Jak jsem poslednich par let Opel uz nejak prestal vnimat, tak musim rict, ze ted do toho slusne slape a je mi prijemne videt, ze si je vyrobce vedom, kde jeho vyrobky tlaci bota a ze tvrde pracuje na naprave. Tak jen do toho :-):yes:
a to bolo kedy? Moja zena ma astru H, sam som jej ju kupoval, ale objktivne, golf 5 je lepsi. to iste astraj vs golf6, astra g a golf 4, astra f a golf3
Ještě to může zabít cena, protože věřím, že design Oplu nebude nějaké nemilé překvapení ve stylu vlnobití na karoserii, váhu stahují viz článek a když nenastane velké šetření, tak i interiér bude jistě patřit k tomu lepšímu, co je v nabídce (vycházím ze stávající Astry). Pokud nenastřelí rozumné motorizace za nerozumné ceny, bude se prodávat dobře :-)
Také je to dle mne pohledné a kvalitně udělané auto, v kombiku se mi líbí velmi :-) Škoda jen, že váha dělá své a to i v případě Insignie. Tam, kde ti na Nižší střední pro klidného jezdce stačí základní motorizace (koncernové TSI, nebo litrové Ecoboosty od Fordu), bohužel u Opelu to chce jít výše a to i něco stojí. Přitom někomu by ta 1.4ka atmo stačit mohla.
Súhlas, na jednej strane tá nadváha mala aj svoje pozitíva (pocit robustnosti, kvality a celkovo dospelejšieho auta), ale ten vplyv na dynamiku bol skutočne citeľný, tá atmo 1,6ka napriek dostatočnému nominálnemu výkonu 85 kW bola dynamikou na úrovni dvojkového Focusu so 74 kW motorom. Taký Golf s 90 kW TSI bol oproti 1,6ke o svetelný rok ďalej a čo som všade čítal, ani porovnateľná 1,4T v Astre dosť za TSI zaostávala.
Takže diéta a 120 až 200 kíl dolu bude iste citeľná a pozitívna.
No právě a to je ten problém ceny, pokud chceš solidně jezdící Astru, tak musíš solit za silnější motor, než u konkurence, taky jí přeju ať odtučňovací kůra zabere :-)
Základní TSI a EB nejsou na úrovni atmosférických 1,4. Ano, chce to silnější motor, což je spíš otázka spotřeby než ceny, protože Opel umí dobré slevy.
Taky Oplu fandím, jakmile zhubne a trochu zlepší zmatený interiér a prostornost, tak si myslím, že v TOP10 modelů podle prodejnosti může být. Cena je srovnatelná s konkurencí.
Sukces nie jest gwarantowany:
1) Zmnieszyli auto i wyszedł znowu Fiat Bravo. No ile można powtarzać?
2) Auto jest mniejsze, to i musi mniej ważyć. Gdzie tu powód do chwały?
3) Tylko motory z direct injection. Czyli nie włoży LPG albo będzie bardzo drogie.
4) Znika Watts linkage. Wraca belka skrętna.
5) Standardowo koła 15''. A czemu nie 14'' byłoby jeszcze więcej miejsca w środku.
na neho sa nezabuda ... ;-)
A ak si ty niekde z "juhu", tak vdaka tebe a tebe podobnym sa ta "nevrazivost" moze dost zasadne zlepsit. ;-) Nehovoriac o tom, ze dokonca aj ja mam priamo v "Pešti" jednu "spriatelenu firmu", ktora sa zaobera renovaciami starych Porsche a pod... - kontakty este z cias, ked som sa bavil s T-613-ami... :-)
Polepit téměř sériovou karosérii potištěnou fólií dovoluje celkem spolehlivě odhalit jak proporce nové karosérie, tak některé detaily. Jediné, co je stále zamaskované, je C-sloupek. Tam zřejmě bude něco dost nového. Jinak tvary odpovídají skvěle odhadnutým kresbám pana Larsona (jako obvykle).
Naproti tomu si dovolím tvrdit, že přístrojovka bude kompletně nová: těžko hovořit o evoluci stávající; všimněte si, že střed přístrojovky nenavazuje na středový panel. Přístrojovka bude mnohem více podobná té z Corsy nebo Adama, než té stávající.
Co mě na první pohled velice potěšilo: 1) displej navigace bude opět nahoře přístrojovky, i když zřejmě ne tak vysoko, jako u nynější Astry či Insignie. 2) opěradla P a zejména Z sedadel jsou řádně vysoká! Tak to má byť, tak je to spravne!
Co mě nepotěšilo, že "jediní redaktoři z ČR" nejsou schopni zmínit kvalitu sedadel! Dosud bylo nutné pořídit si tzv. AGR sedadla, aby měl řidič i spolujezdec perfektní pohodlí i oporu. Velká konkureční výhoda Opelů. Ale zde, v tomto příspěvku o test-drive není o sedadlech ani zmínka! Pane Machalo, nemohl byste to napravit?!
Nevim proc ted delaj, ze maskuji, kdyz uz pred tim jezdili bez maskovani dveri a prolis na dverich byl jasne videt. Jsou zde videt i pekne mala zadni svetla.
[odkaz]
S tým maskovaním to podľa mňa význam má. Darmo vidíš siluetu karosérie, auto robia detaily, tvar masky, presný tvar svetiel, línia okien či zalomenie C stĺpika. Superb sme tiež videli s finálnymi tvarmi polepený a i tak sa presné tvary vytušiť nedali, rendery sa pomerne divoko líšili (napr. v tvare svetiel). Btw. čítal som report z tejto jazdy na slovenskom webe a samotný redaktor povedal, že aj keď detaily interiéru videl (odkryl), nebol si schopný vytvoriť obraz o celku.
AGR sedadla - maji bocni vedeni, ale to ma kazdy vyrobce (u sportovnich sedadel), co je jine, je ten nafukovaci vak pro zada. Uz peknych par let jsem si (na delsich cestach) podkladal pod zada nejakou podlozku a Opel s ortopedy mi to potom potvrdil. Nemusi tam byt vylozene vzduchovy vak, staci to tam jenom trochu vyboulit. Tak by to mel delat kazdy vyrobce v zakladu.
Dík za odkaz, velmi mě právě přístrojovka zajímá... a jsem spokojený! mrzí mě ale příliš tradiční a příliš nebezpečné umístění spínací skříňky těsně pod tyčí volantu... Tak progresivní firma, jako je Opel, by už měla přijít s lepším umístěním!
[odkaz]
Tak nevim, ale horni svetla mi nejak vyhovuji vice. Kdyz se podivam pred auto ktere jede v popredi, tak mi prijde, ze je obraz kontrastnejsi, vlevo pred autem je videt pekne ocelova konstrukce a i nejake patniky na zemi za touto konstrukci. U tech LEDek je obraz studenym svetlem presvetlen, bez kontrastu a jako kdyz je slaba mlha. Sice jsou osvetleny lepe vrsky stromu, ale to je asi k nicemu. Kolik Kelvinu maji tyto LEDky? Kolik Kelvinu maji LEDky u jinych vyrobcu?
Ukazat vyhody na tomto prikladu se jim moc nepovedlo. Dnes se casto prezentuje vysoky svetelny vykon LED, ale hodne zalezi na teplote. Malokdo pouziva nizke teploty a vetsina jde za vyssi svitivosti. Nasledkem toho je nizky kontrast, nizka rozeznatelnost barev a kdyz k veceru klesnou teploty za vysoke vlhkosti, pri mensi mlze je sviceni na dalkove problemove jako na tomto foto.
Nechápu, proč se autor článku vůbec nezmínil o druhém stěžejním cíli vývoje nové generace Astry - výrazně lepším využití obestavěného prostoru. Nové auto je totiž mírně menší než předchůdce, a přitom je hlavně vzadu výrazně prostornější. Je to konec konců jasně vidět i na fotografiích. Předpokládám, že autora aspoň napadlo se dozadu posadit, v článku se ovšem o této zcela zásadní oblasti nedočteme ani slůvko... Nepochopitelné ;-\ :no::no::no:
No to nevím, tuhle mlel cosi o podřazování s motorem 1,4 ACT (110kW) s "přesným meziplynem". Prý se tak dá s tímto motorem řadit rychleji a neničíš spojku. To už je také opravdu solidní úlet...
Pokiaľ môžem usudzovať z článku na SME, tak vzadu ani nesedeli a auto nemali čas/možnosť preskúmať, bola to čisto jazdná prezentácia.
Je ale zrejmé, že aj cieľ lepšieho využitia vnútorného priestoru bude naplnený.
novej astry budu zrejme po vzore corsy opat so specificky vykusnutymi svetlami ( podla predbeznych info ) ... rovnako aj maska bude a la corsa .... tak uvidime... ale podla mna tento look corsy astre sekne viac ako povedzme look fiesty takemu focusu... takze to moze byt v pohode... najpodstatnejsie ale je to medzigeneracne znizenie hmotnosti.... velka hmotnost sucasnej astre mozno az dost ublizila.... tu mala astra slabiny.... casy ked nahanala golf su teda prec.... ale nova generacia to uz moze zmenit ....
Chcete někdo říci, že např. Když si do Golfu k sobě vezmu dva dospělé pasažéry, tak budu mít těžkopádné auto, které blbě brzdí a zatáčí? Trochu těch rozdílových 120 kg pánové přeceňují. Už vůbec nechápu, proč by auto s větší hmotností mělo hůře brzdit (pokud samozřejmě má dostatečně dimenzované brzdy jako takové).
Tak dvoch pasažierov naviac (pri motorizáciách zo spodu ponuky) rozhodne pocítiš.
A k tej poslednej vete radšej nič nedodám, verím, že máš len slabší deň. ;-)
Podívej, já nemluvím o dynamice, já mluvím o přilnavosti a brzdění. Co se dynamiky týče, tak páni redaktoři v první řadě srovnávají odlišné motory, co se brzdění týče (mé poslední věty), jen se neboj, rozviň, v čem spočívá můj slabší den.
no je to asi i podvozkem a i hmotnosti, ale jak jsem kdysi rad jezdil horske silnicky na Focusu II, tak ted radeji jedu Astrou po dalnici na 6ku, Focus na dalnici strasne rval na 5ku, ale v zatackach to byl sampion. Astra se moc naklani, sune se zatackou ven a do kopce chce vic benzinu a smerem dolu zere brzdy. Tam kde jsem Focusem nemusel brzdit s Astrou musim a to mam sportovni tlumice.
Samozřejmě naladění může být různé, auta můžou jet dost odlišně. Pánové novináři nejspíše ani nepoznají, jestli v autě jedou sami nebo tam mají dva pasažéry navíc a to je běžně větší rozdíl než oněch 120kg. Porovnávají jiná auta s jinými motory a všechno svádějí na 120kg rozdíl? To jsou podle mě ty kecy...
ja si myslim, ze tomu nemecki inzinieri a marketing dopomohli, aby zamaskovane auta boli lahsie ako budu seriove a zaroven stare astry boli tazsie, alebo menej vykonne, aby bol rozdiel citit