Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Brno 2009 kvůli krizi vidělo méně lidí, pořadatelé jsou spokojeni

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 11. 6. 2009 • 22:05
240
25
Zobrazit náhledy (240)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Mezinárodní veletrh Autosalon Brno navštívilo podle předběžných odhadů pořadatelů asi 130.000 lidí, tedy zhruba o 15.000 méně než před dvěma lety.

Veletrhy Brno to ale i tak považují v době hospodářské krize za úspěch, řekl dnes ČTK manažer veletrhu Jiří Čikl. Krize, která výrazně postihla právě automobilový průmysl, zavinila menší účast vystavovatelů. Jejich počet ve srovnání s minulým ročníkem 2007 klesl o třetinu na 193. Akce dnes po šesti dnech končí.

"Určitě je to lepší, než jsme čekali. Z hlediska návštěvnosti jde rozhodně o úspěch," uvedl Čikl. Pořádat veletrh v dnešní době ovlivněné krizí není podle něj snadné. Situace v Česku je ale podle něj přece jen jiná než například ve Spojených státech. "Středoevropský region zřejmě nebyl krizí tak postižen," podotkl.

I tak se na veletrhu projevil. Oficiální zastoupení mělo na letošním autosalonu jen několik značek - Škoda, Kia, Volkswagen, SEAT, Audi nebo Lada. Ze značek, které na výstavišti zastoupili dealeři, mělo nejrozsáhlejší expozici Suzuki, i když tato automobilka letos nepřivezla žádnou novinku, a Honda, která v české premiéře vystavovala hybridní Insight a novou generaci sedanu City. Na Autosalonu ale nechyběl ani Ford, Renault, Hyundai, Mazda, Fiat, Mitsubishi, BMW nebo Volvo.

Zřejmě nejvíc se na výstavišti mluvilo o šrotovném, které mnozí považují za cestu k vyšším prodejům automobilů. Mladoboleslavská Škoda v české premiéře představila vůz Yeti. Firma začne model Yeti v Česku a v Německu prodávat v polovině července, další trhy budou následovat.

Poprvé v Česku mohli zájemci zhlédnout nový model automobilky Kia, označovaný zatím jako No.3, který bude od podzimu vyrábět továrna v Nošovicích. Lidem se také představil v české premiéře model páté generační řady Volkswagenu Polo. Audi přivezlo novou verzi sportovního TT RS, SEAT sedan a kombi Exeo, Chevrolet zase model Cruze.

Lidé si mohli prohlédnout i řadu supersportů od Lamborghini, Aston Martinu, luxusní Bentleye, upravené Mercedesy od AMG nebo malosériově vyrábněné vozy značek Artega, Pagani, Wiesmann či Spyker. Světovou premiéru měl na autosalonu britský závodní vůz Radical SR3RS.

Pořadatelé Autosalonu se letos kvůli krizi rozhodli zaměřit více na veřejnost než na budování image automobilových značek. Návštěvníky lákali nejen na řadu testovacích jízd a dalších praktických ukázek, ale i na levnější vstupné a parkovné oproti předchozím ročníkům.

Součástí letošního Autosalonu bylo i slavnostní otevření pavilonu P za necelou miliardu korun. Nová hala s půdorysem 220 x 90 metrů je svými parametry největší výstavní halou ve střední Evropě a rozšířila výstavní možnosti brněnského areálu o dalších 15.000 metrů čtverečních.

Témata
15. 6. 2009 07:11
Re: Tak snad příště...
Mne stačilo, že Renault dotiahol oba Scenicy, tiež nová City bola tuším vo dvoch alebo troch exemplároch (ale zase boli zamknuté)... ;-)
Ale ako vravím, najkrajšie z celého autosalónu boli veterány, aj keď ich tiež bolo iba pár...
Avatar - T613
13. 6. 2009 16:35
Re: Tak snad příště...
těžko. Priora je šílená i v porovnání s Nivou, či starými Žiguli.
Avatar - pelikoš
13. 6. 2009 15:53
Re: Tak snad příště...
před 20 lety bychom na ni stáli fronty...když si to uvědomíš,jak to bylo šílený...
12. 6. 2009 23:10
Re: Je to tak
Išlo mi hlavne o naozaj trefné vystihnutie VW versus ostatní. Aj ja som mal na brnenskom autosalóne pocit, že VW (celý koncern) v mainstreamovej produkcii nemá konkurenciu, čo sa týka technickej prepracovanosti jeho produktového portfólia. Ako je to s dlhodobou spoľahlivosťou, to záleží aj od šťastia, niekto na VW po 200 000 Km nedá dopustiť, iný ho zatracuje kvôli nedostatkom po 50 000. Ale to je si myslím u každej automobily, "prémiové" aj keď to slovo nemám rád, nevynímajúc. Autosalón naozaj poskytuje práve tie pocity, keď si bezprostredne prezeráš a vyskúšaš jednotlivé automobily s úplne odlišným prístupom pri návrhu i samotnom prevedení. Môj malý trik, na základe ktorého aspoň čiastočne posudzujem kvalitu prevedenia, je priestor rezervy po odklopení čalúnenia batožinového priestoru. Tam sa drvivá väčšina návštevníkov, aspoň čo som si všimol, vôbec nepozerala a iba koncern v rámci mainstreamu mal kov vane lakovaný presne takým istým odtieňom ako bola farba karosérie, u kórejcov bola použitá iba základná farba, ford, mazda a spol len akési vybledlé odtiene niečoho. Jasne, nie je to smerodatné vodítko, ale predsa...
Avatar - white label
12. 6. 2009 21:12
Re: Je to tak
To se musíš ale raději zeptat svých rodičů... ;-) >:-[]

P.S. Ale taky bych s většinou těch názorů souhlasil... :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku