Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autosalon Brno 2009 kvůli krizi vidělo méně lidí, pořadatelé jsou spokojeni

Mezinárodní veletrh Autosalon Brno navštívilo podle předběžných odhadů pořadatelů asi 130.000 lidí, tedy zhruba o 15.000 méně než před dvěma lety.
Zpět na článek
11. 6. 2009 23:47
12. 6. 2009 14:48
12. 6. 2009 17:28
12. 6. 2009 23:10
11. 6. 2009 19:09
Tak snad příště...
Teta hraběnka říkala, že ne kvůli krizi, ale že je tam ho.no. ;-\
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Pekelná Micinka
11. 6. 2009 20:01
Re: Tak snad příště...
To víš, sebereflexe... >:-[]
Avatar - white label
11. 6. 2009 22:08
Re: Tak snad příště...
Pokud tam opravdu nebyla, tak logicky spíš protimluv... ;-\ >:D
Avatar - tom_16v
11. 6. 2009 23:36
Re: Tak snad příště...
Ja tam treba byl. A muzu rict ze to byla slabota slaboulinka. Az na stanky Skody, Audy a VW byla uroven nulova a nezachranili to ani Zonda. Asi tomu i hodne prispelo to ze jsem tam byl v nedeli a lidi tam bylo vic jak aut. Navic vecina aut byla zamcenych a u tech otevrenych se tvorili silene rady.
S autosalonem pred dvema lety se tenhle nedal vubec srovnavat. Uplne jina liga.
No aspon jsem se zasmal u Lady. Ta snad ani nemuzou myslet ta sva auta vazne. A o tom, ze v roce 2009 potkam na autosalonu Nivu jsem nesnil ani v tech nejdivocejsich snech.
12. 6. 2009 00:30
Re: Tak snad příště...
Jo s tou Ladou mas recht, smal jsme se na cely kolo kdyz sem u ni otevrel zadni dvere a ozvalo se nefalsovany vrzani jak ze stary stodvacitky... >:D :-) >:D >:D >:D >:D
Avatar - T613
12. 6. 2009 07:26
Re: Tak snad příště...
Priora >:D :yes:
Avatar - pelikoš
13. 6. 2009 15:53
Re: Tak snad příště...
před 20 lety bychom na ni stáli fronty...když si to uvědomíš,jak to bylo šílený...
Avatar - T613
13. 6. 2009 16:35
Re: Tak snad příště...
těžko. Priora je šílená i v porovnání s Nivou, či starými Žiguli.
12. 6. 2009 06:29
Re: Tak snad příště...
všetky stánky stáli za prd, značky šetrili kde sa dalo....napríklad VW/Škoda...majú dve čerstvé novinky (Polo a Yeti) a oni z každej vystavia jediný kus... :no:
Avatar - white label
12. 6. 2009 16:39
Re: Tak snad příště...
Buď rád i za ně..., kdyby tam nebylo ani tohle... podívej se na ostatní značky...ty tam novinky neměly ani po jednom kuse... :no:
:-!
15. 6. 2009 07:11
Re: Tak snad příště...
Mne stačilo, že Renault dotiahol oba Scenicy, tiež nová City bola tuším vo dvoch alebo troch exemplároch (ale zase boli zamknuté)... ;-)
Ale ako vravím, najkrajšie z celého autosalónu boli veterány, aj keď ich tiež bolo iba pár...
12. 6. 2009 15:41
Re: Tak snad příště...
tak s tím musím jenom souhlasit - příliš zamčených dveří, žádný doprovodný program, ... a ta Niva byla brutální >:D
11. 6. 2009 23:47
méně lidí?
to možná ani ne, ale v předchozích letech tam bylo na co koukat, a nebyl problém tam strávit dvě nebo tři odpoledne... letos jsem tam byl už v pátek na Autosalon Night, a po 3 hodinach me to uz fakt nebavilo... hold bylo vidět, že vystavovatelé do toho nechtěli moc dát, a BVV tam chtěli za každou cenu dostat co nejvíc lidí... vstupenek za polovic všude habaděj, pátek zdarma, neděla pro škodovkáře zdarma... ale na tak malý prostor, na kterém to bylo to nebyl dobrý nápad...
doufám, že za dva roky krize pomine a Autosalon bude zas to co byval ;-)
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2009 07:19
Re: méně lidí?
Nikde se nepíše kolik tam bylo lidí.

Byl jsem tam v sobotu.
Hodně mně vadila ta uzamčená auta.
Avatar - Pierro
12. 6. 2009 08:28
Tohle je důvod ke spokojenosti??
Shrnuto podtrženo, to že jsou pořadatelé spokojeni je pro mne asi tak podstatné, jako že se Paroubek opět rozvádí. Anebo naopak Topolánek žení. To znamená - je mi to u p.r.d.e.l.e.. Pro mne je podstatné jak jsem se tam cítil já jakožto návštěvník a jak jsem byl spokojen. A říkám - spokojen jsem rozhodně nebyl. A myslím, že dle ohlasů mnoha kolegů nejen tady na autu.cz nebudu se svým názorem sám. Důvody své nespokojenosti jsem už vypsal pod minulým článkem k autosalonu, proto se nebudu opakovat. Jestli tohle pánové z řad vedení BVV považují za úspěch, pak je to asi opravdu jedna z mých posledních cest do Brna na autosalon. Já to spíše pokládám za menší debakl než za úspěch... Krize - nekrize, pánové malinko soudnosti by nezaškodilo, takhle to vypadá že se z nás tu snažíte dělat blbce. 8-s
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pierro
12. 6. 2009 08:30
Re: Tohle je důvod ke spokojenosti??
Jo a ještě malá technická - kde bylo to větší množství testovacích aut?? Byl jsem v sobotu a moc jsem jich neregistroval. Krom pár úsměvných elektromobilů, Astona (za 4.000,- / 20 minut), Fábie a snad Soula??? :-O
12. 6. 2009 13:13
Re: Tohle je důvod ke spokojenosti??
ešte vraj jazdil vonku P3008....
Avatar - Pierro
12. 6. 2009 13:51
Re: Tohle je důvod ke spokojenosti??
a vedel si ho?? ja voláko nie... :-(
12. 6. 2009 14:08
Re: Tohle je důvod ke spokojenosti??
[odkaz]
12. 6. 2009 14:48
Je to tak
No, už když jsme v sobotou studovali u vstupu plánek výstaviště, zarazilo mně, že nová auta jsou tam jenom ve dvou halách. Je pravda, že v těchto nejnovějších halách je to vystavování, ale především prohlídka daleko příjemnější, než v těch starých a la Zetko, ale stejně.

Brněnský autosalon byl skutečný autosalon se vším všudy. Ještě předloni. A to jsem od doby jeho novodobé hostorie po roce 1989 nevynechal ani jeden. Letos mi připomínal výstavu ve Sjezdovém paláci v Praze, kterou jsem loni náhodou navštívil. Značek tak stejně, řadu z nich zařizovali lokální dealeři a těm se člověk ani nediví, že největší starostí pro ně bylo, aby auta byla co neméně zatěžovaná. Některé ty stánky(namátkou honda, GM, fiat) byly chudší než plocha průměrného showroomu v autosalonu. Ford nebo renault to i přesto pojali poněkud velkoryseji, ale ten charakter lokální výstavy aut tam víceméně zůstal.

Koncerny VW a Hyundai/Kia si uvědomily, že vystavují na domácí půdě a přece jenom jejich expozice vypadala jakž takž jako pro autosalon, bohužel výrobce z Kolína ne poprvé (Toyota) předvedl, že na nějaký piditrh v Česku zvysoka kašle.....i když všechny ty výhody a pobídky, které mu umožnili vybudovat v Kolíně automobilku s podporou státu i obce (a které by měl asi málokde jinde zejména ve vazbě na infrastrukturu i úroveň pracovní síly) mu v tomto případě "nesmrděly". Když první ředitel TPCA (Japonec) odcházel, divil se v rozhovoru, že Češi auta z TPCA neberou za svoje vlastní. Možná by se měl spíš zamyslet nad tím, proč tomu tak je a neúčast Toyoty na autosalonech a výstavách v Česku by byla jedním z mnoha důvodů....ale co můžet od těch ředitelů montoven chtít. Dneska v Česku, zítra v Indonézii, global world, vsjo ravno....

Jinak pro určitá porovnání byl i takhle minimalizovaný autosalon přece jen zajímavý. Osobní kontakt mně znovu přesvědčil (i když jsem s e tady svého času lehce poškleboval a dokonce donutil GTI k pokárání za repliku o minigolfu....), že nové Polo je skutečně nadstandadtní auto jak vzhledem tak provedením a skutečně na něj nikdo nemá. Zejména porovnání interieru Pola a Fiesty bylo poučné. Překvapila mně i Ibiza, bohužel, pokud byla předchozí Fabie skoro etalonem jak zvenku tak zevnitř, tak ta dnešní je i v koncernu spíš na chvostu. O tom, že VW (vlastní) má dneska asi nejlepší auta v řadě kategorií zejména v nejrozšířenějších třídách - Polo, Golf, Tiguan, Eos, Passat CC soudní návštěvníci asi nepochybují, zejména existuje-li možnost vzájemného porovnání (vrátit se od Golfa přes oktávii k C´eedu a novému Meganu je docela zajímavé a poučně...).

Na facelift oktávie jsem si už zvykl a tak zoufalý mně nepřipadá (zejména třeba u Scouta), navíc užitkové vlastnosti oktávie se faceliftem rozhodně nezhoršily. Kontakt s BMW u mně vyvolal pocit, že nový Superb je nějaký takový "bavoroidní..." a to pro něj není rozhodně špatné vysvědčení.

Při prohlídce Insignie jsem si uvědomil, jak nesmyslná je anketa auto roku, protože pokud by to nebylo o "politice", nikdy by nemělo dostat cenu auto jehož vnitřní uspořádání je o třídu (minimálně) níž, než kam svými rozměry patří a výhled z něj je za hranicí bezpečnosti.

Potěšily mně malé hondy, Jazz je docela kus auta (malé MPV), které to natře všem těm splashům a ostatním a desďgnem je jednoznačně převýší a nová City je pěkný plnohodnotný sedánek se vším všudy a zejména porovnání s novou Thalií nebo fiatem (jméno mi teď vypadlo) vyznívá pro druhé hodně nelichotivě.

U kii jsem si prohlédl Soul. Kiu je potřeba pochválit, že vystavila víc Soulů a zejména prezentovala i základní verzi. Když se auto předvede v nejvyšší výbavě na elektronech a s nadstandardními doplňky, vypadá jinak, než základní verze. A tvrdit, že onen Soul je "imidžovka" s šedým vnitřkem, plastovými tubusy budíků a jednobarevným volantem chce mimořádnou odvahu nebo velkou míru zaslepenosti. Jinak porovnávat tohle auto s Yetim skutečně nelze. Předokolka s malým kufrem a neurčitou výškou (ani silnice ani terén, byť lehký) není ani ryba ani rak. Přesto mně výše uvedená poctivost Kii potěšila.

No a jsme u Yeti. Jak vypadá nevím, protože na posouzení si počkám až do autoslaonu. Mladá Boleslav vystavila jediný exemplář, který byl permanentně obložený zájemci. Je škoda, že Škoda nebyla schopná vystavit aspoň dvě auta a další dát třeba na "špalek". Shodou okolností, ona ta jediná verze byla ve světlém provedení interieu a s obložením palubní desky imitací dřeva, což mi k takovémuhle autu moc nesedí. Takže někdy jindy....
Rozbalit vlákno
3
12. 6. 2009 17:28
Re: Je to tak
Nie si náhodou môj stratený brat? :-)
Vystihol si to úplne dokonale, tvoje pocity, názor VW versus ostatní, pod toto všetko sa podpisujem. Ušetril si mi mnoho písania, ďakujem ti. :yes:
Avatar - white label
12. 6. 2009 21:12
Re: Je to tak
To se musíš ale raději zeptat svých rodičů... ;-) >:-[]

P.S. Ale taky bych s většinou těch názorů souhlasil... :-!
12. 6. 2009 23:10
Re: Je to tak
Išlo mi hlavne o naozaj trefné vystihnutie VW versus ostatní. Aj ja som mal na brnenskom autosalóne pocit, že VW (celý koncern) v mainstreamovej produkcii nemá konkurenciu, čo sa týka technickej prepracovanosti jeho produktového portfólia. Ako je to s dlhodobou spoľahlivosťou, to záleží aj od šťastia, niekto na VW po 200 000 Km nedá dopustiť, iný ho zatracuje kvôli nedostatkom po 50 000. Ale to je si myslím u každej automobily, "prémiové" aj keď to slovo nemám rád, nevynímajúc. Autosalón naozaj poskytuje práve tie pocity, keď si bezprostredne prezeráš a vyskúšaš jednotlivé automobily s úplne odlišným prístupom pri návrhu i samotnom prevedení. Môj malý trik, na základe ktorého aspoň čiastočne posudzujem kvalitu prevedenia, je priestor rezervy po odklopení čalúnenia batožinového priestoru. Tam sa drvivá väčšina návštevníkov, aspoň čo som si všimol, vôbec nepozerala a iba koncern v rámci mainstreamu mal kov vane lakovaný presne takým istým odtieňom ako bola farba karosérie, u kórejcov bola použitá iba základná farba, ford, mazda a spol len akési vybledlé odtiene niečoho. Jasne, nie je to smerodatné vodítko, ale predsa...
12. 6. 2009 20:59
Asi souhlasím ale že to byla nuda nesouhlasím
Ve většině popsaných souhlasím, ale ti lokální dealeři tam prodávali auta. Jak jsem měl možnost tak třeba u BMW byly úspěšní a prodali mnoho kousků. Oficiální dovozci dnes prodávají auta jiným způsobem a můžeme být rádi, že alespoň část nákladů bylo uhrazeno centrálami nebo pomocí s dražšími kousky a mimochodem to, že tento Autosalon bude v režii lokálních dealerů bylo jasno už na začátku roku. Velká škoda, že automobilky, které prodávají auta v ČR jako Toyota, Nissan a další kteří potřebují prodávat jako sůl tak ti tam nevystavovaly. Typický je koncern PSA nebýt prodejců Renault z Brna tak by tam žádné francouzské auta nebyly.
Další o víkendu chodit na výstavy je trochu blbost spousta čumilů tzv. potencionálních kupců v šusťákách pro ten pocit sedět v audi RS6 to stojí za to a hlavně lidí s mrňaty v kočárcích kteří se proplétaly mezi auty. Je zajímavé, je to má dlouholetá zkušenost chce to obejít stánky kolem aut jen na kouknutí vytipovat si potom jít k ostatním vystavovatelům a na auta se vrhnout skutečně až po 15:00 hod. otevřeno je do 18:00 hod. Hlavně si nesedat do aut, které mi osobně nejsou sympatické, proč si sedat do Thálie, když si chci koupit něco dražší a lepší. Je to super, v tuto dobu nikdo kolem aut, čekací lhůty minimální, místo na focení jako v Rollsu. Pokud vím že budu na výstavě asi pět hodin tak tam nelezu hned po otevření v devět, ale klidně až po obědě ten největší nápor z rána už je pryč a je klid. Všední dny mají nevýhody v hordách malých promiňte mi to smradů lomcující vším co není přimontováno nebo není u toho hlídač. Je to pro ně vhodný strávený čas jak se ulít ze školy a potom ty tuny letáčků se válí v první popelnici za branami.

Mě se osobně na Autosalonu líbilo co jsem si potřeboval zjistit to jsem si zjistil a vyzkoušel k dyž šel jsem tam na čumendu auto jsem si koupil nové před 2 měsíci a tak jsem si šel jen porovnat, jestli bych se cítil i v něčem jiném stejně dobře než v tom co jsem si koupil a mohu říct asi to co jsem si koupil byla správná volba. focus, astra, částečně megane mě vysloveně zklamaly. Cee´d a i30 jsou poevropštěny, ale ještě se nezbavily určité korejské horké nitky v designu a ve zpracování pokud mohu hodnotit od jedné do pěti dávam zlatý střed za tři. Bomba to pro mě nebyla a vyslovený propadák jako INVEX to nebyl.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
12. 6. 2009 21:05
Re: Asi souhlasím ale že to byla nuda nesouhlasím
Souhlasím...i s tím závěrem... :-!