Nezaměnitelný vzhled kultovních automobilů dokáže posloužit jako zdroj inspirace nejen pro sériové retro, ale také pro studie budoucnosti. Autentickým příkladem je francouzská vize z roku 2009.
Výnimočne súhlasím. Článok o ničom a pre nikoho. Plno textu bez zmyslu. O 2CV aj štúdii Revolte sa toho popísalo dosť, tak načo tá opakovačka? Asi nebolo čo dať do tohto článku...
Porovnanie si to žiadalo, ale toto je žiaľ zlé načasovanie. Najprv som myslel, že ten koncept ide nebodaj do výroby... Viac by to pasovalo do rubriky Zapomenuté projekty.
2CV alias Kachna je legenda, vždyť se tento automobil vyráběl celých 42 let bez velkých úprav, pouze se měnily motory za silnější. V dnešní době je to věc nemyslitelná.
Když se řekne 2CV, tak se mi vybaví film Četník ze Saint Tropez, jak jeptiška veze četníka serpentinami a také se mi vybaví český film Bobule, kde si Kachna také zahrála. Dokonce jsem párkrát viděl Kačenu z Bobulí stát před jednou brněnskou vinárnou v centru města, kdy v zanedbaném stavu dělala reklamu na víno z jižní Moravy.
Tady je pro připomenutí jízdních vlastností a odolnosti Kačeny jedno krátké video: [odkaz]
Nevíte někdo, kde má 2CV umístěnou nádrž na benzín? Zajímá mě to, jestli byla reálná ta scéna, jak jeptiška rozpůlila auto, ale stále pokračovala v cestě.
Nádrž u kachny je přesně mezi zadními koly. Takže jeptiška jela "setrvačností". >:-[]
Jinak tohle auto jsem kdysi více obhlížel a je to spíše kapotovaná motorka. I Trabant je proti tomu luxusní limuzína. Kachnu člověk rozebere za pár minut obyčejnou sadou nářadí. Nic tam není, všechno je maximálně jednoduché.
Ta jednoduchost je jedině plus. Ty dnešní krámy kde si člověk ani nevymění žárovku bez rozebrání půlky auta speciálním nářadím, to je o ničem. Podobně jednoduché auto je anglická tříkolka Reliant - a ta se s minimálními úpravami dělala taky docela dlouho. Ta je navíc z laminátu a tak nerezne tolik jako Kachna :-)
Také jsem si myslel, že se nádrž nachází v zadní části vozu a že jeptiška jede pouze setrvačností. Vzhledem k jejímu rychlému jízdnímu stylu se setrvačností dostane daleko. >:D
O jednoduchosti auta si myslím, že právě při návrhu Kachny o maximální jednoduchost šlo, tvůrce auta chtěl vytvořil levné a jednoduché auto, které by motorizovalo celou Francii, hlavně venkov. Díky jednoduchosti auto dokázal opravit skoro každý, takže i venkovský člověk s minimem náhradních dílů a prostředků dokázal auto opravit. V dnešní době si člověk na autě skoro nic neudělá, v některých případech je potřeba zajet do servisu i s prasklou žárovkou. Je to smutné, ale je to tak.