Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy s Citroënem Berlingo: Stále skvělý rodinný parťák

Stěžejní model francouzské automobilky přijíždí ve třetí generaci. Nešetří stylem, ale jeho silnou stránkou je pořád hlavně praktičnost.
Zpět na článek
29. 6. 2018 15:55
29. 6. 2018 17:07
29. 6. 2018 20:55
29. 6. 2018 21:23
29. 6. 2018 21:59
29. 6. 2018 19:41
29. 6. 2018 20:32
29. 6. 2018 22:06
30. 6. 2018 08:35
29. 6. 2018 21:05
29. 6. 2018 21:24
29. 6. 2018 22:12
29. 6. 2018 23:08
30. 6. 2018 00:42
30. 6. 2018 07:57
30. 6. 2018 09:45
30. 6. 2018 10:42
30. 6. 2018 08:16
30. 6. 2018 09:53
29. 6. 2018 16:11
29. 6. 2018 21:26
29. 6. 2018 23:06
30. 6. 2018 07:56
30. 6. 2018 08:04
30. 6. 2018 08:49
30. 6. 2018 08:57
30. 6. 2018 12:18
30. 6. 2018 12:25
30. 6. 2018 15:19
29. 6. 2018 22:05
29. 6. 2018 19:51
29. 6. 2018 22:13
30. 6. 2018 10:59
30. 6. 2018 12:19
30. 6. 2018 10:38
30. 6. 2018 11:11
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:33
8st. automat
V dodávce? To se frantíci docela pochlapili :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2018 15:44
Re: 8st. automat
za mna je to este sikovnejsie auto ako ten C4 space tourer.. ale hlavne krajsie a praktickejsie ... presne takto si predstavujem rodinne MPV ... presne... uplna trefa...s motormi sa sice moc nestotoznujem ale chapem.. lepsie uz stejne bolo ... takze motoricky je to v ramci moznosti akceptovatelne... aj ked nejaky poriadny benzin by tam slusal iste ako uliaty ... :yes:
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:47
Re: 8st. automat
To byl náš první vlastně služebák = eště na škole. Neuvěřitelný co ta stará ojetá krabice = vydržela :yes: :-)
Avatar - wakantanka
29. 6. 2018 16:40
Re: 8st. automat
Dodavka ostane furt dodavka. Teda primarne urcena a naladena na prevoz nakladu.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 17:37
Re: 8st. automat
Už aby se takhle začaly ladit i osobní auta = hodně z nich by to sakra prospělo ;-)
29. 6. 2018 21:14
Re: 8st. automat
Nie som si istý, či máš tak celkom pravdu.
29. 6. 2018 16:42
Re: 8st. automat
Poriadny benzín by tam slušal ako uliaty - pozri sa ako boli motorizované dodávky 1-2generácia naspäť v tejto triede a zistíš, že súčasné výkony motorov výrazne prevyšujú tie minulé.
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 17:39
Re: 8st. automat
No sorry, ale má pravdu. Řemeslník asi vezme naftu, ale pokud by chtěl benzín, pak do dodávky schopné převézt slušný náklad, je tříválec zoufalost.

Ale jinak- já v tomhle vidím super extra skvělý rodinný auto, obzvlášť jako lepší alternativu k "dodávkovým" Daciím (myšleno v dobrým), proti nějakým kombíkům je tohle rodinný král :yes: :yes: :yes:
29. 6. 2018 22:49
Re: 8st. automat
Trojválec je zúfalosť, ok. Ale opakujem to isté, pozri sa na akých benzínových motorch sa frčalo. Väčšina končila na atmo 1,6 a tá istotne nebola lepšia pri plnej záťaži ako táto natlačená 1,2 R3. Keď sa pozrieme na súčasnú ponuku konkurencie, tak zistíme, že rendlík kangoo má 1,2tce 84kW, vw caddy 1,4tsi 92kW, fiat doblo 1,4tjet 88kW ,ford turneo 1,0EB 74kW. V kontexte s týmto mi základ s 81kW a "top" s 96kW nepripadá ako nedôstojná záležitosť a tobôž nie zúfalosť. V cenníkoch sú aj väčšie perly typu dízel 55kW a to naprieč konkurenciou. Áno, že by sme tam my radi videli je pekné, ale z toho automobilka asi nevyžije >:D . Sám si pamätám na opel combo 1,4 66kW, alebo aj dávne berlingo s atmo 1,4 , takisto fiorino 1,3Mjet. V autách tejto kategórie som odjazdil +- 2/3 služobných kilometrov. Voči tomu sme v súčasnosti obklopený luxusom na poli úžitkáčov
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 23:20
Re: 8st. automat
Tu "zoufalost" nemyslím ani tak obecně, jako při plném pravidelnějším zatěžování, kdy je asi potřeba hlavně krouťák. Někomu samozřejmě může i ta 1,2 bohatě stačit.
30. 6. 2018 07:23
Re: 8st. automat
Steroidovaná 1,6 by bola vstupenka do raja úžitkáčového, ale takéto verzie by sa predávali asi len na fóre :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 08:35
Re: 8st. automat
Myslim že Berlingo nikdy nemělo silnější motory ;-)

A podle hodnocení = asi ani lepší :-)

Svět motorů se asi zbláznil = nedávno se věnoval právě motoru 1,2 PureTECH po letech prodejů hodnotil i stránku spolehlivosti = a prej neni nejlepší škodovka a VW = ale tohle >:D

Nechápu = ale řiká to víc zdrojů = a moje skoro80tiletá babička s nim umí pěkně drandit = nedávno s nim dala osobní rekord 170 km/h = takže tim je to definitivní = je to super motor :-)
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2018 15:36
ucelne a prakticke
obzvlast ta 7 miestna predlzena verzia moze kludne nahradit nejedno MPVecko ktore su dnes uz na ustupe... odsuvatelne dvere budu prakticke.. kabina tiez v sulade s MPV stylom ladi takze dost mozno to zneprijemni situaciu aj samotnemu bracekovi s novym menom C4 space tourer ... a mne sa priznavam toto paci aj viac ako space tourer s tym podivnym interierom aj celkovym vajcoidnym stylom... berlingo je za mna krajsie MPVecko a momentalne dnes asi to najlepsie a zaroven aj jedine co by som si od citroena vedel kludne vybrat s tym ze to ozaj chcem ( modlim sa este za 4x4 aspon do kratkej verzie .. snad casom ) ... :yes:
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2018 15:43
Len tak okrajom...
Čo konkrétne má znázorňovať profesionálna fotografia č.10? [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2018 15:55
Pekné
Zdá sa, že v Citroene vyslyšali žiadosti zákazníkov a na novom Berlingu si dali záležať. Za mňa palec hore za samostatné zadné sedadlá, aj dobre skrytú hornú koľajnicu odsuvných dverí. Za roletky na oknách zadných dverí tiež pochvala. Celkovo tých drobných príjemností bude asi viac, napr. samostatne výklopné okno piatych dverí.
Na druhú stranu trochu zamrzí, že sklopené zadné operadlá nevytvoria s kufrom celkom rovinu, je tam aj trochu nepríjemný skok prekrytý plastovými doskami...
Ešte mi chýba pohľad na auto s otvorenými bočnými dverami, z ktorého sa dá odhadnúť komfort nastupovania, hlavne pri odsuvných dverách niekedy prekáža malá šírka vstupného otvoru.
Trochu škoda tých prevodoviek, v dnešnej dobe je už 5 stupňov trochu málo, a aj najslabší diesel už je svojim max. výkonom trochu za horizontom. Inak motoricky nevybočuje príliš z radu, paleta motorov je pomerne úzka, ale asi je taká doba.
Celkovo :yes: , ale už mi to príde aj trošku prerastené, s vonkajšími rozmermi by to nemali preháňať, z Berlinga začína byť tlsťoch.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Blue Sun
29. 6. 2018 17:07
Re: Pekné
Od minulé generace se rozměrově zase tolik neliší, ale ty bachraté tvary udělají dojem většího auta. Jak to u menších funguje docela hezky, tady se mi citroëní pojetí designu vůbec nelíbí.
29. 6. 2018 20:55
Re: Pekné
Vždy o pár cm, o pár kg....to je vo všetkých triedach. A k tomu tie nafúknuté tvary a tupý vysoký predok... Máš pravdu. Aj keď mne ani C3 štýlom celkom nesedí, ale napr. Cactus či Picasso (C3 aj C4) celkom môžem.
No, ale možno prifúknutím Berlinga chcú prihrať menšiemu Nemu širšie uplatnenie...
Avatar - Blue Sun
29. 6. 2018 21:23
Re: Pekné
Podle mě to dělá hlavně ten předek. C3 tady u nás potkávám docela často a v různých barvách, stejně jako C3 aircross a obojí se mi líbí. Berlingo bude muset přesvědčit naživo, protože z fotek je pro mě spíš zklamáním.
29. 6. 2018 21:59
Re: Pekné
Citroen s novým Berlingom dostihol, a v niečom predbehol súčasné Kangoo, čo je dosť pozitívne. Dizajnovo to nie je moja šálka kávy. Kabína vyzerá solídne. Ešte uvidíme, s akými cenami a výbavami sa vytasí dovozca. Ale celkovo, už to začína byť dosť veľké. To už by som radšej šiel o triedu hore.
29. 6. 2018 19:41
Re: Pekné
Nové Berlingo i Rifter vypadají skvěle, jen jim chybí slušné benzínové motory. Základní 3hrnek má hendicap jen 5st. převodovku a ten silnější má jen automat - obojí nepochopitelné. Přitom ideální pro rodinu by mi přišel ten silnější motor 130k s manuálem ;-)

1.6THP by se k charakteru auta asi ani moc nehodil, ikdyž výkonu není nikdy dost ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 20:16
Re: Pekné
Mě přijde pro rodinu ideální spíš ten 8st. automat
29. 6. 2018 20:32
Re: Pekné
Jen zbytečně zvyšuje cenu většinou o cca 30-40tis Kč, v reálu má i vyšší spotřebu a když se mu něco stane stojí to dlouhý peníze...
29. 6. 2018 22:06
Re: Pekné
Presne, 8-stupňový automat je dobré riešenie pre celkom iné triedy.
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 07:53
Re: Pekné
Je to dobrý řešení = do Volva a BMW = a bomba do Berlinga :yes:
30. 6. 2018 08:35
Re: Pekné
Nechci ti kazit oslavne ody, ale BMW (mozna i Volvo) pouziva 8kvalt Aisin, no Citroen/Peugeot presli v tichosti na nejaky cinsky vergl.

EDIT: Tak kecam, 8kvalt je taky Aisin, tak to jsou plusove body :yes:

Ten prechod na cinsky krap BY mel prijit v roce 2022...
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 08:44
Re: Pekné
Nemáš moc šanci zkazit :-)

PSA v tichosti dali patent na 2spojku a myslim že eště neni jistý kde se bude vyrábět

Tohle je normální 8st. Aisin = stejnej jako v těch FWD Volvech a BMW

Shoda na plusovejch bodech = už v 308 mi to přijde super, tady bomba
29. 6. 2018 21:05
Re: Pekné
Vieš čo, pre tento typ auta si dovolím tvrdiť, že sa viac hodí diesel. Predsa len sú to vysoké skrine so značným odporom vzduchu, keď to naložíš, má to okolo dvoch ton, a to robí z benzínu dosť neekonomický pohon.
130 k je celkom vhodná sila pre takéto auto, ale v nafte.
29. 6. 2018 21:24
Re: Pekné
Souhlasím s výkonem, ale raději bych ho viděl z benzinu, idealně ze 4válce a s manuálem ;-)
29. 6. 2018 22:12
Re: Pekné
Prečo? S benzínom okolo 100-130k sa to dá na kratšie posunovačky, ale naložíš rodinu, vybehneš s tým na diaľnicu a jazdíš za 9-10 litrov, ak nie za viac. To mi nepríde ako ideál.
29. 6. 2018 23:08
Re: Pekné
Otázkou je, ako často budeš s rodinou na diaľnici. 10 je asi scifi, minulý víkend som zapriahol za 130k malorážku príves a celková váha bola niekde okolo 2900kg. Spotreba bola 9,6 dľa PP, ak by aj kecal o liter, tak stále je to 10,6 pri takmer 3000kg a čelnej ploche ávie
30. 6. 2018 00:42
Re: Pekné
U nás aspoň 2x do roka, posledné 3 roky každé leto dokopy asi 3500-4000 km. 10 l benzínu alebo 7 l nafty mi už príde ako dosť slušný rozdiel. Pri mojom súčasnom nájazde okolo 30 k ročne mi benzín fakt veľmi výhodne nevychádza. Aj keď uznám, dnešné benzínové turbá zvládnu viac ako atmosférickí predchodci. Sused naproti mal ako služobáka Caddy s benzínovou jedna-šestkou, a ten sa celoročne pod 10 veľmi nedostal, pod záťažou aj dvanásť. Tam už by nebolo o čom debatovať, ale aj dnes mi pri tomto type áut vychádza zatiaľ tá nafta lepšie.
30. 6. 2018 07:57
Re: Pekné
Tak vycházím z toho, že mám v současné době Touran s 1.4TSI 150k a jezdím v průměru za 7l. Standardně 2dospělí + 3děti + nějaká ta bagáž. Klidně bych snesl o 30-50k víc. Nicméně 1.8TSI 180k byla o 100tis dražší a jen s automatem...
30. 6. 2018 09:45
Re: Pekné
Tak áno, to je docela fajn kombinácia. Ja VW nemusím, ale keby bolo moje ďalšie auto napr. GrandScenic, tak by mal benzín väčšiu šancu ako nafta. Tá nová oturbená jedna-trojka môže byť zaujímavá, ale ešte som nenašiel český alebo slovenský test Scenica s týmto motorom. Lenže zosobnené dodávky typu Berlingo sú voči MPV fakt ako nákladiaky, majú voči nim aerodynamiku otvorenej skrine, a to je pri rýchlostiach nad 110 km/h dosť citeľný handicap.
30. 6. 2018 10:42
Re: Pekné
Tak Grand Scenic určitě není špatná volba, měl jsem ho i ve výběru. Nicméně když jsem objednával Touran, Renault ještě neměl nové motory 1.3TCe 160k, jen 1.2 se 130k.
Sice mi ten jejich obrovský znak trochu vadí, navíc ty 20" kola, ale auto je zpracovaný velmi dobře a v celku je design hodně povedený ;-)
30. 6. 2018 08:16
Re: Pekné
No pekne to je, ale:
- Zadni vyklopna vrata porad neumi elektriku (je rok 2018, kdyby si toho ve Francii nevsimli)
- Bocni dvere o elektrice ani neslysely
- Kdyz uz se mi nechce ta obrovska zadni vrata vyklapet - muzu je mit pulena? Pry uz ne.
- Motory: Nejvetsi slabina, 1,2 benzin a 1,5 diesel, to je fakt o nicem, jako top mit turbodehet s osmikvaltem na 130 konich...

A co se tyka clanku: Berlingo je uz dlouho nabizeno ve dvou delkach, no na stejnem rozvoru a pokud se nepletu tak jen jako furgon ;-) (XL vypada tudiz hnusne)
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 08:29
Re: Pekné
Jj = jak benzín tak nafta = asi nejlepší motory svý třídy na trhu = pro někoho největší slabina >:-[]
30. 6. 2018 09:53
Re: Pekné
Zabúdaš, že je to stále iba ekonomická verzia MPV, čiže viac-menej stále iba poľudštená dodávka. Elektrické dvere v tejto triede ešte nie sú doma, zabývali sa v MPV a mikrobusoch o triedu vyššie - a aj tam je príplatok za ne citeľný a význam malý, takže to nie je až taká častá výbava týchto áut.
S tými polenými dverami máš pravdu, na osobné verzie ich, neviem prečo, nechcú dávať. Každý sa s vyklápaním naťahovať nechce, krídlové sú o kus pohodlnejšie, na druhú stranu keď prší, tak pod krídlovými pri hrabaní sa v kufri nezmokneš. ;-)

V tej druhej veci to aktuálne už bude inak, na fotkách je predĺžená celosklená verzia a nevyzerá tak hrozne. Akurát rázvor rozhodne nie je pri oboch dĺžkach rovnaký. To je určite celkom sympatická zmena
1. 7. 2018 00:07
Re: Pekné
Oprava - pri krídlových zmokneš, pod výklopnými nie .;-)
29. 6. 2018 16:11
Citron
Celkom sa mi paci a palec hore za komfortny podvozok aj za 8st. automat ale preboha preco tam je len 3 valec benzin do osobnej dodavky tejto velkosti? Ok ma to 130 koni a ako zaklad by mohol byt ale dufam, ze pridu aj s nejakym silnejsim stvorvalcom lebo toto je slabota a dizel detto.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Blue Sun
29. 6. 2018 21:26
Re: Citron
Ještě nedávno jezdilo Berlingo s 1.6 VTI o 72 kW, takže s 96 kW nevidím vůbec problém. I nejsilnější současný benzin má jen 88 kW...
29. 6. 2018 23:06
Re: Citron
Obráťme dve generácie naspäť a nájdeme atmo 1,4 s 55kW až 66kW a ako strop 1,6 16v s 81kW. Voči týmto motorom je súčasná ponuka motorickým luxusom
Avatar - Blue Sun
30. 6. 2018 07:56
Re: Citron
Tak daleko jsem jít nechtěl, první Berlingo je vůči současnému o hodně menší a lehčí. Ale stávající a nastupující generace jsou si velmi podobné co do rozměrů a přesto je na tom motorově nová řada výrazně lépe...
30. 6. 2018 08:04
Re: Citron
Myslíš, že 3hrnek je výrazně lepší než 1.6VTI? No nevim, sice má o něco vyšší výkon i točivý moment, ale je to o dost větší kurvítko a nevíš jak bude vypadat po delším proběhu. Motory VTI měly taky svoje vrtochy, ale uživatelsky byly velice příjemné. Berlingo s 1.6 88kW měl švára a jezdilo na dodávku pěkně. 1.4VTI mám doma a za "nový" 3hrnek bych ho nevyměnil...
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 08:28
Re: Citron
Ale už víš = tuhle se tomu někde věnovali = po pěti nebo kolika letech výroby už lze hodnotit = nejlepší 3válec na trhu

Samozřejmě 4válec stejnýho objemu od Toyoty = je 4válec :-)

Ne vážně = je to zřejmě fakt povedenej motor. My mívali 1,9D což bylo myslim 50kW nebo 51? no prostě tak nějak a jezdilo to super :yes: :-)
30. 6. 2018 08:49
Re: Citron
Sorry, ale jaky delsi probeh mas na mysli?
Pokud nebudem bazarovi kovbojove, tak kdo z nas koupi auto nove a za cca 4-5 let na nem nalita pravidelne vic nez 150tkm? A takovou porci to vydrzi v pohode, ne? Jestli neustoji 300tkm to me jako prvniho majitele nezajima...
30. 6. 2018 08:57
Re: Citron
Ako bude vypadať o pár rokov s nájazdom 150k km je samozrejme otázne. Vzhľadom k technickým parametrom to zrejme horšie po stránke jazdy nebude. Kľudne by som do neho šiel s tým automatom
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 09:07
Re: Citron
Je otázne? Ta slovenština je fakt pěkná = myslim to vážně! :-)

Před časem = po nějakejch 4-5 letech výroby se tomuhle 3válci věnoval SM na vyšlo jim že je sakra povedenej. Za těch pár let určitě někde najel i víc než těch 150t. km a současný hodnocení je hodně vysoký = i z pohledu spolehlivosti

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
30. 6. 2018 12:18
Re: Citron
Po osobních zkušenostech, co se týká jízdy? Jo, myslím. I slabší 1.2 turbo jede líp, než 1.6 VTI.
A jak sám říkáš, ani VTI se spolehlivostí moc nepředvedly.
30. 6. 2018 12:25
Re: Citron
Tříhrnek od Peugeotu není žádné kurvítko. Je to naprosto spolehlivý motor. Mnoho čtyřválců mu může závidět. Rozhodně lepší volba v Berlingu, než současné benzínové motory.
30. 6. 2018 15:19
Re: Citron
Já ti nevím, technici ze servisu Pugu o EB2 mluví jinak ;-) No ale zas na druhou stranu to snad nebude horší než motory řady Prince/EP6, kde se nepovedly řetězy. Taky se mi jednou měnil a jednou jsme čistili motor. S EP3 (1.4VTi) mám zkušenost dobrou, P207 má 142tis km najeto a pokud vím - kontrolováno i v servisních záznamech - problémy s motorem nebyly ;-)
29. 6. 2018 22:05
Re: Citron
Komu je 130 koní málo, nedal by som mu do ruky ani Trabanta.
Avatar - alf1963
29. 6. 2018 19:51
Cena
No nevím jak to bude s cenou obhajovat ale v Německu, Modell zwischen 18.000 und 20.000 Euro beginnen.
Rozbalit vlákno
3
29. 6. 2018 22:13
Re: Cena
Neplaš sa, v Nemecku sú ceny o úroveň vyššie ako tu.
30. 6. 2018 10:59
Re: Cena
Doufejme, ve Francii má stát Peugeot Rifter GT,nafta 96kW automat, který bych chtěl pro manželku 31.700,-EUR což už je docela dost
Avatar - Blue Sun
30. 6. 2018 12:19
Re: Cena
Francouzské ceny francouzských aut jsou asi jako u nás ceny škodovek... Taky nastřelené nesmyslně vysoko kvůli zájmu.
30. 6. 2018 10:38
čtyřválec
Myslim žedinej čtyřválec co PSA dělá je 1.6 THP a ten má myslim nejmíň tak okolo 180 koní, docela raketa, ale mimo třídu. Navíc docela se to sype, určitě víc než tříhrníček, myslim že v SM nepřeháněli, je to opravdu povedený motor
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2018 11:11
Peugeot Rifter
My čekáme na Peugeot Rifter GT pro manželku, už jsem ho osobně prolez na turné které Peugeot pořádal. Byl postavený vedle stávajícího Partnera a je to na pohled opravdu masivnější auto, možná až moc. Při možnosti přímého srovnání je vidět ten velký postup dopředu, nicméně třeba výhled dopředu je u stávajícího modelu mnohem lepší a kufr se mi zdál také u stávajícího větší, ale asi je to jen zdání.
Super je že se dá v novém modelu zatáhnout střešní okno látkou, byť ne úplně neprůsvitnou. Jak už psali chlapi výš škoda je že nebudou ty eletrické boční a zadní dveře, bylo by to super. Jinak pro manželku super že bude , vyhřívaný volant, automatické parkování a ten automat by mě lbýt super.

Ještě škoda ž budeme čekat až do půlky roku 2019, pokud budeme chtít pro druhou řadu sedadel lepší systém polohování.

No a uvidíme kam se to vyšplhá s cenou :-)
Rozbalit vlákno
3
1. 7. 2018 00:11
Re: Peugeot Rifter
Na čo potrebuje manželka takú skriňu? :-)
1. 7. 2018 12:53
Re: Peugeot Rifter
Nevím jak jiné manželky , ale moje chce relativně malé auto s vyšším posezem a obrovským kufrem. Prostě nechce do auta věci skládat, ale jen je tam naházet, kočárek, tříkolku a spoustu dalších věcí, které k dětem potřebuje :-)

S naším Range Roverem jezdit nechce , ten je na ni moc velký a tam se do kufru tak tak naskládáme. :-)
1. 7. 2018 23:35
Re: Peugeot Rifter
Tak toto je už fakt len relatívne malé auto. Šírka cez 1,8 metra, dĺžka atakuje 4,5-metrovú hranicu, ktorú len nedávno prekonala stredná trieda. Rázvor na úrovni strednej triedy a váha prakticky tiež... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku