Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Up!: Pět dveří oficiálně

Ondřej Láník Ondřej Láník 23. 1. 2012 • 18:50
17
106
Zobrazit náhledy (17)
Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up!
Příplatek za pětidveřové provedení byl pro německý trh stanoven na 475 Eur, tedy asi 12 tisíc Kč.

Úvodní fáze uvádění nejmenších aut VW Group už odezněla, a tak Volkswagen přichází oficiálně s druhou karosářskou variantou - pětidveřovým Upem. New Small Family se fakticky rozroste až v polovině roku, kdy budou první pětidveřové vozy dodány zákazníkům.

Nedočkavci mohou podávat objednávky u německých dealerů od 6. března 2012, další trhy se druhé varianty dočkají ve druhém čtvrtletí roku 2012.

Design pětidveřového Upu odhalil Volkswagen už loni ve Frankfurtu, tehdy ale šlo ještě o studii Cross Up!. Sériové provedení se liší jen v detailech.

Proti třídveřové verzi je nové uspořádání karoserie už A-sloupku dozadu. Přední dveře jsou kratší, aby uvolnily prostor pro druhý pár dveří. Jeho zajímavostí je řešení otvírání oken. Skla nelze spustit, ale pouze vyklopit. Řešení, které je běžné u levných třídveřových hatchbacků, používá mj. také trojice miniaut z Kolína. Zatímco u třídveřového Upu! spodní linie oken před C-sloupkem roste, pětidveřové provedení zůstává u jednoduššího pokračování uspořádání oken. Zadní výklopné víko se od třídveřového provedení neliší.

Volkswagen je hrdý na vnitřní prostornost Upu!, takže v úvodní tiskové zprávě k pětidveřové verzi našly své místo i některé specifické rozměry. Nad předními sedáky je podle VW 993 mm ke stropu, vzadu pak stále velmi zajímavých 947 mm. Cestující na zadní dvoumístné lavici sedí o 72 mm (!) výš, než ti vpředu, což jim umožňuje lepší výhled z vozu a pohodlnější sezení s lepším podepřením stehen.

Technika, motory i výbavy pětidveřových verzí vycházejí z třídveřových provedení.

Na českém trhu se první pětidveřové Volkswageny Up! objeví nejpozději v polovině roku, společně s třídveřovými verzemi a motorizacemi vybavenými automatizovanou převodovkou.

Související články

Témata
Avatar - Katikakus
24. 1. 2012 05:22
Re: pri tej cene aku ma mat to bude nepredajne, snad len v n
Jo, zato ty kupujes auto kazdy tyden, vid? Kolik novych aut jsi koupil, rekneme za poslednich pet let?
Avatar - Stefič
23. 1. 2012 23:19
Re: pri tej cene aku ma mat to bude nepredajne, snad len v n
ty raději mlč. V tvém profilu jsem si toho taky zrovna moc nepočetl :no:
Avatar - deliqent4
23. 1. 2012 21:47
Re: pri tej cene aku ma mat to bude nepredajne, snad len v n
Nejde o to jestli na to má nebo ne ale o to že za tak malé nic chcou tolik peněz. A je pravda co říká stačí se podívat trošku kolem sebe a člověk zjistí že je na výběr víc aut a ne jenom slepě pořád dokola preferovat škodu a VW. Já osobně bych si to nekoupil. Mám na to sice ale raději trochu došetřím a koupím si kvalitní ojetinu s malým počtem km a slušnou výbavou a ne takové malé drahé nic.
23. 1. 2012 21:28
Re: ELITNÍ (MINI)ELITA
Vidíš to velmi dobře. Čistá silniční krása pro chytrého člověka se vkusem. Vyspělá estetika. Žádné načinčané garážové baroko.
Avatar - white label
23. 1. 2012 21:15
Re: 3-dv. vs. 5-dv.
Mně (u menších aut) taky, ale ženám, včetně mé ženy, rozhodně ne... ;-)
Články odjinud