za mna je to este sikovnejsie auto ako ten C4 space tourer.. ale hlavne krajsie a praktickejsie ... presne takto si predstavujem rodinne MPV ... presne... uplna trefa...s motormi sa sice moc nestotoznujem ale chapem.. lepsie uz stejne bolo ... takze motoricky je to v ramci moznosti akceptovatelne... aj ked nejaky poriadny benzin by tam slusal iste ako uliaty ... :yes:
Poriadny benzín by tam slušal ako uliaty - pozri sa ako boli motorizované dodávky 1-2generácia naspäť v tejto triede a zistíš, že súčasné výkony motorov výrazne prevyšujú tie minulé.
No sorry, ale má pravdu. Řemeslník asi vezme naftu, ale pokud by chtěl benzín, pak do dodávky schopné převézt slušný náklad, je tříválec zoufalost.
Ale jinak- já v tomhle vidím super extra skvělý rodinný auto, obzvlášť jako lepší alternativu k "dodávkovým" Daciím (myšleno v dobrým), proti nějakým kombíkům je tohle rodinný král :yes::yes::yes:
Trojválec je zúfalosť, ok. Ale opakujem to isté, pozri sa na akých benzínových motorch sa frčalo. Väčšina končila na atmo 1,6 a tá istotne nebola lepšia pri plnej záťaži ako táto natlačená 1,2 R3. Keď sa pozrieme na súčasnú ponuku konkurencie, tak zistíme, že rendlík kangoo má 1,2tce 84kW, vw caddy 1,4tsi 92kW, fiat doblo 1,4tjet 88kW ,ford turneo 1,0EB 74kW. V kontexte s týmto mi základ s 81kW a "top" s 96kW nepripadá ako nedôstojná záležitosť a tobôž nie zúfalosť. V cenníkoch sú aj väčšie perly typu dízel 55kW a to naprieč konkurenciou. Áno, že by sme tam my radi videli je pekné, ale z toho automobilka asi nevyžije >:D . Sám si pamätám na opel combo 1,4 66kW, alebo aj dávne berlingo s atmo 1,4 , takisto fiorino 1,3Mjet. V autách tejto kategórie som odjazdil +- 2/3 služobných kilometrov. Voči tomu sme v súčasnosti obklopený luxusom na poli úžitkáčov
Tu "zoufalost" nemyslím ani tak obecně, jako při plném pravidelnějším zatěžování, kdy je asi potřeba hlavně krouťák. Někomu samozřejmě může i ta 1,2 bohatě stačit.
Myslim že Berlingo nikdy nemělo silnější motory ;-)
A podle hodnocení = asi ani lepší :-)
Svět motorů se asi zbláznil = nedávno se věnoval právě motoru 1,2 PureTECH po letech prodejů hodnotil i stránku spolehlivosti = a prej neni nejlepší škodovka a VW = ale tohle >:D
Nechápu = ale řiká to víc zdrojů = a moje skoro80tiletá babička s nim umí pěkně drandit = nedávno s nim dala osobní rekord 170 km/h = takže tim je to definitivní = je to super motor :-)
obzvlast ta 7 miestna predlzena verzia moze kludne nahradit nejedno MPVecko ktore su dnes uz na ustupe... odsuvatelne dvere budu prakticke.. kabina tiez v sulade s MPV stylom ladi takze dost mozno to zneprijemni situaciu aj samotnemu bracekovi s novym menom C4 space tourer ... a mne sa priznavam toto paci aj viac ako space tourer s tym podivnym interierom aj celkovym vajcoidnym stylom... berlingo je za mna krajsie MPVecko a momentalne dnes asi to najlepsie a zaroven aj jedine co by som si od citroena vedel kludne vybrat s tym ze to ozaj chcem ( modlim sa este za 4x4 aspon do kratkej verzie .. snad casom ) ... :yes:
Zdá sa, že v Citroene vyslyšali žiadosti zákazníkov a na novom Berlingu si dali záležať. Za mňa palec hore za samostatné zadné sedadlá, aj dobre skrytú hornú koľajnicu odsuvných dverí. Za roletky na oknách zadných dverí tiež pochvala. Celkovo tých drobných príjemností bude asi viac, napr. samostatne výklopné okno piatych dverí.
Na druhú stranu trochu zamrzí, že sklopené zadné operadlá nevytvoria s kufrom celkom rovinu, je tam aj trochu nepríjemný skok prekrytý plastovými doskami...
Ešte mi chýba pohľad na auto s otvorenými bočnými dverami, z ktorého sa dá odhadnúť komfort nastupovania, hlavne pri odsuvných dverách niekedy prekáža malá šírka vstupného otvoru.
Trochu škoda tých prevodoviek, v dnešnej dobe je už 5 stupňov trochu málo, a aj najslabší diesel už je svojim max. výkonom trochu za horizontom. Inak motoricky nevybočuje príliš z radu, paleta motorov je pomerne úzka, ale asi je taká doba.
Celkovo :yes: , ale už mi to príde aj trošku prerastené, s vonkajšími rozmermi by to nemali preháňať, z Berlinga začína byť tlsťoch.
Od minulé generace se rozměrově zase tolik neliší, ale ty bachraté tvary udělají dojem většího auta. Jak to u menších funguje docela hezky, tady se mi citroëní pojetí designu vůbec nelíbí.
Vždy o pár cm, o pár kg....to je vo všetkých triedach. A k tomu tie nafúknuté tvary a tupý vysoký predok... Máš pravdu. Aj keď mne ani C3 štýlom celkom nesedí, ale napr. Cactus či Picasso (C3 aj C4) celkom môžem.
No, ale možno prifúknutím Berlinga chcú prihrať menšiemu Nemu širšie uplatnenie...
Podle mě to dělá hlavně ten předek. C3 tady u nás potkávám docela často a v různých barvách, stejně jako C3 aircross a obojí se mi líbí. Berlingo bude muset přesvědčit naživo, protože z fotek je pro mě spíš zklamáním.
Citroen s novým Berlingom dostihol, a v niečom predbehol súčasné Kangoo, čo je dosť pozitívne. Dizajnovo to nie je moja šálka kávy. Kabína vyzerá solídne. Ešte uvidíme, s akými cenami a výbavami sa vytasí dovozca. Ale celkovo, už to začína byť dosť veľké. To už by som radšej šiel o triedu hore.
Nové Berlingo i Rifter vypadají skvěle, jen jim chybí slušné benzínové motory. Základní 3hrnek má hendicap jen 5st. převodovku a ten silnější má jen automat - obojí nepochopitelné. Přitom ideální pro rodinu by mi přišel ten silnější motor 130k s manuálem ;-)
1.6THP by se k charakteru auta asi ani moc nehodil, ikdyž výkonu není nikdy dost ;-)
Vieš čo, pre tento typ auta si dovolím tvrdiť, že sa viac hodí diesel. Predsa len sú to vysoké skrine so značným odporom vzduchu, keď to naložíš, má to okolo dvoch ton, a to robí z benzínu dosť neekonomický pohon.
130 k je celkom vhodná sila pre takéto auto, ale v nafte.
Prečo? S benzínom okolo 100-130k sa to dá na kratšie posunovačky, ale naložíš rodinu, vybehneš s tým na diaľnicu a jazdíš za 9-10 litrov, ak nie za viac. To mi nepríde ako ideál.
Otázkou je, ako často budeš s rodinou na diaľnici. 10 je asi scifi, minulý víkend som zapriahol za 130k malorážku príves a celková váha bola niekde okolo 2900kg. Spotreba bola 9,6 dľa PP, ak by aj kecal o liter, tak stále je to 10,6 pri takmer 3000kg a čelnej ploche ávie
U nás aspoň 2x do roka, posledné 3 roky každé leto dokopy asi 3500-4000 km. 10 l benzínu alebo 7 l nafty mi už príde ako dosť slušný rozdiel. Pri mojom súčasnom nájazde okolo 30 k ročne mi benzín fakt veľmi výhodne nevychádza. Aj keď uznám, dnešné benzínové turbá zvládnu viac ako atmosférickí predchodci. Sused naproti mal ako služobáka Caddy s benzínovou jedna-šestkou, a ten sa celoročne pod 10 veľmi nedostal, pod záťažou aj dvanásť. Tam už by nebolo o čom debatovať, ale aj dnes mi pri tomto type áut vychádza zatiaľ tá nafta lepšie.
Tak vycházím z toho, že mám v současné době Touran s 1.4TSI 150k a jezdím v průměru za 7l. Standardně 2dospělí + 3děti + nějaká ta bagáž. Klidně bych snesl o 30-50k víc. Nicméně 1.8TSI 180k byla o 100tis dražší a jen s automatem...
Tak áno, to je docela fajn kombinácia. Ja VW nemusím, ale keby bolo moje ďalšie auto napr. GrandScenic, tak by mal benzín väčšiu šancu ako nafta. Tá nová oturbená jedna-trojka môže byť zaujímavá, ale ešte som nenašiel český alebo slovenský test Scenica s týmto motorom. Lenže zosobnené dodávky typu Berlingo sú voči MPV fakt ako nákladiaky, majú voči nim aerodynamiku otvorenej skrine, a to je pri rýchlostiach nad 110 km/h dosť citeľný handicap.
Tak Grand Scenic určitě není špatná volba, měl jsem ho i ve výběru. Nicméně když jsem objednával Touran, Renault ještě neměl nové motory 1.3TCe 160k, jen 1.2 se 130k.
Sice mi ten jejich obrovský znak trochu vadí, navíc ty 20" kola, ale auto je zpracovaný velmi dobře a v celku je design hodně povedený ;-)
No pekne to je, ale:
- Zadni vyklopna vrata porad neumi elektriku (je rok 2018, kdyby si toho ve Francii nevsimli)
- Bocni dvere o elektrice ani neslysely
- Kdyz uz se mi nechce ta obrovska zadni vrata vyklapet - muzu je mit pulena? Pry uz ne.
- Motory: Nejvetsi slabina, 1,2 benzin a 1,5 diesel, to je fakt o nicem, jako top mit turbodehet s osmikvaltem na 130 konich...
A co se tyka clanku: Berlingo je uz dlouho nabizeno ve dvou delkach, no na stejnem rozvoru a pokud se nepletu tak jen jako furgon ;-) (XL vypada tudiz hnusne)
Zabúdaš, že je to stále iba ekonomická verzia MPV, čiže viac-menej stále iba poľudštená dodávka. Elektrické dvere v tejto triede ešte nie sú doma, zabývali sa v MPV a mikrobusoch o triedu vyššie - a aj tam je príplatok za ne citeľný a význam malý, takže to nie je až taká častá výbava týchto áut.
S tými polenými dverami máš pravdu, na osobné verzie ich, neviem prečo, nechcú dávať. Každý sa s vyklápaním naťahovať nechce, krídlové sú o kus pohodlnejšie, na druhú stranu keď prší, tak pod krídlovými pri hrabaní sa v kufri nezmokneš. ;-)
V tej druhej veci to aktuálne už bude inak, na fotkách je predĺžená celosklená verzia a nevyzerá tak hrozne. Akurát rázvor rozhodne nie je pri oboch dĺžkach rovnaký. To je určite celkom sympatická zmena
Celkom sa mi paci a palec hore za komfortny podvozok aj za 8st. automat ale preboha preco tam je len 3 valec benzin do osobnej dodavky tejto velkosti? Ok ma to 130 koni a ako zaklad by mohol byt ale dufam, ze pridu aj s nejakym silnejsim stvorvalcom lebo toto je slabota a dizel detto.
Tak daleko jsem jít nechtěl, první Berlingo je vůči současnému o hodně menší a lehčí. Ale stávající a nastupující generace jsou si velmi podobné co do rozměrů a přesto je na tom motorově nová řada výrazně lépe...
Myslíš, že 3hrnek je výrazně lepší než 1.6VTI? No nevim, sice má o něco vyšší výkon i točivý moment, ale je to o dost větší kurvítko a nevíš jak bude vypadat po delším proběhu. Motory VTI měly taky svoje vrtochy, ale uživatelsky byly velice příjemné. Berlingo s 1.6 88kW měl švára a jezdilo na dodávku pěkně. 1.4VTI mám doma a za "nový" 3hrnek bych ho nevyměnil...
Sorry, ale jaky delsi probeh mas na mysli?
Pokud nebudem bazarovi kovbojove, tak kdo z nas koupi auto nove a za cca 4-5 let na nem nalita pravidelne vic nez 150tkm? A takovou porci to vydrzi v pohode, ne? Jestli neustoji 300tkm to me jako prvniho majitele nezajima...
Ako bude vypadať o pár rokov s nájazdom 150k km je samozrejme otázne. Vzhľadom k technickým parametrom to zrejme horšie po stránke jazdy nebude. Kľudne by som do neho šiel s tým automatom
Je otázne? Ta slovenština je fakt pěkná = myslim to vážně! :-)
Před časem = po nějakejch 4-5 letech výroby se tomuhle 3válci věnoval SM na vyšlo jim že je sakra povedenej. Za těch pár let určitě někde najel i víc než těch 150t. km a současný hodnocení je hodně vysoký = i z pohledu spolehlivosti
Po osobních zkušenostech, co se týká jízdy? Jo, myslím. I slabší 1.2 turbo jede líp, než 1.6 VTI.
A jak sám říkáš, ani VTI se spolehlivostí moc nepředvedly.
Tříhrnek od Peugeotu není žádné kurvítko. Je to naprosto spolehlivý motor. Mnoho čtyřválců mu může závidět. Rozhodně lepší volba v Berlingu, než současné benzínové motory.
Já ti nevím, technici ze servisu Pugu o EB2 mluví jinak ;-) No ale zas na druhou stranu to snad nebude horší než motory řady Prince/EP6, kde se nepovedly řetězy. Taky se mi jednou měnil a jednou jsme čistili motor. S EP3 (1.4VTi) mám zkušenost dobrou, P207 má 142tis km najeto a pokud vím - kontrolováno i v servisních záznamech - problémy s motorem nebyly ;-)
Myslim žedinej čtyřválec co PSA dělá je 1.6 THP a ten má myslim nejmíň tak okolo 180 koní, docela raketa, ale mimo třídu. Navíc docela se to sype, určitě víc než tříhrníček, myslim že v SM nepřeháněli, je to opravdu povedený motor
My čekáme na Peugeot Rifter GT pro manželku, už jsem ho osobně prolez na turné které Peugeot pořádal. Byl postavený vedle stávajícího Partnera a je to na pohled opravdu masivnější auto, možná až moc. Při možnosti přímého srovnání je vidět ten velký postup dopředu, nicméně třeba výhled dopředu je u stávajícího modelu mnohem lepší a kufr se mi zdál také u stávajícího větší, ale asi je to jen zdání.
Super je že se dá v novém modelu zatáhnout střešní okno látkou, byť ne úplně neprůsvitnou. Jak už psali chlapi výš škoda je že nebudou ty eletrické boční a zadní dveře, bylo by to super. Jinak pro manželku super že bude , vyhřívaný volant, automatické parkování a ten automat by mě lbýt super.
Ještě škoda ž budeme čekat až do půlky roku 2019, pokud budeme chtít pro druhou řadu sedadel lepší systém polohování.
Nevím jak jiné manželky , ale moje chce relativně malé auto s vyšším posezem a obrovským kufrem. Prostě nechce do auta věci skládat, ale jen je tam naházet, kočárek, tříkolku a spoustu dalších věcí, které k dětem potřebuje :-)
S naším Range Roverem jezdit nechce , ten je na ni moc velký a tam se do kufru tak tak naskládáme. :-)
Tak toto je už fakt len relatívne malé auto. Šírka cez 1,8 metra, dĺžka atakuje 4,5-metrovú hranicu, ktorú len nedávno prekonala stredná trieda. Rázvor na úrovni strednej triedy a váha prakticky tiež... :-)