Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Clio 1.3 TCe (103 kW) – Hot hatch to není, ale jezdí výtečně

Ostrou verzi R.S. už dnešní Clio nenabídne, přesto v jeho nabídce najdete zábavně jezdící derivát se sportovním vzhledem. Dívejte se po motoru 1.3 TCe a výbavě R.S. Line.
Zpět na článek
15. 9. 2021 13:28
16. 9. 2021 09:41
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 13:15
Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Renault malá auta vždycky uměl a Clio 5 je toho důkazem. Dobře jezdí, dobře vypadá, dobře se prodává a je obrovská škoda, že v takto vybroušené a hezké generaci nepřišel ještě model RS, aby alespoň naposledy rozvířil stojaté eko vody nabídky aut.

Za mně je tohle nejlepším zástupcem B segmentu, jezdil jsem RSline s 1.0TCe a vše v testu až na motor (který ale taky nebyl marný, bohužel mnou testovaný už nekoupíte s 74kw), co je napsáno, tak s tím souhlasím (motor jsem pak ve verzi TCE140 zkoušel v Meganu je výborný a na dnešní poměry i točivý).

Oproti pravověrnému RS je RS line rozhodně komfortnější, takže kdo hledá nějaké 5dv auto s R4 a MT, klidně bych se nebál jít ani z GolfClasse sem, za tyhle peníze je to super nabídka.
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Amaterasu
15. 9. 2021 13:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 9. 2021 13:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 13:50
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Tedy, to by mne zajímalo, co ? Jízda v hothatchi je závadná ?
15. 9. 2021 14:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 14:43
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Umíš číst? Napsal, že se vezl ostrým Cliem jako malý a ty mu reaguješ, že se tím hodně věcí vysvětluje....
15. 9. 2021 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 14:47
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Na to se ptám tebe, co má vysvětlovat, že se svezl jako malý v hothatchi ? Dokážeš mi t ovysvětlit ?
15. 9. 2021 14:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 14:50
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Ok.. chápu, jsi jen další opruzák v diskuzi.
15. 9. 2021 14:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2021 04:35
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Já letěl jako děcko v An-2, taky to má spojitost s testem? ;-)
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:42
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Ne, ale je to fajn zážitek ne? :D
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 13:50
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
To ti trochu... teda vlastně dost, závidím ! Ale pak přišla ještě 118kw Williamska. No pro mne je ikonické Clio Sport (či pozdější RS3) s 2.0 , ten motor byl skvelý, bohužel emise ho umrtvili, ale myslím, že by i z 1,33TCE vykřesali něco zajímavějšího.
Avatar - Amaterasu
15. 9. 2021 13:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 13:57
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Já ho měl rád vždy (tak už mám třetího), byl jinej, v ČR vysmívanej, ale má některé obrovské přednosti.

Zajímavé motory, které jsou i hodně spolehlivé a dobře jedou X ale taky naprosté motorové průsery

Spolehlivost některých modelů X Absolutně nevyzpytatelné elektroinstalace u jiných

Výborná antikorozní ochrana již řadu let

Už jsem to tu párkrát psal, poslední SM speciál ojetiny jsou Renaulti jako velmi doporučované ojetiny, i Vaculda se o tom zmínil v promo videích k tomuto speciálu.

Velkou část problému vychytali a i tu elektroinstalaci nakonec, takže občas sice zlobí nějaké prkotiny, ale vesměs ta auta fungují.
Avatar - xxc
15. 9. 2021 15:08
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Uz sme tu minule riesili, ze tie motory su dost o nicom a zase opakujuce sa hluposti :-) S tou 1.3 tce to kupi 6% ludi, hlavne, ze to ma 5* :-)
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 15:51
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Co to placas? Ta verze na trhu je, ten motor jede dobře tak proč nemůže tahle verze mít 5 hvězd? Máš zkušenost s jednim vadnym kusem, pravdepodobne tvym stylem jízdy a mudrujes tu o celé jejich produkci. Myslím, že s motory OD Renaultu mám mnohem více zkušeností, než ty.
Avatar - xxc
15. 9. 2021 19:15
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Placam to, ze 90% ludi si to kupi s trojvalcom, nebudu mat ziadne problemy a budu spokojni na rozdiel od toho super motora, ktory im v meste nariedi olej a bude to jedna velka loz odporucat to ako ojazdene :-)

Inak kto vie poradit, v servise mi nezavreli nadrzku chladiacej kvapaliny. Trosku som s tym pojazdil, chladiaca kvapalina je mierne pod spodnou riskou. Netreba ju aspon vymenit, nekontaminovala sa?
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:23
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Jestli nemá nějakou jinou barvu, než má mít a nemá šlemy tak jen dolij.
Avatar - kari.laz
16. 9. 2021 09:44
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Jel jsi s touhle kombinací v Cliu? Za mě asi ta nejlepší kombinace pro tohle auto, ale spíše mě zajímá , jestli je ta převodovka spíše poskládaná do rychlá, nebo má první kvalty delší a pak spíše kratší. Narážím na údaje, které jsou rozhodně dobré, aby je si rozuměli 9,4s a 205km/h. Přeci jen u B auta se 140 koníky bych to viděl spíše někde o cca vteřinu méně a 10-15 km/h více. Opět, neříkám, že to je problém, jen spekuluji. Neznám další údaje o pružnosti a nebo 0-160 například. Odhaduji, že nebude mít extra dlouhé vyšší kvality, aby byla zachována dynamika i ve vyšších rychlostech. Což bude pak důsledek celého nastavení auta.
Za mě je tohle jedno z top běžných B aut. Výkonný, povedený a přesto úsporný motor s manuální převodovkou. :yes:
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 09:47
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Nene, nejel, jak jsem psal výše, jen s 1.0TCE 74kw RS line a tento motor pouze v Meganu Grandtour. Zkoušel jsem sehnat předváděčku, ale v okolí mi ji to nenašlo a jelikož to nekupuju, tak jsem více úsilí do toho nevložil :D
Avatar - WesternDigital
15. 9. 2021 13:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 14:16
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
V6 je ale pěknej macek, když jsem to viděl nedávno na silnici, tak je to skoro širší, než delší :D Ale skvělej ulet...
Avatar - Amaterasu
15. 9. 2021 14:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 14:44
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Ale charakter gradující atmosféry má zase neměřitelnou věc...pocit :)
Avatar - Tielman
15. 9. 2021 15:38
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
...že se to každou chvíli rozpadne... jen sarkasmus
Avatar - Emel
15. 9. 2021 14:34
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Jo, není to špatný.
Cena již od 465 tomu odpovídá a dynamické hodnoty (205km/h a 9.4s) jsou z mého pohledu trošku (trošku dost) za očekáváním, ale s tím se dnes nepotýká jen Renault.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 14:47
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
No, hodnoty jsou nic moc na to, jak to vypadá na papíře, otázkou je, jak je to reálné a jestli je 0-100 správná disciplína a třeba v nějakých jiných dynamických parametrech to bude mnohem lepší? Dost často se podaří naměřit něco lepšího.
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 15:49
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
No nevím. O2 2.0TDI 103kw měla 0-100 za 9.9s a max nějakých 210, tak tohle je o malinko lehčí, tak to má za 9.4s.
Avatar - Tielman
15. 9. 2021 15:53
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Oktávka neměla ekoškrtidla...
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 15:57
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
A přesto to jelo prakticky stejně
Avatar - Tielman
15. 9. 2021 16:01
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Je tak... a teď stejně za užití menší hmoty na pohonném ústrojí...
Avatar - Emel
15. 9. 2021 17:11
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Ale pánové... takový průhledný trik :-)
Proč se uchylujeme k O2, což je dvě generace starý auto?
No jasně, protože současná Octavia 1.5TSI 110kW s MT má 0-100 za 8,5 a Vmax 231, 2.0TDI 110kW má 223 a 8,7. A u Octavie 3 byly ty hodnoty ještě lepší, tam bylo tuším 8,1s nebo tak něco. Fabia III 1.0TSI 81kW má 196 a 9,5s, Fa 4 1.0TSI má 9,7s.
A co takový Swift Sport, 1,4T 103kW? Ano, ten dával 8,1s (už nedává, vím).
Číli... Clio 1.3 překonává (větší) litrovou Fabii o 0,3s... to je asi nejlepší obrázek toho, jak dobré ty hodnoty jsou, abychom nesrovnávali jablka a hrušky.
Avatar - Amaterasu
15. 9. 2021 17:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 17:27
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Protože to výkonové odpovídalo přesně 103kw a váhou taky cca. Anavic tehdy to nebylo udusene emisemi
Jo a kolik vážil Swift?
Avatar - Emel
15. 9. 2021 20:32
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Když chceš řešit váhu... Clio má 1130 a Octavia II má 1390. Tomu říkáš, že to váhou cca. odpovídá? +260kg?
Podívej:
Fabia 1.0TSI 81kW: 9,7s a 205, s DSG 9,5s a 205
Fabia 1.5TSI 110kW: 7,9s a 225 (jen DSG)
Scala 1.5TSI 110kW 8,3s a 219 MT
Clio 1.3TCe 103kW: 9,4s a 205
Tak mi napiš, jak ty hodnotíš ty technický údaje. Řekneš si, že to je jako 17 let stará naftová Octavia a je to dobrý? No fajn...
PS: a klidně to jinak může být příjemnej motor, nebo je třeba Renault zbytečně konzervativní... ale prostě říkám, že ty dynamický parametry nejsou nic moc. Howgh ;-)
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 20:56
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Jo na váhu jsem nekoukal a předpokládal že clio váží vic. :yes:
16. 9. 2021 07:13
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
:D Miku ty vtipálku.Jako že o půl metru kratší clio s o 100kilo lehčím motorem bude těžší než O2.Vůbec proč srovnávat naftu s benzínem když jasně tdi prohraje i kdyby výkon a váha byli stejné.
Avatar - woody-alien
16. 9. 2021 05:57
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Osobně bych si v případě Clia tipnul na určitou opatrnost údajů....ale ten rozdíl nebude velikej. Dejme tomu kolem 9 vteřin reál. To nutně neznamená, že to bude blbý.

Pokud se týká SSS, jasně že v jeho případě je výhodou hmotnost. Ale i tak celkem s přehledem překonává tovární údaje. Původní se dostává snadno pod 8, ale ještě větší rozdíl oproti udávanému času má ten "jako" hybrid. Pod 8 už se nedostane ale z uváděných 9.1 stahuje skoro vteřinu.
Avatar - Emel
16. 9. 2021 08:47
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Taky bych něco takovýho čekal. Nevím, jestli se třeba povinně neměří zrychlení v nějakým eco módu nebo nějaká podobná blbost... každopádně ten Swift je hezkej příklad toho, jak papírový údaje různých aut šly do kopru... a reálně se toho možná tolik nezměnilo. Divný.
Škodovky třeba zkrátili převodovku (na celkem rozumných cca. 3000 při 130 pokud se nepletu). Jak to má Clio jsem v testu neviděl - škoda.
Každopádně bych od Clia s takhle nadstandardní motorizací čekal řádově 8-8,5s a 220+, 9,4 a 205 je slabota.
Avatar - iudex
16. 9. 2021 08:32
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Ako ja obvykle tiež zvyknem poukazovať na fakt, že papierová dynamika nezodpovedá výkonovým parametrom. Ale tu som tak nejak presvedčený, že realita bude podstatne prijateľnejšia, resp. pocitovo lepšia. Nejak sa mi nechce veriť, že dynamika bude niekde na úrovni litrových Škodoviek. Predsalen táto 1,33ka sa v doterajších nasadeniach ukázala vždy ako vydarený motor, a to v o triedu väčších a ťažších Meganoch. Dokonca práve ten motor býva označovaný ako najväčší klad testovaných Meganov 1,3.
Takže napriek podobným papierovým parametrom s litrovými Škodovkami som presvedčený, že v reále tam bude rozdiel v prospech Clia. A napokon subjektívny postoj: aj keby bola dynamnika rovnaká, tak určite uprednostním objemnejší štvorvalec pred litrovým trojvalcom (kultúra chodu, vibrácie, ťah od najnižších otáčok).
Avatar - iudex
16. 9. 2021 08:51
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Narýchlo som našiel pár zrýchlení Clia a Meganu s 1,3kou. Žiaľ táto nová verzia Clia s 140k nie je, ale testy s predchádzajúcou 130k verziou ukazujú zrýchlenie na stovku za 8,59s a Megane s týmto motorom za 8,89s. Takže 9,4s pri 140k Cliu sa javí ako údaj veľmi opatrný.
Naopak maximálka asi bude sedieť, Meganu 140k namerali 206 kmh a Cliu 130k 204 kmh.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 08:57
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
Ta maximálka bude dána převodovkou, jinak já dole dával odkaz na přeměřený 130EDC za 8,9s
15. 9. 2021 18:40
Re: Tleskám ve stoje a zároveň zamačkávám slzu
A fabia se 110 koňmi má 9,7 a všichni v té srovnávací tabulce byli se slabším motorem lepší(samozřejmě ibizu s 1.5 nepočítám-jiný level).Emel to pěkně rozepsal.
Avatar - 3_diamanty
15. 9. 2021 13:28
Ked renault
Tak za mna prave a jedine clio s 1,33tce... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
15. 9. 2021 13:34
nekvalitní kreatura
nic jiného rendlík neumí
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Amaterasu
15. 9. 2021 13:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 9. 2021 13:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - California_KNIGHT
15. 9. 2021 13:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 9. 2021 15:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WesternDigital
15. 9. 2021 13:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - California_KNIGHT
15. 9. 2021 13:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
15. 9. 2021 15:03
Re: nekvalitní kreatura
Místo mozku sval? :*)
15. 9. 2021 14:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
15. 9. 2021 15:17
Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Nehovorím že je škaredé ale mám min. tri autá ktoré sú za mňa minimálne vyrovnané ak nie lepšie.Za 536 000 kč čo stojí toto Clio mám s 1.5 tsi 150 k Ibizu,novú Fabiu a s tým motorom by malo byť aj Polo.Vzadu budú tieto tri autá určite priestranejšie ako Clio a to je jeden z hlavných parametrov u B segmentu a podvozkovo tiež si myslím že autá s MQB A0 sú na tom lepšie ako výbehový Renault.Predáva sa dobre ale tento jediný model automobilku asi nezachráni.Takže ak budú testovať novú Fábiu tak redakcia musí pridať hviezdičky.Jazdil som na Renaulte 8 rokov / Laguna III 2.0 16 V/ a po skúsenostiach Renaultom nikdy viac.
Rozbalit vlákno
43
Avatar - Tielman
15. 9. 2021 15:33
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
A nebo někdo tvoje starosti nemá a zkrátka si koupí, co se mu líbí... A že to Clio je šik prdítko...
Avatar - xxc
15. 9. 2021 19:20
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
a dalsie potom uz nekupi :-)
15. 9. 2021 20:16
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Vy ste sa s huginom našli.
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 15:59
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Kolik si toho projel s novým cliem, že víš jaký má podvozek?
Avatar - hugino
15. 9. 2021 16:42
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Vo všetkých testoch na Clio / však je na trhu 3 roky / ho skôr považujú za priemerný a aj tu je písane že je dosť velký hluk od podvozku.Ja pokiaľ nekupujem auto tak nechodím otravovať predajcov o skúšobnú jazdu ale idem sa na predajňu staticky popozerať keď výjde novinka aku vyzerá to auto vreále a hlavne priestorovo a technické údaje sú predsa na nete.Momentálne sa mi najviac páčia Formentor,Qashqai a pôjdem pozrieť aj novú Fábiu.Hawk
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 16:55
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Takze hluk od podvozku značí, že je podvozek horší? Ok, dík za nové info. A staticky to taky zjistím na prodejně, co je lepší. Výkony jsou všude napsané, ale nějak tam napíšou, jak se to chová v reálném provozu. F4 už jsem si prohlidnul. Staticky nevypadá zle, uvidíme co právě ten podvozek a celkově sladění v provozu
Avatar - hugino
15. 9. 2021 17:13
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Minimálne vyrovnané som napísal a v teste na ACZ 5 hviezdičiek nedostali a pri tom aj motoricky s 1.5 tsi 150 k budú dynamickejší a majú aj lepšiu spotrebu / Ibiza zrýchlenie 8.2 vs Clio 9.4,Maximálka Ibiza 216 vs Clio 205 / .Priestor v B segmente je kľúčový lebo niekto to má na 10 a viac rokov ako rodinné auto a to Clio je vzadu voči Ibize aj Polu aj i20 maličké.Takže za mňa Clio je pekné aj sa dobre predáva / jediný Renault/ ale za tie prachy sú podľa mňa aj lepšie autá. :-)
15. 9. 2021 19:18
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Tento motor má k dobru že ho můžeš mít i ve výbavě intens s modrou metlou+vyhř sedačky/volant jen 453tisíc takže 430základ.Ten hluk od podvozku mají na svědomí hlavně použité pneu a jasně majitelé tdi to přes motor moc neslyší :D a kdyby nejhůř dá se odhlučnění.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 16:00
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Proboha co si provedl te Laguně, která je statisticky nadprumerne spolehliva i s motorem, který má minimum závad v průměru...? Špatnej kup? Už asi chápu tvůj pokriveny názor na automobilový svět...
Avatar - hugino
15. 9. 2021 16:36
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Keď ti auto počas cesty do práce z ničoho nič zastane / mám na to svedkov troch kolegov ktorý ma obchádzali /, pol hodiny ho štartuješ ,dokonca zastavia policajti usmerňujú premávku a riešia o 5 30 odťahovku / hamba jak ho..do / a po polhodine my z ničoho nič naštartuje, poobede idem do Renaultu na diagnostiku ktorá síce zaznamená že auto zastavilo ale nevedia príčinu a po dvoch dňoch začne strácať auto výkon začne signalizovať kontrolka motora po opätovnej návšteve Renaultu zistia že odišiel katalizátor ktorý v tomto servise v živote na benzínovom motore nemenili takže technik volal servisáka že ktorý má objednať a ten sa nevedel na 100 % rozhodnúť ktorý ale vedel že bude výmená stáť okolo 700 € takže pokus omyl tak potom som povedal dosť a asi vieš kde skončila.Toto bolo ináč už druhý raz prvý raz som ju nemohol naštartovať v OC.Takže aký by si mal vzťah k automobilke ktorej auto ti počas jazdy samo od seba zastane?Už som tu písal aj o kolegovi ktorý kúpil 2x Renault /Fluence,Megane obidva nové/ prvé predal po 2 rokoch a druhý po roku a 1/4 a teraz má O III a sám povedal že to je iný level.Ja sa nepotrebujem voziť na autách ktoré nechcemkupovať mne stačí staticky si auto pozrieť sadnuť a vidím že to auto je síce pekné ale vzadu nepoužitelné a čo sa týka podvozku stačí si prečítať pár testov a je to skôr taký priemer.Lagúna slúžila v poho / síce jazdila v priemere za 9 l/ dovtedy kým sa nezačala kaziť ale takým spôsobom že musela ísť preč.Ináč jazdí stále asi pred pol rokom som ju videl v jednom OC, síce na iných značkách ale jazdí tak asi vymenili ten katalizátor.Takže ešte raz sa pýtam.Aký by si mal dôveru k automobilke keď ťa ich auto nechá dva krát v štichu.Nechcel by si zažeť ten pocit keď ti auto počas jazdy prestane ísť a zastane / napr. pri výjazde na hlavnú keď sa blíži kamión /Clio je pekné ale určite nie tak dobré aby dostalo 5 hviezdičiek.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 16:45
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Já ti tvou důvěru nevymlouvam, jen Laguna 3 s tím motorem je statisticky proti konkurenci nadprumerne spolehlivě auto. Já ji nikdy neměl, proto mne to zajímá.


Clio je dobre na 5 hvězd dle autora testu, předpokládám že si ho nejbliz viděl někde na obrazovce, tak jak můžeš hodnotit na kolik je hvězd? Vím, že na mne nedáš, já v něm jel a souhlasím s testem hlavně za tu cenu
Avatar - hugino
15. 9. 2021 17:23
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Však kvôli tomu som ju kupoval lebo bola práve s týmto motorom.Ten motor bol robený s Nissanom a fakt keď si mu šlápol na krk tak išiel /ale aj papal/ ale už ostatné veci ako torzka vzadu alebo vnútorný priestor už taká hitparáda nebola ale ten katalizátor ma fakt nasr.Mne sa Clio osobne tiež páči ale takisto ako všetci zdraželi / aj Megane/ a za tieto prachy po skúsenostiach s koncernom by som radšej išiel tam.Ale skôr ma prekvapuje že podľa tvojich slov to skôr vyzerá že preferuješ Clio pred trojvalcovou Fiestou.Za mňa skôr Clio ako Fiestu pritom kedysi boli Fiesty dosť vidieť ale túto poslednú som hádam už pol roka nevidel a ani u vás keď som cez leto najazdil po ČR takmer 1400 km.U vás ako aj u nás je na cestách tá koncernová "nuda " ale tunel Blanka je fakt dosť dobrý.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 19:10
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Ano, preferuji, já nemám jednu značku v srdci. A ten f4r co si měl v lagune máme doma v meganu a až na spotřebu funguje perfektně a hlavně i velmi dobře jede. Je to škoda že máš tuto zkušenost, dle mne a lidi co znám je to jeden z nejlepších Motoru U Renaultu.. Dával se i do kstrach RS verzi
Avatar - hugino
15. 9. 2021 20:00
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Ja som tam ale mal M4R 103 kw.Teraz som akurát čítal na Tipcars.com že im odchádzali katalyzátori tak nebol to ojedinelý prípad ale aby kvôli tomu auto zastavilo počas jazdy z ničoho nič ma pravdupovediac šokovalo.Ináč protikoróznu ochranu mala perfektnú.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 20:18
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Tak to je asi jiný motor, ten neznám. Nebudu tedy soudit.
Avatar - hugino
15. 9. 2021 20:26
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
F4R bol čisto Renaulťácky motor a M4R urobili spolu s Nissanom.A čo sa týka kvality tak Laguna III bola voči L II údajne o dosť kvalitnejšia čo písali aj v teste na ACZ.Tam je aj spomenutý ten motor.Uzavriem to tak že Clio je pekné auto ale či to je za 5 hviezdičiek tak o tom stále pochybujem.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:30
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Pochybovat můžeš, ale test i lidi, co to auto vyzkoušeli a dokonce i ty prodeje evropské, na které ty dáš, hovoří, že to prostě povedené auto je a je na vrcholu třídy. Napadá mne jen napsat - jdi se projet, ale pro hodnocení se fakt musíš odprostit od zkušeností se značkou, což ti občas chybí pro objektivní hodnocení.


O tom, že Renault na poslední tažení dal Laguně 3 jiný 16v 2.0 atmo jsem neměl páru, takže me komentáře jsou výhradně k f4r. Myslím, že Laguna 2.0t ale měla ještě f4rT což je pořád stejný motor. Ono se někdy poděla i statistický spolehlivý auto. Kamarád se takhle trápí s motorem, kterej je etalon spolehlivosti - 1.9tdi...taky mu to moc lidí nevěří.
Avatar - hugino
16. 9. 2021 15:51
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Aj mne sa zdá že som čítal že ten 2.0 t bol ešte motor Renault rady F4R.Určite sa nepôjdem na Cliu previezť ale už som v ňom sedel a ako som už písal vzadu je voči napr.Ibize alebo i20 /majú ich kolegovia a čo myslíš kto odporučil a bol konfigurovať Ibizu FR s kolegyňou / o dosť menej miesta a za mňa priestor v tomto segmente B je kľúčová vlastnosť,pretože v mnohých rodinách toto auto stále slúži ako jediné v rodine a už len z tohto dôvodu nemal by dostať 5 hviezdičiek.A to nová Fabia ich podľa dostupných informácii vo vnútornom priestore všetkých prerastie a +/- za tie isté prachy.Buďte trocha patrioti.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 20:48
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Asi se shodneme, že nová Fabie bude větší, já už ji viděl naživo, není zlá, docela se mi i líbila, ale pro mne je B segment auto pro 2 a proto preferuji Clio.

Jo, hledal jsem to a to 2.0T v Lagunách či Meganech třetí generace je vždy F4RT... víno a benzinové motory umí francouzi dobře :D

Jestli tě to potěší s tím patriotismem, služebně jezdím Oktávkou 3 po faceliftu a ... není to nic o čem bych psal domu rodičum :D Neříkám, že je špatná, ale taky to neni nic extra... Ford je Ford :-!
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 20:54
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
To byl spíš problém s elektrikou. To zas tolik u Renaultu nepřekvapí.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:44
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
U Laguny 3 už ano, tyhle modely nemají francouzskou elektriku, ale německou, proto jsou Laguny 3 a Megany 3 taky tak dobře umístované v statistikách ojetin :)

Nějaká automobilka se z chyb poučí, některá neuzná ani reklamaci a označí za viníka uživatele či vlastnost vozidla :D ... nemusím tady říkat, která je z německa a která z francie, že ne :D
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 16:49
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Jako bys mluvil o VAG mi přijde. Kromě toho nevedeni ohledně náhradního dilu, tak presne takové zkusenosti mám s VAG, u VW, Škody i Seatu. A s Renaultem naposledy toto tak před 15 lety
15. 9. 2021 19:39
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Pár vozidiel značky na ktorú tu adoruješ ma nechali v štichu opakovane a na základe pár nepodarkov nebudem odsudzovať celú produkciu. Boli tam špásy ako vytiahneš kľúče zo zapalovania a motor beží ďalej, alebo ti na diaľnici pri zaradenej rýchlosti zhasne motor a celá palubovka, nejaké tie zadretia motorov, strata výkonu (ok to je príbeh 1,2 tsi ), neštartovanie nerátam, ale to nie je moc nebezpečné :-[] :-[] :-[] . A teraz si zober, že som kúpil súkromne v poradí tretí kosoštvorec (áno, má svoje muchy a je ich dosť, ale nič čo by nasieralo) a zatiaľ som problémy nemal. Mimochodom, moje autá dostávajú zabrať viac ako dostávali tie firemné , ktoré som fasoval predtým....
Avatar - hugino
15. 9. 2021 20:09
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Ja nezatracujem celú ich produkciu ale pokiaľ si môžem za rovnakú cenu kúpiť nemecké auto aj keď zo slabšou výbavou radšej by som išiel do neho.Aj teraz keď predstavili nový Mégane tak som napísal že sa mi páči ale čo z toho keď bude len elektricý.Ja si myslím že takýmto postupom Renault pomaly ale isto bude mať vážny boj o prežitie lebo v reále dokážu predávať len autá segmentu B Clio a Captur.
15. 9. 2021 20:30
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Nemecký tovar nie je automaticky synonymom kvality, pretože je nemecký. Žiadny, nie iba autá. Je to zažité klišé, ktoré sa nezakladá na pravde.
Avatar - Amaterasu
15. 9. 2021 20:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2021 21:36
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
ono je to triesnivé, oháňame sa ekológiou a životnosť automobilov sa priblížila k životnosti spotrebnej elektroniky. Zásadným problémom súčasnej spoločnosti je brutálna miera konzumu a ekonomika založená len na spotrebe
17. 9. 2021 23:49
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Svätá pravda. Toto podpisujem bez váhania.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:33
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Na tyhle klišé opět odkáži na speciál Ojetiny od SM.... Tam jsou rozebrány většiny běžných a zadaných aut od koncernu i konkurence a Německa auta rozhodně už nejsou synonymem kvality.
Avatar - xxc
16. 9. 2021 13:24
Re: Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
A aký kosostvorec? Nejaký starý model, či aktuálne modely, o ktorých je v diskusii reč?
16. 9. 2021 21:35
Re: Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
megane generation tusim 2011, megane hb 2017 a megane grandtour teraz od 07/21
15. 9. 2021 16:32
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
U toho Clia máš chybu.Je na nové platformě CMF-B a oproti předešlé generaci je tam 85% nových dilů.
15. 9. 2021 16:33
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
a že jsi nic nenapsal k ceně nedávno testovaného golfu za 1,2 mio ...
Avatar - hugino
15. 9. 2021 16:43
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Tá cena je neobhájitelná.Za 1.2 mám Arteon. :-)
15. 9. 2021 16:46
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
ale jo, díky za reakci :yes:
Avatar - Amaterasu
15. 9. 2021 16:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - hugino
15. 9. 2021 16:55
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Alebo BMW 3 /od 33 000 €/.Aj keď som fanúšik Mercedesu ale v SK má Mercedes tak šialené ceny /kde Mercedes C začína od 47 000 € s 1.5 t BMW má 2.0 t/ takže jedine že by som ho išiel kúpiť do ČR. :-)
15. 9. 2021 19:55
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
3 bavor začína v cenníku na 33000€, v konfigurátore za 2,0 benzín na 39000. A hneď ako tam doklikneš kolesá, lak, a nejaký bežný paket výbavy, držíš sa pri zemi, si na 45000€. Ceny sú šialené už asi všade a kúpiť za 30 bmw 3, alebo mb c pokiaľ to nie je úplne žebrácka zostava je už v tejto chvíli len želanie. Ale možno ma niekto, kto v tejto kategórií kupuje pravidelne opraví
Avatar - hugino
15. 9. 2021 20:16
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Ale stále sa vmestíš do 1 200 000 kč tj. 47 000 € a máš bávo s benzínovým dvojlitrom a nie Golf.
16. 9. 2021 10:30
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Si virtuálny kupujúci, naloženého golfa za 45000 si kúpi málokto. To isté platí o základnom bavorovi za 33000. Bežné konfigurácie sa pohybujú inde a porovnávanie cenníkovej ceny top verzie v nejakom segmente so základnou cenou o segment vyššie je nezmysel. Prečo si tu nekvíkal keď testovali napríklad O3 s turbolitrom za skoro 900000 korún?
Avatar - hugino
16. 9. 2021 16:15
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
To nie je virtuálne.Ak mám rozpočet 33-35 000 € určite by som išiel pozrieť aj BMW 3 v základe a vôbec by som nemal problém ho zobrať.Ja stále zastávam názor čím menej chu...ín v aute tým je menšie riziko že sa to pokazí a preto by som bral aj BMW v základe.Stará pravda je že kolesá robia auto a preto by som investoval radšej 1000 € do kolies ako dopĺňať výbavu jednotlivo alebo v paketoch ktorú v podstate ani nepotrebujem.Ja chcem auto ktoré šoférujem a nie ktoré mi furt niečo signalizuje a tým pádom do riadenia kecá.Takže keď má auto tempomat,kožený multifunkčný volant,okná v elektrike,auto klímu,zadné pípaky a trebárs sledovanie mŕtveho uhlu tak to mi úplne stačí.Nepotrebujem pič....tipu pripojenie na internet,hlasové ovládanie,šiber atď BMW 3 za 35 000 € je podľa mňa velmi dobrá cena.
Avatar - twistedTSD
15. 9. 2021 20:52
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
O co je A0 výběhovější než Clio 5? :D
16. 9. 2021 04:40
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Snad nechceš komentovat novinářskou výbavu. Srovnávej podobné výbavy a ne start od s verzí plnou příplatků.
15. 9. 2021 15:28
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Jenže ty tebou navrhovaná auta nemají MANUÁL, takže jsou absolutně o ničem! :-O :-( :-( :no: :no: :no:
P.S. Za toto Clio má u mě Renault (po dlouhé době samých ekofašistických jobovek) obrovské plus! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
20
15. 9. 2021 15:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 9. 2021 15:45
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Tak mít tu moc, okamžitě bych to automobilkám u segmentů A, B, C a D nařídil. :-) :yes:
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 16:01
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
U segmentu D? Nesmysl úplný. u A a B to je jen důvod ekonomciky, jinak u tech aut automat je jasnej z důvodu zaměření tech aut. U C zalezi a u D je to zase manual jen ekonomická volba tech, co chtějí mít velké auto, ale už musí být v holobytu, protoze na opici sotva mají, ale na banány už ne. A u SUV už je manual úplný nesmysl, to se sportovni/zábavnou jízdou ma společného jako hodinky a holinky.
Avatar - Tielman
15. 9. 2021 16:13
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Já se popravdě od automatu vrátil k manuálu tuze rád, přece jen mám auto lépe pod kontrolou, zejména v zimě, na silničkách, kde se nesmí používat sůl či chemické postřiky (CHKO a pod.). Ale i za "normálního" počasí si raději auto na zatáčku či předjíždění raději připravím sám.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 16:17
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Co sekvence? Princip je stejný
Avatar - Tielman
15. 9. 2021 16:19
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
spojka milej zlatej... spojka je cizelátor :) Když zrovna nechceš, aby ti šlo cokoliv do pohonu, tak použiješ spojku. Navíc sekvence se některým automatům nelíbí a prostě si nakonec zařadí jinak, než bys v tu chvíli chtěl...
Avatar - Ozzman
15. 9. 2021 16:31
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
To je pravda, ale nikdy se mi u automatu nestalo, aby mi odřadil v zatáčce při pomalé jízdě, jeden to neudělá ani v omezovači. Ale je to kus od kusu
16. 9. 2021 04:49
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Sekvence? Pokud nejsi v S modu většina odřadí a někteří i v něm ;-)
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:34
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
A ti co neodřadí tak s ty uspokojí Areseho 😂

Ano, je to jak si napsal, ale v situaci, nezávodní, kdy jedeš na sněhu, stalo se ti někdy, že ti automat odřadil tak, aniž by si ho o to plynem nepožádal v automatickém režimu, aby ti auto nějak rozhodil? Já na sněhu jezdím docela opatrně tedy :D Tohle mi neudělá ani hloupej starej 4st hydroměnič
Avatar - Emel
16. 9. 2021 08:55
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Taky bych se klidně vrátil... až na jednu věc - 2500 otáček při 150 na osmičku je balzám na duši.
16. 9. 2021 13:26
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Podle sebe soudím tebe?

To je tak strašně, strašně těžký pochopit, že někteří rádi aktivně řídí (a pro některé k tomu prostě to řazení a práce se spojkou patří...)

To je tak strašně, strašně těžký pochopit, že někdo ten manuál prostě chce a není to o penězích?

Proboha chlape, vím - Toyota, nejlepší kočár na světě. Hybrid s manuálem nekoupíš...
Ale sorry jako, vyplodit tohle na diskuzi fandů do aut?
17. 9. 2021 12:27
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Tesat do kamene! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - hugino
15. 9. 2021 16:44
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Však toto .Za tú cenu máš v koncerne aj DSG.A keď už nechceš DSG lae manuál tak zoberiem Scalu s1.5 tsi je v dynamike,priestore aj spotrebe voči 1.33 tce 140 k na tom lepšie.
15. 9. 2021 19:47
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Tak si ju zober, porovnávaš neporovnateľné. Scala monte carlo s 1,5tsi je v cenníku za 22000 a viac bez dsg. A tradične, porovnávať cenníkovú cenu možno vrcholného prcka s cenou auta o triedu vyššie je nezmysel. To isté platí naprieč segmentami a automobilkami
Avatar - hugino
15. 9. 2021 20:20
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Pozri český cenník Style 527 000 kč alebo 120 let Motorsport 547 000 kč a máš teda voči Cliu za 536 000 kč o dosť väčšie aj výkonnejšie auto.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:35
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Cliu v top výbavě, clio začíná v téhle konfiguraci o 100t méně, což odpovídá rozdílu třídy.
16. 9. 2021 08:04
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Chce to porovnávat porovnatelné. Scala začíná s tím motorem na 473 tisících za "chudobku" Ambition. Clio na 410 tisících, ale má bohatší výbavu Intense, kde vše důležité je. Výbava Motorsport za 548 tisíc je srovnatelná s R.S Line za 455 tisíc.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 08:24
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Takže naprosto adekvátní rozdíl 100 tisíc, což je ten rozdíl většího a silnějšího auta = třídy..
16. 9. 2021 11:24
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Ano. přesně tak.
Ale je jasné, že zrovna tato dvě auta si asi příliš nekonkurují.
15. 9. 2021 19:57
Re: Auto má 3 mínusy stojí 536 000 kč a 5 hviezdičiek ?
Scala je jiná třída ale je nejblíž protože má ještě k 1.5 manuál.Více výkonu,výrazně větší kabina(+-jak O3) o dost větší i kufr a když dorovnáš výbavu s Cliem tak i o zhruba 100tisíc dražší.
15. 9. 2021 21:52
9, 4 sekundy?
Malý auto se 103 kW a na stovku se to tahá pomalu 10s? to je nejakej renonc ne, dyt kolem desíti to dá i můj starej dvoutunovej tank, co má 180 koní a prehistorickej menicovej automat.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Mikesus
15. 9. 2021 22:04
Re: 9, 4 sekundy?
A pojede s emisemi v normě euro6?
15. 9. 2021 22:20
Re: 9, 4 sekundy?
nechci si vymyslet, ale mám pocit, že xc70 r2015, d4 awd splňuje euro 6d.
Avatar - Mikesus
16. 9. 2021 05:54
Re: 9, 4 sekundy?
tak to zase není prehistorickej měnič. :-[]
Já si představil něco z devadesátek.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:48
Re: 9, 4 sekundy?
Mluvil tady někdo o prehistorickém měniči? :D :D

Mimochodem moje auto s blbými 135k a opravdu, ale opravdu prehistorickým měničem a váhou asi 1,4t tu stovku dle udaju na netu co to přeměřili kolem 10s taktéž (respektive asi z 10ti zdroju je to od 10-11,3s :D), když ti nehrabou přední kola (s manuálem někde psali dokonce 9,2, ale tomu nevěřím).. nevím, jestli je to realita, ale píše se to, tak je to pravda! :D
16. 9. 2021 08:09
Re: 9, 4 sekundy?
Výkon je výkon. Změřený při daném emisním nastavení.
17. 9. 2021 23:52
Re: 9, 4 sekundy?
A pri konkrétnych otáčkach.
Avatar - Mokrous
15. 9. 2021 22:34
Re: 9, 4 sekundy?
Taky mě to hned praštilo, jak je možný, že Golf Variant 1.4 TSI o 10 koní silnější, ale o víc jak 2 metráky těžší a o 10Nm slabší to dal o vteřinu rychleji. Někde asi udělali soudruzi chybu...
15. 9. 2021 22:44
Re: 9, 4 sekundy?
jako dnešní optikou, kdy i průměrně svižný auto to dává kolem 8s, bych slova jako warm nebo hot fakt nepoužil. snad aspoň pružnost bude slušná
17. 9. 2021 23:56
Re: 9, 4 sekundy?
Je to možné asi tak, že nejde o permanentný výkon a krútiaci moment ale len o ich špičky, maximum. Akosi všetci na tento fakt zabúdate - dve autá s rovnakým výkonom napr. 100 kW a rovnakým krútiacim momentom 180 Nm môžu jazdiť diametrálne odlišne. Okrem charakteristiky motorov do toho vstupuje napr. sprevodovanie, nastavenie elektroniky a tak ďalej.
16. 9. 2021 04:52
Re: 9, 4 sekundy?
Je to manuál a Renault evidentně počítá s tím, že řidiči už s ním pořádně neumí ;-)
Avatar - Ozzman
16. 9. 2021 06:51
Re: 9, 4 sekundy?
Něco na tom bude,

https://www.automobilrevue.cz/…a-ven_48475.html

Tady je měření slabšího 130TCE s EDC a mají to za 8,9s

Že by ten manuál pro ty pravé řidiče nebyl tak dobrý ? Respektive ti řidiči nejsou tak dobří ? :D Nééé, to přeci nemuže být pravda... kde jste pánové, Ado, Arese ... ? :D
16. 9. 2021 08:17
Re: 9, 4 sekundy?
EDC bude mít pravděpodobně více nakrátko poskládané převody a měla by řadit bez prodlevy. Přijde mi logické, že v této disciplíně je o něco lepší.
BTW Rozdíl půl sekundy řidičský zážitek asi moc neovlivní. Možnost ovládat auto ano.
BTW2 Hybrid se systémovým výkonem 103 kW/140 koní a tou jejich speciální převodovkou s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor má udávané zrychlení 9,9 s.
Avatar - iudex
16. 9. 2021 09:02
Re: 9, 4 sekundy?
Tak vždy je jednoduchšie pri dvojspojke zadupať plyn do podlahy a potom už len držať volant ako ručne radiť dvakrát do stovky. Trošku nepresné preradenie, maličké zadrhnutie a už si o sekundu za údajom výrobcu.
Avatar - Emel
16. 9. 2021 09:41
Re: 9, 4 sekundy?
Na druhou stranu, ne každý automat ti dovolí startovat třeba ze 4000 otáček přes spojku...
16. 9. 2021 15:18
Re: 9, 4 sekundy?
Ano, má většinou ideální otáčky. Doby kdy byly automaty výrazně pomalejší jsou pryč. Měl jsem doma i na formě ten samý motor v A200, jen s vyšším výkonem a byl opravdu povedený. :yes: