Pětková řada automobilky BMW prošla v polovině loňského roku modernizací. Vyzkoušeli jsme verzi Gran Turismo s nejsilnějším turbodieselem a pohonem všech kol.
Moc dobře, že tahle odpudivá zrůdnost žádnou konkurenci nemá. Doufejme, že ani mít nebude. Doufejme v soudnost ostatních výrobců, když ji Mnichovani dávno ztratili ... FUJ, HNUSNÉ, ODPORNÉ, ZBYTEČNÉ, NEVKUSNÉ ...DĚS BĚS !! :no: >:D
Tak si to auto prostě nekupuj pokud se ti nelíbí ;-) V každém případě si myslím, že to auto má nedocenitelné kvality co se týče podvozku (ze sedmičky samozřejmě) a vnitřního prostoru. Ani v sedmičce totiž není tolik místa. PS: to označení odporný mastodontní prasopes máte odkud? Od manželky z dnešního rána? >:D >:D
...až přestaneš bejt klukem, až klouby a záda připomenou se každý ráno, až víc než postele tvar její výšku řešit budeš...pak vzpomeň si na 5GT.
Tisíckrát psaný a stejně některými nepochopený.
Jezdíš celej život v BMW, začal jsi trojkou, přešel na pětku a možná i sedmičku. V garáži ti stojí Z1,3 nebo 4. Ale dvacetkrát denně už prostě dolů sedat nechceš, jen se jemně přikrčit a přirozeně sednout, přitom SUV pro tebe není cesta...
Sakra co je na tom k nepochopení! Tohle auto předběhlo v rámci D3 dobu!
R-Klasse nemá smysl zmiňovat, to je prostorově jiná liga postavená na podvozku SUV. Tam jsem nacpal na každý křeslo jednoho člověka, na pátý ve třetí řadě ještě nejmladšího syna, dal tam bagáž, lyže, psa a mazal přes celou ČR. Pořád jsem ale řídil těžkotonážní SUV. Tady ještě stále řídíš víceméně osobák.
Věřím, že nástupce bude...i já mám už občas tuhý kolena ;-)
velice trefné :yes: Před faceliftem trochu "neotesané", ale i tomu člověk velice rychle přivykl... Rkový mercedes už zestárnul, a ať se dívám kdekoliv, nikde nevidím tak povedený kompromis.
Souhlasím s tebou. Ale to auto je pro mě až příliš vykalkulované, příliš racionální. Veřím, že při každodenním užívání funguje velmi dobře.
Ale nevím z jakého úhlu se na něj dívat, z žádného mi prostě nesedl. Je zvláštně přifouklé, jinde zase sražené...pro mě nevyvážené, nemá to šmrnc, neotočím se za ním.
Tak tady v tom tvém výčtu jsi nakonec zúžil cílovou skupinu na vysloveně pár lidí na celém světě... Jestli se kvůli tomu BMW tento výtvor vyplatí vyrábět zjistíme až s příští generací. Respektive zda bude vypadat stejně...
30-ti letý lidi dnes skučej jak je něco bolí. To, že nahrazujeme reálnou denodenní fyzickou aktivitu víkendovým sportováním nás příliš neochrání. Cílová skupina? +45 je jedno jestli muž nebo žena.
Jak píše webpaja, plus bych zmínil úspěchy aut typu renault captur, který je možná zdánlivě daleko od 5GT, a karosářsky spíše k SUV, ale odpovídá na podobnou poptávku jako 5GT, jen v jiné třídě za jiné peníze. Lidé prostě chtějí auta, která umožňují komfortnější nastupování, vzpřímenější posaz, víc prostoru při stávajících rozměrech, lepší přístup do kufru atd. Jinými slovy, 5GT není prodejní pecka, podle mého se tluče s řadou X, ale docela bych si vsadil, že další generace bude.
Kamos vlastni predfaceliftove gt, bracho ho mal vo vyhlade ako jedneho z kandidatov namiesto vecne sa rozpadajucich R-R. Takze som sa parkrat zviezol. Jazdi asi ako stary mamut.
Moj nazor je, ze je to BMW pre ludi, co nechcu BMW.
Pravda, to auto je funkčně výborné, jak jsem psal kdysi v jeho testu, je to první skutečně praktické bmw, jezdím občas na jeho zadní pravé sedačce a není moc aut, kam bych si na tohle místo sednul raději. Prostor, komfort, pohodlí, z hlediska funkčnosti není GTčku opravdu moc co vytknout, snad jen velikost kufru, kde místo zbytečně zabírá twindoorový mechanismus, jako čistý liftback by GT mohlo vypadat lépe a mělo by větší kufr.
Ovšem vzhled je problém, facelift pomohl, zjemnil tvary, ale i tak, 5GT je zvenku nebavorácky disproporční a nevzhledné auto. Interier je naopak parádní, moderní a nápaditý. Celkově je to docela rozporuplné auto, jakkoliv se mi jako cesťák nesmírně zamlouvá, neumím si představit, že bych se na něj s radostí v oku chodil dívat do vlastní garáže. ;-)
Souhlasím, že se nejedná o designovej klenot. Problém ale vidím ve výkřicích typu "vosofčeláka". Je potřeba se vymezit proti podobným diskutérům. To, že vzhled není apriori přitažlivej nevypovídá zhola nic o zaměření a kvalitě auta.
Většina těch kluků tady, kdyby bylo v jejich cenový skupině a za sedan by měli připlatit 50k odjede v GT...protože ono je vlastně zajímavý. ;-)
To auto si podobný komentáře nezaslouží. Pokud se tu kulturně někdo vyjádří o tom, že ho 5GT vzhledově netrefilo, nemám problém. Ale ať si ho jde vyzkoušet, pak ať si sedne do libovolný SUVky. Poleze se mu do ní povětšinou hůř, řídit se bude hůř a plačky nad nekomunikativností řízení budou exponenciálně vyšší ;-)
hlavně je potřeba si uvědomit, že je to auto, které míří na jiné zákazníky, věkově spíše starší. není to úplně klasický bavorák, i když má hodně společného s jinými.
mně se třeba rozhodně líbí víc než X6ka a dává mi víc smyslu.
Tak oproti X6 vyzerá všeko lepšie a aj dáva viac zmyslu >:D:yes: Ako už písal Dinar vyššie, z funkčnej stránky nie je veľmi čo vytknúť ale kúpiť si ho za vlastné? Tak to teda nie.
no neviem, mne sa to auto paci viac a viac, ,a po FL (na obrazku) vyzera este lepsie,je pravda ze ked som ho videl 1x, tak som krutil papulou, ale teraz... a ked ma niekto problem s designom, staci decentnu upravu a hotovo ...
[odkaz]
Pokud by byla cílová skupina tato, tak by bylo mnohem logičtější udělat z toho kombi na zvýšeném podvozku, protože vzhledem k tvaru zadních dveří by bylo pro ty revmatiky celkem problém se tam naskládat.
A pokud by to bylo bráno čistě z pohledu samostatně jezdícího řidiče tak má mnohem větší logiku nějaké menší SUV (tím nemyslím X5 a X6) :-!
Tohle totiž nemá s Gran Turismem nic společného :*)
Tvar zadních dveří vs. majitel vozu? Nebavíme se o limuzíně, nicméně i v 5GT se dá vzadu parádně cestovat. Stejně tak ne každej chce kombíka a pokud si zvykneš na určitou třídu auta, pak tě X3 neosloví.
Pojďme si probrat co znamená Gran Turismo, kde se ten název vzal... Najdeš na wikipedii. Tady je velký, luxusní auto na velký cestování. Proč tedy ne GT?
ja bych jeste dodal,ze nekteri lide chteji kocar a presto nechteji 7-pro tyhle je Gt jak delane-neni okazale jako 7 a pritom prostorove a pohodlim na stejne urovni..Muzeme debatovat o rozdilech v jizdnich vlastnostech atd.,ale to je tak jedine,co s tim muzeme delat:-)..
ani erko ani getečko to dizajnovo nezvládli. Asi preto, že sa to zvládnuť nedá. Spojiť autobus, osobák a kupé do niečoho pekného je ťažké. Určite to má svoje kvality a praktické výhody, ale ani jednému z týchto modelov sa o tom veľa zákazníkov presvedčiť nepodarilo. Prekvapili ma tie mínusy - u tohto auta by som väčšie rázy, svist a odtažité riadenie nečakal. Dúfam, že to auto naozaj nepredbehlo dobu, to by nás čakal ošklivý autovek.
Je to ohrátá písnička, ale asi proto, že design je čistě subjektivní věc a co se tobě nelíbí, tak pro druhýho to může být klidně designovej vrchol. Jinak je to auto technicky na naprosté špici, skloubuje praktičnost, nesmírny pohodlí i trochu té sportovnosti ... Myslím si, že dostatečně výstižně tu 5GT popsal ve svém příspěvku "webpaja", víc k tomu asi není co dodat. Tomuhle autu každý vytýká jen design, že je to obluda a já nevím co ještě, ale tohle všechno jsou jen subjektivní pocity a když má přijít přímá, konkrétní kritika na nedostatky tohohle vozu tak ejhle ... nějak to vázne. A to je to, proč se najdou lidi, co za něj vysolí takovy peníze - to auto totiž moc slabin prostě nemá :yes:
Je fajn,že se ti to líbí,ale já jen říkám svůj názor,je to PODLE MĚ opravdu nejškaredší BMW,jaké kdy bylo vyrobeno a jestli se to někomu líbí,no tak se mu to prostě líbí,já mu svůj názor nevnucuju,jen ho tady prostě píšu.
Samaeli, já ti rozhodně nic nevnucuji a tvůj názor ti neberu, jen jsem odpovídal na tvůj příspěvek, že nechápeš, jak za takovou "obludu" může někdo vysolit tolik peněz - a ostatně to je také jen můj názor, za kterým si ale stojím. A pleteš se také v tom, že se mi 5GT líbí. Upřímně - nelíbí se mi, v mých očích je nevyvážené a neoslovuje mě ani svojí velikostí atd. V druhé řadě na něj hlavně ani přinejmenším nemám, ale i kdyby ano, tak bych já osobně dal stejně přednost trojkovýmu Touringu v plné výbavě, přičemž bych na tom byl finančně stále líp, o image, že je to "jen" trojka mi rozhodně nejde a velikostí/praktičností by se jednalo pro mě o bohatě dostačující vůz, navíc z mého pohledu je právě současná trojka (nejen) designovým vrcholem BMW :yes:
Chápu že tento model asi nepadne do oka každému. Asi před rokem jsem měl možnost se v této verzi svést (530d Xdrive) a pro toho kdo nechce Touring, ale třeba zase nemusí SUV, tak to musí být náhodou zajímavá alternativa.
Souhlasím s tím, že ten zadek zrovna neoslňuje krásou jako třeba 6 series. Ale, tvrdit o tom, že je to vyloženě obludné auto je dost přehnané.
Nejsem fanda digitálních budíků,podle mě na klasické analogy nic nemá,ale ta příplatková přístrojovka je skvělá. :-)
Když už digitály,tak takhle, aby se daly měnit podle jídních režimů,alespoň mají fakt smysl ...
Otázkou je nakolik má smysl režim sport a sport+ ve vysokém dieselovém SUV nebo co vůbec je.Jsem zvědav až budou z dnešních aut ojetiny a podobné hračky se zaseknou třeba na režimu sport,kdo podobné věci bude spravovat..
Ano, už jsme se o tom rozepisovali pod článkem o S-coupe, jakkoliv mám na digi budíky stejný názor, tedy zlaté analogy, pak způsob jejich provedení v bmw je nejspíš tou správnou cestou. Jednak díky reálným obroučkám umí mnohem lépe navodit plastičnost než třeba zmíněný Mercedes, jednak různými režimy zobrazení využívá potenciál digitálu, tj. jen tupě nekopíruje analogové budíky. Principielně mi digitální přístrojovka není po chuti, ale jestli nějak, pak nejspíš podobným způsobem jako tohle bmw. ;-)
Diskuze na ACZ se vždy soustředí na designovou stránku testovaného auta. Asi je to přirozené. Přesto s ohledem na poměrně pravidelné výsledky takových "diskuzí" bych rád protlačil to, aby se diskutující více snažili zapojit do "testování" aut (příležitostí je alespoň v krajských městech dost a dost) a připojovali také postřehy z oblasti jízdních vlastností, ergonomie, výbavy, drobností a maličkostí, na které profesionální novináři už trpí provozní slepotou.
Jezdil jsem např. s GT5 před faceliftem v Rusku, a překvapilo mě naladění podvozku v režimu komfort. Takovou rozhoupanou loď jsem naposledy řídil, když XC90 přišla na trh. Docela mě to od BMW překvapilo a pak jsem už používal jen Sport...
A co se týká ergonomie, napočítal jsem v dosahu řidiče celkem 41 tlačítek a dalších 12 na volantu. To zde nebylo v testu zmíněno. Přitom tento fakt potvrzuje 2 věci: a) Insignia nebyla žádnou výjimkou a novináři neměli právo opisovat jeden od druhého mantru o přetlačítkování jejího kokpitu (napočítali pouhých 36 tlačítek!) a b) přímý přístup k funkcím je zcela nenahraditelný. Dotykové displeje jsou slepou uličkou a snad brzy budou zakázány ;-) ...
ja mam pocit ze mnoho vyrobcov vidi buducnost prave v dotykovych displejoch a tiez z toho vobec nie som nadseny.... niet nad klasicke robustne a dobre fungujuce tlacitka rovnako ako aj nad klasicke budiky u auta.... mozno sa casom historia bude opakovat a vyrobcovia sa casom vratia naspat k tomu od coho sa dnes snazia silu mocou odtrhnut, pritom povedzme si pravdu... zranitelnost disleplejov je urcite vyssia ako zranitelnost tlacitiek a zivotnost nizsia ako zivotnost tlacitiek .. rovnako obsluha... je lepsie si klimu nastavit pootocenim velkeho kolecka rutinne jednoducho bezpecne za jazdy ako kdesi klikat na displej ako v P308 .... neviem co nuti vyrobcov hladat zlozitejsie menej bezpecne a kratkozivotnostne riesenia ktore uprednostnuju pred funkcnejsimi spolahlivejsimi a trvacnejsimi rieseniami.... mozno je to tlak na cenu a nizke naklady... neviem .....
najkrajsi kokpit mala stihla stara 5ka este pred banglom .. jednoduchy prakticky, elegantny ( nadherne vyplne dveri, drevene listy pod volantom ), funkcny, kvalitny sportovy ( nechyba klasicka rucna brzda ) a vydrzi vecnost :yes: [odkaz] a aj vyzera lepsie ako tie nove interiery co je neskutocne ale je to tak ... skoda ze zlate casy sa uz nikdy nevratia... raz darmo.. kedysi sa robili auta poctivejsie a slo vyrobcom o ine hodnoty ako dnes... mam pocit ze dnes sa auta robia uz skor viac na zabavu a hranie a rozmaznavanie sofera ako aj odputavanie jeho pozornosti ako na bezpecne normalne jazdenie ... stare zlate casy su zrejme uz nadobro prec ... na jednej strane mame v aute 10 airbagov a super kamery a deformacne zony ale na strane druhej vodica odputava 10 displejov, mame hrube stlpiky cez ktore nevidiet do stran na cestu... otazkou ostava co je skutocne lepsie riesenie .... mne sa viac pacili starsie casy priznam sa .... 90 roky boli roky skutocne peknych stihlych uz modernych ale nie prehnane elektroniku prepchatych aut.... zlate roky poctivych kvalitnych aut ...
Nic proti tlačítkům, ale kdo jich napočítal v interiéru Insignie 36, by se měl vrátit do základní školy. ;-) Když dojde na tlačítka, spíš než jejich celkový počet je důležité jejich rozmístění.
Vačšina súčasnej produkcie BMW mi nie je dizajnovo "pochuti". Ale na rozdiel od ostatných, sa mi 5GT páči.
5GT mi príde ako kvalitne navrhnutý crossover:
Komfort limuzíny, praktickosť kombi, vyhľad SUV, "chuťovky" v podobe bezrámových dverí, 4x4, panorámy a iných.. je výborne namiešaný autokoktejl.
Keby bola otázka nového auta aktuálna bolo by v úzkom výbere. :yes:
Auto to bude jistě dobré a jízdně kvalitní.
Design je ale prostě podivný.. 8-s
Při délce přes 5m je velmi malý zavazadelník.
Smysl auta mi trošku uniká , a jeho nízké prodeje hovoří za vše.
byť mám s tímto vozem najeto méně než s 911 tak bych mohl psát knihu...hororového zaměření ovšem. S bmw nemám zkušenost žádnou a myslím, že ani mít nebudu. Bangle je fuč a zbytek mi přijde více méně o ničem. ;-)
Řekl bych, že je tady skoro povinností otestovat jakýkoliv model s naftovým třílitrem, pohonem všech kol a automatem. Škoda. Rád bych si přečetl recenzi třeba 550i.
Bohužel, testují jen to, co je v press fleetu a co dnes frčí. A když zajdeš k dealerovi, že chceš sjet šestiválec třeba v manuálu, řeknou ti, že my vedeme jen M pakety v iksdrajvu. Prostě to, co se dnes prodává jak housky.
Taky se dá o tobě říct, že máš velmi omezený názory a nepíšu o tom palcový titulky. Navíc zatímco 5GT je pro někoho nevzhledný, je to subjektivní rovina. U tebe objektivní ;-)
No když test píše někdo jiný než je ve videu, začíná to být vždy zajímavější >:-[]
Nevím, proč p. Vaverka působí tak hrozně utrápeně - to si v redakci losujete černého petra, kdo půjde před kameru?
Trochu nerozumím tomu, jak to tedy je s tím komfortem. Mám tomu rozumět tak, že 5GT má komfort 7, tzn. že 7 na nerovnostech "bouchá" 8-s ? Tomu se mi opravdu nechce věřit.
No a že by se za takovýto vůz nemusel stydět ani Mercedes? To snad znamená, že p. Vaverka raději Stuttgart >:D;-)
První odstavec testu je opět jasná rétorika automobilky, 5GT že je snad ještě krásnější? 5GT bylo nevzhledné už od prvopočátku, s FL se snad podařilo tu nadváhu a linii lépe skrýt...
No a nadpis bez konkurence - a pak dostane 4*? Tomu říkám Das ist logisch >:-[]
Tohle asi není otázka pro redakci. Otázkou je, co je k dispozici u novinářských vozů... A druhou stranou je, že u většiny tebou uvedených vozů ten diesel dává smysl. Tedy snad až na Ceed/Golf/Leon, kde už benzin smysl (přinejmenším) dává.
Předně musím do Mnichova vyseknout poklonu - z tak nevzhledné hordy plechu a neharmonických linií vykřesat alespoň vzhledově akceptovatelný kousek... Bravo, bravo. Sice je k tomu třeba ledvinka z dinosaura či odtrhová hrana na víku, za kterou by se nemuselo stydět ani Subaru WRX >:-[] ale proč ne. Zavalitost zkrátka vyžaduje, aby detaily nebyly velikosti detailů.
Kde mírně ztrácím pochopení, je ztráta typických angels eyes. Nevím proč stále musí mít někdo snahu zdokonalovat dokonalost. Kolo zůstane vždy kulaté a kdo jej jedou vyrobí šišaté, tak lepšího efektu nedosáhne... Kruhové prstence zkrátka podle mého nezestárnou nikdy.
5GT ale vcelku chápu, umím si představit klientelu a v zásadě pak i rozumím volbě 5GT. Marnit čas dojížděním autem na dlouhé trasy, v podstatě po tomhle zřejmě sáhnu raději než po klasické řadě 5. A o tohle zřejmě šlo v prvé, resp. páté GéTé, řadě.
Spíš by mě zajímalo, kde nahnali těch 50 l zavazadelníku. Že by to bylo jen jiným víkem kufru, se mi nechce věřit. Tím spíš, že si nemyslím, že v téhle kategorii by se hrála bitva o objem zavazadelníku :-)
no však, vždyť píšu, že 5GT raději než klasické 5. Klasický zákazník 7 podle mého 5GT nezvolí, 7 je totiž 7 i proto, že to je krásný klasický sedan. Jinak se to mohlo jmenovat 7GT...
5gt je podle me srovnatelna s x6, uplne stejne osklive, pro lidi bez vkusu( stejne jako panamera), ale presto jich potkavam spoustu. jedine vysvetleni, ktere me napada je ze si to lide kupuji jen na to aby ukazali ze na to maji. jinak nevidim duvod v techto krizencich..
ale asi jsem jen prilis konzervativni a nemam rad kompromisi typu : offroad a coupe, limuzina a hatchback, porsche a 4 dvere.
a vzhledem k velikosti vsech priplatku neni 500 za 7 tak moc, radeji bych jezdil v cerny 7 v holobytu nez v 5gt s lepsi kuzi a hezky barve (mirne nadneseno)
Nie je pre každého. Jediné čo sa k tomuto autu dá povedať je, že nie je pre toppera :-)
Je pre pánov v rokoch, s boľavým chrbtom a odrasteným na baworákoch. Proste má to auto svoj zmysel, vidno to na cestách, je ich celkom dosť. Naposledy ma jeden rozčúlil, dedko v baretke, v strednom pruhu na diaľnici. Keď som ho vytruboval, nechápavo pozeral. A taký v tomto jazdia, je to proste auto pre nich.
Ja neviem, ľudia, čo sa vám nepáči? Že ja na trhu toľko značiek a modelov áut, že si vyberie naozaj každý? Alebo že sú na trhu aj autá, ktoré sa nepáčia práve vám? Však je to O.K., veď tie "škaredé a zlé" autá nie sú na trhu jediné.
Ja osobne som tiež ešte nepreferujem výkon a luxus, a to aj z dôvodov stavu peňaženky, a možno na to ešte nemám vek. Ani jedno z toho nie je hanba. Obľubujem pragmatickejšie modely. No a čo? Preto nebudem kopať do iných.
BMW sú sakra premakané a poctivé autá, kto tvrdí opak, asi nemá niečo v hlave vporiadku. Súčasný dizajn BMW mi ešte príliš neladí, Bangleho smer bol odvážny a svojim spôsobom obdivuhodný, teraz sa línia dizajnu BMW ťahá popri kanáloch predajnosti... Ale interiér sa nedá nepochváliť, ktorý Hyundai má lepší...? Hoci mám okolo pravého kolena rád priestor a toto veľmi priestorne v týchto partiách nevyzerá, tvary, farby a materiály tvoria asi jeden z najlepších celkov, čo sa dajú kúpiť.
Celé auto vyzerá priestorne a pohodlne, výkony určite nezaostávajú. Pre niekoho možno príliš high-tech, dvojité otváranie kufra na mňa tiež pôsobí rozpačito a príliš robustne, či dokonca zbytočne. Ale v tom to je, asi som proste k autám tohto druhu ešte nedorástol. A možno ani nedorastiem. Ktovie, spýtajte sa ma o pár rokov. ;-)