Panda se v květnu vrátila alespoň na stříbrnou příčku v kategorii miniaut. Poměrně stabilní formu si udržují Ford Ka, Picanto a Aygo. V žebříčku se objevilo i dvojče Citigo s logem VW.
vyzera to tak ze prve bude jasne citigo, druha zrejme panda a o tretie miesto este bude boj - zatial ho ma picanto.....sklamal peugeot 107 zrejme cenova politika je priserna .....inak si neviem vysvetlit ze prec ocitroen C1 a toyota aygo su daleko vpredu ked su to identicke auta....
up bude vedla citiga hrat len druhe husle ale aj napriek tomu bude zaujimave sledovat kolko ludi si to ludove auto kupi...
nenapadne sa derie hore Ka-cko a Aygo....uvidime ci to nie su len nejake mesacne vykyvy..do konca roka este daleko....
relativne sklamanie ma meno spark - neviem ako v cechach ale na slovensku stretnut spark je snad vacsie umenie ako stretnut porsche.....to auto zrejme dizajnovo ludom nesadlo inak je technicky a priestorovo na urovni...ale ono aj cena sparka uz nie je ako kedysi ze? Vsetko sa nam akosi vyrovnava....no ale u mna je jasna volba picanto :yes:
Takže v lednu a únoru přišly první referentské vozy... a teď se opakuje situace s 5dv. karoserií... :-)
Taková je realita, nikoliv jen tvůj názor...
Mimoto, ty na škodovku rel. mizerné prodeje skutečně vypovídají o tom, že lidi zcela pochopitelně v tomto segmentu chtějí něco jinýho... No nicméně první místo si udrží... no... V globálním významu však nic zásadního...
...ale můžeme se tady zase sejít za měsíc či dva, kdy čísla Cíti zase klesnou na poctivých 80 - 100 ks...
Jinak... já tady nebyl ten, který tady psal asi 18 článku na téma..., jak Citi zboří mýty tohoto segmentu a jak rozdrtí konkutrenci podobně jako škodovky v jiných segmentech...
A za další... Jediná škodovka, která má právo kralovat u nás svému segmentu je Octavie, to je prostě furt kus slušného a poctivého auta za slušné peníze... Principielně sem proti Octavii nenapsal nikdy ani křivého slova a vždy sem uznával, že v podstatě nikdo nemá u nás proti tomuto autu fakticky co postavit...
Nicméně Fabie, či Superb... to už je dle mého soudu ten samý případ jako Cíťa... Spousta jiných a lepších aut v segmentu, kde se dá vybrat a a po hříchu i v rámci vlastního koncernu, nejen u přímé konkurence...
To jaký náš trh je, asi ví každý, netřeba před tím schovávat hlavu do písku, nicméně v kontextu těchto skutečností není prodej Cíti zatím úspěchem (škodovka + med. masáž)...
P.S. a není pravda, že tady není prostor na prodeje v tomto segmentu... Ona ta Panda se prodávala a prodává na naše poměry celkem dobře, kdyby byl Cíťa schopný sebrat 50% prodejů autům z top 10, tak ty čísla vypadají podobně jako u Fabie (bože), či Octavie. Ale není... >:-[]
Snad jen, že Fiat umí nabídnout daleko flexibilněji vozidlo k odběru než domácí škodovka (vzhledem k téměř stejným prodaným počtům kusů aut).
No ještě před měsícem jich tam bylo taky asi 5, ale je vidět, že už se vykryl domácí trh a dostali auta i na další trhy, zatímco Škodovka byť dosud dodávala v podstatě výhradně na český trh skutečnou výrobu nejspíš nerozjela. Smutné (nicméně to nic nemění na věci, že sem to auto u nás na silnici ještě bez polepů nepotkal s jedinou výjimkou, nicméně u Pandy je to podobné).
Flexibilnější? V čem? Interiér je malý, sedadla a posez nepohodlné, kufr malý.
Panda je akorát možná pěkná, ale to, jak jde vidět, u nás nestačí. A dělat z ní stěhovák? No to fakt raději ne. ;-)
Prodejní čísla Pandy jsou tedy pěkně zdegenerována skladovými či předváděcími vozy a to podstatně více, než právě u CitiGo.
jossalito netaraj.
Citigo sa vozilo do Nemecka, preto su tieto vysledky.
len pre info, ako sa v Cechach predavaju Skody Citigo [odkaz]
a uz ide auto z Frydku Mistku do Nemecka [odkaz]
a dalsi: Auto Triumf, budova byvalej Mototechny v Prahe 5, [odkaz] vsetko nove auta
Citigo na export kupi nemec v CR za +/- 7tis euro, cena v Nemecku "ab" 10.500 € = tri tisicky vyvar, to sa oplati
prelistuj mobile.de,carscout24.de atd. je tam toho plno
Přesně tak, u nás tenhle segment nehraje takovou roli, jakou na západě. Pokud se ale podíváš na tržní podíl Citiga tak už jeho význam v tomhle segmentu vypadá jinak, že?
Ono tím západem byly brány státy s většímy výdělky, kde auta tohohle segmentu fungujou jako druhá auta do rodiny. A to jsou i jižní, ne původně komunistické státy.
Koukni se na Fiat, a jeho mizerné prodeje. Největší průser je ale ten, že v jiných segmentech neprodá už prakticky nic, ale škodovka? Psi štěkají, karavana táhne dál - u nás bude vždy v segmentech kralovat. ;-)
PS: Nejdřív to byly předváděčky, pak skladovky, teď zase referentské vozy. Už si to konečně ujasni. >:D
Citigo predane v Cechach isli takmer vsetky do Nemecka.
Ze preco? Lebo v Nemecku sa este nepredavli oficialne, a nemecka cena je podstatne vyssia nez ceska.
Já už první kousek viděl, je vyvedený v krásně zlaté metalíze a jezdí jako propagační vozidlo nejmenované firmy po jižních čechách - to se nedá přehlédnout. :-)
On se začal prodávat až teď po masových slevových akcích, jinak ještě loni to byly řádově kusy alá Fox (na to, že je to tady v prodeji od roku 2008 je to slabé a tu ztrátu už nedožene). Škoda pro Ford, protože ze základu F 500 mohli prodejně vytěžit určitě víc.
Stejné je to i u nás v Jihomoravském kraji, žádné Ka nepotkávám. Stejný problém mám ale i s prvním Citigo, už si ani nepamatuji, kdy jsem viděl naposledy Citigo na silnicích bez firemních polepů předváděcích vozů. Ale i těch moc nejezdí. Novou Pandu jsem viděl zatím pouze na salonu, když jsem jel s Puntem do servisu pro opravnou tužku na lak karoserie.
pokud malej ford takhle pojede dál tak může ohrozit i druhou Pandu...že někdo ohrozí citigo to si snad nemyslí nikdo...jsem snad v ČR ne...? co má znak škody to se prodá i kdyby to mělo místo motoru šlapadla... ;-):yes:
před několika dny jsem byl v německu a tam už je vcelku pravidelně k vidění VW Up...a teda musím uznat že vedle skutečně obyč škody citigo vypadá VW velmi stylově...takhle se má dělat miniauto :yes: jasný chápu, že škoda prostě hůř vypadat musí...jeho prodej vzhledem k vyšší ceně však v čr nevidím moc nadějně a mii bude vyloženě kusovka...(asi)
To je pravda, UP! i přes značnou podobnost působí z trojčat nejlépe, celkově méně "lacině", než jeho dva další sourozenci. Každopádně by mělo mít celé trio v nabídce i automat a čím dřív, tím líp pro jejich prodeje.
Hlavne by sa, pre vlastné dobro, mali zbaviť svojich detských chorôb, čím prv, tým lepšie. Detaily ako otváranie spolujazdcovho okna len z jeho dverí a nie aj z vodičových, kryt kufra, ktorý treba do vodorovnej polohy dávať zvlášť rukou, plech v kufri, či u trojdveráku sklápanie predných sedadiel bez pamäte polohy zbytočne kazia celkový dojem. Pritom sú to v reáli neveľké položky, čiže uvažovanie konštruktérov či iných zainteresovaných mi pripadá skutočne divné...
Čo sa týka automatu, myslíš, že bude pre predaje plusom? Určite významne nafúkne cenu týchto mini, u takýchto áut sa pozerá na cenu prísnejším okom. Ja si skôr myslím, že lepšia by bola širšia ponuka motorov - určite by sa sem šiklo miniturbíčko podobné tomu fiaťáckemu, zo desať koní navyše by pomohlo a podľa mňa zákazník radšej investuje do silnejšieho motora ako do automatu.
Škoda, že ze článku nevyčtu, kolik se prodalo starých Pand a kolik Pand nových! Zřejmě se bude jednat o starou Pandu, která je teď nejlevnějším autem na trhu (154900). Přesto bych rád viděl statistiku prodejů dražší (novější) Pandy, pokud tedy autor článku neměl třeba na mysli, že Panda je jen jeden výraz pro dva různé italské automobily! To už se tady ale asi nedovíme!
tak je to ale vždycky...všimni si jak se tu prodávají muzeální VW Golf VI, Ford Fusion, Renault Thalia, Fiat Panda a donedávna výběhový ford focus...tak to je...když se nasadí dobrá cena tak zákazníci berou...český zákazník kouká na cenu, novější model je mu putna...navíc se toho bojí že novinka nebude mít vychytané dětské nemoce