Bravo a Brava byly posledními opravdu komerčně úspěšnými modely Fiatu v nižší střední třídě, i když v závěru své poměrně krátké kariéry už na evropskou konkurenci nestačily.
Tak ono aut z té doby už obecně moc nepotkáš, protože prostě dosloužily (ty auta dnes mají 20 let !!!). Nicméně, že by Brava úplně zmizela ze silnic, to se říct nedá. Jen to auto prostě nesleduješ, já si všímám víc a občas se i nějaká pěkná objeví, zejména z posledních let výroby.
Podle mne jsou v článku nějaké drobné nepřesnosti, ale ne zase nic zásadního, co by se muselo řešit (ohledně motorů).
já nevím, ale jich potkávám docela dost a sám mám mareu ještě doma, nepřijde mi že bych jich bylo nějak málo oproti obdobným autům z té doby, za to novýho bravo potkat je skoro tak pravděpodobný jako potkat ferrari >:D
Není pravda, že by se karoserie vozů Bravo/Brava lišila až od sloupků B. Správně mělo být "od sloupků A", protože boční dveře mají oba vozy samozřejmě zcela odlišné.
Jinak Bravo/Brava byla solidně fungujícím autem skutečně až od modernizace z roku 1997, starší ročníky byly mimořádně nekvalitní (např. se rozpadaly pogumovaná madla vnějších klik dveří, dvířka kazetového přehrávače hromadně upadávala, pazvuky, viklající se sedadla atd., atd. Ale or r. 1997 se situace skutečně radikálně zlepšila. A ještě bych doplnil, že odvozená Marea/Marea Weekend měla výrazně lepší jízdní vlastnosti i komfort, protože používala podstatně vylepšený podvozek i odhlučnění a lišila se třeba i sedadla.
Nové Bravo bylo designově velmi povedené a i spolehlivost byla naprosto O.K., hlavním problémem ale bylo velmi málo místa pro nohy zadních cestujících (přednost dostal objem zavazadlového prostoru). Doufejme, že nové Tipo si povede mnohem lépe. Má k tomu všechny předpoklady. :-):yes::yes::yes:
I Bravo mělo stejné přední dveře jako Brava a Marea, nebo snad ne? "Nové" Bravo bylo mimochodem s tou strmě stoupající linií oken designový paskvil. Nevím, jestli jste v něm někdy seděl, ale těmi uzoučkými zadními okny není vidět zepředu skoro nic. Ale jak tak sleduju, tak jste spíše fiatí teoretik... :-)
He?
Stoupající linie oken je právě dynamický design nového Brava.
Kam bys chtěl prosím tě přes ty zadní okýnka z pozice řidiče koukat? Ty nepoužíváš zrcátka?
Mimoto, i přes to mi ta prosklená plocha nepřišla nikdy nějak malá (a to sme to měl pořádně zatmavené z výroby).
Jediná věc co se novému Bravu dala vytknout, bylo opravdu méně místa vzadu. Jinak tvrdím a tvrdit budu i nadále, že v komplexu svých schopností a to jak to auto bylo postavené a jak jezdilo, to bylo jedno z nejpoctivějších a nejspolehlivějších aut své třídy.
A ke staré Bravě:
Ano kliky se drolily, pravdou je, že na našem autě se začaly viditelněji drolit někdy až po deseti letech, na dovezených ojetých autech z Itálie to bylo pochopitelně dřív. Marea měla kliky lakované, takže tam problém nebyl. Jedna originální klika stála cca 600. Dvířka od rádia se ulamovala jen na těch levných základních, občas něco vrzlo, sedačka skřípla, cívky odešly, ale to je asi tak v globále všechno, co to auto mělo za nectnosti. V té době na tom byly mnohá auta výrazně hůře, takže prezentovat tohle auto, že přestalo stíhat a podobně je podle mne nefér (protorem na tom bylo i ve srovnání s aktuálními zástupci třídy perfektně, tady nové Bravo zklamalo). Jediné co mne zklamalo, byly ty dvě hvězdičky v EN, které sem po zkušenostech s bytelností toho auta nikdy úplně nepochopil (výrazně bezpečněji snad působil až Golf IV).
Brava je souputníkem Meganu I, Xsary, přelom Golf III/IV atd... Kde jsou dneska tato auta?
Na reklamní žvásty o dynamickém designu nejsem zvědavý, milý wolffe. Z toho auta není šikmo vzad vůbec vidět. Bravo toho jména druhé bylo bohužel jedním z průkopníků tohohle nesmyslu, který po něm převzali i ostatní. Kvůli šíleně šikmému čelnímu sklu není pořádně vidět ani dopředu, což je další moderní trend.
Vyjmenuju ti z placu mnoho současných aut, ze kterých je vidět hůř, namátkou všichni korejci (např. Rio je tank s průzory).
Aby si tomu rozuměl. Mi je u zádele co si píšeš za názory v debatě (zásluhy ti neberu), jen sem reagoval na to, že nevidíš z pozice řidiče přes malá boční okýnka (zadní). A vzhledem k tomu, že jezdím autem 20 let (s Bravem II z toho 8 let), tak by mne zajímalo, na co proboha koukáš za jízdy přes boční zadní okýnka?????
Na to si mi neodpověděl. Já si opravdu neumím představit, na co se dá v autě koukat přes zadní boční okýnka, co je tama vidět líp než třeba přes zrcátka, co je tak zásadní pro tvou jízdu. Mimoto, (moje) auto mělo standardně pípáky (což dnes má téměř každé), tak marně přemýším, v čem je ten problém, krom toho, že to vypadá líp a že to potom okopírovali, jak sám ty píšeš ostatní. A zasklená plocha je opravdu poměrně velká..., tak mi to prosim přibliž, protože to na mne působí stylem, něco se mi nelíbí, tak si skrze můj jediný správný názor musím kopnout. ;-)
To, že si sprostý je věc vedlejší. Tak si buran, no a co, to mi nevadí, to je tvoje vizitka.
Spi dál. Žádná škoda. Nové Bravo se narodilo do krize, takže těžko se divit ekonomickému propadáku, když Italy pomlouvá snad každý kdo má v * otvor. Mně staré Bravo spolehlivě odvezlo 2000 km s plnou bagáží, netrpěl jsem cestou já ani žena. To se o každém autě z té doby říci nedá. Pravda, Alfa 146 je dodnes hodně solidní svezení a údržba za hubičku.
Prostě si jednoho konkrétního auta všímáš třeba víc. Taky poměrně dost záleží na lokalitě, někde je dobrý servis toho či onoho, tak je tam výskyt aut větší. Megane byl o chlup oblíbenější než Brava (byť byl méně prostorný a horší - primárně s horšími motory ještě z 19 zejména ze začátku, moderní 16 v se nekonaly...), takže tomu jestli je jich na silnicích o chlup víc se bránit nebudu. U Megana byl nepoměrně lepší a úspěšnější Scenic, které už však taky spíše jen dožívají.
O tom, že by u nás v ulici někde stály tři brava/bravy, fakt nevím. Není to tak dávno, co jsem ty mégany potkal, jeden byl určitě z konce výroby podle barvy, lakovaných nárazníků atd. Bravu měl donedávna známý, už ji asi prodal. Ten vlastnil i multiplu s poctivým půlmilionem, taky ji střelil, pořád jezdí. Dokonce mu ji i jednou ukradli (vážně! ale zloděje dohnal a nakopal doslova do... no máme tu cenzuru). Vím o jedné maree s 2.4 TD, taky má přes půl mega a kdyby ji nedávno známý nepolil saponátem z patra, nepoznal bys to na ní. Odnesl to lak, auto jinak funguje a jezdí dál, když má někdo servis, že? :-) Scénic bude v seriálu příště, pokud se nepletu. Jo a s tím místem vzadu u těch fiatů fakt nebyl žádný zázrak, já měl problémy se do marey složit. Pravda, nemám konfekční rozměry...
Nové Tipo je co vnitřního prostoru a co do sezení špičkové. Jen těžko se najde něco, co se mu vyrovná.
Ano předchůdce nové Bravo má místa vůči novému Tipu méně, ale ne málo a je výtěčně vycizelované (úhly sedáků a opěráků, jejich délky, výšky sedáků atd.).
co to meleš ? Bravu jsem koupil v roce 1996 hned jak se začala vyrábět, najel jsem 198 tis km s jedinou závadou - tělěso termostatu. Po 5 letech jsem ji prodal a sem tam ji vidím jezdit. Rok předtím jsme koupili nové punto, máme ho v rodině a taky jezdí s minimem závad doteď. Hlavní plus - bez koroze !!!!! To je hlavní plus u tak starých aut, protože cena dílů je už naprosto přijatelná a naopak je z těchto důvodu sháňka po ojetinách, tak že asi tak. Otázka z mé strany - měl si někdy fiata ?
No tak to si měl fakt štěstí, ovšem hlavní problém u prvních ročníků nebyla ani tak mechanická odolnost, jako mizerné dílenské zpracování. Fiata jsem přímo neměl, ale hodně se o tuto značku zajímám. :-!
To máte milý pane jistě pravdu, ale když se vám začnou drolit madla dveřních klik nebo když má 9 z 10 těchto aut ulomená dvířka kazetového přehrávače, tak to asi taky není ideální, že? Ale zbytečně se rozčilujete, já Fiatu dlouhodobě moc fandím, ale to neznamená, že jsem dogmatik, který není ochoten přiznat i jeho dávné hříšky... ;-)
Jako dlouholetého majitele AR mě asi těžko můžete obviňovat z protiitalského zaměření...
to je taky pravda, každé auto má své mouchy.... kvůli potřebě velkého auta jsem přešel na Mondeo, teď mám už třetí ale to poslední jediné jsem kupoval úplně nové. Taky jsem je nepřestal kupovat když mi třeba praskl mechanismus ve dveřích a spadlo sklo uplně dovnitř a nešlo vytáhnout nahoru, nebo že přestal fungovat systém naklápění klapek před chladičem a ŘJ vyhazovala chybu, oprava stála hromadu... Ale je fakt, že Bravě se kliky loupaly /mně zázrakem ne/ a bylo tam víc takových nedostatků. Důležité je porovnávat auta za stejné peníze a ne s něčím ve střední třídě a o 200 tis. dražší..... Ve finále ale trvám na tom, že to byl povedený model.
Nikdo vás z protiitalského zaměření neobviňuje a nerozčiluje se, jen je lehce sarkastický :-) Fiatu fandím též, ale na rozdíl od vás jsem alespoň vlastnil a v několika dalších víceméně pravidelně jezdil, nebo je vlastnila rodina (dodnes tomu tak mimochodem je).
podobne u nás ale s Mareou Weekend a Punto ´96. Vynikajúce automobily, Marea nabehala bez porúch u nás 186tis km /9rokov/ a Punto slúžilo krásnych 18rokov bezproblémov. Na Fiaty od vtedy nemôžem nič zlé povedať. :yes:
Porad mam doma Bravo 1.6 na popojizdeni, ktery sem pred 4 letama koupil po prvnim majiteli z Italie, vyborny auto, svizny, nerezne a jedinej problem byl zatim termostat a kulaky, taky vzpominam, kdyz sem chvili sedlal HGT, ve sve dobe jediny auto s 5 valcem ve sve tride, naprosto navykova zalezitost, kvuli tomu zvuku, sem jezdí s otevrenym okynkem i v zime :-)
No, keď nerátam šlapací Moskvič, tak to bolo moje prvé auto.
Rád naň spomínam, otec s ním jazdí dodnes, občas mi dovolí sa previezť
>:D
V ´´subaru modrej´´ to bola ťažká frajerina.
Stále sa ich dá veľa stretnúť na cestách, treba si viac všímať.
A nemyslím si, že Stillo bolo neúspešné, jazdí ich po cestách mraky(kombi)
Aj keď nie som fanda nafty, Stillo 1,9JTD ma nikdy nezradilo na cestách po celej europe.
To je fakt, prý se jednalo o nejdražší evropský automobilový propadák všech dob. Prodávat Fiat s designem Volkwagenu nabušený přemírou výbavy opravdu nebyl dobrý nápad... ;-\ Právě tady odstartovaly dlouhodobé finanční potíže Fiatu...
Na druhou stranu to auto spatny nebylo, mel jsem ctyri roky Multiwagon 1.9JTD kupovany jako trilety a nemel jsem problem. Spis to zabili designem, zvlaste 5dv varianty.
Jo jo, ten pětidveřák měl sex-appel asi jako londýnský taxík... :-O:no: Ale třídveřák na pěkných kolech a třeba ve žlutém laku škaredý rozhodně nebyl. :-!
Mám Bravu s 1,2 15 let / cca 200 000 km - bez problémů. Dcera má Bravu s 1,2 také - obdobná čísla i zkušenosti.
Fiat Brava - stejně jako Punto 1 - vznikaly v době, kdy Fiat vedl p. Cantarella. Za jeho vedení vznikly Auta roku a zisky Fiatu šly nahoru. On vytovřil prostředí, v němž se dobře pracovalo - s nadšením vyvíjelo. Čiší to ze všech pohledů na vzniklé výrobky.
Fiat Brava i její sourozenci byly postaveny na existující platforma Tipo / Tempra. Byl to tehdey napdrůměrný rozvor 2,54m, takže se s ním proslužená Marea dostal až témeř do střední třídy. Šířka celé rodiny byla tenkrát o cca 10 cm větší než bylo obvyklé a výška po střechu jen cca 1400 mm při velké vntnřní výšce (postavy přes 180 cm mají i vzadu rezervu).
Vozy vynikají nízkou svažující se přídí téměř rovně navazující na čelní sklo. Chlazení motoru je příkladně aerodynamicky až v dolní části nárazníku, což výrazně omezuje vzlak vozu - je tu splitter, který se jinak obejevuje až u novodobých aut. Z něho přechází spojlerovitá protáhlá část k odtlažení proudicího vzduchu kolem předních kol a před zadními jsou přídavné trojúhelníčky se stejnou funkcí. Celkový aerodynamický tvar přes střechu vozu je zakončený příčně klenutým oknem v zádi, jehož tvar umožňuje téměř celou jeho plochu setřít centrálním stíračem (ovál). Toto okno není zespoda špiněno a zamočí se jen svrchu při stání v dešti - při jízdě kapky sami sjedou (plynulé "lízání" proudnic vzduchu bez kudrinek). Vysoká záď vytváří právě ono dobré odtrhávání horní i dolních prodnic - skvelý úplav vozu - a umož%nující vysoký zavazadelní. Zpětný výhled řidiče přes ní ale velmi dobrý - viz dále.
Velmi nízké světlomety v nízké přídi jsou svislé a velmi dobře svítí - osvetlená plocha je jednolitá, jak při klopených a tak dálkových+klopených zároveň.
Koncová ksvětla ve tvaru tří a tří protáhlých kapek jsou stylisticky unikátní, krásná a účelná. Dovolují velký "vlez" do kufru pod výklopnou zádí. V ní je stylisticky zapadající krásné střední brzdové dvětlo - tehdy ještě ne zcela běžné.
V době vzniku Bravy byla u Fiatu designerská osobnost - p. Fioravanti. Jeho rukois je na stylisticky zdařilém kompaktním tvaru znát, ale nikde jsem se nedočetl, že by na ní pracoval.
Sezení a výhledy jsou prvotřídní. I dlouhé cesty řidiče a pasažery ujišťují, jak náramná sedadla tu jsou. Palubní deska je málem sochařské dílo. Sklon kapličky přístrojů umoňuje výhled před vůz. Výhled vzad je až panoramatický.
Složení zadních sedadel (sedáků+opěráků) vytvoří absotuní rovinu - beze schodu a vodorovnou po celé hloubce.
Zvuk motoru pronikající decentně do vozu má velmi hladivý "sportovní" zvuk. Motor 1,2 (1242 ccm) je dodnes pozoruhodný: moment je prakticky rovný a od 2000 do 6000 ot(min. poskytuje 80% maxima. Je úsporný: 5-6 l/100km - při opravdu rychlé dálniční jízdě za větrného a deštivého počasí nikdy nepřeroste spotřeba přes 7 l/100km. S nádrží 55 litrů se dá ujet 1000 km - 900-950 km je zcela běžné. Tankuje se vlastně za dlouho.
Nevím, jestli jsi tak nadšený fiaťák nebo jestli se tak vyznáš v autech. Ale nezbývá než souhlasit. Dodnes mám Bravu a to pohodlí v autě, spotřeba to je krásné. Měl jsem Punto 1,6 ELX, to byl závoďák, Ten pocit, když za tebou v kopci jede oktávka, vhodí pravý blinkr a nakonec se za tebe slušně zařadí byl nádherný. Později jsem přesedlal do Bravy, kam se vejde i rodina, nestěžuji si až na maličkosti jako jsou kliky dveří, ale to je zanedbatelné.