Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nový Opel Astra: První jízdní dojmy z Německa

Jako jediní novináři z Česka jsme exkluzivně řídili nejnovější generaci Opelu Astra. Natolik novou, že zatím nikdo ani neví, jak vypadá!
Zpět na článek
21. 5. 2015 08:20
21. 5. 2015 09:08
21. 5. 2015 10:01
22. 5. 2015 23:04
21. 5. 2015 09:09
21. 5. 2015 10:28
21. 5. 2015 08:20
Opel..?
Jak jsem poslednich par let Opel uz nejak prestal vnimat, tak musim rict, ze ted do toho slusne slape a je mi prijemne videt, ze si je vyrobce vedom, kde jeho vyrobky tlaci bota a ze tvrde pracuje na naprave. Tak jen do toho :-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
21. 5. 2015 09:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
21. 5. 2015 10:01
Re: Opel..?
Možná se vrátí časy kdy Astra zdatně soupeřila z Golfem o krále ve třídě!
22. 5. 2015 23:04
Re: Opel..?
a to bolo kedy? Moja zena ma astru H, sam som jej ju kupoval, ale objktivne, golf 5 je lepsi. to iste astraj vs golf6, astra g a golf 4, astra f a golf3
21. 5. 2015 08:33
mizerný výhľad
Už teraz je vidieť, že výhľad bude ako z tanku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MadPete
21. 5. 2015 12:05
Re: mizerný výhľad
Neboj, oni ty nálepky sundaj.
Avatar - KANKUNEN
21. 5. 2015 08:34
Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Design, váha, prostor a potom se nemůže stát, že by to auto bylo neúspěšné.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ozzman
21. 5. 2015 08:52
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Ještě to může zabít cena, protože věřím, že design Oplu nebude nějaké nemilé překvapení ve stylu vlnobití na karoserii, váhu stahují viz článek a když nenastane velké šetření, tak i interiér bude jistě patřit k tomu lepšímu, co je v nabídce (vycházím ze stávající Astry). Pokud nenastřelí rozumné motorizace za nerozumné ceny, bude se prodávat dobře :-)
Avatar - Emel
21. 5. 2015 09:01
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Ona se ani aktuální Astra neprodává vyloženě špatně...
Avatar - Ozzman
21. 5. 2015 09:08
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Také je to dle mne pohledné a kvalitně udělané auto, v kombiku se mi líbí velmi :-) Škoda jen, že váha dělá své a to i v případě Insignie. Tam, kde ti na Nižší střední pro klidného jezdce stačí základní motorizace (koncernové TSI, nebo litrové Ecoboosty od Fordu), bohužel u Opelu to chce jít výše a to i něco stojí. Přitom někomu by ta 1.4ka atmo stačit mohla.
Avatar - iudex
21. 5. 2015 09:20
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Súhlas, na jednej strane tá nadváha mala aj svoje pozitíva (pocit robustnosti, kvality a celkovo dospelejšieho auta), ale ten vplyv na dynamiku bol skutočne citeľný, tá atmo 1,6ka napriek dostatočnému nominálnemu výkonu 85 kW bola dynamikou na úrovni dvojkového Focusu so 74 kW motorom. Taký Golf s 90 kW TSI bol oproti 1,6ke o svetelný rok ďalej a čo som všade čítal, ani porovnateľná 1,4T v Astre dosť za TSI zaostávala.
Takže diéta a 120 až 200 kíl dolu bude iste citeľná a pozitívna.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2015 09:41
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
No právě a to je ten problém ceny, pokud chceš solidně jezdící Astru, tak musíš solit za silnější motor, než u konkurence, taky jí přeju ať odtučňovací kůra zabere :-)
21. 5. 2015 09:52
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Taky ale dost usetris na cene v porovnani s VW, kdyz k akcnimu ceniku dostanes jeste 15 a nekdy 25% slevu.
21. 5. 2015 10:16
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Základní TSI a EB nejsou na úrovni atmosférických 1,4. Ano, chce to silnější motor, což je spíš otázka spotřeby než ceny, protože Opel umí dobré slevy.
21. 5. 2015 17:52
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Trošku si protiřečíš. Oceňuješ, že ja Astra kvalitně udělaná a zároveń ji kritizuješ za hmotnost.
22. 5. 2015 05:22
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Prosím?
22. 5. 2015 12:50
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Taky v tom trochu hledám zmíněné protiřečení...
Avatar - white label
22. 5. 2015 13:15
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Ty trochu a já marně... ;-)
Avatar - white label
22. 5. 2015 13:14
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Kvalitně udělané auto nemůže být zároveň těžší/těžké?
22. 5. 2015 23:06
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
este jeden problem ma ten opel. astra j ma 4,45m, tj citelne viac ako napriklad golf7 a vnutri ma menej miesta ako v tom golfe.
21. 5. 2015 10:16
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Taky Oplu fandím, jakmile zhubne a trochu zlepší zmatený interiér a prostornost, tak si myslím, že v TOP10 modelů podle prodejnosti může být. Cena je srovnatelná s konkurencí.
21. 5. 2015 12:23
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Sukces nie jest gwarantowany:
1) Zmnieszyli auto i wyszedł znowu Fiat Bravo. No ile można powtarzać?
2) Auto jest mniejsze, to i musi mniej ważyć. Gdzie tu powód do chwały?
3) Tylko motory z direct injection. Czyli nie włoży LPG albo będzie bardzo drogie.
4) Znika Watts linkage. Wraca belka skrętna.
5) Standardowo koła 15''. A czemu nie 14'' byłoby jeszcze więcej miejsca w środku.
Avatar - iudex
21. 5. 2015 13:09
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Mit gondolsz, bárki megért téged ?
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2015 13:52
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
toto mi nerob, lebo nastartujem tanky.... >:-[]
Avatar - iudex
21. 5. 2015 14:45
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
Neboj, musel som si to dať preložiť do google prekladača. ;-) Ale vidím, že výroky slávneho rodáka zostávajú, aj keď sa na Jana už zabudlo. >:D
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2015 19:20
Re: Snad se Oplu podaří udělat skvělé auto
na neho sa nezabuda ... ;-)
A ak si ty niekde z "juhu", tak vdaka tebe a tebe podobnym sa ta "nevrazivost" moze dost zasadne zlepsit. ;-) Nehovoriac o tom, ze dokonca aj ja mam priamo v "Pešti" jednu "spriatelenu firmu", ktora sa zaobera renovaciami starych Porsche a pod... - kontakty este z cias, ked som sa bavil s T-613-ami... :-)
Avatar - Bubáq
21. 5. 2015 09:05
Tohle přeci není žádné "těžké maskování"
Polepit téměř sériovou karosérii potištěnou fólií dovoluje celkem spolehlivě odhalit jak proporce nové karosérie, tak některé detaily. Jediné, co je stále zamaskované, je C-sloupek. Tam zřejmě bude něco dost nového. Jinak tvary odpovídají skvěle odhadnutým kresbám pana Larsona (jako obvykle).
Naproti tomu si dovolím tvrdit, že přístrojovka bude kompletně nová: těžko hovořit o evoluci stávající; všimněte si, že střed přístrojovky nenavazuje na středový panel. Přístrojovka bude mnohem více podobná té z Corsy nebo Adama, než té stávající.
Co mě na první pohled velice potěšilo: 1) displej navigace bude opět nahoře přístrojovky, i když zřejmě ne tak vysoko, jako u nynější Astry či Insignie. 2) opěradla P a zejména Z sedadel jsou řádně vysoká! Tak to má byť, tak je to spravne!
Co mě nepotěšilo, že "jediní redaktoři z ČR" nejsou schopni zmínit kvalitu sedadel! Dosud bylo nutné pořídit si tzv. AGR sedadla, aby měl řidič i spolujezdec perfektní pohodlí i oporu. Velká konkureční výhoda Opelů. Ale zde, v tomto příspěvku o test-drive není o sedadlech ani zmínka! Pane Machalo, nemohl byste to napravit?!
Rozbalit vlákno
5
21. 5. 2015 09:13
Re: Tohle přeci není žádné "těžké maskování"
Nevim proc ted delaj, ze maskuji, kdyz uz pred tim jezdili bez maskovani dveri a prolis na dverich byl jasne videt. Jsou zde videt i pekne mala zadni svetla.
[odkaz]
Avatar - iudex
21. 5. 2015 09:47
Re: Tohle přeci není žádné "těžké maskování"
S tým maskovaním to podľa mňa význam má. Darmo vidíš siluetu karosérie, auto robia detaily, tvar masky, presný tvar svetiel, línia okien či zalomenie C stĺpika. Superb sme tiež videli s finálnymi tvarmi polepený a i tak sa presné tvary vytušiť nedali, rendery sa pomerne divoko líšili (napr. v tvare svetiel). Btw. čítal som report z tejto jazdy na slovenskom webe a samotný redaktor povedal, že aj keď detaily interiéru videl (odkryl), nebol si schopný vytvoriť obraz o celku.
21. 5. 2015 09:57
Re: Tohle přeci není žádné "těžké maskování"
AGR sedadla - maji bocni vedeni, ale to ma kazdy vyrobce (u sportovnich sedadel), co je jine, je ten nafukovaci vak pro zada. Uz peknych par let jsem si (na delsich cestach) podkladal pod zada nejakou podlozku a Opel s ortopedy mi to potom potvrdil. Nemusi tam byt vylozene vzduchovy vak, staci to tam jenom trochu vyboulit. Tak by to mel delat kazdy vyrobce v zakladu.
21. 5. 2015 10:01
Re: Pristrojova deska
Pristrojova deska je uz znama:
[odkaz]
Avatar - Bubáq
21. 5. 2015 12:43
Re: Pristrojova deska
Dík za odkaz, velmi mě právě přístrojovka zajímá... a jsem spokojený! mrzí mě ale příliš tradiční a příliš nebezpečné umístění spínací skříňky těsně pod tyčí volantu... Tak progresivní firma, jako je Opel, by už měla přijít s lepším umístěním!
21. 5. 2015 09:09
LED Matrix
[odkaz]
Tak nevim, ale horni svetla mi nejak vyhovuji vice. Kdyz se podivam pred auto ktere jede v popredi, tak mi prijde, ze je obraz kontrastnejsi, vlevo pred autem je videt pekne ocelova konstrukce a i nejake patniky na zemi za touto konstrukci. U tech LEDek je obraz studenym svetlem presvetlen, bez kontrastu a jako kdyz je slaba mlha. Sice jsou osvetleny lepe vrsky stromu, ale to je asi k nicemu. Kolik Kelvinu maji tyto LEDky? Kolik Kelvinu maji LEDky u jinych vyrobcu?
Rozbalit vlákno
2
21. 5. 2015 10:28
Re: LED Matrix
Možná to byla mlha. I na té horní je vidět a čelní sklo vypadá orosené.
21. 5. 2015 11:37
Re: LED Matrix
Ukazat vyhody na tomto prikladu se jim moc nepovedlo. Dnes se casto prezentuje vysoky svetelny vykon LED, ale hodne zalezi na teplote. Malokdo pouziva nizke teploty a vetsina jde za vyssi svitivosti. Nasledkem toho je nizky kontrast, nizka rozeznatelnost barev a kdyz k veceru klesnou teploty za vysoke vlhkosti, pri mensi mlze je sviceni na dalkove problemove jako na tomto foto.
21. 5. 2015 09:19
A co využití prostoru?
Nechápu, proč se autor článku vůbec nezmínil o druhém stěžejním cíli vývoje nové generace Astry - výrazně lepším využití obestavěného prostoru. Nové auto je totiž mírně menší než předchůdce, a přitom je hlavně vzadu výrazně prostornější. Je to konec konců jasně vidět i na fotografiích. Předpokládám, že autora aspoň napadlo se dozadu posadit, v článku se ovšem o této zcela zásadní oblasti nedočteme ani slůvko... Nepochopitelné ;-\ :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bubáq
21. 5. 2015 09:49
Re: A co využití prostoru?
... nesnáším Svět Motorů a jejich redaktory... Mám na ně alergii.
21. 5. 2015 10:00
Re: A co využití prostoru?
Vaculik je super
21. 5. 2015 13:36
Re: A co využití prostoru?
No to nevím, tuhle mlel cosi o podřazování s motorem 1,4 ACT (110kW) s "přesným meziplynem". Prý se tak dá s tímto motorem řadit rychleji a neničíš spojku. To už je také opravdu solidní úlet...
Avatar - iudex
21. 5. 2015 09:49
Re: A co využití prostoru?
Pokiaľ môžem usudzovať z článku na SME, tak vzadu ani nesedeli a auto nemali čas/možnosť preskúmať, bola to čisto jazdná prezentácia.
Je ale zrejmé, že aj cieľ lepšieho využitia vnútorného priestoru bude naplnený.
Avatar - wakantanka
21. 5. 2015 11:12
Re: A co využití prostoru?
Jediní novinári z Česka? Hlavne že už predvčerom som podobný článok čítal na MF dnes.
21. 5. 2015 12:18
Wattův přímovod
Ma nova Astra Wattův přímovod nebo ne?
Niekdo rikal ze bude jen pro silnejsi verze.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
21. 5. 2015 13:05
predne partie
novej astry budu zrejme po vzore corsy opat so specificky vykusnutymi svetlami ( podla predbeznych info ) ... rovnako aj maska bude a la corsa .... tak uvidime... ale podla mna tento look corsy astre sekne viac ako povedzme look fiesty takemu focusu... takze to moze byt v pohode... najpodstatnejsie ale je to medzigeneracne znizenie hmotnosti.... velka hmotnost sucasnej astre mozno az dost ublizila.... tu mala astra slabiny.... casy ked nahanala golf su teda prec.... ale nova generacia to uz moze zmenit ....
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2015 13:29
To jsou zase kecy...
Chcete někdo říci, že např. Když si do Golfu k sobě vezmu dva dospělé pasažéry, tak budu mít těžkopádné auto, které blbě brzdí a zatáčí? Trochu těch rozdílových 120 kg pánové přeceňují. Už vůbec nechápu, proč by auto s větší hmotností mělo hůře brzdit (pokud samozřejmě má dostatečně dimenzované brzdy jako takové).
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
21. 5. 2015 14:48
Re: To jsou zase kecy...
Tak dvoch pasažierov naviac (pri motorizáciách zo spodu ponuky) rozhodne pocítiš.
A k tej poslednej vete radšej nič nedodám, verím, že máš len slabší deň. ;-)
21. 5. 2015 15:04
Re: To jsou zase kecy...
Podívej, já nemluvím o dynamice, já mluvím o přilnavosti a brzdění. Co se dynamiky týče, tak páni redaktoři v první řadě srovnávají odlišné motory, co se brzdění týče (mé poslední věty), jen se neboj, rozviň, v čem spočívá můj slabší den.
21. 5. 2015 14:50
Re: To jsou zase kecy...
no je to asi i podvozkem a i hmotnosti, ale jak jsem kdysi rad jezdil horske silnicky na Focusu II, tak ted radeji jedu Astrou po dalnici na 6ku, Focus na dalnici strasne rval na 5ku, ale v zatackach to byl sampion. Astra se moc naklani, sune se zatackou ven a do kopce chce vic benzinu a smerem dolu zere brzdy. Tam kde jsem Focusem nemusel brzdit s Astrou musim a to mam sportovni tlumice.
21. 5. 2015 15:08
Re: To jsou zase kecy...
Samozřejmě naladění může být různé, auta můžou jet dost odlišně. Pánové novináři nejspíše ani nepoznají, jestli v autě jedou sami nebo tam mají dva pasažéry navíc a to je běžně větší rozdíl než oněch 120kg. Porovnávají jiná auta s jinými motory a všechno svádějí na 120kg rozdíl? To jsou podle mě ty kecy...
22. 5. 2015 23:08
Re: To jsou zase kecy...
ja si myslim, ze tomu nemecki inzinieri a marketing dopomohli, aby zamaskovane auta boli lahsie ako budu seriove a zaroven stare astry boli tazsie, alebo menej vykonne, aby bol rozdiel citit