Aktuální Dacia Sandero prošla redakčním testem už několikrát, zatím jsme však čekali na vyzkoušení odvozeného Sandera Stepway. Na jeho recenzi dochází právě nyní, a to s nově nabízenou převodovkou CVT.
Za auto s trojvalcom so zrýchlením 14 s na 100 km/h , maximálkou 162 km/h a obstarožným CVT aj keď v celkom slušnom kabáte.Ta Dacia teda dosť podražila.Tie 3 a 1/2 hviezdičky je tak akurát.
Nehovor. Hviezdičky sa podľa teba udeľujú podľa ceny? Mimochodom, za tých 16 je to fullka, neviem, čo by si za tie peniaze chcel. Porovnaj si to s konkurenciou.
V tejto cenovke by som bral nissan juke s manualom .... tu uz stepway akosi mi nepride v nicom lepsi... keby stal do 13 litrov berem... ale za 16 uz akosi straca tu auru bezkonkurencnosti... inak celkovo je sandero urcite fajn... ale to mas jak so scalou... za 15 v zaklade je tiez este ok... ale vycencana za 20... tak uz radsej zobrat rovno golfa alebo leona ....
Tak potom by si mal porovnávať Stepway s manuálom a nie s CVT. Okrem toho Juke stojí 15590,-€ v súčasnej akcii, inak je cena o tisícku vyššia. Naviac (tradične) porovnávaš fullku od Dacie a základ Nissanu. Jak debil.
Joke stoji v automate od 18890, takze min o 4tis viac ako Sandero Stepway a pri vybave Comfort 6tis eur. Pre niekoho je tych par tisic eur navyse dost rozdiel.
Naklikal so to sandero striedmejšie, turboliter, manuál, výbava komfort (klíma, tempomat, bežné ftákoviny), dal som k tomu nejakú navi a hoplá. Chlp nad 12000€, predpokladám, Že to bude bežnejšia verzia ako novinárska plnka. Ale my vieme,že dacia za 12 je chobotina, prihodíš pár šupov a za 20 môžeš mať golfa a za 37 bmw 3 :-[]:-[] .
Mám pocit, že autor testu sa snažil nejaké chybičky nájsť za každú cenu. Evidentne ide o model určený do mesta, aby bol vodič odbremenený od častého radenia a s diaľničnou prevádzkou sa príliš nepočíta.
Body dolů jsou za ochranu chodců a chybějící asistenty. Nouzové brždění přes radar a hlídání slepého úhlu - obojí Sandero má a funguje dobře. Vodění méně schopných řidičů v jízdních pruzích a trhání volantem, tak to mi skutečně nechybí. Kdyby se EURO N CAP raději soustředil na ty podstatné věci...
Ale no tak, takové výmluvy. ;-\ To co mě zajímá jako řidiče asi nejvíc je ochrana řidiče. 70 %, s tím, že polovina dummy je oranžová. Tohle nejde okecat. Třeba brácha clio dopadl daleko lépe: https://www.euroncap.com/…nault/clio/35877
Ale že je Dacia postavena oproti Cliu na lowcost platformě s menším podílem vysokopevnostní oceli je prostě fakt a bude na crashtestech znát bez ohledu na metodiku
Citigo bolo testované podľa starej metodiky. Ak by sme tie autá pobrali a poslali do súčasných testov, možno by sme videli zaujímavé výsledky
edit: citigo bolo testované v roku 2019 podľa úplne iných kritérií
Pozri si video, či ti to príde také tragické. Dve hviezdy dnes a pred pár rokmi je priepastný rozdiel. Dve hviezdy dostávali autá s mizernou bezpečnosťou, dnes ich majú bezpečné autá s malými rezervami. Najviac auto stratilo za ochranu chodcov a asistentov, ktorí beztak väčšine ľudí akurát tak lezú na nervy. Slabšie ako drahšia konkurencia to je, ale že by to bola nejaká tragédia, sa nedá povedať.
Opět ta mantra za asistenci. Pozri řidiče. 70 % je dost málo. Clio jako tovární příbuzný, je na tom podstatně lépe. Šetřilo se, a to dost. Přiznat si to je pro některé asi hodně těžké...
Já se klidně přiznám: proti srovnatelně vybavené Škodovce Kamýk jsme ztratili 10cm na délku, 20 koní na výkonu, několik procent v čelním nárazu Euro n Cap. Získali jsme trvanlivější motor s nepřímým vstřikováním, kultivovanější převodovku (měli jsme doma už 5 automatů všech kontrukcí a mohu to srovnat) a ušetřili jsme asi 130 tisíc Kč. Ale
Bohužel Ozzmane, v této cenové kategorii ti žádný výrobce HDM do auta dnes prostě nedá. Ale proti předchozímu robotizovanému manuálu Easy-R je tohle CVT z hlediska uživatelského komfortu i spotřeby paliva velký pokrok. Je s tím lepší svezení, než s VW DQ200 se suchými spojkami a snad bude i spolehlivost lepší. Nissan tuto převodovku vyvíjí už od r. 2003 a tohle je údajně 4. geenerace.
Vím, že nedá, jen reaguji na to nejpříjemější. Osobně CVT nemusím, protože jeho projev se dá přirovnat k vysavači, ale bavíme-li se o value/money, moc jiných převodovek se koupit nedá.
Tak napiš, v čem je pohodlnější nebo příjemnější HDM ve městě? S ecvt se budeš použít rychlosti 1km/h, plynule se rozjezde bez jakekohokoli připojování něčeho, můžeš si vybrat zda pustenim brzdy se hned rozjede nebo až pod plynem ( ale to už nemá s převodovkou nic společného ).
PRO MĚ - je to právě to tlačení dopředu u starého HDM a absenci hillholderu, což jak píšeš není o převodovce a to se mi líbí. Nepotřebuji tě přesvědčovat o mém názoru a tomu, co se mi líbí více, já eCVT chápu, ale HDM se mi prostě líbí. Stejně jako se mi může líbit pro tebe hnusné auto :)
Asistent rozjezdu do kopce ale nemá nic společného s převodovkou. Já tě taky nepřesvědčuji, ani nechci. Jen mne to zajimalo, v čem je HDM příjemnější. Protoze já tam pro jízdu ve městě nevidím jedinou výhodu. Ale ze ji nevidím, neznamená že tam není.
Neopomenul si tú cenovú kategóriu? Najlacnejší P208 s automatom stojí cenníkových 19100,-€, v súčasnej akcii 17890,-€. Najlacnejší C3 s automatom cenníková cena 16390,-€, akciová 15390,-€(vrátane odkupného bonusu na staré auto). Podobne Corsa stojí 16290,-€ cenníkových a 15490,-€ v akcii. A to stále hovoríme o autách porovnateľných s obyčajným Sanderom, nie so Sanderom Stepway. Sandero z automatom začína na 12690,-€. Takže ak nechceš Daciu s CVT, priplatiť si musíš fakt že riadne.
To je trochu diskutabilné. V jednom prípade je tam ohyb, ale keby sa zlomil, asi by vodič skončil až v bariére. Ja netvrdím, že to auto je z pohľadu bezpečnosti nejaké super, ale tie výsledky nie sú také zlé, aby som sa doňho bál sadnúť. Beriem ho ako auto skôr na mestské a prímestské jazdenie. Diaľnica, rýchle dlhšie cesty a dovolenky s rodinou vyžadujú iný prístup.
Zas sa z toho nezblázni, ohyby a trieštenie materiálu sú pri čelnom náraze smerodajné. Nejde len o to, aby kabína ostala neporušená, ale aby auto pri náraze spomalilo čo najšetrnejšie k tvojmu telu, t.j. aby predná časť odbúrala čo najviac energie nárazu. Aj ten malý ohyb na stĺpiku (ktorý by tam nemusel byť, ale zásadný asi nebude) ukazuje na pohltenie energie, v dôsledku čoho ťa z auta po nehode z neporušenej kabíny nezoškrabú z čelného skla aj s airbagom. ;-)
Já si dovedu představit, jak bude to auto vypadat při nárazu v 80 km/h a nelíbí se mi to. Nebo chceš říct, že mainstream dělá nebezpečná auta, když jim kastle drží?
Chcem povedať, že ten rozdiel nie je nijak markantný. Myslím, že podobne by dopadlo viacero áut s oveľa lepším hodnotením, keby boli boli testované podľa najnovších pravidiel ako toto Sandero.
Test ENCAP pro rok 2021 je mnohem náročnější než pro roky minulé!. Testuje se náraz proti POHYBLIVÉ bariéře o hmotnosti 1400kg! to je pro malé a lehké auto vždy velmi nevýhodné. Clio bylo testováno ještě dle starých kritéií prohlédněte si ta videa! Vždy´%t Sandero II měl v ENCAp v roce 2013 80% a nové má 70%?! Fabia III měl 81%! Kolik by asi měla dnes? Jednu *?
A to vůbec nemluvím o asitentech...BTW: Nová Mokka má 73%.....
Zázrak to nie je ale nie je to ani katastrofa (samotná nárazová časť). Dacia vyfasovala (nie je v tom jediná) test podľa súčasnej metodiky, niečo si o tom prečítaj. Zároveň sa stále viac tlačí na elektronické asistenty, a tie v lowcoste ani nie sú.
Ak by sme poslali 4-5 hviezdičkové malé autá na súčasný test, možno by sme sa dočkali hodne zaujímavých výsledkov a asi by sme priamo v nárazových testov našli aj dosť lepších značiek čo by dopadli na úrovni dacie
S Dacií Sandero Stepway CVT máme najeto přes 4000km. CVT převodovka od Nissanu pracuje hladce jak hydroměničový automat a dokonce umí 2 režimy "plachtění" pro snížení spotřeby. Na budgetové auto "do města a okolí" velmi dobré. Jediné, co CVT neumí, je rychlý odpich z místa. Spotřeba za těch 4000km je 6,49 litrů /100km a ani při dálničním průletu republikou 135 km/h na tempomat nepřesáhla 7,1 litru. Teď chceme s kamarádem zkusit ujet na 1 nádrž 1000km, tedy pod pět litrů na sto, věřím, že to půjde, i když je to dosti vysoká krabice - crossover se tomu říká, že?
Pokud vás tohle auto zajímá, sepsal jsem své dojmy na blogu webu Autíčkář.cz. Tady bohužel ať napíšete cokoliv, vždycky se rychle najde nějaký kultivovaný inteligent se zásobou urážek.
Aniž bych chtěl urážet. Jaká je vlastně pointa jezdit v tomhle low-cost autě 1000 km stylem brzdy provozu ostatních účastníků silničního provozu, jen aby se docílila spotřeba zrovna pod 5 na sto?
Tak v tom sa mýliš. Autá šli rapídne hore na všetkých úrovniach a toto konkrétne Sandero konkurenciu v cene nemá - aj keď cenovka na prvý pohľad prívetivo nevyzerá. Za tieto peniaze dostaneš inde menej ako u Dacie.
@traveldrive má bohužel pravdu. Malý příklad: nejlevnější Renault Mégane 2017: 339000 Kč, 2021: 470000. Prolezl jsem spoustu aut i ceníků, než jsem jako 2. auto do rodiny manželce doporučil právě Sandero Stepway. Dostat se v této velikosti auta pod 400 tisíc bylo skoro nemožné, tedy pominu-li miniauta jako Mitsubishi Spacestar a jiné podivnosti. Dačka dnes prodává nejvíc aut do soukromých rukou a není to náhoda. Za letošní rok už 2x zdražili a bude se pokračovat. Někdo tu chystanou "Zelenou bídu" odskákat musí. Naši západní sousedé už hlasovali pro.
Ano, o něco větší, asi o něco kvalitnější, ale bez zvýšeného podvozku ... samozřejmě to není plně porovnatelné. Ale za 1,5 až 2 tisíce eur navíc (při cca podobné výbavě) mi přijde, že o tom má smysl přemýšlet.
Pokiaľ chceš zvýšený podvozok, prečo by si mal brať auto bez neho? Jasne že toto Sandero cenou šliape na päty nejakým tým kompaktom, ale ponúka voči nim dosť vecí naviac, hoci v máličko menšom balení. To nemôžeš porovnávať. 2 tisíc Eur je dosť veľa peňazí na to, aby si za to ešte robil kompromisy.
Pokud jde o auta se zvýšeným podvozkem, tak třeba Hyundai Bayon a Kia Stonic jsou Sanderu Stepway cenově ještě o něco blíž. Zase mají slabší motor. Suzuki Ignis je levnější, ale zase o dost menší. Plně porovnatelná konkurence prostě není. Chtěl jsem prostě říct, že cena Sandera Stepway s výbavou Comfort se mi zdá už poněkud vysoká.
Rozumiem, za Daciu sa Ti to zdá veľa. Ale inak si mimo. Aj Tebou spomenuté autá sú výrazne drahšie.
Bayon v základe s 84 k atmosférou stojí 14450,-€
Základ Sandero Stepway s 90 k turbom stojí 11600,-€
Rozdiel 24,5%
Bayon s malým turbom stojí už 15190,-€, to robí rozdiel plných 30%.
A to porovnávam akciové ceny Hyundai Bayon a cenníkové sumy Dacie. Inak je bayon v obudvoch prípadoch drahší ešte o 1500,-€, teda stojí 15990,-€ alebo 16690,-€, to je 37 alebo 43% voči Dacii naviac. Tomu hovoríš, že je cenovo bližšie? Naviac Bayon s automatom nedostaneš.
Stonic s automatom je za 16190,-€ v akcii, cenníková cena je 17390,-€. Voči 14100,-€ za Sandero Stepway je to stále dosť, necelých 15 alebo 23%. Chcelo by to ešte porovnať konkrétne výbavy, ale myslím, že to za tú námahu nestojí. 2000 rozdiel je aj pri 13-14 tisícových autách priveľa.
"Jediné, co CVT neumí, je rychlý odpich z místa." Tak to by som naozaj nezovseobecnoval.
Ma ta prevodovka v Dacii vobec menic ? Kedze je tam udajne problem s nie hladkym rozbehom.
Ano, je tam menic, ktory sa po rozbehu premostuje. Preto je rozjazd abs.plynuly a nemas problem sa plazit po centimetroch bez toho, ze by nieco trpelo.
A preto som sa aj pytal za ci je v Dacii, ked maju problem sa tozbehnut. Ale zase borci odtialto mali kedysi problem aj so Subarackym CVT, vraj pri parkovani boli prudke reakcie na plyn :-[] To iste :*)
Tak na jednu stranu jo, redaktoři jsou zhýčkáni z aut za milion a pak vyčítají Dacii za třetinovou cenu kdejakou drobnost. Kdyby si měli koupit auto za své vlastní peníze, tak by asi uvažovali jinak.
Na druhou stranu spotřeba nic moc. Dle oficiálních údajů Dacie zvyšuje CVT převodovka oproti manuálu spotřebu přibližně o 0,5 litru. Pod 5 litrů se budete dostávat jen těžko. V celkovém TCO to samozřejmě Dacia vždy vyhraje na plné čáře, neuvěřitelná je zejména zůstatková hodnota aut.
Nedávno jsem absolvoval dálniční průlet republikou s dodržování předpisů a bylo to za 5,3 dle palubáku, což je 5,5 reál. Průměr včetně kolon 101 km/h. Leon 1.4 TSI manuál.
realne mnohi tito komercni reklamni agenti (redaktori je silne slovo, realne je to len pisanie o komercnych produktoch a taketo weby pripadne casopisy ziju na 90% z reklamy, a koho chlieb jes...) maju prave Dacie alebo nieco ine lowcostove, viem len o jednom co ma 5 deti a Multivan (ale tak su asi uplne ine majetkove pomery rodiny)
ked si spomeniem ako sme chodili v 90tych rokoch do Chorvatska na Seate Cordoba so stvorvalcom 1.4 objemu a nejakymi 44kW bez klimatizacie a normalne to auto fungovalo aj na dialnici zvladalo maximalnu povolenu rychlost tak mi tieto dristy o Daciach pridu uplne od veci, dnes sme uz proste uplne niekde inde, za rovnaku paritu kupnej sily penazi clovek v Dacii dostane ovela viac ako pri autach v minulosti
tato líná skůtrDačka aby trochu jela, tak si vezme jak 300koňový diesel, který dá za 14 sekund 100 - 0 - 100. Ekology EU platí asi Arabi, vlastně spotřební daň z benzínu krásně plní kasičku.
Re: Kdy chcete levný, necukavý a spolehlivý automat
Brzdi, mám s času na čas k dispozícií Audi C6 f olroude, základný naftový trojliter s dsg. A nikdy som si nevšimol obmedzenia, alebo stavy, že by radenie obťažovalo, nebodaj šklabalo, alebo by sa správalo nepredvídateľne
Re: Kdy chcete levný, necukavý a spolehlivý automat
Výjimky se určitě najdou. Nicméně tech povídání o necukani od majitelů jsem už slyšel a kdzy jsem do toho sedl, bylo to znát okamžitě. Jen to brali za plynule. Mne se líbil v A6 vic HDM s 55TDI, o tom s klidem řeknu že necuká. Ale nejel jsem s ním nějak moc času.