a ceny jsou taky dost mírné, bych řekl.....celá řada Astra aktuální generace jsou hodně pěkný auta (na rozdíl od předchůdců), kecy o váze bych si nechal na porovnávání s Focusem III, takže snad ty dobré modely Opelu umožní přežít nadcházející "horší" časy....držím mu palce, rozhodně by mi víc chybel, než celá latinsko evropská konkurence a to prosím včetně SEATu.
Hatch vypadá velice slušně, třídvířko může konkurovat Sciroccu a jak kombík tak sedánek jsou podle mně nejhezčí auta ve své třídě....
ono na tych kecoch o vahe asi nieco bude, jazdil som ffiii 1.6eb hatch, giuliettu 1.4t a astru 1.4t hatch kratko po sebe astra bola jednoznacne tazkopadnejsia...
ale v kazdom pripade sa astra dizajnovo podarila a sedan to len podtrhuje.
Vec názoru - všetky doterajšie Astry mi boli sympatickejšie ako tie súčasné knedlíky...zvonka veľké, zvnútra malé, to nie je ktovieaká charakteristika pre dnešné auto.
Astra môže bodovať jazdnými vlastnosťami, otázkou je, či práve vlastnosti podvozka budú platné pre 75% vyrobených vozov na rozbitých cestách strednej a východnej Európy. Smädný motor tiež nepoteší.
Suma-sumárum ten "horší" lacnejší Fluence mi pre "nezápadnú" Európu príde z viacerých aspektov vhodnejšou voľbou,
Klasický hatch nové generace mě moc nenadchl, příjde mi takový baculatý a moc zaoblený. Verze Sports tourer je oproti minulému Caravanu o dost povedenější. GTC se mi hodně líbilo jak starší tak i nové, v případě sedanu u mě vede starší verze.
I když nejsem moc zastáncem kritiky Opla za hmotnost, čistě z konkurenčního hlediska má co dělat. Pokud Golf VII shodí metrák váhy, bude mít Astra co dohánět...
Tak s tym otvaranim kufru to sudruhovia "mierne" dodrbali! Prichadzam k autu, v rukach mam tasky ktore chcem ulozit do kufra, a teraz co?
"Opel-way": svacnem tasky na zem a idem sa nasukat do kabiny aby som dosiahol na stredovy panel (!) kde je otvaranie zadneho veka. Paneboze, to musel navrhovat daky ergonomicky analfabet...
BTW, benzin, 103kW, nizsia stredna, a z 0 na 100 za 10.2? Nie je to trosku vela? Jaj pardon, uz chapem, je to predsa Opel, ta nadvaha sa niekde musi prejavit. Ale v tom pripade 6L/100km je hodnota dosiahnutelna asi len v laboratoriu...
U minulé Astry Sedan se muselo zmáčknout tlačítko otevírání auta na dvě vteřiny a víko samo odskočilo.
Pochybuju, že to tady bude jinak. :-)
Pro nevěřící Tomáše citace z manuálu:
"Dveře zavazadlového prostoru nemaji žádné odemykací tlačítko a lze je otevřít pouze dálkovým ovladačem nebo odemykacím tlačítkem ve středové konzole."
A dalkové ovládání na klíči jde dokoupit i k hatchbacku...
Pružné zrychlení ale bude nejspíš v pořádku. Jinak to auto není o moc menší (a lehčí), než zástupci z třídy o stupínek vyšší (což je, dle mého, trochu na škodu), kde bych řekl, že zrychlení na 100 za 10 je úplně standard. Navíc běžný řidič v praxi nedostane auto na stovku za 10, ani když má v technické specifikaci 8,5, tak co.
Předpokládám, že to testovali s minimální výbavou a s poloprázdnou nádrží (nebo existuje bruselská metodika aji na měření zrychlení?) a taky záleží, jak moc dáš autu před zrychlením "napít", než uvolníš brzdový pedál (pouhým zatlačením akcelerátoru se na k udávanému zrychlení ani nepřiblížíš).
Ano, mělo by se to měřit s holátkem, tedy základní výbavou dostupnou k danému motoru. Norma na to myslím není, pokud vím (ale je možné, že VDA na to předpis má), nicméně předpokládám, že to budou měřit v provozní hmotnosti, na což norma je (tedy 90% paliva). U manuálů, hlavně velmi rychlých aut, je celkem problém dosáhnout továrních časů. Ale u automatu s LC? U přeplňovaných motorů je to podle mne ještě snazší.
Nevím, esi zrovna astra bude mít LC (znamená-li to launch control), pokud tím tedy nemyslíš, že pouze stojíš na plynu a brzdě současně a pak jednoduše odbrzdíš. Jinak víceméně souhlas.
no právě, takže tím hůř, nejde o to že je každej závodník, ale tohle zrychlení je prostě v poměru k výkonu tragické, Opely jsou prostě hrozně těžký. I průměrný nezávodník tak aby jel "normálně" musí auto víc točit nebo řadit, tím stoupá spotřeba, nebo jet opravdu na spotřebu a pak je takové auto pěkná brzda provozu.
Prostě se mi nelíbí tento trend a nejen u Opelu, kdy se sice do aut nacpe hromada elekroniky a bezpečnostních prvků, které většina lidí zcestně považuje za samospásné a nepostradatelné a zmasírovaní marketingem jsou přesvědčeni, že bez toho všeho nemohou žít, přitom většinou ani neví jak fungují. Výsledkem je 100 konove auto, které pojezdí i felda 1.3mpi a ještě z nižší spotřebou.
Já tady neobhajuju přístup oplu nebo jiných výrobců, kterých auta jsou pořád větší a těžší a pak nestačí ani 140 benzínových foukaných koní ke zrychlení na 100 pod 10. Pouze považuji zrychlení na kilo za deset vteřin za dostatečné v rámci třídy (v případě 1.4 turbo). Že je k tomu potřeba 103 kW je věc druhá, prostě větší hmotnost kompenzují vyšším výkonem motoru. A pak je tady astra se základním 100 kobylovým agregátem. O nic pomalejší než fabia se základním motorem..a že jich jezdí. V rámci třídy se zřejmě bude jednat o nejslabší auto v základu, ale někomu ten primát patřit prostě musí.
jde o souhru nestastnych trendu -> EMISE, BEZPECNOST, EKONOMIKA.
Emise znamenaji KAT, kat znamena ucpany vyfuk a recyklaci zplodin a pojasene prubehy vstriku v RJ, to znamena spatny prubeh tociveho momentu a vykonu a nulovou odezvu na plyn.
Pak do toho vstoupi ekonomika a podela to jeste dlouhymi prevody.
No a mrzaka napul zabiteho dorazi bezpecnost, kdy se v kazdem aute veze 250 kilo balastu v podobe 7mi airbagu, z cehoz ty v prednich sloupcich znamenite zabranuji vyhledu, asistentu prdeni, startstop a vyztuhy vyztuh a deformacni zony deformacnich zon, aby prosla i ta pata hvezdicka u NCAP a chudinky chodci si neomlatili hlavicku o kapotu.
Nenazval bych zase všechny trendy nešťastné, bez řešení emisí bychom tady asi všichni pochcípali, akorát emisní měřící cyklus nahrává, dle mého, stupidním řešením (tlak na co nejnižší produkci CO2 -> např. litrový foukaný 3hrncový ecoboost, co v reálu žere stejně nebo dokonce víc jak atmo 3litrový 6vál). Ekonomika, mě docela těší, když natankuju za 1800 a ne za 2500. K bezpečnosti, zatím jsem žádnej z těch pytlů nepotřeboval (a taky snad nikdy nebudu muset ocenit všechny ty výztuhy výztuh, deformačních zón a mnoho airbagů a asistentů), ale jsem docela rád, že tam někde jsou a že moje šance na přežití při srážce jsou vyšší, než byly před 40 lety (tehdá ale byly menší šance ke srážce jako takové, jelikož aut bylo mnohonásobně míň a lidi mnohem míň cestovali). V podstatě mi vyhovuje, že jsou dnes auta takové, jaké jsou, když chcu jezdit a blbnout, zajedu na motokáry :-)
ono by slo udelat ridicsky privetive auto, lehke, pevne, vykonne .. jenze je tu jediny malinkaty problemek : TRH TO NECHCE >:D
Trh koupi to na co je reklama a reklama je na 8 airbagu, asistenty jizdy v pruzich, cenikovou cenu "jiz od" a normovane gramy CO2.
Nikoliv na pocet koni na tunu, na maximalni bocni pretizeni v zatackach a na brzdnou drahu. Proc se nesleduji tyto parametry je take lehke vysvetlit.
Pro vyrobce je mnohem tezsi udelat zivejsi auto s lepsim podvozkem, protoze to chce slozite odladeni, drahe lehke materialy a drahe presne opracovani.
Zato cena baglu a jeho ridici jednotky nekde z tchajwanu je k smichu. A o tom to je...
A politici si tez prihreji polivcicku, nechcou dobra auta, kera zataci zrychluji a brzdi, jeste by lidi jezdili rychle....
Takze nezbyva nez koupit nejakou sportovni motorku, kterou jeste EU a jejich komise nestihly zprznit.
Prokluz převodovky? Aha, tak žádná dvojspojka ale klasický hydroměnič. To se pak člověk nesmí divit spotřebě a akceleraci, tohle si vezme klidně o o 2 litry více než z manuálem. Pohodlná jízda, ale líné a rozežrané. Tyhle převodovky většinou zabijou jakoukoliv sportovnější jízdu, z 125 koní výkonu udělají prokluzem maximálně 90. 8-s
Ne každý nutně potřebuje sportovat. A dvouspojka taky z žádného auta sporťák neudělá, to ať si, prosím, řidiči Touranů a Tiguanů TDi uvědomí. Na silnici řa(á)dí bez prokluzu a pak nedokážou zaparkovat do kopečka.
Jsem dlouholetým uživatelem vozů s AT. Několik jich mělo DSG, několik klasickou AT s měničem. DSG je skvělá. A ani jsem neměl problém s životností. Moje žena má najeto na své první DSG 170 Tkm a stále bez zhoršení řazení.
Potom jsem se vrátil ke klasickému automatu v Insignii. A už bych neměnil. Řazení je stejně rychlé jako u DSG, záběr ovšem o maličko měkčí a vůbec, komfort jízdy s tímto klasikem je bezkonkurenční. A protože jsem už asi odrostl závodnickým botkám, po DSG netoužím. A důvody? a) zrychlení je shodné, jako u stejně silného auta s DSG; b) spotřeba s dieselem už 1,5 roku 6,4 lt na sto, dynamika lepší než u mnoha jiných vozů (to víte, všímám si, koho předjíždím... :-)). Nové AT jsou prostě stejně kvalitní, jako dvojspojky. I když stále složitější, dražší, ale ten komfort, ten stojí za to! A k uvedenému testu Astra sedan: i mě přujde zrychlení na sto za 10,3 sec s automatem, motorem 140 k a s autem délky 4,6 m jako dobré. Octavia má při váze nižší o 105 kg zrychlení 9,9 (DSG). Ale to je diesel, tem má mnohem větší krouták podporující zrychlení. Zajímavé je, že Octavia 1,4 90 kW DSG má zrychlení 9,6 sec, to je opravdu skvělé. Ale že by tyto výkony byly lepší u tohoto motoru než u 103 kW dieselu? Tak tady si myslím výrobce trochu vylepšil skóre...
nic naplat, pokud ti mechanicka prevodovka sezere10% vykonu, tak u automatu (jakehokoliv) pocitej 15-20, k tomu vyssi hmotnost.
Na druhou stranu.. motor nepretocis ani kdybys chtel, nezhasne ti pri rozjezdu ani kdybys chtel, podrzi te do kopce a pokud jedes nekde v centru ciziho mesta kde to neznas a resis 150 veci naraz anebo pojizdis v kolone, tak se ten plne automaticky mod setsakra hodi.
rozmery? nikto sa nad nimi nepozastavil, dlžku to ma 4.65m, to je už dávno mimo kompatnu triedu, ved BMW 3 ma asi tolko a aj novy Cadillac ATS- ktory ma byt premium je v tejto rozmerovej kategorii. dobry paradox, Takžeprakticky velmi dobry deal,lebo kupit auto rozmerov strednej triedy za cenu kompaktu
Jen by mne zajímalo, kde se to zastaví. Už to začíná být komické. Tahle Astra je slušná střední třída. Jen by se u Opelu mohli naučit lépe využívat prostor.
Ve většině automobilek už jim docvaklo, že tímhle tempem by za chvíli vyráběli náklaďáky a růst aut se zastavil nebo alespoň zvolnil. To jenom chytré hlavy v GM zas nepostřehli, že co fungovalo uplynulých dvacet let se mění.
Problém je v tom, že je to větší a o 300 kg těžší než první generace Vectry (jen pár milimetrů chybí na první generaci Omegy), ale je v tom daleko méně místa. Chápu lepší bezpečnost ... ale tohle je prostě příliš.
u předchozí astry to taky psali a nebyla to pravda, dal se otevřít dálkou a tady to bude asi stejný, ale je pravda že klasický madlo se spínačem tam dát mohli, i to otvírání dálkou je opruz, jezdil sem s ní přes rok takže vím o čem je řeč...
Astra aktuální generace, vypadá skvěle, opravdu se mi jako jeden z mála Opelů líbí :yes: Jen nějak nechápu, proč raději neudělali místo sedanu Liftback, který by se rozhodně prodával lépe, než sedan ;-) Nehledě k tomu, že by se velmi zvýšila variabilita interiéru a Octavia by dostala pořádného protivníka...
Chápu, že sedan je pro Opel tradiční karosářská varianta. Pokud si ale dobře pamatuji, tak např Vectra byla i ve dvou posledních generacích Liftback a jezdilo jich rozhodně víc jak sedanů :yes:
Na mnoha trzích je pořád jakýkoliv automobil známkou společenského statusu a to vyžaduje zásadně sedan. Jakmile je auto byť jen v náznaku praktické vzniká podezření, že se jedná pracovní vůz a to už není tak hogo fogo. :-)
Jasně, ale to jsme u vyšší střední, tam to ještě možná i smysl má. Nicméně u nižších tříd nikoliv, tam je spíš na ústupu a lidi kupují HB a Kombíky. Vem si takovou Fabii sedan (ta byla ještě níž), myslíš, že její koupí si vyjádřil společenský status? Nebo Dacia Logan, Fluence, Cruze atd? V této třídě je to blbost ;-)
No tak jeste, ze zijeme tady a ne v Rusku, na ktere asi narazis ;-) Tam si lide kupuji to na co zrovna maji a jak vime, tal Lada je tam nejlevnejsi a zrovna dela sedany, takze asi proto je tam tahle verze karoserie v nizsi stredni oblibena. Chapu, ze od vyssi stredni se nic jineho nenosi, proste limuzina je limuzina, ale niz je to jinak. Uz stredni trída si libuje v kombi a v nizsi stredni HB. No a kdyz neches kombi ani HB, hledas kompromis. Sedan se svou (ne)variabilitou to urcite neni >:D
Ty o tom pořád uvažuješ z praktického hlediska, ale tohle nemá s praktičností vůbec co dělat. Limuzínou, tedy sedanem, tam u nich dáváš najevo, že auto nemáš protože ho potřebuješ, ale protože si ho můžeš dovolit. Papaláši si vozí zadky v limuzínách a kdo má kombi je zedník. Příliš chudí na to, aby si koupily pořádnou limuzínu, ale příliš hrdí, aby jezdili v obyčejném hatchbacku. Že máš kombi v hodnotě tří jejich limuzín nikoho nezajímá. Prostě taková jejich (de)mentální zkratka. :-)
U nás se liftback považuje díky Octavii za auto, které spojuje výhody sedanu a kombíku. Jinde zase za karosérii, které spojuje jejich NEVÝHODY. Jedinou výhodou je větší nákladní otvor, nevýhodou je menší pevnost karosérie, větší hluk, prostě to, co známe z hatchbacků.
Jinak řečeno, kdo chce hodně nakládat, může si vždycky koupit kombík. Liftback je takový univerzál, kočkopes, nevím, moc se jich nevyrábí.
Hmmm jaký nevýhody máš na mysli? Mneší pevnost karoserie? Myslíš, že se jako víc kroutí? Hmmm nějak jsem u Octávky nic takového nezaznamenal ani po 6 letech co je používám. Naopak si myslíš, že liftback je to nejlepší řešení, každý nechce mít kombi a do sedanu nic nedáš, takže litfback je pohodlný řešení :yes:
Jo, liftback je určitě více praktický než sedan, ale proč tedy nezvolit rovnou kombi, když plánuju hodně vozit? Taky ojeté Oktávky combi jsou mnohem dražší a vyhledávanější než liftbacky, u něj jsem při jen trochu větším nákladu sváděl nerovné boje s platem a šikmým oknem (a hlavněmi těmi "drážkami" pro plato).
Naprostý souhlas. Pro lidi s dobrým vkusem je pořadí kupé, sedan, kombi, liftback, SUV, crossover. I když pozice toho SUV je trošku plovoucí a třeba takový Range Rover nebo LC V8 není ostudou pro nikoho. Pro plebs je pořadí skoro přesně obrácené. A tak je to holt v životě se vším.
Sedan je sedan. A skodovacka Octavia liftback nie je nic nove pod slnkom. Uz pred dvadsiatimi rokmi Toyota vyrabala Corollu liftback:
[odkaz]
[odkaz]
Zadok dost pripomina schemu Audi A5 a A7.
nejsou to spatne Opely ;-)
poradna auta jsou o tridu vyse :-! snad s vyjimkou Insignie, ta mela sanci trochu to napravit, ale spousta detailu ji opet pasuje na klasicky domrveneho Opla.
Tak pokud bereš téměř každou více a složitěji ohnutou linku jako asijský rukopis, pak snad ani, až na vyjímky, nenajdeš auto, který by se ti líbilo. Zejména vše střední třída a níže.
O to nejde. Podívej se na masku i30 ve vyšší výbavě. Ta má tady podivný křivý linky v chromu, jiné podobné auto si teď nevybavuju. A ty zadní protažená světla jsou jasná Korea ;-\
A což to takhle otočit ? Korea je jako Opel ? Odkdy se vyrábí Astra J a odkdy nová i30 ? Ono vůbec "korejčíkům" co jsou němci a navrhují "kyjahondaj" se podaří dost často vytvořit něco nenápadně nápadně podobné Oplům.
Mňa prekvapilo to že auto sa celkovo zväčšilo , ale vo vnútri je o 20% menej miesta než v starej verzii , Taktiež nechápem ako mohli zmenšiť rázvor , potom sa čudujú že si tam priemerný človek do zadu nemôže sadnúť . U mňa je to veľkým sklamánim , čakal som od sedanu viac miesta než od Hatchbacku ;-\
To jsou ta dnesni auta. Na parkovisti zaberou dve mista, ale dovnitr se nikdo nevejde. Zejmena sirka je tragicka. Metr osmdesat je standart nizsi stredni, ale treba takova W124 mela 1.74 a to byla velmi velkorysa stredni trida.
W124 bolo poriadne auto , také ako má byť . Jeho šírka 1.74m nebola ohromujúca , ale v interiéri bolo menej plastov , bola užšia prístrojovka a výplne taktiež tenšie preto sa vo W124 cítiš lepšie než v novodobom zrovnatelnom aute ... :yes:
pekne auto.... bohuzial opat dalsie velke monstrum.... pre mestskeho cloveka opat nepouzitelne auto... je to uz na smiech s tymi rozmermi..... co novy model to o pol metra dlshi sirsi.... co tym znacky sleduju nechapem... ved cesty su stale rovnako siroke a clovek stale rovnako velky .... aut je stale viac,.,,,, je to stale prepchatejsie na cestach a ono sa nam tie auta stale len zvacsuju a zvacsuju a zvacsuju..... no som zvedavy kedy sa to zastavi.... lebo toto dalej takto nepojde.......
Otřepané téma... Ale pravda je jen jedna: kolik z těch čudlíků člověk za jízdy vlastně potřebuje? Ta tzv. plejáda tlačítek vůbec není větší, než u jiných aut bez dotykové obrazovky... stačí si dát práci a počítat... Problémem je, že redaktoři střídají auta jako trenky a na uspořádání ovládání si tak nemohou dostatečně zvyknout. Pak samosebou píší, že koncernová archhitektura nemá chybu. Hm, když je koncernových aut tolik v testech a všechny mají úplně shodné umístění ovladačů a tlačítek ... Ne, o tom jsem nechtěl psát. Ještě jednou: Opel NEMÁ více tlačítek na prístrojovce, než mají jiná auta. Problémem může být jejich soustředění do poměrně kompaktní plochy. Ale zde právě jsou tlačítka ovládání audia, která za jízdy nepoužívám! Na to mám tlačítka na volantu. A ovládání klima - opět se shodným počtem tlačítek jako u konkurentů - je soustředěno do spodní části středového panelu. Jako u konkurence. Takže já nepovažuju tlačítka u Opelů za nevýhodu. Naopak- mnohem lepší je přímý přístup k požadované funkci, nikoliv přístup přes menu... Podivejte se, kolik tlačítek se v mezičase vrátilo na palubku BMW od doby, kdy poprvé zavedli iDrive...
a kazdy sa tu ide pos,rat ake je to male zlate stvorkolesove kompaktne priblizovadlo,,,,,
ved je to hotove monstrum aa tazke aj velke.... je ot vacsie ako stara vectra - cisty brutal 8-s , kam sa na tuto astru rozmerovo hrabe nove bmw 3..... ved to vyzera vedla tejto tazkej kravy ako male auto.... a vraj kompaktny sedan... srandisti v opli a ludia im este aj uverili 8-s
preboha ved mam oci, toto je riadna opacha... hlavne ze kufor a razvor ma mensi ako predosla astra sedan.... parada.... na to ju vlastne zvacsovali aby mohli vnutro zmensit ... gratulujem oplu >:D k tejto nelogike :yes:
uz davno som vacsi trapas ako astra sedan nevidel.... predpokladam ze nastupca insignie ktory pride za nejake dva tri rocky uz bude mat 5 metrov dlzku a snad sa aj im podari zmensit kufor aj razvor... opel na to ide vlastnou cestou >:D ktora je uplne slepaaaaa :yes: