Napadlo vás někdy, o kolik se prodlouží akcelerace vozu z 0-100 km/h, když porovnáte výsledky měření na různých površích? Nás ano, a proto jsme se to rozhodli změřit.
Zda mám zrychlení za papírových 6 nebo zasněžených 13 je mi fuk. Chtělo to porovnat o kolik % oproti papíru se odchyluje dvoukolka narozdíl od čtyřkolky. Aby se ty zbytečná kila a litry benzínu daly aspoň těch pár dní v roce obhájit.
Mám připomínku... Proč je mluvené slovo mnohem tišší, než doprovodná hudba.
Honzo, skoro jsem vás neslyšel. Zatímco muzika (byť dobrá) mě téměř utrhla bubínek. Nejde to sladit..?
Přesně, já furt jen přepínal tlačítka hlasitosti na tabletu doprava a doleva. Hudba (dobrá) řvala a Mička nebyl skoro vůbec slyšet. Amatéři :no::no::no:
A nejde to napsat slušně? Bez zbytečných invektiv? :-O
Amatéři by byli kdyby (i přes upozornění) s tím nic neudělali.
Tak s tím hodnocením ještě chvíli počkej. Ok? :-)
ze ctyrkolka s papirovejma třeba 5sec za tehle podmínek na tom o moc lip nebude nez tyhle 2 auta.
když není adheze, tak nejaka vetsi porce vykonu, a tedy tabulkova hodnota na suchu, na zrychleni vliv nema
Pořadí důležitosti:
1. druh sněhu
2. kvalita pneu
3. výkon motoru (samozřejmě se bavíme o motorech do aut, ne do sekaček)
4. funkce resp. vyřazení protiprokluzu
5. kvalita řidiče
tohle bych platilo u manuálních převodovek a starších automatů, kdy voličem skutečně něco mechanicky ovládáte. Voliče moderních automatů sice kladou mechanický odpor, ale činnost převodovky řídí elektronika až ve chvíli, kdy dojde k posunutí voliče mezi jednotlivými polohami. K tomu ve videu nedošlo, není tedy třeba se o převodovky bát :-)
To je pravda, ale proč dávat za jízdy ruku na hlavici řadící páky, když neslouží k řazení a auto si řadí samo? >:D Nebylo by lepší držet volant oběma rukama? :)
Nedá mi nespomenúť článok: "Víte, jak správně držet volant? Na pozici za deset dvě zapomeňte!" [odkaz]
A mám aj kvízové otázky:
1.) Povedal by si, že Mička drží volant "za desať dve", alebo "tri štvrte na tri"?
2.) Čo spraví vo videu v 1:50 min., keď konštatuje, že je to nebezpečné?
3.) Kto je autorom výroku: "Asi nejsem sám, koho štvou pohledy na některé řidiče, kteří si vozí levý loket na dveřích, pololeží a volant přidržují jenom zhruba."?
Stačí lehce zakroutit při akceleraci volantem, najet na zmrazek, zapne se ESP a hned je to jinak >:D Zítřejší test stejně nenechá Edge projít, ani kdyby byl ze zlata, tak je to stejně jedno >:-[]
Měli tam dát cenově příbuzného konkurenta, třeba Touareg V6 či GC V6, tam by se pak kvality ukázaly :-)
protože nám šlo o to přiblížit se reálné situaci. S vypnutým, nebo alespoň omezeným ESP, by to bylo z mého pohledu zajímavější, kdybychom měli auta s větším rozdílem výkonu. Můžeme se k tomu ale samozřejmě v budoucnu ještě vrátit :-)
Upřímě, sice chápu snahu o netradiční test, ale zrychlovat v takovém sněhu co nejrychleji na stovku ? Kdy a kde tohle někdo udělá na takovém povrchu v provzu? >:-[]
Ta stovka byla jenom taková meta, podle které se dá běžně řídit a do jisté míry "porovnat" čas s tabulkovými hodnotami. Kdybychom dali 0-50 km/h, bude to blíže reálu, ale zase by chybělo to porovnání s deklarovanými hodnotami :-).
Řekl bych, že tak o bod :-) Edge zas tak špatný není. Osobně i když se mi extra nelíbí ani jeden jsem se lépe cítil v Edge, rozhodně bytelnější interiér a to nebyl Vignale, ale jen ten sport (To je titanium sport? nebo jak se to jmenuje), Kodiaq LaK pěkný, ale některé místa docela levné v autě přes 1M :)Tady už je voda Touaregu a ten takové chyby nedělá :) Navíc V6...
Eee Titanium je zvlast....Sport je zvlast a Vignale je zvlast...kazdy jiny design zvenku :-)
Spise se obavam, ze zase nepopisou smysl Vignale..a vezmou to jen jako vybavu ....pak vyhraje nizsi cena...vetsi litry vkufru (byt bude uzky...) atd :-) a pak bude mit nizsi spotrebu....ikdyz to podtaceni dsg je hruza (ted jezdim pašíka..a fuj :))
Ale kazdemu cest >:D
Me se designove Edge libi.....proti tomu je Kodiaq opravdu osklivy.....tedy hlavne z venku :-)
Mne na Edge vadí, že to ani neni vlastně SUV, ale spíš takový Crossover. Na polňačku bych si spíše troufl s Kodiaqem. Na drhuou stranu uvnitř je Edge královský, kufr velký, prostoru všude dost a je uvnitř širší, než Kodiaq. Když vynechám diskutovaný rámeček navigace (mne nevadí), tak je interiér dle mne bytelnější a lépe udělaný.
Kodiaq, kterého jsem viděl, byl LaK, ale možná ještě nějaký předprodukční, takže možná mu křivdím, ale tenké dveře a jejich výplně, palubka OK, sedačky taky OK. Podélně místa taky dostatek, šíře viz výše proti Edge. Pořád ale mám dojem, že sedím v takové vyšší Oktávce za 350 tisíc, bytelností i materiály... :/ I když jsou sesle vepř a pořádná navigace >:D Víš jak :-)
Líbí se mi na Kodiaqu, že měl konečně použitelný kufr a né žádná utopená podlaha :-)
Nejezdil jsem, táta ale jel Edge a byl z něj unešen :-)
Za mě úplná blbost. Neřeknu, kdyby si vypli elektroniku a zkusili se na několik pokusů kvůli zprůměrování dostat na stovku, tak z toho možná vylezou zajímavý čísla, ale co se nám tím videem snaží říct? Že auto na sněhu zrychluje pomaleji než na suchu? Do prd.ele, copak jsem v mateřské školce? Toto přece ví i úplnej blbec.
Kdyby blbost nadnášela, tak Mička by byl kosmonaut.
To určitě, ale zase v takových podmínkách, jaké jsou na testovacím letišti, by ta akcelerace neměla být nijak dramatická na dálnici :-) Je fakt, že z Prahy a Středních Čech na tohle nejsem zvyklý a když už, tak všichni jedem 50 >:-[]
No, hele.... minulý víkend jsem byl v Krkonoších, kde měl Ford prezentaci 4x4 (nebyl jsem tam účelově za Fordem, aby bylo jasno >:D ), bylo tam obrovské parkoviště, venku +3, takže totál ledovka >:D To bys viděl, jak i Rangery bruslely >:D
Preto pisem o dobrej implementacii. Vlastne ano, treba radsej otestovat aj toto. Uz som videl par prekvapeni aj pri modernych autach. Nech sa trochu pobavime.
Ale uz volnym okom a podla zvuku sa to rozlisit da. Pohladom to bolo v tom teste podla mna ok. Tieto motory maju vela krutiaceho momentu, neviem si to moc dobre predstavit bez asistencie (test akceleracie).
A zevraj "mokre biele svinstvo" ? Ved to je radost si zajazdit na snehu.
Přesně tak, protiprokluz je na sněhu akorát pro zlost. Respektive vlastně pořád. U aut s pohonem 4 kol je to stejnak zbytečnost. Navíc haldex se chová podstatně jinak s ohledem na tom, kolik plynu přidáš. Je to velmi dobře vidět na slow motionu testu od Rasto Chvaly na téma Seat Leon.
A u předokolek je to taky k prdu, je to vždycky pomalý a otravný. U pekelně namotorovaný zadokolky se mi to občas hodí.
Naozaj si myslis, ze vsetko pri 4x4 vyjdes len hrubou silou ?
Pausalne vyzdvihovanie alebo odmietanie protipreklzu (na snehu) je nezmysel. Zbytocnost to nie je uz dvojnasobne.
Nemyslím, ale problém je v tom, že pokud to nemá trošku otáčky, nedokáže to bržděním kol přenášet více síly na neprotáčející se kola. Proto může pomoct dát trošku víc plynu, než je systém schopnej přenést.
Teda pokud to není nějaká rovná ledárna ale třeba nakloněná silnice s neujetým sněhem.
Co mě štve nejvíc je, že to vždycky stáhne plyn hrozně moc. Proto to vypínám.
Ono je tam těch aspektů víc než jen ty brzdy. Třeba to, že se s malinko většíma otáčkama taky guma líp čistí.
Prostě mi přijde, že rozumným dávkováním plynu člověk dosáhne lepšího "výsledku" než zapnutým protiprokluzem.
Narážíš na tvou vykonstruovanou debatu FWD vs RWD a přenos výkonu? >:D Radši to najdi ;)
P.s. Já jsem třeba ESP občas vypnout musel, na vyhrabání z namrzlého parkoviště to jinak nešlo, nebo při jízdě do zasněženého namrzlého kopce, protože ESP mi auto až skoro chcípalo. To dělala hodně Laguna, tam fungovala hrubá síla >:D
Neni vykonstruovaná ale po roce nebo půlroce se prostě nedá najít = a když sem to ukončil tim požadovanym sorry = znamená to konec = to ale víš žejo ;-)
Ja som to bral v tejto debate ako celok, ale je fakt, ze toto asi zalezi od implementacie (SW v RJ).
Napr. Subaru aj pri vypnutom VDC (robi aj ine veci, nielen "dusenie motora"), kolesa bez trakcie nadalej pribrzduje. Ale pri zapnutom X-mode je to zase o inom a ten ma prakticky vzdy navrch.
Protože Ford má jedno tlačítko, kterým vypneš ASR i ESP, já tomu proto říkám všemu ESP >:D
Ale já ho nechci vypínat, nýbrž pokuazuji na to, že na trati stčí zmrazek, boule z ledu a podobně, která ti cukne volantem a hned už jsi byť i v malém smyku a elektronika zasahuje...
...protoze je to totalni pi*covina to resit, pokud clovek neni vymastenec, ktery se i na napadlem snehu rozjizdi ze semaforu jako by zavodil.
Ale gratuluji radekci k objevu srovnatelnemu s objevenim noveho svetadilu. Myslim, ze Ameriky.
Tenhle test ani tak neřešil za kolik zrychlí auto na ledu po padnutí zelené na semaforu. Ale spíše jak si z tím kluzkým povrchem poradí elektronika auta a pneumatiky.
Stálo by za to vzít dvojkolku a 4x4 stejného auta se stejným motorem a porovnat jak moc pomůže 4x4.
Naopak, ve snehu se pravidelne projizdim, ale rozhodne nezkoumam zrychleni z nula na sto - z toho jsem vyrostl tak pred 20 lety. Spis me zajima ovladatelnost vozu.
Podle mě to o chlup vyhraje Kodiaq díky odladěnějšímu pohonu 4x4 který je o dost lepší než trvalý pohon všech kol. Škodovka v reálných testech nemá konkurenci a v těchhle nereálných už vůbec ne.
Navíc tenhle test je dost zkreslený protože neuvádí kolik litrů objemu zavazadlového prostoru dokáže na tu stovku na sněhu zrychlit, ale porovnává pouze vozidlo proti vozidlu bez objektivního zhodnocen toho co běžný uživatel opravdu ocení.
Mezi edge a kodiaquemm je přes 100 litrů objemu zavazadelníku rozdíl takže porovnáte jabka s hruškama.
Pozeram - to ten Edge fakt stoji taku palku ? Od 50K Euro vyssie ? To naozaj niekto kupi za tu cenu ?
Teraz mi je uz jasne, ze vysledok testu bude, ze MBcka za ovela menej penazi dat lepsiu alebo porovnatelnu hodnotu.
To je subjektivne (je mi to jedno), ale tie prachy su realne.
Schvale som pozeral, co stoji Touareg a teraz maju fakt dobre ceny, 6valec, 193kW, top vybava, s redukciou a uzavierkou zadneho diferencialu za tych cca 50K euro je neporovnatelna ponuka. A ceny za 6valec 150kW s automatom zacinaju od 37K (pri odkupe stareho auta), co je uplny dumping podla mna.
Ford má obuté Nokian WR SUV 3, což je směrová pneumatika.
Kodiaq má obuté Continental WinterContact TS850 P SUV, což je asymetrická pneumatika.
...popravdě tyhle dvě pneumatiky jsou to nejlepší, co se na SUV současné době vyrábí a jejich hlavní rozdíl je v tom, co popsal pocitově autor.
Nokian je směrový, neměl takovou boční stabilitu a roztancoval auto, ale trakce byla vyšší, takže to co auto ztratilo při rozjezdu, dohnalo na lepším záběru.¨
Continental je asymetrický, takže vnější ramena podržela rozjezdovou stabilitou, ale ztratila trakci, takže záběr byl nižší, než u nokianu. Ve výsledku jsou časy obdobné, ale zajímavé by to bylo změřit, kdyby obě auta měla stejný dezén, protože si myslím, že obě mají stejnou šířku pneumatik na videu.
Z tychto dvoch by som aj co sa tyka trakcie stavil na 850P (imho top zimne cestne pneu pre 4x4).
Ano tieto Nokiany maju podla x ludi, co ich skusali, horsiu smerovu stabilitu, ale pri tomto priamom zrychleni to nemohlo mat vplyv. Az pri vacsich extremoch, ako je priecne zrychlenie, ci jazda po vrstevnici. Ak by to malo mat vplyv, taku mieru "roztancovania" a nestability by si vsimol aj Micka a nehadal by naslepo.
Skoda, ze nemali rovnake pneu.
Naprosto relevantní testování. Mě třeba zajímá, jak rychle a bezpečně je auto schopné dosáhnout alespoň takové rychlosti, aby se bylo schopno zařadit do průběžného pruhu i za snížených adhezních podmínek. Je to jedna z výhod pohonu AWD.
Nechápu, co na tom tady studujete (že by Honza měl držet volant jako řidič a ne coby lady vezoucí prďocha do školky je jasná věc). O té kobyle a kováři to prostě platí ve všem >:D
To je celkem pravda, ale hodnota zrychlení závisí daleko víc na druhu sněhu a kvalitě pneu než na samotném autě - samozřejmě rozdíl mezi 4x2 a 4x4 je v tomhle propastný ale ten sníh má taky vliv jak prase.
Kdyby například testovali tytéž auta ve stejném místě ráno když je umrzlé a pak odpoledne na měkkém sněhu, naměří pokaždé úplně jiné časy - odpolední budou citelně horší
Takže celý test je spíše jen oddechová akce, vypovídací hodnota skoro nulová
Je spousta faktorů a speciálně ty zimní se nedají postihnout, ale auta jsou na pneu dodávaných při prodeji, což je taky důležité vědět a adhezní podmínky se mění každou chvíli i metrem.
Tohle mi nepřijde jako nesmyslné vyhazování času. Taky mě zajímá, jak má které auto nastavené ESP, ASR apod. Některé systémy jsou tak připodělané, že spíš přidělávají starosti.
Kéž by redakce věnovala podobnou péči i ostatním novinkám, které smaží do sdružených článků a padají rychleji než bleskoidní trubkovitá témata na main page...
Ten test, jak popisuješ (nájezd na dálnici) je dobrý nápad, ale zase z nuly nenajíždíš, docela by byla zajímavá třeba 50-120. Tam by mohl kralovat Edge s Biturbem.
Více, než ve sněhu bych to ale pustil na mokro, dneska ráno jsem si zrovna vzpoměl při výjezdu kopce na kostkách a snaze rychle opustit křižovatku na to, jak včera Sakra tvrdil, že 4x4 nikdo nepotřebuje...... jo, kéž bych ho měl v tu chvíli :-) A to bylo v centru Prahy a né na horách >:-[]
Včera si psal, že 90% lidí to nepotřebuje a je to k ničemu, já ti vysvětloval, že si za to lidi rádi připlatí, protože to je občas pohodlnější, stejně jako dnes v tom mém příapdě by mi to zlepšilo výjezd z křižovatky :-) Za co se mam omlouvat? >:D Mam to sem nakopírovat? >:D
A stejně to sem dám
"Těch ostatních 90 a víc procent 4x4 nepotřebuje. Tvuj názor na tom nic nemění "
:-) Když už chceš slovíčkařit, tak tohle si napsal a na to jsem tu reagoval :-) >:D Za co se mam omlouvat prosimtě? :-)