Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Panda oficiálně: S dvouválcem 0,9 TwinAir

Fiat zveřejnil první oficiální fotografie a první detailnější informace týkající se nové Pandy.
Zpět na článek
30. 8. 2011 11:54
30. 8. 2011 12:02
30. 8. 2011 17:23
30. 8. 2011 12:19
30. 8. 2011 12:28
30. 8. 2011 12:46
30. 8. 2011 13:46
30. 8. 2011 14:14
30. 8. 2011 12:31
30. 8. 2011 13:36
30. 8. 2011 12:33
neregistrovaný "Hooonza"
30. 8. 2011 13:44
neregistrovaný "Hooonza"
30. 8. 2011 22:54
30. 8. 2011 22:50
30. 8. 2011 12:47
30. 8. 2011 13:01
30. 8. 2011 15:09
30. 8. 2011 15:49
30. 8. 2011 12:48
30. 8. 2011 12:56
30. 8. 2011 13:04
30. 8. 2011 13:18
30. 8. 2011 13:46
30. 8. 2011 13:48
30. 8. 2011 13:50
30. 8. 2011 13:58
30. 8. 2011 14:53
30. 8. 2011 15:28
30. 8. 2011 15:34
30. 8. 2011 15:59
30. 8. 2011 17:38
30. 8. 2011 13:57
30. 8. 2011 14:41
30. 8. 2011 15:16
30. 8. 2011 15:24
30. 8. 2011 15:29
30. 8. 2011 15:53
30. 8. 2011 15:18
30. 8. 2011 15:34
30. 8. 2011 15:33
30. 8. 2011 15:53
30. 8. 2011 16:01
30. 8. 2011 18:03
31. 8. 2011 07:58
31. 8. 2011 12:09
30. 8. 2011 15:01
30. 8. 2011 15:27
30. 8. 2011 15:35
30. 8. 2011 15:40
30. 8. 2011 16:30
30. 8. 2011 17:04
31. 8. 2011 01:26
30. 8. 2011 16:13
30. 8. 2011 15:57
30. 8. 2011 23:26
31. 8. 2011 00:33
30. 8. 2011 17:40
31. 8. 2011 00:17
30. 8. 2011 18:24
30. 8. 2011 11:54
Povedené
Pořád to je Panda. Což je dobře. Z mého pohledu prokoukla, předek určitě lepší, zadní partie nic moc. Interiér je hravý, což je u malého levného auta snad i dobře.
Rozbalit vlákno
14
30. 8. 2011 12:02
Re: Povedené
designove povede, jak z venku tak zevnitr.
i ten dvouvalec mi prijde ok. Jen mam trochu obavy z kvality, doufam ze si fiat nepodrizl presunem vyroby z polska do italie vetev. Pokud ano nejlepsi volbou ve tride zustane picanto.
Avatar - pelikoš
30. 8. 2011 17:23
Re: Povedené
tak snad nissan micra
Avatar - sendador
30. 8. 2011 12:19
Re: Povedené
Vypada moc pekne, navic je hned videt, ze je to porad Panda. Mel jsem strach, jak to dopadne, protoze ty fotky, co se tu objevovaly (pripominaly brazilske Uno) byly dost hrozny.
Akorat ten interier je nejakej divnej... ale asi si clovek zvykne. Pokud zachovaji kvalitu, mel by to byt porad nejprodavanejsi minivuz v Evrope.
30. 8. 2011 12:21
Re: Povedené
No v podstatě je to takovej větší facelift. ;-)
30. 8. 2011 12:28
Re: Povedené
Na tom konceptu není co měnit ;-)
30. 8. 2011 12:31
Re: Povedené
Jak na Golfu nebo devětsetjedenáctce. ;-)
30. 8. 2011 12:46
Re: Povedené
V zásadě ano, nebo jako lambo, či Aston. U nižších tříd je to až na vyjímky unikum a Golf právě tou vyjímkou. ;-)
30. 8. 2011 12:48
Re: Povedené
Italové zkouší německý recept. ;-)
30. 8. 2011 13:46
Re: Povedené
Jak se to vezme, panda je svá a typická po celou dobu.
Avatar - white label
30. 8. 2011 14:09
Re: Povedené
Myslím, že narážel spíš na to, že jde opticky! spíš o facelift, než o zcela novou (designově) generaci..., ale to už dnes nedělají jen ti "Němci", viz Suzuki Swift, Mazda 3 apod.
30. 8. 2011 14:14
Re: Povedené
Čau, zrovna mě dát vykřičník...jsi mě skoro urazil >:-[]
Avatar - white label
30. 8. 2011 14:17
Re: Povedené
Vykřičník tam samozřejmě není pro tebe, ale pro wolffa, který tuhle diskusi bude číst několikrát... ;-) :-)
Avatar - sendador
30. 8. 2011 12:31
Re: Povedené
A z meho pohledu je to tak dobre :yes:
30. 8. 2011 13:36
Re: Povedené
Ak myslíš facelift dizajnu, tak súhlas. ;-)
30. 8. 2011 11:56
0,9 a pak ještě míň
Já vím, Fiat malé motory umí, atd. atd. ALE když už se objem motoru začíná dostávat za desetinnou čárku, tak se pro sebe ptám, kdy a kde downsizing skončí - co takhle punto 0,4 turbo!!!??? :-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - iudex
30. 8. 2011 12:05
Re: 0,9 a pak ještě míň
Skôr by som problém videl v tej absencii turba; 0,9 R2 atmosféra, to fakt neviem (naviac vyhnaná na 48 kW, zrejme pri vysokých otáčkach). Panda je malé auto, ale pod 900 kg ho netipujem, skôr to bude (pri náraste rozmerov i výbavy) bližšie k tone a tu mám už dosť obavy o tento motorček. ;-\
neregistrovaný "Hooonza"
30. 8. 2011 12:33
Re: 0,9 a pak ještě míň
S Toyotím litrákem s 50 kW problém nemáš? To je prakticky stejný měrný výkon. Jestli R2, R3 nebo R4 už hraje roli akorát v citlivosti spotřeby na jízdní styl - čím méně válců, tím větší výkyvy spotřeby.
Avatar - iudex
30. 8. 2011 13:01
Re: 0,9 a pak ještě míň
Za 1. VVTi od Toyoty považujem za podarené motory a za 2. 1,0 R3 - 50 kW je pre mňa na spodnej hranici akceptovateľnosti. Naviac si trúfam odhadnúť, že nová Panda bude mať vyššiu hmotnosť ako mini od Toyoty, takže u nej ten pomer výkon/hmotnosť bude ešte horší, ako u Ayga.
30. 8. 2011 13:39
Re: 0,9 a pak ještě míň
Tých 51 kW z troch valcov využíva aj Yaris, ktorý má cez tonu, a stále je to uchádzajúce. U dvojvalca sa dá čakať väčšia ochota ísť do otáčok, predsa len, odpory vykazuje menšie - menej valcov, menej "hejbátek".
neregistrovaný "Hooonza"
30. 8. 2011 13:44
Re: 0,9 a pak ještě míň
... ale zas má ještě větší (přímo masivní) odstup mezi zážehy - 360° otočení klikové hřídele, zatímco 3válec má 240°, 4válec 180°, 5válec 144° atd. Dvouválec má záběr půl otáčky, pak se půl otáčky nic neděje, pak zas půl otáčky maká a pak se zas půl otáčky nic neděje... Hrozně moc mrtvé doby. Nepřipadá mi to zrovna optimální.
31. 8. 2011 07:41
Re: 0,9 a pak ještě míň
Jasně, ale to asi budou eliminovat setrváčníkem. do města to bude stačit a na dálnici s tím snad nikdo ani nepočítá. V Itálii vidím Pandy právě v ejjich křivolakých uličkách, kde kromě nich projede ještě tak rikša. :yes:
31. 8. 2011 11:11
Re: 0,9 a pak ještě míň
Citlivost na jízdní styl, pěkná hloupost, to platí tak možná pro HTP a Twinairy. S 1.0 VVT-i od Toyoty je docela umění se dostat přes 6 litrů - to tomu musíte hodně ubližovat......Tenhle toyoťáckej litřík obrátil moje mínění o třech válcích, narozdíl od HTP. Tříválec a míň může být dobrý, ale musí se umět vyrobit.
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 12:34
Re: 0,9 a pak ještě míň
Já bych v tom takový problém neviděl. Moje P206 má z 1124 cm3 výkon 44 kW a musí pohánět 900 kilo. A že jí dávám někdy až moc zabrat. Nebojím se, že by ten motor nevydržel.
Avatar - iudex
30. 8. 2011 13:03
Re: 0,9 a pak ještě míň
Len ten Tvoj štvorvalec (!) má o dosť nižšie položený výkon i krútiaci moment (je to dvojventil), čiže subjektívne bude príjemnejší na jazdu, ako 48 kW pri 6000 rpm.
Avatar - Ham.
30. 8. 2011 13:03
Re: 0,9 a pak ještě míň
Pod všemi diskuzemi se táhne jako červená niť debata zda ten či onen motor vydrží. Já jsem za 38 let, co jezdím, zničil/opotřeboval na autech všechno možné ale nikdy ne motor (a to vyjma poskytnutí pravidelného servisu nebo dolití oleje přičemž nejsem k motorům žádný lidumil, takže některé měly pěknou sodu). Prošly mi rukama benzinové i naftové atmosféry, přeplňované benzíny i nafty ale ani jednomu motoru nemohu přičíst poruchu, nemluvě o úplném odchodu do věčných lovišť, to dřív odejdou brzdové kotouče, uložení ramen, příčných tyčí, stabilizátorů, gumové hadice, hadičky, tlumiče, samozřejmě elektronika ta se podělá nejčastěji, slepé paraboly, vypálené xenony, interiér stojí u některých značek po 100 tis. docela za bačkoru, měnil jsem alternátory, dokázal jsem „vylágrovat“ uložení kardanu, zkratované vinutí startéru, motorky stěračů, některým značkám rezivěla kastle tak, že by motor mohl odjezdit tři auta, zpuchřelá gumová těsnění všude kde jsou, plynové vzpěry nevzpíraly, kabely k zapalování, špatné cívky, podělané karburátory, přeražené alu ráfky, odešlá spojka, všechno už jsem viděl, ale motor nikdy, nic. Můj závěr je, že kdyby auta byla spolehlivá jako motory tak jsme v motoristickém ráji. A samozřejmě platí, že od přeplňované nafty nebo benzinu by mě nikdo nedostal zpět k atmosféře, protože pokud není turbomotor vyloženě zmršený (velký turbolag) tak je vždy řidičsky daleko příjemnější na ježdění a také úspornější. U nějaké bazarové trosky nejistota ohledně motoru může být na místě, ale u nových auťáku je motor to poslední čeho bych se obával a nevidím jediný důvod proč by 0,9 Pandu nepřežil.
30. 8. 2011 13:33
Re: 0,9 a pak ještě míň
Škodovky a VW si nejezdil, že?
Zejména TSIíčka (1,2, 1,8), případně 2,5 TDI, případně 2,0 TDI...?

Jinak s tebou souhlasím... Pokud ten motor není konstrukčně shiiiiiiiiit, tak pak se čehokoliv bát je nesmysl. :yes:
30. 8. 2011 14:16
Re: 0,9 a pak ještě míň
A nejezdil ani twinsparky, Fiaťácký 1,8 16v apod :-)
Avatar - white label
30. 8. 2011 14:18
Re: 0,9 a pak ještě míň
>:-[]
30. 8. 2011 14:18
Re: 0,9 a pak ještě míň
Samozřejmě... O tom žádná... I ten Fiat má máslo na hlavě...
(nikdy sem netvrdil opak)Ale asi si chtěl napsat místo 1,8 16 V, 14 12 V...
U té 1,8 byl problém opravdu jen v případě těžkého kakáče na výměnu adekvátního oleje...
30. 8. 2011 14:54
Re: 0,9 a pak ještě míň
Myslíte samotné motory? Nebo nějaké součásti jako turbo atd.
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 12:30
Zdařilá evoluce
Je to pořád Panda, žádný kotrmelec se nekoná. Za sebe říkám, že se mi tohle auto více než líbí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
30. 8. 2011 12:33
Fujtajbl...
Všem asi spadl kámen ze srdce, Fiat odvedl dobrou práci...Panda zůstala Pandou.

Otázkou zůstává, co si počne Kia s tímto skvostem [odkaz] když Fiat nasazuje tuto pecku [odkaz]

Fiat :yes:
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 12:35
Re: Fujtajbl...
Tobě ta Kia hodně leží v žaludku... Opravdu se jich tak bojíš?
30. 8. 2011 12:40
Re: Fujtajbl...
smaknkotemu ojel starou majitel Sorenta a dodnes se z toho nevzpamatoval... >:D
Avatar - strýček BOB
30. 8. 2011 12:46
Re: Fujtajbl...
Proč, nebojím, není důvod. Jenom jsem tady několikrát četl bláboly z basmati klubu, jak Picanto zašlape Pandu... Po představení nové Pandy je nasnadě otázka, bude tomu opravdu tak? >:-[]
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 12:54
Re: Fujtajbl...
Nevypadáš na to. U každého korejského auta píšeš posměšné pamflety. To bývá typický projev toho, kdo se hodně bojí... No, asi máš proč...
Avatar - strýček BOB
30. 8. 2011 13:08
Re: Fujtajbl...
Tématem je nová Panda, pamflete >:D
30. 8. 2011 13:41
Re: Fujtajbl...
Nevyhýbaj - blue.sun má úplnú pravdu.
Avatar - strýček BOB
30. 8. 2011 13:55
Re: Fujtajbl...
Další >:-[] ještě tady chybí nick "Katikakus" nebo jak se to píše. Hoši, já tady opravdu nechci zabředávat do flame - proč si nesednu na zadek před tuctovou korejskou produkcí, kterou je zvykem zde adorovat a nedostatky přehlížet, to opravdu neudělám. Jo a Nezapomeňte mi zkomolit nick...však už víte jak.
30. 8. 2011 14:46
Re: Fujtajbl...
Choď si do tej tuctovej kórejskej produkcie sadnúťa previezť sa. Ak nie si slepý prípadne zaslepený, tak zistíš, že tá tvoja tuctová kórejská produkcia už strčí do vrecka kde-koho.
Dnes som si bol na vlastné oči pozrieť nové Rio a bol som prekvapený, v reáli vyzerá o 100% lepšie ako na fotkách, a to mali na stánku len základnú verziu. Fabia nemá šancu.
Avatar - kari.laz
30. 8. 2011 16:26
Re: Fujtajbl...
No vidíš a já jsem okukoval naživo i40 a vbypadá ještě hůř než na fotkách. Ale nutno podotknout, že kia má přijatelnější design.
30. 8. 2011 16:38
Re: Fujtajbl...
Já jsem si jí projel zrovna včera společně s novou Elantrou... i40 v černé, Elantra stříbrná. Design v reálu v podstatě neotřelý a zajímavý. Za sebe můžu říct, že je to velmi povedené... byly časy, kdy to bylo u Hyundaie vážne nezkousnutelné [odkaz] ... teď je to o galaxii dál. Sice neevropsky pojaté, ale jak říkal prodejce 90% zákazníku si šlo ta auta obhlédnout s pozitivním pokyvováním. Holt něco nového...
30. 8. 2011 19:55
Re: Fujtajbl...
Ja som bol svojho času naživo sklamaný Fiatom Bravo. Je to kus od kusa, neplatí, že táto značka má dobre vyzerajúce autá alebo fotogenické a táto nie...
Avatar - Falco
30. 8. 2011 22:54
Re: Fujtajbl...
Rozumný člověk si ale nevybírá auto podle toho jak "vyzerá"

Škodovka a celý VW nabízí daleko dospělejší a solidnější auta!
Avatar - Katikakus
31. 8. 2011 08:03
Re: Fujtajbl...
>:D >:D >:D Tak tohle je myslenka roku! :yes:

Diky za pobaveni.
31. 8. 2011 19:18
Re: Fujtajbl...
Was ist das "dospělejší"? Akože ich začnú vyrábať, až keď sú "v šuplíku" aspoň 18 rokov?
Avatar - Falco
30. 8. 2011 22:50
Re: Fujtajbl...
Asi podobně, jako tobě automobilka z Vlkohradu
30. 8. 2011 12:47
Re: Fujtajbl...
Až na to že,to Picanto,je jízdně hodně dobré a řazení taky super.Uvnitř hodně místa a kvalita zpracování velmi dobrá..Uvidím,co nová Panda.
Avatar - sendador
30. 8. 2011 12:51
Re: Fujtajbl...
Ono v teto tride se na kvalitu rizeni /razeni zas tak nekouka, ani zpracovani interieru neni tak dulezite. Rozhoduje cena a prakticnost a tady asi bude mit Panda navrch.
30. 8. 2011 13:01
Re: Fujtajbl...
Jak pro koho. ;-)
30. 8. 2011 14:50
Re: Fujtajbl...
Tak pro ty, co "nekupují" auta jen klikáním v konfigurátoru v téhle kategorii rozhodně platí argumenty, co psal sendador...
30. 8. 2011 15:09
Re: Fujtajbl...
Nejdřív si obě projeď a piš.Hlavně si projeď Picanto,protože jízdně je to super. :-! :yes: Kia zatím konfigurátor do přelomu října/listopadu zatím nemá,jenom je na DE stránkách. :-!
30. 8. 2011 15:23
Re: Fujtajbl...
Vidím že někdo nepochopil...
Avatar - sendador
30. 8. 2011 15:46
Re: Fujtajbl...
Tak jeste jednou jinak. Tyhle maly auticka se kupujou vetsinou jako druhy auto do mesta. Jde o to, aby byly predevsim levny a mely aspon trochu pouzitelnej kufr. Kdyz s nim jede zenska nakupovat do Tesca, tak jsou ji jizdni vlastnosti a super plasty uplne volny. Taky nepotrebuje zadnou extra vybavu, protoze ji stejne nevyuzije.
30. 8. 2011 15:49
Re: Fujtajbl...
A proč by nemohlo být maly auto jízdně super ? Nevidím na to nic špatného,když je vevnitř dost místa,má to dobrou výbavu a jezdí to dobře.Picanto má v základu 6 airbagu,tahle Panda jenom 4,stará měla 1. Tak si jezdi v Pandě,která vnitřně a jízdně je nic moc a ještě si v ní jak sardinka v plechovce.Viděl jsem tom jezdit chlapa 188 cm,syn majitele autosalonu.
30. 8. 2011 19:09
Re: Fujtajbl...
Ještě jednou si přečti co psal sendador. Prostě u téhle kategorie rozhodují primárně jiné věci, než jestli kruháč projedeš místo 43 rychlostí 46 km/h...
31. 8. 2011 08:48
Re: Fujtajbl...
Pak je tedy otázka, proč Kia stojí tolik, kolik stojí. Kdepak se asi inspirovala s tonovanými skly až v nejvyšší výbavě... Demo období s nízkými cenami je pryč?

Jestli má dix pravdu s tím, že Kia pohla a Picanto není atrapa na strašení dětí, je to jenom dobře. K čemu papírově vybavená auta, která pak mají loketní opěrku na ozdobu nebo pořádně nesvítí. Jestli se Kia rozhodla otočit místo dumpingu kormidlo ke kvalitě, bylo by to jenom dobře.

Já myslim, že člověk nekupující auto jednou za dvacet let (a který je pak i z lowendu nadšený) by i u miniauta kvalitu ocenil.
30. 8. 2011 12:47
Re: Fujtajbl...
Fiat si poleží chvíli v cenovkách kolem 200k a Kia půjde o pár desetitisíců níž ;-)
Avatar - Guttalax
30. 8. 2011 14:57
Re: Fujtajbl...
;-) Tá Panda vypadá o hodně líp. :yes:
30. 8. 2011 12:48
pekne
Pekne a s modernimi motory. Tesim se na test spotreby a porovnani s Up'em
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2011 12:56
poztivní reakce
Těší mě prozatimní pozitivní reakce. Je to opravdu asi známka toho, že se to auto povedlo.
Z prvních informací z období před půl rokem sem měl taky trochu strach. Ten se teď rozplynul.
Auto se povedlo, a svoji pozici nejprodávanějšího auta segmentu si jistě udrží.

Bravo :yes:
Rozbalit vlákno
10
30. 8. 2011 13:24
Re: poztivní reakce
Z ošklivého Una se vyklubala poměrně pěkná Panda. Na rozpacích jsem ale z toho cube-interiéru. Vypadá to divně, a to ještě koukáme na luxusní verzi. Až to bude celé v šedém plastu za 179.900, tak si to nezadá s Tetrisem od Nintenda léta páně 1980 ;-)

Téměř hranatý volant, to je fakt cáklý, ale musim uznat, že vypadá minimálně zajímavě ;-)
30. 8. 2011 13:29
Re: poztivní reakce
O to šlo...
Budeš-li chtít uhlazenou eleganci... Ypsilon... stylovku všech stylovek bereš F 500. Jinak ten inteiér jistě nebude vypadat špatně ani v základu. Barevné provedení bude standardem u všech verzí Pandy. Zákaldní verzi poznáš podle toho, že bdueš mít o budík míň na přístrojové desce a nebudeš mít aut. klimu (tedy jne otáčedla ve stejném designu).

Není důvod si teď myslet, že ten interiér, či dokonce volant nebude fungovat (i když nebude v kůži). Bude. :yes:
Avatar - Dinar
30. 8. 2011 13:27
Re: poztivní reakce
Mě to přijde jako kdyby předchozí pandu znásilnilo C3 picasso, jinými slovy, příliš mnoho zdobných prvků, ty roztomilé rámečky, okýnečka a různé leštěné plošky (tady myslím hlavně interier), to je zcela ve stylu citroenu... nějak mi to k té utilitární pandě nepasuje. Ale jak to tu čtu, zřemě se to bude líbit.
30. 8. 2011 13:30
Re: poztivní reakce
Picasso tam je dost :yes:
30. 8. 2011 13:31
Re: poztivní reakce
Trošku máš pravdu..., ale i tak si myslím, že ten styl je svébytný... Je tam jasná inspirace Pandou první generace a ta tu byla dřív než Citroen.
Avatar - iudex
30. 8. 2011 13:31
Re: poztivní reakce
To je ono, C3 Picasso, a ja že čo mi tá nová Panda stále pripomína. ;-) Ale i to Picasso sa páči a predáva, tak si myslím, že i takáto proporčne vyváženejšia karoséria sa bude páčiť. Aspoň že v tomto Taliani dostáli svojej povesti (t.j. že malé autá vedia).
Avatar - white label
30. 8. 2011 13:56
Re: poztivní reakce
Souhlas, mě přijde starší a hranatější Panda (svým způsobem) současnější, než tahle její "zakulacenina". U velkých a úspěšných "hráčů" na trhu je současným trendem spíš směr ke hranám, než k oblinám..., viz většina nových generací a faceliftů vozů...

P.S. Jinak je ale dobře, že je tam nepřehlédnutelná návaznost na úspěšného předchůdce...
30. 8. 2011 14:00
Re: poztivní reakce
s tím Picassem jsi to trefil. :yes: :-)
Avatar - Peto02
30. 8. 2011 15:10
Re: poztivní reakce
Mne to pripada ako ked prisiel zagulateny Golf III... proste terajsia Panda bola hranata, tak ju moderne zagulatili ;-) [odkaz]
31. 8. 2011 09:13
Re: poztivní reakce
Pandu máme jako 3.auto od roku 2003. Je to takové auto co stojí celoročně před barákem venku a kdo z rodiny potřebuje, přijde, sedne a jede. Na pojížďky je to ideální a až mě zaráží, že to má najeto asi110 tis. a krom baterie loni a tyček stabilizátoru to nechtělo žádnou mimořádnou investici. Samozřejmě, že, jak už někdo psal výše, plasty, zpracování interiéru, tuhost řazení, spojka přes silné péro atd. se nemůže v této kategorii řešit. Až na tvém odkazu je ale vidět, že ta nová panda v přímém porovnání designově fakt vyspěla a je podle mě na první pohled zdařilejší.
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2011 13:04
ok
Taková baculka...ale ujde
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pario
30. 8. 2011 13:18
Fiatka
Na prvý pohľad taká Pandovská päťstovka. Môže byť :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2011 13:46
Trefa <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
..... není třeba si nic namlouvat, nová Panda je pro Fiat zásadní a tak je dobře, že se tuze povedla. Auto podle mě vypadá výborně, neodchyluje se od klasické předlohy a dále její styl vylepšuje.

Interiér je pěkný a hravý (v této třídě to je vítané), vtipná je jeho snaha o "hranatost" (tubusy budíků, ovladače na volantu a jeho střed) - hezky to ladí s vnější formou....

Ne všechny italské novinky se poslední dobou povedly, ale tohle je esteticky přesně to, co má z Itálie přicházet :yes:

Zbývá pořešit tři věci: ceník, crash-test, kvalitu výroby na jihu Itálie. O ty první dvě se nebojí, u té třetí prostě.... věřím.... ;-)

Pokud to taliáni zvládnou, není dalších 7 let v mini-autech v Evropě co řešit....

PS: ACZ dnes vypadá jak italiaspeed ;-)
Rozbalit vlákno
2
30. 8. 2011 13:49
Re: Trefa <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
:yes:
30. 8. 2011 14:15
Re: Trefa <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
U té první věci se neboj, u té druhé a třetí se hlavně modli. Měl jsem tu čest - a prostě jako u všech ostatních je vysoký tlak na výrobní náklady. Na těch promo fotkách "v plné polní" to vypadá že to je skok dopředu oproti té stávající, ale šetřilo se na spoustě věcí, které jsou pouhým okem neviditelné.. zhruba o 20 % menší počet svárů, nýtování dveří jen na těch nejnutnějších místech, tenší izolace kabelů (aneb ať žije tlak na ekologii, co na tom, že kabely za pár let totálně "prohnijou" - toto ovšem není problém jen pandy, ale vpodstatě většiny aut současnosti), hlavně ať je to co nejlevnější...
30. 8. 2011 13:46
Súperi
Myslím, že nové Picanto ešte hrdinne znesie porovnanie, ale keď si pomyslím na Up! s tým plechom na dverách v interiéri, neviem, či sa mám smiať alebo plakať...
Rozbalit vlákno
10
30. 8. 2011 13:48
Re: Súperi
Podle mě Up nemíří na Pandu, ale spíš někam mezi Twingo a F500.
30. 8. 2011 13:50
Re: Súperi
Trojdverové možno, ale zakrátko príde klasický päťdverák.
30. 8. 2011 13:58
Re: Súperi
A ten kulový víš, jak bude vypadat ;-)

Styl UP! může jít napříč kategoriemi a v podstatě nebude přímo zacílen na nějakého konkurenta. Až vyjede nafouknutá verze (VW Bus), těžko snese srovnání s se Scenicem, S-Maxem nebo Vianem apod. [odkaz] [odkaz]
Avatar - white label
30. 8. 2011 14:15
Re: Súperi
Klaudius možná ví o něco víc, než kulový, myslím v souvislosti s tím, jak bude 5dv. UP vypadat, ale hlavně konkurence pro 5dv. Pandu to určitě bude taky, a to i bez ohledu na to, jak bude tato varianta přesně vypadat...
30. 8. 2011 14:53
Re: Súperi
Ty myslíš, že niečo z týchto makiet niekedy vyjde na cesty?To by sme o tom už dávno vedeli a počítali roky, mesiace a dni... ;-)
Up! som si obzrel dosť dobre a môžem zodpovedne vyhlásiť, že sa v rámci triedy ničím zvlášť z konvencie nevymyká. Hlavne v interiéri je Panda výrazne nápaditejšia.
5-dvierko Up! príde s predĺženým rázvorom voči už predstavenému modelu, inak netreba čakať žiadny zázrak. Produkovať naraz technicky zhodné auto pod tromi značkami a každé zároveň vo dvoch dĺžkach, tam veľa originalít nenamiešaš.
30. 8. 2011 15:28
Re: Súperi
Nezapomeň, že to, co považuješ ty za nápaditější, považují jiní za eurovarieté... ;-)
30. 8. 2011 15:34
Re: Súperi
Já to považuji za obojí. :-)
Avatar - pelikoš
30. 8. 2011 17:38
Re: Súperi
většina ale myslí opačně
30. 8. 2011 13:57
Konečně...
Tak, moje domněnky se potvrdily. Jakmile so objevila nová Panda oficiálně, tak opět nastal flame Bazalkářů s DasAutáři...

Můj názor - fiat začal konečně dělat to, co právě Bazalkáři nejčastěji vytýkali VW - "nudnost" tedy ne nudnost, ale neustále omílání jednoho tvaru a jeho vylepšování. Ostatně proč měnit něco co funguje - u VW to pochopili už dávno fiat na to přichází až teď. Čemu se daří, tak nemá cenu to dělat v příští generaci radikálně jiné, stačí brousit jak diamant... :yes:

Mimochodem, že najednou nikomu nevadí hranatý volant, když tady kupa jedinců kritizovala rovný spodek u Up!u. ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pelikoš
30. 8. 2011 17:40
Re: Konečně...
protože to není to samé
30. 8. 2011 22:38
Re: Konečně...
protři si očka a podívej se na ten volant ještě jednou.... Je kulatý....
To je právě ten vtip, že celé auto je laděné do hranata, tak se esteticky udělá i volant, aby byl opticky hranatý....

Ovšem je vážně kulatý - u Fiatu jaksi nejsou padlí na hlavu....
Avatar - white label
30. 8. 2011 22:47
Re: Konečně...
Celé auto je laděno do hranata??? To je dost relativní, proti předchozí generaci je naopak laděno mnohem! víc do kulata...
31. 8. 2011 19:21
Re: Konečně...
Auto je ladené do štvorcova prípadne obdĺžnikova s oblými rohmi... >:-[]
30. 8. 2011 23:14
Re: Konečně...
Pokud by byl skutečně kulatý, tak by to bylo po letech první auto se skutečně kulatým volantem... >:D
Avatar - euro89
30. 8. 2011 13:59
laťku nepřekonala
Současná Panda nastavila v designu poměrně vysoko laťku (v rámci segmentu A) a na základě ofiko fotek musím konstatovat, že nová Panda se jí ani nepřiblížila. ;-\ Vypadá sice líp, než na prvních počítačových skicách, ale stejně to až moc připomíná brazilský Uno, který se nepovedlo vůbec. :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
30. 8. 2011 14:11
Re: laťku nepřekonala
Tady bohužel musím (minimálně částečně) souhlasit...
30. 8. 2011 14:55
Re: laťku nepřekonala
Niektoré autá potrebujú čas, aby sa "usadili" v oku, a niektoré v reáli vyzerajú inak, často lepšie ako na fotkách (naposledy nové Rio).
ja by som nechal Pandičku odležať a podrobil ju kritickému pohľadu zase po nejakom krátkom čase. Možno keby si nevidel brazílske Uno, Tvoje hodnotenie by znelo inak. ;-)
30. 8. 2011 14:41
PAN...ÍMANDA
No, koukám, že Panda je... březí, což by možná až tak nebylo na škodu, ovšem je tu jeden velkej problém, a to je ztráta genetické identity. Nebo ty bys v tom snad nejen v mlze, ale i na plném slunci dohledal klasický italodesign?

Tak jak navenek? Příliš mnoho not... Příliš komplikované, příliš samoúčelné, postrádám italskou lehkou ruku, postrádám eleganci, postrádám šmrnc a jistou pohledovou sympatii, milost.

Uvnitř je to pro mne jedno malé/velké cingrlátkové varieté.

Přes to všechno, a zejména, když vezmu do úvahy čtyřdveřovou konkurenci, big-Panda životaschopná je. Asi už to nebude na tak vítězoslavné třídní tažení, jako v případě verze předchozí, přesto lze odtušovat jistou třídní potenci.

Tak nějak nejvíce mi k této karosářské verzi sedí trochu přitvrzený design pomocí plastových nástaveb, nějaký ten (mini)pohon 4x4, neboť na klasickou městskou skákačku je to tak nějak pohledově příliš houbovité, rosolovité...

Minulá Panda měla reklamní slogan - "... a neříkej mi bejby", aktuálně bych to viděl nějak jako... "Tvoje věrná panímanda..."

P.S. Tedy, že bude i v této třídě určovat na dalších sedm let estetiku Volkswagen, kdo by to ještě před měsícem řekl? [odkaz]

BRAVWO UP! :yes:
Rozbalit vlákno
35
30. 8. 2011 14:57
Re: PAN...ÍMANDA
Plech na dverách v interiéri nebol estetický v úžitkovom Renaulte Kangoo prvej generácie, a čelil za to ostrej kritike. Zaujímavé, v roku 2011 tým VW určuje estetiku jednej z tried osobných áut...
Avatar - jazva
30. 8. 2011 15:14
Re: PAN...ÍMANDA
Hlavne v teplotných extrémoch to bude "pôžitok". V mrazoch o to primrzneš a cez leto to bude ako žehlička. :yes: >:-[]
30. 8. 2011 15:52
Re: PAN...ÍMANDA
Stejne jako v kolinskych trojcatgech, ze?

V UP!u neni plech, je to plast.
A nebude se s nim zit o nic hur, nez se stejnym plastem s jakobydrevenou imitaci v jinych autech.
30. 8. 2011 20:03
Re: PAN...ÍMANDA
Kolínske trojčatá sú od začiatku vnímané ako "plecháčiky", je to ich štýl.
VW Up! má byť niečím viac, podľa toho čo čítam.
AKo si na to prišiel, že vo VW Up! to nie je plech?
31. 8. 2011 11:21
Re: PAN...ÍMANDA
To si jen cucam z prstu.
A s temi trojcaty mas recht, to je jejich styl.
Jsou to levne plecky a tak se setri, kde se da.
Myslis, ze UP! tam ma plech (ci plast) kvuli uspore a ne kvuli stylu?
Jeste jine auto s "plechem" uvnitr: Fiat Coupe.
31. 8. 2011 15:29
Re: PAN...ÍMANDA
Kde má plech? Myslíš ten lakovaný pás na palubke a dverách?
Nepleť si pojmy a dojmy, dvere VW Up! sú proste plechové, len smerom do interiéru je do prelisu vsadený plastový diel s madlom. A to má byť akože štýl auta s rokom 2011 v rodnom liste?
30. 8. 2011 15:16
Re: PAN...ÍMANDA
Chvíli vydrž, přijde pětidveřová verze, přijde elektroUp... nová doba. Up! je evropský zlom, budoucnost malých aut.
Avatar - jazva
30. 8. 2011 15:19
Re: PAN...ÍMANDA
On nemusí vydržať, on už ho vidí... >:D
30. 8. 2011 15:24
Re: PAN...ÍMANDA
Na tom snad není ani moc co k smíchu, za to bych se tedy rozhodně Klaudiovi nesmál.
Avatar - jazva
30. 8. 2011 15:26
Re: PAN...ÍMANDA
ja sa mu nesmejem. Smejem sa na spomienke na podarenú reklamu z ktorej som si požičal slová. Nie, nie, ja nemusím, ja už ho vidím... >:D
30. 8. 2011 15:29
Re: PAN...ÍMANDA
:-) Aha, tak to neznám...
Avatar - jazva
30. 8. 2011 15:33
Re: PAN...ÍMANDA
si si istý? [odkaz] ;-)
31. 8. 2011 09:29
Re: PAN...ÍMANDA
Správne, prasiatko som už videl. >:D :yes:
30. 8. 2011 15:13
Re: PAN...ÍMANDA
toho Upa tady raději nevytahuj, zatím se o něm tak nějak pietně mlčelo.... :*)
U VW budou rádi, když na dvě v Evropě prodané Pandy připadne jedno auto z řady Up!/Škoda/Seat....
30. 8. 2011 15:18
Re: PAN...ÍMANDA
Aktuální verze nejdou proti sobě, duel to bude, až vyjede Up! v pěti dveřích. Ukaž mi někoho, kdo si mimo Itálii koupí raději Pandu, než pětidveřové Up!
Avatar - white label
30. 8. 2011 15:26
Re: PAN...ÍMANDA
Proč mimo Itálii (viz Bravo/Golf)? >:D

P.S. Někteří (skalní) určitě půjdou dál i po Pandě...
30. 8. 2011 15:33
Re: PAN...ÍMANDA
Koukám, že jsi nepoučitelný :-) Například P206 je auto snad z nejhoršími jízdními vlastnosmi, které jsem kdy řídil. Když sem se do toho posadil tak (prisahám baťku) sem se lekl, že tro na rovince neudržím ve směru a převrátím tona střechu. Ale já vím, když ona je současně P 206 nejkrásnější mezi subkompakty. v tom souhlas... Hele, když už tu o tom píšu, vyzkoušej si jak jede současné polo, normálně po přesednutí z P 206 ustrneš. Nebudeš věřit cos dosud považoval za jízdní vlasatnosti. v rámci objektivity však musím napsat, že aktuální P 207 už jede mnohem mnohem lépe než P206.
Avatar - jazva
30. 8. 2011 15:38
Re: PAN...ÍMANDA
no vidíš a predsa bola 206 najpredávanejšia v triede. O týchto autách rozhoduje tá "slabšia" časť populácie a tá neodcení komunikatívne riadenie a presné držanie stopy v zákrute a pod. Tam je skôr : "Pozri miláčik, aké je to pekné guľatučké a aké pekné očká to má" ;-)
30. 8. 2011 15:53
Re: PAN...ÍMANDA
S tím souhlas. Já nahoře popsal fakt svou zkušenost - přesedl jsem do 206 a zažil šok, auto se mi rozkymácelo na rovné silnici a já se opravdu bál, že to neudržím v přímém směru. Občas si na to vzpomenu, když tu v testu (tuším u laguny) čtu, že auto nejde udržet v přímém směru a neustále se musí korigovat volant.
Avatar - jazva
30. 8. 2011 15:57
Re: PAN...ÍMANDA
Ja to auto poznám. A poznám aj Lagunu a od P206 to má hooodne ďaleko. To je iný vesmír...
30. 8. 2011 16:01
Re: PAN...ÍMANDA
Jistě, také jsem lagunu řídil a jelo to dobře, ale někde jsem se tu v testu dočetl to zjištění, že na rovných úsecích musíš neustále dolaďovat směr.
Avatar - jazva
30. 8. 2011 16:03
Re: PAN...ÍMANDA
Tu v testoch sme sa mohli dočítať aj kopec iných "múdrostí"... ;-)
Avatar - gld
30. 8. 2011 18:03
Re: PAN...ÍMANDA
Nebola tá 206 pred smrťou? Na peugeote 206 s poctivými 150 000 km som čo to najazdil a tebou popisované symptómy nepamätám. Naopak- do mesta veľmi príjemné auto. Najväčším nedostatkom bola nepresná prevodovka, ale s tým má peugeot problémy snáď doteraz.
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 18:57
Re: PAN...ÍMANDA
Z toho vyplývá jediné - neumíš řídit. Já s malou 206 nemám nejmenší problémy. Pak už chápu, že potřebuješ auta, která přemýšlejí a řídí za tebe. Já ne...
30. 8. 2011 19:48
Re: PAN...ÍMANDA
Neboli, jak z houna uplést bič. 8-s
Avatar - Andromeda
30. 8. 2011 20:32
Re: PAN...ÍMANDA
Přesedni z Pola do Corsy a ustrneš... třeba nad prostorem , příjemnějším rozmístěním pedálů, ...
31. 8. 2011 07:58
Re: PAN...ÍMANDA
GTI, srovnávat P206 se současným Polem není ani trochu fér, když víš sám že pežot byl dán do výroby před dvanácti léty. Když už, tak ho srovnávej s dvojou Polem. Jsi tak trochu neobjektuivní! :yes:
Avatar - Blue Sun
31. 8. 2011 09:38
Re: PAN...ÍMANDA
Hlavně, když tím získá "výhodu". Co čekat od právníka?
31. 8. 2011 12:09
Re: PAN...ÍMANDA
On je právník ? Já myslel že zaměstnanec PR agentury folksfakenu. >:D
30. 8. 2011 16:27
Re: PAN...ÍMANDA
Márfine to jsi ale napsal jen své zbožné přání....možná rádi budou, jenže zisk z jednoho budou mít takovej, jako Fiat ze 2 prodanejch.Osobně si myslím a vyplívá to z logiky věci, že Panda rozhodně díky koncernu ztratí(a nejen kvůli němu) a vůbec to není o tom co je lepší, hezčí, levnější atd.Fiat se musí smířit s tím, že tržní podíl se mu zmenší.To jsou budoucí fakta....
30. 8. 2011 20:39
Re: PAN...ÍMANDA
"budoucí fakta", to je moc hezký pojem ;-)
Uvidíme.... dohadovat se teď nemá cenu, ale Panda se bát nemusí.... Však se čísel brzo dočkáme....
30. 8. 2011 20:18
Re: PAN...ÍMANDA
Příliš mnoho not... ale, ale, kdopak tě to naučil ? Snad ne sám Antoino Salieri ?
Avatar - Guttalax
30. 8. 2011 15:01
Pandice
;-) Jo hold kafe a auta taloši umí. :yes:
Rozbalit vlákno
24
Avatar - white label
30. 8. 2011 15:23
Re: Pandice
Tak je toho víc a zrovna s tvým nickem bys nemě zapomínat třeba na zmrzlinu, pizzu, prosciutto, těstoviny, tiramisu, mascarpone, mozzarellu, mortadellu, parmazán... atd.
30. 8. 2011 15:35
Re: Pandice
Tohle je na kolegu moc cizích slov najednou... >:D :yes:
Avatar - jazva
30. 8. 2011 15:40
Re: Pandice
keď už sme pri tých reklamách... [odkaz] >:D
Avatar - white label
30. 8. 2011 15:48
Re: Pandice
Dobré! ;-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - jazva
30. 8. 2011 16:30
Re: Pandice
:yes: niekto si vystačí s krumplámi, niekto potrebuje 1000 druhov cestovín. >:D
Avatar - white label
30. 8. 2011 16:38
Re: Pandice
Tolik druhů náhradních dílů neměli za totáče ani v celé Mototechně! >:-[]
Avatar - jazva
30. 8. 2011 17:04
Re: Pandice
Pri počte tých druhov, dostáva talianská verzia Popolušky celkom nový rozmer... >:-[]
Avatar - white label
30. 8. 2011 17:18
Re: Pandice
Na to by nestačilo ani 3D v digitalu... >:-[]
Avatar - del42sa
31. 8. 2011 01:26
Re: Pandice
stačilo říct že vám prostě chutná ;-)
Avatar - white label
30. 8. 2011 15:44
Re: Pandice
Snažil jsem se to psát česky (co šlo), jestli by rozuměl i slovům jako: Ristretto, Gelato, Pasta, Parmigiano-Reggiano... netuším. ;-)
30. 8. 2011 17:21
Re: Pandice
...pancettu, guanciale, ricottu, gorgonzolu, scamorzu, pecorino...prostě vše bez čeho se člověk neobejde :-)

Jen tu zmrzlinu Italové začli nějak flákat a trumfli je Amíci...

[odkaz]
Avatar - white label
30. 8. 2011 17:24
Re: Pandice
Amíci je trumfli? V (nejen) její spotřebě určitě! >:D
30. 8. 2011 17:36
Re: Pandice
Dle mě jo, viz třeba můj odkaz.

Ve spotřebě jsou Amíci první, ať už se jedná o cokoliv :-)
Avatar - Starfighter
30. 8. 2011 17:38
Re: Pandice
Jak neobejde? Na špagety od Jirky Babiců ti stačí prohodit špagety (ne ty špatný, ale ty dobrý), kečup a eidam >:D
30. 8. 2011 19:46
Re: Pandice
A když nemáte kečup, tak tam dejte sójovku. A když nemáte sójovku, tak tam nedávejte nic. >:-[]
Avatar - jazva
30. 8. 2011 23:26
Re: Pandice
Barbari! Na špagety zásadne olivový olej a parmezán... ;-)
31. 8. 2011 00:07
Re: Pandice
Jenže to jsou pak špagety za kilo a to by se divákům kroutily střeva. ;-\
O víkendu jsem vařil Spaghetti Carbonara a úplně levné jídlo to teda není, zvlášť na Pancettě a sýru se člověk prohne...ale tak stojí to za to. :-)
Avatar - jazva
31. 8. 2011 00:33
Re: Pandice
hádam by si nechcel šetriť na vlastnom žalúdku... ;-)
31. 8. 2011 07:37
Re: Pandice
Já ti nevím, Carbonara zas tak draze nevyjdou. Když počítám pancettu, parmazán, žloutky, těstoviny, tak mi 3 porce vyjdou na nějakých 150 Kč.

Když si to dáš v hospodě, tak dáš min 300 Kč a to ti ještě v 9 ti z 10 ti restauracích do toho nalejou smetanu... :-)
31. 8. 2011 11:28
Re: Pandice
Ale jo, jsou i dražší jídla :-)
Tak pro čtyři lidi pancetta stála asi osmdesát, parmazán (kupuju ten Gran Moravia) stovku, těstoviny čtyřicet, víno do špaget asi padesát (zbytek lahve se vypilo u oběda) od věcí jako vajíčka a česnek abstrahuju. :-)

O restauracích radši nemluvit, z jídla, které má být lehké a rychlé udělají hnusnou těžkou splácaninu...

Teď mě napadá, neznáš v Praze a okolí nějaký dobrý obchod s italskými/francouzskými specialitami? Zatím jsem se pokaždé zklamal a objíždět supermarkety je škoda času a sil.
;-\
31. 8. 2011 14:47
Re: Pandice
Samozřejmě, těch 150,- Kč je minimální cena. Pancetta (100g) se dá sehnat už za 50,- (samozřejmě jsou dražší a lepší), parmazán (40g) 60 Kč (tady bych doporučoval spíš pravé Parmiggiano Reggiano, dobré jsou i s Pecorinem) . Zbytek těstoviny, žloutky, sůl, pepř. Česnek a víno netřeba.

Do Prahy přímo nejezdím, moje cesty končí v Průhonicích.

[odkaz] momentálně ale zavřený, stěhují se
[odkaz] prodejna i na Smíchově
Avatar - 3_diamanty
30. 8. 2011 15:48
krasne miniauto
jak po dizajnovej stranke tak po stranke tehcnickej predstavuje spicku svojej triedy, krasa :yes:

mne by kludne stacil ten sucasny stvorvalec 51kw, aj ked tie dvojvalce vyzeraju lakavo ;-)

myslim ze v tejto sirsej a solidnejsej pande bude mat uz aj diesel vacsie opodstatnenie a najde si viac zakaznikov,

:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
30. 8. 2011 17:40
Retro bacuľka
Zdá sa to iba mne, alebo nová panda pôsobí na fotkách ako o triedu väčšie auto? Zaujímavý bude asi kontakt naživo.

Každopádne za mňa ide :yes: pre fiat. Exteriér až tak neprekvapí, odlíšenie od juhoamerických modelov poteší. Prekvapením je však retro interiér. Volant v "nie celkom okrúhlom" prevedení, vhodne reflektuje rovnako tvarovanú dvojicu budíkov..bravo :-) Umiestenie páky v malom aute poteší, jediné mínus je teda za otvorenú schránku pred spolujazdcom. Takto nie, páni inžinieri. Čo sa vozí v kastlíku pred spolujazdcom? Bordel. A ten by mal byť pred očami sveta a posádky skrytý.
Rozbalit vlákno
3
30. 8. 2011 21:50
Re: Retro bacuľka
Já teda nevím jak ty, ale já tam vidím kastlík s dvířkama.
Mimoto, v F 500 je opravdu jen prohlubeň skrytá pod deskou a je to super (nidky bych tomu neveřil co se tam vleze věcí a ani nejsou vidět)-
Avatar - gld
31. 8. 2011 00:17
Re: Retro bacuľka
Myslím nad tým. Tá veľká retro priehlbeň, kde mávajú normálne autá dvierka. Priestor je to veľký ale kvôli absencii krytu je využitie otázne.
Avatar - Blue Sun
31. 8. 2011 06:55
Re: Retro bacuľka
Podobnou prohlubeň mám v autě taky a využívám ji, když potřebuju něco odložit při jízdě. Pokládám tam třeba sluneční brýle večer, čepici, někdy jídlo... lepší, než to válet po sedačkách a pak pracně lovit, až se mi rozběhne do prostoru.
30. 8. 2011 18:24
Nezklamala
Přiznám se, že při pohledu na různé špionážní fotky a kresby jsem měl trochu obavy, ale ukazuje se, že zbytečně :-) Přesně takhle totiž má vypadat malé italské auto - originálně, hravě a přitom elegantně a všechny tyto požadavky nový medvídek suverénně plní. Když se k tomu přidá vyhlášené využití vnitřního prostoru, praktičnoust, povedené motory a vysoká míra jízdního komfortu, měla by to být opět bomba. Pokud se ovšem bývalí pasáčci koz z okolí Neapole konečně naučili pořádně pracovat na výrobní lince - toho přesunu výroby do Pomigliana se velmi bojím - Alfa by mohla vyprávět celé romány, proč :-( A pak tu ještě máme cenovou politiku českého zastoupení Fiatu, která většinou u novinky nastaví zcela nesmyslné ceny...
Rozbalit vlákno
1
30. 8. 2011 22:42
Re: Nezklamala
ceny Freemontu ukazují, že i české zastoupení je schopné vygenerovat cenovku, co dává smysl....

Otázku ohledně kvality výroby si kladu taky, chci věřit, že to neapolci zvládnou....
30. 8. 2011 18:48
Fiat sa ruti do zahuby
Ked je toto auto zbrusu nove, tak potom sorry. Zbrusu novu ma aj moja zena, ale varechu. Stara sa uz zlomila. O Fiate sa stale pise, pise, ... Teda pisu o sebe sefovia z Fiatu. Len stale nic nevidim, co ich ma konecne zachranit pred krachom.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 19:00
Re: Fiat sa ruti do zahuby
Jdi jim to ukázat, ty mudrci.
30. 8. 2011 19:16
Re: Fiat sa ruti do zahuby
Co si sa tak vytocil ako diesel Ritmo? Vies kolko manikov a za kolko robi vo Fiate? A toto je ich vysledok? Nezabudaj, ze Suzuki Ignis uz bol 3 roky na trhu, ked Fiat prisiel s Pandou. Takze, bez urazky, toto je pre mna len slaby odvar pre chudobnych. Vela kriku pre nic.
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 19:25
Re: Fiat sa ruti do zahuby
Takže podle tebe je lepší vzít to, co bylo nadmíru úspěšné a totálně to překopat? Jestli jo, tak to je největší kravina, jakou jsem tu četl.
Panda uspěla líbivým designem, výbornou prostorností a kvalitou. Tohle všechno chce tahle nová zachovat...
30. 8. 2011 19:33
Re: Fiat sa ruti do zahuby
Preboha, to nie. Hned v druhom clanku o facelifte Punte, tak tam Fiat chvalim. Len si myslim, ze odbavovat sa na Pande, ktora je len evoluciou, tak to je trosku prilis. Ani Fiat 124 - Ziguli, sa uz nevyraba.
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 19:45
Re: Fiat sa ruti do zahuby
Panda bude nosným modelem Fiatu pro příští automobilní generaci, proto se o ní tolik diskutuje. Punto už si zaslouží spíš nástupce, než facelift.
Nová Panda je, dle mého názoru, velice povedená.
30. 8. 2011 20:03
Re: Fiat sa ruti do zahuby
Som rad, ze sme sa vratili k pokojnej komunikacii. Vazne sa vsak bojim o FIAT S.p.A., ze Panda ich nezachrani. Fiat len pise o strategiach, novych modeloch, kvalite, ... Taky Hyundai/Kia, urcite uznas, tak to je za posledne tri roky iny narez.
Avatar - gld
30. 8. 2011 20:45
Re: Fiat sa ruti do zahuby
Ty budeš jeden z lokálnych prorokov, čo minimálne 2x do týždňa predpovedajú zánik fiatu. Takých tu už bolo..

Ak niečo fiat vie, tak sú to malé autá. Panda bude mať úspech..možno nie tak veľký ako 2. generácia (konkurenti sa tiež posunuli dopredu), ale stačiť to bude.
31. 8. 2011 15:32
Re: Fiat sa ruti do zahuby
Hééééj, neplatíš licenciu! "Ak Fiat niečo vie, tak sú to malé autá" je moja veta, mám na ňu patent!!!
30. 8. 2011 19:26
nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Toto sa snad dalo čakať ,hra na istotu evolucia ,zachovanie koncepcie a dotiahnutie detailou o to tu v prvom rade ide...prvy pohlad je celkom ok,pači sa mi je to evolucia stara panda po brazilsky ,fandovia odpustia,ale je to tak vidiet tam brazilsky vpliv...interier zaujimavy celkom som zvedavy na dojem zo zakladnej verzie. a motor znie fajnlen mam pocit,že zachvilku bude vo všetkom...a moj osobny nazor je,že toto je to čo by mal fiat robiť ,fiat vie robiť male auta v tom je dobry a aj predaje ukazuju,že nič lepšie od punta vyššie fiat nevie urobiť...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 19:48
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Myslím, že Fiat umí i nižší střední a větší auta. Jen je neumí prodat, což je daleko horší.
30. 8. 2011 20:20
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Já si právě myslím, že lancer24 má VELKOU pravdu. Fiat přišel na trh s kočkopsem jménem Freemont, což je v podstatě jen re-branding amerického Dodge. Jak jsem do Sergia Marchionneho vkládal velké naděje, jeho strategii, jakož i strategii celého koncernu Fiat, příliš nechápu. Italská elegance tatam, Fiat utratil obrovské peníze za to, že dostal koncern Chrysler/Dodge z červených čísel. Ano, dostal se tak k podvozkovým platformám a motorům, ale za jakou cenu? Motory i podvozky italové vždy uměly, a to i ty velkoobjemové, 3.2 V6 např. v modelech Alfy 156 a 159 budiž toho důkazem. Pentastary jsou jistě zajímavá technika, ale, kolik se jich v Evropě prodá, a kolik se celkově prodá modelů, které budou postrádat pověstnou italskou eleganci a charakterní motory a podvozky?
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 22:09
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Akvizicí Chrysleru se dostal levně a snadno k tomu, co by sám musel dlouze a draze vyvíjet. Motory pro velká auta, platformy... Jsou to věci, na které Fiat prostě nemá peníze a tohle byla jednodušší cesta, jak zabít více much jednou ranou. Evropa dostane nové Lancie a Fiaty, Italům se otevřou americké trhy, kde až dosud jen paběrkovali.
31. 8. 2011 00:01
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Na motoru 3.2V6 ze 159 není italského skoro nic...a když už jsme u toho, to samé platí pro převodovky, elektriku a části podvozku (vše Opel).
30. 8. 2011 20:01
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Já mám bohužel poněkud jiný názor. Minulá generace Pandy byla oproti tomuto nádherná, (můj názor), motory Twin Air jsou možná moderní, ale klasická atmosféra 1.2 či 1.4 by podle mně byla vhodnější. Interiér je na můj vkus až příliš funky, ale je to opět věc individuálního vkusu. Jak zde již někdo pronesl, nevím jestli je dobrým řešením převést výrobu z Polska zpět do Itálie, ale to ukáže až čas. Jediným opravdovým trumfem, který Panda má, (ale to už měla Panda v minulé generaci), je režim City, jenž usnadňuje parkování. Vozy jako Polo či Fiesta se bohužel nemají čeho obávat.
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 22:11
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Polo a Fiesta jsou trošku jiná třída, nemyslíš? Panda jde proti Up a Ka, které překonává s nadhledem... Polo má svého konkurenta v Puntu.
30. 8. 2011 22:46
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
ten "funky" interiér je jen jedna z verzí.... Pro hard-core jezdce bude jistě připravena šedá přístrojovka z tvrdých plastů kombinovaná s šedým čalouněním sedadel..... Takže i příznivci strohosti si přijdou na své a ještě u toho ušetří, protože takto asi bude vypadat základ za nějakých 190 tisíc....
30. 8. 2011 23:06
Re: nič velke sa nekona ,čakal snad niekto niečo viac???
Bez toho latentního sarkasmu by to nešlo? Řekl jsem snad, že je to věc vkusu. Třeba interiér F500 v kombinaci bílá/červená je nádherný, ale musí se to dělat opravdu s citem. Málokteré kombinace dvou barev v interiéru jsou pěkné.
30. 8. 2011 22:00
Vypadá to pozitivně
Konečně něco, co se mezi nákupníma taškama neztratí. Po dlouhém čase můžu prohlásit, že se mi nějaké "mini" libí, a to jak zvenku, tak i zevnitř.
Nebylo by krásné potkávat ve městě víc Pand než tanků ve stylu BMW X nebo Audi Q?
Rozbalit vlákno
0
31. 8. 2011 12:24
Velikost +11cm
Velikost novinky není o 1cm delší, jak je uvedeno v článku, ale o 11cm delší. Původní Panda je 354cm dlouhá, nová je 365cm. To je docela nárůst, na takového prcka. Na druhou stranu, i Punto je větší než předchůdce (v podstatě stejně dlouhé jako původní 3dv. Bravo), takže proč ne.
Rozbalit vlákno
1