Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "Tom69"
19. 5. 2006 23:21
priste si poridim tank
priste si holt musim poridit ojety tank >:D
neregistrovaný "happy"
15. 4. 2006 22:36
Bez nadpisu
op..ele proc ja jsem si ale vlastne kupoval nove auto ??????!!!!!

Proc 10 let stare auto dokaze nabidnout lepsi "komfort" nez rok stare auto?

Protože Passat je malý tank a auta do roku 99 se dělala kvalitněji. To ti poví každý zkušený mechanik, že po roce 00 se to všechno šije horkou jehlou. Kdo dnes čeká kvalitu, nenejade ji bohužel ani u Mercedesu - taky jisté zkušenosti, AUDI - to samé a bohužel ani ty Passaty už nejsou to, co bývaly. BMW ..jakbysmet.

A nezlob se na mě, a neber to osobně, ale nemůžeš porovnávat auto s pořizovací cenou 2x vyšší - když bylo nové - Passat s tím tvým, které, když bylo nové bylo o polovinu levnější, v nižší kategorii a v nesrovantelné výrobní kvalitě, dané rokem výroby - po roce 00 a tím, a opět se na mě nezlob, ale tím, že je to Renault už snad dost o sobě naznačuje. No offence. Tak to prostě je.

Všechna nová auta dneska sotjí za ...
neregistrovaný "Iček1"
14. 4. 2006 23:50
Re: STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,--
:oops: Jak to dopadlo :?: Nevěřil jsem v obrat, ale stalo se :!: :*) Trošku se stydím "za hněv a emoce, kterým jsem dovolil cloumáti mým majestátem":!: Dnes jsme dali to naše postižené Twingo do autorizovaného servisu RENAULT AUTECO Boskovice, aby oni uvedli vozidlo mé ženy do původního stavu a stalo se :!: Stalo se i za přispění regionálního manažera firmy Renault ČR, který na mou žádost, případ mé ženy a jejího Twinga prověřil :-O A protože se chyby staly na obou stranách, došlo ke kompromisu. :-! Nás to stálo 3,5 tisíce Kč za cívku zapalování i s kably (prakticky nákupní cena pro servis, t.zn. nepočítali nám jejich 20% marži). :-O Za práci jsme nedali ani Kč, plechový disk byl opraven a vyvážen, udělali znovu geometrii, dali nám puklici a jednu novou svíčku = vše v kulanci RENAULT (Auteco Boskovice) :!: To znamená, že není servis RENAULT jako servis RENAULT všude stejný :!: DOUFÁME, ŽE NÁS SMŮLA OPUSTILA A ŽE TO VYDRŽÍ!! Poctivě k tomu přistoupili a hlavně čelem a slušně :!: Bože, jak jsme fakt rádi, že to takhle skončilo :!: >:D

>:D :-) Aby, ale drama hned neskončilo A SMŮLA SE NÁS JEŠTĚ DRŽELA, při předávání vozu jsme byli upozornění na nefungující airbagy :!: :roll: V zápětí jsme však dostali k dispozici náhradní firemní Twingo na dobu nutnou a potřebnou, avšak za hodinu a půl jsme byli telefonicky spolumajitelem firmy vyzvání, abychom si přijeli pronaše auto, že airbagy fungují :!: Byla to prasklá žárovka kontrolky deaktivovaného arbagu, jejiž funkci zasuplovala signalizací kontrolka nefunkčních airbagu :!: :idea: A tak se omlouvám všem, které jsem ve vzteku, který mne popadl, nestačil urazit :!:

VESELÉ VELIKONOCE :!:

>:D >:D :-) >:D >:D :-) >:D >:D :-) >:D >:D :-) >:D >:D :-) :!:
neregistrovaný "Tom69"
13. 4. 2006 10:29
prostor
Panove, nabizim vsem co bojuji proti nesvarum, prostor na svych strankach. Staci popsat konkretne co se vam prihodilo a poslat mi to do emailu.

Stejny prostor samozrejme nabizim k pochvalam. Pozor, nezamenovat s tim, co by melo byt standardem.

Co se tyka servisu, chystam se tam, aby uz konecne neco udelali s dirou v plynu, vibrujicim ventilatorem a klepanimse auta na volnobeh.

Vcera jsem absolvoval s kolegou sluzebni cestu do Brna jeho VW Passat.

Auto ma najeto 180tis (cca 10 let stare). Cesta ubihala v poklidu, po startu studeneho motoru zadny problem, nic v interieru ani neklepe ani nechrasti. Na volnobeh zadny problem. Vratili jsme se vecer do Prahy a ja u benzinky presednul do Megana. Nastartuju a rozjedu se, cuk auto klasicky na par vterin ztrati vykon, po chvili se rozjede, jupiiii. Zacinam si vsimat toho protivneho zvuku z predni palubky a zadni casti. Po zastaveni na krizovatce si naplno vychutnavam masaz rukou z naplno pusteneho ventilatoru abych si zatopil a zaroven se oddavam blazenemu naklepavani nepravidelnym volnobehem.

Dop..ele proc ja jsem si ale vlastne kupoval nove auto ??????!!!!!

Proc 10 let stare auto dokaze nabidnout lepsi "komfort" nez rok stare auto?

PS: neporovnat vybavu, abs, brzdy atd. Jde mi spis o ty mene podstatne detaily, ktere vsak dokazou zneprijemnit zivot!
neregistrovaný "ICASK"
13. 4. 2006 09:40
servis
Suhlas chcelo by to naozaj zalozit nieco ako : Dobry servis, kde?

Mozno by bolo male riesenie ako si ustrazit NIEKTORE suciastky. Oznacit ich UV fixou. Moj skoro kolega to urobil ma PC a ma stym dobre skusenosti. No neviem aku to ma zivotnost ( UV napis ). Po vymene suciastky pitat staru a pozriet si ci naozaj ide o tu moju. Mozno zopar pripadov podvadzania by to vyriesilo.

Nejde niekto do servisu, ze by to skusil?
neregistrovaný "IT"
12. 4. 2006 22:00
Re: STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,--
Iček: Jediná obrana proti takovým manýrům,které servisy provádějí je:

1. Asi natvrdo napsat,kde to provedli-za těch pár let si nemyslím,že tu někdo záměrně píše proti jakékoliv značce,či servisu,proč by se to proboha dělo?

2. Jezdit s autem tam,kde jsou slušní. Možná bychom tu mohli zavést a také natvrdo napsat své dobré zkušenosti s konkr.servisem. Je to jenom nápad, možná hloupý,ani bych to nestrukturoval podle značek.Prostě někdo máme okamžitou dobrou zkušenost,tak to hodíme na net a je.

Třeba někdo založí stručné a jasné téma. Jinou obranu proti neférovým nevidím a naopak,pokud se někdo chová solidně(já vím, že by to mělo být normální,ale jak víme není),tak proč to sem nenapsat?

3. Ještě je řešení auto servisovat mimo značkový servis.Se 2 to dělám a s třetím, ....uvidím do pátku, asi hodím jednu zkušenost se Suzuki a mám docela chuť i jmenovat odkud jsou....

4. Jiná řešení moc nevidím. Je to smutné? Je,to vím též :'-( :'-( :'-(

5. Otázka je,kolik lidí se k této informaci dostane. Z pohledu prodejů asi zanedbatelné %,ale třeba časem by se to mohlo zlepšit a dostat do povědomí lidí. Protože to,co se obecně v servisech odehrává, je hodně podobné dobám socialismu,jen ty ceny jsou proklatě jiné a jinde.

Taková naše malá motoristická"domobrana"? Něco na ten způsob. Jinak se budou lidem vysmívat, vesele okrádat a inkasovat peníze.
neregistrovaný "Iček1"
12. 4. 2006 16:32
Re: STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,--
Pánové, s tím naším TWINGEM to nekončí, není to všechno. Žena mi též sdělila, že po dojezdu domů zjistila, že jí schází pravá přední orig. puklice (která u Renaulta stojí přes 1.000,-- Kč/kus). Dnes jsem se šel na to kolo podívat a s hrůzou jsem zjistil, že je na dvou místech naražený plechový disk (kolo) v délce 15 cm a "odchlípnutý" o 2,5 cm a 1 cm. Ale žena to neudělala! To už je na trestný čin, že? Myslím jako "kalašnikov" bum, bum!!! Ratatáááááá!!!!

:twisted: >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
neregistrovaný "tv"
12. 4. 2006 15:12
Bez nadpisu
Na preklady CZ-SK-CZ je tu zdaleka najlepsi tamtam. Niekedy musim citat aj 10 riadkov, kym zistim, ze to nepise rodeny Slovak, ale tamtam :-)
12. 4. 2006 14:27
Re: STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,--
Iček: nástojiť na niečom = trvať na niečom ;-)
neregistrovaný "Iček1"
12. 4. 2006 14:08
Re: STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,--
to Sir Anton: Nakoĺko hovorim celkom dobre po slovensky, nerozumiem co znamena ak nastojis :?: Toto nech sa paci prelozit do cestiny! Vdaka!
12. 4. 2006 11:38
Re: STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,--
lubosov: ak nastojis, tak to ide. A kde nie, tam je asi naozaj "problem".
neregistrovaný "lubosov"
12. 4. 2006 10:57
Re: STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,--
Urcite niekto potreboval funkcnu cievku a preto ju vymenili, ale dokazat sa to neda. Vela servisov ako je napr. Kestler nechce, aby bol pri oprave pritomny majitel vozidla - vedia preco :!:
12. 4. 2006 07:14
Re: STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,--
Iček: Byt osobne pri aute, ci uz pocas prehliadok alebo STK kontroly. Kto na to nema cas/naladu/nervy, musi pocitat s podobnymi situaciami. Ja sa snazim v podobnych pripadoch byt pri aute stale, aj ked ani to nie je zaruka, ze mi nikto nic navyse nevymeni. Na "full" servis neverim, a to dokonca ani pri prihlasovani noveho auta.
neregistrovaný "Iček1"
11. 4. 2006 22:41
STK/emise - škoda po provedení cca 4.000,-- až 4.500,-- Kč
:mrgreen: Moje žena si dala jeji TWINGO na STK/emise k prodejci (se servisem) AUTECO BOSKOVICE. Požadovala ještě prohlídku "akce Renault jaro" za 98,-- Kč a kontrolu geometrie kol. Vůz ji po provedení úkonů nepředali, dostala jen zpět klíče od vozu a chtěla s Twingem 1.25 16V odjet domů. Motor šel však ihned po startu nepravidelně, cukal a netáhl (jako by šel na 3 válce) a tak, protože se to nelepšilo, po ujetí několika km zastavila, přečetla si v knížce, co znamená svítící kontrolka (špatné výfuk. plyny), a tak se otočila. A zajela zpět do fy AUTECO BOSKOVICE. Údiv v servisu u zaměstnanců neznal mezí, ale nakonec auto dali na tester. Zjistilo se, že je vadná zapalovací cívka (tvořící jeden celek s vysokonapěťovými kábly) a stojící cca 4.300,-- Kč. Nikdo neví o ničem. Vše bylo v pořádku a porucha nastala až když žena s Twingem odjížděla!!!??? Dokonce manželka zaplatila i Kč 125,-- za zkušební jízdu, ačkoliv při ní ve voze neseděla. A to ještě dodám, že ve firmě AUTECO dělají pouze emise a na STK vozidlo převážejí k jiné místní firmě, takže se domnívám, že jako zkušební jízda tam a zpět (cca 5 km) a na náklady majitele, by to mohlo stačit! Na novou cívku dostala žena slevu Kč 1.000,--. Celé mi to připadá jako kamufláž a zdá se mi, že ve firmě AUTECO dobře vědí, jak k tomu došlo. Dělat nemohu nic, postrádám jakýkoliv důkaz. Jak se chránit proti takovým excesům? Co si o tom myslíte?

(M. B.) >:-[]
neregistrovaný "Tom69"
11. 4. 2006 11:13
hlodavci
smazano-chybka
neregistrovaný "Tom69"
11. 4. 2006 11:12
hlodavci
IT: hlodavci, to by tak jeste schazelo 8-s

S tim vrtulnikem a zavesenim, asi by byl fakt klid, ale to by mel Renault moc jednoduchy a nevedlo by to asi k zadne zmene jejich chovani.

Potvrzeni toho, ze prodejci a importeri si opravdu ve velke mire delaji se zakazniky co chteji je diskuse na

[odkaz]

Otazka je, jak dlouho to musi zakaznik snaset a zda nekdy dojde ke zmene :?: :roll:
neregistrovaný "tv"
10. 4. 2006 23:53
Bez nadpisu
Wow. Megane skakac - parasutista. To by bolo nieco. Pre pripad, ze by nepristal v Plese, nechcel by som byt nikde blizsie ako v Poprade. Co keby mi kydol na hlavu...?
neregistrovaný "IT"
10. 4. 2006 17:46
Bez nadpisu
tamtam:Při dobré vůli hoří vše,i kovy ;-) Oleje se na syntetické atd. už delší dobu neškatulkují.Rozhodující jsou jejich vlastnosti a vše najdeš na

www.oleje.cz

Karbon bývá ze spáleného oleje.Jenže stále jde o tu příčinu.

Sám za sebe jsem ztratil poslední iluzi o servisu,který se mi zdál,že by mohli být fungující. Oni se snaží,ale snaží se blbě. Hodím to sem ve ČT,až jak vyřeší jednu věc. Vyvedli něco kouzelného a to dělají japonce. Už se těším,jak se k tomu pan majitel postaví,ale začínám tušit,že bude kličkovat. Ve finále prodělá,protože do 2 let se zase něco koupí do 800-900 tis,takže nebude mít kšeft. Fakt je mi jedno,komu se peníze dají.

Tom69: Molitan je jednoduchý.Nebyla tam nějaká návštěva z říše hlodavců? Nebo se zadnicí moc meleš a musíš sedět klidně,nebo, třeba se na tom sedadle nemá sedět vůbec, co my víme?To by ti mohli sdělit,že se tam nemá sedět a nic se nevydrolí. :'-(

Zavěs to auto na lano, vzlétni s vrtulníkem a pusť jej bez padáku dolů...To je asi jediné racionální řešení. :D
neregistrovaný "tv"
10. 4. 2006 14:45
Bez nadpisu
Heh, zase ja nie som az taky skakac, ja som skakal len z AN-2-ky a nad Lucencom.

Ale zato som si "vyskakal" priatelku :-)
neregistrovaný "Tom69"
10. 4. 2006 13:02
Re: Re:
tv: Jedny z nejkrasnejsich seskoku byly ty z MI-8 nad Strbskym plesem :)
neregistrovaný "tv"
10. 4. 2006 12:22
Bez nadpisu
Hej, to poznam aj ja. Sice neskacem kazdy den, ale ma to nieco do seba :-) Len je to z roka na rok drahsie...
neregistrovaný "Tom69"
10. 4. 2006 11:42
nastesti prichazi leto
Ale to len tak fantazirujem a mal(i) by som radsej prestat, Tom zase najde dalsie symptomy a vobec mu to nepomoze v jeho dusevnom rozpolozeni...

nastesti prichazi jaro (leto) a ja budu mit mene casu na proklete auto a vice casu na cisteni mozkovny :-) [odkaz]
neregistrovaný "tv"
10. 4. 2006 11:22
Bez nadpisu
Prispevok odoslany dvakrat, kopia zmazana.
neregistrovaný "tv"
10. 4. 2006 11:22
Bez nadpisu
IT: myslim, ze si rozumieme, ale vysvetlujeme to kazdy inak - najprv bola nejaka pricina, potom ktovie co este a potom strielanie do vyfuku a potom (mozno, dufam ale ze nie) poskodeny katalyzator v zmysle zlomeny a teda zapchaty vyfuk. Mal som to raz, to bola sranda, auto netahalo, ale zato sycalo az-az. A to bol 5-litrovy V8...

A o tom, co by mohla byt pricina, to by uz asi nikto nedokazal vypatrat vdaka castym a dlhotrvajucim navstevam v servise. Mozno im chybala lambda na sklade. A mozno nieco ine. A potrebovali to rychlo. Tak si "pozicali"...

Ale to len tak fantazirujem a mal(i) by som radsej prestat, Tom zase najde dalsie symptomy a vobec mu to nepomoze v jeho dusevnom rozpolozeni... :roll:
neregistrovaný "tamtam"
10. 4. 2006 11:13
Bez nadpisu
Plastovy kryt lyzin - tak OK, to mame spolecne, neresme to...

Stejne tak sametka na spone pasu spolujezdce - neni ze servisu, ale z vyroby (na ridicove neni). Asi se predpoklada ze bez ridice se nejezdi, takze ridicova by klepat mohla (ona klepat nebude kdyz je zapnuta a ridic se musi pasat vzdy jinak by vyskocil oknem z toho kravalu co dela poplach ze se neprivazal...). Spolujezdcova spona je tak vybavena sametkou aby to netlouklo kdyz jede ridic sam...

Olej z motoru: teda opravte me jetli jsem mimo, ale neplni to 100% syntetikou?? Me znalosti rikaji ze syntetika preci nehori (kdyz se nalije do jiz zmineneho pionyra, je mozno ji nespalenou vylit z vyfuku...). Takze kde by se bral karbon ze spaleneho oleje?? Podle me karbon muze byt pouze ze spalovani smesi, pokud by se k tomu michal synteticky olej, ten projde bez spaleni a karbonu neprida - kat se maximalne ucpe olejem, ale ne zvysenim karbonu. Tedy muj nazor a rad se necham poucit.

PS: jo a zezelenalo mi mag. oko od baterky - samo od sebe. Cili je videt ze je to vic zavisly na teplote nez na stavu nabiti, protoze ac se s autem nejelo, tak napred (to byla vetsi zima) bylo oko cerny a za nekolik dni (kdy se mezitim oteplilo) jako zazrakem samo zezelenalo, aniz se auta kdo dotknul... Dobry, co??
neregistrovaný "Tom69"
10. 4. 2006 10:40
jsem zpet
Zdravim vsechny po vikendu :-! uzival jsem si na letisti pocity blazenosti z volneho padu a tudiz jsem veskere starosti hodil za hlavu ;-)

IT: ty rany z motoru, spise bych rekl, ze doslo ke spaleni nahromadene smesi (duta rana z motoroveho prostoru, nikoliv z vyfuku), obcas se stane, ze motor nechytne na prvni pokus, ale nekolik vterin toci starter. Co se tyka diry v plynu, kazde rano mam pocit, jako kdyz jsem v patnacti jezdil na pionyru a zadiral se mi u neho motor. Na nekolik vterin ztraci motor tah, po ohrati je to v pohode. Pak vsak ale nastava druha vec, pri stani na volnobeh si pripadam jako ve filmu "Na samote u lesa" kde zednik sedi na koleckovem kresle a rika NEHOUPAT. Tak nejak si pripadam. Taky si v duchu rikam nehoupat, ale motor si neda rict 8-s

Pri jarnim uklidu jsem si vsimnul, ze pod sedackou ridice byl odroleny molitan v objemu polevkove lzice, trochu me to prekvapilo :?:

Jo a byl tu taky dotaz na plastove kryty u lyzin sedacky. Nedokazu to logicky vysvetlit, ale plastovy kryt je pouze u ridice na prave strane. Ostatni tri lyziny prednich sedacek, jsou bez plastoveho krytu.
neregistrovaný "IT"
8. 4. 2006 11:12
Bez nadpisu
tv: Moment s katem.On může být OUT,ale protože je to tak brzy,musí být příčina.Připusťme,že tam nebude olej=karbon(seč v případě,co poslal Tom = podpálené výf.ventily,to bych hrozně rád viděl,jak vypadají výf.kanály v hlavě, dál potrubí ke katu a ten rovněž,nebude to nic dobrého).Tom tam asi olej mít nebude,ale stále je v obou případech otázka,co je příčinou?

Podle mne přebytek benzínu.A jsme u vstřikovače.Co lambda sonda?Musí se najít příčina,ne řešit důsledek(to asi také),ale něco způsobuje problém a tohle je možná pro mechniky značkových servisů nadlidský úkol. Použít mozek a opět jsem u vedomostí a věci dát do souvislostí.To je asi pro ně ne-e... :'-(

Oni budou raději postupně vše vyměňovat a když dojde na věc,pokud vymění úplně vše a pokud možno najednou,přičinu by nechěně odstranili,ale to už rýpu moc...
neregistrovaný "Tomáš-33"
7. 4. 2006 22:55
Servis Auto Jarov
Se servisen Škoda ve společnosti Auto Jarov mám v podstatě stejně špatné zkušenosti jako majitelé Renaultů. Reklamoval jsem na Fabii 1.2 špatné studené starty. Při reklamaci závady v servisu byl motor zapojen na počítač a ten ukázal, vše O.K. Vedoucí servisu Škoda na to odpověděl, závada se neprojevila, tak nemám co opravovat. Stejný postup se opakoval při reklamaci závady občasného nefungování centrálního zamykání a el. ovládání oken. Vedoucí servisu Škoda společnosti Auto Jarov se také nesnažil závadu najít a odstranit, pouze se vždy spokojil s konstatováním "závada se neprojevila, nemám co opravovat". Takových to vysvětlení místo opravy vozidla v záruce jsem od společnosti Auto Jarov dostal nespočet.
neregistrovaný "tv"
7. 4. 2006 22:49
Bez nadpisu
Jasne ze kat by bola pricina, ale pri tolkych navstevach servisu by som si uz netrufal povedat co je co. Najma co je este povodne a co vymenene a tak.

No neviem, ta kocka o hrane 1m by fakt mohla pomoct.

Tie sedadla ti zial nemozem pozriet, som mimo.
neregistrovaný "tamtam"
7. 4. 2006 20:31
Bez nadpisu
Kdyz jsem mel novou Fabii (jako funglovku tim myslim) tak mi pri nekolikatym startu taky strelila do vyfuku. Po pricine jsem nikdy nepatral a prohlasil to za sporadickou anomalii, pak uz se to nikdy neopakovalo - proste to udelalo a nevedel jsem proc, na tachometru mohlo bejt asi 200km. Sice je to dramaticky odlisna situace nez co popisuje Tom, ale treba si nechal v servise neco delat a treba jsou pryc adaptace z ECU - pak bych to chapal...

PS: co ty moje lyziny na prednich sedackach - uz se nekdo koukal jak to v aute ma?? Mozna jsem to psal jinam, nevim, me se to mota 5. pres 9. :D
neregistrovaný "IT"
7. 4. 2006 20:17
Re: Re:
Nevím...

Možná by to Tom69 měl vzít,udělat z toho krychli o délce strany 1 metr a někomu to pustit z výšky na hlavu.

Nebo to hezky zabalit a poslat gen.řediteli Renault France.

Nicméně,šance na špatný vstřikovač je asi nejvíce pravděpodobná,pokud se budeme 1 větu bavit vážně ;-) Katalyzátor by byl zase "důsledek",nikoliv příčina.
neregistrovaný "tv"
7. 4. 2006 20:09
Bez nadpisu
Mne sa skor zda, ze Tom69 popisuje strieanie do vyfuku. Este vacsia vzacnost ako detonacne spalovanie v modernom motore... Diera v plyne a vsetky podobne symptomy - nemas poskodeny katalyzator...? Len tak spekulujem
neregistrovaný "IT"
7. 4. 2006 18:27
Bez nadpisu
U soudobého záž.motoru by detonační spalování nemělo nastat,protože ŘJ volí optim.bod-okamžik zážehu+množství paliva s ohledem na teplotu motoru,polohu plyn.pedálu,otáčky klik.hřídele,použité palivo,údaj z lambda sondy atd. Na bloku je i čidlo klepání, signál veden do ŘJ,takže by elektronika měla regulovat stále pod hranicí deton.spalování.

Ale:pokud se ve válci nahromadí palivo,možná vadným vstřikovačem,pak to shoří dost neřízeně a je to kovový zvuk. Něco jako kdyby klepal ventil-velká vůle u starých motorů.

Vadné vstřikovače mívaly občas první Fabie.
neregistrovaný "Tom69"
7. 4. 2006 17:26
it
ITTom69: ještě k tomu Mégane s podpálenými ventily. Mohl by být špatný vstřikovač,odkapává benzín,steče přes stěnu do klikovky a když se olej trochu naředí,dostane se nad píst, shoří a hlava se zanese karbonem.

Ve dvou pripadech se mi stalo, ze po startu studeneho motoru doslo k detonaci z prostou motoru,(dute rany - podobny zvuk jako kdyz se starsi skodovkou jedes z kopce a brzdis motorem) muze to mit vyse popisovanou pricinu ?
neregistrovaný "IT"
7. 4. 2006 14:29
Bez nadpisu
SirA:Jasně,o tom to je. O penězích. V případě Toyoty by sice nemuseli tlačit na pilu,protože se cenově nepodbízejí,takže se nemuseli hojit na servisu,resp.opravách. Zdá se,že asi musí.

Teď jsme to s chlapama probírali a shoda v tom,že pokud u common-railu zákazník přistoupí na 30 tis interval oleje i u Toyoty(např Avensis), riskuje problémy s turbem. Netvrdím že bude problém,ale že může být problém. Tomu kamarádovi odešlo turbo v 90tis a s modelem auta bych to nespojoval. Neodhadnu,co se jakým podílem podepsalo=interval 30t/okamžité vypínání.Ale olej v tom svoji roli sehrál(ELF, l-life).

Já jsem ujel s O1TDI 120t,denně,celý rok bylo nějakých 15 stud.startů, dnes to má kluk v sousedním městě,najeto asi 150t a krom baterie nic.Žádný problém.

Tom69: ještě k tomu Mégane s podpálenými ventily. Mohl by být špatný vstřikovač,odkapává benzín,steče přes stěnu do klikovky a když se olej trochu naředí,dostane se nad píst, shoří a hlava se zanese karbonem.

Jediné co by se mělo,je vyloučit,resp.zjistit,která z těch var.se děje. Studené starty to neudělají.

Závěr:ve Zličíně sice odstranili důsledek,ale nenašli příčinu. Sice jsem uvedl,že když se něco sype,může to být i chyba uživatele,ale tohle není ten případ.Buď vstřikovač-stačí jeden,nebo těsnost píst.skupiny.

P.S: Tím se stále vracíme k vědomostem mechaniků. Všem dobrým(jistě že jsou také) se omlouvám, ale když vidím tu rychlou a šílenou "rotaci kádrů",tj., jak mechanici přecházejí od jedné značky ke druhé,nestačí vůbec zažít a poznat detaily konstrukce, jak se všichni naprosto bezmyšlenkovitě spoléhají "na počítač",jak zoufale málo používají logické uvažování(začít jednoduchou věcí a vylučovat),jak nehledají příčiny,ale jenom vyměňují=odstraňují důsledky atd...k tomu ne moc dobré platy,takže "malá domů"=tu trochu nevypustím olej,nevyměním filtr,vyměním lambda sondu...tak potom dávat auto do servisu, pokud u něj nemohu být, je velice riskantní krok.

Bude to obecný problém,žádná specialita Renaulta.

Někdo napište něco pozitivního,mně nic nenapadá. Krom toho,že je pátek a snad i jaro? :'-(
neregistrovaný "lubosov"
7. 4. 2006 14:00
Re: Toyota
S tym vymienanim oleja u Renaultov / a nie len u nich / po 30.000 km je pravda, pokial vsak jazdis dlhe trasy cca 50 km a viac, inak je v servisnej knizke pisané, ze pri prevádzke vozidla v mestskej premávke alebo na kratke trasy je potrebne vymienat olej po 15 000 km.

Ja som menil olej po 30.000 km a vsetko je v pohode, motor skoro nie je vobec pocut, ale jazdil som dlhe trasy a za cely cas mi na PP ubudli zo 6 len 2 palicky, co je minimalny ubytok oleja.

RMIIG 1,6 16V
7. 4. 2006 13:41
Re: Toyota
IT: presne tak. Radsej castejsie. Kamos to tak robi so svojou Astrou tiez. Este by sa mohol vykaslat aj na oplom odporucane long life oleje. Jednak su odporucane kvoli intervalu 30tis. km a jednak su zbytocne drahe.

Myslim, ze Toyota podlahla stale sa rozsirujucej marketingovej hysterii naokolo. Vsade kopec dristov o super lacnej udrzbe, ale len do momentu skoncenia zaruky. Potom si uz, "zakaznik nas cteny", vsetko platis zo svojho. ;-) Potvrdil mi to aj mechanik v servise.

Predlzene intervaly idu ruka v ruke s trendom dnesnej doby: vyrobit veci tak, aby pri co najnizsich nakladoch prezili zaruku. :?
neregistrovaný "IT"
7. 4. 2006 12:41
Re: Toyota
T.E.CH: Dík za info, já ji sledoval v době,kdy měl v plánu koupit a tehdy byl interval 15 t/rok,vč.oleje.Takže se vydali cestou Renaulta.Kam ten svět spěje?

Asi bych tam měnil olej po 15tis. Zde jsem dost nedůvěřivý. Ono to stojí pár kaček navíc,ale třeba turbo& bývá dražší,ne,přijel bych po 15 t.
neregistrovaný "T.E.CH"
7. 4. 2006 12:25
Toyota
2IT : tak Toyota má taky interval 30 000 km a ne žene.

[odkaz]

je to až dole... docela dobrý počteníčko....

Jinak HONDA má na 2,2iCDTI interval 20 000.....
neregistrovaný "Tom69"
7. 4. 2006 11:17
Diskuze k autu PetraK
IT - guru vsech techniku ;-)

matoo napsal:

Ak by dovody boli tie co spominali v servise tak vsetci jazdime kratke trasy alebo pod otacky.

Verim tomu ze tento problem mohli sposobit podpalene vyfukove ventily, ale neverim dovodom preco sa tak stalo.

Ak ten problem naozaj sposobuju podpalene vyfukove ventily, tak Renault nieco na tom motore nedomyslel, otazka je co to je a ci sa to da nejako rozumne odstranit, alebo si treba kazdych par 1000 km nechat vymenit vyfukove ventily.

petrK

O tom, že jsou mezi námi ti, co jezdí delší trasy jsem věděl a na Zličíně jim to říkal. Proto bude zajímavé, co zjistí na autě xmastera. Taky můžeme mít každý jinou příčinu, i když chování je stejné. Možné je všechno.

Sám mám pochybnost, že by za těmi ventily byl jen styl jízdy. Já si spíš myslím, že může jít o náhodné výrobní vady. Prostě sem tam na nějakém motoru nejsou správně zabroušená sedla na ventily nebo něco podobného. Pak se k tomu přidá třeba styl jízdy a podpálení se jen urychlí. Jestli je to chyba v konstrukci je těžké posoudit, já si netroufám říci, že to dělají všechny 1,4. Na to chybí nějaká větší statistika, těch několik našich problémových aut tady ve fóru neznamená, že žádný motor nefunguje správně. Jinak mechanická konstrukce toho motoru je stará už asi 8 let. Byl montován do předešlé generace Megane.
neregistrovaný "IT"
7. 4. 2006 10:38
Re: Re:
Nevím. 8 tis je zoufale málo. Usazenina se normálně může vytvořit u moderního motoru jako důsledek starého oleje,resp.,že se olej přes pístní kroužky přečerpával nad píst a tam spaloval.

Podpálení ventilu-jedině,že nefunguje hydraul.vymezování vůle,jinak si nedovedu představit.

Osobně mám výhradu k oleji long-life od ELF.

Nicméně po 8 tis a sdělení servisu, že je benzín v oleji,pak jedině změřit kompr.tlaky ve válci.Jinak se benzín nemůže do oleje dostat,než netěsností. Naopak se potom může nad píst snadno dostávat a spalovat olej. Nebo-li, vadná pístová skupina.

Krátké jízdy sice nejsou ideál,ale ve Zličíně to mají nějaké popletené,nebo se mýlím? To by mne asi těžko přesvědčili a tím se odstáváme ke kvalitě servisů,tj. na začátek,že? :'-(
neregistrovaný "Tom69"
7. 4. 2006 10:16
Re: Re:
IT: co rikas na vysledek prohlidky u megana PetraK - Megane II, najeto 8tis km, 1.4 motor

citace:

Po týdnu jsem si dneska odvezl Megane ze servisu na Zličíně domů. Výsledkem nechci nikoho moc vyděsit, ale u mě jako jediná závada způsobující mé problémy (nízký volnoběh, benzín v oleji a snad i díra v plynu) bylo nalezeno podpálení výfukových ventilů. Byly mi všechny vyměněny v rámci záruky, při výměně ventilů pak musely být zabroušeny i jejich sedla.

Jako pravděpodobná příčina jejich podpálení byly označeny krátké jízdy s nedostatečným prohřátím motoru, dochází pak k nabalování usazenin na ventil. Kromě krátkých jízd neprospívají samočištění ventilů ani nízké otáčky motoru, asi jsou ventily málo prohřívány od výfukových plynů. Prostě je někdy potřeba po zahřátí motoru na provozní teplotu mu pořádně naložit a udělat uragán ve výfuku. . Dále si budu jako prevenci kupovat a občas do nádrže přidávat přípravky na rozpouštění usazenin.
neregistrovaný "IT"
7. 4. 2006 10:11
Bez nadpisu
SirA: Auto dávno po záruce,takže nebylo co dokazovat. Přiznal,že motor vždy vypínal i po několika stovkách km okamžitě. Nikdy předtím neměl auto s turbem a když jsem mu říkal,že nedělá dobře,nebral to vážně.Už to ví,turbo se koupilo za 20t,nový katalyzátor,protože motorový olej z turba proletěl přes válce do katu...Také trošku věřil,že 30 tis interval pro výměnu oleje je v pohodě,seč vždy asi 2-3 litry doléval. Dobrý je 15 tis viz. Toyota. 30 tis je pitomost.

Navíc se načetlo cosi málo z ŘJ. Takže uživatelská chyba. To se stává... :'-( To auto tu mám v práci,takže informace přímo od mechanika.Jistě že jsem se také lehce mrknul,co to udělalo.
neregistrovaný "Tom69"
7. 4. 2006 10:08
smlouvy ?
Ocituji odpoved naseho dodavatele v jednom spornem pripadu: Obcansky zakonik takovou klauzuli obsahuje, to vsak neznamena, ze ji obsahuje i nase vzajemna Obchodni smlouva.

My jsme samozrejme zakaznikovi vyhoveli, nikoliv nas dodavatel nam. Z toho bohuzel mohou pramenit problemy s dealery a zastoupenim znacky. Neznam jejich konkretni smlouvy, ale verim ze sporne body obsahuji taktez. :roll:
7. 4. 2006 09:53
Re: Re:
Kamarád odpálil turbo a vím,že nerespektoval zásadu po velkém zatížení nechat chvilku chladit mazacím olejem,než se turbína zastaví-hned vypínal motor+používal ne zcela dobrý olej.

Ak sa da preukazat, ze chyba bola na jeho strane, tak je to v pohode. Ak sa ale neda a importer zahlasi "ktovie, ako ste s tym jazdili (preukazte, ze spravne), takze na zaruku to nie je", tak je to trochu ine kafe. Akceptaciou takychto sposobov sa nam moze lahko stat aj to, ze v obchodoch budeme onedlho automaticky povazovani za zlodejov a pri vychode budeme preukazovat, ze sme nic neukradli. :?
neregistrovaný "Tom69"
7. 4. 2006 09:50
info
Havci: staci si nechat zasilat info o odpovedich na tom ci onom foru, ktere te zajima, pak ti to moc casu nezabere. Vec druha je ta, ze neni priznive pocasi na muj hlavni konicek (skydiving) , tudiz zbyva cas 8)
neregistrovaný "IT"
7. 4. 2006 09:35
Re: Re:
tv: Tak díky,asi tě pozvu na panáka,teda na kafe,že,když jsme řidiči ;-)

T.E.CH: On se nám začíná rýsovat jeden problém,co se kvality týká.

Napíši slovo tradiční výrobci a ti druzí. Seč se mnohé automatizuje a robotizuje, lidé na autech pracují a tuším že u Avensise jsem našel obr. od matuS,který tam hodil Verso z Turecka-z toho obr. je jasně patrný montážní šlendrián. Takže jak se nám výrobci stěhují, posbírají se lidé z dolů a já nevím odkud,mám jistou obavu a zpozorním. Nošovice v ČR bude tento problém,tutově.

Škodu jsem dal dceři,mám k ní neutrální postoj,ale v těch lidech je stále ještě sounáležitost s firmou(generačně).Což neznamená, že nevyrobí zmetek.

Jiný problém je,že auta musí být bezpečnější,jsou složitější a výrobně dražší,přitom je šílený tlak na nízkou,nebo rozumnou cenu(myslím v původní EU 15tce).

Krom přesouvání výroby se šetří na každé věci(třeba madlo víka kufru atd.),součástky začíná dělat Čína(viz VW a díly za 1 mld Euro/rok--zatím).

Výroba elektroniky se dá docela snadno přesunout,u složitého strojařského výrobku také,ale má to svá rizika a úskalí.

Když to shrnu: raději připlatím příště za např.Avensise z GB(seč mi žabožrout stále funguje-vzorná údržba), než něco z Turecka či Španělska.

Možná jsem to už psal,ale: na strojárně nás jeden pan profesor v částech strojů učil,resp.to uváděl jako příklad,že-pokud má výrobek problém,příčinou je buď hloupý konstruktér,nebo uživatel a největší tragédie je,pokud oba. Je to nadsázka a zjednodušení,ale stejně...něco na tom bude. Kamarád odpálil turbo a vím,že nerespektoval zásadu po velkém zatížení nechat chvilku chladit mazacím olejem,než se turbína zastaví-hned vypínal motor+používal ne zcela dobrý olej.
7. 4. 2006 09:14
Re: Re:
IT: v podstate mas pravdu, ale par detailov by som predsalen mal. Ked si vyberas auto, naozaj si povies, ze statisticke udaje hovoria o cca 3-6% poruch a ze to Ta nemoze rozhadzat? Naozaj si to povies, aj ked mas prehlad povedzme o nejakom fore, kde niekolko od seba nezavislych ludi pise nielen o problemoch s autom, ale aj so zastupenim znacky? Alebo ked dokonca osobne poznas pripad cloveka, ktory si to preskakal? Ano, na smejd sa da narazit pri akomkolvek vyrobku (aj start raketoplanov sa uz odkladal, lebo sa zistila chyba). Takisto sa najdu pumpy (napr. JRD/JZD), kde kvalita PHM nie je nic moc. Tiez si povies, ze statisticky je to zanedbatelne percento a natankujes tam? Alebo ides radsej na pumpu, o ktorej predpokladas, ze sa take nieco nemoze stat? ;-)

Preco si namiesto Swifta nekupil Clio? ;-)
neregistrovaný "tv"
7. 4. 2006 08:27
Bez nadpisu
IT: ako vzdy, suhlas...

Havci: aj mna to zaujima, ja mam ledva casu to citat, aj to polovicu prispevkov Toma69 preskakujem. Asi sa mobily v poslednej dobe prestali kazit :-)
6. 4. 2006 23:45
To Tom69
Tak se mi zda ze uz jses na ruznych forech neco jako nevyzadany spam, by me zajimalo jestli mas tolik na to casu nebo jak to delas, ze stihas obihat vsechna fora na internetu
neregistrovaný "IT"
6. 4. 2006 23:02
Bez nadpisu
T.E.CH: Však právě. Na základě nějaké internetové diskuse soudit,jestli je auto dobré nebo špatné...bez komentáře. Hm,třeba servis: podle mého ex-značkového servisu Renaut jsou to diletanti,stačila jedna návštěva,nejezdím tam a proto mi auto asi funguje v pohodě. Když jsem vážil Toyotu,tak prodejce plácal takové hlouposti+v tu dobu byli slovy kamaráda z CAC leas.v klinické smrti(nakonec to ustáli),že jsem se jim raději vyhnul+ servisovali DVA Avensise,takže jsem si nebyl jist,zda se na mém autě nebudou zaškolovat. Nyní fungují, takže třeba se nakonec Avensis koupí,proč ne? U Mazdy se majitelé otec+syn tvářili jako mistři světa,ke své škodě mne zavedli na dvůr k M6 přes dílnu,tam jsem se zastavil a lehce si vymyslel dotázek,abych si mohl prohlédnout ten nepořádek a k tomu si přidal,jak hezky zkritizovali druhé značky,což není moc profesionální přístup,takže to, že v naftové M6 byl bezva hluk už byla jenom třešnička na dortu a šlo se dál.

Nicméně nás asi čeká doba,že ta auta budou všechna +/_ nastejno,protože když se třeba ADAC a jeho procenta převedou na čísla,tak je docela jedno,jestli se z 1000 ks prodaných muselo asistovat u 2 nebo 6 aut. Stále mi vychází, že u 998 či 994 nemuselo,což je

vpodstatě nastejno. Pokud nepatříme mezi těch 2 až 6 aut,kde se muselo asistovat a konečně ani nevíme,o jaký problém se jednalo.

Spíš záleží na štěstí a zase bych se dostal k tomu,že znám lidi,kteří naprosto spokojeni a druzí velmi nespokojeni s tím samým modelem a je to napříč výrobci. Vyložené zmetky,myslím hromadně,nevyrábí nikdo.

Zase se mi nezdá,že by asi 6 let byl v EU nejprodávanější Renault a příčinou byla jenom cena a lidé to kupovali navzdory tomu,že je to šmejd.Zase bych ty občany tak moc nepodceňoval. Možná v té původní 15 tce přemýšlejí o drobet víc a racionálněji,než lidi zde.Myslím v Česku,ne na auto.cz. >:D

U Renauta bych obecně viděl 2 problémy: mají nesmyslnný a populistický servisní úkon až po 30 tis km + dávají do motorů olej ELF(long-life).Když se tyto 2 vlivy sečtou,je podle mne a nejen mne,co tak máme vysledováno a zjištěno, zaděláno na bezva problém. >:-[] Toyota ví,proč má interval 15 tisíc.
neregistrovaný "T.E.CH"
6. 4. 2006 21:44
Re: Ne myslím že to je jinak
2IT :Tak psát že na značce nezáleží :shock: nevím tak to zatím určitě není.Spousta lidí jezdí autem se závadama a neřeší je a málokumu se chce přiznat -mám smůlu dal jsem 1/2 mega za šmejd.VW jako příklad spolehlivosti nemá cenu uvádět.Spolehlivý v průměru taky moc není.Je to potřeba brát komplexně.Značka + záruka + servis.Podle toho se dá vybrat.Nakonec statistiky vycházejí a určitě to hodně napoví.Neznamená to však že nemohu dostat auto šmejd.Pak záleží na tom jak kdo je to schopen-ochoten opravit a problém řešit(výrobce+servis).Prostě je to jenom o tom minimalizovat rizika problému.Pokud si koupím Renault , tak jsou ty rizika větší než např. TOYOTY.Netvrdím že Renault je ale šmejd, to je nesmysl - těžko by jich tolik prodali, ale riziko problému je tam holt vyšší ať se ti to líbí nebo ne...
neregistrovaný "IT"
6. 4. 2006 21:26
Re: Re:
Lékař z rodiny měl postupně:Mégane1,Scénic1(nechal synovi s rodinou),nyní 2 roky Scénic2 a neví,co je to problém.Auta jezdí denně a moc péče jim nevěnuje,neb jim ani trochu nerozumí.Leje tam benzín a jezdí...Jeho žena má Clio,jezdí denně(obvoďačka) a po 2,5 letech problémy nula.Předtím měla VW a problémů neskutečně. Takže od roku 1998 čtvrtý Renault v domě a nic.

Když budu chtít,mohu najít např.50 příkladů lidí(aby to nebylo moc únavné a dlouhé),co nemají napříč spektrem výrobců žádné problémy a 50 dalších,co mají. Jde jenom o to, jestli budu chtít najít bezproblémové nebo problémové kusy.Na značce nesejde. ;-)
neregistrovaný "jabkon"
6. 4. 2006 18:44
Bez nadpisu
Tak dám taky jednu moji zkušenost Renaultem do pranice. Měl jsem Lagunu Kombi V6 a byl to rok výroby 10/1999. Když jsem to auto kupoval tak bylo necelé 2 roky staré a mělo najeto asi 20tis. km. Po počátečním nadšení z výbavy a z motoru jsem si začal dělat představu, o čem ten Renault vlastně je. Neustále mi praskalo v přístrojové desce (a to jsem jezdil hlavně po německých dálnicích, kde jsem díru jen tak nepotkal),pořád něco klepalo a vrzalo v interiéru, palubní počítač mi stále hlásil nesmyslné a hlavně neexistující závady. Při 50tis.km se mi začala zasekávat spínací skříňka, takže jsem občas nějakých 5 min zkoušel vyndavat a zase zandavat klíč do spínačky až se mi podařilo otočit klíčem a nastartovat. Při 60tis.km jsem musel měnit přední ložiska. Když jsem chtěl při 90tis.km vyměnit rozvoďák a dozvěděl jsem se, že motor musí při výměně ven a bude mě to stát asi 40tis.Kč tak jsem se tý Laguny raději zbavil. Potom jsem si koupil Forda Mondeo V6 a najel jsem s ním bez jediného problému asi 200tis.km. Nic se mi tam nesypalo jako na laguně a i ten motor byl daleko lepší a úspornější než v laguně. Nyní by mě nikdo do Renaulta nedostal
6. 4. 2006 17:49
Re: Re:
hajo: nechcem liat olej do ohna, ale mozno by si mal obmenu auta zvazit. Ked so svojou R19 nemas problemy, tak na nej jednoducho jazdi nadalej. ;-)

Prispejem najnovsou info od znameho. Pred 3 rokmi kupoval Avensisa a v tom case 5 jeho kamosov brali do firmy Laguny (darmo ich prehovaral na Avensisa...). Celkom slusne vybavene, ziadne auta-lietacky, ale pre nich - spolocnikov vo firme. Pocas tychto 3 rokov sa im vsetkych 5 kuskov kazilo tak, ze ich musia menit vsetky. Na odidene turbo po 60tis. km importer zareagoval slovami cca: "ktovie, ako ste na tom aute jazdili, na zaruku to neuzname". Asi Renault tak skoro nekupia.

Preco to pisem? Lebo jedna vec je porucha a druha vec je jej riesenie. Ked ani jedna z tychto stran nesplna ocakavania, je to najhorsia kombinacia. To aj fungujuca Felda (mal som ju) je popritom super auto.
neregistrovaný "hajo1"
6. 4. 2006 15:14
Bez nadpisu
Nazdar lidi.Taky trochu přispěju.Mám už 5 let renaulta 19,slyším pořád jak to je nespolehlivý auto,tak já nemám problem.Najel jsem na něm už skoro 100000km a žádná vážná porucha nebyla.A to má auto naběháno skoro 300000km.To kámoš s passatem z roku 99 má pořád problémy.Tak nevím,další bude zase renault. :D
neregistrovaný "tamtam"
2. 4. 2006 21:03
Bez nadpisu
No na tu svatbu dokonce ani tu dvouletou zaruku nedavaj... 8-s :?
neregistrovaný "pony"
2. 4. 2006 12:44
Re: Re:
Jistý si určitě nejsem,pravda je,že až čas ukáže,jestli jsem vybíral,až jsem napřebral.Ještě donedávna jsem značku Opel mijel bez jakýchkoliv sympatii.4 roky jsem jezdil v Berlingu 1.9 d bez jakékoliv výbavy 51 kw a měl jsem jedinou poruchu-žhavení-oprava 1200kč plus běžná udržba-a myslel jsem,že bude znovu francouz,UŽ JSEM BYL V Renaultu si udělat kalkulaci,ale pak jsem našel tohle forum,autorecenze na Laguny,a na silnici potkal Zafiru,nevím jestli ten pocit znáte,věděl jsem ,že je to to pravý pro mě.Ale myslím si,že je to loterie u všech značek,buď budu mít štěstí,nebo smůlu.A to neplatí jenom u aut,ale při koupi čehokoli a vlastně i u svatby.
neregistrovaný "lubosov"
2. 4. 2006 12:17
Re: Re:
citacia

nemyslím si,že budu litovat,já jsem tak trochu opatrnější,koupi jsem připravoval 4 měsíce,mluvil s majiteli 2 nových zafir,pročesával internet a na renault našel jen to nejhorší,opel ani jedinou negativní reakci.

Nebud si tym tak isty- cas ukaze dnes ked su auta precpane elektronikou ti moze klaknut hoci kde a hociktore auto. Co sa tyka Oplov tiez nemaju velmi dobre meno a co sa tyka Renaultou /uz som to na nejakom fore pisal/ treba si poriadne precitat prispevky a zistis, ze sa stale stazuju na chyby stale ti isti ludia 3 alebo 4 - ria :idea:
neregistrovaný "xpaulS"
2. 4. 2006 08:09
Auta vs lidé
Renault nikdy pro nafoukaný francouzský design plný autu nedůstojných linek a tvarů, pro nespolehlivost elektronických komponent (nezáleží kolik jich je, čím míň, tím větší požitek ze samotné jízdy a z míjení vrat autoservisů). S bezpečností bych se být renaultem moc neoháněl, body sem body tam, náklaďák kam se podívám, při líbání traverzy nárazníku kamionu je pět bodů v přesně definovaném testu na který se dá konstrukce připravit na 2 věci.
neregistrovaný "IT"
2. 4. 2006 02:29
Bez nadpisu
Kamarád má Zafiru a po záruce mu klekla elektronika na dálnici ve Francii,takže ta oprava nebyla zase tak úplně zadarmo.Celkově servis docela využívá....Kámoška zubařka nahradila Vectru M6 a tvrdí,že je to o něčem jiném,když ta auta srovnává,takže nevím,jestli je nadšení z Opla namístě. ;-)
neregistrovaný "pony"
2. 4. 2006 01:00
Re: Re:
nemyslím si,že budu litovat,já jsem tak trochu opatrnější,koupi jsem připravoval 4 měsíce,mluvil s majiteli 2 nových zafir,pročesával internet a na renault našel jen to nejhorší,opel ani jedinou negativní reakci.
2. 4. 2006 00:28
Re: Re:
díky této diskuzi jsem si rozmyslel koupi grand scenika a včera si dovezl novou Zafiru.Renault díky své aroganci přišel o 1 ovci a zhruba 800000.

Jen abys nakonec nelitoval... ;-) >:-[]
neregistrovaný "pony"
2. 4. 2006 00:01
Re: Re:
díky této diskuzi jsem si rozmyslel koupi grand scenika a včera si dovezl novou Zafiru.Renault díky své aroganci přišel o 1 ovci a zhruba 800000.
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2006 15:58
Re: Re:
Jo to máte pravdu, je to hodně o štěstí. Brzy budu kupovat fabii, tak se modlim :)
neregistrovaný "cheeco"
30. 3. 2006 22:45
Re: Re:
Tom 69: Verim tomu ze stat se to muze... ale to muze v jakem koliv aute napr. diskuze o VW Touran... v dnesni dobe bych rek ze uz to neni tolik o znacce tak jako o stesti... a snad ho budu mit :)
neregistrovaný "Tom69"
30. 3. 2006 21:40
Re: Re:
cheeco, mevad: chlapi budte stastni, ja jsem mel s renaulty pred nakupem megana naprosto stejne zkusenosti a na znacku nedal dopustit, ale jak se rika : NA KAZDEHO JEDNOU DOJDE ;-)
neregistrovaný "cheeco"
30. 3. 2006 20:07
Bez nadpisu
Ja taky pridam svoji zkusenost. Jako prvni auto sem si koupil renault clio 1,2 rv 1993 a muzu rict ze je to naprosto pohodovy auticko se kterym nebyl nikdy zadnej vaznej problem >:D v porovnani se znamym ktery si koupil lancii (tusim ze Y)rv. 2000 je na tom clio o hodne lepe, hned prvni rok nacpal do svyho auta okolo 25 000,-jen za dily.... ja sem do svyho clia nacpal za celou dobu co ho mam asi 20 000 a v tyhle castce jsou i dve sady kol... >:D pri koupi dalsiho auta budu na 100% zvazovat i renault a nejspis si ho i vyberu >:D
neregistrovaný "Mevad"
30. 3. 2006 19:00
Bez nadpisu
Tak já taky přihodím svou zkušenost. Vlastním Renault Megane classic r.v.2000 s motorem 1.6 16v (79kW). Když si čtu místní příspěvky, říkám si, že musím mít asi zázračnej kousek, protože i po 91000 km jsem naprosto spokojenej a jediné, co jsem na autě měnil, byl (ještě v záruce) panel ovládání klimatizace a 2x pravá přední mlhovka - vždy to slízla kamenem od auta předemnou! Jinak jen běžná výměna spotřebních dílů a pravidelný servis! Dokonce uvnitř auta ani nic nebouchá a nechrastí (jak si také mnozí stěžují). Tak nevím... :roll: Já si na Renault stěžovat nemůžu - vždy proběhlo vše podle předem smluveného postupu a včas.
neregistrovaný "one-z"
30. 3. 2006 18:31
Re: renault club diskuze
No to je pěkně debilní názor toho "šamšy". Když dá člověk za auto půl milionu, tak rozhodně nepočítá, že do toho okamžitě bude vrážet desetitisíce. Třeba favorit nemá statistiky nic moc, ale ten co jsme v 95 kupovali jako ojetý z autopůjčovny, byl zrasenej tak, že se musel dělat okamžitě lak, asi pětkrát byl lehce bouranej (nárazník, blatník...) a až do teď sloužil v pohodě. Jen se lil benzín a jezdilo.
neregistrovaný "Tom69"
30. 3. 2006 15:42
renault club diskuze
Zaujal me jeden prispevek na diskuzi renault clubu

Šamša

Člen RCČR

forum: Laguna propadla ?!

Zajímalo by mě čím tihle zpátečnický lidi doma svítěj? Snad petrolejkou, protože žárovky praskaj? Problém je spíš v tom, že na starších typech aut si spoustu poruch bez camrání odstraníte sami, ale u novějších ouha, když si něco prdne a už se s tím letí do servisu, páč si doma na to netroufnou(některým stačilo kladivo, dnes se hold musí s měřáčkem) a pak si tady léčej mindrák z toho jak jim vyluxovali peněženku. Typicky česká nátura, když na to nemám, tak to zdůvodním tím že se to se.., pomluví se to a vrátím se zpátky na strom.

Tohle je tlučení slámy.

.... co jsem tim chtel rict, ze ja si s lidmi z Renault Clubu CR asi bohuzel rozumet nebudu. (i kdyz musim rict, ze donedavna jsem tuhle znacku obhajoval prede vsemi taky)
neregistrovaný "tamtam"
27. 3. 2006 09:47
Bez nadpisu
tv: no to je Jarov - jak vysitej. Toti kombinace me***rvis (obchodni dum automobilu) + flotila velke firmy je co se kvality vysledku oprav a predepsane pece jiste vrazedna kombinace...
neregistrovaný "tv"
24. 3. 2006 18:53
Bez nadpisu
tamtam: to museli byt fakt vykradnute lebky, co dokazali namontovat mastne kotuce. Fakt sa cudujem, niektori ludia niezeby nerozmyslali nad tym, co robia, ale skor sa mi zda, ze na to vyslovene a schvalne s*ru. Za to by som im nechal prsty odsekavat alebo rovno cele ruky, ved co keby si to na prvej krizovatke neubrzdil a nedajboze na to doplatil zivotom Ty alebo niekto z Tvojej rodiny...?

No, az na Teba zautoci tlupa netopierov, alebo ak od nich raz najdes okakane cele auto, tak budes vediet, ze si to frekvencne posunul az prehnane vysoko :-)
neregistrovaný "tv"
24. 3. 2006 18:46
Bez nadpisu
To poznam... Ja v mojich 18-ich az 20-ich rokoch (94, 95, 96) som maval casto na vikendy sefovu Peugeot 405, neskor 605-ku. Wow. Lepsich aut na ceste vela nebolo, mozno tak raz za 100 kilometrov.

Okrem toho kopa dalsich Francuzov od PSA a po par exemplaroch z dalsich znaciek po celom svete. Najlepsie spomienky mam na svoje vlastne - Citroen AX a Ford Taurus SW. Najuniverzalnejsie a dosial najpohodlnejsie z kazdej stranky je terajsie Berlingo.

Renault som neskusal az do minuleho roku, ked sa naskytla vyhodna prilezitost. Takisto velmi dobre, akurat mi chyba miesto na virtualny cylinder na hlave - zvyk z Berlinga...
neregistrovaný "Tom69"
24. 3. 2006 16:38
Re: skoda
dolnyp:

to je videt, ze jsi nezazil "moji zlatou eru" s Renaulty. nedal jsem na ne dopustit. S R5 jsem se ve dvaceti tak vyradil jako s zadnym jinym autem. R25 to byl kocar, prohanel jsem se dvoustovkou po autobahnu. Spolehlive auto :)

R20 ... naftak, ve 22letech (92 rok) jsem byl king >:D

do te doby kazdy jezdil zigulem nebo trabosem a ja je povozil poradnou karou ..... to bylo panecku neco :roll:
neregistrovaný "Golman"
24. 3. 2006 16:29
Bez nadpisu
U každé automobilky můžete narazit na špatný kus. Vlastním již 4 Renault Kangoo, nyní máme ještě dva (2002, 2006) a zbývající prodané 2 (1998, 1999) koupila od nás spolupracující firma a slouží do dnes. Ten nejstarší má najeto 300 000 km a neměl žádnou zásadní poruchu a to se týká i ostatních 3 Kangoo. Takže obrázek si udělejte sami, nepišu žádné hovadiny, již jsem se o tom vícekrát zmiňoval.
neregistrovaný "dolnyp"
24. 3. 2006 15:38
Re: skoda
ja nejsem skodovak jen proto ze mam skodovku! proste jsem zastance vsech dobrych aut a sorry ale Renault mezi ne neradim. Je to muj nazor to je vse. Nerikam ze Skoda je nejlepsi! Taky mam jinou predstavu o aute no je mi neco nad dvacet a nemam 5 milionu na auto, tak jsem se uspokojil s RS co mi za ty prachy prislo asi nejlepsi...
neregistrovaný "Tom69"
24. 3. 2006 15:22
skoda
dolnyp: mrkni na diskuzi na [odkaz]

pekne se tam ti skodovaci "perou" >:D
neregistrovaný "dolnyp"
24. 3. 2006 15:05
Re: Re:
jsi k smichu... >:D
neregistrovaný "tv"
24. 3. 2006 13:32
Bez nadpisu
dolnyp: parada. Teraz si nam Renaultistom to natrel a budes mat pekny cely den. Wow. Zavidim Ti. Ako malo Ti staci ku stastiu...

A kedze uz mas ten pekny den, nejaky hodnotnejsi prispevokk tejto teme by z Tvojich ust vedel vypadnut...? Dalo by sa?
neregistrovaný "dolnyp"
24. 3. 2006 11:13
Re: Re:
Souhlasim a vsechno co bych napsal navic by bylo zbytecne protoze jsi to napsal SUPROVO!
neregistrovaný "Tesna"
24. 3. 2006 10:38
Bez nadpisu
Sice jsem nevlastnil ani nevlastním žádný Renault, ale v práci mám možnost vidět, jak si štastní majitelé vozů této značky své miláčky vychutnávají. Pominu-li téměř bezproblémový nafťák R5, který je vzhledem ke stáří již mimo mísu tématu, tak všichni 4 majitelé novějších vozů jsou z této značky více či méně rozladěni, protože čas, kdy mají své vozy v servisech, prohlídkách a opravách již není zanedbatelný.

Takže nejnovější vůz, Megane II v benzínu, stáří asi 6 měsíců. Stav - majitel je před, možná už v soudním řízení o vrácení auta. Mimo drobných much (nejsem schopen posoudit) má auto jednu zásadní závadu, a to, že ŘJ pracuje naprosto nepředvídatelně a někdy dokonce vůbec (což se mu stalo zrovna při předjíždění). Ani po asi 7 návštěvách prodejce/servisu nebyli schopni závadu najít a odstranit. V zimě několikrát dojel do práce autobusem, protože auto přestalo jet a musel ho nechat na trase. Když požadoval výměnu za jiný, dobrý vůz ve stejné výbavě, nabídli mu lepší výbavu, ale za doplatek cca. 60000, protože stejný neměli.

Druhý vůz - Laguna 2.2dCi, r.v. 2002. Opakované a časté návštěvy servisu, protože auto opět nechtělo pořádně jet. Podle servisu auto nechtělo jet na nekvalitní českou naftu (tankována výhradně u Shellu), takže po opakované laboraci na vstřikováním nakonec došlo k úpravě softwaru ŘJ a snížení výkonových chrakteristik.

Třetí vůz - Megane 1.4 16V, r.v. 00. Po koupi ojetého vozu kolegovi v autorizovaném servise při údajném zkratování ŘJ odpálili napínače pásů, škoda 12-15 tisíc, navíc došlo ke "zbláznění" jednotky a centrálu. Následovala asi 2měsíční anabáze jednání a dohadování. Výsledkem bylo, že servis uhradil 1/2 škody, resp. následné opravy. Navíc se ukázalo, že servis jako autorizovaný není certifikovaný, i když to trdil. Při následných bouračkách následovaly 3 celkem opravy, kdy servis (jiný) ani podle kodu auta nebyl schopen určit, jaké náhradní díly na tento vůz budou pasovat (např. řízení se podařilo zkusmo na 6!!!! pokus).

Pozn. Podobný případ zažil jiný kolega s se starou Vectrou, kdy při prokazatelně původní kastli a motoru podle výrobce takovéto auto ani nemohlo být vyrobeno.

Čtvrté auto - Megane 1.6 8v r.v. 97 v max. výbavě, velmi opečovávaný, garážovaný, udržovaný, pravidelně servisovaný a s podprůměrným nájezdem původním majitelem. Poté, co si kolega auto koupil a a to začlo jezdit podstatně víc, nestačil se divit, kolik ho vyjde provoz. Mimo běžnou údržbu opakované problémy s ŘJ a centrálem, nová pumpa, alternátor, kompletní výfuk apod. Když se párkrát obrátil na značkový servis, tak jejich předkalkulace oprav byly tak šílené, že se raději obracel na garážisty.

Podtrženo sečteno, po těchto příkladech už nikdo další z firmy neměl odvahu si Renaulta koupit a volili raději Škodovky, Fordy nebo Oply.

Když porovnám zkušenosti a především náklady výše uvedených 4 majitelů Renaultů a postavím proti nim mé zkušenosti s Felicíí 1.6 (koupě při 143 tkm, prodej při 173.000 tkm, stáří 7 let)a Octavií 1.8T (r.v. 00, nyní 126 tkm.), kde jsem doposud mimo zcela základní běžné údržby do obou za 7 let vrazil mimořádně asi 2000 Kč (1x výfuk, 1x stahovačka okna) a kdy jsem v takto servise strávil navíc 1 den. nikdy se mi nestalo, že jsem s autem někam nedojel, pak mi jednoznačně vychází, jaké auto si příště určitě nekoupit.

Je to ale jen můj osobní názor ....
neregistrovaný "Tom69"
24. 3. 2006 10:28
Re: Re
S RS jsem parkrat jezdil, libilo se mi to, jen ten interier mi moc nesedi, na me je to moc takovy tvrdy. Jizdni vlastnosti nebyly spatny. Ale u me vzdy vyhraval Renault :)

Design auta jedinecny, Megan se mi libi pro svoji vyjimecnost, ten zadek je bezkonkurencni :)

Mel jsem vzdycky Renaulty a byl spokojeny :)

Jenze kdyz narazis na lidskou blbost, jde vse stranou :?
neregistrovaný "dolnyp"
24. 3. 2006 10:16
Re: Re
Nerikam ze se nemuze porouchat, jen rikam jakou mam zkusenost ja... s RS byvaji vetsinou problemy kdyz to ma nejaky kaskader tak treba turbo neni jeho velej kamarad.. vytaceni za studena co hodne lidi zkousi kdyz usedne do RS taky neni nic moc ale to ve vsech autech zejo.. ja pisu jen sve zkusenosti proste RS u nas naprosto vyborna! Renault mame nejake zkusenosti a chytali jsme se za hlavu co to je... Ale jinak musim te pochvalit ze se hned nenavazis ale diskutujes mas bod pro zastance renaultu! ;-)
neregistrovaný "Tom69"
24. 3. 2006 09:48
Re: ...?
dolnyp: neni to o znacce, ale o lidech, na to nezapominej. Renault zase neni tak spatna znacka. Na kazde neco najdes, jsou to jenom stroje vyrobene lidskou rukou a proto se muzou pokazit. Mohl bych ti poslat par emailu s podstatne rozdilnejsim nazorem na tebou vychvalovanou RS. Meli jsme ji v rodine (bratranek), takze bych taky mohl vypravet :?
neregistrovaný "dolnyp"
24. 3. 2006 09:37
...?
Renault...? Proc to vubec kupujete..? To nejsou auta!!! Na pohled hnus, ve vnitr hnus, kvalita hnus, motor hnus... tak co vas k tomu vede...?

Octavie RS jezdim na ni 3 roky... zatim zadna zavada!!! najeto 120tis. prumerna rocni spotreba 6,5l!!!
neregistrovaný "tamtam"
24. 3. 2006 08:24
Bez nadpisu
Ajaj !!! Dobre, beru to na vedomi, holt me to asi muze potkat. Ale asi na tom nic nevydelam - pri mych dalkovych trasach jsem na fabii mel po 50kkm desky malem netknute (a pak jsem ji prodal), nemyslim ze bych je tady ojel nejak vyrazneji. Takze mi je v servise maximalne muzou vymenit z dvouletych (maximalne) na nove (ve smyslu data vyroby). Leda ze by snad mezitim zmenili dodavatele a piskalo to jinak. Zatim slysim do 20kHz, ale jestli po vymene pak nekde slapnu na brzdu a v pro me absolutnim tichu budou pouze viditelne padat kocky (macky) ze stromu kilometr kolem, je mi jasne ze to hvizda nekde nad... >:D

Hele a co to zkusit primazavat?? Stejne to brzdi ze se mi v aute vsechno kutali, dvojnasobnou silu na pedal bych mozna spis uvital, treba by to pak uz nepiskalo... Jednou mi Jarov na sluzebaku menil kotouce a dal mi je tam rovnou z mastneho papiru (kam je davaj aby neorezly) a kdyz jsem jel do prace, stal jsem na brzde jak v Praga V3S a jel jsem dal jak namydlenej blesk. Kdyz jsem dojel, z obou prednich kol se modre hulilo jak kdyz prijede Alonso na pit-stop. Za 20km to pochopitelne vymizelo a bylo po zabave... Tak budem mazat kotouce WD-ckem a bude.... Dyt to beztak brzdi jak cert!!! >:D >:D :D
neregistrovaný "tv"
23. 3. 2006 23:16
Bez nadpisu
tamtam: ja rozumiem, chapem a viem si predstavit, ako Ti to prvych par zabrzdeni piska, pretoze mne to za podobnych podmienok (ale staci, ked auto stoji aj cez noc a je vlhko a vobec nemusi prsat) na Berlingu robi denne a navyse znasobene lubozvucnym trenim zadnych celusti o zhrdzavene bubny, no hotovy koncert :-). Okrem toho v zime na snehu to sposobuje presne ten isty efekt ako zatiahnuta rucna brzda za jazdy, to sa potom ostatni cuduju, ze co blbnem :-) Ale viem cim to je, takze tu tazko nieco riesit, nepojdem sa premavat hore-dole po meste dve hodiny, aby som zalestil kotuce/bubny.

Okrem toho Ti vsak chcem decentne naznacit, ze sa dockas piskania aj po prejdenych 692 kilometroch z Prahy do KE :-) len si musis pockat este takych povedzme 10 tisic km...

Ja pricinu vidim jednoducho v zhode nahod. Kombinacia typu a hrubky frikcneho materialu, konstrukcie dosticky, konstrukcie brzd, kolesa, disku, pneumatiky, posypoveho materialu, teploty, pocasia, nalady, hlasitosti radia a milion dalsich veci. Voila, piska. Voila, nepiska. Staci mozno zmenit zmes za maksiu, alebo natavit antirezonancnu vrstvu na zadnu cast dosticky, ktora je ulozena v plavajucom strmeni, mozno staci niekde pridat jednoduchu pruzinku, ktora bude tlacit na dosticky a naraz sa piskanie zmeni alebo strati. Alebo posunie do nepocutelnych frekvencii a uzivatelski ludkovia budu stastni - prestastni.

Ak sa da a chce, treba zajst do servisu a ak budu mat dobry den, na druhy pokus ma clovek vymenene stare ojazdene dosticky za nove a zadarmo (ako ja) - to je snad jediny vaznejsi dovod, preco sa to oplati robit. Ak sa neda, nechce alebo je zly den, treba sa na piskanie vykakat a nechat to plavat. Bezpecnost to neohrozuje ani len trosicka.

PS: lepsie zbierat po ceste pomarance, ako babku... :-)
neregistrovaný "tamtam"
23. 3. 2006 17:42
Bez nadpisu
tv: ale vzdyt uz piskaji - a jak blazen. To piska tak, ze uz jsem prohnal babku na prechodu az malem rozkoulela pomerance, jak vypalila a vlastni trenovana zena vzdy nadskoci, jen slapnu na brzdu. Jenze tohle je podminkami. Kdyz vytahnu po 14-ti dnech auto z kutlochu, rozjedu se na tricet a pri prvnim seslapnuti pedalu jen decentne jemne brzdim, tak to je pak kvikot!!! Jenze to udela kazdy auto (nejak - nerikam ze nutne zrovna takhle otravne). Ale kdyz to pak rozjedu na kilo a dvakrat pribrzdim abych se nevysypal v prumerny ocekavany zatacce, uz je to pryc. Takze driv nez mi rucicka teplomeru doleze do optima, uz to nepiska, je to davno ojete - ani v desti, ani v blate, ani nikdy... A ja totiz mam stale dojem, ze se tu resi tenhle prvotni ukrutny piskot orezlych kotoucu, ale uz se nehleda pricina a svadi se to na poucku "piska to protoze Megane". Tohle me stve....
neregistrovaný "tv"
23. 3. 2006 10:17
Bez nadpisu
Tamtam: nie tak zhurta, uvidis, aj Tebe budu piskat po chvili trochu viacej. Ale nie neznesitelne, len tak trochu. :-)

Mne to piskalo aj na Berlingu - tam to bolo vymenene v ramci zaruky, vraj zly material. Piskala mi aj Fabia, ale to len tak, aby sa nepovedalo. Okrem toho mi furt a stale zahrdzaveju kotuce a najma bubny, pretoze na svojej zvycajnej trase KE-ZA-KE je len velmi malo miest, kde musim brzdit, lebo tu cestu poznam do poslednej diery. A tak piskanie, suchanie, mletie apod. brzd uz ani nevnimam.

Rada pre nespokojencov: mam dost dobre info, ze pokial brzdy piskaju do 20 tis. km, treba ist do servisu a trvat na tom, ze piskaju, na co nasledne by ich mali precistit. To samozrejme malokedy pomoze a tak treba ist po chvili do servisu znova s argumentom, ze to nepomohlo a potom by mali dosticky vymenit - to je oficialny postup Renaultu. Pokial ma auto uz cez 20 tisic, da sa ujednat aspon material zadarmo. Ovsem, v tom-ktorom servise by museli chciet vybavovat tuto zalezitost importerom, co chapem, ze moze byt trochu problem. V mojom servise su ochotni tieto veci urobit, dokonca pracuju aj v sobotu.

BTW, presne takyto postup som absolvoval aj s Berlingom a brzdy uz nepiskaju (az na zmieneny problem so zahrdzavenim koucov, ale to s tym nema nic spolocne).

Ale to som tu uz piiiiisaaaal daaavno - pradaavno, ale asi zbytocne. Lepsie je donekonecna sa stazovat, ze...?
neregistrovaný "Miro11"
23. 3. 2006 09:00
Re: Re:
tie brzdy obcas piskaju aj mne, ale toto som zatial neriesil a ani nebudem. Mozno u noveho by som ich nechal preverit, ci tam nieje iny problem, ale teraz nieje co riesit a ako pisu ostatny, jedno slusne zabrzdenie a je po piskani. Teda inac je slusne hlasne :-)
neregistrovaný "tamtam"
23. 3. 2006 07:33
Bez nadpisu
Proboha co furt mate s tema brzdama??? To jste nikdy nesrovnavali s nicim jinym co ma kotouce?? Kde to piska - vepredu, ze jo? A kdyz jedu pomalu, pak uz ne? U Megana piskaji brzdy (zurive, jak vlak), kdyz jsou spinavy anebo maji lehce zaoxidovany kotouce - takze po prvnim vyjeti z garaze pri zminenych 10km/h se z prvniho kopecka pri dobrzdeni ozyva piskani jak blazen. Al dyt tohle dela kazdy auto, jen ta barva zvuku je jina - Fabie syci, Octavie huci, dalsi hrci a vrci. Fabie mi dlouhodobe prosly rukama asi 4 a syci zatim kazda ve stejnejch podminkach dycky stejne, stejne tak kazdej Megan piska, to je proste konstrukce. Jakmile se to provozem ojede, nedela to nic. Mozna to muze vadit tem co jezdi extremne kratky trasy a z toho vznikl fenomen ze to auto trvale pri brzdeni piska, ale dyt to neni pravda!!! Nejezdi jich zas tak malo aby si toho neslo nevsimnout (myslim jako chodci v mestskym provozu apod.). Napr. me to (chvala bohu) dela jen pri prvnich trech zabrzdenich velice malou silou pri velice male rychlosti a to od prednich kol vic (jako kterekoli jine auto - jen s jinym charakterem zvuku) a pak uz nikdy nic... Chtel bych videt Megana, kterej trvale piska, myslim ze toho nema ani Tom69, ze je to chimera.... A desky mam Lucas - z vyroby, kotouce nepoznam.
neregistrovaný "megane_grand2"
22. 3. 2006 20:52
Re: Bez nadpisu
No ono to píska pri ľahkom brzdení z rýchlosti 10 km/h, samozrejme pri brzdení zo 100 km/h to nezapíska. Nie je to žiadna závažná chyba, moc mi to nevadí, ale teraz keď pôjdem na servisnú prehliadku tak s tým pootravujem. Každá značka má nejaké svoje muchy a ja som rád že u mňa sú to len brzdy. Mal som pred renaultami opel a tam sa mi pokazilo za rok asi všetko.
neregistrovaný "Tom69"
22. 3. 2006 17:54
Re: Bez nadpisu
prekladys

Předmět: Re: pískající brzdy

chceš snad naznačit, že ti pískají brzdové destičky u auta této kategorie, a tobě to nevadí? Urcite zase dostanu za ucho, ze knouram, ale to neni knourani jen konstatovani, ze do zakoupeni megana mi desticky u zadneho auta nepiskaly. Pokud piskaly, tak uz to bylo znameni, ze je nejvyssi cas je vymenit. V servisu mi pred 2tis km provedli cituji:

Vyčištění brzd, vytvoření náběhových hran destiček pro odvod nečistot.

Dnes uz je situace stejna, moc to nepomohlo. Pokud si jeste k tomu pribrzdite s vytocenym kolem (plny rejd) ozvou se zvuky, ze cekate kdy se co rozpadne. Drhne to jako kdyz nekdo mezi kotouce a desticky hodil hrst pisku.

Podle vykladu Petra65 to samozrejme neni vada branici radnemu uzivani, s tim souhlasim. Kdyz k tomu, ale pridate dalsich par podobnych "drobnosti", zacne se vam do hlavy dostavat otazka, kde asi udelali soudruzi z NDR chybu ?

Kdyz do tohoto koktejlu drobnych i vaznejsich zavad pridate pristup servisu, prodejce a dovozce, pijete vcelku jedovaty napoj.
Avatar - prekladys
22. 3. 2006 16:23
Re: Bez nadpisu
chceš snad naznačit, že ti pískají brzdové destičky u auta této kategorie, a tobě to nevadí? :idea:
neregistrovaný "Tom69"
21. 3. 2006 10:01
palubka
[odkaz]

Bohuzel me ticha palubka minula, mam o ni trochu jine predstavy. Kde jsou ty casy prvnich km. Krasne ticho. Ted mam najeto 10tis km a je to des :'-( . Predchozi Twingo takhle ani po 100tis km nechrasti.

Bohuzel potvrzeni toho, ze zalezi na jaky kus kapnete. Ten muj se malinko nepovedl.
neregistrovaný "megane_grand2"
21. 3. 2006 00:15
Bez nadpisu
Mam 1 rok Megane Grandtour 1.5dCi 100k, najazdil som zatiaľ 28tis. km, s autom som spokojny, je to pohodlne auto s množstvom miesta hlavne v zadu a v kufri, ma silny a kultivovany diesel s priem. spotrebou 4,5l.

Auto je samozrejme este v zaruke, bola 1 drobna zavada - zatekanie do vodicovych dveri - zarucna oprava. Pískajúce brzdy nie sú pre mňa žiadna závada, klíma nesmrdí, pazvuky v palubke ani dverách nemám.

Je to moj 2 renault predtym som mal Kangoo 1.5dci, predal som ho ked malo najazdene 190tis. km - pocas trojrocnej prevadzky ziadne zavady len pravidelna udrzba.

Odporúčam si dobre vybrať predajcu a servis do ktorého chodíte, iba tak budete spokojní ale to je tak (asi) pri každej značke.

Čo má podľa mňa Ren + / -

+ množsvo elektroniky bez príplatku, pri servisnej prehliadke platíte len za to čo sa naozaj robí, servisná prehladka 30000 km, výkonné, úsporné a trvanlivé motory, malý diesel je špička vo svojej triede

- životnosť brzdových platničiek / Kangoo 50.000/, niekedy potrebujete kúpiť nejakú blbosť /napr. ja na kangoo mierku oleja lebo sa zlomila/ a musíte kúpiť "pol motora" :x
neregistrovaný "FenderStrat"
20. 3. 2006 22:05
Bez nadpisu
one-z:nojo,jenze kdyz jsem s firemni OI TDI pelasil do Mnichova a zpet, na tempomatu 150 a zralo to neco malo pres 6 na 100, tak si tim benzinem nejsem uplne jisty;)

tamtam: jenze ja tohle nemam od dealera, volal jsem primo na Renault a psal tam dva maily. Mam od nich odpoved, ze nezavisle topeni nemaji a ani mit v nejblizsi dobe nebudou (psal jsem totiz, ze Skoda to pred rokem nemela taky a ted to je standardni polozka v konfiguratoru). Ale zase kdo vi, jak je informovana pani Ostravska z Renaultu ;-)

Coz nas privadi k zakladni otazce "Proc Renault ano nebo ne" - protoze to bud nejde (tak to maji smulu) nebo by to slo, ale nechce se jim (tak to maji smulu na kvadrat >:D )
neregistrovaný "one-z"
20. 3. 2006 14:51
Re: Re:
FenderStrat: TDI není nic moc, jel jsem v tom párkrát, ale když točí nad 3000 tak mi to přišlo docela dobrý. Holt nad benzin není :D
neregistrovaný "tamtam"
20. 3. 2006 10:02
Bez nadpisu
Hele ale v navodu k Megane se mluvi o pridavnem nezavislem topeni... Tak nevim jestli to neni jen pro jiny zeme (ale i kdyby, v ramci EU si muze dealer nechat dodat auto pro jakykoli unijni trh - treba Svedsky. Takze kdybys trval na nezavislym topeni, tak fabrika to urcite dovede a je problem jedine v mistnim dealerstvi, ktere strka hlavu do pisku. Nebylo by poprve co tvrdi neco co jde jako ze nejde. To auto je tu pak normalne prihlasitelny na unijni homologaci, zaruka a vse ostatni jde doufam bez problemu resit taky. Ksakru jsme jednou unie tak proc furt maj vsichni se vsim problem (myslim dealery)???
neregistrovaný "FenderStrat"
20. 3. 2006 09:55
Bez nadpisu
one-z: nojo,ale clovek se pak citi, jako pitomec - sedim s mechanikem v nastartovanem aute a rikam - slysite to? On - ne. Vylezem ven - co ted? Porad ne. Vrazil hlavu do motoru a povida "Aha, uz to slysim - vim co myslite. Vy to slysite i uvnitr???" :roll: jo, slysim. A co mam sakra delat? Ja jsem se o tenhle sluch nikoho neprosil >:D Znamy miluje svoji OI, protoze je nadherne ticha, i ten motor a vubec....TDI 1,9 66kW. Traktor jak prase, docela vychrochtany, nalitano skoro 300 tisic. Ja si rikal, proc porad mluvi tak nahlas, ted uz to vim - ten chlap je hluchy jak parez!!! No neni mu kruci lip?!? >:D
neregistrovaný "one-z"
19. 3. 2006 21:16
Re: Proč Renault?
FenderStrat: já asi nejsem normální :'-( Já taky slyšim každou p...vinu :D
neregistrovaný "FenderStrat"
19. 3. 2006 16:34
Proč Renault?
Nooo,Tom sice naspamoval uplne vsude a v Renaultu ho maji radi,jak ja kontrolu z bernaku...ale asi si uzil s reklamacemi sve... Uz jsem rikal na jinem foru-u moji Fabky mi vadilo "cvakani" v prevodovce.Zacalo to po 5 tis. Km a beze zmen to vydrzelo do 45 tis. Pak jsem se nastval a dost tvrde vyzadoval vymenu. Rikali,ze to vymeni,ale bude to totez. Neverim-vymente! Vymenili. A je to totez. Vysledek? Dalsi auto bude OII. Proc? Protoze to resili. Je fakt,ze mi cvakani vadi porad,ale oni zas maji pravdu v tom, ze normalni clovek to uvnitr neslysi a na funkci to nema vliv :-) A hlavne jsem se tam PORAD citil jako zakaznik. Prestoze jsem asi spis opruzoval, nez potreboval resit opravdovou zavadu.

Proc Renault ano? Resp. proc v mem pripade Megane GT ano?

Je levny-levnejsi nez OII (proti ni ho stavim). Je bezpecnejsi. S motorem 1,5 dCi asi i stejne pojede, pritom bude zrat min. Je tissi. Na firme mame jeden GT uz 2 roky, po par stech Km mu odeslo turbo, opravili to za 2 dny. Od te doby najel cca. 65 tis. Km a doliva se jen olej. Zadne staceni na stranu, nerovnomerne ojete gumy, praskani v palubce. Klima nesmrdi. Jedine, co se mi na nem podarilo vykouzlit, je zasekly zadni sterac. Fakt je, ze jsem se ale musel dost snazit a kolega, ktery na nem jezdi normalne, to jeste nezazil.

Proc Megane GT ne? V mem pripade (i pres Tomovy problemy) rozhodla vlastne jedina vec - nezavisle topeni. V Renaultu to nejsou schopni dat, Skoda to umi rovnou z fabriky. Konec zvonec, OII bude v lete stat u baraku.
neregistrovaný "fireblade1"
19. 3. 2006 14:57
Re: Re:
dobre delas, ja taky pokukuju po OII 2,0FSI :P
neregistrovaný "one-z"
19. 3. 2006 13:52
Bez nadpisu
fireblade: jsem stejného názoru >:D brzy budu kupovat škodu, již třetí.
neregistrovaný "fireblade1"
19. 3. 2006 12:06
Bez nadpisu
* off RENAULT,PEUGEOT,CITROEN >:-[] >:-[] >:-[] , nechapu lidi, proc si kupujou tydle bramboracky a ne neco bytelnyho, treba Skodovku,nebo Volkswagen
neregistrovaný "one-z"
19. 3. 2006 11:14
Re: Re:
Tom69: :D
neregistrovaný "Tom69"
19. 3. 2006 11:11
Re: Re:
vpz: nechybi :D
neregistrovaný "one-z"
19. 3. 2006 11:07
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
vpz: >:D >:D :D
neregistrovaný "vpz"
19. 3. 2006 11:05
Bez nadpisu
Chybi tam jedna volba: "hloupost"
neregistrovaný "one-z"
19. 3. 2006 11:04
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
Můžeš se zeptat na názor těch spokojených, ale je toho už docela hodně 8)
neregistrovaný "Tom69"
19. 3. 2006 11:03
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
nechci aby tohle tema bylo o mem aute, od toho je jine ......... to tu neni nikdo s Renaultem?
neregistrovaný "lubosov"
19. 3. 2006 11:01
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
Ale v tom pripade je sem potrebne pripisat, ze sa jedna len o tvoje auto a este dve.

P.S. Precital som si vsetky prispevky na tomto a aj inych forach, kde si tiez permanentny dopisovatel a fakt sa tu debata o poruchach toci len okolo troch - arabskou cislicou - 3 autach, tak zahlasuj Ty a este ti dvaja a je ankete
neregistrovaný "Tom69"
19. 3. 2006 11:00
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
vypada to, ze uz se ani nemuzu slusne zeptat na nazor tech spokojenych :roll:

ps: pardon panove, jina moznost neni. Mate to stejne jako s reklamou pri prenosu F1. Bez ni to nejde.
neregistrovaný "one-z"
19. 3. 2006 10:57
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
Jo trochu to přehání, ale jen do nich :D
neregistrovaný "Tom69"
19. 3. 2006 10:53
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
cekal jsem, ze nekdo nepochopi smysl. chci aby si clovek, ktery sem vstoupi mohl udelat obrazek ze zkusenosti vsech uzivatelu a nikoliv jen mych. proto nove tema, ktere neni zatizene problemy jednoho auta.
neregistrovaný "lubosov"
19. 3. 2006 10:50
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
Uz si ako Lenin, bojim sa otvorit aj konzervu, nie nejaky chat o autach
neregistrovaný "lubosov"
19. 3. 2006 10:48
Re: RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ..
Tom69 - nezda sa ti, ze uz to fakt prehanas? Vsetky stranky o autach

spamujes, už sa necudujem, ze ta vykazali z niektorych stranok.

Niekto ti tu radil PREDAJ TO a mas pokoj - potom si kupis BMW alebo Oktaviu II a budes spamovat na ich strankach.
neregistrovaný "Tom69"
19. 3. 2006 10:27
RENAULT. PROČ ANO, PROČ NE !? Podělte se o zkušenosti ...
CO VÁS VEDLO KE KOUPI ZNAČKY RENAULT?. CO SE VÁM NA VOZIDLE LÍBÍ A CO PRO ZMĚNU NE? JAKÉ SI MYSLÍTE, ŽE JSOU KLADY A ZÁPORY VAŠEHO MODELU. POŘÍDÍTE SI PŘÍŠTĚ OPĚT VŮZ STEJNÉ ZNAČKY? DEJTE OSTATNÍM NÁVOD PRO VÝBĚR VOZU. ;-)