Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrický Renault Mégane E-Tech má kompletní ceník. Co všechno nabízí?

První ceny čistě elektrického Renault Mégane E-Tech zveřejnila automobilka ještě před koncem roku, se zahájením příjmu objednávek ale zveřejnila kompletní ceník.
Zpět na článek
4. 2. 2022 19:34
4. 2. 2022 19:41
4. 2. 2022 19:36
4. 2. 2022 20:13
4. 2. 2022 20:39
4. 2. 2022 21:09
4. 2. 2022 22:56
5. 2. 2022 09:40
4. 2. 2022 19:55
4. 2. 2022 20:01
4. 2. 2022 20:40
4. 2. 2022 20:03
4. 2. 2022 20:11
4. 2. 2022 20:50
4. 2. 2022 22:03
5. 2. 2022 11:12
4. 2. 2022 20:19
4. 2. 2022 20:37
4. 2. 2022 20:47
4. 2. 2022 21:00
4. 2. 2022 21:47
6. 2. 2022 17:19
4. 2. 2022 21:00
5. 2. 2022 15:11
4. 2. 2022 21:41
4. 2. 2022 21:54
4. 2. 2022 22:07
4. 2. 2022 22:41
4. 2. 2022 22:45
4. 2. 2022 22:49
5. 2. 2022 17:43
4. 2. 2022 21:53
4. 2. 2022 21:10
4. 2. 2022 22:43
12. 2. 2022 08:01
4. 2. 2022 23:02
6. 2. 2022 08:06
6. 2. 2022 16:09
Avatar - Roman Horký
4. 2. 2022 19:20
Výkon a kapacita baterie
Pod psa. Cenovka za tohle 890 000 je mega úchylná.
Rozbalit vlákno
3
4. 2. 2022 19:35
Re: Výkon a kapacita baterie
Odecti si ve Francii 5.000Eur a v Nemecku 9.000Eur.
Logicky se to bude ve Francii a v Nemecku prodavat lip. ;-)
A logicky to tu za tyhle ceny nikdo nekupuje...

Ve vykonu ani kapacite bych problem nevidel.
V cene jo.
4. 2. 2022 20:37
Re: Výkon a kapacita baterie
Řekl bych že zapomínáš na slůvko “až” 9000e, navíc je to omezené tuším 40tis e porizovací cenou auta ;-) Jinak ten Megane je za ty peníze výsměch, 40kWh baterka (kolik je využitelné kapacity? Tak 36-37kWh) za 890tis Kč. Auto s dojezdem max 250km v realitě a v zimě ještě o 30% méně? To je dost bída… Rendlik prodává míň a míň spalováků, vyplodí takovýhle elektrický krám :no:
Avatar - xxc
4. 2. 2022 20:47
Re: Výkon a kapacita baterie
Citigo ma baterku 36 kwh a v zime je vyuzitelnych tak 100 km, toto je vacsie auto, dojazd lepsi urcite nebude. Inak ta zakladna verzia stoji s nejakymi packmi 35 900 €. Na tu ked daju 9000 € dotaciu, tak je to celkom konkurencieschopne.
4. 2. 2022 19:25
Všechno na jedno brďo
Baterka 60 kWh a cena něco nad milion :'-(
Rozbalit vlákno
2
4. 2. 2022 20:28
Re: Všechno na jedno brďo
Vetsi baterku 90% lidi nepotrebuje.
Cena je stale problem.
Avatar - wakantanka
4. 2. 2022 20:51
Re: Všechno na jedno brďo
A podľa textu základ má výkon 36 KW :)
4. 2. 2022 19:34
dojezd 300?
Možná tomu nerozumím ale prostou matematikou mi vychází při spotřebě 15,8 kwh / 100km potřeba dostupné kapacity baterie na 47,4 kwh a ne 40.
Rozbalit vlákno
3
4. 2. 2022 19:41
Re: dojezd 300?
Tady tím průměrem se nedá moc řídit, i když 16 kWh je poměrně uvěřitelné. S baterkou 40 kWh po 200 km začne blikat "hladové oko" protože bude na 20 % a vyjíždět baterku někam k nule se silně nedoporučuje.
4. 2. 2022 19:48
Re: dojezd 300?
V oficiálním ceníku (a přebral to i redaktor) je uvedeno, že spotřeba je 15,8 Wh/100 km, z toho by vycházel dojezd 253 000 km, takže by k autu ani nebyla potřeba nabíječka :D
Ale když odhlédneme od té chyby, tak spotřeba je v oficiálním ceníku dle WLTP, zatímco dojezd není specifikován, ale pravděpodobně bude dle NEDC, aby to vypadalo více sluníčkově.
5. 2. 2022 00:01
Re: dojezd 300?
Dojazd 253 000 km, sakra, to auto chcem !!!!! :-[]
Avatar - miromen
4. 2. 2022 19:36
Alza etc.
Dalši kripl z řad elektrospotřebiču, ktery přichazi zachranit naši planetu.
Rozbalit vlákno
47
4. 2. 2022 20:13
Re: Alza etc.
Dalsi diskuter z rad hejteru, ktery se prisel vyzvracet.
Avatar - miromen
4. 2. 2022 20:39
Re: Alza etc.
Maš smulu, ale u mě je zvraceni teměř vyloučene jen narozdil od tebe nemam misto mozku jističe a řitniho otvoru zasuvku. Elektroodpad je stejně škodlivy jako ten lidsky.
4. 2. 2022 21:09
Re: Alza etc.
Dalsi diskuter z rad hejteru, ktery se prisel vyzvracet.
4. 2. 2022 22:56
Re: Alza etc.
Elektrogramofon, kterému se nějak zasekla jehla na desce... :-[] :no:
5. 2. 2022 08:11
Re: Alza etc.
Tak to se bude prodavat jako housky na krame :D To je priserna cena a priserny parametry. Inu EV. Neco takovyho nema sanci nahradit spalovaci auta :D
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 09:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 08:21
Re: Alza etc.
Ty žiješ neustále v mylný představě, že probíhá nějaký proces nahrazování ICE v rámci celýho světa. Kde si na takovou hovadinu přišel? Nic takovýho se neděje. Teď se rozjela módní vlna EV v Evropě. Jakou část koláče si EV uzmou v následujících 10 letech se teprve uvidí. S ohledem na fakt, že parametry EV jsou zatím dost mizerný a cena vysoká viz tento nekoupitelný Megane si to asi zákazníci dost rozmyslí. Proč si totiž koupit horší auto než to co máš doma? Nikam s tím nedojedeš, baterka ještě před životností auta zralá na výměnu a jediný pozitivum je konstrukční jednoduchost motoru a možnost dobíjet si to doma. Pokud máš na střeše soláry tak občas i zadarmo.
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 10:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 13:10
Re: Alza etc.
Ale kde si na takovou věc přišel? Myslíš, že v Kanadě nebo celý jižní, střední Americe, Africe, Rusku a zemích od Řecka na východ o takových hovadinách uvažují a mají plány na to jak za 20 let budou všichni dobíjet svá auta místo tankování benzínu? Navíc až narazíme na prostý fakt, že proudu prostě nebude dostatek, protože nápady jako zavírat JE a naivně si myslet, že nám je nahradí slunce nebo vítr způsobují, že je nedostatek elektřiny i v dobách kdy nefouká nebo nesvítí slunce. Čím pak taková auta budeme dobíjet bohužel stále není jasné.
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 13:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 13:41
Re: Alza etc.
Probrali, ale ty to pořád nechápeš, že k ničemu takovýmu celý svět nesměřuje :D No 11 Temelínů by potřeba byla, ale to je jaksi utopistická myšlenka je postavit, takže se budeme muset smířit s dostavbou Dukovan a Temelína. O žádném hroucení nabíječek jsem nikdy nepsal, takže si nevymýšlej. Psal jsem o tom, že není možný budovat všude rychlonabíječky, protože pro ně prostě nebudeš mít pro všechny dostatečný příkon pokud by podíl EV na trhu a tím i poptávka po nabíjení významně vzrostla.
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 14:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 15:02
Re: Alza etc.
Tak teď si rozmysli co chceš vlastně tvrdit. Takže budou jednou všechna auta na elektřinu nebo nebudou? Do teď si tvrdil, že jde sice o dlouhý proces, ale počítáš s tím, že v Evropě všechna spalovací auta kolem roku 2050 skončí a najednou tvrdíš, že NIKDY NEBUDOU úplně všechna na elektřinu?

Lžeš o hroucení dobíjecích stanic jsem nikdy nic nepsal. Nechápu ani co by se na nich mělo hroutit?
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 15:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 16:19
Re: Alza etc.
Jo takhle to myslíš, takže budou jen na elektřinu ze zásuvky nebo jen na elektřinu z vodíku. Důležitý je že se dobereme k tomu kam tvá autistická mysl směřuje :D
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 16:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 16:58
Re: Alza etc.
Já jen aby ti došlo, že obě tyhle řešení jsou elektromobily a jezdí tudíž na elektřinu ;-)
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 17:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 09:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2022 09:40
Re: Alza etc.
Vávra je obcas taky trochu idiot :D
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 09:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
5. 2. 2022 12:07
Re: Alza etc.
No tobě to zase hodně dobře píše, ale obsah nula. Kolovrátek. A do toho oblíbené tvé kapitálky, abys zvýraznil/a/o svoji omezenost.
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 12:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2022 13:05
Re: Alza etc.
Jj furt ty samy blaboly a hlavne do toho nasekat hodne rovnitek.
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 13:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2022 12:35
Re: Alza etc.
V jednom mas pravdu. Ze nahrazovani ICE za parametrove vyrazne horsi a nesmirne drahy EV bude na dlouho. Mozna se ale EU do ty dokonce rozpadne, protoze lidi zacnou kvuli tem napadum byt celkem nas,rany. Jo do takovyho krapu jako tady Renault prezentuje me proste nikdo nedostane.
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 12:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2022 13:10
Re: Alza etc.
Promin ja zapomnel ze to Cina a USA nam diktujou jaky zakony si musime v EU vytvaret. Cena EV a spalovaku se k tomu protnuti zatim moc nechysta. A dokud nebudou baterky stat pulku co stoji ted, tak k tomu ani nikdy nedojde. Ted je to absolutne nepouzitelna technologie s tema cenama a parametrama.
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 13:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 08:34
Re: Alza etc.
A kdy tak odhaduješ, že spadne cena baterky natolik, že takový Megane jako tu recenzují bude stát o stovky tisíc méně a vyjde levněji než spalovací, který stojí polovic? Klika je že Renault se ještě nezbláznil a pořád nabízí benzínový i naftový motorizace, takže tenhle elektrickej výstřelek si koupí hrstka nadšenců. Hele pokud by stál o 300 tis míň a i měl stejný parametry jako má, tak se na to dá nahlížet úplně jinak. Sice teda kapacita baterky je naprosto žalostná a je to fakt na ježdění kolem komína. Do Prahy bych se s tím už bál jet. Kde si přišel na to, že by se s tím dalo jet do Chorvatska s jednou pauzou u Mekáče teda nevím. Jak to prosím tě počítáš? :D :D
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 10:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 13:14
Re: Alza etc.
Ano to taky stále platí, že BEV jsou na jízdu kolem komína. Rozhodně se nemůžeš splašit a říct si že pojedeš zítra lyžovat do Alp nebo v létě k Balatonu nebo na služebku na jih Německa. Takže myslíš, že fakt nastane v dohledný době nějaký průlom ve vývoji baterií, který je výrazně zlevní? Tohle nikdo kupovat za 900 tis nebude, takže jestli za 5 let technologie natolik pokročí, že stejné auto bude za půlku, tak proč ne. Já si ho pak klidně pořídím, ale EV jsou stále nepoužitelná technologie s mizernýma parametrama a životností.
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 13:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 13:45
Re: Alza etc.
Tak jako jestli tenhle Megan nedojede v reálu dál než mizerných 200 km, tak to je hodně mizerný parametr nemyslíš? Jestli nevydrží baterka celou životnost auta, tak to je taky mizerný parametr. Jestli nabíjení trvá významně déle než tankování benzínu je taky mizérie a jestli auto stojí jednou tolik co spalovací verze, tak je to jen třešnička na dortu. Fakt že to bude asi o vteřinu rychleji z 0-50 km/h což je parametr životně důležitý hlavně pro tebe, už to nijak nezachrání. A ten drtivě lepší podvozek proti spalovací verzi Meganu se projevuje v čem prosím tě? Že to má mizernou užitnou hodnotu, protože s tím na otočku nedám ani Prahu a přitom to stojí 2x tolik co spalovák ti nevadí?
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 15:08
Re: Alza etc.
Hele už mě s tebou ty primitive debata fakt nebaví. Ano dojezd je naprosto zásadní parametr a pokud je jen něco přes 200 km za optimálních podmínek u nové baterie, tak je takové auto nepoužitelné a za tu cenu tuplem. A že Superb hrabe při prudkým rozjezdu není podvozkem (ten na to nemá žádný vliv) ale 160 koňma, který prostě přes 2 hnaný kola najednou na silnici nepřeneseš. Jen ukazuješ svoji neodbornost a plácání ty podvozku, takže se tady radši už dál neztrapňuj. Takže si kup tenhle křáp za mega a jeď s tím do Chorvatska. Už vidím jak každý 200 km hledáš nabíječku, protože ten hypotetický dojezd určitě není počítaný při cestovní rychlosti 140-150 za hodinu a puštěný klimě. Tam budeš rád tak za 150 km dojezd. Na rodinnou cestu do Chorvatska jako dělaný. Vlastně s tím nedojedeš pořádně nikam. Ano jak píšu kolem komína :-D
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 16:23
Re: Alza etc.
No pořád ten Sup s pouhejma 160 koníkama jede líp, než ta tvoje střela, ve kterým si myslíš, že to natřeš každýmu :D

Hlavně si spočítej kolikrát budeš muset v takovým EV dobíjet než dojedeš do Chorvatska ty jedno pauzo u Mekáče :-D
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 16:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 2. 2022 17:04
Re: Alza etc.
ve zrychlení, v rychlosti a v zatáčkách je to o řidiči, ale málokdy jedu tak rychle, abych se dostal na limity auta. Ty jezdíš v zatáčkách rychle možná tak jen hubou ty teoretiku, takže v těch zatáčkách bych ti ujel asi i s takovou nemotornou lodí jako je Sup :-D Nikdy jsem se nehádal o tom, že je to nemotorný těžkopádný auto, ale ono se taky běžně po silnicích nezávodí a do zatáček nenajíždí s pískacíma kolama a utíkající zádí, takže to běžně majitele superbů nijak nelimituje. Myslíš, že někdy tenhle prostý fakt pochopíš nebo budeš dál mlít ty svoje nesmysly o lepším rozložení hmotnosti a těžišti jak kdybychom tady snad debatovali o závodním speciálu :D :D Taky jsem zvědav jestli někdy pochopíš, že přenos výkonu na vozovku je o pneumatikách a ne o podvozku. Zatím ti to zdá se nedošlo.
Avatar - Amaterasu
7. 2. 2022 17:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2022 08:07
Re: Alza etc.
Aha a to mi říká někdo komu v autě nechybí ruční brzda, vypínatelné ESP a vystačí si s tou "průvanovou" CVT převodovkou, která si dělá co chce. Ano proti Superbu je v zatáčce lepší kde co. Píšu ti to už asi po 150tý, že je to nemotorný a těžkopádný auto. Ano vím to a většina majitelů to ví, ale protože si to nekoupili na závody do vrchu, ale jako bezpečný velký auto pro rodinu, tak jim to nevadí. Kdy to tvoje autistická hloupá palice pochopí? Pneumatiky máš úplně nejlepší a já ty nejhorší. Je už náš rozmazlený chlapeček spokojen?
Debílku to že důsledně odmítám kvalitnější benzín sis vymyslel jak. Jezdím výhradně k Benzině a přidávám do paliva pravidelně VIF. Tomu říkáš důsledný odmítání kvalitního benzínu ty pražská nulo? :D
Avatar - Amaterasu
8. 2. 2022 10:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2022 10:15
Re: Alza etc.
Takze znova. Uvedomujes si jakym krapem jezdis a meles tady o jizdnich vlastnostech a jak to v zatacce kazdymu natres? Ja superba nikdy jizdne nevychvaloval. Kdy to konecne pochopis?
Avatar - Amaterasu
8. 2. 2022 10:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2022 11:25
Re: Alza etc.
Jezdíš vole obyčejným konfekčním Aurisem u kterýho chybí vypínatelný ESP, manuální ručka a nějaká rozumná převodovka kde si aspoň můžeš zařadit rychlost. Všechny tyhle parametry z toho dělají obyčejný nudný kombi nebo hatchback, který tě akorát odveze z bodu A do B bez emocí a levně, takže nechápu na co si hraješ.
Ještě bych tě rád upozornil, že umístění motoru před nebo nad nápravou naopak zlepšuje trakci, protože máš větší zatížení nápravy než když motor posuneš dozadu. Sice se ti auto stává hodně nedotáčivý, ale v zimě se s ním zase o poznání lépe jezdí, protože víc zatížená přední náprava znamená lepší trakci víš ty kluku ;-) Mě dochází, že EV budou tvořit jen část vozového parku. Ty meleš o totální náhradě ICE v rámci celýho světa.
Avatar - Amaterasu
8. 2. 2022 11:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
4. 2. 2022 19:41
vraj to ma 3 isofixy
urcite to pojdem vyskusat, ale okrem vzhladu a vyssej svetlej vysky ma id3 vsetko lepsie. cena pri podobnej konfiguracii podobna.
Rozbalit vlákno
20
4. 2. 2022 20:02
Re: vraj to ma 3 isofixy
Nejsem narocny na kvalitu interieru, ale id.3 vypada fakt nuzne.
To bych asi neprekousnul.
Enyaq uz ano. Id.3 ne.

Renault je uplne jinde.

Ale jako obvykle je to o prioritach.
Id.3 ma zase zadni pohon...
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:34
Re: vraj to ma 3 isofixy
Dovolil sis hodně.... napsat, že Renault má lepší interiér jak VW..... A já si tu pod tebe dám malé plus 1, protože u hodně modelů už to vnímám stejně, neříkám, že všude, ale Renault šel dost nahoru a VW dost šetří, příkladem je novej Tiguan a Troc a Tcross.
Avatar - xxc
4. 2. 2022 21:44
Re: vraj to ma 3 isofixy
Minimalne na fotkach vyzera lepsie, ked to cele bude vrzgat, tak lepsi ten interier nebude :-) Neviem, cim Renault siel hore, ale aktualne je na dne, uz moze ist len hore :-D
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:46
Re: vraj to ma 3 isofixy
Jezdil jsem hodně Renaultama, vrzalo to v těch fakt starejch, ale těm bylo cca 15-20 let, jinak si to nevybavuji, kolik kusu Renaultu si zkoušel ty, že soudíš ? Ani ten náš z roku 2008 nevrže...
Avatar - xxc
4. 2. 2022 21:53
Re: vraj to ma 3 isofixy
Dvomi, mojim a pri reklamacii mi dali pojazdit uplne novym, rovnakym autom, pripravenym na predaj. Vrzgali a hucali tak isto :-) To je uplne jedno, kto cim jazdil, na to vrzganie sa stazuje kazdy, ci uz v testoch, alebo bezni ludia, co maju trochu sudnosti. Ale co bolo, bolo, pod Di Meom Renault slubuje najvacsie pohodlie v triede :-)
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:55
Re: vraj to ma 3 isofixy
Znám hodně majitelů a stěžuješ si jen ty :D Renault má hodně chyb, ale ty si extrém, buď si měl fakt smulu, nebo si matlák... myslím, že B je správně :D
Avatar - xxc
4. 2. 2022 22:14
Re: vraj to ma 3 isofixy
Ja si myslim, ze ked ine auta nehucia a nevrzgaju, nie je dovod sa urazat a osocovat. To nie je moj vymysel, staci otvorit oci.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 22:16
Re: vraj to ma 3 isofixy
Jak ti to jen říct... v Rodině jsme měli a máme hodně aut, i pár Renaultů a opravdu jsem si nevšiml, že by tam bylo v tomto ohledu něco jinak.

Aktuálně máme 2x Ford, 1x Renault, 1x Toyota a 1x Honda moto a fakt nic nevrže, nic se nekazí, staráme se o to a funguje to... asi jsme divní, nebo nevím kde je chyba...
Avatar - Mikesus
5. 2. 2022 12:29
Re: vraj to ma 3 isofixy
A kolik jich bylo nových? On to může být rozdil. O2 nevrzala ani po 220tis km, u passatu nebo leonu z r.2019 už se to nedá říct.
Takze proč by novy renault nevrzal ( ta predvadecka meganu vrzala a talisman taky, i když to nebylo nějak extra otravné)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2022 13:04
Re: vraj to ma 3 isofixy
Ale Clio nevrzalo i na R17. U Talismana si to nevybavuji, protoze to pak vrza vse a u me vMeganu si jel a taky nevrza.

Jasne ze kazde auto je nejake, vrzat muze cokoliv (o3 sluzebni taky vrze) jen tady xxc pise po zkusenosti s jednim autem, ke kteremu se chova jak id…t a pak se divi.
Avatar - xxc
5. 2. 2022 14:50
Re: vraj to ma 3 isofixy
To uz je slepota vlastnej garaze, hore kolega napise, ze vrzgalo a aj tak bude popierat :-) Potom tazko diskutovat, k autam sa spravam dobre, ku kazdemu rovnako, ku Renaultu este lepsie, lebo je to moje oblubene. Tam ani deti jest nemozu :-)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2022 17:50
Re: vraj to ma 3 isofixy
Precti si moje recenze na auta, jestli mam slepotu na vlastni garaz. To ty zvelicujes verejne sve matlactvi v autech :D

Mikesus navic mluvil o Meganu 4, ten nemam …a ano ten tak divne povrzaval. Nauc se cist
5. 2. 2022 18:34
Re: vraj to ma 3 isofixy
Presne si to trafil, slepota vlastnej garáže, ale kľudne to omielaj ďalej v každom príspevku
5. 2. 2022 13:58
Re: vraj to ma 3 isofixy
To vrzani vetsinou zpusobuji interierovy plasty a jejich spatne zvolena kombinace. Muze se to v prubehu vyroby modelu zmenit, takze spis bude vrzat fungl novy model auta a po FL se to vetsinou uz vychyta a materialy se pripadne zmeni. Specielne Skodovka je v tomhle trochu marna. Hlavne jeji tier1 dodavatele, kde chybi odbornici a dily tam navrhuji lide, ktery plastum nerozumi nebo si nenechaji poradit a vysledek je pak nekdy slyset nebo holt poradne nefunguje.
Avatar - xxc
5. 2. 2022 14:48
Re: vraj to ma 3 isofixy
Mozu plasty, moze hocico, staci ze natiahnu razvor na 2800 pri Grand Scenicu a uz sa to kruti viac, ako pri kratkom Megane.
4. 2. 2022 22:29
Re: vraj to ma 3 isofixy
Znal jsem BMW co vrzalo a i jine znacky. ;-)
Avatar - xxc
4. 2. 2022 22:39
Re: vraj to ma 3 isofixy
Tiez som sa bal, na X1 sa v teste stazovali a nasa ani nezrzne. Ale je rozdiel nieco zmontovat horsie a projektovat auta tak, aby neboli naschval pevne a vrzgali. Teraz tu nebudem hladat, ale tie veci su vseobecne zname. Teraz sa nebudem bit za to, ze BMW nevrzga, lebo ja mam nevrzgajuce, ale je dobre, ked ludia upozornia a daju si pozor. Jasne, aj ine znacky su, naposledy som to pisal u EQA, ze im to vrzgalo a ludia aj tak nepochopili. A vw id3 a id4 su udajne pevne, nevrzgaju, tak je otazka, ci sa tomu priblizi nova platforma Renaultu, alebo ich aj v tomto prekona.
5. 2. 2022 09:12
Re: vraj to ma 3 isofixy
Jj ta ID3 je interiérový mrzák, laciné šedé plasty, silonové potahy a když bouchneš dveřmi, zní to jak stodváca, výplně dveří vlastně nejsou a pak ty 2 tlačítka na ovládání 4oken, totální fail… Auto za milion+… zvracel bych :no:

Možná tomu jen špatně rozumíme, jsou to eko recyklované plasty a je to “in”, pokud myslíš spravně ;-) Jen si pak nesmíš sednout třeba i do toho Enyaqu nebo i do OIV, které jsou o parník dál …
Avatar - xxc
5. 2. 2022 17:40
Re: vraj to ma 3 isofixy
Aspon nebudem otvarat zadne okna, v 407ke boli tak nestastne umiestnene 4 tlacitka, ze prve isli dole vzdy zadne okna. Treba s tym pojazdit a tak pisat skusenosti.
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 09:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 2. 2022 19:55
Ruku na srdce
Vazne neni videt pokrok?
Za stejnou cenu jako B segment doposud (Zoe) mnohem luxusnejsi C segment.

Mne tohle neurazi ani v zakladu.
Uzasny interier, minimalne z fotek.
https://www.auto.cz/…o-vsechno-nabizi?…
Obzvlast v porovnani s koncernem (VW)...
Rozbalit vlákno
32
Avatar - xxc
4. 2. 2022 20:01
Re: Ruku na srdce
Ako moze neurazit v zaklade? Kto bude ovladat manualnu klimu? Bude to ako na Dacii, ze ked si vecer neprekruti clovek manualne ovladace na teplo, tak si rano nebude vediet spustit vyhrievanie? :-) Sedadla uz nemaju moznost predlzovat sedak? Ale je fakt, ze na fotke ten interier vyzera lepsie, ako na idckach.
4. 2. 2022 20:07
Re: Ruku na srdce
U EV a nezavislosti na otackach motoru bych s manualni klimou mozna taky nemel problem.
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:14
Re: Ruku na srdce
Lol, to nemyslíš vážně, Kde jinde má automatická klima smysl, když ne v EV?
4. 2. 2022 20:20
Re: Ruku na srdce
U spalovaku kde je vykon klimy zavisly na otackach motoru. ;-)
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:21
Re: Ruku na srdce
Zajímavé, nikdy jsem si nevšiml.
4. 2. 2022 20:24
Re: Ruku na srdce
Vyplyva to i z podstaty pohonu kompresoru... ;-)

Jezdil jsem kdysi nejaky cas s takovym autem. Pri konstantnich otackach nebyl problem.
Avatar - petr petrumr
4. 2. 2022 20:30
Re: Ruku na srdce
u dobrých spalováků je kompresor klimy na elektřinu a nemá s otáčkama motoru nic společnýho.
Myslím, že když se připlatí za tepelný čerpadlo 25tkč, tak klima bude automat, nevím to jistě jenom si to myslím a nikde jsem to nenašel.
6. 2. 2022 21:12
Re: Ruku na srdce
Kompresor klimy na elektriku? U kterého auta?
Avatar - xxc
4. 2. 2022 20:40
Re: Ruku na srdce
ja som tiez kedysi jazdil takym autom a finta je v tom, ze nie klimatizacia je skodliva, ale zle nastavenie je skodlive :-) ale mozno by to bolo pouzitelne, na citigu je automaticka klimatizacia a v zime jazdim vacsinou s manualne vypnutou :-D vsetko je o pouzitelnosti, ci si v Renaulte povedali, ze spravia dobre auto, alebo sa budu snazit zakaznikov nastvat
Avatar - Ronault.
6. 2. 2022 23:43
Re: Ruku na srdce
Renault má jednu z nejlépe odladěných automatických klimatizací v mainstreamu, PSA a H/K hrůza, VAG o něco lepší. V zimě AC na automatické klimatizaci vypíná jen amatér, kompresor vysušuje vzduch, v zimě, v době vlhkosti, naprosto nerozumné AC vypínat
Avatar - Ronault.
6. 2. 2022 20:08
Re: Ruku na srdce
Dávno tomu tak není.
A i to HTP v naší ex Fabii jí vychladilo v horku i na volnoběh a v zimě vytopilo... To se o EV říct nedá.
Fanatismus v přímém přenosu
7. 2. 2022 13:30
Re: Ruku na srdce
Nějaká aktuální zkušenost, že EV netopí nebo nechladí?

EV obvykle v zimě topí mnohem rychleji než spalovák.
I když nepoužiješ temperování předem! :-!

Bajky z nulté generace EV už jsou pryč. ;-)

PS Jsou informace, které jsou pravdivé (vyplatí se jet na dálnici za kamionem) a pak existuje spousta mýtů o topení nebo chlazení...
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:13
Re: Ruku na srdce
Proč kecáš? Zoe stojí 745 tisíc Kč a má 52 kWh.
4. 2. 2022 20:15
Re: Ruku na srdce
Dnes, nedavno stal ale stejne.
https://www.auto.cz/…-nej-date-122048
"V obou výbavách koupíte i variantu (Zoe) Q90 za 847.900 Kč, respektive 907.900 Kč"

O tom byl ten prispevek. Co se misto napadani zeptat, jak to bylo mysleno? :-)
Keep calm ;-)
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:21
Re: Ruku na srdce
Chápeš význam slova "doposud"?
4. 2. 2022 20:22
Re: Ruku na srdce
Hluboce se omlouvam za nepresnost.
Timto opravuji "doposud" na "nedavno".
Dekuji za upozorneni.
Je ti lip?
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:25
Re: Ruku na srdce
Děkuji, nicméně pořád stálo méně.
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:43
Re: Ruku na srdce
Takže parita za rok? Jak myslíš, já ti to rád připomenu. :D
4. 2. 2022 20:58
Re: Ruku na srdce
Chybne zjednodusujes.

Tohle melo podporit muj puvodni prispevek, ze cena EV klesa a nedavno ;-) za obdobnou cenu bylo auto o tridu niz.

Tu paritu nelze takto zjednodusovat, jak to delas.
V nekterych tridach uz je parita dnes.
https://mercedesblog.com/…500-4matic-long/
V nizsich segmentech to bude pozdeji.
4. 2. 2022 20:20
Re: Ruku na srdce
Opravdu není.
Rozdíl v ceně plus minus srovnatelných variant (srovnává se to velmi obtížně) je cca 200 tisíc. Kdyby takový rozdíl byl Clio vs. Mégane, tak by to bylo hodně.
Ale hlavně už roky se mluví o tom, že do 5 let budou mít elektromobily stejnou cenu jako klasická auta. Jenže klasický Mégane stojí i v roce 2022 polovinu toho, co jeho elektrický protějšek.
4. 2. 2022 20:25
Re: Ruku na srdce
Uz nejaky cas se mluvi o roce 2025....
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:26
Re: Ruku na srdce
Tak to má Renault co dělat, aby tu cenu za 3 roky srazil o půl milionu.
Avatar - petr petrumr
4. 2. 2022 20:33
Re: Ruku na srdce
nevím, ale já si myslím, že megan spalovák zdraží než obráceně.
Avatar - Midlosek
4. 2. 2022 20:38
Re: Ruku na srdce
To je bohužel aktuální trend :-(
4. 2. 2022 20:54
Re: Ruku na srdce
Ostatne co dnes zlevnuje?
4. 2. 2022 20:43
Re: Ruku na srdce
Jses si jisty, porovnat tohle (cenove) se spalovacim Meganem?
Jake jsou rozmery?
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:44
Re: Ruku na srdce
S čím to mám srovnávat?
Rozměry máš v článku. 4200 x 1768 x 1505
4. 2. 2022 20:48
Re: Ruku na srdce
Fer by bylo porovnani vnitrnich rozmeru.
Ale asi budou podobne.

Tahle cena je proste vysoka a tezko obhajitelna.
Avatar - Emel
4. 2. 2022 20:57
Re: Ruku na srdce
On s tím Renault pořád čaroval, asi jako Škodovka s tím cígem. V roce 2020:
Ceníková cena R110 v provedení Life je 835 000 Kč, ale akční začíná na 695 000 Kč.
https://www.hybrid.cz/…-zajimava-koupe/

Tady máš auto o třídu větší za cenu o 200t vyšší, s menší baterkou, pokud bys chtěl srovnatelný dojezd tak zaplatíš o 300t víc... no žádnej zázrak.
4. 2. 2022 22:32
Re: Ruku na srdce
Zadnej zazrak to neni.
Souhlas.
Nicmene obrovsky pokrok tam je.
I zaklad je normalne pouzitelne auto.

Narozdil od prvniho Zoe s 22kWh.
Bez rychlonabijeni. :-)
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:36
Re: Ruku na srdce
Není, až bude za ty prachy takovejhle EL Megan, pak to uznám:

http://media.autohled.cz/…ndtour-1080w.jpg

:-!
Avatar - petr petrumr
4. 2. 2022 20:03
pádla
Proč místo pádel nedají na rekuperaci páčku jak to mají autobusy nebo to nezabudují do řadičky. Ve městě kde se rekuperace nejvíce používá je blbé ovládat směrovky a ještě pádla při zatáčení.
Rozbalit vlákno
7
4. 2. 2022 20:11
Re: pádla
Tuhle stiznost slysim poprve.
Vlastni zkusenost?
Avatar - petr petrumr
4. 2. 2022 20:38
Re: pádla
já mám rekuperaci v brzdovým pedále a vlastně páčku pod volantem, tam když snižuji rychlost tempomatem, tak to rekupuruje, to je vlastně náhrada pádla a je to otravný, odvádí to pozornost.
4. 2. 2022 20:50
Re: pádla
Ty rekuperujes - vracis energii do baterie?

Ale padlem tu jen nastavujes intenzitu rekuperace kdyz pustis "plyn".

Neprijde mi, ze to odvadi pozornost.
Zkousel jsem zatim asi jen v Honde CR-V (myslim) a nemel jsem problem.
Nesrovnavej to proboha s nastavenim tempomatu.
Avatar - petr petrumr
4. 2. 2022 21:41
Re: pádla
když máš u elektra nastaven na jednopedál, tak pustíš plyn a rekuperuje to a tím pádlem měníš rekuperaci, já měním rekuperaci brzdovým pedálem-vidíš to na budíku. Když jedu na tempomat a máčkám páčku na - tak vypne motor a začne to rekuperovat a když to pomačkám třeba o třicet km, tak je to i 30kW třeba na 10km. To stejný je když adapt tem vidí auto a musí zastavit - to mám u toyoty Někde v testu to kritizovali, že někdo nemá měněnou rekuperaci a zbytečně to brzdí moc. Zkušenosti s autobusem mám s hydraulickým retardérem, s hybridním jsem nejel, kde to rekuperuje do baterek na střeše a rozjíždí se to podobně jak honda na elektriku.
4. 2. 2022 22:03
Re: pádla
Hele, nic ve zlym, ale myslim, ze porovnavas trochu jabka s hruskama.
Padlama menis INTENZITU rekuperace po ubrani "plynu".
Padla nejsou "retarder". Jako "retarder" - rekuperace funguje ubrani "plynu" (v pripade nastaveni vysoke rekuperace) a nebo taky ne (v pripade ze mas padlem "minus" nastavenou az nulovou rekuperaci a plachtis).

Doporucuju vyzkouset. ;-)
Avatar - petr petrumr
5. 2. 2022 07:02
Re: pádla
vždyt to píši a jaký je rozdíl mezi rekuperací a retardérem v brždění? Hybrid a elektro rekuperuje elektřinu do baterek, retardér to přemění v teplo, ale oboje brzdí, tady já probírám to, že pádlama měnit rekuperaci ve městě není vhodný, někdo nestíhá dávat ani blinkry.
5. 2. 2022 11:12
Re: pádla
Na ty padla kdyz nechces, nemusis ani sahnout.
Nastavis si to nekam doprostred a muzes tak jezdit furt. Nebo treba na nulu a budes furt plachtit. A rekuperovat budes jen brzdovym pedalem.
Na padla sahas, kdyz MAS cas...

Edit: Ted jsem se dozvedel, ze nastaveni padly ma 3 urovne. :D
Myslim, ze bys to mohl i ve meste zvladnout.
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:19
Zklamání
V Renaultu asi neslyšeli, že EV mají zlevňovat, protože tohle je zoufalost. Základní specifikace je nekoupitelná, rozumný střed 1.1 milionu, dojezd průměrný. Do Česka se nemusejí namáhat to vozit.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - xxc
4. 2. 2022 20:37
Re: Zklamání
cena je rovnaka ako id3. lenze na id sa caka nejak 8 mesiacov a viac, tak to by mohla byt "vyhoda"
Avatar - petr petrumr
4. 2. 2022 20:40
Re: Zklamání
na megana máš tažný za 8tkč.
Avatar - Emel
4. 2. 2022 20:47
Re: Zklamání
Je to cca. normálka... ID.3 je na tom podobně - 58kW 150kW... na plecháčích, zase třeba s tepelným čerpadlem... 1.030.
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 20:54
Re: Zklamání
Tak id.3 je taky pěkně drahé. Ale hlavně je na trhu nějakou dobu a VW má supermainstreamové ceny skoro u všeho. Že Renault přijde o pár let později s Mégane za 1.1 mega a žádnou technickou zajímavostí kromě rozměrů baterie, je zklamání.
Avatar - xxc
4. 2. 2022 21:00
Re: Zklamání
Zaujimave ani nemusi byt, skor je otazka, ci to bude fungovat a pekne jazdit, pohdlne bez vrzgania. ID3 jazdne chvalia, tazko sa potom hladaju dovody na kupu Renaultu. Ale ktovie, snad to bude este lepsie, kvalitnejsie za rovnaku cenu :-) Je to drahe, ale ktore porovnatelne auto je lacnejsie?
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 21:23
Re: Zklamání
e-C4, byť bych to teda nechtěl, stojí 814 s 50kWh baterií.
Avatar - xxc
4. 2. 2022 21:47
Re: Zklamání
Nie, to su uz male baterky, to mozem jazdit dalej Citigom za 14 kwh, ako eC4 za 20 kwh, dojdem rovnako :-)
6. 2. 2022 16:09
Re: Zklamání
e-C4 reálný dojezd v zimě (z plny. baterky) 130km! :-O 8-s :D :-[]
https://www.stream.cz/…problem-64303382

40kwh elektromobil je absolutni nesmysl, i 60kwh je zoufalost.
Avatar - xxc
6. 2. 2022 17:19
Re: Zklamání
Ved toto, rovnako ako Citigo, tam tiez tak 130 km s rezervou. 60 kwh uz by sa asi dalo, zalezi, ako sa da dobre manazovat energia.
Avatar - Emel
4. 2. 2022 21:00
Re: Zklamání
On ten Enyaq ale už taky není za mega... prostě ceny rostou. Tohle je drahý, jasně... ale tak normálně drahý, jako všechny EV. Mně se to zvenku docela líbí, ty nízký světla vpředu a tak... a právě, tohle je novinka, třeba nějaký akční ceny časem přijdou.
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2022 21:38
Re: Zklamání
Pořád jsme masírováni klesajícími cenami baterií a blížící se paritou, a Renault předvede tohle? To není ok. Ano, jinak bych to bral stokrát radši než id.3, ale ceny jsem čekal odlišné.

Enyaq mi přijde poněkud specifický, je to SUV soupeřící s Kodiaqem a dle mého názoru se mimořádně povedl, takže je pochopitelné, že ceny nezůstaly ve vodách id.3.
5. 2. 2022 15:11
Re: Zklamání
Cena je znacne ovlivnena letitou inflaci, to co stalo pred 10 lety milion tak dnes jen diky inflaci musi stat 1,3 milionu, a dat v roce kdy je inflace podle narodnich bank okolo 6-7% a v realu tak 15+% je proste nemyslitelne

a parita cen nepujde od domacich automobilek, na to tu mame automobilky mimo Evropu, dost silne ted tlaci v Evrope Hyundai/Kia a casem zacnou tlacit i American a Cinani
Avatar - twistedTSD
5. 2. 2022 15:18
Re: Zklamání
Na co tlačí Hyu? Ioniq je dlouhodobě z jedno z nejméně výhodných EV, Kona/Niro/Soul jak má mít aspoň 60 kWh, taky žádná levnota, Ioniq 5 a EV6 se nevymykají cenové úrovni Enyaqu. Američani nic tlačit nebudou a Číňani, to je spíš takový mýtus. Viz DongFeng.
5. 2. 2022 18:14
Re: Zklamání
Hele, zkus víc číst, co ti lidi píšou. A pak si to nech projít hlavou.
To co píše Ipace dává smysl.
Čína je hlavně BYD nebo třeba Nio. ;-)

A k těm Američanům ti dám malou nápovědu:
https://fdrive.cz/…tvira-brany-7853
''...při využití maximální teoretické kapacity by továrna dokázala chrlit novou karoserii každých 45 sekund. To je 80 za hodinu, 1 920 denně a téměř 700 000 za rok.''
Někdo tomu říká ''tlačit''.
Někdo ne.
Pro mě to je slušný přírůstek k plug-inům v Evropě (2,3 milionu v 2021).
Já bych to klidně za ''tlačení'' označil.
Avatar - twistedTSD
5. 2. 2022 19:26
Re: Zklamání
1) Tesla bude především vyrábět tolik, kolik prodá.
2) TM3 paritu kompaktních EV opravdu nepřiblížila.
5. 2. 2022 19:37
Re: Zklamání
Tvl uz zase.
Precti si komenty i clanky lidi par let zpatky (mozna i svy).
O tom, co se stane s Teslou, az se do EV pusti tradicni automobilky. :D
https://www.auto.cz/…onkurenti-123128
Citace z roku 2018 :D :D :D :
"A na základě zjištěných výsledků tvrdí, že ještě v příštím roce si Tesla uchová pozici nejsilnějšího výrobce elektromobilů, již dva roky nato však bude všechno jinak. V roce 2021 už bude na tom nejlépe koncern Daimler (respektive jeho značka Mercedes-Benz), následovat budou BMW a díla aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Tesla bude najednou až sedmým v pořadí."
Takovej bullshit...

Tesla proste proda kolik vyrobi!
Kdyz bude zajem malej, tak snizi cenu.
To je vyhoda Tesly.
Marze.
Diky inovacim, technologiim, investicim, vertikalni integraci atd. atd.

Uz to tu pisu par let dokola. ;-)

PS Tady je muj koment z toho hloupeho clanku z r. 2018:
"Uhel pohledu
Muzeme diskutovat o tom, kde bude Tesla za dva roky.
Ale zatim je trend prudce vzestupny"
:-!
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:41
Re: Zklamání
Je to drahý, já moc nechápu, jestli to pojede paralelně s Meganem, nebo bude plně nahrazen ? Protože vedle je v nabídce Grandtour TCE160 s EDC v plné palbě za 695 ceníkových.. dojezd omezují jen otevřené benzínky po cestě :D
Avatar - Mokrous
4. 2. 2022 21:50
Re: Zklamání
Taky bych asi zvolil auto za polovic s dojezdem 5x vyšším, dobitím 10x kratším a kufrem 2x vetším.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:54
Re: Zklamání
A krásným vrcholem downsizovaného motorářství, jezdil si někdy s tím 1,33TCE? To je hoooodně dobrý motor, mnohem lepší, než celej Megan :) Sice nemá takovej zvuk jako staré dvoulitry, ale jede ve své kategorii moc dobře.
Avatar - Mokrous
4. 2. 2022 22:03
Re: Zklamání
Nejel, ale neslyšel jsem na něj nic špatného, ba naopak.
Papírově je sice pomalejší, než 1,4 TSI 110kW, ale pocitově je prej mnohem živější, při běžný jízdě.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 22:07
Re: Zklamání
Pocit dělá hodně, ale nesmíš závodit. Jo, to sedí, má totiž krásnou gradaci, to TSI neumí, zkoušel sem hodně TSI od 1.0 po 2.0 a i když fakt jedou, chybí jim gradace, to TCE krásně leze do otáček a příjde ti, že trhá asfalt :D Já mam tyhle motory rád, nejsem závodník, ale baví mne to...stejně jako ta užraná atmosféra :D
Avatar - Mokrous
4. 2. 2022 22:27
Re: Zklamání
To by chtělo zkoušet dýl v provozu, abych na to měl názor.
Mě v běžným provozu gradace nechybí. Stačí mi zátah od 1.500 ot./min. a silnej střed. Moje EVO nevadne do 4.300 ot./min. a ani to nevyužiju.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 22:41
Re: Zklamání
Tady se diskusně nenosí uznávat diesel :D Já ten svuj mam taky rád, třeba jsem si vzpoměl na toho ma**a XXCho, když jsem minulý týden vyrazil na cca 50km trasu na hranici rezervy a domu jsem se vrátil se stejným dojezdem, protože jsem upravil styl jízdy :D Diesel má své výhody, zátah, krouťák, spotřeba na dlouhé trase.... sakra, já jdu snad z garáže vyndat diesel a trávit lidi po městě :D
Avatar - xxc
4. 2. 2022 22:45
Re: Zklamání
Nie sme v F1, aby sme upravovali styl jazdy podla dojazdu a nadrze. Cerpacie stanice su vsade, netreba riesit. Za minutu natankovane na tisice kilometrov.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 22:49
Re: Zklamání
Já to tak taky mám, ale to ty si tu nedávno psal, jak si za pul slovenska zapoměl natankovat :D
Avatar - xxc
5. 2. 2022 17:43
Re: Zklamání
Gradacia? Ja som s tym chvilu jazdil a ploche, ziadna gradacia, tahalo to rovnako na vsetkych otackach. Ale to mohla byt ta slabsia verzia.
Avatar - petr petrumr
4. 2. 2022 21:51
Re: Zklamání
V Norsku budou benzínky zavírat a tam nikoho nenapadne, aby koupil spalovák, jenom asi v EU mají drahé EV.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:53
Re: Zklamání
Naštěstí nežiju v Norsku ;) Už sis dohledal tu cenu jízdného pro děti? :D
Avatar - petr petrumr
5. 2. 2022 07:19
Re: Zklamání
znám to, byl jsem tam proto na motorce. Ale jestli myslíš jízdné u nás, tak děti platí nástup 4kč+za km 0,60kč, když přestupují a mají ZETKU, tak nástupní už neplatí.V jiném kraji to nevím.
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 15:19
Re: Zklamání
Smutná budoucnost nás čeká. Doteď se k nám tahaly naftové ojetiny ze západu. Jenže dnes skvelé diesely na západě prodávat nejde. Takže jestli se k nám začne za pět let tahat tenhle elektrošrot, tak upřímně nebude čím jezdit. Protože tohle už jako nové nikam nedojede. Až se dojezd sníží o dalších 10, 15, 20%, tak mobilita česka bude odpovídat 15-tému století, kdy jezdili koněsspřežky...
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 15:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 15:30
Re: Zklamání
Podle mě už ts cena EV začíná být víc výdrb výrobců než cokoliv jiného.

Dacia Spring se prodává v Číně za třetinu toho co tady. Úplně stejné auto, jen jiné logo... I kdy vezmu clo, tak cena v EU je úplně mimo.

Prostě si hasí žáhu na totálně rozloženém trhu díky politice EU.
Avatar - Mokrous
4. 2. 2022 21:10
Dobrý den!
Mohl bych dostat rovnou 3?

Tohle je vůz, pro kterém jsem toužil roky. Dojezd 100-150 km podle varianty za 1,2 mega a k tomu kufr na 2 tašky z Lidlu.

A navíc to umí kouzla s hmotností, alespoň podle profíků z redakce:

"Provozní hmotnost 1.711 kg + maximální zatížení 522 kg nám dává 3.058 kg celkové povolené hmotnosti. Hmmmmmmmmmm.
Rozbalit vlákno
54
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:39
Re: Dobrý den!
Hned se mi ten náš dvojkovej Megan jeví jako skvělejší auto i přes tu spotřebu 10-15 na sto :D
Avatar - Mokrous
4. 2. 2022 21:49
Re: Dobrý den!
15 na 100? Co tam máš za motor? Tam se dávala V6? :D
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 21:51
Re: Dobrý den!
2.0 16v s HDM :D Když mu dáš napít, tak jede... a pije :D 9-10 je takovej lehkonohej pruměr příměstskej... jinak umí i na dálku třeba 8,5, ale to musíš okresky
Avatar - Mokrous
4. 2. 2022 21:59
Re: Dobrý den!
To by mě asi nebavilo...
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 22:03
Re: Dobrý den!
Přečti si recenzi na MACZ, proč jsem to koupil, je to druhé auto v rodině, na krátké trasy, do práce a pro mou drahou polovičku, byl za ty prachy v unikátním stavu zachovalé. Za ten rok a něco, co to máme jsem si na to strašně zvykl a jezdí se mi s tím dobře :D Neboj, já mam doma taky jako ty ještě turbodiesel 4x4 s dvouspojkou :-[] Ale tohle je na ty kolony příjemější :D Až na spotřebu...
Avatar - Mokrous
4. 2. 2022 22:22
Re: Dobrý den!
Tak jestli to je nepřímovstřik a bylo to za super cenu v super stavu, tak se to asi dá pochopit na poskakování po městě.
Jinak já v kolonách nejezdím skoro nikdy a po vyzkoušení HDM v 508 a DSG DQ381, mi víc vyhovuje DSG. I v těch kolonách.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 22:32
Re: Dobrý den!
Jezdil jsem DSG, HDM v 508 ( s 2.0 HDI 133kw) a i jiné dvouspojky a to HDM mi sedělo mnohem více (nejvíce to v A6 či Pájovo 540i), než DSG. Nicméně, tady je 4st HDM, staré, v US stylu, co tlačí auto vpřed. Je to archaický automat a na tohle je dokonalý... v jiných situací samozřejmě pomalý, ale má sekvenci :D Já to vzal proto, že ten automat ( to byla podmínka) je levně opravitelný, motor má nepřímý vstřik a karoserie nerezne.... ve výsledku je to hodně příjemné auto ( jezdil sem Megany všech generací a tohle je možná i lepší, než ten novej v určitých věcech) a ten motor je klenot na dnešní poměry, točí necelých 7 tisíc ot, má pěknej zvuk a jeho základ sloužil v monopostech F1 (nebo taky ve většíně RS verzí, bez turba, i s turbem), takže já mu tu spotřebu odpustim :D
4. 2. 2022 22:37
Re: Dobrý den!
DSG je tragicky pri rozjezdu (obecne) napr do kopce pri spatne adhezi.
Je tak necitlivy, ze jsem kvuli nemu jednou odrel v garazich cely bok auta. 8-s

HDM je jina liga. Muj nejoblibenejsi byl v MB E-class W210 a W211. :yes:

PS Samozrejme Toyota/Honda hybrid a EV, to neni jina liga, to je uplne jinej sport...
Avatar - xxc
4. 2. 2022 22:43
Re: Dobrý den!
Treba sa pohynat rychlejsie a potom to ide ako cvt, drzi motor v otackach a len meni stupne :-) Ja mam radsej dvojspojku, ako hdm, aj ked som ju uz raz menil, ale jazdny prejav je lepsi.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 22:47
Re: Dobrý den!
Hele, na ty Toyoty mam od středy trochu pifku :D

Pája mi pujčil po Praze jeho 5er (úžasný auto - nevymění někdo za mojí ledvinu ? :D ) a jel v Highlanderu od Mikesuse. Křižovatka, čekal na konec oranžové a i těch asi 250kw mi nestačilo projet... pak se tu Hamunové a ostatní vytauhují, jak jim to jede na semaforech :D :D , jenže tohle je realita :D
4. 2. 2022 23:03
Re: Dobrý den!
Uplne jsem te nepochopil.
"Nestacilo projet"?
Bylo to tak, ze 5er byl rychlejsi nez Highlander?
To by pro me nebylo zrovna prekvapeni. :-)
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 23:11
Re: Dobrý den!
Ne, čekali (hybridisti, aby bylo jasno), až přijde konec oranžové a pak projeli :D Já neměl šanci :D 5er je nejlepší sedan současnosti, ten podvozek a řízení a do toho, jak se to auto chová na Hlávkově mostě na dlažbě na R19...chápu, že si to polovina diskutéru zde aktuálně pořídila. Já se omlouvám, že to tady ventiluju, ale málokdy se projedu autem, které bych fakt chtěl :D A tohle je druhé, co jsem za asi posledních 5 let fakt chtěl... první bylo Lamalovo Clio a teď tohle :)
4. 2. 2022 23:19
Re: Dobrý den!
Tvl co to je "projet"?
Co projet? Kam? Skrz co? Kolem ceho?
Asi jsem natvrdlej, ale tu tvou historku vubec nechapu. :D

Nebo by stacilo napsat, ze BMW bylo rychlejsi?
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 23:24
Re: Dobrý den!
Semafor :D Asi jsi natvrdlej a pokazil si vtip :D

Ja byl druhej, HL čekal na konec oranžový a já byl za ním a už bych to nestihl :D BMW zustalo stát...ale fungujou mu směrovky ! to taky neni jen tak
4. 2. 2022 23:27
Re: Dobrý den!
Aha, vy jste jeli za sebou. :D
Ja si predstavoval zavod vedle sebe.
Jeste ze jsi nedopadnul takto:
https://youtu.be/Y-hAJscWjsU
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 23:29
Re: Dobrý den!
v centru Prahy ? :D To dělá jen Hamuna :D
4. 2. 2022 23:30
Re: Dobrý den!
Na zavode 0-50 nevidim nic spatnyho :-)
Dokonce je to legalni...
A maji sanci i dalnicni outsideri (H)EV...
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 23:31
Re: Dobrý den!
K tomu jsme se nedostali, protože mi ujeli a ja je "honil" ze Strahova až do Karlína :D
4. 2. 2022 23:34
Re: Dobrý den!
U takovejch aut (I6..) je aspon pochopitelny, ze se lidi boji, ze o tohle prijdou, resp. ze provoz bude drazsi.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 23:36
Re: Dobrý den!
To je strop spalováků, tam je to bez debat...ale i my, plebs, máme rádi naše čtyřválce :D Dneska za 15 na sto, ale zážitek lepší, než v pračce :D :D
4. 2. 2022 23:40
Re: Dobrý den!
Ale pracka by te pojezdila. :-)

Ctyrvalec bych si mechal libit Type-R.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 23:43
Re: Dobrý den!
Tomu bych se nebránil, ale já radši ty dvoulitr od Renalutu, přijď si to zkusit :)
4. 2. 2022 23:45
Re: Dobrý den!
Kampak? Nemyslis ten tvuj automat?
:-)

Btw. Kluky jsem asi videl v televizi.
https://www.ceskatelevize.cz/…221544160040009/
Cas 51:40?
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 23:50
Re: Dobrý den!
O automat nejde, neznamená, že se to nedalo koupit jinak :D
4. 2. 2022 23:54
Re: Dobrý den!
Jasny.

Ale zas charakterni motor v automatu...
Ten automat bych bral spis jako prinos komfortu.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2022 23:57
Re: Dobrý den!
Nejde vubec o mé auto, jen o to, že benzinovej (ale i naftovej motor) má své kouzlo v té mechanické části :D Prostě někomui se to líbí ¨:D
5. 2. 2022 00:01
Re: Dobrý den!
No ten stupnujici se benzin jeste chapu.

Ale diesel ma snad jen ten tah vocpoda.
Ok, kdyz to ma jiny pocet valcu nez ctyri, tak to muze mit i zvuk. :-)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2022 00:01
Re: Dobrý den!
Když jen 4, tak to má tah "vodspodu" a spotřebu na dalnici :D
5. 2. 2022 00:03
Re: Dobrý den!
No jo, ale spotrebu neradim mezi zvlast silny emoce. :-)
I kdyz u EV ji taky (na dalnici zrovna moc ne) ocenuju...
A EV ma tah jeste niz.
To neni z prizemi, ale ze sklepa.
Vlastne doslova, EV tahne i v zapornych otackach. :D
Kdyz zaradis R.
Avatar - xxc
5. 2. 2022 06:44
Re: Re: Dobrý den!
Aj spaľovací motor má svoje čaro, ale tak prejsť sa raz za mesiac kvôli zážitku, na bežné používanie to už nie je. Alebo vyslovene na dlhé diaľničné trasy, tam je to bez výhrad.
5. 2. 2022 08:08
Re: Dobrý den!
Mechanické hodinky jsou taky krásné, ale jak velké zastoupení mají na celkovém trhu?:)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2022 09:18
Re: Dobrý den!
Ja mechanicke hodinky nosim a mam je rad, je to i hezky doplnek, stridam je s temi chytrymi … tam totiz baterka jentak nedojde ;)
5. 2. 2022 10:39
Re: Dobrý den!
Jakou část trhu hodinek představují mechanické hodinky?
Avatar - Ozzman
5. 2. 2022 13:06
Re: Dobrý den!
Dle vyloh v obchodech docela podstatnou.V kazdem nakupaku jich je …
5. 2. 2022 22:24
Re: Dobrý den!
Opravdu jde o mechanické?
Jeden příklad - Seiko: "Vyjádříme-li stav procentuálně, mluví prodejní čísla jasně ve prospěch bateriových hodinek – 93 % quartz vs. 7 % mechanika."
A to je jen o hodinkách bez započtení "smartwatch".
Avatar - xxc
5. 2. 2022 06:40
Re: Re: Dobrý den!
S týmto mám problém pri BMW aj ja, môžu napísať hocikoľko kW v motore, keď sa to nevie pohnúť :-)
Avatar - Mokrous
4. 2. 2022 22:57
Re: Dobrý den!
Nevím jak dřív. Do 2020 jsem jezdil manuály.
Ale s posledním HDM Aisinem v 508 jsem měl při parkování problém a s novým DSG nemám ani v kopci žádný problém. Plazí se pomaloučku na dvojku úplně v klidu a s citem.
5. 2. 2022 18:39
Re: Dobrý den!
Jazdil som s kadečím vrátane DSG, ale problémy zásadné problémy som si nevšimol. Ten bok auta nehádž na dsg, kľudne napíš že si drevený ako sane ;-)
5. 2. 2022 03:01
Re: Dobrý den!
Tak ono aj zalezi kolko km rocne to najazdi. Ked je to 5.000 asi je to jedno, keby to bolo 20k tam uz by mi ta spotreba vadila. Btw mne uz asi rok zere 9l 1,4 rka atmosfera v p207 (kedysi 7,4) a ani zaboha neviem prist na to preco. Emisie jako detatko. Ale vzhladom na najazd do 5k rocne to az tak neriesim
Avatar - Mokrous
5. 2. 2022 09:20
Re: Dobrý den!
Tak ve městě mi žere 9 litrů i diesel, kterej na dálku umí jet za půlku.
5. 2. 2022 21:49
Re: Dobrý den!
Ale to musie mat nejaky vykonny 6 valec. Mne 1.6 diesel v meste berie 5.5 a dialnicu okolo 6. Tato 1.4 brala 8 rokov 7,6 len v poslednej dobe sa nejak rozozrala. Ale je pravda, ze som sofersky nejak zmervoznel…
Avatar - Mokrous
5. 2. 2022 22:43
Re: Dobrý den!
Ne, mám 2.0 TDI EVO.
Záleží čemu říkáš město.
Jestli myslíš jízdu s teplým motorem někde po okruhu, tak to taky zvládnu za 6, ale přískoky se studeným dieselem po městě znamenají klidně i 10 na 100.
6. 2. 2022 21:00
Re: Dobrý den!
Mesto hovorim; rano studeny start 7km do prace = 1/3 poskakovanie, 2/3 mestsky okruh. Po obede to same. Ked to bolo nove, vedelo to takuto prevadzku davat za 4,9, ale od kedy som eko micheliny vymenil za zimne dunlopy a letne nokiany sla spotreba o pol litra nahor. Evo uz je ta kategoria motorov ktorej ked slapnes tak idu jak z praku ale si aj cucnu. Ja sa nad 7,6 dostat normalne neviem. 8,4 som mal do chorvatska 160+ a 2 surfy na streche.
Avatar - Mokrous
6. 2. 2022 21:42
Re: Dobrý den!
Na 7 km nejsem schopný se dostat na 5/100 ani náhodou. To možná v létě s novým olejem a jen na nějakém "rovném" klidném okruhu. U nás v okresním městě to je samá křižovatka a kruháč a brzda plyn a to prostě nejde. Většinou to končí mezi 8 a 12/100 na krátké trase, pokud ji mimořádně musím absolvovat.
Neodkážu jet za 5 ani mimo město na tak krátké trase. Trvá to cca 10 km, než se to ohřeje a pak to začne prudce padat. Na 20 km už se dá jet za 5/100.
Ale diesel nepatří do města a já tyhle trasy nejezdím. Resp. těch 20 km je minimum, co s tím jedu a to většinou hned, nebo po chvíli pokračuju dál. Když jedu 100, 200, 300... km, tak potom dokážu jet za 4,5-5 v klidu mimo dálnice. Ale je to 200+ koní, 1,7 tuny, automat, výška přes 1,5m kombi, takže za mě super. V mixu včetně dálnic jezdím v zimě za 5,5-6/100 a to se svezu a předjíždím a s limity si hlavu moc nelámu a jezdím sportovní pneu. Čistě na dálnici to vezme okolo 6, pokud dodržuju do 140 km/h tacho. Když za to vezmu, tak 8 a víc. Ale to v reálu nejde udržet, takže to zase spadne. Ale tohle přece musí platit pro každý auto a motor. Stejně jako rychlost, tak i profil trasy ovlivní spotřebu. Někdy spěchám do kopce a jedu tam za 6,8 a zpět jedu domů v klidu a jedu za 4,3. Mě tyhle úsekový spotřeby nějak netrápí. Zajímá mě průměr na štrece tam a zpět při návratu na místo startu. A hlavně to, že nemusím 1.200 km k pumpě.
110kW EVO umí až o litr méně.
Co máš za auto?
8. 2. 2022 23:45
Re: Dobrý den!
P308 ehdi, tiez kombi. 1.6 84 kw. Ono oproti tvojmu to velmi nejde, ale je to do nejakych 120 km/h sakra usporne a to vratane studeneho startu a mestkrj prevadzky. Za nova sa s tym dalo mimo mesta jazdit do 4 l (teraz skor tak 4,5). Ale ma to velky odpor s 1600kg, takze neplynula jazda resp. dialnica uz vezme 5,5-6. Tiez s tym moc mesto nejazdim. Vlastne je to prevadzkovane na trase Bratislava-Vieden-Brno. A tam to zere od 5 (pri 120) do 6,5 pri 140. Viac s tym nejazdim, uz je pocut motor. Inak pri takejto prevadzke dpf vypaluje kazdych cca 1000 km. Optikou poskytovaneho vykonu je vlastne tvoja spotreba luxusna.
Avatar - Mokrous
9. 2. 2022 08:34
Re: Dobrý den!
Myslím, že u nových motorů je snaha je co nejdřív ohřát kvůli emisím a tak to paradoxně prvních 10 km žere jako prokopnutý a má to nejspíš spoustu emisí.

Předevčírem jsem auto po týdnu při nula stupních šel projet a trochu dobít baterii.. Jedno kolečko cca 10 km bylo za 8,7/100 (vybitá baterie, všechno studený, výhřev sedaček, volantu atd. a druhý kolečko za 4,3/100, to už bylo všechno teplý a vypnutý, jen muzika a světla byly v akci.

Včera jsem jel 320 km z čehož bylo 120 km státovka a 200 km dálnice. Bylo mi blbě, tak jsem jel na autopilota 100 km/h, občas jsem předjel a vzal za to, hlavně v kopcích. Na dálnici 140 km/h tempomat a to samé. Tam trochu z kopce a spotřeba 5,3 a zpět do kopce a 5,7. Tzn. celkový průměr 5,5/100. A to jsem ještě asi 20 minut stál na místě v autě a motor běžel, abych si mohl topit.
Za mě je ta spotřeba prostě OK, navíc zimní nafta, zimní upuštěné gumy, hustší vzduch = větší odpor... V létě až vyměním olej to určitě padne pod 5.
Mě to točí při 140 km/h rovný 2.000 ot./min. a o motoru moc nevím.
12. 2. 2022 08:01
Re: Dobrý den!
K tomu zohrievaniu. Tato 1.6 v mojom aute je hlinikova. Okrem vyhody nizkej hmotnosti (motor je rovnako tazky ako 1.6 thp) je vyhoda, ze sa to zohreje po 4 km, aj menej. Mozno preto to zere tak malo.
Avatar - Mokrous
12. 2. 2022 10:17
Re: Dobrý den!
TDI EVO je v silnější verzi 147kW také hliníkové. Ale stejně to v zimě trvá tak 10 km, než můžu přidat plyn. Čekám až má olej cca 70°C. Prostě bych tento motor nedoporučil nikomu do města. A na cesty po okreskách 20-50 km by byl vhodnější 2.0 TSI. Naopak na dálky a dálnice je naprosto parádní.
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 15:13
Re: Dobrý den!
Hmm to teda celkem žere. Já jedu s dvoulitrem až o dva litry míň teda. Ale v manuálu.
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2022 21:02
Re: Dobrý den!
A pochval sa kolko to vezme ked tomu osolis na dialnici ;).
4. 2. 2022 23:02
Re: Dobrý den!
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - hugino
5. 2. 2022 04:41
Prečo nie s 1.33 tce?
Vyzerá dobre či exterier tak aj interiér ale prečo ho neponúkajú aj s kvalitným 1.33 tce keď ho majú k dispozícii je nepochopitelne. Renault už opustil segment D /Talisman/ a teraz to vyzerá že s Meganom E-tech zarežú aj C segment .Škoda.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - xxc
5. 2. 2022 06:38
Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Veď megane s tce ponúkajú, dokonca aj s dieselom.
Avatar - hugino
5. 2. 2022 07:10
Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Ale ja píšem o tomto novom modely ktorý vyzerá moderne.Ten starý je už za zenitom.
Avatar - xxc
5. 2. 2022 09:14
Re: Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Tak do moderného by asi ťažko pasovali motory za zenitom.
Avatar - hugino
5. 2. 2022 11:34
Re: Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Tak tento motor 1.33 tce je vo svojej kubatúre špička však ho robili s Nissanom a Mercedesom.Keď ho mohli dať do nového Qashqaia a asi ho nasadia aj do nového Renault Atlas prečo by ho nemohli dať do Megana.Viac krát sa stalo že prišiel nový model ale pohonné ustrojenstvo ostalo z predošlej generácie napr. G VII/G VIII s 1.5 tsi.Ak Megane nechajú len ako čisté EV tak definitívne skončí pri týchto cenách.
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 15:26
Re: Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Nesmysl. 1.33 TCe robil Renault!!! Ostatní ho jen převzali. Renault totiž uměl jedny z nejlepších spalovacích motorů.
Avatar - hugino
5. 2. 2022 18:56
Re: Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Renault robil 1.2 tce a ten bol problémový.Potom ho nahradili týmto 1.33 tce ktorý vyvíjala aliancia Renault/Nissan spolu s Mercedesom a preto ho všetky tri automobilky stále používajú.
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 19:20
Re: Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Ne. Problemova byla pouze jedna generace 1.2 TCe.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2022 19:23
Re: Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Ta novejsi . Malokdo vi, ze prvni TCe 1.2 je spolehlivy motor, ktery je jeste bez primeho vstrikovani, je to oturbena atmosfera 1.2 co se davala do Clii a Thalii
Avatar - xxc
5. 2. 2022 20:00
Re: Re: Prečo nie s 1.33 tce?
1.3 z tej starej 1.2 vychadza a problemy su podobne, aj ked asi mensie. Ale to maju viacere motory. Problemy este len pribudnu, ako auta zostarnu a budu ich rozoberat ako jazdene auta :-)
Avatar - Ronault.
6. 2. 2022 20:17
Re: Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Ne, ta oturbená atmosféra byla původem od Nissanu, ne ten 1.2 co byl v Cliu nebo Thálii
5. 2. 2022 09:17
Re: Prečo nie s 1.33 tce?
Neblázni, ještě by se to s tím benzinem mohlo i prodávat a klimatické cíle by byli ty tam :-[]
Renault přece nepotřebuje prodávat a navíc u toho i vydělávat…
5. 2. 2022 09:08
Maximální povolená celková hmotnost
u slabsi verze 1612+508 = 2120
u silnejsi verze 1711+522 = 2233
at pocitam jak pocitam, do uvadenych 2545 u slabsi verze, resp. 3058 u silnejsi dost chybi

nejspis jde o celkovou hmotnost za pohybu, protoze jak vsichni vime, podle teorie relativity hmotnost roste s rychlosti, kdy pri rychlosti blizici se rychlosti svetla se hmotnost blizi nekonecnu.
u toho vykonnejsiho auta tu hmotnost odhaduju pri rychlosti 200tis km/s :-O
kam se hrabe posser se svoji bugatkou
Rozbalit vlákno
16
Avatar - xxc
5. 2. 2022 09:18
Re: Maximální povolená celková hmotnost
Nie je to celková prípustná hmotnosť jazdnej súpravy, aj s prívesom 750 kg u silnejšieho?
5. 2. 2022 09:19
Re: Maximální povolená celková hmotnost
to by to tam bylo napsany
5. 2. 2022 09:58
Re: Maximální povolená celková hmotnost
Přívěs? Haha vážně? To se ještě smí? Vždyť v rámci vyššího dobra by to mohlo mít vyšší spotřebu energie a pak by ta skvělá 40kWh baterie nemusela vydržet ani na 100km :-[]
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 10:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2022 12:02
Re: Maximální povolená celková hmotnost
Prosim tě, nech si ty bláboly o přežití. Než dojde ropa, bude elektrika tak drahá, že těma elelktrošuplíkama nebude nikdo jezdit…
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 12:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2022 15:01
Re: Maximální povolená celková hmotnost
na vyrobu litru benzinu spotrebujes 1.6kWh elektriky
tedy benzinovy auto velikosti megana spotrebuje 7 litru benzinu + 11kWh elektriky na 100 km
elektricky auto velikosti megana spotrebuje cca 15kWh elektriky na 100 km
to mi neprijde zas o tolik vic, nez kolik elektriky je potreba jen k samotny vyrobe benzinu
5. 2. 2022 16:14
Re: Maximální povolená celková hmotnost
15 kWh alebo 11 kWh + spaliny zo 7 litrov benzínu. Takže čo je lepšie?
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 15:10
Re: Maximální povolená celková hmotnost
12:02 přesně :yes: :yes: :yes:
5. 2. 2022 16:16
Re: Maximální povolená celková hmotnost
A čo majú EV spoločné so zásobami ropy? Ropa má množstvo podstatne užitočnejších využití. Prehnať ju výfukmi je ten najdementnejší spôsob jej využitia.
Si zaujatý voči EV a píšeš rovnaké hlúposti ako Hammuna, len v opačnom zmysle.
5. 2. 2022 17:48
Re: Maximální povolená celková hmotnost
Jaký hlouposti, povídej. Zaujatý nejsem, jen mi aktuálně elektroauta nedávají smysl. Není to pro auto se spalovacím motorem ekvivalent. Zatím se této technologii musí přizpůsobit uživatel a to je špatně ;-)
6. 2. 2022 00:22
Re: Maximální povolená celková hmotnost
Ekvivalent k spaľováku nie je. Užívateľ sa musí prispôsobovať a užívateľ sa prispôsobí. Neustály nárek, ako sú tie EV na prd, prezývanť ich elektrošuplíkmi a vehiklami a neviem ešte ako, to už je trochu pod úroveň, nemyslíš? EV sú tu a keď budeš chcieť jazdiť, budeš musieť jazdiť aj na elektrinu. Už by sme si konečne mali uvedomiť, že naša vôľa a naše názory sú podružné - pravidlá určuje niekto iný. Tak si z toho bordelu treba vybrať to najlepšie - lebo ti ostane len balast. Už som to tu niekde písal - obvykle najdlhšie a najlepšie pržije ten, čo sa prispôsobí. Neprispôsobiví majú smolu. Skoč na vlnu a surfuj. Postav sa jej, a zabije ťa. Keby sme mali moc niečo zmeniť, ale nemáme. Chceli sme do EÚ, tlieskali kapitalizmu, demokracii a globalizácii - tak sme to všetko dostali. Už je neskoro pýtať sa na cenu a mnohí ju nevidia doteraz, aj keď priam bije do očí.
6. 2. 2022 10:20
Re: Maximální povolená celková hmotnost
To zní jako rezignace. Nevidím důvod se přízpůsobovat nedokonalé technologii. Až bude srovnatelná s konvenčním pohonem, pak možná, s aktuálním stavem říkám ne. ;-)
6. 2. 2022 10:52
Re: Maximální povolená celková hmotnost
Nemusíš sa prispôsobiť. Ja Ti len píšem, že na vlastnú škodu. Určitá rezignácia z mojej strany to je - pretože čokoľvek sa proti tomu budeš snažiť robiť, nič nezmeníš. Čo nedokážem zmeniť, tomu sa prispôsobím. Tak ako vo všetkých ostatných oblastiach života, kde robíš kompromisy často bez toho, aby si to nejako zvlášť riešil.
6. 2. 2022 13:35
Re: Maximální povolená celková hmotnost
No je to tvůj přístup, v pohodě. Dokážu si představit, koupit si full hybrid, třeba od Toyoty, ale nic nabíjecího mě vážně neláká. Nejde o peníze, ale o tu prudu, že musím pořád plánovat, kdy a kde nabít a že mi to nevystačí, když se zrovna rozhodnu jet někam dál. Nebo to jednoduše zapomenu dát nabít (stane se), a jsem v pytli. To se mi s benzínem, ani s CNG prostě nestane - vezmu prostě po cestě a jedu dál :yes:
Avatar - xxc
6. 2. 2022 17:16
Re: Maximální povolená celková hmotnost
Ale stane, zase mam 2 palicky v nadrzi a uz mam naplanovane, kde asi budem tankovat. Aj nabijanie sa moze zabudnut, potom treba ist skor a niekde po ceste dobijat. Skor mam pocit, ze elektromobily nie su vhodne pre hlupakov. Clovek moze mat nejake nadanie, byt inteligentny v inom, ale na tieto veci moze byt hlupak. Aj zena ma niekedy 9% baterky v mobile, neviem kde s tym chce ist, ale bal by som sa jej dat nejaky jednoduchy elektromobil na pouzivanie. Na druhej strane, v zivote netankovala, len mi hlasi, ze ma malo nafty, ze je v cervenom :-) Tento Megane by mozno skor mohla pouzivat, tam sa da nastavit maximalne dobitie baterie na 80% a pichnut konektor vie, aj vytiahnut a nestarat sa.
Avatar - Atomas
5. 2. 2022 10:44
Už jsem pochopil...
Máme automobilky za blázny, ale oni taktizují s dlouhodobými cíly... Prostě zjistili, že se stávající garniturou se nedá rozumně domluvit. Odepíší tedy jednu dekádu, nebo generaci vozidel tak, aby dokázali, že je elektro slepá větev. Čím rychleji se tato větev odřeže, tím rychleji bude nahrazena novým trendem, pouze to chce čas... jinak si nedokážu racionálně vysvětlit vznik těchto neaut... :-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Amaterasu
5. 2. 2022 10:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2022 18:29
Re: Už jsem pochopil...
:D :D :D
''Máme automobilky za blázny''
Pro hlupáka každý hloupý...
https://youtu.be/p-u_hRzQmCw?t=64
Avatar - WinDiesel
5. 2. 2022 12:13
Re: Už jsem pochopil...
Zajímavý názor, aneb BLÁZNŮM SE NEMÁ ODPOROVAT. :-[] :-[] :-[]
5. 2. 2022 16:11
Re: Už jsem pochopil...
Hlavne je to absolútna volovina. Kde chýba rozum, stačí hocijaký hlúpy výmysel...? :-[]
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 15:09
Nenabízí pro normálního člověka vůbec NIC
Pro normálního člověka nenabízí vůbec, ale vůbec NIC. A ro je ten průšvih.
Rozbalit vlákno
1
5. 2. 2022 16:10
Re: Nenabízí pro normálního člověka vůbec NIC
Tak ro fakt je. :-[]
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 15:23
Mám řešení
Mám řešení, jen to chce dopilovat...

Koupit 2x Mégane plus podvál. Druhý táhnout za sebou na podválu. Za Jihlavou u Humpolce přehodit, ten vybitý hodit na podvál a zapřáhnout nabitý :D :D

Jen to má problém, že to 2t neutáhme.... Tak třeba v příští generaci... :D :D
Rozbalit vlákno
17
5. 2. 2022 16:09
Re: Mám řešení
Tvoja úroveň myslenia je obdivuhodná. Takýto premakaný plán s tou jedinou zdravou mozgovou bunkou, to je na gratuláciu, chlape.
Avatar - Atomas
5. 2. 2022 16:20
Re: Mám řešení
Obávám se, že progresivní elektromyšlení způsobuje ztrátu pro humor a ironii... Patrně nás čeká doba elektrická a neskutečně suchá... I když je fakt, že mne by s takovým autem asi taky nebylo moc do smíchu :-)
6. 2. 2022 00:25
Re: Mám řešení
Tak toho humoru tu fakt veľa nevidno... Aspoň pokiaľ dovidím, tak drvivá väčšina príspevkov petrolheadov je myslená vážne.
Máš pravdu, čaká nás doba alektrická, a možno aj suchá a bez smiechu. Akurát si myslím, že tie EV nás budú štvať ešte zo všetkého najmenej.
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2022 19:23
Re: Mám řešení
Díky. Jsem rád že taková mega kapacita jako ty mě obdivuje :yes:
6. 2. 2022 00:32
Re: Mám řešení
On je ten tvoj humor už trošku kŕčovitý. Jak sa na obzore zjaví elektromobil, si evidentne vyvedený z miery. Zvykaj si, lepšie nebude. A čím viac budeš protestovať, tým viac budeš rozladený a nespokojný. Ale nič sa nezmení, aj keď sa budeš stresovať sebeviac. Proti vetru sa bez újmy čúrať nedá. Takže je lepšie obrátiť sa a vietor chytať chrbtom. Lepšie sa rozmýšľa, keď ti neudiera do tváre a nefúka ti do očí prach. A potom, keď si to rozmyslíš, môžeš ísť aj proti nemu. Ale priamo to ide ťažko. Nápoveda: vieš ako kedysi plachetnice plávali po mori, aj keď vietor fúkal opačne, ako potrebovali? ;-) (Rozumieme sa?)
Ale už je pozdný večer, resp. hlboká noc. Neskoro na také filozofické myšlienky.
Avatar - rohYpnol
6. 2. 2022 08:46
Re: Mám řešení
Ano vím jak to myslíš.

Nicméně nečekej ode mě, že podlehnu zelené ideologické lži. Vždy budu psát věci tak jak jsou ať se to komu líbí blbost ne.

O tom, jak dalece to znamennejakou moji vnitřní newpokojenost, to je už moje osobní záležitost. Taky vím, že nic nezměním. Ale moje svědomí je čisté. Podívej se do historie, k čemu vedla laxnost k pravdě a přehlížení reality. Nápověda. 1939. :-!
6. 2. 2022 09:54
Re: Mám řešení
Chceš tím snad říct, že se tím co tu píšeš cítíš stejně jako bojovnící proti fašismu?...... :-[]
6. 2. 2022 10:38
Re: Mám řešení
Tihle primitove si mysli, ze bojujou za neco uslechtilyho. :no:

https://www.cistoustopou.cz/…ut-zabijeji-1016

Realita je presne opacna.
"Vlivem znečištěného ovzduší zemře v ČR 10x více lidí než při dopravních nehodách. Tedy více jak 7000 lidí ročně. Na Prahu pak připadá 561 zemřelých."
6. 2. 2022 10:49
Re: Mám řešení
Off topic: Done ty jsi taky nějak zradikalizoval.)
Neber to jako výtku, ale můj názor. Dřív jsi psal hlavně data bez nutnosti označovat "protivníky" hanlivě.

Stále jde přece o diskuze.
6. 2. 2022 11:29
Re: Mám řešení
"Podívej se do historie, k čemu vedla laxnost k pravdě a přehlížení reality. Nápověda. 1939."
Myslim, ze se tu radikalizuje nekdo jiny. A tva reakce na to byla spravna.
To prirovnavani ke genocide, fasismu nebo komunismu je na me moc.
Takze mas pravdu osobni utoky nejsou v poradku. :yes:
Omlouvam se timto rohYpnolovi za vyraz primitiv.
Od nej bych ocekaval to same, ve vztahu pouzivani roku 1939 v diskuzi o autech.

Tak radeji zpet do vecne roviny.
Pro ty "bojovniky" tu mam odkaz primo z automobilky. Takze vlastne vubec nechapu za co bojuji resp. proti cemu.
Proti Skoda-Auto?
Smutne.
https://www.skoda-storyboard.com/…-elektromobilite
Avatar - Atomas
6. 2. 2022 12:45
Re: Mám řešení
Myslím, že nejen Škoda bude dlouho a těžce bojovat s jediným, přesto zásadním mýtem: Mýtus č. 1) na trhu je dostatek zákazníků, kteří si chtějí pořídit elektromobil a tím zajistí další finanční existenci automobilky...
6. 2. 2022 17:49
Re: Mám řešení
Zatim jsem si nezajmu o elektromobily nevsimnul.

Treba Skoda Citigo a Enyaq mely zatim vzdy zakazniku dost. ;-)
Avatar - Emel
7. 2. 2022 07:55
Re: Mám řešení
To je složitý. Oboje bylo nedostatkové zboží, ale ani jedno nejelo žádný extra čísla. Enyaq v Čr 700ks za rok, letos 1400...
6. 2. 2022 11:15
Re: Mám řešení
K poslednému riadku - paralela tu predsa je. Keď padol socík, bezhlavo sme sa vrhli na západ. Hurá, bez rozmýšľania. Tak ako Nemci nadšene zdvíhali pravicu k Hitlerovi, ktorý im sľuboval blahobyt, tak sme si mysleli, že nás západné štáty prijmú s otvorenou náručou a mávnutím čarovného prútika sa budeme mať tak dobre ako oni. Realitu, totiž že za všetko sa platí, a nie je všetko zlato, čo sa blyští, sme vidieť nechceli a mnohí ju nechcú vidieť a nevidia doteraz. Teraz sme v štádiu, keď sa to nedá vrátiť späť.
Inú paralelu nájdeš v prírode. Či prírodné katastrofy, zmeny klímy alebo činnosť človeka často radikálne menia životné prostredie zvierat - tie, ktoré nie sú schopné sa prispôsobiť, sa dostávajú na pokraj vyhynutia, alebo vyhynú. Tie, ktoré sa prispôsobia, žijú ďalej a dokonca sa im darí ešte lepšie. Nehovorím, že je to správny trend - ale taká je realita.
Máme výhodu v tom, že sa nemusíme nijak radikálne adaptovať - na prispôsobenie sa nám stačí vlastná vôľa a neveľká dávka tolerancie voči veciam, ktoré nám síce nevyhovujú, ale vyhnúť sa im nedá.
6. 2. 2022 12:03
Re: Mám řešení
Paralela tu není.
Porovnávat tragédii mnoha desítek miliónů lidí v době 2. s.v. se snahou o lepší životní prostředí je velice nemístné.

Prosím nepřistupujme na tak nízké úrovně diskuze už jen z důvodu, že je otázkou zda tu některé nicky nejsou jen mnohonásobné identity.
5. 2. 2022 19:24
Re: Mám řešení
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Ronault.
6. 2. 2022 20:19
Re: Mám řešení
Já si myslím, že stačí za něj zapnout elektrocentrálu a dojezd bude skoro nekonečný

https://www.idnes.cz/…841_automoto_fdv
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2022 08:06
Neviem no
Skoda ma enyaq ale nadalej aj octavku.... vw ma id4 ale nadalej aj golfa.... len v renaulte akoby si asi mysleli ze elektrikou plnohodnotne nahradia podstatne dostupnejsiu a pouzitelnejsiu klasiku... nenahradia... a uz tento rok pocty renaultov na eu trhu zrejme citelne padnu dole... to budete koukat
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
6. 2. 2022 16:09
Re: Neviem no
Ide o ekologiu a kvalitu, pocty Renaultov len tak nepadnu, nekazia sa a nehrdzaveju, este tu budu dlhe roky po zakaze spalovacich motorov.