Včera jsem obdržel informaci od EONu, že moje karta pro dobíjení nově platí i pro stojany ČEZ. Již pár měsíců lze EON drive použít i u PRE, takže karta je nově univerzální pro použití u všech třech největších energetických firem v ČR (ČEZ, EON, PRE).
U dobíjení to funguje trochu jinak. Spotřebu neplatíš hned, ale jednou za měsíc chodí faktura za veškeré dobíjení, které jsem v minulém měsíci uskutečnil. Ad dotace - platím cca 6 Kč u EONu a PRE a 7 Kč u ČEZu. Doma mám (od EONu) průměrnou cenu 4,50 Kč za kWh (počítám včetně všech poplatků), takže si nemyslím, že by mě někdo dotoval.
to je mýtus, na elektrovozy dotují všichni, začíná to parkováním, přes poplatky dálnice atd, Ty nabíječe postavil eon, který si to vezme ze všech faktur, bylo to psaný v tisku, že kdyby to naučtoval jen těm co mají ty karty, tak by kw musela stát 30kč.
správně, musí se rozlišovat co je čí, mnoho lidí třeba nevědí, že koleje ČD nejsou a to je stejný jak dost lidí si myslí, že eon vlastní aji stožáry a dráty, EONu patří akorát hodiny, na faktuře přeci je to rozepsané kolik komu platíme.
Pokud bych chtěl, tak také u určité sítě čerpaček mohu tankovat na fakturu. Ale vtip je v tom ,že já na svoji kartu natankuje téměř úplně všude. A zároveň tou samou kartu zaplatím za oběd (také v podstatě tankování) nebo si za ní koupím třeba boty....
Já to znám. Mám elektroauto jen pár měsíců, jen jsem svým příspěvkem chtěl upozornit na to, že se konečně dá jednou kartou zajistit přístup na stojany i dalších provozovatelů. Pro mě není zase úplně špatné, že nemusím nikam na benzínku ;-)
O co funguje jinak? Já mám doma několik univerzálních, nikoliv jen dobíjecích karet (VISA. Mastercard, Diners ...),kdy také neplatím hned, a jednou za měsíc mi přijde výpis, který spláchnu jednou platbou, a to jen tam, kde nemám automatické inkaso.
Ale zase je na druhou stranu fakt, že mne nikdo neinformuje o tom, že se počet akceptačních míst někde zvýšil o pár desítek … Možná je to tím, že jich je už teď po světě několik desítek milionů :-[]
Ta nadbytečná karta spojená s registrací je taková slevová kartička. U EONu s ní zaplatím aktuálně 5 Kč za kWh (do konce roku se neplatí DPH) a pokud jí nemám a platím Mastercard tak to mám za 7,44 Kč.
No, takže je to jen ojebavka na ty chudáky, co tam jednou z nějakého důvodu potřebují nabít. Ti, co to znají a používají častěji nic nešetří, protože ta nižší cena s kartou je standard.
A opět, nic, co by nebylo běžné. I ty univerzální karty, než Unie vytáhla do boje za ochranu utlačovaných spotřebitelů, mi při běžných rodinných ztrátách dávaly 12-15k ročně na bonusech plus k tomu další drobné tisíce v podobě těch nadbytečnych karet jako zminujes ty.
Neřekl bych ojebávka, prostě výhodnější cena pro stálé zákazníky. Myslím, že ČEZ i PRE mají ještě lepší ceny pro zákazníky, kteří mají u nich elektriku doma. Ojebávka je třeba rychlonabíjení u Ionity, kde když nemáš kartu platíš 21 Kč za kWh. EON mají nejdražší rychlo pro neregistrované za necelých 11 Kč.
Aj ked mam uzrany diesel co si cucne do 6,5 litru x 1,40€ = 9,1€ na 100 km.
Este mam nevyuzite, docasne odhlasene auto na LPG kde je spotreba do 10 litrov x 0,75€ = 7,50€ na 100 km. Pri mojom rocnom najazde 25000 km usetrim presne 400€. To nie je zas tak moc.
12.11.2021 jsem tankoval LPG 12,90 Kč/l (Tomegas že Stuttgartu). Při spotřebě mého Captura 7,5 l/100 km jsem na tom, jako by diesel bral pod 3 litry nafty.
Marná sláva, CNG a LPG vycházejí nejlépe.... mám ve firmě dvě auta na CNG a nákladově to je pohodička.... Octávie jezdí za 4,2kg/100, takže cca 1,4 Kč/km. A emisně jsou taky skvělé - žádné NOx a podobné sviňstva, CO2 taky vrámci možností nízké. A LPG je myslím to samé.
S PHEV autem jezdím 50/50 EL/benzín, když si spočítám cenu elektriky za kterou nabíjím v práci a cenu beznínu tak mi to dává 1,7 Kč/km.
takže tyhle alternativní auta nákladama na kilometr smysl dávají, zároveň jsou na 100% použitelné jako běžná fosilní auta, narozdíl od čistých EV. Pravda, poslední generace CNG aut už mají malé benzínové nádrže, takže na cestu někam kde není plnící stanice je to na prd (já mám Octy ještě s 50L nádržemi)
Každopádně náklady na palivo jsou jen malou součástí nákladů na provoz, pojištění, pokles hodnoty, servis atd. tam nasází pěkné částky. A tam samozřejmě klasická auta bodují, protože jsou jednoduchá.
Každopádně u těch mých CNG aut neřeším vůbec nic a myslím že i zůstatková cena bude slušná, takže čistě ekonomicky bude asi toto právě to nejvýhodnější (a to samé asi platí pro LPG, s tím nemám osobní zkušenost).
Spalování plynu se vytváří skleníkové plyny, cng cesta k ekologii tudíž nevede a bude doba, kdy i kotle na zemní plyn budou zakázané, v anglii už to připravují.
Myslis, ze vsetka drevna stiepka je z odpadoveho dreva? Do Draxu sa vozia tisice ton z USA. Doprava sa nezapocitava a samotna elektraren je pocitana ako OZE. Podobne fungujuce elektrarne vznikali aj v Belgicku + mnoho mensich po celej EU. U nas je to velmi vynosny dotacny podnik.
Dokud palime fosilni paliva v elektrarnach tak cng v aute neni problem. A ted jsem tankoval cng v Makru a maji tam bio-metan od EONu a jednak je levnejsi a pak i CO2 neutralni.... takze dokonale.... ;-)
To aby se v anglii připravili na to, že jim v zimě umrzne cca 40% národa a že kriminalita nepokoje vzrostou v závislosti na lokalitách mezi 300-15 0000%
To aby místní bobíci přijali pár členů, myslím že tak 2 miliony lidí by mohlo stačit do řad policie :-):-):-):-)
Akorát nevím kde je vezmou no.
Samozřejmě že to bez fosilu v našich podmínkách nejde a v dohledné době ani za mák nepůjde. Tohle ví naprosto každý, kdo ví alespoň to nejzákladnější o české energetice.
Zejména, když se tady do 10 let žádná náhrada nestihne postavit....větrníky a FVE nejsou náhrada za uhelky. Je to nestabilní šméčko zcela závislé na výkyvech počasí, že to nefunguje dokazují větrníky v Evropě, které vyrobily v jednotlivých zemích o 15-40% méně než se čekalo...
I v rámci šíleného Green Deal je plyn zařazen mezi čisté zdroje pokud se nepletu.
Koneckonců pro nás plyn pro nejbližší desetiletí je jedinou šancí. Takže bych do Ruska hodně rychle poslal pořádnej puget s omluvou psanou zlatým písmem a sochu Krtka v nadživotníi velikosti z křišťálu :-!
Baterie nikdy nezlevní výrazně. Tesla může 100x přijít se snížením nákladů na výrobu. Ale náklady na vstupy surovin půjdou jen nahoru. Tedy za předpokladu že někdo nenajde nějaký zázračný bohatý naleziště.
Protože zelenému neostalinistickému utopistovi, podporujícímu pavě+decké utopistické plány SEZBRu jinak říkat nejde :-):-)
Je odhad, že na vedlejší účinky vakcín zemře do 10 let celosvětově cca 5% lidí, když dalších 5% zabije covid a dalších 5% udělaj migranti, hlad, bída, sebevraždy atd, tak se najednou vyčistí planeta o 15% světové pouplace vid.
V některých těžce vymírajících zemích, kde už před covidem umíralo daleko víc lidí než se narodilo může tato trokombinace vymazat až 30% národa....
No vidíš jak to globalistům hezky jde a ještě na tom těžce zbohatnou přes farmaceutické a energetické firmy.
A pak je polozka cena auta, vydrz motoru, baterie, jednotlivych komponent a prodejni cena. A nekdy i pro nekoho radost z jizdy, motoru, tichost pohonu, kvalita materialu, ovladani, malo picovin, prdeni sedacek a playstation v honde. A nakonec bezpecnost tva a tve rodiny.
Tak hlavně Vervu E10. Autu to nechutná, nejede a studené škube. Od kluka, co to rozváží jsem slyšel, že už není z Německa nebo Rakouska, ale do toho obyčejného svinstva akorát místo lihu nalili 10 % ETBE a stooktan je na světě. S Maxxmotion ani s 98 od ONO ten problém není.
Je jen otazka casu nez se prijde s nejakym dalsim zdanenim alternativnich paliv. Do ted na to politici kaslou, neb je to pod jejich rozlisovaci schopnosti, ale ledy se pohnou hned jak alternativy porostou a prijem z dani za benzin / naftu zacne citelne klesat. Tohle dopadne na plynare a elektrikare dost tvrde. Sam jsem zvedavej s cim urednik prijde, jak tohle zdani.
Ve svetle teho je celej rozbor v clanku casove omezenej. Je to ted krasna doba, mit auto na plyn nebo EV a jezdit si infrastrukture, kterou ze spotrebnich dani plati benzinaky a naftaci, ale ta nebude trvat vecne. A kdybychom procentualne zdanili elektrinu a plyn v clanku cca podobne jako je dnes zdanen benzin a nafta, bude to poradi snad i prave opacne.
Ano, dnes nevíš dne ani hodiny. Řešit výběr auta prioritně podle současné okamžité výhodnosti ceny pohonného média smysl moc nedává. I kdyby se našel ekonomický psychopat, který bude měnit auto podle toho, na co se zrovna vyplatí jet, stejně moc neušetří. Na novém autě vždy utrpí nějakou ztrátu a než ho koupí počká si okolo půl roku, ojetina bude ten okamžik žádaná, tudíž neúměrně drahá a malá nebo žádná nabídka. Za toho půl roku cena paliva může být také zcela jinde. Utrpí i ztrátu na prodeji starého auta, jehož cena bude ovlivněna v tu chvíli nepopulárním palivem.
Jedině mít pět aut s různými pohony a jezdit tím, co se zrovna vyplatí. A to je taky blbost. :-)
Tak ja bych se tim co jsem sam napsal rozhodit dnes nenechal. Kupovat nove auto dnes, na pristich 5-7 let, pak klidne vemu plyn nebo EV pokud by me to lakalo a jinak mi vyhovovalo a nejakou hrozbou, ze to brzo zdani bych zatim nenechal. Je to podle me jen otazka casu, ale zase realisticky, ne az tak kratkeho casu. Jde spis o to, ze i ten kdo ma auta na plyn treba poslednich 20 let musi pomalu citit, ze konec zvyhodneni se proste blizi a privezou ho EV, pro sebe i pro ostatni.
....."a privezou ho EV, pro sebe i pro ostatni." ....jsem moc nepochopil. Zatím nemám potřebu kupovat něco jiného, ale kdybych musel, tolik bych se na EV, zatím, moc neupíral, v současném mixu cena auta, cena el. energie, poskytované veškeré užitné vlastnosti vč. následného prodeje a nejasné perspektivy prakticky všeho.
myslis treba chystane dalsi zdaneni foslilnich paliv? jo to urcite alternativam desne uskodi :yes: ale jinak ano zavedeni spotrebni dane na vodik v doprave ocekavam, ted je tam ta dan nulova
Stát, který podporuje mobilitu závislou na elektřině, tj. na zdroji, který přestává být pro značnou část populace dostupný i pro naprosto elementární potřeby pro život, je stát, který usiluje o vyhlazení vlastního obyvatelstva.
Naposledy se tak choval Sovětský svaz. EU ovšem skvěle navazuje :yes::yes::yes:
na elektrine je zavysle jakekoliv fosilni palivo a cena elektriny se do nej promita, takze statu je to sumak ;-) stat zajima jen to aby +- splnil to co ma plnit a drzel se financne nekde mezi prosperitou a bankrotem, s prilisnou prosperitou by stat zasahl a zvysoval dane, a u bankrotu je to fuk, tam nastava vesmes obdoby kdy lidi stejne nemaj temer na nic a neco jako ze muzou jezdit ve svem spalovaku je to posledni co je zajima, ostatne staci se podivat na staty treba v jizni Americe ktere zazivaj superinflaci, tam je lidem uplne fuk jestli je to nafta, benzin nebo elektrika, pokud nezaplati zlatem, povetsinou zlate supinky, tak jim to za ty jejich narodni papirky pripominajici penize nikdo neproda, a ze je dost zazrak kdys vubec nejake palivo na cerpackach maj :-! a to jsou staty co vetsinou i ropu tezi
1. obstaravacia cena auta
aj ked na 100km jazdim za 35 korun, ale rozdiel v cene auta je 400 tis tak kolko km na naftu/benzin musim najazdit aby sa mi vyrovnala cena auta?
2. ako dlho/ako casto stravim na benzin/elektrickej pumpe
aj ked mam stravit len 30 minut na elektrickom stojane niekde v strede pola bez WC a obchodu a kazdych 350 km, dakujem neprosim.
V horsom pripade budu predomnou este dalsie 3 auta :)
radsej 8 minut na natankovanie , zaplatenie, vycuranie sa a dovi dopo.
A nějaké porovnání proti spalováku by bylo ? Třeba jestli z Prahy do Ostravy dojede elektromobil o tolik rychleji, (na Chorvatsko se radši neptám, tam je spalovák úplně bez šance) nebo kolik času se ušetří po cestě nabíjením namísto tankování PHM apod.
Případně o kolik je u elektromobilu rychlejší výměna zimních gum, dolívání vody do ostřikovače apod.
Jako že musím pokaždé když vystoupím a než odjedu šaškovat 2 minuty s káblem a nemusím jednou za 1000 km věnovat 5 min času na benzince?? Hmm aha, už tomu rozumím. :D:D
K té benzínce musíš taky dojet a nezřídka čekat. Pak je klidně 10-20 minut pryč. Pokud jezdíš furt mezi dvěma body s dobíjením na místě, tak můžeš čas ušetřit. Ale nic zvláštního. Nicméně 2 minuty připojení kabelu fakt nezabere, spíš tak 30 sekund a to ještě vyndavas kabel z kufru.
Přečti si to znova, co píšu. Napovim - "pokud jezdíš furt mezi dvěma body s dobíjením na místě...". Znám člověka s Teslou, co jezdí z domu do prace 120+120 km několikrát týdně, ročně s ní najede necelých 40t. Doma i tam pomale dobíjení. Jinde nabíjí opravdu málokdy.
Mě tento týden čeká pondělí 450km, středa 800 km, sobota 800km. To se současnou rychlosti dobíjení dávat nechci. Ale eleauto má svoje kouzlo a na podobný trasy, viz. výše, bych to bral hned.
Taky ty auta u nás kupuje jen zlomek lidí. A jedním z nich je člověk, který byl na částku vlákna "ano a proto mam i elektromobily, extremne me setri cas".
Ostatní to nekupujou, protože jsou drahe a pro ně nevhodne. O ničem jiným se nebavím.
Co to zase meleš? Já pisu o všech lidech? Píšu o tom, že lze čas ušetřit. Ne, ze ho univerzálně ušetří všichni všude za všech okolností. A zkus si zajet do hor, tam klidně na tu benzinku dojet 5 km musíš.
Obvyklej canc o paneláku. Reknu ti tajemství. S koncem spalovaku nebudou auta v takovém množství vlastnit. Kvůli ceně i právě tomu nabíjení.
A co bude časově náročnější, zajet tam, nebo jednou za týden to píchnout na kabel u baraku, kde každý den stojí?
Samozřejmě, že to tak je. Dražší, míň možnosti pohodlně doplnit energii a u mladých už dávno není vlastnictví dopravního prostředku středobod života. S přechodem na cirkulární ekonomiku a zelenější průmysl logicky budou věci dražší. Pro pár lidí je elektro výhodnější, jako pro autora příspěvků, pro většinu ne. I proto ho má jeden z tisíce.
To jsou jen samé lži že pro mladé už auto není potřeba. NAOPAK. V dnešní době už zdaleka není výjimkou denně dojíždět do práce desítky km. Auto je v tomhle naopak alfa a omega. Stejně pokud bydlíš kdekoliv jinde než přímo ve velkým městě typu Praha. Bez auta jsi naprosto nahraný :-! A i ti mladí to vědí stále moc dobře.
" u mladých už dávno není vlastnictví dopravního prostředku středobod života. "
My jsme litali na fichtlech, pak na silných motorkách a autech. Bylo nás i na malým městě desítky. Dneska? Vidíš je někde? Děti mého bratrance si dělali řidičák při škole, ale vlastní auto nemají a nechteji. Jezdí veřejnou, případně si auto půjčí v půjčovně, když už to musí byt. (23-27). Presto cestují opravdu hodně, kluk po celem svete. Od manželky bratranci/sestřenice, 22-33, 2xBrno 1 Plzeň, auto nemají. Pocházejí z vesnice v horách.
Budu se opakovat - není to pro ně středobod. Když už potřebují, půjčí si ho na firme u zaměstnavatele. Nicméně smysl mého sdělení byl jinde - individuální doprava bude min dostupná a životní úroveň, z dnešního pohledu, půjde dolů. A je jedno, jestli to budou eleauta, vodik, nebo prdy z krav, materiální potřeby jako elektronika elektronika, bydlení...
Velká města mají dostupnou MHD a to potřebu vlastního auta snižuje, jak píšeš.
Ale dají. Jinak by si ta auta uz koupili. Psal jsem, že od manželky jsou původem z hor a teď bydlí Plzeň a Brno. Domů jedou na návštěvu vlakem, v jednom případě půjčeným služebním autem. Ti od bratrance jsou z 50t města. Holka je ted v Budejovicich a kluk ani nevím. Ten je furt někde. Jasně že nereprezentují většinu jejich generace, nicméně podle průzkumu podobných natur přibývá. MYSLIM si, že vývoj baterií ve finále rychlost dobíjení vyřeší a baterka se bude schopna dobit za 15 minut, pak budou z téhle strany podobné diskuze za zenitem. Akorát je budem dovážet z Asie. Co se ale hned tak nevyřeší je zdroj pro nabíjení vysokým výkonem s přijatelnými náklady na kWh. Na tohle by byly potřeba stojany v řádu 500/700 kW (Nabíječky, infrastruktura). Uvidíme brzo, jak Číňani pokročilí s grafenem a především s výrobou tak tenkých materiálu tloušťky atomu. To jsme ale už hodně od původního tématu 😀
Ok, měl jsem poznamenat, že se jedna o trend. Nikoliv nové pravidlo. Četl jsem i několik článků na tohle téma. Mě to do hlavy nejde, pro mě je auto/motorka svoboda, ale jsme jiná generace. Prostě daj radši ty peníze za cestování, nebo jiný záliby, než aby si koupili plechovku. O tom jsem ale psát nechtěl. Šlo mi o konstatování, že lidí z bytovek prostě ve srovnání k dnešní míře auta v takovém počtu vlastnit nebudou. Kvůli financím, dobíjením, ale i kvůli tomu, že důležitost vlastnictví automobilu u mladých lidí, obecně, klesá. Bohužel si vždycky někdo výzobne jen tu jednu, poslední a marginální část.
Nevím kde jezdíš, ale pro mne dojet na benzinku znamená navíc 30-150 metrů. A čekání,? Povídej, přeháněj ...za posledních 5 let jsem čekal jen 2x v plné zimní sezóně v Rakousku, jinak prijíždím ke stojanu a po 4-5 minutách odjíždím vcetne placení
U SHellu, MOLu, OMV a Benziny stojí max 2 auta, tak nikdo rozumný nejezdí, to sou megazloději.
Benzina LPG 16,90 až 17,90 dle pumpy a ONO 12,90. Rozdíl 4 až 6 kč na litru, s tím že ono na tom má 80 haléřů, takže v podstatě potencionální zisk na litru 5 až 8 Kč, to je hodně brutální zlodějna :-):-):-)
Není to vzor. Je to fakt. Stejně jako ta Shell bez front a místní mol, kde občas čekám. Furt vidíš jen sebe. Jenže na světě nejsi sám, jiní lidé mají jiné možnosti. Že ty nikdy nikde nečekas neznamená, že to tak - z různých důvodu - je všude.
Často se na motorce motám v horách po Evrope a na těch horských nezřídka taky čekám na stojan, mezi turisty i mistnimi. Letos ve Slovinsku, i v Rakousku. Na hlavních tazích ne. Zkus dohlédnout dál než do vlastní zadnice.
Tvl, tak se podívej, o čem se od začátku bavíme. Zopakuju první prispevek "ano a proto mam i elektromobily, extremne me setri cas". Čili někomu to může ušetřit čas. Ne všem bez rozdílu a kor ne tobe, když si ještě po dobíjení musíš vyleštit svůj kabel. Tvůj boj, že se nedokážeš odpoutat od svého pohledu.
Mě by to čas taky neusetrilo. Jiným ano.
Vůbec nevíš která bije. Já nikde nepíšu o sobě!!! O múj pohled vůbec nejde!!!
Já píšu o tom, jaký přínos je pro většinu. Ne že najdu jednoho šášulu který jezdí jen mezi dvěma místy a záhadně se vyhýbá všem benzinkám aby splnil tvoje předpoklady.
Původní příspěvek "ano a proto mam i elektromobily, extremne me setri cas"
Reakce
"Jako že musím pokaždé když vystoupím a než odjedu šaškovat 2 minuty s káblem a nemusím jednou za 1000 km věnovat 5 min času na benzince??"
Psal o tom, že JEMU to šetří čas. Stejně jako tomu borci s Teslou. Ostatně už jsem to psal dřív " Já pisu o všech lidech? Píšu o tom, že lze čas ušetřit. Ne, ze ho univerzálně ušetří všichni všude za všech okolností."
O většině? Pak bys měl reagovat "tobě to čas šetřit může, ale většině ne". Místo toho skaces do stropu, že je to blbost. Což objektivně není. Problém je, že o nynějších uživatelích eleaut víš úplný kulový a pořád to hodnotit ze svého pohledu. Ani ses ho nezeptal, čím ten čas "extrémně" šetří. Přitom těch lidí, co jezdí stále mezi dvěma body, je hodně.
to co bych schtel srovanat se srovnava velice obtizne, protoze to kazdy ridic/vlastnik daneho auta bude mit jinak
jsou modely kde rozdil v cenach je jiz zanedbatelnej nebo zadnej, treba iX3 vs. X3 jiz vychazi levneji pri porizeni pro iX3 nez X3 v nafte, a zase modely kde rozdil je treba milion plus v pripade elektriky, takze by jsi musel resit konkretni modely vs. konkretni modely
stejne tak casy stravene doplnenim paliva, jsou lide co maji doma nadrz s naftou a k cerpacce vesmes nemaji potrebu jezdit a kazdy rok jim jen proste privezou objednanou naftu do nadrze, takze takovani jim zabere vesmes prd, a taky jsou lidi co s elektrikou jezdi jen na elektrinu kterou nabijou doma nebo v praci a na verejne nabijeci stanici nikdy nenabijeli, jak chces pak tyhle lidi porovnavat s nekym kdo je vyslovene zavyslej na tom z emusi ziskavat palivo pro sve auto jen na verejnem miste jako je cerpaci ci nabijeci stanice? ja treba za lonskej rok vyuzil verejnou nabijecku jen 5x, a ani v jednom pripade to nebylo na vic nez 25 minut a vzdy u toho vykonala i jine ukony, takze kdybych to mel porovnat tak nabijenim jsem za lonsky rok stravil nabijenim asi tak 20 minut pro najezd cca 35 tisic kilometru, ....proste neco co nejde moc srovanvat a kady to ma jinak
mne sa elektricke auta pacia, nemam s nimi ako by som to povedal - generalny problem?
mam len ciastkove problemy a tie som popisal hore.
1. vyhodnost kupy
pozeram akurat cennik/konfigurator BMW
X3 zacina na 50tis s18d, za 55 tis mas x20d
iX3 zacina na 67tis
to mas rozdiel prinajmensom 12 tis. (cca 300 000)
pri MB ,GLC a EQC tam je rozdiel 54 tis GLC220D vs 70tis EQC
to je 16 tis.
skus hadat ake sme kupili
2. to tankovanie.
vacsinu dobijaciek co som videl su postavene niekde v poli 2 parkovacie miesta a stojan. to je vsetko, ziadne zazemie, obchod WC. Ak take postavis ty, dostanes dotaciu. Nikoho neserie, ze kde si to postavil.
Pri mensom dojazde musis castejsie navstevovat tieto miesta. A ja uz nemam rad ani benzinky. Najradsej sadnem do auta a vystupujem v destinacii.
A ano ked jazdzis 90% v meste dobijes doma
Ak jazdis v zime s truhlou na streche musis ozaj pozerat, kde maju ake nabijacky a ci sa vobec dostanes domov, ked v mieste kam ides je len napr. 11/22kw a ty mas 88kwh baterku.
A teda cestujes o 3 hodiny viacej
Pri malom pocte elektrickych aut, je este vzdy sanca ze prides a nabijacka je volna.
Ked bude mat kazdy elektro tak sa nedockame.
Ceny sa na kazdej nabijacke rozlisuju. Chapem, ze sa rozlisi ak je iny prud. ale inac? kde si videl na pumpe benzin/naftu niekde za 35 a niekde za 120 korun?
To znamena, ze ak cestujem musim davat pozor kde budem tankovat, planovat cestu, jazdit po dialnici 90km aby som sa dostal k mojej nabijacke, atd.
Kolko percent ludi tankuje naftu doma? :)
Ale aj keby som doma tankoval tak neviem ci bude mozne mat viac ako 11kw a ten cas pri velkych bateriach bude v radovo hodinach A ak by som mal viac ako 11kw tak platim elektrarnam za vacsi istic a potom sa mi neoplati tankovat nikde inde. sa mi to predrazi.
V praci mam sice parkovacie miesto, ale nabijacku nemame ziadnu. A aj keby sme mali, tak rano pridem uz bude plna, alebo tam odstavim auto a potom sa stresovat, ci budem moct ist preparkovat :)
Ako, EQC sa mi paci, kludne by som si ho zobral, ale neda sa mi. Prva je cena a druhe je to vsetko okolo.
tak se jeste podibvej na vykon a vybavu a k tem naftakum, honem rychle zjistis ze zaklad je sakra rozdilnej, a silne pochybuju ze zakaznici BMW (jakoz e ja vlastnim dve BMW) si kupuji zakladni vybavy, ne nekupujeme si zakladni vybavy, a ostatne najit v bazaru BMW se zakladni vybavou je jako vyhrat ve sportce :D
to je to diskuzni bychovani, ja bych si koupil, a kdys dojde na porovnavani cen tak v zakladu to stoji :D pokud musis porovnavat ceny, je to zrejme mimo tvoje finacni moznosti, a neni duvod abys to delal, stracet cas porovnavanim neceho co si nemuzu koupit me prtoste prijde jako strata casu
iX3 je vybavou a vesmes i parametry nekde mezi xD30d a M40d
a je to ciste o tom ze kazdy to ma prost ejinak, nekomu vyhovuje benzin, jinemu nafta, nekomu plyn a nekomu treba ta elektrika, me treba na bezne jezdeni vyhovuje elektrika, jak doma tak v praci si ji vyrobim ze slunicka a parkrat do roka kdys jedu dal treba do Nemecka nebo Spanelska tak vyuzivam verejne nabijecky, vetsinou Ionity, ale vesmes cokoliv co ma nabijeni nad 200kW, a na zabavu mam pak benzinaky, a zcela jiste nebude zadnej problem aby vsechny moje benzinaky jezdili i treba po roce 2050-60 kdy zeme jiz bude dedula co pocitam ani nebude mit ridicak :D
Za GLC220D sme dali teraz v septembri 63 540 euro (ci budes ci nebudes verit).
Pri rozmyslani nad GLC300De v tom istom som si povedal, ze 9 tis viem minut lepsie.
A EQC za 70 tis ma v zaklade navyse multibeam led a nezavisle kurenie/chladenie co je cca 3000 k dobru. nehovorim o ostatnej vybave , kde sa pohyboval rozdiel tiez niekde o kolo 10 tis.
Na EQC som si zajazdil a ano 400koni a okamzita akceleracia je top oproti 194. Ale nestoji mi to za ten cenovy a komfortny rozdiel.
Este raz, elektricke auta su super. Ale ja nevidim preco by som mal dat 10 tis navyse za rovnako vybavene aj ked silnejsie auto, ktore ma momentalne pre mna este stale viac minusov.
Re: Zprávy ze světa Evropskou Unií vnucované elektrodebility
To Autofórum si strč do zadku a neotravuj s ním. Že si z tej kopy hnoja a nezmyslov celý nadržaný, je tvoja vec, ale nikto s funkčným mozgom to už nečíta.
že bez dotací se elektro proti dieslu nevyplatí a to mluvím jen o penězích... mimochodem, jsem měl možnost konečně taky vyzkoušet na pár dní elektro tady po Praze a ani se mi nechtělo přesedat do svýho dieslu jak jsem si to pochvaloval...ale cesta bude ještě dlouhá
12,90 LPG TankONO
Benzín 35,50, pokud pojede ke kartelu předraženců OMV, Shell, Benzina, MOL atd tak 37,90 a pakud si tam dáte 100 oktan, tak 42-43,50 :-):-):-)
Naftička 33,90 ONO, kartel 36-37
Hrozně jednoduch počty
16x12,90 = 206 Kč
třílitrová naftička 9x 36 = 324
litrový turbobenzínek 6x37,90 = 227 Kč
dvoulitrový nadupaný turbobenzínek dle výkonu 7x 37,90 až 10x37,90, tj 265 až 379 Kč
se 100oktany samo daleko víc, až do výše 435 Kč, což už je téměr 2x tolik co V8 na LPG
blbý jezdit s litrem za větší náklady jak s HEMI co :-):-):-):-)
Můžeš, ano, z Horní Lhoty do Zelené lhoty, jinde to chce Eurobolševik zakázat nebo za litr benzínu, po plánovaném zavedení ekologické daně na fosilní paliva za ceny 45-70 Kč, v některých zemích EU 60-100 Kč za litr.
Ne děkujeme, takto my jezdit nechceme. My chceme jezdit BEZ OMEZENI za ceny do max 25 Kč za litr!!!!
Ne být okrádáni pomateným nebolšeivickým zeleným odpadem
Sakra, kde je ta megavýhodnost EVček??? Auto na pořizovací ceně 2x dražší a provoz dražší jak na benál?? A nestojí náhodou benál téměř historické maximum?
Nezdražila náhodou mezitím brutálně elektřina??? Tyhle ceny elektřiny cca byly ještě v době před B-E... :-!
A to vůbec nevytahuji, jak moc je EV dotována/subvenována...Přes to vše nějaká ekonomická a ekologická smysluplnosti pro masové použití nikde!!!
Ale mnozí už na to začínají přicházet, že budoucnost je vodík... :-!
Ceny EV stanovují výrobci a auto, které v Číně vyjde na 150 tisíc Kč je v ČR za 450 tisíc. Aktuální cena elektřiny na burze je 117 Euro za MWh, to je něco pod 3 Kč za kWh + stožáry, dráty a podpora "ekozdrojů". Při té obrovské ceně elektřiny by už ty zelené zdroje mohly klidně žít bez dotací, ne ?
A? Cena elektriky na burze sa mení viac krát za deň. To čo bolo v októbri nemusí mať nič spoločné s dnešnou cenou. Dlhodobo platí, že cena je vysoká keď majú OZE nízky výstup.
Vodík je do 20 let v západní Evropě a do 50-90 let v ostatním, ekonomicky ne tak zdatném světě utopie, do této mnou uvedené doby bude pokrývat max 5% spotřeby .
Není kde ho ekologicky vyrábět, jak bezpečně distribuovat, kam distrubovat, není infrastruktura, auta, elektrárny nic.
Další taková krásná utopie jsou výkonné bateriové úložiště vykrývající spotřebu na několik dní. Západní Evropa, USA tak za 35-60 let, zbytek světa 50-170 let.....
Asi takhle milí zelení utopisté.....
Tyhle nesmysly už žádné oteplování nikdy nezastaví, jejich účinky se projeví totiž v rozmezí 50-250 let, to už by tu dávno nastal konec světa, podle vašich zelených pavědců hrozící zánikem planety.
Aby tyto věci měly efekt, musel by být nasazney nejpozději v roce 1985 :-):-):-):-)
Pokud jsou náklady na kilometr prezentovány bez kontextu v podobě pořizovacích a provozních nákladů, tak je takové srovnání o .....
Navíc fosil zdražuje o drobné, zatím co mi v pátek přišel nový ceník od ČEZu a za kWh od ledna zaplatím hned dvakrát tolik.
Jak žárovka můry přitahuje slovo elektřina stále stejné jména, aby znovu opakovala stále stejné argumenty plne strašení a 100x vyvracenych argumentů.
Není to jen tady na auto.cz, ale ve všech diskuzích o elektroautech. Umělé šíření nepravd a hoaxu které se pak šíří a zapříčinit až ztrátu rozumného uvažování. Ano strach zabíjí myšlení a tak je tedy potřeba strašit.
A fandí tomu stále stejní elektrofanatici, Muskovi sektaři a neostalinističtí bolševici, olyzovači plakátů s Teslou, kteří si jí ale nekoupili a následníci sovětských utopistů Lysenka a Mičurina, kteří zabili MILIONY LIDI A JEJICH ŽACI A NASLEDNICI SE CHYSTAJI TO ZOPAKOVAT!!!!!
Nejhorší je tradičně muzeální zážehový motor.
Druhý nejhorší elektrika, protože je zatím de facto dotovaná tím, že na tento druh pohonného média není uvalena spotřební daň, jako na ostatní. Až uvalena bude, cena elektrické energie vzroste na dvojnásobek (minimálně). :-)
Nejlepší je a bude samozřejmě diesel na plyn, jak tady tvrdím už asi 5 let. Jenže ten zatím nikdo nechce vyrábět. Nemluvím o přestavbě dieselu na zážehový motor na plyn, ale o plnokrevný motor, ve kterém se směs vzduchu a metanu zapaluje stlačením ve vznětovém motoru. Takový motor bude navíc nejčistší a nejekologičtější. Nemá výfuk v komínu elektrárny jako elektrovehikly, má nejvyšší energetickou účinnost (když započteme rozvody elektrické energie) a je nejlepší pro životní prostředí, protože spaluje metan na CO2 a vodní páru. Pokud se nepodaří metan, unikající na Sibiři volně do ovzduší spálit (je to plyn, který způsobuje 80x silnější skleníkový efekt, než CO2), budeme mít problém. :-)
Ještě bych dodal, že oteplování a uvolňování metanu způsobuje především Milankovičův cyklus - tedy to, že Země obíhá Slunce excentricky. Je tedy nutno se vypořádat s metanem - jeho spálením na CO2 a vodu.