Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Akcelerace na sněhu: O kolik se prodlouží čas oproti zrychlení na asfaltu?

Napadlo vás někdy, o kolik se prodlouží akcelerace vozu z 0-100 km/h, když porovnáte výsledky měření na různých površích? Nás ano, a proto jsme se to rozhodli změřit.
Zpět na článek
16. 2. 2017 19:02
16. 2. 2017 19:04
16. 2. 2017 19:39
16. 2. 2017 19:44
16. 2. 2017 21:51
16. 2. 2017 22:05
16. 2. 2017 19:05
16. 2. 2017 20:03
16. 2. 2017 19:26
16. 2. 2017 19:26
16. 2. 2017 19:36
16. 2. 2017 19:39
16. 2. 2017 19:42
16. 2. 2017 19:48
16. 2. 2017 19:53
16. 2. 2017 20:03
16. 2. 2017 20:14
18. 2. 2017 13:04
18. 2. 2017 13:00
16. 2. 2017 21:47
16. 2. 2017 21:59
16. 2. 2017 22:31
17. 2. 2017 06:45
17. 2. 2017 07:31
16. 2. 2017 22:00
16. 2. 2017 19:58
16. 2. 2017 19:59
16. 2. 2017 20:03
16. 2. 2017 20:18
16. 2. 2017 20:25
16. 2. 2017 22:04
16. 2. 2017 22:40
16. 2. 2017 23:00
16. 2. 2017 22:02
16. 2. 2017 21:16
16. 2. 2017 21:27
16. 2. 2017 21:53
16. 2. 2017 22:03
16. 2. 2017 22:20
16. 2. 2017 22:26
16. 2. 2017 22:28
16. 2. 2017 22:37
16. 2. 2017 23:23
17. 2. 2017 07:34
17. 2. 2017 07:58
17. 2. 2017 08:33
17. 2. 2017 22:56
16. 2. 2017 22:52
16. 2. 2017 23:36
16. 2. 2017 22:33
16. 2. 2017 21:53
16. 2. 2017 20:32
16. 2. 2017 20:48
17. 2. 2017 09:41
16. 2. 2017 22:05
16. 2. 2017 22:32
16. 2. 2017 22:53
16. 2. 2017 22:09
16. 2. 2017 21:27
16. 2. 2017 21:28
16. 2. 2017 21:30
16. 2. 2017 22:10
16. 2. 2017 22:19
17. 2. 2017 06:49
17. 2. 2017 07:39
17. 2. 2017 08:00
Avatar - rokyta.p
16. 2. 2017 19:02
4x2 vs 4x4
Zda mám zrychlení za papírových 6 nebo zasněžených 13 je mi fuk. Chtělo to porovnat o kolik % oproti papíru se odchyluje dvoukolka narozdíl od čtyřkolky. Aby se ty zbytečná kila a litry benzínu daly aspoň těch pár dní v roce obhájit.
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2017 21:32
Re: 4x2 vs 4x4
Ber to tak že dvě poháněné nápravy jsou o 100% víc než jedna
16. 2. 2017 19:04
Zvuk
Mám připomínku... Proč je mluvené slovo mnohem tišší, než doprovodná hudba.
Honzo, skoro jsem vás neslyšel. Zatímco muzika (byť dobrá) mě téměř utrhla bubínek. Nejde to sladit..?
Rozbalit vlákno
4
16. 2. 2017 19:39
Re: Zvuk
Připojuju se, nejde to přehrát bez ruky na volume
Avatar - Honza Mička
16. 2. 2017 19:44
Re: Zvuk
Dobrý večer,

v originále mi to tak nepřišlo, ale po nahrání do systému už ano. Děkuji za připomínku, něco s tím zkusíme udělat.
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 21:51
Re: Zvuk
Přesně, já furt jen přepínal tlačítka hlasitosti na tabletu doprava a doleva. Hudba (dobrá) řvala a Mička nebyl skoro vůbec slyšet. Amatéři :no: :no: :no:
16. 2. 2017 22:05
Re: Zvuk
A nejde to napsat slušně? Bez zbytečných invektiv? :-O
Amatéři by byli kdyby (i přes upozornění) s tím nic neudělali.
Tak s tím hodnocením ještě chvíli počkej. Ok? :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 19:05
O kolik se prodlouží čas oproti zrychlení na asfaltu
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2017 19:05
vsadim boty
ze ctyrkolka s papirovejma třeba 5sec za tehle podmínek na tom o moc lip nebude nez tyhle 2 auta.
když není adheze, tak nejaka vetsi porce vykonu, a tedy tabulkova hodnota na suchu, na zrychleni vliv nema
Rozbalit vlákno
3
16. 2. 2017 19:43
Re: vsadim boty
Pořadí důležitosti:
1. druh sněhu
2. kvalita pneu
3. výkon motoru (samozřejmě se bavíme o motorech do aut, ne do sekaček)
4. funkce resp. vyřazení protiprokluzu
5. kvalita řidiče
16. 2. 2017 20:03
Re: vsadim boty
ještě jsi zapomnel (mimo jiné) na zeměpisnou sirku, protože na rovniku to logicky bude trvat dyl nez na polu ;-)

nevim, jak kvalita ridice ovlivni zrychleni v pripade automatu, pakliže ten ridic není uplny pako...
16. 2. 2017 20:05
Re: vsadim boty
Však je taky řidič na posledním místě
ale jak čtu diskuzi, někteří by ubrali už v půlce dráhy
Avatar - KANKUNEN
16. 2. 2017 19:09
Co zabíjí spolehlivě prevodovku,
Ruka na hlavici saltrpaky. A kdo to spolehlivě dělá je na přiloženém videu.
Rozbalit vlákno
5
16. 2. 2017 19:22
Re: Co zabíjí spolehlivě prevodovku,
Myslíte u těch automatických převodovek?
Avatar - Honza Mička
16. 2. 2017 19:40
Re: Co zabíjí spolehlivě prevodovku,
Dobrý večer,

tohle bych platilo u manuálních převodovek a starších automatů, kdy voličem skutečně něco mechanicky ovládáte. Voliče moderních automatů sice kladou mechanický odpor, ale činnost převodovky řídí elektronika až ve chvíli, kdy dojde k posunutí voliče mezi jednotlivými polohami. K tomu ve videu nedošlo, není tedy třeba se o převodovky bát :-)
16. 2. 2017 20:12
Re: Co zabíjí spolehlivě prevodovku,
To je pravda, ale proč dávat za jízdy ruku na hlavici řadící páky, když neslouží k řazení a auto si řadí samo? >:D Nebylo by lepší držet volant oběma rukama? :)
Avatar - Ondore
16. 2. 2017 22:39
Re: Co zabíjí spolehlivě prevodovku,
Nedá mi nespomenúť článok: "Víte, jak správně držet volant? Na pozici za deset dvě zapomeňte!" [odkaz]

A mám aj kvízové otázky:
1.) Povedal by si, že Mička drží volant "za desať dve", alebo "tri štvrte na tri"?
2.) Čo spraví vo videu v 1:50 min., keď konštatuje, že je to nebezpečné?
3.) Kto je autorom výroku: "Asi nejsem sám, koho štvou pohledy na některé řidiče, kteří si vozí levý loket na dveřích, pololeží a volant přidržují jenom zhruba."?

Ten internet je ale sviňa ;-)
17. 2. 2017 06:43
Re: Co zabíjí spolehlivě prevodovku,
>:-[] Ty jsi tomu nařezal!
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 19:22
To je tedy zjištění
Stačí lehce zakroutit při akceleraci volantem, najet na zmrazek, zapne se ESP a hned je to jinak >:D Zítřejší test stejně nenechá Edge projít, ani kdyby byl ze zlata, tak je to stejně jedno >:-[]

Měli tam dát cenově příbuzného konkurenta, třeba Touareg V6 či GC V6, tam by se pak kvality ukázaly :-)
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2017 19:26
ESP
A proč jste to nezkusili s vypnutým ESP nebo aspoň s vypnutým protiprokluzem ?
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 19:26
Re: ESP
Protože by pak tyhle pseudo SUV skončili v kupě sněhu a už by nevyjely >:D >:-[]
Avatar - Honza Mička
16. 2. 2017 19:36
Re: ESP
Dobrý večer,

protože nám šlo o to přiblížit se reálné situaci. S vypnutým, nebo alespoň omezeným ESP, by to bylo z mého pohledu zajímavější, kdybychom měli auta s větším rozdílem výkonu. Můžeme se k tomu ale samozřejmě v budoucnu ještě vrátit :-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 19:39
Re: ESP
Upřímě, sice chápu snahu o netradiční test, ale zrychlovat v takovém sněhu co nejrychleji na stovku ? Kdy a kde tohle někdo udělá na takovém povrchu v provzu? >:-[]
Avatar - Honza Mička
16. 2. 2017 19:42
Re: ESP
Ta stovka byla jenom taková meta, podle které se dá běžně řídit a do jisté míry "porovnat" čas s tabulkovými hodnotami. Kdybychom dali 0-50 km/h, bude to blíže reálu, ale zase by chybělo to porovnání s deklarovanými hodnotami :-).
16. 2. 2017 19:48
Re: ESP
Za me fajn porovnani...a klidne na 100km/h..souhlas, ze to je aspon k nejakemu udaji mozno prirovnat....

Ted jen prekvapeni o kolik v zitrejsim testu skaredy Kodiaq vyhraje :-) >:D
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 19:53
Re: ESP
Řekl bych, že tak o bod :-) Edge zas tak špatný není. Osobně i když se mi extra nelíbí ani jeden jsem se lépe cítil v Edge, rozhodně bytelnější interiér a to nebyl Vignale, ale jen ten sport (To je titanium sport? nebo jak se to jmenuje), Kodiaq LaK pěkný, ale některé místa docela levné v autě přes 1M :)Tady už je voda Touaregu a ten takové chyby nedělá :) Navíc V6...
16. 2. 2017 20:03
Re: ESP
Eee Titanium je zvlast....Sport je zvlast a Vignale je zvlast...kazdy jiny design zvenku :-)

Spise se obavam, ze zase nepopisou smysl Vignale..a vezmou to jen jako vybavu ....pak vyhraje nizsi cena...vetsi litry vkufru (byt bude uzky...) atd :-) a pak bude mit nizsi spotrebu....ikdyz to podtaceni dsg je hruza (ted jezdim pašíka..a fuj :))

Ale kazdemu cest >:D

Me se designove Edge libi.....proti tomu je Kodiaq opravdu osklivy.....tedy hlavne z venku :-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 20:14
Re: ESP
Mne na Edge vadí, že to ani neni vlastně SUV, ale spíš takový Crossover. Na polňačku bych si spíše troufl s Kodiaqem. Na drhuou stranu uvnitř je Edge královský, kufr velký, prostoru všude dost a je uvnitř širší, než Kodiaq. Když vynechám diskutovaný rámeček navigace (mne nevadí), tak je interiér dle mne bytelnější a lépe udělaný.

Kodiaq, kterého jsem viděl, byl LaK, ale možná ještě nějaký předprodukční, takže možná mu křivdím, ale tenké dveře a jejich výplně, palubka OK, sedačky taky OK. Podélně místa taky dostatek, šíře viz výše proti Edge. Pořád ale mám dojem, že sedím v takové vyšší Oktávce za 350 tisíc, bytelností i materiály... :/ I když jsou sesle vepř a pořádná navigace >:D Víš jak :-)

Líbí se mi na Kodiaqu, že měl konečně použitelný kufr a né žádná utopená podlaha :-)

Nejezdil jsem, táta ale jel Edge a byl z něj unešen :-)
18. 2. 2017 13:04
Re: ESP
Z Edge by byl člověk unešen, kdyby do něj Ford nabízel pořádný motor, hodný původu.
18. 2. 2017 13:00
Re: ESP
Však ani základní Touareg není auto lehce přes milion. ;-)
Avatar - miromen
16. 2. 2017 21:47
Re: ESP
Na designu Kodiaku se zřejmě podilel nějaky učeň ze ssangyongu.
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 21:59
Re: ESP
Za mě úplná blbost. Neřeknu, kdyby si vypli elektroniku a zkusili se na několik pokusů kvůli zprůměrování dostat na stovku, tak z toho možná vylezou zajímavý čísla, ale co se nám tím videem snaží říct? Že auto na sněhu zrychluje pomaleji než na suchu? Do prd.ele, copak jsem v mateřské školce? Toto přece ví i úplnej blbec.

Kdyby blbost nadnášela, tak Mička by byl kosmonaut.
Avatar - _Karel_
16. 2. 2017 22:31
Re: ESP
Floyde, to tvoje věčný hejtování všeho je už vážně otravný. Tobě vadí úplně všechno.
Nechceš jen drobounce ubrat plyn?
17. 2. 2017 06:45
Re: ESP
Co schopnost zařadit se do jízdního pruhu při nájezdu na dálnici?

Schopnost přenést výkon je tam velmi důležitá.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2017 07:31
Re: ESP
To určitě, ale zase v takových podmínkách, jaké jsou na testovacím letišti, by ta akcelerace neměla být nijak dramatická na dálnici :-) Je fakt, že z Prahy a Středních Čech na tohle nejsem zvyklý a když už, tak všichni jedem 50 >:-[]
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 22:00
Re: ESP
O výsledku nikdo nepochybuje, škoda Škoda >:D
16. 2. 2017 19:58
Re: ESP
Ozzman: dyť tu dráhu měli ujetou, v čem je problém ?
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 19:59
Re: ESP
No, zas tak ujetá nebyla >:D Navíc to byl vtip ;
16. 2. 2017 20:03
Re: ESP
Tak se podívej v čase 02:31 - krásně ujetý sníh, ten by v poho snesl i dost přes 100 kmh
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 20:18
Re: ESP
I na ujetém sněhu lze dostat smyk a poslat auto někam do závěje ;)
16. 2. 2017 20:25
Re: ESP
V přímém směru to není nijak kritické
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 22:04
Re: ESP
To ale dle tvého bodu 5 nesmí za volantem sedět takovej talent jako Mička >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 22:40
Re: ESP
No, hele.... minulý víkend jsem byl v Krkonoších, kde měl Ford prezentaci 4x4 (nebyl jsem tam účelově za Fordem, aby bylo jasno >:D ), bylo tam obrovské parkoviště, venku +3, takže totál ledovka >:D To bys viděl, jak i Rangery bruslely >:D
16. 2. 2017 23:00
Re: ESP
Že někde v Krkonoších byl led není snad pro tenhle test nijak podstatné
Podle dosažených časů to na tom letišti moc neklouzalo
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 22:02
Re: ESP
Vtip? Kde proboha? Debilita
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 21:16
Re: ESP
To ako vazne vypnut protipreklz pri teste akceleracie na snehu ???
Toto nie je vyhrabavanie zo zaveja.

Dobre implementovany protipreklz pri akceleracii na snehu/lade musi byt rychlejsi. A ak nie, potom sa v skutocnosti nejedna o klzky povrch.

A co s tym ma preboha spolocne ESP ?
16. 2. 2017 21:27
Re: ESP
Ano vypnout protiprokluz. Abys věděl jestli neubírá plyn příliš, jak je často na sněhu zvykem
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 21:53
Re: ESP
Preto pisem o dobrej implementacii. Vlastne ano, treba radsej otestovat aj toto. Uz som videl par prekvapeni aj pri modernych autach. Nech sa trochu pobavime.

Ale uz volnym okom a podla zvuku sa to rozlisit da. Pohladom to bolo v tom teste podla mna ok. Tieto motory maju vela krutiaceho momentu, neviem si to moc dobre predstavit bez asistencie (test akceleracie).

A zevraj "mokre biele svinstvo" ? Ved to je radost si zajazdit na snehu.
16. 2. 2017 22:03
Re: ESP
Přesně tak, protiprokluz je na sněhu akorát pro zlost. Respektive vlastně pořád. U aut s pohonem 4 kol je to stejnak zbytečnost. Navíc haldex se chová podstatně jinak s ohledem na tom, kolik plynu přidáš. Je to velmi dobře vidět na slow motionu testu od Rasto Chvaly na téma Seat Leon.
A u předokolek je to taky k prdu, je to vždycky pomalý a otravný. U pekelně namotorovaný zadokolky se mi to občas hodí.
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 22:20
Re: ESP
Naozaj si myslis, ze vsetko pri 4x4 vyjdes len hrubou silou ?
Pausalne vyzdvihovanie alebo odmietanie protipreklzu (na snehu) je nezmysel. Zbytocnost to nie je uz dvojnasobne.
16. 2. 2017 22:26
Re: ESP
Nemyslím, ale problém je v tom, že pokud to nemá trošku otáčky, nedokáže to bržděním kol přenášet více síly na neprotáčející se kola. Proto může pomoct dát trošku víc plynu, než je systém schopnej přenést.
Teda pokud to není nějaká rovná ledárna ale třeba nakloněná silnice s neujetým sněhem.
Co mě štve nejvíc je, že to vždycky stáhne plyn hrozně moc. Proto to vypínám.
Ono je tam těch aspektů víc než jen ty brzdy. Třeba to, že se s malinko většíma otáčkama taky guma líp čistí.
Prostě mi přijde, že rozumným dávkováním plynu člověk dosáhne lepšího "výsledku" než zapnutým protiprokluzem.
16. 2. 2017 22:28
Re: ESP
Na sněhu určitě hrubá síla funguje dobře, daleko líp než elektronické ubírání plynu

Tedy předpokládám že vypnutím protiprokluzu auto jen přestane ubírat plyn a funkce přibrzďování klouzajících kol (EDS) zůtává nadále funkční
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 22:37
Re: ESP
Už jsem to s tím ESP vysvětlil, myslím, že při inteligentních 4x4 a automatu asi dosáhneš nejlepších výsledků s tím, když necháš vše zaplé.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2017 07:34
Re: ESP
Narážíš na tvou vykonstruovanou debatu FWD vs RWD a přenos výkonu? >:D Radši to najdi ;)

P.s. Já jsem třeba ESP občas vypnout musel, na vyhrabání z namrzlého parkoviště to jinak nešlo, nebo při jízdě do zasněženého namrzlého kopce, protože ESP mi auto až skoro chcípalo. To dělala hodně Laguna, tam fungovala hrubá síla >:D
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2017 07:58
Re: ESP
Ne fakt jen myslim abys myslel častějš >:D

Neni vykonstruovaná ale po roce nebo půlroce se prostě nedá najít = a když sem to ukončil tim požadovanym sorry = znamená to konec = to ale víš žejo ;-)
Avatar - Ozzman
17. 2. 2017 08:33
Re: ESP
Je vykonstruovaná :-) Právě proto, že je jen v tvé mysli >:-[] >:D Jinak bys ji našel :-) To ty by sis tu práci dal :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2017 22:56
Re: ESP
Seš cvok? >:D

Víš v kolika diskuzích si tu za poslední rok diskutoval? ;-)
16. 2. 2017 22:52
Re: ESP
No a taky ta situace kde to proklouzlo, se během pár desítek centimentrů může podstatně změnit, takže auto ubere zbytečně..
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 23:36
Re: ESP
Ja som to bral v tejto debate ako celok, ale je fakt, ze toto asi zalezi od implementacie (SW v RJ).
Napr. Subaru aj pri vypnutom VDC (robi aj ine veci, nielen "dusenie motora"), kolesa bez trakcie nadalej pribrzduje. Ale pri zapnutom X-mode je to zase o inom a ten ma prakticky vzdy navrch.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 22:33
Re: ESP
Protože Ford má jedno tlačítko, kterým vypneš ASR i ESP, já tomu proto říkám všemu ESP >:D

Ale já ho nechci vypínat, nýbrž pokuazuji na to, že na trati stčí zmrazek, boule z ledu a podobně, která ti cukne volantem a hned už jsi byť i v malém smyku a elektronika zasahuje...

edit: Sorry, to nebyla reakce primárně na mne :D
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 21:53
Re: ESP
Protože Mička >:D >:D >:D
Avatar - Katikakus
16. 2. 2017 19:35
Ne, nenapadlo,...
...protoze je to totalni pi*covina to resit, pokud clovek neni vymastenec, ktery se i na napadlem snehu rozjizdi ze semaforu jako by zavodil.
Ale gratuluji radekci k objevu srovnatelnemu s objevenim noveho svetadilu. Myslim, ze Ameriky.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Pepa_007
16. 2. 2017 19:57
Re: Ne, nenapadlo,...
Tenhle test ani tak neřešil za kolik zrychlí auto na ledu po padnutí zelené na semaforu. Ale spíše jak si z tím kluzkým povrchem poradí elektronika auta a pneumatiky.

Stálo by za to vzít dvojkolku a 4x4 stejného auta se stejným motorem a porovnat jak moc pomůže 4x4.
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 21:20
Re: Ne, nenapadlo,...
To ti mozem rovno povedat, ze pomoze velmi, to netreba testovat. Prva a hlavna vyhoda dobreho 4x4 je omnoho lepsia trakcia v zlych podmienkach.
16. 2. 2017 20:00
Re: Ne, nenapadlo,...
Katikatus: mluvíš jako by ses ještě nikdy nesvezl ve sněhu čtyřkolkou
Avatar - Katikakus
17. 2. 2017 01:59
Re: Ne, nenapadlo,...
Naopak, ve snehu se pravidelne projizdim, ale rozhodne nezkoumam zrychleni z nula na sto - z toho jsem vyrostl tak pred 20 lety. Spis me zajima ovladatelnost vozu.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 2. 2017 20:17
Re: Ne, nenapadlo,...
Jasně, to nemůže mít vliv!

Prodejce říkal, že to auto má tolik asistentů, že ani nepoznám, že je zima...
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 21:20
Re: Ne, nenapadlo,...
To akoze ma aj asistent kurenia ?
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 22:08
Re: Ne, nenapadlo,...
>:D >:D >:D
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 22:06
Re: Ne, nenapadlo,...
Mička se úplně zbláznil, jinak si nedovedu vysvětlit, proč vymyslel takovouto krávovinu :no: :no: :no:
Avatar - Googlit
16. 2. 2017 20:32
Kodiaq
Podle mě to o chlup vyhraje Kodiaq díky odladěnějšímu pohonu 4x4 který je o dost lepší než trvalý pohon všech kol. Škodovka v reálných testech nemá konkurenci a v těchhle nereálných už vůbec ne.

Navíc tenhle test je dost zkreslený protože neuvádí kolik litrů objemu zavazadlového prostoru dokáže na tu stovku na sněhu zrychlit, ale porovnává pouze vozidlo proti vozidlu bez objektivního zhodnocen toho co běžný uživatel opravdu ocení.

Mezi edge a kodiaquemm je přes 100 litrů objemu zavazadelníku rozdíl takže porovnáte jabka s hruškama.
Rozbalit vlákno
7
16. 2. 2017 20:48
Re: Kodiaq
Já myslím že Kodiaq bude mít pomalejší čas což samozřejmě přináší výhodu že řidič si může zrychlování úžívat mnohem déle
Avatar - Uživatel_5340709
16. 2. 2017 21:36
Re: Kodiaq
K produktům koncernu mám lehce despekt, ale haldex 5 je fakt dobrej. :yes:
16. 2. 2017 22:05
Re: Kodiaq
Teď vážně, jaký má Edge systém pohonu, respektive mezinápravu?
16. 2. 2017 22:32
Re: Kodiaq
Má elektronicky řízenou lamelovou spojku.
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 22:09
Re: Kodiaq
O chlup? Bude to o parník >:D >:D >:D
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 21:27
Edge
Pozeram - to ten Edge fakt stoji taku palku ? Od 50K Euro vyssie ? To naozaj niekto kupi za tu cenu ?
Teraz mi je uz jasne, ze vysledok testu bude, ze MBcka za ovela menej penazi dat lepsiu alebo porovnatelnu hodnotu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
16. 2. 2017 21:28
Ford
minimálně vypadá líp. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 21:30
Re: Ford
To je subjektivne (je mi to jedno), ale tie prachy su realne.
Schvale som pozeral, co stoji Touareg a teraz maju fakt dobre ceny, 6valec, 193kW, top vybava, s redukciou a uzavierkou zadneho diferencialu za tych cca 50K euro je neporovnatelna ponuka. A ceny za 6valec 150kW s automatom zacinaju od 37K (pri odkupe stareho auta), co je uplny dumping podla mna.
16. 2. 2017 22:10
Re: Ford
Souhlas, na živo v tom výbavě je to hezko auto a to se mi Kodiaq docela líbí. Každopádně v jeho ceně bych určitě volil Tourega..
16. 2. 2017 22:19
pneumatiky
Ono je to jednoduché.

Ford má obuté Nokian WR SUV 3, což je směrová pneumatika.
Kodiaq má obuté Continental WinterContact TS850 P SUV, což je asymetrická pneumatika.

...popravdě tyhle dvě pneumatiky jsou to nejlepší, co se na SUV současné době vyrábí a jejich hlavní rozdíl je v tom, co popsal pocitově autor.

Nokian je směrový, neměl takovou boční stabilitu a roztancoval auto, ale trakce byla vyšší, takže to co auto ztratilo při rozjezdu, dohnalo na lepším záběru.¨

Continental je asymetrický, takže vnější ramena podržela rozjezdovou stabilitou, ale ztratila trakci, takže záběr byl nižší, než u nokianu. Ve výsledku jsou časy obdobné, ale zajímavé by to bylo změřit, kdyby obě auta měla stejný dezén, protože si myslím, že obě mají stejnou šířku pneumatik na videu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 22:24
Re: pneumatiky
Z tychto dvoch by som aj co sa tyka trakcie stavil na 850P (imho top zimne cestne pneu pre 4x4).
Ano tieto Nokiany maju podla x ludi, co ich skusali, horsiu smerovu stabilitu, ale pri tomto priamom zrychleni to nemohlo mat vplyv. Az pri vacsich extremoch, ako je priecne zrychlenie, ci jazda po vrstevnici. Ak by to malo mat vplyv, taku mieru "roztancovania" a nestability by si vsimol aj Micka a nehadal by naslepo.
Skoda, ze nemali rovnake pneu.
17. 2. 2017 06:49
Relevantní
Naprosto relevantní testování. Mě třeba zajímá, jak rychle a bezpečně je auto schopné dosáhnout alespoň takové rychlosti, aby se bylo schopno zařadit do průběžného pruhu i za snížených adhezních podmínek. Je to jedna z výhod pohonu AWD.

Nechápu, co na tom tady studujete (že by Honza měl držet volant jako řidič a ne coby lady vezoucí prďocha do školky je jasná věc). O té kobyle a kováři to prostě platí ve všem >:D
Rozbalit vlákno
5
17. 2. 2017 06:58
Re: Relevantní
To je celkem pravda, ale hodnota zrychlení závisí daleko víc na druhu sněhu a kvalitě pneu než na samotném autě - samozřejmě rozdíl mezi 4x2 a 4x4 je v tomhle propastný ale ten sníh má taky vliv jak prase.
Kdyby například testovali tytéž auta ve stejném místě ráno když je umrzlé a pak odpoledne na měkkém sněhu, naměří pokaždé úplně jiné časy - odpolední budou citelně horší

Takže celý test je spíše jen oddechová akce, vypovídací hodnota skoro nulová
17. 2. 2017 07:04
Re: Relevantní
Je spousta faktorů a speciálně ty zimní se nedají postihnout, ale auta jsou na pneu dodávaných při prodeji, což je taky důležité vědět a adhezní podmínky se mění každou chvíli i metrem.

Tohle mi nepřijde jako nesmyslné vyhazování času. Taky mě zajímá, jak má které auto nastavené ESP, ASR apod. Některé systémy jsou tak připodělané, že spíš přidělávají starosti.

Kéž by redakce věnovala podobnou péči i ostatním novinkám, které smaží do sdružených článků a padají rychleji než bleskoidní trubkovitá témata na main page...
Avatar - Ozzman
17. 2. 2017 07:39
Re: Relevantní
Ten test, jak popisuješ (nájezd na dálnici) je dobrý nápad, ale zase z nuly nenajíždíš, docela by byla zajímavá třeba 50-120. Tam by mohl kralovat Edge s Biturbem.

Více, než ve sněhu bych to ale pustil na mokro, dneska ráno jsem si zrovna vzpoměl při výjezdu kopce na kostkách a snaze rychle opustit křižovatku na to, jak včera Sakra tvrdil, že 4x4 nikdo nepotřebuje...... jo, kéž bych ho měl v tu chvíli :-) A to bylo v centru Prahy a né na horách >:-[]
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2017 07:55
Re: Relevantní
Hele lháři koukej se za ten žvást vomluvit a když už tak mě cituj správně 8-s

Nebo ti to podstatný uniklo a fakt si to pamatuješ takhle? >:-[]
Avatar - Ozzman
17. 2. 2017 08:00
Re: Relevantní
Včera si psal, že 90% lidí to nepotřebuje a je to k ničemu, já ti vysvětloval, že si za to lidi rádi připlatí, protože to je občas pohodlnější, stejně jako dnes v tom mém příapdě by mi to zlepšilo výjezd z křižovatky :-) Za co se mam omlouvat? >:D Mam to sem nakopírovat? >:D

A stejně to sem dám

"Těch ostatních 90 a víc procent 4x4 nepotřebuje. Tvuj názor na tom nic nemění "

:-) Když už chceš slovíčkařit, tak tohle si napsal a na to jsem tu reagoval :-) >:D Za co se mam omlouvat prosimtě? :-)