Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP otestoval mikroauta pro patnáctileté. Totální propadák!

Na miniaturní auta pro řidiče od 15 let se vztahují mírnější pravidla než na běžná osobní auta. Proto nabízí nižší úroveň bezpečnosti.
Zpět na článek
6. 4. 2016 19:51
6. 4. 2016 20:04
6. 4. 2016 20:31
6. 4. 2016 21:31
6. 4. 2016 21:36
6. 4. 2016 21:50
7. 4. 2016 14:18
7. 4. 2016 14:21
7. 4. 2016 14:50
7. 4. 2016 07:50
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
7. 4. 2016 09:19
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
7. 4. 2016 18:27
22. 3. 2019 13:36
23. 3. 2019 10:46
24. 3. 2019 11:13
25. 3. 2019 12:43
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2016 19:39
Re: souhlasím, že člověků je na Zemi příliš mnoho
a chválím tyto stroje, že začínají s jejich eliminací již v relativně útlém věku.
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2016 19:41
Re: Otestujte jízdní kolo
Na něm jsem schopen jet dvounásobnou rychlostí než v tomhle...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - pumpkin
6. 4. 2016 20:20
Re: Otestujte jízdní kolo
Presne a pri strete s múrom to bude ešte fatálnejšie.
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2016 20:57
Re: Otestujte jízdní kolo
Kde na kole zvládáš jezdit devadesátkou?
6. 4. 2016 21:00
Re: Otestujte jízdní kolo
Tohle jezdí s bídou 50. je to taková alternativa malý motorky se 4 kolama, takže řešit u toho bezpečnost mi přijde scestný. Pořád jsi v tom bezpečnější než na nějakým prskoletu.
6. 4. 2016 21:26
Re: Otestujte jízdní kolo
z kopce?
7. 4. 2016 07:43
Re: Otestujte jízdní kolo
Neke, zes dal na kole devade..?
7. 4. 2016 07:57
Re: Otestujte jízdní kolo
Je to Mig, tak bych to nezpochybňoval ;-)
7. 4. 2016 08:03
Re: Otestujte jízdní kolo
Z kopce na horskym kole sem vytáh 75. Takže 90 na silničce by neměl bejt problém.
7. 4. 2016 10:05
Re: Otestujte jízdní kolo
Ono podle mě neprofík právě vytáhne víc na biku, páč na silničce už je to kolem 80 dosti strašidelný..
7. 4. 2016 10:05
Re: Otestujte jízdní kolo
double
7. 4. 2016 08:14
Re: Otestujte jízdní kolo
Nevím. Jen jsem to tak napsal. Tahle věc taky pojede z kopce 60...
7. 4. 2016 15:40
Re: Otestujte jízdní kolo
A to je jako něco strašidelnýho? To jezdila i Babetta a na ní se mohlo jezdit dokonce bez helmy. Tak si srovnej tu úroveň bezpečí.
7. 4. 2016 15:39
Re: Otestujte jízdní kolo
Má to vzadu na zadku nalepený 45 Km/h. Nevím jestli to volným pádem dokážeš rozjet na 90.
6. 4. 2016 19:51
Re: Férovost?
Trošku tomu nerozumím. Jestli se nepletu, jedná se o stroje pro náctileté, na které postačuje řidičák Am, ten kryje motocykl, moped, tříkolku do 45km/h a právě 4kololové vozidlo do 45km/h. Takže i v reklamách uváděli, že stačí řidičák na moped. No takže pojďme férově srovnat crashtesty daného segmentu - mopedu, motocyklu a tohoto kolového vozidla. Myslím, že je král bezpečnosti, co myslíte. Srovnávat to s normálníma autama je trochu mimo mísu.
Rozbalit vlákno
9
6. 4. 2016 20:04
Re: Férovost?
Mě to nepřijde, jezdí v normální provozu a srážka microauta s normální hrozí úplně stejně jako s normálním. Btw tohle papundeklový "něco jako auto" bych 15ti letému nepořídil, navíc to není úplně levná sranda...

Moped není to samé, má to stejný výkon, ale jen 2 kola a řekl bych že motocyklisti si dávají většího majzla, kdežto tyhle microauta navozují obestavěným prostorem falešný pocit bezpečí, tj zkoumat jejich bezpečnost je na místě ;-)
Avatar - narona
6. 4. 2016 20:31
Re: Férovost?
Přesně, navíc tady v této rychlosti by se dle mého ani nemělo počítat třeba s nárazem do stromu, a vůbec pevné stabilní překážky, tzn. že érbeg je tu k prakticky ničemu. Spíš by se měli výrobci zaměřit na co nejpevnější kastli. Za tu cenu co tyhle auta stojí a "masovosti" produkce bych uvažoval i o tvrdém dřevu >:D Protože je největší nebezpečí že auto bude ze silnice smeteno jiným vozidlem.... Máme zkušenosti z rodiny.
6. 4. 2016 21:31
Re: Férovost?
néé, motocyklisti si dávají mnohem menšího majzla a jezdí jako blázni. motorka letí 200 a ochrana je nulová, tohle jede 50 a ochrana je proti motorce nepoměrně vyšší.
docela jsem přemýšlel nad tím, proč někdo řeší pásy v autě, když na motorce se neřeší vůbec, ale vůbec nic, krom přilby.
6. 4. 2016 21:36
Re: Férovost?
Co líp číst? Chci tě vidět se 4-5 koňma jet 200 :-) Moped s tímhle výkonem se přes 50 horko těžko dostane ;-)
6. 4. 2016 21:50
Re: Férovost?
Dneska mají tuningové kity a i padesátkový mopedy jezdí 90-110... doba se změnila. Nicméně, myšlenka je následovná: proč se řeší bezpečnost plechomodepu, když na opravdové motorce je ochrana daleko horší a rizika mnohonásobně vyšší...
7. 4. 2016 14:18
Re: Férovost?
sance na srazku plechomopetu s prejizdejicim nebo protijedoucim autem je daleko vetsi nez srazka s klasickym mopedem.
7. 4. 2016 14:21
Re: Férovost?
zdroj této zaručené informace?
7. 4. 2016 14:50
Re: Férovost?
rek bych ze to vyplyva z logiky věci, resp sirky mopedu a plechomopedu.
tam kde se moped + 2 auta ještě vejdou vedle sebe, tam plechomoped logicky konci na strome, v prikope, nebo pod protijedouci tatrovkou.
manevrovatelnost mopedu je taky mnohem lepsi nez plechomopedu
7. 4. 2016 15:41
Re: Férovost?
Máš pravdu. Jen to parta důležitých hrozně dramatizuje. ;-)
Avatar - pumpkin
6. 4. 2016 20:25
Re: Aká je pointa?
Celkom som Euro NCAP nepochopil, že aká je pointa takéhoto testu. Má to mať nejaký výchovný rozmer, aby s tým decká a dôchodcovia nejazdili závody alebo bol len niekto veľmi zvedavý ako sa to rozfláka?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - narona
6. 4. 2016 20:34
Re: Aká je pointa?
Pointa je v tom, že tyhle náhražky aut se hodí tak maximálně někam na řídce obydlený ostrov kde nehrozí srážka s jiným autem, tedy dospělým autem.
Avatar - pumpkin
6. 4. 2016 20:39
Re: Aká je pointa?
Túto logiku môžeme potom aplikovať aj na jednostopové vozidlá, nie?
Avatar - narona
6. 4. 2016 20:43
Re: Aká je pointa?
Však v podstatě ano.
Avatar - pumpkin
6. 4. 2016 20:46
Re: Aká je pointa?
Takže čo navrhuješ? SUV do každej rodiny?
Avatar - narona
6. 4. 2016 20:50
Re: Aká je pointa?
Vůbec ne, i když třeba taková Lada Niva není dnes do města až tak špatný nápad. Do města stačí normální malý auto s neprorezlou kastlí, na dálnici a mimo město samozřejmě větší :-)
Avatar - pumpkin
6. 4. 2016 20:54
Re: Aká je pointa?
Takže skútre, motorky, bicykle, mikroautá nahradiť malým autom alebo Ladou Nivou?
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2016 20:56
Re: Aká je pointa?
A co prostě jen začít u jednostopých vozidel aplikovat rozum? Kolik lidí na kole či motorce zbytečně riskuje, nebo ani neumí pořádně jezdit a neznají zákony? Extrémem jsou elektrocyklisti, kteří najednou mají v rukou rychle jedoucí stroj, který ale neumí ovládat.
Avatar - narona
6. 4. 2016 20:57
Re: Aká je pointa?
Můj utopistický sen. Ale záleží na konkrétním městě, někde jsou zvyklí na skútry - v Evropě hlavně středomořská města, někde na kola - Holandsko tak tam to asi nezměníme >:D
Avatar - pumpkin
6. 4. 2016 21:27
Re: Aká je pointa?
No veď našťastie. Ak by v takom Amsterdame nahradili každý bicykel autom, tak sa tam zbláznia. U nás sú v mestách alternatívy k autám tiež najpravdepodobnejšou budúcnosťou.
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2016 20:50
Re: Aká je pointa?
postaci normalne auto ako fabia.... ale ozaj tieto pomale vozitka pre decka su v dnesnej premavke k comu dobre? snad jedine na vznik koliznych situacii tym ake su pomale a este k tomu v nich mozes ocakavat aj neskusene osoby takze celkom solidna kombinacia ako sa dostat do slamastiky hoci aj nechtiac a nevinne
6. 4. 2016 21:03
Re: Aká je pointa?
a to si představ že když jdeš pěšky nebo jedeš na kole tak ti hrozí taky srážka s jiným autem a to je pak teprv průšvih tady máš kolem sebe aspoň nějaký plechy, který tě ochrání.
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2016 20:54
Re: Aká je pointa?
Pointa je v ukázce, jak nebezpečná ta vozítka jsou. V podstatě i náraz v malé rychlosti může být smrtelný, i ten mopedista je na tom v té chvíli líp. Dobře to popsal výše ericn, ta klec dává pocit bezpečí, které tam ale vůbec není.
6. 4. 2016 21:33
Re: Aká je pointa?
Nechci se mýlit, ale ještě jsem snad neviděl nikde zmínku o tom, že by se tenhle mikrokřáp zúčastnil dopravní nehody, neřku-li se smrtelnými následky.
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2016 22:38
Re: Aká je pointa?
A kolik jsi jich taky potkal?Já za svůj život tři, ovšem jejich jezdci stáli za to....
7. 4. 2016 09:02
Re: Aká je pointa?
pár jo, ale motorkářských křížků je u cesty milión a nikoho to netrápí...
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2016 20:38
Re: kedysi by to bola parada
pred xy rokmi ked bola hustota premavky podstatne nizsia a jazdilo sa pomalsie by to bola parada ( v casoch 105/120 ci trabantu by to bola pecka ) ... ale dnes? ozaj by dnes do mestskej dzungle pustil niekto v tejto pojazdnej kadibudke 15 rocneho chlapca? neverim... dnesna premavka v meste kde je to same silne SUV a hatch a kde sa jazdi vcelku svizne nedovoluje taketo skatulky na kolesach fakticky nijako bezpecne a adekvatne vyuzit ... snad jedine ako nejake vozitko na nakup kdesi za mestom na dedine hlboko mimo civilizacie kde jazdi len par aut denne .... ale kde v meste s tymto sa da dnes jazdit? ved uz na prvej krizovatke pri vyjazde z akehokolvek parkoviska na akomkolvek sidlisku by som s tymto vozitkom bol brzda premavky a uzil by som si asi hodne nepekne reakcie soferov.... a predstava ze v taktomto niecom v zaplave dospelakov na naslapanych vozoch za ostrej dennodennej premavky jazdi 15 rocny chlapcisko je doslova az desiva... podla mna je to hodne nebezpecna hracka.... to uz radsej tie 3 roky vydrzat a sadnut uz rovno do normalneho vozu s normalnym vodicakom .. do vozu ktory bude plne respektovat plynulost a okolnosti vyplyvajuce z dnesnej cestnej premavky
Rozbalit vlákno
1
6. 4. 2016 20:57
Re: kedysi by to bola parada
a co teprve ta džungle v Asii, kde se vám po městě proplétá takovýchto "tuktuků" tisíce >:-[]
6. 4. 2016 21:33
Re: Toto by mali radšej zakázať
Vyrábajú to na kolene a výsledkom tejto manufaktúrnej malosériovej výroby je ešte aj vysoká cena.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
6. 4. 2016 21:55
Re: Toto by mali radšej zakázať
Presne! Tu je foto:
[odkaz]

>:-[]
6. 4. 2016 22:15
Re: Toto by mali radšej zakázať
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
7. 4. 2016 07:50
Re: Vzdy je to bezpecnejsia alternativa
Teenager 15+ ma v ramci vyberu motoroveho vozidla dve moznosti:

1. Mikroauto
2. Moped/skuter

Z tychto moznosti je mikroauto bezpecnejsie, neprsi dovnutra, a teenager za mokra nespadne v kazdej zakrute na kockach ci na kolajniciach.

Ano, bezpecnost je nizsia ako pri dospelackych autach - ale tie su o kategoriu inde. A ak si ma rodic vybrat, ci posadi potomka na skuter alebo do Ligieru, tak Ligier vyhrava.
Rozbalit vlákno
5
7. 4. 2016 08:28
Re: Vzdy je to bezpecnejsia alternativa
Pokud má rodič rozum, nedovolí mu ani jedno ;-) Jinak tvůj závěr je celkem nesmysl, kdo vyhodí oknem 250 tis Kč za kapotovaný moped, když za to může mít za 3 roky normální auto? ;-)
7. 4. 2016 09:03
Re: Vzdy je to bezpecnejsia alternativa
Prosím tě. Ve státech se řídí "dospělý" auta už od 16? Zbytečná hysterie. A ten kapotovaný moped může jezdit i v zimě, kdybych ho v 15 měl, vůbec by mi to nevadilo.
I když je to srandovní přemisťovadlo, furt lepší než MHD...
8. 4. 2016 15:44
Re: Vzdy je to bezpecnejsia alternativa
uz nevim kde (mozna policejni denik) sem cetl o nehode tohohle stroje, dokonce i majitele se v diskuzi shodli, ze za mokra nebo na kostkach je to "auto" neriditelny...co teprv kdyz napadne snih....
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
7. 4. 2016 09:19
Re: Vzdy je to bezpecnejsia alternativa
Preco kupovat dietatu topanky cislo 2.5 ked o par rokov mu bude treba kupit cislo 5. Preco mu kupovat Duplo, ked o 2 roky sa uz bude moct hrat s normalnym LEGOm.

Skratka ak niekto chce/potrebuje a je ochotny za to zaplatit, tak to teenagerovi kupi - hoci ojazdene.
7. 4. 2016 17:57
Re: Vzdy je to bezpecnejsia alternativa
S tím srovnáním si celkem mimo, u bot a lega nejde o život ;-)
Avatar - Jethro
7. 4. 2016 12:08
Re: Řidičaák a omezovač
Podle vyhlášky lze řídit tyhle mikroauta s řidičákem AM nebo B1. To znamená že je můžete řídit i s béčkem i áčkem(A, A1 a A2) protože nižší skupiny máte automaticky. Zajímá mě jestli je možné odblokovat omezovač rychlosti a těchto aut jako u motorek do 50ccm když máte vyšší skupinu??? Mimochodem Bajaj je mimocohdem výrobce originálního Tuk Tuku.
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2016 14:14
Re: resenim je umoznit jezdit normanim autem uz od 15/16 let
a to i s nejakym omezenim - administrativnim nebo technickym co se tyce rychlosti a vykonu a klidne i se záznamem rychlosti. technicky opatreni by se urcite najit dalo.
urcite by to bylo několikrát bezpecnejsi nez nechat jezdit deti v takovyhle rakvích, který jsou navíc dražší nez normalni maly auto
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2016 18:27
Re: FEROVOST?
Pokud tu ma byt rec o ferovosti, pojdte srovnat ceny techto vozitek s CIMKOLIV -s koly, mopedy, ale klidne i normalnima autama. NEJLEVNEJSI Aixam v zakladu stoji 10390 Ecek vc. dph, "nejluxusnejsi" pak 14490 Euro vc. dph. ELEKTRO AIXAM pak stoji v zakladu 16390 Euro vc. dph a LUXUSNI 20490 vc. dph. Jen totalni de.bil muze dat tolik penez za takovou s.r.acku. A muzete srovnavat, jak chcete a cco chcete. Vztah mezi uzitnou hodnotou a cenou, pripadne jizdnimi vlastnostmi je ABSOLUTNE mimo misu a crashtesty na tom nikdy NIC NEZMENI! VIZ: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2019 13:36
Skútr
Máte někdo zkušenosti s elektro skútrem? můžete mi poradit, jestli to má smysl oproti klasickému spalovacímu motoru?
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2019 10:46
Skútr
Já jsem sehnal elektro skútr, který se dobíjí jen 6 hodin, a dojezd má až 100 km. Jsem s ním opravdu spokojeny, hlavně s jeho velice rychlým a pružným rozjezdem do křižovatky.
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2019 11:13
Skútr
Má dojezd 100 km? to je hodně, to do města úplně stačí, kolik to tak stojí? jaký jste koupil?
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2019 12:43
Skútr
Koupil jsem elektro skútr za 65 tisíc korun s dojezdem až 100 km, od niuskutry, podívejte se na prodejce Alza, kde ho prodávají.
Rozbalit vlákno
0