Je nesmírně potěšující, že drtivá většina Čechů si zachovala zdravý rozum a nenechala si vypláchnout mozek elektrofašistickou propagandou EU! :-):yes::yes::yes:
Peněženka mluví za vše. Spalováky zdražují, ale elektro auta za cenu benzínového zatím nikde nenabízí. Nejlevnější benzínová Corsa za 360 000 a Corsa-E za 780 000. Neznám v okolí nikoho, kdo by bral v tomto případě elektrickou verzi.
Tak tak, všude na netu kecy o výhodnosti, jak je to cesta k budoucnosti, jak už nikdo spalováky nechce a nekupuje a skutek - utekl. Nikde nic, nikdo to bez dotací nekupuje, meziroční propad.
Prostě je žvásty.
Ti co to píšou sami jezdí sazometem nebo mhd a vlakem.
Kde asi udělali soudruzi chybu. Pořád tu čteme jak je Elektro strašně výhodné, jak zlevňuje, jak masivně stoupá prodej a ono se to nějak nedaří a nedaří. Nebo že by těch pár převážně pomatených jedinců zde mělo jen své sny, ale realita je jinde a dokud to nedonutí lidi kupovat "násilím" , podplácením a jinými nechutnými praktikami, tak jim po tom neštekne ani pes?
Byl by to zajimavy experiment, mit EV za cenu spalovaku, za stejnou cenu, bez nejakych chytaku ala dotace, extra papirovacky atd. Co by se prodavalo lip. Nemyslim ze by EV vedlo, ale ani si nemyslim, ze by na tom bylo EV az tak bidne jak ukazuji ceska data. Lidi to holt nekupuji ze spousty duvodu, a jednim z nich (mozna ten nejzasadnejsi) je cena.
To asi čteš spíše od nadšenců ala Don Vito. Realita je taková, že EV jsou výhodné například v Norsku (díky nastavení daní) nebo v Číně (díky prodejním cenám elektrovozů). V Evropě se jich nejvíce (asi) prodá v Německu. Za rok 2021 se v Německu registrovalo 2,6 milionu nových vozů (pro srovnání v ČR za loňský rok bylo registrováno 206 tisíc aut). Z toho "čistých" (= ne hybridů) elektroaut 356 tisíc, to je necelých 14 % z celkového množství. U nás 2400 kusů EV, tedy něco přes 1 %. Problémem u nás je vysoká pořizovací cena.
Zkrátka tam, kde jim to zaplatí, zvýhodní provoz a pokud by si přece jen chtěl někdo koupit spalovací auto, tak mu ho pro jistotu pěkně opepří všemožnými daněmi a restrikcemi.
Přeloženo do srozumitelna, nikde by se masivně elektro samo neprosadilo, byla by to vždy jen alternativa, která by si své místo na slunci musela vybojovat a tak by to také mělo být.
Ano on ale píše "bez dotací". Níže jsou uvedené "ceny od" Škodovky na norském trhu dle konfigurátoru. Mimo Kodiaq už v podstatě nemáš možnost koupit nic co není elektrifikované. Čisté spalováky se tam už vůbec nenabízejí, tj Fabia,Scala ani Karoq se tam vůbec neprodávají(proč asi?).Podud se podíváš na ceny tak zjistíš, že v podstatě Enyaq s nejsilnější baterií koupíš levněji než Superb i Kodiaq (a to se u nich pořád bavíme o výbavě ambition).
Škoda Enyaq iV 50: 361 700kr (894 000CZK)
Škoda Enyaq iV 80: 469 700kr (1 161 000CZK)
Škoda Superb iV 1.4TSi DSG Ambition: 479 300kr (1 184 000CZK)
Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG Ambition: 523 900kr (1 295 000CZK)
Škoda Octavia 1.4TSi iV DSG Ambition: 430 500kr (1 064 000CZK)
Pro srovnání
Tesla model 3 RWD: 369 900kr (914 000CZK)
Příjde mi vtipné dávat jako norsko za příklad jak dobře se tam EV a hybridy prodávají když v podstatě už ani nemáš možnost něco moc jiného tam koupit ;-)
U Norska uvádím - díky nastavení daní. V Německu je dotace (podpora) cca 9 tisíc Euro, což je všeobecně známo a je to i důvod, proč vlastním elektroauto. Na mého Smarta byla čerpána podpora prvním (německým) majitelem a díky tomu, jsem mohl tříletého s 22 tisíci kilometry na tachometru pořídit za cca 250 tisíc Kč (u nás stojí základní model od 600 tisíc Kč).
Není ale "nastavení daní" akorát dotace (potažmo penalizace) v jiné podobě? Myslím že předpoklad že problémem je cena jsi určil správně, ale jak už bylo zmiňováno milionkrát, umést cestu EV tím že zdražím (nastavením daní) všechny auta není cesta. (pořád se jedná o peníze které se musí vydělat a někde vzít). Pokud porovnáváš auta,tak porovnávej nová s novými, tam by ta cena asi vycházela jinak, ale určitě to máš spočítané a jestli ti to ekonomicky vychází tak proč ne. ;-)
prodej elektromobilů v česku reálně roste. ten pokles v článku je způsobený jen tím, že škodovka sama na sebe zaregistrovala v roce 2020 dardu enyaqů půl roku před začátkem prodeje. tím vychýlila statistiku. závěry z toho nejdou dělat žádný, pokud si k tomu člověk pořádně nesedne.
Koupíš, ale bud od ruského GAZu, ten nabízí rovnou tovární zástavby LPG nebo předělanou americkou Ford řady E či duo Chevrolet Express / GMC Savanna. No problem
EV nepředstavuje atraktivní novou éru. Není to jak když přišel dotýkáč a všichni se mohli zbláznit aby telefon s čudlíky letěl z okna.
EV se za 10 let nestála tím, co by prokázalo schopnost a ekonomickou dostupnost pro náhradu běžných vozů. EV se za 10 let stalo jen nuceným eurobruselským zeleným peklem bujícím na podhoubí dotační a emisní politiky.
Víme to všichni. Všichni rozumní lidi co vnímají reálie naší země :-! No a prodeje? Ty to jen potvrzují. :yes::yes::yes:
To je hezký příklad s těma tedlefónama. Já osobně sice elektroauto mám, ale spíše jako hezkou hračku. Telefon mám tlačítkový (b.l.b.ý), protože jsem nějak nenašel výhodu šmatlacích chytrých.
Psal jsem to už pod minulý článek - kdo sledoval dění, tak zaznamenal, že si Škodovka v roce 2020 zaregistrovala v prosinci stovky Enyaqů sama na sebe, resp. na dealery... s cílem minimalizovat pokuty za CO2. Možná to udělali i jiní, jen to nebylo tak vidět, protože to byly už prodávané modely a nebylo jich tolik. No a tyhle registrace teď logicky chybějí v číslech za 2021. Takže ten paradox má poměrně jasné vysvětlení...
Já si myslím, že to mělo nějaký jiný důvod. Zatím jsem nezaznamenal zprávu, že VW zaplatilo tolik a tolik jako emisní pokutu za 2020. Možná prostě uvedení nového modelu na trh, neteř mi taky jeden z Boleslavi přijela ukázat ;-)