První věc, která mě napadla - má to vůbec smysl vyrábět? Třída E, s cenou přes milion, opravdu si někdo bude kupovat kvůli tomu, že ušetří na palivu? Pak mi to došlo. Nebude, ale o tom to neni. Už jenom ten společenský kredit a vědomí - jezdím na CNG, zachraňuji planetu. Kolik lidí si kvůli stejnému důvodu pořídilo Priuse, že? A tohle je alespoň stále pořádné a hezké auto. Další plus pro někoho - alternativní palivo = nulová silniční daň... Mýlil jsem se, tohle své kupce taky najde. Sice jich nebude moc, ale budou.
jj
s CNG/LPG [odkaz] MOC PLANETU VÁŽNĚ NEZACHRÁNÍŠ !!
CNG - ZEMNÍ PLYN Z RUSKA
LPG - ROPNÝ PLYN Z RAFINACE
a
pořát je to NEEFEKTIVNÍ SPALOVACÍ POPELNICE co :
= jen 30% energie převádí na kola
= a 60% jen do chladiče [odkaz]
+ k tomu tepelná ztráta tření brzd
+ tepelná ztráta tlumiče [odkaz]
+ tepelná ztráta ve výfuku
SPALOVACÍ POPELNICE JSOU NEEFEKTIVNÍ KŘÁPY [odkaz] KTERÝ LEDA PLÝTVAJÍ ENERGIIÍ [odkaz] A PŘISPÍVAJÍ KE GLOBÁLNÍMU OTEPLOVÁNÍ PLANETY !!
JE TO 1 MILIARDA+ [odkaz] POJÍZDNÝCH TOPIDEL !!
JE TO DOČASNÁ PŘECHODNÁ ACCEPTABLE ALTERNATIVA K:
no přeci k ELEKTROMOBILU ;-) [odkaz]
s
1) elektřinu vyrábějícíma tlumičema [odkaz]
2) elektřinu vyrábějícím regenerativním bržděním [odkaz]
3) INDUKČNÍM BEZDRÁTOVÝM DOBÍJENÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz]
4) POLOROBOTICKÝM ŘÍZENÍM !! [odkaz]
JINÝMI SLOVY VŠECHNO DOBRÝ OD ELEKTRIKY :-)
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Tepelná ztráty jsou rozděleny zhruba 1:1 mezi chladič a výfukové plyny, takže ve výsledku zhruba třetina energie jde na kola, třetina do chladiče a třetina vyletí výfukovými plyny.
BTW Spočítej, jaká je účinnost tohoto cyklu: uhlí->kotel->turbína->přesnos elektřiny->nabíjení baterie->pohon kol. Uvidíš, že se dostaneš taky někde k 30 %. Pohon aut uhlím planetu taky nezachrání ...
Už mám toto individuum na hejtu. Je to tak. Výhodou (nebo nevýhodou) auta na elektřinu je přesunutí problému „jinam“. Což se hodí do města - hustý provoz, méně zeleně apod., hodně chodců. Pokud nebudeme schopni vyrobit elektřinu líp, mimo město to nemá absolutně smysl. Tady bych osobně už jen z technického hlediska hlasoval pro zemní plyn. Do vodíku se nikomu chtít nebude. A do fúzních reaktorů taky ne. Snad pomůže lepší zpracování jádra. Obnovitelné zdroje jsou, jak známo, na dvě věci. Máme síť stavěnou na těžký průmysl a obří přečerpávací elektrárnu, ale i tak máme s těmi německými šílenosti co dělat, aby nám to nepadlo. ;-\
Ty si clovece uplne zadubeny,alebo si nejaky predajca elektrickych aut. Uz tu bol kopec clankov o elektromobiloch a ich ,,ekologicnosti" a ty si tu stale meles tie svoje nezmysly. :no::no: >:-[]
mýlíš se v základní věci a tou je předpoklad, že vlastnictví vozu za více než milion znamená, že kupující není šetřílek.
Před pár lety, kdy Panamera byla v ČR známá tak maximálně ze stránek internetových serverů si tak stojím v Aldi, před námi dva postarší němci, nákupní vozík plný těch levných potravin a akdyž jsem je pak potkal na parkovišti, nákup si skládali do úplně nové Panamery.
Lidé jsou zvláštní. Nevěř tomu, že bohatí nešetří...
V Německu CNG auta hodně používají taxikáři. Ušetří peníze na palivu a mají různé výhody. Jinak ve vyšší střední třídě se v Evropě odhadem 80 % aut prodá v dieselu, takže jde vidět, že i bohatí chtějí šetřit.
Libore, auto na plyn jezdí za korunu, na naftu za dvě a na benzín za tři /přeháním, pro zjednodušení/.
S plynem najedeš 5000 km za 5000, s naftou za 10 a s benzínem za 15.
Najedeš ročně 60 000, a proti naftě ušetříš stejné peníze, a proti benzínu ještě dvakrát tolik. To už je pro mně statisticky významné...
Nehledě k tomu, že nemusíš řešit trable moderních dieselů a poslouchat klapání...
Jen ten dojezd:-(
No a patrilo by sa dodať ešte, že nie celkom rozvinutá infraštruktúra, predovšetkým u nás a smerom na východ detto. Na západe to zrejme bude o inom. >:D
Mno, tá domáca plnička mi fakt pomôže ak sa vyberiem na služobku alebo dovolenku niekam 1500 km ďaleko :D. Ale beriem, že taxikárom, alebo tým, ktorí jazdia poväčšinou rovnaké trasy a vedia si do nich zahrnúť aj CNG čerpačky to bude vyhovovať.
když žiješ v Praze nebo v Brně nebo v jiném krajském městě a hodně času strávíš ve městě, tak je CNG v pohodě... keď sa vyberieš na služebku, tak zjistíš, že po cestě je spousta plniček CNG, jen asi budeš muset sjet z dálnice...
Žijem v krajskom meste na východe Slovenska v Prešove. Najbližšia plnička je v Košiciach, ďalšia v Michalovciach, pretože tam majú autobusy s týmto pohonom. Inak čo som sa díval na sieť staníc CNG na Slovensku, tak je ich 14, väčšinou na západnom Slovensku. No a moje služobky dosť často vedú na balkán a tam ... skúšal som sa k niečomu dopátrať ale marne. Z môjho pohľadu to zatiaľ v tomto momente veľa zmyslu nedáva, ale s rozvojom infraštruktúry to bude zase iné vhodnejšie.
To auto ma potencial, ale bohuzel nevyuzity. Pro taxikare zrejme furt OK, ale na nejake delsi cesty se musi clovek bud smirit s neprijemne castym tankovanim, nebo s tim ze moc neusetri. ;-\
CNG je super pro MPVčka, tam bývá dojezd okolo těch 600 km.
Tohle auto je určeno hlavně pro taxikáře, kteří jezdí po městě, kde by se nafta zbytečně trápila, a kterým nevadí jednou denně natankovat. Ti ušetří nejvíc a tady dává smysl nejvíc, což je vidět taky na ojetých kusech na mobile.de
CNG je mi moc sympatické, ale dojezd 350 km je pořád málo. I když první generace měla dojezd 200 km, takže pokrok tu je:-)
Jak pises, ale nechapu proc si to auto drzi tak velkou nadrz na benzin na ukor nadrzi na plyn. 30 benzinovych litru jako rezerva a zachrana pri hustote site benzinovych stanic musi stacit vzdy a usetrene misto smele venovat nadrzim na plyn.
Jinak je to i v teto inkarnaci stale jen ono auto pro taxikare, s progresem ktery predvadi (dojezd o 150km vetsi nez posledne) to ale bude za 2 generace pouzitelne auto >:D
Ten kdo má na E neznamená, že už na prachy nemusí hledět. Nejde o šetření, ale zbytečné plýtvání. V reálném světě se prostě berou odděleně náklady na auto a náklady na PHM.
Jsou země, vyspělejší než náš blbákov, kde na ekologické auto máš slevy na nákup, provoz......Tam jsou i běžní lidé, kteří si pořizují E-Class a pro ty je CNG verze dobrá.
Navíc v mnoha zemích s vyšším životním standardem je celkem rozvinuté to, co se tady snaží rozjet Škodofka - operák pro soukromé osoby, takže není takový problém, dostat se ke slušnému autu a nezadlužit se kvůli tomu na x desítek let.