda. Na rozpacích jsem ale z toho cube-interiéru. Vypadá to divně, a to ještě koukáme na luxusní verzi. Až to bude celé v šedém plastu za 179.900, tak si to nezadá s Tetrisem od Nintenda léta páně 1980 ;-)
Téměř hranatý volant, to je fakt cáklý, ale musim uznat, že vypadá minimálně zajímavě ;-)
O to šlo...
Budeš-li chtít uhlazenou eleganci... Ypsilon... stylovku všech stylovek bereš F 500. Jinak ten inteiér jistě nebude vypadat špatně ani v základu. Barevné provedení bude standardem u všech verzí Pandy. Zákaldní verzi poznáš podle toho, že bdueš mít o budík míň na přístrojové desce a nebudeš mít aut. klimu (tedy jne otáčedla ve stejném designu).
Není důvod si teď myslet, že ten interiér, či dokonce volant nebude fungovat (i když nebude v kůži). Bude. :yes:
Mě to přijde jako kdyby předchozí pandu znásilnilo C3 picasso, jinými slovy, příliš mnoho zdobných prvků, ty roztomilé rámečky, okýnečka a různé leštěné plošky (tady myslím hlavně interier), to je zcela ve stylu citroenu... nějak mi to k té utilitární pandě nepasuje. Ale jak to tu čtu, zřemě se to bude líbit.
To je ono, C3 Picasso, a ja že čo mi tá nová Panda stále pripomína. ;-) Ale i to Picasso sa páči a predáva, tak si myslím, že i takáto proporčne vyváženejšia karoséria sa bude páčiť. Aspoň že v tomto Taliani dostáli svojej povesti (t.j. že malé autá vedia).
Souhlas, mě přijde starší a hranatější Panda (svým způsobem) současnější, než tahle její "zakulacenina". U velkých a úspěšných "hráčů" na trhu je současným trendem spíš směr ke hranám, než k oblinám..., viz většina nových generací a faceliftů vozů...
P.S. Jinak je ale dobře, že je tam nepřehlédnutelná návaznost na úspěšného předchůdce...
Pandu máme jako 3.auto od roku 2003. Je to takové auto co stojí celoročně před barákem venku a kdo z rodiny potřebuje, přijde, sedne a jede. Na pojížďky je to ideální a až mě zaráží, že to má najeto asi110 tis. a krom baterie loni a tyček stabilizátoru to nechtělo žádnou mimořádnou investici. Samozřejmě, že, jak už někdo psal výše, plasty, zpracování interiéru, tuhost řazení, spojka přes silné péro atd. se nemůže v této kategorii řešit. Až na tvém odkazu je ale vidět, že ta nová panda v přímém porovnání designově fakt vyspěla a je podle mě na první pohled zdařilejší.
..... není třeba si nic namlouvat, nová Panda je pro Fiat zásadní a tak je dobře, že se tuze povedla. Auto podle mě vypadá výborně, neodchyluje se od klasické předlohy a dále její styl vylepšuje.
Interiér je pěkný a hravý (v této třídě to je vítané), vtipná je jeho snaha o "hranatost" (tubusy budíků, ovladače na volantu a jeho střed) - hezky to ladí s vnější formou....
Ne všechny italské novinky se poslední dobou povedly, ale tohle je esteticky přesně to, co má z Itálie přicházet :yes:
Zbývá pořešit tři věci: ceník, crash-test, kvalitu výroby na jihu Itálie. O ty první dvě se nebojí, u té třetí prostě.... věřím.... ;-)
Pokud to taliáni zvládnou, není dalších 7 let v mini-autech v Evropě co řešit....
U té první věci se neboj, u té druhé a třetí se hlavně modli. Měl jsem tu čest - a prostě jako u všech ostatních je vysoký tlak na výrobní náklady. Na těch promo fotkách "v plné polní" to vypadá že to je skok dopředu oproti té stávající, ale šetřilo se na spoustě věcí, které jsou pouhým okem neviditelné.. zhruba o 20 % menší počet svárů, nýtování dveří jen na těch nejnutnějších místech, tenší izolace kabelů (aneb ať žije tlak na ekologii, co na tom, že kabely za pár let totálně "prohnijou" - toto ovšem není problém jen pandy, ale vpodstatě většiny aut současnosti), hlavně ať je to co nejlevnější...
Myslím, že nové Picanto ešte hrdinne znesie porovnanie, ale keď si pomyslím na Up! s tým plechom na dverách v interiéri, neviem, či sa mám smiať alebo plakať...
Styl UP! může jít napříč kategoriemi a v podstatě nebude přímo zacílen na nějakého konkurenta. Až vyjede nafouknutá verze (VW Bus), těžko snese srovnání s se Scenicem, S-Maxem nebo Vianem apod. [odkaz] [odkaz]
Klaudius možná ví o něco víc, než kulový, myslím v souvislosti s tím, jak bude 5dv. UP vypadat, ale hlavně konkurence pro 5dv. Pandu to určitě bude taky, a to i bez ohledu na to, jak bude tato varianta přesně vypadat...
Ty myslíš, že niečo z týchto makiet niekedy vyjde na cesty?To by sme o tom už dávno vedeli a počítali roky, mesiace a dni... ;-)
Up! som si obzrel dosť dobre a môžem zodpovedne vyhlásiť, že sa v rámci triedy ničím zvlášť z konvencie nevymyká. Hlavne v interiéri je Panda výrazne nápaditejšia.
5-dvierko Up! príde s predĺženým rázvorom voči už predstavenému modelu, inak netreba čakať žiadny zázrak. Produkovať naraz technicky zhodné auto pod tromi značkami a každé zároveň vo dvoch dĺžkach, tam veľa originalít nenamiešaš.
Tak, moje domněnky se potvrdily. Jakmile so objevila nová Panda oficiálně, tak opět nastal flame Bazalkářů s DasAutáři...
Můj názor - fiat začal konečně dělat to, co právě Bazalkáři nejčastěji vytýkali VW - "nudnost" tedy ne nudnost, ale neustále omílání jednoho tvaru a jeho vylepšování. Ostatně proč měnit něco co funguje - u VW to pochopili už dávno fiat na to přichází až teď. Čemu se daří, tak nemá cenu to dělat v příští generaci radikálně jiné, stačí brousit jak diamant... :yes:
Mimochodem, že najednou nikomu nevadí hranatý volant, když tady kupa jedinců kritizovala rovný spodek u Up!u. ;-)
protři si očka a podívej se na ten volant ještě jednou.... Je kulatý....
To je právě ten vtip, že celé auto je laděné do hranata, tak se esteticky udělá i volant, aby byl opticky hranatý....
Ovšem je vážně kulatý - u Fiatu jaksi nejsou padlí na hlavu....
Současná Panda nastavila v designu poměrně vysoko laťku (v rámci segmentu A) a na základě ofiko fotek musím konstatovat, že nová Panda se jí ani nepřiblížila. ;-\ Vypadá sice líp, než na prvních počítačových skicách, ale stejně to až moc připomíná brazilský Uno, který se nepovedlo vůbec. :no:
Niektoré autá potrebujú čas, aby sa "usadili" v oku, a niektoré v reáli vyzerajú inak, často lepšie ako na fotkách (naposledy nové Rio).
ja by som nechal Pandičku odležať a podrobil ju kritickému pohľadu zase po nejakom krátkom čase. Možno keby si nevidel brazílske Uno, Tvoje hodnotenie by znelo inak. ;-)
No, koukám, že Panda je... březí, což by možná až tak nebylo na škodu, ovšem je tu jeden velkej problém, a to je ztráta genetické identity. Nebo ty bys v tom snad nejen v mlze, ale i na plném slunci dohledal klasický italodesign?
Tak jak navenek? Příliš mnoho not... Příliš komplikované, příliš samoúčelné, postrádám italskou lehkou ruku, postrádám eleganci, postrádám šmrnc a jistou pohledovou sympatii, milost.
Uvnitř je to pro mne jedno malé/velké cingrlátkové varieté.
Přes to všechno, a zejména, když vezmu do úvahy čtyřdveřovou konkurenci, big-Panda životaschopná je. Asi už to nebude na tak vítězoslavné třídní tažení, jako v případě verze předchozí, přesto lze odtušovat jistou třídní potenci.
Tak nějak nejvíce mi k této karosářské verzi sedí trochu přitvrzený design pomocí plastových nástaveb, nějaký ten (mini)pohon 4x4, neboť na klasickou městskou skákačku je to tak nějak pohledově příliš houbovité, rosolovité...
Minulá Panda měla reklamní slogan - "... a neříkej mi bejby", aktuálně bych to viděl nějak jako... "Tvoje věrná panímanda..."
P.S. Tedy, že bude i v této třídě určovat na dalších sedm let estetiku Volkswagen, kdo by to ještě před měsícem řekl? [odkaz]
Plech na dverách v interiéri nebol estetický v úžitkovom Renaulte Kangoo prvej generácie, a čelil za to ostrej kritike. Zaujímavé, v roku 2011 tým VW určuje estetiku jednej z tried osobných áut...
Kolínske trojčatá sú od začiatku vnímané ako "plecháčiky", je to ich štýl.
VW Up! má byť niečím viac, podľa toho čo čítam.
AKo si na to prišiel, že vo VW Up! to nie je plech?
To si jen cucam z prstu.
A s temi trojcaty mas recht, to je jejich styl.
Jsou to levne plecky a tak se setri, kde se da.
Myslis, ze UP! tam ma plech (ci plast) kvuli uspore a ne kvuli stylu?
Jeste jine auto s "plechem" uvnitr: Fiat Coupe.
Kde má plech? Myslíš ten lakovaný pás na palubke a dverách?
Nepleť si pojmy a dojmy, dvere VW Up! sú proste plechové, len smerom do interiéru je do prelisu vsadený plastový diel s madlom. A to má byť akože štýl auta s rokom 2011 v rodnom liste?
toho Upa tady raději nevytahuj, zatím se o něm tak nějak pietně mlčelo.... :*)
U VW budou rádi, když na dvě v Evropě prodané Pandy připadne jedno auto z řady Up!/Škoda/Seat....
Aktuální verze nejdou proti sobě, duel to bude, až vyjede Up! v pěti dveřích. Ukaž mi někoho, kdo si mimo Itálii koupí raději Pandu, než pětidveřové Up!
Koukám, že jsi nepoučitelný :-) Například P206 je auto snad z nejhoršími jízdními vlastnosmi, které jsem kdy řídil. Když sem se do toho posadil tak (prisahám baťku) sem se lekl, že tro na rovince neudržím ve směru a převrátím tona střechu. Ale já vím, když ona je současně P 206 nejkrásnější mezi subkompakty. v tom souhlas... Hele, když už tu o tom píšu, vyzkoušej si jak jede současné polo, normálně po přesednutí z P 206 ustrneš. Nebudeš věřit cos dosud považoval za jízdní vlasatnosti. v rámci objektivity však musím napsat, že aktuální P 207 už jede mnohem mnohem lépe než P206.
no vidíš a predsa bola 206 najpredávanejšia v triede. O týchto autách rozhoduje tá "slabšia" časť populácie a tá neodcení komunikatívne riadenie a presné držanie stopy v zákrute a pod. Tam je skôr : "Pozri miláčik, aké je to pekné guľatučké a aké pekné očká to má" ;-)
S tím souhlas. Já nahoře popsal fakt svou zkušenost - přesedl jsem do 206 a zažil šok, auto se mi rozkymácelo na rovné silnici a já se opravdu bál, že to neudržím v přímém směru. Občas si na to vzpomenu, když tu v testu (tuším u laguny) čtu, že auto nejde udržet v přímém směru a neustále se musí korigovat volant.
Nebola tá 206 pred smrťou? Na peugeote 206 s poctivými 150 000 km som čo to najazdil a tebou popisované symptómy nepamätám. Naopak- do mesta veľmi príjemné auto. Najväčším nedostatkom bola nepresná prevodovka, ale s tým má peugeot problémy snáď doteraz.
Z toho vyplývá jediné - neumíš řídit. Já s malou 206 nemám nejmenší problémy. Pak už chápu, že potřebuješ auta, která přemýšlejí a řídí za tebe. Já ne...
GTI, srovnávat P206 se současným Polem není ani trochu fér, když víš sám že pežot byl dán do výroby před dvanácti léty. Když už, tak ho srovnávej s dvojou Polem. Jsi tak trochu neobjektuivní! :yes:
Márfine to jsi ale napsal jen své zbožné přání....možná rádi budou, jenže zisk z jednoho budou mít takovej, jako Fiat ze 2 prodanejch.Osobně si myslím a vyplívá to z logiky věci, že Panda rozhodně díky koncernu ztratí(a nejen kvůli němu) a vůbec to není o tom co je lepší, hezčí, levnější atd.Fiat se musí smířit s tím, že tržní podíl se mu zmenší.To jsou budoucí fakta....
Tak je toho víc a zrovna s tvým nickem bys nemě zapomínat třeba na zmrzlinu, pizzu, prosciutto, těstoviny, tiramisu, mascarpone, mozzarellu, mortadellu, parmazán... atd.
Jenže to jsou pak špagety za kilo a to by se divákům kroutily střeva. ;-\
O víkendu jsem vařil Spaghetti Carbonara a úplně levné jídlo to teda není, zvlášť na Pancettě a sýru se člověk prohne...ale tak stojí to za to. :-)
Ale jo, jsou i dražší jídla :-)
Tak pro čtyři lidi pancetta stála asi osmdesát, parmazán (kupuju ten Gran Moravia) stovku, těstoviny čtyřicet, víno do špaget asi padesát (zbytek lahve se vypilo u oběda) od věcí jako vajíčka a česnek abstrahuju. :-)
O restauracích radši nemluvit, z jídla, které má být lehké a rychlé udělají hnusnou těžkou splácaninu...
Teď mě napadá, neznáš v Praze a okolí nějaký dobrý obchod s italskými/francouzskými specialitami? Zatím jsem se pokaždé zklamal a objíždět supermarkety je škoda času a sil.
;-\
Samozřejmě, těch 150,- Kč je minimální cena. Pancetta (100g) se dá sehnat už za 50,- (samozřejmě jsou dražší a lepší), parmazán (40g) 60 Kč (tady bych doporučoval spíš pravé Parmiggiano Reggiano, dobré jsou i s Pecorinem) . Zbytek těstoviny, žloutky, sůl, pepř. Česnek a víno netřeba.
Do Prahy přímo nejezdím, moje cesty končí v Průhonicích.
[odkaz] momentálně ale zavřený, stěhují se
[odkaz] prodejna i na Smíchově
Zdá sa to iba mne, alebo nová panda pôsobí na fotkách ako o triedu väčšie auto? Zaujímavý bude asi kontakt naživo.
Každopádne za mňa ide :yes: pre fiat. Exteriér až tak neprekvapí, odlíšenie od juhoamerických modelov poteší. Prekvapením je však retro interiér. Volant v "nie celkom okrúhlom" prevedení, vhodne reflektuje rovnako tvarovanú dvojicu budíkov..bravo :-) Umiestenie páky v malom aute poteší, jediné mínus je teda za otvorenú schránku pred spolujazdcom. Takto nie, páni inžinieri. Čo sa vozí v kastlíku pred spolujazdcom? Bordel. A ten by mal byť pred očami sveta a posádky skrytý.
Já teda nevím jak ty, ale já tam vidím kastlík s dvířkama.
Mimoto, v F 500 je opravdu jen prohlubeň skrytá pod deskou a je to super (nidky bych tomu neveřil co se tam vleze věcí a ani nejsou vidět)-
Podobnou prohlubeň mám v autě taky a využívám ji, když potřebuju něco odložit při jízdě. Pokládám tam třeba sluneční brýle večer, čepici, někdy jídlo... lepší, než to válet po sedačkách a pak pracně lovit, až se mi rozběhne do prostoru.
Přiznám se, že při pohledu na různé špionážní fotky a kresby jsem měl trochu obavy, ale ukazuje se, že zbytečně :-) Přesně takhle totiž má vypadat malé italské auto - originálně, hravě a přitom elegantně a všechny tyto požadavky nový medvídek suverénně plní. Když se k tomu přidá vyhlášené využití vnitřního prostoru, praktičnoust, povedené motory a vysoká míra jízdního komfortu, měla by to být opět bomba. Pokud se ovšem bývalí pasáčci koz z okolí Neapole konečně naučili pořádně pracovat na výrobní lince - toho přesunu výroby do Pomigliana se velmi bojím - Alfa by mohla vyprávět celé romány, proč :-( A pak tu ještě máme cenovou politiku českého zastoupení Fiatu, která většinou u novinky nastaví zcela nesmyslné ceny...
Ked je toto auto zbrusu nove, tak potom sorry. Zbrusu novu ma aj moja zena, ale varechu. Stara sa uz zlomila. O Fiate sa stale pise, pise, ... Teda pisu o sebe sefovia z Fiatu. Len stale nic nevidim, co ich ma konecne zachranit pred krachom.
Co si sa tak vytocil ako diesel Ritmo? Vies kolko manikov a za kolko robi vo Fiate? A toto je ich vysledok? Nezabudaj, ze Suzuki Ignis uz bol 3 roky na trhu, ked Fiat prisiel s Pandou. Takze, bez urazky, toto je pre mna len slaby odvar pre chudobnych. Vela kriku pre nic.
Takže podle tebe je lepší vzít to, co bylo nadmíru úspěšné a totálně to překopat? Jestli jo, tak to je největší kravina, jakou jsem tu četl.
Panda uspěla líbivým designem, výbornou prostorností a kvalitou. Tohle všechno chce tahle nová zachovat...
Preboha, to nie. Hned v druhom clanku o facelifte Punte, tak tam Fiat chvalim. Len si myslim, ze odbavovat sa na Pande, ktora je len evoluciou, tak to je trosku prilis. Ani Fiat 124 - Ziguli, sa uz nevyraba.
Panda bude nosným modelem Fiatu pro příští automobilní generaci, proto se o ní tolik diskutuje. Punto už si zaslouží spíš nástupce, než facelift.
Nová Panda je, dle mého názoru, velice povedená.
Som rad, ze sme sa vratili k pokojnej komunikacii. Vazne sa vsak bojim o FIAT S.p.A., ze Panda ich nezachrani. Fiat len pise o strategiach, novych modeloch, kvalite, ... Taky Hyundai/Kia, urcite uznas, tak to je za posledne tri roky iny narez.
Ty budeš jeden z lokálnych prorokov, čo minimálne 2x do týždňa predpovedajú zánik fiatu. Takých tu už bolo..
Ak niečo fiat vie, tak sú to malé autá. Panda bude mať úspech..možno nie tak veľký ako 2. generácia (konkurenti sa tiež posunuli dopredu), ale stačiť to bude.
nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Toto sa snad dalo čakať ,hra na istotu evolucia ,zachovanie koncepcie a dotiahnutie detailou o to tu v prvom rade ide...prvy pohlad je celkom ok,pači sa mi je to evolucia stara panda po brazilsky ,fandovia odpustia,ale je to tak vidiet tam brazilsky vpliv...interier zaujimavy celkom som zvedavy na dojem zo zakladnej verzie. a motor znie fajnlen mam pocit,že zachvilku bude vo všetkom...a moj osobny nazor je,že toto je to čo by mal fiat robiť ,fiat vie robiť male auta v tom je dobry a aj predaje ukazuju,že nič lepšie od punta vyššie fiat nevie urobiť...
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Já si právě myslím, že lancer24 má VELKOU pravdu. Fiat přišel na trh s kočkopsem jménem Freemont, což je v podstatě jen re-branding amerického Dodge. Jak jsem do Sergia Marchionneho vkládal velké naděje, jeho strategii, jakož i strategii celého koncernu Fiat, příliš nechápu. Italská elegance tatam, Fiat utratil obrovské peníze za to, že dostal koncern Chrysler/Dodge z červených čísel. Ano, dostal se tak k podvozkovým platformám a motorům, ale za jakou cenu? Motory i podvozky italové vždy uměly, a to i ty velkoobjemové, 3.2 V6 např. v modelech Alfy 156 a 159 budiž toho důkazem. Pentastary jsou jistě zajímavá technika, ale, kolik se jich v Evropě prodá, a kolik se celkově prodá modelů, které budou postrádat pověstnou italskou eleganci a charakterní motory a podvozky?
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Akvizicí Chrysleru se dostal levně a snadno k tomu, co by sám musel dlouze a draze vyvíjet. Motory pro velká auta, platformy... Jsou to věci, na které Fiat prostě nemá peníze a tohle byla jednodušší cesta, jak zabít více much jednou ranou. Evropa dostane nové Lancie a Fiaty, Italům se otevřou americké trhy, kde až dosud jen paběrkovali.
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Já mám bohužel poněkud jiný názor. Minulá generace Pandy byla oproti tomuto nádherná, (můj názor), motory Twin Air jsou možná moderní, ale klasická atmosféra 1.2 či 1.4 by podle mně byla vhodnější. Interiér je na můj vkus až příliš funky, ale je to opět věc individuálního vkusu. Jak zde již někdo pronesl, nevím jestli je dobrým řešením převést výrobu z Polska zpět do Itálie, ale to ukáže až čas. Jediným opravdovým trumfem, který Panda má, (ale to už měla Panda v minulé generaci), je režim City, jenž usnadňuje parkování. Vozy jako Polo či Fiesta se bohužel nemají čeho obávat.
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
ten "funky" interiér je jen jedna z verzí.... Pro hard-core jezdce bude jistě připravena šedá přístrojovka z tvrdých plastů kombinovaná s šedým čalouněním sedadel..... Takže i příznivci strohosti si přijdou na své a ještě u toho ušetří, protože takto asi bude vypadat základ za nějakých 190 tisíc....
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Bez toho latentního sarkasmu by to nešlo? Řekl jsem snad, že je to věc vkusu. Třeba interiér F500 v kombinaci bílá/červená je nádherný, ale musí se to dělat opravdu s citem. Málokteré kombinace dvou barev v interiéru jsou pěkné.
Konečně něco, co se mezi nákupníma taškama neztratí. Po dlouhém čase můžu prohlásit, že se mi nějaké "mini" libí, a to jak zvenku, tak i zevnitř.
Nebylo by krásné potkávat ve městě víc Pand než tanků ve stylu BMW X nebo Audi Q?
Velikost novinky není o 1cm delší, jak je uvedeno v článku, ale o 11cm delší. Původní Panda je 354cm dlouhá, nová je 365cm. To je docela nárůst, na takového prcka. Na druhou stranu, i Punto je větší než předchůdce (v podstatě stejně dlouhé jako původní 3dv. Bravo), takže proč ne.