Nové francouzské hatchbacky prezentují osobité pojetí designu v segmentu B a zároveň posilují aktuální tvarovou identitu svých značek. Který z nich vás zaujal více?
Obě značky oblékly své malé vozy do zajímavých kabátků. Řekl bych, že obě auta se povedla, ale zároveň bych každému něco vytkl:
Clio - celkem mi vadí tem "obří / rozkročený" znak jako dominanta přední části, vevnitř je to pro změnu asymetrický panel klimatizace a panel přístrojů s tou prostřední chromovou parabolou. Jinak jako celek vypadá velmi dobře a má jedno velké plus, bude jako kombi ;-)
208 - Přijde mi celkově vyváženější, chválím i za 2 rozdílné karoserie. Předek se mi velmi líbí, zachovává designový jazyk nových Peugeotů. Se zadní částí je to horší, moc se mi nelíbí ukončení zadních světel, přemýšlím co to má být? Asi pokus o originalitu, nicméně se to dá zkousnout. Interiér vypadá jako nesourodý, ale v praxi (mám vyzkoušeno) celkem bez problémů, dokonce i vidím na budíky. Škoda toho, že nebude i jako SW. Nakonec za mě OK.
Podtrženo a sečteno, vzal bych P208 5D. Tím nechci říci, že by Clio bylo špatné auto (měl jsem 1.gen), ale Peugeot je mi prostě blíž :yes:
Můžeš tuhle myšlenku nějak víc popsat. Co je na něm tak typicky Peugeot-ovské (nikoliv pezotovske), když se jedná o první model s novým designovým stylem značky Peugeot. Absolutně designem nenavazuje na žádného z předchůdců tak co je na něm typicky Peugeotovské? Logo? A co dál?
Design 208 je nový. Hodně společných rysů (hlavně přední části) má s 508, což je první vůz nového designového jazyka Peugeotu. S ostatními modely má společného víc než si myslíš, umístění loga (ač je nové), světlometů, masky chladiče atd. Dost oceňuji to, že Peugeot nepodlehl unifikaci a každý model je svébytný a přesto je jasně vidět kam patří...
Btw pokud myslíš předchůdce P207, tak máš pravdu, mají společné jen to, že jsou ve stejné třídě, pokaždé to byl kompletně nový design ;-)
Světla jsou tam kde mají být v tomhle se neliší prakticky od jiných vozů, to už tak prostě je. Snad jen Multipla měla světla jinde. Podobnost stylu s 508 je nepochybná, ale na to aby se dalo o 208 hovořit jako o typickém Peugeotu je trochu brzo. Na to si budeme muset počkat až unifikací projde víc modelů.
Má to čtyři kola a volant tak je to typické auto... s tím bych souhlasil. :-) Ona by byla pro 208 pohroma kdyby byla typický Peugeot. Tedy že by vypadal jako modernizovaná 207. Z mého úhlu pohledu je to hezké nové auto s novým svěžím designem který s dosavadním portfoliem Peugeotu ma pramálo společného.
Tak v tom máme asi oba jiný názor. Já tam podobnost s portfoliem Peugeotu prostě vidím. Ano, nějaká unifikace do budoucna tam rozhodně bude (přijdou facelifty atd.), ale ne snad taková jako např u Audi, kde je to dotažené až do absurdna... :no:
no proste je to typicky pezot..... aj po tych vsetkych zmenach a s prichodom noveho stylu a dizajnerskeho smeru je pezot jasne rozpoznatelny a jeho bocna linia a zadok mi velmi pripominaju legendarnu 206tku..... take clio je tiez pekne ale nemat logo renaultu na kapote tak neviem ake je to auto.... pezot je podla mna rozpoznatelny aj bez leva na kapote..... v tomto je pezot silnejsi od renaultu ze ma charakteristickejsie rysy a cela bocna silueta cerpa z legendy menom 206 kdezto renault je zboku skutocne nerozpoznatelny a akysi nemastny neslany.... nevravim ze nie je pekny ale pezot je skutocne charizmatickejsi :yes:
interier s tym nadhernym malym volantom ma pezot podla mna spickovy, tu je to sice tiez o tom co sa komu viac paci ale myslim ze pezot ma aj tu navrch :yes:
Já si právě myslím že ta Renaultí nepodobnost na dožívající modely je obrovská výhra! Kdyby se podobalo na současné Clio tak to by už tak nadšené ohlasy nebyly. Věta: No jo to je typický Renault (cítíš tam to pohrdání), ale věta: Tohle že je Renault?! (pravý opak).
U Peugeotu v 3.dv provedení mě vadí ta chrom lišta která končí naproto nesmyslně podivným patvarem, 5dv. celkem ujde.
K Renaultu - prvý moderný Renault, ktorý sa mi vážne páči a tiež jediný, ktorý sa mi páči zvnútra. Dokonalý ale nieje, vadí mi tam veľký znak ako aj umiestnenie led diód. Každopádne by som Clio chcel vidieť naživo a hlavne v ňom sedieť.
K Peugeotu - z dvojice sa mi páči viac a nieje to spôsobené len mojou sympatiou k PSA Peugeot Citroen. Ale narozdiel od večšiny, mne sa páči viac zozadu ako spredu - k zadným svetlám ani k nárázniku nemám výčitky, páči sa mi aj svetlo uprostred zadného nárazníka, ktoré mi pripomína Peugeot 206 a formuly... ;-) S interiérom nemám problémy, práve naopak. Volant je nádherný a výborne sa drží, radiaca páka super, kvalita tiež. Čo sa týka budíkov, mne sa práveže páčia a nemám s nimi problémy, komfort a priestor je bezchybný, sedačky dokonalé, multimediálny systém... 208 je podľa mňa najkrajšie neprémiové auto z triedy. :yes:
ta famozna bocna silueta 208micky je neskutocna a aj interier ma svoje caro,,,, v trojdverovom vyhotoveni nema 208 v malej triede supera, nadherne auto :yes:
ano clio je pekne a paci sa mi ale peugeot vyzera akosi noblesnejsie a stylovejsie :yes:
inak dost tomu nerozumiem preco na niektorych fotkach je strieborny trojdverak od pezota v konfrontacii s cervenym 5dverakom od reanultu, nenajde sa tiez 5dverak od pezotu v rovnakej farbe ako clio?
inak pezot je u mna vitaz nech to vezmem z akejkolvek strany :yes: , pezot je skutocne elegantnyy a nadherny
Nechtěl bych ani jednoho, ale u Peugeotu je zase ta hrozná přední "tlama" i když ji trochu zmenšili. Jako kdyby chtěli uchladit super výkonný motor (který v tom nikdy nebyl a nebude). Clio má předek, ale i zadek lepší. Hlavně zadní lampy !
sice vypadají moderně, ale jak se do toho opře slunko, bude to házet odlesky do očí což může být někdy až nebezpečné. Taky se lesklé plochy rychle uhmatají a to co je lesklé je taky vždy vyrobeno z tvrdého plastu, který se neprohne tak jako měkčený plast, ale rovnou se láme.
Nechápu tuhle nepraktickou módu, připomíná mi to dobu lesklých displejů u PC, kde člověk viděl sebe, ale neviděl co je na displeji... V interiéru auta nic lesklého nechci.
Tak mám s VW nějaké dlouhodobější osobní zkušenosti, tak bych o tom něco mohl vědět. Kromě běžných dekoračních lišt a rámečku rádia mě nic nenapadá. To spíš poslední modely Audi mají v některých konfiguracích příliš nepraktického klavírového laku. Ale, jak už bylo napsáno, nejde o konkrétní značku, ale celkový trend poslední doby a to nejen u aut.
A zrovna s Up!em jsem jel nedávno a nic podobného neměl, jen rámeček u rádia. Tohle mít v Up!u rozhodně nemusíš (zřejmě podobně jako u toho Beetlu), a ani v základu to nemá, takže no problem. Navíc zrovna Beetle a Up! jsou spíš okrajové modely VW, nikoli nosné. ;-)
[odkaz]
Jasně, tady šlo spíš o ten celkový trend, značkově to začal řešit až iggy. Někteří zákazníci to zřejmě vítají/vyžadujou i přes nespornou nepraktičnost (černý lak je taky nepraktický a přesto je poměrně hodně žádaný).
inak treba povedat ze clio ma v tej vrchnej casti interieru a zornom poli vodica tych lesklych casti akosi viac ako pezot, takze u mna pezot opat palec hore :yes:
tu je vidiet ze leskle plochy v renaulte su v prevahe oproti pezotu:
[odkaz]
teda aspon tie v zornom poli vodica co je dost dolezite
inak ten pezotacky volant je proste nadherny, nemozem si pomoct ale tak dokonale dielo som uz davno nevidel :yes:
tady není o čem. Peugeot přešlapuje na místě, neví kudy směřovat. Nová 208 je přezdobená kudrlinkama a je velmi náchylná na úhel pohledu. Clio nabízí komplexní pojetí, provázanost detailů a vystačí si bez neúčelných detailů.
Interiér to jen potvrzuje. Zatímco Clio vsází na mladistvý vzhled s dotykovým panelem, tak Peugeot opět chce být papežštější než papež a zcela zbytečně přichází se nesmyslně pojatými budíky. Některé věci se prostě léty osvědčily, tak nerozumím tomu, proč za každou cenu prosazovat změnu :no:
Clio s novou generací je o mnoho dál než 208 :-!
mne sa paci pezot viac a to aj zvonku aj zvnutra ;-) ale samozrejme kazdemu sa paci nieco ine, clio je pekne auto to ano ale interier nazivo ma pezot ovela krajsi ako na fotkach a ten volant a sedacky a celkovy posed je famozny,,, o vonkajsom dizajne ani nevravim, 208 sa vydarila co sice mnohych antifandov nepotesi ale je to tak, 208 :yes:
objektivně vzato je P208 mnohem méně celistvý a propojení jednotlivých tvarů a křivek nehraje. Cloi zvládlo dokonale 3D design, prostě není třeba hledat úhel pohledu, ze kterého by bylo hezké.
208ma má mnoho částí a prvků, které prostě "zbyly" a tak se jen tak nějak zaplácly... Clio je čisté do posledního detailu :-!
Myslim, ze oboja galsky kohuti, sa na svojich potencionalnych zakanikov pozeraju inak, a tym padom je aj iny vysledok. V davnej dobe sa vo Francii s nadhladom hovorilo, ze Peugeot je domaci Mercedes ... ;-) Ked sa na to pozriem takto, ..hned je jasne o co im ide, ..resp. no snahu ponuknut to po francusky v malom, decentne,ale nadstandartne (materialy, vybava, atd.) ...
Renault je opak, ..vedia dobre sportovat, vedia dobre cenovky a neboja sa experimetovat ( Vel Satis, posledna Laguna )
Z mojeho pohladu na vec: Vyhrava takto na rychlo CLIO. Jeho design ako keby konecne doniesol 21.stor. , ..je v podstate velmi cisty a jednoduchy, a pritom velmi efektny , az miestami..., a v jemnej sportovej uprave, bude chrum .. ;-)
Interieri francuzi nikdy poriadne nevedeli, ..ale rozhodne ani jeden neurazi !
Taky pokládám Clio za jasného vítěze. Na francouze mě přijde Clio dokonce až konzervativní, proto ho můžu klidně srovnat s Polem a tady také jasně vítězí.
Francouzi se vůbec hledají, stále vymýšlejí něco nového, aby se nakonec vrátili k původnímu. Budíky nad volantem nemají budoucnost, myslím si, že se Peugeot v příští generaci vrátí opět k osvědčenému. U Clia bych chromované doplňky udělal v užším provedení, něco jak VW.
Tak pod tohle se podepíšu. Ale má to svůj důvod - Giugiaro. Kvalitní design většinou obyčejní designéři nezvládnou udělat a nebo když ho zvládnou, nedokážou ho prosadit a potom přichází na svět auta jako tyhle 2 divné stroje bez elegance a nějaké jasné vize.
Clio je urcite zaujimavejsie.
208 vyzera nazivo nevyrazne, straca sa v premavke, ak mu clovek nevenuje sustredenejsi pohlad. Aj ked posobi sviezo, Clio strhne pohlad ako prve.