Škoda, že nejde cestovat časem, protože tenkrát byly k vidění na autosalonech ještě auta. :-) Kéž bych se narodil o pár desítek let dříve a na té správné straně železné opony...
Naprosto super by bylo, kdyby se v archivech tehdejších médií, či jinde, vyhrabali fotky a další materiály k nějakému autosalonu a pustilo se to net. A určitě budou i nějaké reportáže německých, francouzských, britských, italských a dalších televizí, to by taky stálo za to.
No... TV reportáže sice nemám, ale mám několik krabic starých prospektů a časopisů ze 70., 80. a začátku 90. let. Většina je německých, ale najdou se mezi nimi i italské, francouzské, britské a dokonce pár japonských. A postupně na e-Bay skupuji další. Zajímají mě hlavně ty, kde je něco z koncernů Fiat a British Leyland a pak taky starý japonci. :-)
Nápad roku :yes: Velká pochvala a velká pokora :yes: Mladí kolegové si možná tak budou umět realističteji představit situaci, v jaké jsme tehdy žili zde: vykoukl jsi z okna, na rohu pomocá stráž VB usměrňovala posuny po chodníku, na křižovatce moskvič, tank okupanta, jedna škodovka a trambus.
A vedle, za plotem, to šlapalo na plné obrátky. Sám vidíš, že dodnes jsou některá auta tak krásná, že podklesáváš v kolenou (CSi) Co některá, všechna, všechna jsou nádherná.
Je na něm dobře vidët jak ta jednoduchost a přímočarost designu MB sedëla. Dnešnímu (i když ještë relativnë přijatelnë umírnënčmu) vlnobití u MB jsem stale nepřišel na chuť.
Je to tak (chvíli mi trvalo, než jsem se těch dveří dopočítal :-) ). Zvlášť Audi nemám až na zanedbatené detaily co vytknout jak po vizuální, tak po technické stránce.
Takže jsem na tom stejně - jen vzhledem k prioritám a relativně prázdné peněžence bohužel o generaci pozadu. :-)
Ja nevim, jak u Vas, ale u nas na krizovatce v roce 83 tank okupanta nestal, taky uz tam krom tech trambusu jezdily i novejsi LIAZky, Tatry 813 a prave od roku 83 i 815 atd. Pokud chces informovat mlade, tak "neprehravej" .
Vážně píšeš "moudřejší"? >:D
Takže díky za pohotové potvrzení mé předchozí reakce. >:-[]
Hádej, co (mi) můžeš ty... , vyjadřuješ se tu opakovaně jako primitivní buran a ještě se u toho trapně snažíš být důležitý. Ale neboj, děcka ani duševní invalidy tvého formátu "nebiju"...
Potřebu usměrňovat cokoli měla především zločinecká KSČ, resp. její vysoce prosazení představitelé, samozřejmě ve "svobodných" volbách komentovaných stejně "svobodnými" sdělovacími prostředky. Ale tenkrát si nikdo moc nestěžoval, za to dneska maji najednou všichni odvahy na rozdávání.
Co nadsázka, o té jsi neslyšel? Členové PSVB byli tak důležití, že by nejraději řídili úplně všechno! 8-s
Odporný režim, který si v principu nezadal s fašismem/nacismem. :no:
GTI ten vzkaz adresoval mladym, "aby vedeli", takze nadsazku do toho netahej. Mimochodem vime my jestli nebyl i on PS VB, clen KSC a ze to, co popisoval byl jeho sen? Nevime.
S tím, že nevíš, souhlas, ty tu ostatně nevíš i jiné věci. U těch pomocníků, tam to ovšem tak bylo. Dokonce to bylo nejen jaksi trpěno v rovině dozírání na tzv. občanské soužití, ale co se týká bezpečnosti provozu, zejména kolem škol, tam byli velmi zřetelně vidět - chodili se žlutou páskou hrdě kolem křižovatek a naháněli, případně odháněli lidi od přechodů. Jo, žlutá páska na bicepsu, to byl mocný argument...
soucasnost je lepsi dobou. neni treba cestovat v case, abychom ukazali, jaka auta nam imponuji. staci mit koule a nejake to starsi si najit, vdechnout mu druhy dech a naleztite si ho uzivat ;-) clovek jen nesmi byt konzumni ovce :-!
Tehda to ještě byla neošizená auta, MB, BMW, dokonce i VAG aj. Čistá esence techniky, která sloužila k tomu, aby auto bylo lepší, rychlejší, zábavnější, spolehlivější. Dnes tomu často bývá naopak :no:
.... už je to tu zase.... >:D
Tehdy byla auta taková a maková, nešidili to, jelo to, vrčelo to....
Proboha tak nebrečte a kupte si dvojkového Golfa, Alfu 33 nebo cokoliv takového a jezděte s tím ročně 20tkm, vemte v tom rodinu do Chorvatska :yes:
Pěkné obyčejné auto z té doby koupíš za 1-3 tisíce EUR (nemyslím teda třeba BMW 6), další 2 tisíce EUR do toho dej a ukaž světu, jak má vypadat správná kára.... ;-)
Realita je ovšem jinde, že.... Ona i ta jedničková Oktávie s klimou je na to Chorvatsko prostě lepší, co? Akorát z tebe neudělá diskusního reka....
Jinak všechna čest starým autům, spousta těch nahoře uvedených ti dnes za jízdy vykouzlí úsměv od ucha k uchu, ale už jsou to prostě "jen" auta pro zábavu.... Na služebky fakt ne.... ;-)
Tady je problém, že tyhle vozy už mají svoje nejlepší léta dávno za sebou. A 2000e z polovraku nové auto, vhodné do dnešního provozu, neudělají.
Únava materiálu, povětrnostní podmínky, majitel ignorant nebo zanedbaná údržba udělají za ty roky hodně.
Ale vsadím se, že kdyby se ty auta dala dnes koupit jako nová, určitě by se kupci našli.
Věřím, že nejsem sám, kdo by uvítal re-edici e46.... Kdyby se vyráběla nová, šel bych do ní znovu. Za 5 let najeto 160 000 km , bez fatální závady. Chybíš mi, 330Ci :'-(
dají se sehnat i 30 let staré auta s nízkým nájezdem v pěkném stavu.... Samozřejmě, budou drahé.... Čili pak je pořizovačka třeba 5.000 EUR (zase, mluvím o konfekčních autech, ne o luxusních) a ještě nějaké prachy na údržbu k tomu - ale pak máš 30 let staré auto ve stavu nového....
Jinak jo, některá auta co se dělala před třiceti lety by si dnes opravdu lidi koupili i jako nová - například Golfu 2. gen myslím morálně a jízdně odpovídá Dacia Sandero a i jiné paralely by se našly.... ;-)
"Plač nad starými dobrými časmi" je sčasti nostalgia, ale podstatná časť má objektívne základy. Vtedy sa skutočne vyrábali najlepšie možné autá, ako to technika a um inžinierov dovoľoval. Žiadna plánovaná životnosť a kurvítka.
Tvoje odporúčanie pre nostalgikov, kúpiť dobový voz v perfektnom stave a jazdiť na ňom denne nie je relevantné. Auto ako zložitý mechanizmus vekom degraduje bez ohľadu na to, či sa na ňom jazdí alebo nie. Ale poviem ti, keby dnes spravil mercedes reedíciu 190D tak stojím prvý v rade na predobjednávku. To auto by mi vydržalo do konca života.
MB 190D - OK, takže se tady bavíme o tom, že by sis koupil řekněme 1,3 tuny vážící auto s atmosféricou naftou.... nové, jo? Kolik by jsi za něj dal? Dal by jsi za něj opravdu třeba aspoň 300 tisíc korun?
Nevšiml jsem si, že by tu kdokoliv plakal nad starými časy. Leda tak ty, při vzpomínce na "devizové" Chorvatsko. Kdyby ses hlouběji zamyslel, pochopil bys "hodnotu" těch tehdejších vozů. A ocenil bys je. Nejde samozřejmě o to, porovnávat výbavu, jde o to, vidět v toku času, jak krásná auta se vyráběla. A technika? Včera jsem viděl nějaký televizní šot, v němž s-klase (v experimentální výbavě) projel bez zásahu šoféra velkoměstem. Normálně se mi z toho chtělo plakat.
Když tu chceš psát a předpokládáš, že by to zde mohl někdo i číst, přečti si napřed v těchto souvislostech Orwella (1984), Bradburyho povídky a Zamjatina (My). Já jen, aby za tebe do pěti let neklofal tvé zdejší diskusní naivity nějaký tvůj... kyborg.
Já viděl 3er, s "radarem" od Bosch a myslím že to bylo v Prima Autosalonu. Podle jejich slov je to jen otázka času a vůle zákazníků, kdy takový systém budou schopni dodávat automobilkám, ačkoli dopracovaný ho určitě ještě zcela nemají.
Přesně tak - důvod, proč jsou dnešní auta tak dobrá, jak jsou, jsou právě tihle třicátníci, jež museli výrobci časem překonat.
Jsou to krásné vzpomínky.
"Das Auto" jsem viděl jako součást jednoho sloganu už na zadním skle Fiatu Uno mk1 dovezeného z D. Už si nepamatuji na celé znění toho sloganu, ale každopádně Lidovůz rozhodně není první a pravděpodobně ani poslední, kdo "Das Auto" někdy použil.
ach jaj..... boze na spomienky z detstva ako som listoval stare casopisy STOP z 80-90 rokov co sme kupovali a slintal pri pohlade na countach.... na stare 205ky ci defendery na camel trophy ktora sa jazdila na defenderoch v skutocnej dzungli nie ako dnes..... na hrkalkach kdesi v pusti kde robia z toho show... stare casy ked sa nesetrilo na nicom.... ked kazde auto malo svoju dusu a vedelo vyvolat emocie a radost..... casy kedy auta kvoli zrazkes s chodcom nemuseli vyzerat ako nejake scifi tucne hroudy kdesi z vesmiru.... ach jaj...
Souhlasím, také se mi líbí hrany, ale já tě nechápu. Tobě se líbí hrany u starých aut, ale kritizuješ auta jako Rapid nebo Octavia, že mají nudný design?! Vidím 2 možné důvody:
1. Znak na kapotě
2. Mindrák ze značky
Tolik velkosériových novinek na jediném autosalonu vypadá dnešní optikou aż skoro neuvčřitelné. Nëco na té soucasné krizi asi bude. Zvlašť mistní makaron club (v čele s wolffem) může jen zatlačit slzu.
Tak to si opravdu nemyslím. Auta, která vypadají více zastarale, mají b sloupek řešený v barvě karoserie. Byť je třeba uznat, že to je tehdejší low-end a to vč. Golfu II a že i dnes se tohle řešení u levných aut používá viz. Dacia. Také je na tom vidět, jak se tyto vozy postupně propracovali na vyšší pozici v rámci hiearchie modelů, nebo v dalším případě, jak pokročil design u základních modelů.
Tak na ten padesátý si ještě a dlouho počkáme. ;-) Navíc nemůžu říct, že by se mi 911 v posledních letech nelíbila. Tento tvar nemá cenu měnit, spolu s číselným označením je to obchodní značka.
... že väčšina týchto áut je pekne pokope, v jednej hale vystavená na práve prebiehajúcom frankfurtskom autosalóne pod názvom "The Stars of 1983". Pekné cestovanie v čase. :yes: