Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Použití zimních pneumatik je v naší zemi určeno vyhláškou už čtvrtým rokem. Že zimní pneumatiky zlepšují přilnavost při nízkých teplotách, ví asi každý řidič, víte ale, proč tomu tak je?
Zpět na článek
6. 4. 2018 16:54
23. 10. 2019 18:09
8. 12. 2016 19:36
Zase obecně známé informace...,
proč neuděláte třeba článek o tom, jaké gumy na zimu použít z hlediska rozměru. Na sníh úzké, ale co na ledu? A někde vyštrachat test, nebo ho udělat "stejné gumy ale jiný rozměr", tím myslím pro stejné auto (rozdíl pouze v šířce a profilu, nikoliv obvodu), to by třeba zajímalo mě. A k tomu třeba rady jak sjíždět namrzlý kopec dolů (třeba s automatem), furt se řeší jen výjezd a zatáčky...
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ja Prvni 123
8. 12. 2016 19:42
Re: Zase obecně známé informace...,
No, ne tak docela... třeba to, že M+S je celoroční je blbost...

XL/Extra Load - označení pneumatik ze zvýšenou nosností v daném rozměru
RF/Reinf.(reinforced) - označení pneumatik ze zvýšenou nosností v daném rozměru
Inside - označení vnitřní strany asymetrické pneumatiky, údaj důležitý při montování pneumatiky na ráfek. tato strana bude směrem dovnitř vozidla.
Outside - označení vnější strany asymetrické pneumaticky, údaj důležitý při montování pneumatiky na ráfek, tato strana bude směrem ven do silnice.
Studed - nahrotovaná zimní pneumatika (u nás nepovoleno)
MFS/FR - pneumatika disponující ochranou ráfku před poškozením disku.
A/T - all terrain (pneu určená jak pro silniční tak terení použití)
AW (nebo All Season) -označení pro celoroční pneumatiky
MS (nebo M+S) -označní pneumatik pro zimní použití
AO -pneumatika homologovaná pro AUDI (Audi original)
MO -pneumatika homologovaná pro Mercedes-Benz (Mercedes original)
RO1 - pneumatika homologovaná pro vysokorychlostní vozy Audi
FO -pneumatika homologovaná pro Ford (po staru)
DT1 -pneumatika homologovaná pro Ford (po novu)
* -pneumatika homologovaná pro BMW
F -pneumatika homologovaná pro Fiat
J -pneumatika homologovaná pro Jaguar
G -pneumatika homologovaná pro Opel
N0 - N7 - pneumatika homologovaná pro Porsche
1 - pneumatika homologovaná pro Maseratti
~ - pneumatika homologovaná pro Volvo
TL - Tube Less-bezdušová pneu
TT - Tube Type-typ pneumatiky, který musí být montován jen s duší
E4 - označení v souladu se směrnicemi ECE, číslo po označní E v kroužku označuje zemi homologace v Evropě
Avatar - Bully_
8. 12. 2016 19:59
Re: Zase obecně známé informace...,
CtrlC ti jde vyborne , ale M+S znamena Moisture + Snow. Jednotlivi vyrobci oznacuji sice stejne veci casto ruznymi zkratkami, v tomhle jsi ale mimo, jde o oznaceni univerzalni a slouzi prukazne k oznaceni vsech pneu, ktere jdou oficialne pouzit jako zmni. At jde o jakehokoli vyrobce.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 12. 2016 20:11
Re: Zase obecně známé informace...,
:-)
Ne tak docela.. význam té zkratky má dobře - M+D znamená skutečně Mud and Snow... ale je to označení pro zimní pneumatiky... celoroční jsou prostě all season.
Avatar - Bully_
8. 12. 2016 20:16
Re: Zase obecně známé informace...,
Co je M + D teda netusim. M + S muzou byt kazdopadne jak celorocni, tak i zimni. Ciste zimni maji u tohoto oznaceni navic jeste snehovou vlocku (vetsinou horu se 3 vrcholky a snehovou vlocku [odkaz] ).
Edit- to M+S (MS, M/S) muze znamenat jak moisture + snow, tak mud + snow, vidim moznost obojiho.
8. 12. 2016 20:28
Re: Zase obecně známé informace...,
M+D = moisture dream
Avatar - Ja Prvni 123
8. 12. 2016 20:34
Re: Zase obecně známé informace...,
Já myslím, že většině vážených čtenářů došlo, že D je překlep.
Je to patrné z celého průběhu diskuze a na první pohled je patrné, že D leží na klávesnici hned vedle S...
Avatar - Bully_
8. 12. 2016 20:40
Re: Zase obecně známé informace...,
:yes: je to mozne, taky se samozrejme neubranim preklepum. Na vyznamu tveho prispevku a ani reakci na nej to ale nic nemeni.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 12. 2016 20:38
Re: Zase obecně známé informace...,
A ano, to na té Tvé fotce JE zimní pneumatika.
:-)

Lehce jsem zagůglil.. a rozhodně nejsem sám, kdo žije ve stejném přesvědčení.

Mud and snow tires often have deep ridges that offer increased traction on the road in bad conditions. Mud and snow tires also help you maintain traction in colder temperatures thanks to rubber that stays flexible in the cold. Unlike summer and all-season tires, they're meant for traction in temperatures below 45 degrees Fahrenheit.

Ale nehodlám to dál řešit.. je mi to vlastně jedno.
Není to podstatné.
;-)
9. 12. 2016 05:30
Re: Zase obecně známé informace...,
Na svých celoročních gumách mám opravdu M+S ;-)
9. 12. 2016 08:20
Re: Zase obecně známé informace...,
To je celkem logický, kdyby si to tam neměl, tak je nesmíš používat v zimě. ;-)
8. 12. 2016 22:00
Re: Zase obecně známé informace...,
Celoroční musí být M+S, aby byla skutečně celoroční - tedy jsi s ní mohl v ČR vyjet, když je venku naprášeno nebo hrozí (lze předpokládat), že bude sněžit. Pro policii je podstatné tohle označení (alespoň tak si to pamatuji) a je jedno, jak "moc zimní" ta pneumatika je. Celoroční bez M+S je v ČR použitelná stejně jako letní.

Pro zimní použití je tedy podle mne celkem výstižné (to není to samé jako zimní pneumatika, tedy výhradně zimní). A opět, co není pro zimní použití, nemůže být skutečně celoroční. Zima je jedno z ročních období.
8. 12. 2016 23:27
Re: Zase obecně známé informace...,
M+S je pouze označení typu dezénu, tedy typ lamel, jejich rozložení atd., ale nic to neříká o použité směsi, takže neznamená že automaticky je ze zimní směsi a jedná se tak o zimní pneu (byť tomu tak často je).
Jistotu zimní pneu znamená vločka, ale né všichni výrobci jí používají.
Proto se česká legislativa spokojí i jen s M+S protože nejde jednoznačně vyloučit že i taková pneu (bez vločky) je zimní.
9. 12. 2016 12:48
Re: Zase obecně známé informace...,
Máš pravdu. Pokud je na pneu pouze M+S jde o celoroční pneu které mohou byt použity i na sněhu. Pokud je tam ještě ta hora s vlockou jde ciste o zimní. Ale z vlastni zkušenosti vim ze pneu pouze s m+s nemají dobre vlastnosti za zimních podmínek jako zimní. M+S se používá hlavně u offroad a suv pneu. Mám barum bravuris 4x4 s m+s a pneu vranik truck take s m+s ale do hor bych s nima teda nevyjel.
Avatar - Jenik3
8. 12. 2016 19:44
Re: Zase obecně známé informace...,
A kdo ty testy zaplatí?
Když nabídne automobilka test auta, tak pozve novináře na předváděčku. Vybere zpravidla ten nejlepší model, připraví zázemí, novináři sepíší svoje dojmy a čtenář si přečte o novém autě.
Testovat objektivně pneu je velmi náročné a drahé.
Avatar - Floyd
8. 12. 2016 20:30
Re: Zase obecně známé informace...,
Protože je to moc práce a moc velká novinařina >:D A na tu bohužel redaktoři Auto.cz nemají :no:
Avatar - Dzakobo
9. 12. 2016 19:03
Re: Zase obecně známé informace...,
Od toho je za kopcem Autobild, takže v Autotipu popř. zde to občas otisknou.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 12. 2016 20:32
Re: Zase obecně známé informace...,
:-)
Ale můžeme kousek suplovat.
V zimě na výšce profilu nezáleží. Z pohledu jízdních vlastností. Vyšší profil zlepšuje komfort, a trochu zhoršuje jízdní vlastnosti při agresivní jízdě - vyšší profil se víc deformuje a drží stopu méně přesně.
Další výhoda vyššího profilu je nižší riziko poškození ráfku. tedy opět bez vazby na jízdní vlastnosti.
Naopak přímý vliv má šířka běhounu. Tedy nepřímý - obecně "čím užší, tím lepší", proto jsou k vidění velmi výkonná soutěžní auta v zimě na "jehlách":
[odkaz]

Pochopitelně v praxi neobouváme auto, na rozdíl od těch soutěží, na každý úsek jiné gumy, takže extrémy nepoužíváme. Je ale v zájmu bezpečnosti zimní kola opatřovat na spodních možnostech rozměrů, schválených v TP pro naše auto.
Čím nižší je totiž součinitel tření podkladu, tím nabývá na významu měrné zatížení. A vzhledem k tomu, že naše auto váží pořád stejně, tak jediné možnost je použít užší pneu - a tím snížit plochu = zvýšit měrné zatížení.
A ano, znamená to i to, že pokud jedu na hory, tak někdy můžu auto i vědomě trochu přitížit... vždycky tak, abych vyhověl i rozložení vlastní hmotnosti, která náprava je poháněná... atd.

A jak byla ta poslední otázka? Sjíždění kopců s automatem... no, na to tam jsou ty polohy "1" a "2". Nejlepší je zvolit jednu z nic - podle sklonu klesání, případně faktu, zda táhnu vlek a tak... tím dosáhnu toho, že automat nebude odřazovat a bude držet zařazenou jedničku nebo dvojku.
A tím získám konstantní brzdný účinek motoru, a vyhnu se rázům na kolech při řazení... na kluzku může být velmi nebezpečné.
Ano jsou i takové převodovky, které to neumožňují a i v tzv manuálním režimu si při poklesu otáček pod určitou mez "odřadí"... takovým autům je lépe se v zimě vyhnout.

Ony tedy fungují i na druhé straně, že při překročení určitých otáček "odřadí" nahoru, ale to na sněhu a ledu není úplně typická situace.
Pokud se nejedná o mladého a dynamického řidiče služebního vozu. Takoví často očekávají nad silnici plastovou střechu, aby na silnici neležel žádný sníh...
;-)
Avatar - _Karel_
8. 12. 2016 21:06
Re: Zase obecně známé informace...,
:yes: Nechápu, za co máš to mínus. Ale to je tu běžné.
8. 12. 2016 21:30
Re: Zase obecně známé informace...,
s tou sirkou plastu to mas rrochu zmatene. teoreticky sice cim je vetsi plocha, tim je mensi tlak, nicmene zase pusobi na te vetsi plose, takze treci sila je totozna a na sirce pneu nezalezi. v praxi se drobne odlisnosti uplatnuji, vznikaji zrejme parazitnimi jevy, jinak by bylo treba ve formuli jedno, jak siroke mam pneu. nicmene uzky plast je vhodny zejmena na snehovou brecku, kdy prave tim vetsim tlakem vytlacuju snehovou kasi z mensi plochy celkove kratsimi kanaly. tim je zajistena lepsi trakce. plati to i pro situaci s velkym mnozstvim vody. naopak na cistem ledu, ujetem snehu nebo i suchem povrchu uz tohle neplati a muze byt vhodnejsi plast sirsi. celkove je potreba zvazit, ktera situace je teoreticky nejnebezpecnejsi nebo ktera prevlada. nejkritictejsi je led, tam by asi bylo vhodnejsi sirsi obuti, pak tu mame tu brecku a vodu a tam by zase melo byt lepsi to uzsi obuti. no a ted babo rad. podle meho soudu nema smysl se v tom moc stourat, na leto mam 215/55/17 a na zimu take. ze bych tam daval nejake 205tky, ktere povoluje technicak a myslel si, ze to bude celkove lepsi, tak to asi ani ne.
Avatar - Beefcake
8. 12. 2016 21:32
Re: Zase obecně známé informace...,
Ked tam nemam 1 a 2 , co mam robit ?
8. 12. 2016 21:34
Re: Zase obecně známé informace...,
chod pesky. >:-[]
Avatar - Beefcake
8. 12. 2016 22:05
Re: Zase obecně známé informace...,
A sakra, naco som sa pytal, teraz musim chodit pesi.
8. 12. 2016 23:45
Re: Zase obecně známé informace...,
>:-[] :yes:
8. 12. 2016 22:20
Re: Zase obecně známé informace...,
Myslel jsem, že se na sněhu používají úzké gumy proto, aby na něj víc zatlačily (protože se na rozdíl od asfaltu dá stlačit, nebo se jím prohrabat), a na břečce, aby se jí nemuselo vytlačovat tolik. Užší sice znamená větší tlak, ale na menší ploše, je to šul nul (ve skutečnosti tam rozdíly jsou, ale to souvisí s tím, že reálné pneumatiky nejsou ideální, tedy s konstrukcí/ materiály).
Avatar - Googlit
8. 12. 2016 23:11
Re: Zase obecně známé informace...,
Jistě. A proto že užší profil líp zabírá a brzdí, se z kopce jezdí na saních či lyžích a na ledě se bruslí na nožích. Konec ironie.

U nás se užší používají hlavně proto že jsou levnější. Ta legenda o tom jak líp zabírají a brzdí se šíří už jen jako obhajoba. Kuny to napsal nahoře dost přesně. Záleží na tolika faktorech že se objektivně pro užší či širší profil na zimních pneumatikách nelze rozhodnout.
9. 12. 2016 11:16
Re: Zase obecně známé informace...,
Však si s kunym neodporuji. Úzké použiješ kvůli vlastnostem povrchu (jde stlačit, vytlačit, nebo se jím prohrabat, pak užší znamená větší sílu a méně materiálu; na asfaltu nebo ledu je ti to k prdu). Pokud se tedy bavíme o racionálních důvodech. A v zimně se samozřejmě různé povrchy střídají. Sám mám zimní 275. Se salámy si skutečně dávám pozor jen na vodu, v tom jsou však zimní lepší než letní (led, obzvláště mokrý, je samozřejmě sviňa, ale na něm mi galusky nepomůžou).

Jinak tvá ironická poznámka nedává moc smysl, když u těhle aktivit nejde o adhezi, naopak. Šířka se volí podle pevnosti povrchu (led nože unese, ale sníh ne).
9. 12. 2016 07:27
Re: Zase obecně známé informace...,
Máš pravdu, že na rally autech se na sněhu jezdí žiletky, ale ty mají lehký tuning v podobě hřebů, což podstatně mění situaci. :-!
[odkaz]
Avatar - O5kar
8. 12. 2016 19:58
Ráno zapnu zprávy.
Do prčice zase sněžilo a nastává svodka těch, co si na tom sněhu kde nabourali auto, kolik zraněných a nedejbože mrtvých. Jaké škody a čekací doby na silnicích. Hraniční přechody neprůjezdné. To samé stále x desetiletí. Za tu dobu, už mohli být na těch úsecích k přechodům vybudovány na vozovkách krycí galerie proti sněhu v délkách desítek kilometrů, tak jako je tomu v sousedním Rakousku. Pouze mi nějak začíná chybět ten kolorit příčin, že řidiči stále jezdí na letních pneumatikách. To vyčerpali na přelomu října a listopadu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
8. 12. 2016 20:13
Re: Ráno zapnu zprávy.
Ano.. ale taky se za ty roky mohli "řidiči" naučit, že v zimě to prostě klouže a je třeba jezdit jinak.

Silničáři jsou odpovědní za sjízdnost silnic. Ne za to, že budou jako v létě.
9. 12. 2016 08:23
Re: Ráno zapnu zprávy.
Spousta lidí si ale myslí, že silničáři jsou to od toho, aby i za hustého sněžení udržovali silnici pořád absolutně čistou :yes: :yes:
Avatar - Beefcake
8. 12. 2016 21:33
Re: Ráno zapnu zprávy.
To by bola nuda.
8. 12. 2016 20:44
jasne, ze je lze namontovat jenom na jednu napravu...
... a druhou napravu muzu klidne nechat na spalkach. idealni vsak je, kdyz kola na zimu vubec neprezouvam a pouze v kufru menim letni a zimni rezervu. to uplne staci. :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - _Karel_
8. 12. 2016 21:06
Re: jasne, ze je lze namontovat jenom na jednu napravu...
>:D >:D
8. 12. 2016 21:33
Re: jasne, ze je lze namontovat jenom na jednu napravu...
ja nevim, jestli tam na ty nadpisy zamestnavaji nejakeho troubu z bulvaru nebo si to vymysli sami, ale kdyz tady (a nejen tady) vzdycky ty nadpisy ctu, mam nebetycny pocit, ze se se zemanem v jednom shodnu - v nazoru na novinare.
Avatar - _Karel_
8. 12. 2016 21:43
Re: jasne, ze je lze namontovat jenom na jednu napravu...
Hypotéka se musí platit, tak zřejmě autor titulků zapře sám sebe a dělá, co musí.
Teda- alespoň doufám, že musí a ne chce.
8. 12. 2016 21:59
Re: jasne, ze je lze namontovat jenom na jednu napravu...
no, to je sice pravda, chapu, ze maji v popisu prace vymyslet titulky bombasticke, ale uz urcite nemaji v popisu prace vymyslet titulky dementni. ;-)
Avatar - _Karel_
8. 12. 2016 22:18
Re: jasne, ze je lze namontovat jenom na jednu napravu...
A můžou být bombastické jiné než dementní? >:-[]
Avatar - Googlit
8. 12. 2016 22:58
Re: jasne, ze je lze namontovat jenom na jednu napravu...
Na idnesu to mají vychytané ještě líp. Nasadí tři dementní nadpisy, jeden blbější než druhý, ty se náhodně střídají a podle toho na který lidi více klikání tak ten se po čase automaticky ponechá.
8. 12. 2016 23:50
Re: jasne, ze je lze namontovat jenom na jednu napravu...
to je dobra otazka. >:-[] urcite bude mozne s mirou demence v titulku hybat, pricemz zachovat jistou davku bombasticnosti, ktera ma prilakat ctenare ;-)
Avatar - MGRR
8. 12. 2016 22:01
Některá auta mám pouze na zimácích Matador, letní u některýc
Některá z firemních aut, která jezdí několikrát týdně do ciziny, mám cíleně jen na zimních Matadorech, snad sibir snow?? nebo MP91, nebo 93?? Jezdím přes hory... v Praze 20°C, přejezd přes hory někdy s náledím.

Camry starý model 2002 a nový model 2015, velké auto, předokolka.

Ten Matador za rok a 30.000km u obou aut +- stejně.
Zadní kola -1mm a hnaná přední kola -2mm, když to přecením -2,5mm. Jednou za 2-3 roky vyhodím preventivně ty přední (které jsou stále v super stavu) a dám nové.

Dříve jsem na firemních, dálkových autech používal, Dunlop, Michelin, Nokian (i Semperit a Barum, ty mají ale měkké boky a na Barumu se u pěti aut najednou vytvořili na bočnicích boule, hučí a sjíždějí se rychleji)

Nemám Ferrari, nejezdím po okruhu, ale "rovně", nepotřebuji řešit trakci, zajímá mne ale trakce na sněhu.

Čísla a data o "vzdálenostech" při extrémním použití brzd, jsou jedna relativní část. Ta druhá je, že staré letní brzdí často mnohem hůř než ty zimní, které se do asfaltu pocitově díky měkkosti více "zakousnou", ale možná se mýlím.

Každopádně, našim desítkám SUV zákazníkům, řeknu jednu větu: pokud jezdíte do 30.000km ročně po Česku, používejte jen tyto Matadory (hlavně širší pneu jsou sada za 15-25.000 a lidé to finančně cítí). Stejně jezdí po polňačkách, tahají koně a zajíždí i do "terénu". Tam raději celoročně zimák, než letní, který na první mokré trávě končí.

Neprodávám pneu, nedodávám pneu, nemám nic společného s Matadorem. Jde pouze o mou letitou praxi.

Sporťák s boxerem vzadu, mám pouze na letních, ale to je odlišné a neběžné používání... zatáčky, trakce... navíc v zimě s tím nejezdím.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Beefcake
8. 12. 2016 22:50
Re: Některá auta mám pouze na zimácích Matador, letní u někt
Makke zimne su fakt citit, ze vo velkych teplotach klzu. Hlavne, ked este maju vysoky dezen.
Avatar - Googlit
8. 12. 2016 22:54
Re: Některá auta mám pouze na zimácích Matador, letní u někt
A teď tu o červené kalkulace prosím >:D
9. 12. 2016 10:13
Re: Některá auta mám pouze na zimácích Matador, letní u někt
Jen takovy detail, zimak je na nezpevnenych cestach ouplne na nic. Hromada drobnych lamel se zalepi prvnim bahinkem. Na "tanciku" mam "baby MT" Good year Duratrac AT celorocne a je klid. Doporucit ale nekomu kdo jezdi mimo zpevnene cesty celorocne zimaky je pitomost.
Avatar - Ada je zase tady
8. 12. 2016 22:40
Nač měnit pneumatiky,
měňte rovnou celá auta - letní / zimní... :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Googlit
8. 12. 2016 22:55
Re: Nač měnit pneumatiky,
Ádo a TDI táhne vocpoda líp v zimě nebo v létě?
Avatar - Đawson
8. 12. 2016 23:29
Re: Nač měnit pneumatiky,
rozhodně v zimě, je mu tam totiž taková zima, že na to víc dupe >:D
9. 12. 2016 00:00
Zásadní chyby v článku!!!
Nic ve zlém, ale článek psal evidentně buď někdo, kdo autům nerozumí ani jako mírně znalý uživatel anebo neumí napsat větu srozumitelně. Obsahuje totiž zásadní chyby, které mohou řidiče - nováčky, nebo prostě méně znalé velmi negativně ovlivnit při rozhodování zada zimní pneumatiky na svůj vůz koupit či nekoupit.

Cituji
1) (to nejhorší) "Naopak horší vlastnosti mají zimní pneumatiky při jízdě na suché, ale i mokré vozovce a samozřejmě při vyšších teplotách."

Za nízkých teplot pod 7°C mají zimní pneumatiky LEPŠÍ jízdní vlastnosti i NA SUCHÉ a i NA MOKRÉ vozovce, než pneumatiky letní. Jako celek věta vyznívá obráceně (kdyby tam nebylo "a samozřejmě", bylo by to v pořádku) a v kontextu článku to vypadá, že jediná výhoda zimních pneu je na sněhu a na ledě, což je mimochodem velký omyl mnoha řidičů, kteří si říkají "když u nás nesněží, zimáky nepotřebuju" nebo "když sněží, je náledí, nejezdim" apod. Letňáky za nízkých teplot tvrdnou a tím mají horší jízdní vlastnosti nejen na sněhu a ledu, ale i na suchu a mokru. Krom toho i při nehodě zaviněné někým jiným může "letňákář" přijít ke spoluvině coby dup.

2) Toto už není tak zásadní "Některé pneumatiky mají nápis M+S. To znamená Mud and Snow, v překladu bláto a sníh. Jedná se o takzvané celoroční pneumatiky, které lze v zimě rovněž použít..."

Označení M+S označuje pneumatiky zimní - se zimní homologací, kterou pochopitelně mají i pneu celoroční (takže to tam může být také), které ovšem svými vlastnostmi většinou zaostávají za vlastnostmi zimních pneu v zimě i letních v létě...
Rozbalit vlákno
7
9. 12. 2016 00:17
Re: Zásadní chyby v článku!!!
jarku, mokro je diskutabilni, ale na suchu maji letni pneu lepsi prilnavost i pri teplotach pod nulou. to je prosty fakt. souvisi to totiz s velikosti a kompaktnosti bloku pneumatiky, ktery se pri intenzivnim brzdeni nezmoula jak guma na tuzku. na snehu a ledu se pak uplatnuje mekkost a jemnost dezenu zimnich gum, tam jim ta letni nemuze stacit. letni gumy navic v zime nijak vyznamne netvrdnou, beznou jizdou je pekne prohrejes a chovaji se uplne standardne.
9. 12. 2016 01:05
Re: Zásadní chyby v článku!!!
Vycházim z nějakých testů, nemám po ruce, musel bych hledat. S tím suchem, jsi mě trochu znejistěl, že bych se na to podíval znovu, ale na mokru si dobře pamatuju, že to bylo jednoznačně ve prospěch zimních (samozřejmě s tím, že nejlepší letní pneu mohou překonat nehorší zimní), což považuju za podstatné, páč mokrá silnice představuje větší riziko oproti suché (a to nejen v zimě) - spousta řidičů bourá, když si "nevšimne", že je mokrá silnice a že to "nebude sedět jako včera, když nepršelo".

Byl dokonce před nějakým rokem test v SM zimních pneu v létě - na suchu samozřejmě propadák (to se v mezních situacích trhaly kusy dezénu), na mokru byly také horší, ale ne o tolik oproti letňákům.
9. 12. 2016 07:12
Re: Zásadní chyby v článku!!!
nejvetsi pruser neni v zime mokro (i kdyz je to samozrejme horsi pripad nez sucho), ale mokre listi/bahynko/shin/led/brecka. i ja samozrejme pouzivam v zimnim obdobi zimaky. ale na suchu je to jak pisu (pochopitelne zalezi plast od plaste).

edit: mam i prakticky vyzkouseno na svem aute, ze na suchem asfaltu, kdyz na dvojku stlacim plyn na podlahu, tak zimni plaste protocim, zatimco letni pneu nikoliv (140kW/400Nm/predokolka).
9. 12. 2016 09:53
Re: Zásadní chyby v článku!!!
Taky bych se přidal k názoru, že na suchu jsou i v teplotách pod nulou lepší letní pneu.
Dokonce jsem na tohle téma viděl test brzdné dráhy při teplotě cca -10 a zimní pneu neměla šanci.
9. 12. 2016 10:17
Re: Zásadní chyby v článku!!!
D fens i delal test a okolo 0 porad fungovaly 4roky stary letnaky lip nez novy zimaky, a to o dost.
Nezpochybnuju zimaky jako takove, ale ty kecy o stari s teplotach uz me fakt nebavi.
9. 12. 2016 11:29
Re: Zásadní chyby v článku!!!
Zimáky Ti na suchu začnou fungovat až je sjedeš na slicky, vysoký vzorek na suchu jejich chování samozřejmě zhoršuje.
Avatar - Bully_
9. 12. 2016 11:04
Re: Zásadní chyby v článku!!!
Ja vidim hned nekolik testu, kde je tomu opacne. Byl bys tak hodny a podporil svou domnenku necim konkretnim, ne jenom "videl jsem nekde"?
Kazdopadne jde o trosku spornou zalezitost, to nemuze poprit nikdo. Nektere zimni plaste jsou treba i pri stejnem rozmeru, uvedenem na bocnici plaste, na behounu (realne stycne plose pneu svozovkou) klidne i o 2 cm uzsi, nez letni (moje mereni, mam presne takove, ale 1-1,5 cm je rozdil zcela bezny). Za sucha to potom muze pri testu brzdne drahy udelat docela rozdil.
Na druhou stranu smes behounu letnich pneu za nizsich teplot skutecne tvrdne a ztraci svou prilnavost. Nektere konkretni dokonce treba uz pod -10°C ztraceji svoje vlastnosti trvale, ztrati svou elasticitu trvale a doslova se droli.
Na cem se ale shodneme urcite je to, ze zimni obdobi neni o jednom urcitem modelovem pripadu, kdy NEKTERE letni pneu SNAD MOHOU mit vyrovnane vlastnosti s NEKTERYMI zimnimi.
9. 12. 2016 06:49
Rozum sa niekedy zastavuje ...
Bol som v auguste/srpnu v Chorvátsku, a jeden tam mal na novom MB E-class zimné pneu Nokian!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - simon_sez
9. 12. 2016 09:27
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
To bol Barik, ale potom vymenil MB (odisla mu gumicka na stieraci) za Camaro ;-)
Avatar - Barrichello
9. 12. 2016 10:03
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
>:D >:D >:D
Mercedes sem nikdy neměl, Nokiany jo (BMW a Jaguar) a jde na tom v létě jezdit úplně normálně. Stejně jako jde za současné zimy jezdit na letních. 5 nad nulou, sucho jak troud, nikde ani kapka, Camaro na tom jede úplně normálně....

Hlavně nemít vymytou kedlubnu kecama gumárenské lobby, že. To je jako s těmi po 5 letech zahazujte gumy, když na ně prodejci co se jim ve skladech válí 3 roky starý penu zatlačili, tak najednou otočili že doba se neudává a že je to na každém at si to zváží sám.

Soused koupil nový Micheliny, 4 roky starý za 1800 guma, kde nová stojí 3900 a má je další 3 roky a jezdí na nich v pohodě.....7 let starý gumy, podle toho co gumárenská lobby plácala ještě před 5 lety už je měl dát do šrotu, i když maj ještě 5 mm (letní) >:D
9. 12. 2016 14:10
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
pán Bari-čelo, to ako myslíte vážne, že v lete na zimných je normálne?
Aj na čiernom asfalte na chorvátskej diaľnici, v Nemecku, ...?
Avatar - Barrichello
10. 12. 2016 08:51
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
Jo i v Německu sem s tím jel, v září na letnákách úplně v pohodě. A s BMW jsme s kámošem jeli 230 po naší dálnici, taky v pohodě :-) Zorvna na těch zimních Nokianech
10. 12. 2016 11:03
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
Hospodin "B", nie sme hodní tvojho ducha. Amen.
A čo sem pletieš deviaty mesiac v roku a jazdu na letných pneu?!
P.S. I Podľa toho, aký si "Škót", tak mám dojem, že kšeftuješ s autami.
P.S. II Vieš, ktoré zimné pneu sú najdrahšie?
No predsa tie, na ktorých jazdíš v lete. Ale psst, nepovedz to nikomu. ;-)
Avatar - Barrichello
11. 12. 2016 09:47
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
Tak na CTS sem dojížděl 2 sezony ty zimní Pirelli, nebudu zahazovat gumy co maj 6,5 mm, za ojetý gumy ti nikdo nic nedá, takže sem to dojel do letošního listopadu a dal nový Vredesteiny.

Na Aleru sem naopak jezdil celých 3,5 roku na letních, když napadl sníh, tak sem s tím nejel. Když bylo sucho a 9 nad nulou jako včera, úplně v pohodě i v prosinci.

To byl překlep, v září v německu samo na zimákách. S CTS na Pirelli
Avatar - Barrichello
9. 12. 2016 10:07
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
To že tady půlka aut jezdí na čínských (popř ukrajinských, indonéských atd) gumách vám neva že, halvně že sou to letní. Já tuhle viděl BMW 5 na gumách Achilles. Tak nevím co je víc k pláčí, jestli kára na zimních pneu renomované značky nebo 2 tunová luxusní kára na noname šlupkách za 5,50.

A ještě si zkontrolujte ty značky DOT na bocích, protože druhá skupina je pak typ jako soused, co kupují sice letnáky a přezouvaj, maj renomované značky, ale výprodeje skladů co sou 2-5 let starý gumy, který stojí zlomek ceny nové.

A odpočtětě služebáky, kde to platí firma a zjistíte, že ze soukromých osob jezdí na kvalitních letnákách či zimákách, nově vyrobených a renomované značky tak 15-20% lidí, víc ani omylem. A to ještě někteří z nich maj taky 1 sadu na celý rok nebo tam maj univerzály.

Pak můžete pindat >:D
9. 12. 2016 14:06
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
Videl som takých, čo pri kase vytriasali na PHM drobné a potom nastúpili do auta ako veľký čávovia.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2016 08:50
Re: Rozum sa niekedy zastavuje ...
Tak ty já sem zase neviděl
9. 12. 2016 06:55
Len pre info ...
Keď so pozeral testy zimných pneu, ktoré testovali na autách s predným pohonom, tak pri teste na zadokolkách sa poradie premiešalo. ;-)
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2016 09:57
zimní pneu na jedné nápravě - ano jde to
Nechce se mi to hledat, ale myslím, že pokud někdo trvale používá např. na zadní nápravě zimní pneu a na přední střídá letní/zimní, je to v souladu se zákonem, protože zákon přikazuje toliko použití zimních pneu v zimě, nikoli letních v létě...
Rozbalit vlákno
4
9. 12. 2016 10:19
Re: zimní pneu na jedné nápravě - ano jde to
Prikazuje pneu shodneho typu a rozmeru(neni li v TP uvedeno jinak)
9. 12. 2016 13:13
Re: zimní pneu na jedné nápravě - ano jde to
Tak jsem to nakonec vyhledal - úprava je obsažena ve vyhlášce 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Konkrétně v Příloze 12 písmenu F) bod 13.
Znění:
Vozidlo nesmí být, s výjimkou nouzového dojetí, současně vybaveno pneumatikami různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená - BIAS BELTED. Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR.
9. 12. 2016 11:12
Re: zimní pneu na jedné nápravě - ano jde to
Zákon žádné použití zimních v zimě nepřikazuje. Musíš si ty informace co slyšíš na Nově i ověřit >:D
Zákon přikazuje použít zimní pneu v místě, kde je příslušná značka bez ohledu na datum a potom od 1.11. do 31.3. v případě, že je na vozovce souvislá vrstva sněhu/ledu. Zima pokud vím trvá od 21.12. do 21.3. :-!
Avatar - Bully_
9. 12. 2016 11:36
Re: zimní pneu na jedné nápravě - ano jde to
Kdyz si je overis i ty, pak podle §40a zakona 361/2000 Sb. zjistis, ze musis pouzit zimni pneu od 1.11. do 31.3., kdyz:
"se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza".
Stejne tak tvuj 2. bod- na usecich, oznacenych temito znackami, je podle stejneho § zakona v CR povinnost pouzit zimni pneu pouze v obdobi 1.11.- 31.3., nikoli celorocne.
Avatar - simon_sez
9. 12. 2016 11:35
OT: Test (aj) zimnych pneumatik
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
26. 9. 2018 11:23
Re: OT: Test (aj) zimnych pneumatik
Vypadá to jako dobrý test, kdyby bylo potřeba prozkoumat test letních pneumatik, tak ten je poměrně dobrý tady - [odkaz] :-)
Avatar - O5kar
10. 12. 2016 15:43
Vždy zásadně kupuji pro sebe dvě auta.
Jedno s letními pneumatikami a druhé se zimními pneumatikami. Ráno se podívám ven, popřípadě mne o počasí na trase informuje i-phone 7 plus. A podle toho zvolím vhodné auto. Když jedny pneumatiky ojedu, tak auto prodám a koupím si nové. Kdo by se s tím pořád patlal, že? Místní dealer Škody je téměř můj kamarád, takže mi vždy jde na ruku. Při servisní prohlídce mne předem informují, jestli bude třeba objednat nové auto, popřípadě jak dlouho ještě pneu vydrží. Manželce bohužel musí stačit jedno auto, protože má čas na to se s tím patlat. Je celkem pohledná, takže v servise ji vždy rádi vidí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Googlit
11. 12. 2016 10:06
Re: Vždy zásadně kupuji pro sebe dvě auta.
Dělám to úplně stejně a pro případ defektu vozím jedno nové náhradní auto v kufru.
25. 12. 2016 13:50
Zimní pneumatiky
Hezký den, koukám se na zimní pneumatiky. Zajímalo by mě, zda máte zkušenosti s těmito stránkami: [odkaz] Děkuji.
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2017 21:58
co jsou M+S pneumatiky
Obavam se ze se pan Dusil myli!
Oznaceni M+S Mud&Snow je pro zimni pneu, celorocni pneu se oznacuji AW !!!
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2018 16:54
Nové pneu
Čaute, letní pneu už mám sjetý a musím co nejdřív přezout. Mám VW Tourana a ještě jsem na něj nový pneu nekupoval a upřímně se v pneu moc nevyznám. Docela věřím tomuhle článku a proto bych rád něco z něj [odkaz] . Máte někdo nějaký doporučení? Na značku, nebo celkově někdo nějaký tip? Byl bych za to vděčnej, věřím tomu, že tady jste chlapi, co tomu rozumíte. Dík
Rozbalit vlákno
0
30. 10. 2018 17:57
Nejnovější testy
Vybíráte zimní pneumatiky vždy podle nejnovějších testů? Přece není možné, aby pneu ztratily nějak výrazně své schopnost a já musel investovat do nejnovějšího modelu. Viděla jsme test 2018 [odkaz] , ale ve starších testech najdu pneu levněji.
Rozbalit vlákno
1
8. 2. 2019 06:16
Re: Nejnovější testy
Tak on není test jako test. Ty testy co jsou tu včetně dalších jako např. tohoto [odkaz] jsou většinou výběry nejpoužívanějších a nejoblíbenějších pneumatik. Ale licencované testy je podrobují reálnému provozu a kladou na ně vysoké nároky. Hodnotí pneu z úplně jiných hledisek, takže v tom je potřeba si udělat pořádek.
23. 10. 2019 18:09
Testy 2019
Kdyžtak pro info, testy pro rok 2019 jsem teď našel na https://autotrip.cz/…mnich-pneumatik/
Rozbalit vlákno
0