Jediným otazníkem pro mě bylo, zda si pětidveřová varianta ponechá "efektně" zdviženou linku zadního okna či ne (jak naznačovala cross verze)... a jsem potěšen tím, že odpověď je ne. Jinak se žádné překvapení nekoná a výsledek vypadá přiměřeně dobře.
Vypadá to dobře. Dva páry dveří tomu sedí víc. A kratší přední dveře jsou při kolmém prakování výhoda. Výklopné zadní okýnko nevidím jako žádný velký handicap. Na vyvětrání stačí.
Zajímalo by mně na kolik si VW vyčíslilo úsporu když vzadu použijí vyklápěčky.Ovšem v celkové ceně se to nepromítne.Vrací se stejně jako TPCA do doby Škodovek 100/105 kde taky nebyla stahovací zadní okna.
Potom mně teda zaráží proč nejsou vyklápěčky i u 3dv. verze jako to má většina malých 3dv aut. Něco podobného jsem viděl myslím u Suzuki Splash,ale kupodivu jen na evropských trzích....jinde bylo stahování možné,takže tam se nemohli vymlouvat na tvar dveří a nemožnost instalace stahování.
Nechápu jak si král ergonomie (VW) může tohle dovolit...když k tomu přičtu i ovládání stahování oken.
VW mi přijde jako Nokia....nedělá špičkové telefony...ale umí je prodat (nebo alespoň uměla)
Souhlas....když u DS4 dali zadní okna na pevno tak se "odborní" novináři pohoršovali jak si to v dnešní době můžou dovolit, ale u VW je to najednou v pořádku
Jde primarne o problem v konstrukci. Velky okno vzadu stahnout nejde, muselo by se pulit prickou. A u malych dveri je ta stahovaci cast stejne velka jako ta pevna, coz by asi vypadalo divne, takze zrejme ustupek designu.
Tim spinacem myslis ten sporakovy kolik nekde na pristrojovce? >:D Jeste ze ty japonci to maj na pacce prepinani svetel, tomu rikam ergonomie kdy mas vsechno po ruce ;-)
no nevím..na světla na páčce blinkrů si nezvyknu.
Ale celkově je na tom s ergonomií koncern dobře (nejsem žádnej koncernovej fanda,ale některý výhody umím uznat) :yes:
Intuitivni ovladani na pacce pochopi kazdy. Pokud se nesetkal nekdo z vytahovacim sporakovym kolikem tak mu bude chvilku trvat nez to pochopi, ze ho ma taky nekdy vatahnout >:D:no: Takze tuhle vyhodu teda fakt neberu. Nebo najit nulovaci cudl pocitace na prave pacce, to bylo sluzebek, nez jsem si toho vsiml u kolegy >:D:no:
ocalunit dvere a kufor, hodit nove budiky, spravit normalnu masku chladica , dat tam vzadu stahovatelne okna ako ma kazde auto v 21 storoci aj to cinske, vyhodit zadne smiesne sklenene 5te dvere a moze sa to postavit smelo picantu a pande :yes:
lebo takto je to smiesne a cela ta gycovost je este zvyraznena tymi diskami a bielou farbou , bravo vw :yes: vacsi gyc som uz dlho nevidel, naposledy ten nepodareny beetle s kvietkom pri volante
Já jen pro připomenutí, pokud by někdo zapoměl, kdo je leaderem segmentu dávám odkaz na zdejší stránky, kde se píše o nejlepším autě segmentu, kde je vše tak jak má být, kde nemusíš dělat a hledat kompromisy.
Pro připomenutí jedna fotka:
[odkaz]
[odkaz]
Není třeba víc dodávat. Na tuto, zde prezentovanou věc, můžete v klidu zapomenout.
Velmi svižné vozítko do města s motorem roku. S motorem, co zrychlí Pandu až na 180 km/h se zrychlením za 11 vteřin.
Nic podobného zastaralý UP bohužel nemá. :-(
Ta má podobné parametry jako nejslabší tříválec v Citigo s tím, že má o litr nižší spotřebu. Nemusím obhajovat všechno. 48 kW motor v takovém amlém autě si jistě kupce najde. nemám však zkušenost, parametry to asi nebude horší než dlouhodobý etalon 1,2 HTP 40 kW. A to je Fabie první generace nepoměrně těžší a větší auto než Panda.
No...kdyby sis někdy všiml, tak já nemám problém s jakýmkoliv motorem, má-li požadované parametry a odpovídající životnost a spolehlivost. Ostatně Panda má asi nejširší motorovou paletu, takže cokoliv v tomto porovnávat s Pandou je předem prohraný a nerozumný boj...
Každopádně... VW patří :yes: za to, že už nás nebude těšit Foxy a podobnými zrůdami (dnes sem měl tu čest za jedním tímto exotem jet a myslím, že si i týpek všiml mé rozesmátosti od ucha k uchu, to auto je prostě hrůza, takže cokoliv je lepší než to). Nicméně, segment trhu pro týhle prcky je prostě malý a VW s tím narazí. Tohle auto není konkuentem Pandy nebo Picanta, dokonce ani Twinga... podobně jednoduchá (technickým řešením), levná (technickým řešením) jsou opravdu jen ty kolíňata (a ty drží nad vodou franc. trh)...
Dneska souhlas, az se nezda, ze by Up a Panda byla stejna trida, Panda prejizdi Up snad ve vsem. Pokud male auto, ktere je prakticke, pak jedine Pandu, pokud ale dostupnou kabelku pro pritelkyni, pak Up, coz neni v teto tride spravny marketingovy smer, kovboju kupujicich prditko pro zenskou je znatelne mene nez skromnych rodin nebo dvojic
Up s jeho deriváty svým provedením skutečně cílí na kolínské trio. Myslím, že tam je jeho cíl, který ale v dnešní době podle mne není úpně perspektivní.Na druhou stranu se kolíňat dohromady taky prodá dost, takže možná si VW vybral prostě jen nejsnažší způsob a cíl. Já to chápu.
Pro většinu kupujicích zejména v naší oblasti (rozuměj ne tak ekonomicky silné) je samozřejmě dospělejší Panda jednoznačně lepší volbou a myslím, že není o čem.
I současné prodeje Citigo po tom co odezní objednávky dealerů půjdou k nule. Další využití je snad už jen u rozvážek Pizzi, ale tady si dovolím myslet, že zde bude vítězit levnější francouzská konkurence (s lepším motorem původem od Toyoty).
Co je však asi pro VW nejvíc smutné, že čím víc o tom autě vím, tím je nad míru jasnější, že i to Picanto je opravdu dál.
Presne, je to mireno na jine zakazniky nez panda, proto si nemyslim, ze by prodeje pandy mely byt ohrozene, budou naopak jeste vyssi nez ted, novy model dobre mete :-) Zaimave bude sledovat prodeje kolinat tento rok kontra soucet prodeju kolinat a nfs rok pristi, jestli doslo k prelevani atd
Nedávno jsem se u piva bavil s kamarádem co dělá do umění jak přesněji vymezit pojem kýč. Byla to docela zajímavá debata..
Zajímalo by mě co si představuješ pod pojmem kýč ty? Docela často tady s tím termínem šermuješ, tak by mě zajímalo co si pod tím vlastně představuješ. Na tom picantu bych chápal ten volant, je to jak pěst na oko. Ale v té i10? Tam je to všelico ale kýč? Přijde mi to takový hodně usedlý, nudný ale to je tak vše.
Jinak nedá se to picanto koupit s jednobarevným volantem? Myslím že by to pak byl celkem OK interiér.
Mám Berlingo a výklopná okénka vzadu jsou pro větrání při parkování v letních měsících jedno z nejlepších řešení. U třidveřáku Citigo jsem právě absencí výklopných okýnek zklamán víc než ne-čalouněným kufrem.
Musím říct, že jsem trochu zklamáný. Doufal jsem v zadní posuvnou lavici.
A to alespoň u 5-ti dvéřové varianty. Každý chválí vnitřní rozměry Citiga, ale sedli jste si někdo za sebe? Asi ne, protože byste mluvili jinak. Je sice pravda, že u třídveřáku s nexistencí aretace nastavení sedačky je to trochu těžší provést. Ale pro ty, co si nastavili sedadlo řidiče a pok si od spolujezdce posunuli dozadu za řidiče není co dodat.
Tří dveřák beru, tam jsou zadní sedadla jen nouzovka, ale pětidveřák si žádá právě tu posuvnou lavici, abych si mohl vybrat zda kufr nebo prostor pro nohy ve druhé řadě. Obojí nelze, to je jasný. Pandí čtverečkový interiér se mi nelíbí, ale jinak Italové malá auta umí lépe. Škoda!
Bude mať ešte 3-dv. Citigo zmysel? Podľa mňa to stiahnu ako 3dv. A1-ku.
Inak bolo by zaujímavé keby sa druhý pár dverí otváral opačne. Bolo by to zrejme drahšie riešenie, ale lepšie by sa nastupovalo a kľučky mohli byť skryté.
Pre obyvateľov miest na západe, teda ako druhé/tretie auto v rodine do mesta nie je druhý pár dverí potrebný. Priemerná vyťaženosť auta je asi tak 1,05 človeka. Plus mierny vplyv na tuhosť karosérie a možno pre niekoho menej utilitaristický dizajn (linka zadného okna). Inak z čisto praktického a cenového hľadiska iste nebude mať 3d veľmi zmysel.
Preto som spomenul 3-dv. Citigo, ktorého sa na západe predá asi naozaj len pár kusov. Kto bude chcieť 3-dv., tak najskôr siahne po VW, prípadne Seate. A u nás si každý doplatí za 5-dv. verziu.
3d A1 je stále v nabídce. Pokud ji zákazník bude chtít, tak mu jí objednají.
Já by jsem spíše viděl scénář tak, že se prohloubí cenový odstup 3d citiga od 5d citiga, respektive 3d varianta půjde cenou ještě o něco níž.
Příplatek za 5d UP je v přepočtu 12000 Kč. Odhaduji tedy příplattek za 5d Citigo cca 10000. Pokud budou zachovány výbavové stupně, tak bude cena necelých 190000 za 5d Citigo.
pro mne je pořadí UP, Citigo a pak Mii co designu. Ale o tom jsem nechtěl psát. Právě při představení 3dv. verze, kdy někteří preferovali 5dv. jako jediný smysluplný model, jsem se pár dní zaměřil na okolí a sledoval, kolik že aut je 3dv. a docela jsem se divil, že jich je okolo mne poměrně dost a to nejen u mladých singlů či starších párů, dokonce nejvíc jich mají manželky jako druhé auto v rodině.
na co 5? Nevýhoda 3dvířka je možná jen na parkovišti...ale má širší dveře...k čemu úzké dveře vzadu,když si člověk musí zkroutit nohy aby vůbec vylezl...oproti tomu je vystupování ze zadních sedaček 3dvířka pohoda.
Třídvéř bude lepší volba i pro seniory (velké dveře) a i pro maminy (prcek vzadu si neotevře dveře.
přiznám se že netuším jestli se u 3dv cíga sedačka odklopí až k přednímu oknu.Ale většinou se sedadlo sklopí a odjede dopředu a tím vzniká celkem slušnej manévrovací prostor....nehledě na to,že je to lepší pro starší neposedný prcky,co už autosedačku přerostli.
I když mám 185 tak se mi líp leze zezadu ze třídvířka než z pětidvířka s úzkejma dveřma.
Navíc se u 5dv. neměnil rozvor..tak je skoro jedno kolik dveří má
Byl jsem si osobne prohlednout Citigo, ve skutecnosti to nevypada az tak spatne, ale nektere fatalni chyby vuz ma:
Nevadi mi sedadlo s operkou v jednom kuse, nevadi ten plast v barve karoserie v interieru, interier je proveden vcelku solidne, misto za volantem diky reseni stredoveho sloupku prevzateho ze S105 taky dobre. Ovsem je zde jedna vec ktera Citigo odsouva az na okraj zajmu a to je bohuzel naprosto zoufale hrozne reseni sklapeni sedacek bez aretace, ona se totiz vubec nevrati na predtim nastavene misto, bohuzel se nevraci ani operadlo do puvodniho sklonu!
Prodejce mi potvrdil, ze diky tomuto reseni je zajem o auto naprosto mizerny, coz mne potvrdili i v dalsim Skoda salonu :-(
Jinak cena dobra za miniauto, solidne vybavene vcetne klimy cca 210tis. je absolutne v pohode.
Takze pokud chce koncern vubec uspet na trhu miniaut musi nasadit 5 dverovy model co nejdrive.
Dalsi prohresek proti desingu co jsem si vsimnul, tak je reseni predni kapoty,
kdy na rozdil od ostatnich skodovek chybi prolisy a znak vypada jak nalepena nalepka z Tesca. Zas az tak se setrit nemuselo!
Že by o koupi či nekoupi malého třídvéřového vozu rozhodovala taková maličkost, jako je aretace sedadla se mi nechce vůbec věřit. ;-)
Jinak k těm prodejům. Aby se stalo CitiGo prodejním leadrem segmentu u nás, stačí, aby každý z prodejců v ČR prodal za rok 3 kusy. Což asi nebude takový problém, ne? ;-)
citigo je hnusné už teď a těch 5 dveří to nezachrání >:D ale Up vypadá hodně dobře :-) a v té verzi cross úplně luxusně. To jediné pomůže CitiGo když bude ve verzi Scout jinak se mi to auto vůbec nelíbí
Tak jako každý vw je na obrázku hezký. V reálu jsou to, až na výjimky, ne zcela potentni designove lahudky. Up je zvenku na obrazku hezky, líbí se mi. Ale interier a zejmena palubka je vrchol žebračismu a v REALU vypada v porovnani s konkurenci opravdu levne, zebracky. A vzhledem k tomu, ze az na vyjimky, se jezdi vevnitr v aute, tak bych pri koupi mini velmi vazil prostredi, ve kterem budu travit cast zivota. Tou vyjimkou jsou bratri Slovaci, kteri interier az tak neresi, protoze oni chodi na motote. Tedy za exterier 1, za interier 5. Prumer 3 a to je malo, takze ma preference se bude posouvat jinym smerem.
Ale jeste si pockam na odborny vyklad mistniho neodbornika, ktery nam tuto problematiku radne osvetli a nadchne a zacili nase touzebne zraky k Vlcimu hradku. :-)
Král holobytu..........snad jen v "nejvyšší" výbavě se dá přimhouřit oko. Ale u pokladny vracím zpět do regálu a kupuji za tu samou cenu větší,hezčí a kvalitnější. Těm co to hlava nebere říkám: mě také ne,ale o co jde,že? Vždyť komu se líbí ať koupí.Byl tu jeden jasnovidec a věštil plné ulice.............ale nějak se mu zamlžila koule a ulice jsou plné lidí a aut s rozumem i peněženkou.......... :-!
pride mladucka rodinka do autosalonu VW a ponuknu jej UP, mlady otecko cely bez seba zisti az priamo pri nastupeni do interieru ake su studene tie plechove dvere aky je ten otackomer vo vw neviditelny a necitatatelny, az pri pohlade do kufra zisti ze akokolvek sa bude snazit urcite tie hole plechy v kufri poskriabe pri nakladani kocika a zadne okienko s vyklapanim mu isto padne vhod hlavne ak vzadu ma male dieta. Litrovy motor mu takisto dodoa sebadoveru a vsetko to specati zadnymi sklenenymi dvermi ktore vyzeraju ako z auta z papiera. Bravo.
Podme do kie: Kia mu ponukne picanto: uz pri pohlade do interieru je jasne ze sa moze porovnavat s autami o triedu vyssimi, o strohosti a la VW nemoze byt ani reci a interier ani v zaklade neposobi ako vw holatko , ziadne studene hole plechy, pekne caluneny kufor, krasne budiky citatelne prehladne imidzove, radost si sadnut do takeho auta, samozrejmostou je ovela bohatsia vybava uz v zaklade, poriadne sedadla nie tie nudzovky v holatku od vw. O motore sa nema vllastne zmysel ani bavit tu je kia o 2 triedy vysse oproti holatku vw a stvorvalec s vykonom 63 kw a 121Nm hrav porazi tie nekulturne chrochtajuce litrove prditka u holatka vw.
Panda je na tom podobne ako picanto takze nema zmysel sa opakovat.
holatko vw ma co dohanat, v tejto triede je slabee jak caj, o predchodcovi foxovi by sme vedeli rozpravat, to auto bola legenda
nie kazda rodina kupuje z autobazaru navyse kto si vazi sam seba a chce istotu a bezpecnost kupi si nove auto nie bazarovku, ja vidavam dost mladych rodin jazdiacich v yarisoch, aygo, pandach a pod... tak preto som si pomohol touto kategoriou ludi. Su aj taki, len kseftari potrebuju menit kazde tri roky auto a kupovat cim vacsie z bazarov aby posobili bohatsie. Normalny clovek ktory planuje auto na viac ako tri styri roky si s radostou kupi aj ked male ale novucicke auto.
pisem ako to je a ako to vidim, nemam dovod si vymyslat, ano su mlade rodiny co peniaze nemaju ale su aj take co maju bmw , takze urcite su aj take co maju na up ;-)
ja nepisem o vacsine alebo mensine pisem o tom ze ak chce mlada rodina nove male auto tak si urcite radsej kupi nove a male ako velky crep z bazaru ktory sa im za 3 roky predrazi 4nasobne,
Tak, tak. Už od dob Daewoo Matiz jsou typickými kupci miniaut důchodci nebo starší bezdětné páry, zatímco rodiny míří do bazarů. A myslím, že na Slovensku to bude stejné.
Poměrně parádní začátek roku, co? Někdo holt má rád vdolky - [odkaz] a jinej zas neuvěřitelně pěkný holky - [odkaz]
Upřímně a velmi zřetelně musíme přitakat Volkswagenu, jo, je to tam, mistři to opět střihli podle potřeb a podle tužeb eurojezdců a především eurojezdkyň. Co je však nejdůležitější - při prohlížení snímů člověku pomalu dochází, jak dokonale to VW designoval. Up! se po snad měsíční článkové odmlce připomněl s takovou estetickou razancí, že nemít ho od zítřka jako tapetu na ploše, musíš si připadat jak slepej garážovej Hurvínek. Ano, toto je design miniauta pro druhé desetiletí tohoto století. Ta čistota, jiskra, styl... no srdce plesá.
Tedy rozlišuj - selky a vdolky, ve zkratce garážové (mini)baroko (však ty víš) a tyhle horní jiskřivě velkooké překrásné holky. A v té bílé... nádhera. Prostě nádhera.
Dnes velmi zřetelně - BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
A kam bys zařadil další oblíbená auta v tomto segmentu, také patří Twingo, Picanto, kolínská trojčata nebo Fiat 500 do garážového baroka? Asi jo, protože nejsou tak strohá, jako Up!, ten bych naopak nazval výrobkem automobilního funkcionalismu.
Pro toho, kdo neví co je funkcionalismus, tak je to architektonický sloh, který lze shrnout asi takto: „forma následuje funkci.“ Tato definice mi přesně pasuje na Up! Toto auto je stejně jako funkcionalistické budovy velice strohé, avšak ne neumělecké. Tak vidím design Upu! já.
já osobně bych si raději připlatil a koupil si třeba Mazdu 2 nebo Fiat Punto nebo Alfu Romeo MiTo ty alespoň dobře vypadají a Alfina už chybky vychytala takže nemůže být řeč o tom že bych šlápl vedle :))
Re: pri tej cene aku ma mat to bude nepredajne, snad len v n
Nejde o to jestli na to má nebo ne ale o to že za tak malé nic chcou tolik peněz. A je pravda co říká stačí se podívat trošku kolem sebe a člověk zjistí že je na výběr víc aut a ne jenom slepě pořád dokola preferovat škodu a VW. Já osobně bych si to nekoupil. Mám na to sice ale raději trochu došetřím a koupím si kvalitní ojetinu s malým počtem km a slušnou výbavou a ne takové malé drahé nic.