Opakovaně autoři článků na auto webech, včetně některých diskutujících, pláčí nad Evropskou unií.... "EU může za downsizing a za malé motory". A tady dává MB jasnou odpověď, že je to nesmysl. Vyvinuli vlastní velkou V8, která splňuje normy Euro6. Takže to vše jsou jen kecy konkurence, která jen šetří výrobní náklady a šetří na zákaznících a na oko tím "uměle" snižuje spotřebu.
Krom toho START STOP přece nevadí. Ve sportovních režimech se u AMG vozů vypíná a i v comfortním módu stačí zmáčknout jedno tlačítko...to jen pro ty, co mají mindrák z mládí, jak jim chcípal motor, když se učili se spojkou. HOWG
Nejde ani tak o euro 6, to strasi hlavne diesely, pro benziny se od euro 4 nic podstatneho nezmenilo (opravte me, jestli se pletu) ale o limity CO2 a nasledne pokuty za prekroceni, coz je urcite pripad i tohoto motoru. Prave proto jsou peti, sesti a osmivalce vyhrazeny pouze zbytecne vykonnym a drahym top verzim.
Nechápu proč všichni pláčou. Momentálně žijeme v éře, ve které vznikají snad ty nejlepší motory všech dob. Tady je takový můj malý výčet jako důkaz:
Ferrari V8 4.5 l - 458 Italia, 458 Speciale (nejlepší V8, která se kdy objevila v silničním autě)
Ferrari V12 6.3 l- F12 Berlinetta, LaFerrari (nejlepší motor současnosti, který jen těžko bude překonán, výkon 800 koní z atmo, charakter jako blázen a nejlepší zvuk automobilového světa)
Aston Martin V12 6.0 - One-77, Vanquish, V12 Vantage S - fenomenální motor, kdo nezkusí na vlastní kůži nepochopí
Lamborghini V10 5.2 l - Gallardo, Huracán - hotová klasika, krásně medově znějící motor
Lamborghini V12 6.5 l - Aventador, Murcielago SV - tradiční dvanáctka z Itálie, zejména v Murci SV byl dotažen k dokonalosti
Pagani/AMG V12 7.3 l - Zonda - pekelnický motor, který trhá ušní bubínky
Potom jsou tu velkoobjemové V8 od Maserati/Ferrari, Jaguaru, AMG, velmi povedená vé-osmička od McLarenu, V12 od AMG, skvělé šestiválce Porsche, Jaguaru a Lotusu...
Nějak si nevybavím dobu, kdy by to bylo lepší z hlediska poměru obsahu, točivého momentu a opravdu využitelného výkonu.
Jo? A kolik z tebou uvedenych aut vidas na silnici, nebo je ridis? Za prachy se da koupit ledacos, ale realita je takova, ze misto sestivalcu jezdi ctyrvalce a misto ctyrvalcu trivalce.
Však to nikde nepopírám. Teď ale píšeme v diskuzi pod článkem, který se týká sportovního auta ne? Osobní a spotřební auta jsou v kelu, o tom žádná, vypínání válce u trojhrnku je už opravdu na hodně hořké pousmání...
Přechod z 6.2 litru na 4 litry není downsizing?
Jaké kecy konkurence? BMW i Audi mají dvojitě přeplňované V8 podobného objemu už drahnou dobu, takže MB jenom srovnal krok.
Hlavně to není v případě M-B žádný velký inženýrský úspěch. Pro srovnání V8 z Californie T - 3.8 l a 560 koní. V8 3.8 Turbo z McLarenu MP4-12C přes 600 koní.
BMW V8 s turbem je nespolehlivá plečka, která nasashá co se týče spoelhlivosti amtosférickým motorům BMW po kolena, píšou to na každém druhém zahraničním webu.....