Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy s Renaultem Mégane E-Tech 100% Elektrický: Klasik s kabelem

Renault se vrhá do bezemisní budoucnosti s tradičním jménem Mégane. Pátá generace už totiž bude jen elektrická a my jsme ji poprvé vyzkoušeli v okolí jihošpanělské Marbelly.
Zpět na článek
19. 2. 2022 19:23
19. 2. 2022 18:28
19. 2. 2022 19:11
19. 2. 2022 19:37
20. 2. 2022 11:56
20. 2. 2022 18:42
20. 2. 2022 18:56
20. 2. 2022 20:15
20. 2. 2022 20:21
20. 2. 2022 20:43
20. 2. 2022 21:44
19. 2. 2022 21:07
20. 2. 2022 06:36
20. 2. 2022 06:32
20. 2. 2022 14:04
20. 2. 2022 14:14
20. 2. 2022 15:28
20. 2. 2022 18:14
21. 2. 2022 08:50
19. 2. 2022 19:07
19. 2. 2022 19:13
19. 2. 2022 19:18
19. 2. 2022 20:18
19. 2. 2022 21:27
20. 2. 2022 06:10
20. 2. 2022 07:38
20. 2. 2022 08:15
20. 2. 2022 10:07
20. 2. 2022 19:48
19. 2. 2022 19:13
19. 2. 2022 19:16
19. 2. 2022 21:11
19. 2. 2022 23:22
19. 2. 2022 21:25
19. 2. 2022 21:49
19. 2. 2022 23:26
20. 2. 2022 10:44
20. 2. 2022 10:54
20. 2. 2022 11:02
20. 2. 2022 12:19
20. 2. 2022 12:40
20. 2. 2022 11:20
20. 2. 2022 13:51
20. 2. 2022 14:30
20. 2. 2022 15:51
20. 2. 2022 16:52
20. 2. 2022 17:22
20. 2. 2022 21:47
20. 2. 2022 12:20
20. 2. 2022 12:23
20. 2. 2022 12:34
20. 2. 2022 13:04
20. 2. 2022 14:20
20. 2. 2022 15:47
20. 2. 2022 17:07
20. 2. 2022 18:43
20. 2. 2022 19:22
20. 2. 2022 20:56
20. 2. 2022 20:11
20. 2. 2022 14:38
20. 2. 2022 15:49
20. 2. 2022 21:14
20. 2. 2022 22:20
20. 2. 2022 13:41
20. 2. 2022 13:37
20. 2. 2022 14:22
21. 2. 2022 02:13
20. 2. 2022 17:10
20. 2. 2022 18:47
20. 2. 2022 20:15
20. 2. 2022 20:49
20. 2. 2022 21:35
21. 2. 2022 02:14
21. 2. 2022 07:55
20. 2. 2022 17:36
20. 2. 2022 18:06
20. 2. 2022 20:11
20. 2. 2022 22:22
20. 2. 2022 20:18
20. 2. 2022 20:49
Avatar - Midlosek
19. 2. 2022 18:07
Za ty peníze...
to je špatný vtip
Rozbalit vlákno
14
19. 2. 2022 18:15
Re: Za ty peníze...
Ano to je hodne spatnej vtip. Za mega si umim predstavit lepsi auto.
Avatar - Ada je zase tady
19. 2. 2022 18:57
Re: Za ty peníze...
Vida - namísto auta je to jen rendlík... možná, že elektrifikovaný rendlík by bylo vhodné nazývat remoska.
19. 2. 2022 19:47
Re: Za ty peníze...
A dieselu rikat diemovnice... ;-)
19. 2. 2022 19:54
Re: Za ty peníze...
Hmmm… Viděl si někdy, že by z moderního dieselu šel dým? Já teda ne ;-)
19. 2. 2022 19:59
Re: Za ty peníze...
Ale v zavrene garazi by jsi s nastartovanym dieselem byt nechtel ze?
19. 2. 2022 20:03
Re: Za ty peníze...
Prozraď mi, proč by to někdo dělal? Běžně se zavíráš s autem v garáži? Tvoje mantra nebo nějaká terapie? ;-)
Avatar - xxc
19. 2. 2022 21:07
Re: Za ty peníze...
Dym z dieselu nesiel, ale smrad riadny. Este som sa technika na stk pytal, ci to moje auto tak smrdi, alebo to tak smrdi stale tam :-) A preco by niekto zatvaral dvere v garazi? Ked vytepujem auto po znecisteni, ako ho vysusim? Ako susite dieselove auta? Ja som v garazi nechal pustene vyhrievanie 2x na 29 stupnov, potom som ho vyvetral 2x. Asi by to slo aj s dieselovym, alebo skor sadnut do mokreho, pocas jazdy nejak vyhriat, vyvetrat a prezliect sa. Som zvedavy, ci maju uz nove Renaulty programy na susenie interieru, aspon v niecom mohli predbehnut Teslu, pokial to nema.
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:01
Re: Za ty peníze...
Zavři se v garáži v benzínem trdlo a uvidíme :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 15:22
Re: Za ty peníze...
To je argument tvl... :no:

Hele, a komín z uhelky co vyrábí elektřinu by ti v obýváku nevadil???
19. 2. 2022 21:04
Re: Za ty peníze...
Tak to si videl málo.
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:02
Re: Za ty peníze...
On píše moderní, jestli tedy umíš číst, cizinče. Nepsal nic o 10 a více let starých ojetinách.
20. 2. 2022 14:10
Re: Za ty peníze...
Ak sa ty voči mne cítiš byť cudzincom, je to tvoja vec.
A áno, videl som dymiť aj takzvane moderné diesle.
Avatar - Sumi2000
20. 2. 2022 17:10
Re: Za ty peníze...
:yes: :D je to tak !!! ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2022 11:53
Re: Za ty peníze...
Hodne spatny vtip
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2022 18:20
Future is here
Takže je to malé, drahé a s mizernou trakcí. :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - xxc
19. 2. 2022 19:23
Re: Future is here
Voci comu drahe? Stoji to rovnako, ako porovnatelne id3. A ze je to male, je skor vyhoda, obrovskych aut je na trhu celkom dost.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2022 19:50
Re: Future is here
Je to drahé proti Megane 4.
19. 2. 2022 21:06
Re: Future is here
Porovnávaj porovnateľné. Elektrické autá proste sú drahé, vytýkať elektrickému Renaultu, že je drahší ako spaľovací predchodca je blbosť. Je to presne to isté ako keby si ID.3 vyčítal, že je príliš drahý voči Golfu, ako ti pripomenul vyššie xxc.
Avatar - Emel
19. 2. 2022 23:31
Re: Future is here
Však jak znám twisted, klidně to ID.3 vyčte :-)
20. 2. 2022 09:17
Re: Future is here
Vždyť on se ten VW snaží zvednout ceny Golfu tak, aby iD3 nevypadal o tolik dražší… Jsou to kategorií srovnatelná auta, tak proč ne?
20. 2. 2022 14:13
Re: Future is here
Pretože nie sú zrovnateľné. Pri rozdiele spaľovací vs. elektrický pohon už ďalšie parametre toľko neznamenajú, pretože už ten jeden rozdiel je príliš markantný.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 15:25
Re: Future is here
8-s Ano. Máš pravdu. ID.3 je proti Golfu 6x tak horším vozem a vůbec je nemá význam srovnávat. Protože dnes je zásadním parametrem stále kombinace pořizovací cena a dojezd :-!
20. 2. 2022 15:35
Re: Future is here
Jak kluci ve školce :-) Přej 6x horší. A proč ne 7x a nebo 5x? :-)
Avatar - Ronault.
20. 2. 2022 16:47
Re: Future is here
Já jsem spotřebitel, co chce jezdit z bodu A do bodu B s co nejlepšími parametry za co nejméně peněz, mě bylo i jedno, jestli diesel nebo benzín, obojí jsou auta sloužící pro přepravu osob.
19. 2. 2022 18:28
trakce
Co vlastně vede konstruktéry k volbě předního pohonu ? Problémy s trakcí má každý FWD elektromobil, copak to nevědí ? Nebo to má nějaké významné výhody jinde ?
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Ada je zase tady
19. 2. 2022 18:59
Re: trakce
Koně se také zapřahují před vůz, hlavou ve směru jízdy...
19. 2. 2022 19:11
Re: trakce
že na to ještě nepřišli ve F1
19. 2. 2022 19:37
Re: trakce
:D

Tak ono brzy diskutovat tu o dieselu bude mit zhruba stejnou relevanci jako o konich.
Coz Ada asi zacina tusit...

PS V F1 ma motor hlavy vzhuru (ne dopredu). :-)
U BF109 tomu bylo naopak...
https://www.idnes.cz/…tec_technika_alv
20. 2. 2022 11:56
Re: trakce
No, aby se nezačalo povídat znovu o těch koních, jelikož dát za auto velikosti Clia přes mega, na to hned tak někdo nemá.
20. 2. 2022 18:42
Re: trakce
Auto velikosti Clia je Zoe.

Tohle se jmenuje Megane.
20. 2. 2022 18:56
Re: trakce
Jo, jmenuje.

Na délku to má 4,2m, o 16 cm méně než MIV hb. (a o 15cm víc než Clio, ať jsem korektní). Šířkou je to Clio, ne Megane. Dle toho, co popisují v článku v rámci velikosti interiéru nikdo nekouzlil... Nemožnost dát nárty pod přední sedadla je vyloženě pr*sárna...

To že se to jmenuje Megane neznamená (bohužel) že to je nástupce MIV. Evidentně není. Jen to má vzbudit ten dojem.

A to říkám jako (kdysi) vlastník dvou MIII v kombíku, koupených coby nové. Velmi spokojený vlastník.
20. 2. 2022 20:15
Re: trakce
No, to uz je lepsi. :yes:

Takze delkou mezi Cliem a fosilnim Meganem....

Delkou je toto akorat na zacatku C-segmentu. Narozdil od Clia. ;-)
Avatar - Emel
20. 2. 2022 20:21
Re: trakce
Nevím jak je na tom Megane celkově, ale v ČR jsem ochotný se vsadit, že nadpoloviční většina Meganu jsou kombíky. Jen neumím takovou statistiku najít... asi bych uměl sehnat německá čísla.
20. 2. 2022 20:43
Re: trakce
Nebo na konci B... Takové GP, nebo minulá Corsa...

Ale šírkou to prostě je B.

Zbytek viz. Emel.

Jinak pro mě, jako někoho kdo ještě před krátkou dobu chtěl pokračovat v linii Meganů, ja to málo.
Avatar - xxc
20. 2. 2022 21:44
Re: trakce
A pre mna je sirka vyhoda, aj dnes som zaparkoval s Citigom na takom mieste, kde nevedel nikto iny zaparkovat a ostalo posledne volne. Stale rozsirovanie aut nepovazujem za vyhodu. Vidno, ze niekto tam nieco dobre vymyslel.
19. 2. 2022 21:07
Re: trakce
Tak aspoň niečomu rozumieš, keď už autám nie.
Avatar - woody-alien
20. 2. 2022 06:32
Re: trakce
Tuhle blbost tady vytahuješ pořád. Ano, koně se zapřahují před vůz. A schválně, kterým párem nohou při tom tažení valach zabírá mnohem, mnohem víc ? ;-) Já ti teda napovím....ZADNÍMI.
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:04
Re: trakce
Všemi čtyřmi, člověče.
20. 2. 2022 14:14
Re: trakce
Už si niekedy videl koňa?
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 15:28
Re: trakce
Ještě jsem neviděl zdravého koně co by neměl 4 nohy. A kůň co nemá 4 nohy je obvykle mrtvý kůň :-!
Avatar - woody-alien
20. 2. 2022 18:14
Re: trakce
Tak ještě jednou. Otázka zněla, kterým párem zabírá kůň při tahu VÍCE.
http://www.equichannel.cz/…hldr/tah7583.jpg

Nicméně podstata je v něčem jiném. A sice v tom, že Áda v tom svém přiblblém příměru dělá z koně jednu hnanou nápravu a buď si neuvědomuje nebo uvědomit nechce, že kůň je v tomto případě rovnou celé "auto" a ten jeho vůz za koněm není vlečená náprava, ale prostě přívěs za autem.
21. 2. 2022 08:50
Re: trakce
Myslim, ze na Adu reagujeme zbytecne sofistikovane. :D
19. 2. 2022 19:07
Re: trakce
Nekde to vysvetlovali jednoduchosti: "vsechno vpredu". Pohon, nabijeni atd.

Ja chapu, ze muze byt o neco vetsi kufr.

Podle me i ten slavny synchronni motor s cizim buzenim bude trochu vetsi (s nizsi vykonovou hustotou).

PS Mne se na tom libi predevsim (asi jen) vysoka trakce behem rekuperace...
19. 2. 2022 19:13
Re: trakce
to jo, ale aby auto rekuperovalo musí se napřed rozjet
19. 2. 2022 19:18
Re: trakce
Zase s technikou vse vpredu to snad nebude tak zly.
Jak jsou na tom s trakci lehke trivalce? ;-)

Ano, ty nebyvaji tak silne jako tohle...
To je asi hlavni problem. :-)
19. 2. 2022 20:18
Re: trakce
nebude zlý .... problém s trakcí tam prostě je
Avatar - xxc
19. 2. 2022 21:27
Re: trakce
Lenze nevieme, aky je ten problem velky. Hrabu asi vsetky taketo auta, ale je to velky problem?
20. 2. 2022 06:10
Re: trakce
Citace
.... Přidání plynu v zatáčce znamená okamžitý prokluz předních kol a nedotáčivost....

A to se bavíme o suchém asfaltu
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 07:13
Re: trakce
řidič má křeče v nohou a vypnul asr, je prostě zvyknutý jezdit ve škodovce on-offf. Kdo má cit, zkušenosti, tak tímto problémem by se vůbec neměl zaobírat.
20. 2. 2022 07:38
Re: trakce
Pri ostre jizde (a odlehcenem vnitrnim kole...).
Ke vsemu bych tohle prohlaseni bral s rezervou.
Nehlede na to, ze je to resitelny (pravdepodobne i SW) updatem.
20. 2. 2022 08:15
Re: trakce
Ano, problémy se obecně dají řešit dvěma způsoby, omezením jejich následků anebo řešením jejich příčin.
To druhé je podle mě vždy lepší.
20. 2. 2022 10:07
Re: trakce
Souhlas.

Ale porad koncepce vse vpredu ma jiste sve vyhody, tak jako u spalovaku...

Jinak novinarske testy bych bral s velkou rezervou.
Jejich "spotreba v testu" je obvykle udaj o nicem.
Brat luxusni hybrid na okruh, nebo "ostra" jizda s protacejicim se vnitrnim kolem nema casto s realitou (temer) nic spolecnyho.
Avatar - Emel
20. 2. 2022 19:48
Re: trakce
Jednak velkej krouťák, dvak občas taky nějaký ekogumy. Vzpomínám na Konu na letišti...
Avatar - xxc
19. 2. 2022 19:13
Re: trakce
Zase vysoka trakcia behom rekuperacie odtrhne auto na snehu, aj ked nejake kriticke to byt nemusi. Ale moze, ked to ma udajne zlu trakciu. Ine elektromobily s prednym pohonom maju trakciu lepsiu?
19. 2. 2022 19:16
Re: trakce
Porovnaval bych s ID.3 (hlavnim primym konkurentem), ktery toho se zadnim pohonem na snehu moc nenarekuperuje.

Jinak mne se asi celkove vic libi tenhle Megane nez ID.3, prestoze elektricka platforma mi dava vetsi smysl ve VW...
19. 2. 2022 21:11
Re: trakce
Problém trakcie aj pri vysokej hmotnosti auta, tam bude skôr problém s vysokým krútiacim momentom, ktorý je ihneď k dispozícii a koleso ho nedokáže preniesť na cenu. Keď už do áut pchajú to množstvo zbytočných a otravných elektronických asistentov, tak by mohli myslieť aj na toto a riešiť to.
Z laického pohľadu by bol plusom permanentný pohon všetkých kolies.
19. 2. 2022 23:22
Re: trakce
Tak 4x4 EV (obvykle usporadani jeden motor vpredu, jeden vzadu) nema problem.
Avatar - xxc
19. 2. 2022 21:25
Re: trakce
mne tiez dava vacsi zmysel platforma id3, ale megane sa mi paci viac, pokial to nebude mat nejake velke chyby
19. 2. 2022 21:49
Re: trakce
Velké chyby to proti ID.3/4 má, a to kromě nevhodného předního pohonu, stisněný vnitřní prostor, zejm. vzadu, malý kufr, bez průchodu na lyže a obrovský schod po sklopení zadních sedaček. Je to náhrada stařičkého ZOE, ale nikoli konkurent dnešním EV od VW, Hyundai, Kia, Tesla... :-!
19. 2. 2022 23:26
Re: trakce
Nevim. Spotreba, hmotnost neni zla.
Zoe bylo dlouho nejprodavanejsi EV EVropy.

Mne prijde Megane velmi zajimavy.
VW ma mozna vic nakladu v podvozku.
Renault zase v interieru.

A v ECO modu Megane jiste s trakci problemy mit nebude. :-)

Nahrada Zoe bude petka.
19. 2. 2022 18:42
Zase ten nadpis…
Klasik?

To si před napsáním článku redaktor stříkl něco do žíly nebo ho vymyslel někdo jiný? No tomhle elektrošuplíku není klasické nic, ani pohon, ani karoserie, Snad jen použité jméno. Společné rysy s předchůdci žádné nemá… Jen je to pokračující mizérie Renaultu :no:
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2022 18:59
Jenom trochu vylepšit,
alespoň 78kWh a 800V nabíjení jako má Ioniq 5.
Zatím bída, za pár let to bude dobré.
Rozbalit vlákno
101
19. 2. 2022 19:11
Re: Jenom trochu vylepšit,
Heled, nejsem si jisty, ze 800V je (predesim) v nizsich tridach (jeste par let!?) nutnost...

Vyhoda 800V je predevsim vetsi nabijeci vykon.
Skutecne u tohoto auta nedostatecny?

Vetsi baterka znamena vyssi hmotnost, potazmo (lehce) vyssi spotrebu. ;-)
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2022 19:52
Re: Jenom trochu vylepšit,
Nikdo nechce trčet hodinu na nabíječce.
19. 2. 2022 19:57
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ver tomu nebo ne, majitele i tohoto (cca) 400V vozu budou zridka kdy trcet hodinu na nabijecce.

Takze by bylo fajn, pred tim nez zacnes EV kritizovat, s EV nejake zkusenosti nasbirat...
19. 2. 2022 20:35
Re: Jenom trochu vylepšit,
Věř tomu nebo ne, že když tam nebudou stát tu hodinku, tak ani nikam dál nedojedou ;-)
19. 2. 2022 23:28
Re: Jenom trochu vylepšit,
Kolik jsi toho najel s EV?
Nejake delsi cesty?
Jaky je tvuj denni najezd?
20. 2. 2022 07:59
Re: Jenom trochu vylepšit,
Upřímně, s EV mám za sebou jen pár jízd po Praze a stačí. Víc mě to neláká, abych se na cestách stresoval z toho, že nedojedu ;-) Nicméně, stačí se mrknout na videa různých testerů, v CZ a SK je jich dost, jak se cestuje s elektrem…

Jinak k tvé otázce na nájezd, záleží na tomu, kam potřebuju jet. Takže je to rozptyl od 50-300km denně. Jsou ale i dny kdy to je i 400km+ (tak 1-2x měsíčně). Víkend většinou představuje 300-400km 😉 Většinu z toho dám na CNG, i když má také omezený dojezd na cca 400km, ale dotankování je na 5 min a plniček je dost 👍
20. 2. 2022 08:04
Re: Jenom trochu vylepšit,
To jsem si myslel.
Zkusenost zadna, jen strach z neznameho...

Pri najezdech do 300km skutecne nebudes travit "hodiny" na nabijeckach.

400km+ zalezi na tom, zda je to 500km nebo 1000...
Ale opet bych doporucoval vlastni zkusenost (nejlepe s modernim - dnesnim - EV).
Kdyz tu chces o tom psat. ;-)

Anebo dej alespon odkaz o hodinach nabijeni...

PS No, kdyz je pro tebe EV spatne i ve meste, tak asi neni o cem...
Avatar - pradeda777
20. 2. 2022 08:31
Re: Jenom trochu vylepšit,
A co meziplyny? Ty také dát nejdou. Takže pro mě je celé EV na h.o.w.n.o... :no:
20. 2. 2022 08:36
Re: Jenom trochu vylepšit,
Meziplyny...

Mezi cim? :D
20. 2. 2022 08:34
Re: Jenom trochu vylepšit,
Strach z neznáma, to si mě vážně pobavil :-[] Máme technologii, co je pro uživatele jednoduchá a nenáročná, lety prověřená a dostupná. Teď ji násilím vyměníme za uživatelsky nepřívětivou, nekomfortní a velmi drahou? To opravdu dává smysl ;-)

Ano, máš pravdu iD3 mě opravdu nenadchla a to ničím, včetně mizerné ergonomii, kvality plastů a potahů v interiéru atd. Zlatá moje OIV G-Tec 😉
20. 2. 2022 08:39
Re: Jenom trochu vylepšit,
Nabit EV je jednodussi nez natankovat.
Urcite to zvladnes taky. ;-)

Vymenujeme slozitou, drahou, smradlavou technologii za cistou.
Ty v tom pokrok nevidis.
Ja jo.
Jediny uskali je baterka, ktera za poslednich deset let rapidne zlevnila.

Jinak vetsinu tebou uvedenych handicapu idcka resi tento Megane. :yes:
20. 2. 2022 08:44
Re: Jenom trochu vylepšit,
Tak to si mě rozesmál podruhé, tento Megane neřeší nic - je drahý, má mizernou kapacitu baterie = nízkým dojezdem a je uvnitř malý. Pokud už bych si měl vůbec koupit Renault, tak raději Arkanu s 1.3TCe a budu na tom daleko lépe ve všech parametrech. Za ušetřené peníze (cca 250tis Kč) si můžu někam zaletět na pěknou dovolenou :yes:

Btw kolik, že si toho s elektrem najel ty? Když se mě pořad na to ptáš? Napiš recenzi o svém elektromobilu, se zájmem si jí přečtu…
20. 2. 2022 09:05
Re: Jenom trochu vylepšit,
Off topic:
Není trochu zvláštní ta fascinace tankováním?.)

Přijedeš na benzínku kde je většinou povrch pokropenej mastou naftou a smrdí to. Pak vemeš umatlanou smaradlavou hadici a stojíš u toho a čucháš ten smrad a přitom šlapeš v těch flecích od nafty.
Ve finále jdeš zalatit do společnosti pupkatých kamióňáků kteří nemají možnost se na dlouhých cestách pořádně umít a upravit. Okoukneš celý den se grilující párky, nabídku porna, předraženého sortimentu a umělých baget a když máš štěstí tak zaplatíš celkem rychle, hezké mladé slečně která přemýšlí kde to skončila. Opravdu je to hezký zážitek?.)
20. 2. 2022 09:12
Re: Jenom trochu vylepšit,
Kde si tohle zažil? V 90tých letech nebo u pump na D1? :-[]
20. 2. 2022 10:47
Re: Jenom trochu vylepšit,
Naprosto. Moderní značkové pumpy navštěvuju moc rád, líbí se mi jejich atmosféra. A benzín mi voní! :-) Ještě nějaké otázky?
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 10:52
Re: Jenom trochu vylepšit,
zkus zajít na nějakou čerpačku, tohle už dávno neplatí a třeba amigo v olmiku ti nabídne fakty chutná a levná jídla, vždyť tam jezdí na jídlo teslaři.
20. 2. 2022 12:08
Re: Jenom trochu vylepšit,
Nechtělo by to spíše otevřít oči a kouknut kde opravdu tankujete? :-)
Kolik z těch tisíců benzinek je nových? A kolik opravdu čistých a bez fleku kolem tankovaciho místa a čisté pistole?
Avatar - Mokrous
20. 2. 2022 15:24
Re: Jenom trochu vylepšit,
To je zase demagogickej blábol.
Především jde o čas. Ne o zážitek.
Dále se mi v 95% případů nestává, že stojím v mastným fleku.
Za další pistole není vždy mastná a pokud ano, mám k dispozici na stojanu ubrousky, nebo rukavice. Preventivně si beru ubrousek, nerad sahám na cokoli špinavého, takže bych to udělal i s DC chargerem. Žádnej smrad nečuchám, nestrkám nos do nádrže i když mi to voní. Tu minutu, než naberu plnou kouknu do mobilu na zprávy a pak přímo u stojanu mobilem zaplatím a dovnitř vůbec nejdu. A odjíždím. A na dalších 1200 km mám klid.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 15:34
Re: Jenom trochu vylepšit,
Zvláštní že pistole u pumpy jsou ochmatlané zatímco kábly na dobijeciích stanicích jsou tak čisté že je můžeš olizovat ... :-! :D :D
20. 2. 2022 15:37
Re: Jenom trochu vylepšit,
Tak doma mám kabel jaký chci.
20. 2. 2022 15:40
Re: Jenom trochu vylepšit,
Takže jsi jen popsal co píšu. Přijedeš někam kde si radši beres ubrousek nebo rukavice... Je to zážitek který je nějak přitažlivý?
Avatar - Mokrous
20. 2. 2022 15:55
Re: Jenom trochu vylepšit,
Toho blba ze sebe děláš záměrně? Opatlaná pistole je to samý co opatlanej kabel. A jasně jsem to napsal. A jasně jsem psal, že jde o čas a ne o nějakej pos.anej zážitek.
20. 2. 2022 16:03
Re: Jenom trochu vylepšit,
Kluci co se chovat dospěle a uvažovat? U EV v naprostý většině tankujes doma.
Jako taky jdu někdy na veřejný hajzliky, ale radši chodím na svůj doma.
Avatar - Mokrous
20. 2. 2022 16:22
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ne každej má možnost dobíjet doma a s takovým krumplem, jako je novej Megane, kterej dá na dálnici tak 150 km s odřenejma ušima, se nabíjení venku stejně nevyhne. Minimálně 1-2x za den, když je potřeba zajet kousek dál.
20. 2. 2022 16:29
Re: Jenom trochu vylepšit,
Takže to, že si někdo koupí ev Megan a nemá kde nabíjet dělá z návštěvy benzinky něco hezkého?

Zkus se někdy podívat na návštěvu benzinky reálně a ne s oponou zvyku. Když chvilku jezdíš s ev najednou ti pak přijde benzinka jako dost zvláštní místo.
Avatar - Mokrous
20. 2. 2022 16:32
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ty seš fakt *************************************************!
20. 2. 2022 16:37
Re: Jenom trochu vylepšit,
Super argument..
Prostě stačilo napsat, že benzinka ze všech stran ocurana kamionakama je pro tebe hezké místo. :-)
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 16:21
Re: Jenom trochu vylepšit,
Hele, já s tím individuem neztrácím čas a je na HL. Jsou lidi, se kterýma je bavit se zbytečný. A on je jedním z nich :-!
20. 2. 2022 16:29
Re: Jenom trochu vylepšit,
Az baterky rapidne zlevni, tak bude tohle normalni auto velikosti Megane stat 500 tis a ne 1 milion. Tohle je za tu cenu bohuzel nekoupitelny.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 18:14
Re: Jenom trochu vylepšit,
Až baterky rapidně zlevní = stejný časový horizont jako až bude Čech vydělávat stejně jak Němec = stejný časový horizont jako až dojde ropa ...
20. 2. 2022 18:35
Re: Jenom trochu vylepšit,
Obavam se ze to tak nejak bude. Mozna nastane nejaky prulom v cene vyroby baterii, ale zatim to nevypada.
Avatar - Ronault.
20. 2. 2022 16:53
Re: Jenom trochu vylepšit,
Tak jestli je pro tebe těžké natankovat, tak to vysvětluje mnohé
Avatar - xxc
20. 2. 2022 19:13
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ale tak to je, ako pise, ked clovek doma nabija, tak sa mu uz tankovat nechce a pride mu to cudne :-) Vypisujete tu len pre to, lebo nemate skusenosti, v zivote ste elektromobil nemali, ale mudrosti vyse hlavy. Ja som tiez dnes tankoval a ruka od nafty :-) Neviem co s tym ludia robia, ze to mocia v nafte, ale nabuduce budem hladat obrusky :-)
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 19:32
Re: Jenom trochu vylepšit,
Aha takže jsi nejspíš tankoval poprvé. 18 let... to vysvětluje mnohé :D :D :-!

Já když tankuji tak si vždy beru rukavice že.
Avatar - xxc
20. 2. 2022 20:19
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ja neberiem rukavice, zbytocny odpad naviac. Ani nemocim pistol, aby nebola spinava pre ostatnych. Ale ohladuplnost ludom nic nehovori, rovnako ako mozno niektorym na ceste :-)
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 20:56
Re: Jenom trochu vylepšit,
Po návštěvě velké používáš lopuchy???
20. 2. 2022 20:55
Re: Jenom trochu vylepšit,
Vy jste tu vsichni ujety citove.. Tankuju 2x tydne (Shell po cele CR), rukavice si neberu a pistoli od nafty jsem snad jeste nemel.. Nevim, co bych tam za tech 5 minut mel videt nebo delat, aby se to pro mne stal tak stresujici zazitek jako pro vsechny ty primadony tady.. Po nedeli jedu z Ostravy do Ceskych Budejovic, to jako jak mam tankovat jenom doma? Nechte si ty svoje knizeci rady o nabijeni, az budu jezdit jenom do Kaufu, popripade na kavu, tak samozrejme budu nabijet doma.. Na to ale nepotrebuju takoveho maleho srace v cene svyho Pasika..
Avatar - xxc
20. 2. 2022 21:29
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ja som tiez bol na shell, inak sa im vyhybam. Vacsinou nemam problem, iba akurat dnes spinava pistol, ked uz to spominate, preco neprispiet do diskusie. Ved kazdy nech si robi co chce, pokial nenarusa prava ostatnych :-)
19. 2. 2022 21:43
Re: Jenom trochu vylepšit,
800V automaticky nezaručuje vyšší nabíjecí výkon (pouze pro stejný výkon je potřeba menší proud), ani kratší nabíjecí čas (to určuje technologie baterií a termomanagement).
19. 2. 2022 23:02
Re: Jenom trochu vylepšit,
A hlavně nabíječky a vytížení ostatních stojanů. Představa, že se bude běžně nabíjet 300 kW a víc je absurdní.
Avatar - Emel
19. 2. 2022 21:56
Re: Jenom trochu vylepšit,
No ale 40kWh je fakt docela málo... a s normovanou spotřebou to nevychází na dojezd 300km ani náhodou. 60kWh pro kompakt dejme tomu. Rozdíl ve spotřebě je zanedbatelný, v Kč/km prakticky neměřitelný.
Jinak auto hezký, zvenku bez výhrad, zevnitř to displejové království moc nemusím... ale detaily a materiály vypadají taky hezky.
20. 2. 2022 07:41
Re: Jenom trochu vylepšit,
Vis, tohle vetsina vlastniku spalovaku tezko chape.
Ale 40kWh muze byt v pripade dobre infrastruktury naprosto dostatecnych...

I kdyz samozrejme 60kWh je vyhoda, ale ne cenova.
20. 2. 2022 09:07
Re: Jenom trochu vylepšit,
“ Ale 40kWh muze byt v pripade dobre infrastruktury naprosto dostatecnych...”

No dobře budeme spolu trochu počítat, baterka 40kWh = cca 36kWh využitelných (nabito 100%). Cesta na chalupu 150km, z toho 20km město, 90km dálnice, 40km okresky.

Spotřeba na dálnici při 130kmh bude tak 26-27kWh, když pojedu tak, jak se jede v levém pruhu tedy kolem 150kmh, pojedu klidně za 30kWh, že?

Takže odhadem mě dálnice bude stát 22-23kWh, město 4kWh, okresky 8kWh. Tak pokud se nemýlím budu skoro přesně na maximu využitelnosti baterie (při 100% nabití, což se nedoporučuje) a bude mi sakra lepit, aby nikde nebyla objížďka.

Srovnání s CNG, průměr za cestu mám aktuálně za cestu 4,3kg/100km, tj 150km za cca 7 kg CNG. Nádrž má 18kg plynu, takže v klidu dám i cestu zpět a ještě mi tam něco zbyde na pondělí (+mám 9l benzinu na dalšich reálných 120km)… hmmm ;-)
20. 2. 2022 10:30
Re: Jenom trochu vylepšit,
Heled, na to ti napisu dve veci:

Spalovak proste vzdy natankujes rychleji, i CNG. To nam tu nemusis dokazovat.

Nekdy si vyzkousej cestu s EV.
20. 2. 2022 10:59
Re: Jenom trochu vylepšit,
Tak trochu si z toho utekl, já o tankování v příspěvku výše nic nepíšu. Spíš o spotřebě na reálné cestě na vzdálenější místo, :-)
20. 2. 2022 11:38
Re: Jenom trochu vylepšit,
Nebavi me vse co napises rozporovat.
Odkud mas vyuzitelnou kapacitu 36kWh?

Mas malo zkusenosti s EV a chybne teoreticke informace.

Promin.
Preju hezkou nedeli
20. 2. 2022 12:11
Re: Jenom trochu vylepšit,
Tak hlavně, že ty si praktik 😉 Těším se na tvou recenzi tvého reálného elektro auta…

Xylo jí třeba u svého Smaru napsal a je povedená :yes:
20. 2. 2022 10:10
Re: Jenom trochu vylepšit,
Mas pravdu, 40kwh je pekna baterie, ale do PHEV jako ja novej Range. Jinak je to nepouzitelne malo na cokoliv krom mesta a okoli. Kompaktni auto jako je Golf jezdi mezi 13 (leto, velmi klidna jizda) az po 25kwh (zima, dalnice dovolenou rychlosti). Id4 umi i pres 30. Takze pokud to ma dojet s 10%rezervou a degradaci baterie (i kdyby jenom 10% behem zivotnosti) aspon 200 ale idealne jistejch 300, tak je i tech 60 zoufale malo. Ideal vidim minimum 75-80 pro kompakt, 100 pro kompaktni suv a aspon 130-150 pro velky.
20. 2. 2022 10:32
Re: Jenom trochu vylepšit,
Kdyz vezmes kombinaci 22kw ac nabijecky a pouziti na cesty do prace do 100km, tak nevidim vetsi problem.
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:09
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ty nevidíš VĚTŠÍ PROBLÉM :-[] a my s diesely a benzíny nemáme ŽÁDNÝ PROBLÉM. :-! :-! :-!
20. 2. 2022 15:32
Re: Jenom trochu vylepšit,
hele jezdil jsem i tim 24 egolfem jo a vlastne jeste tim 24kwh Partnerem nebo jak se to jmenovalo a jako jasne, ze je to lepsi nez kolobezka. Ale je nutny brat kontext ceny. Za podobnou cenu muzes mit EV s 40kwh baterii nebo Oktavku iv s 13kwh a spalovacim motorem bez omezeni. Podobna debata je eqc vs gle phev.
Milochodem ted znamej prodava Grandcherokee ( v nejaky po...any nafte, takovou sbirku problemu by clovek pohledal) a citigo iv. Koupil si X3 30e a je nadsenej. Ma jedno auto, ktery umi vsecko lip nez predchazejici dve dohromady.
20. 2. 2022 16:13
Re: Jenom trochu vylepšit,
No tak to naprosto chapu. :-)
Nechtel bych ani naftovy Cherokee, ani elektricky Cigo.

Zkusenosti s nultou/prvni generaci EV jsou irelevantni.
Golf s 20kWh je samozrejme temer nepouzitelnej.
20. 2. 2022 18:36
Re: Jenom trochu vylepšit,
jenze tmx s dalnicni spotrebou 30kwh je stejne nepouzitelna jako ten egolf. Mas auto za 3 miliony, co v mrazu neda jistejch 300km... A to nevytahuju ten srot se kterym jsem jezdil, jak jiste ocenis..
20. 2. 2022 18:50
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ocenuji. :-)

Ale co tim chces jako rict?
Ja obhajuju Megane se 40kWh.
Pro zakazniky, pro ktere to dava smysl (treba ja).
A ty vytahnes 300km v mrazu...

Kazdy ma jiny pouziti auta.
Kdo jezdi casteji pres 300km,tak si EV se 40kWh nikdy nekoupi. ;-)

Ja ti EV se 40kWh nevnucuju.
Jen zkus pochopit, ze pro nekoho to smysl ma. ;-)
20. 2. 2022 19:09
Re: Jenom trochu vylepšit,
ja ten smysl nevyvracim, dokonce jsem byl blizko koupit env200 pred rokama, kdy tam nacpali 40kwh. Nez jsem se s tim svezl, to je pohodlny asi jako moje v3s :/.
a mimochodem toho partnera kdyby mel 40kwh bych si do mesta na rozvozvozy predstavit dokazal. A reknu ti uplne narovinu, nez jezdit treba oktavkou s litrovym tsi a v dsg, tak snad radsi hniju na nabijecce s 40kwh EV.
mne nejvic vadi ten nepomer. Tesla X je vedle srovnatelny premie srot, dodavky jako je traveller byly pomerne zajimava volba, za podobny penize je srot s sotva 75kwh. Ale docasu, treba etron s efektivitou tmx a baterii z rivianu bych jako druhy auto koupil hned.
20. 2. 2022 20:26
Re: Jenom trochu vylepšit,
:yes:

Za tu oktavku, diky. Mam stejny nazor.
Jeste horsi byvalo 1.6tdi a Rapid.
A start-stop a nekultivovany motor - pro me peklo...

Dodavky taky potrebuji jeste vyvoj a hlavne levnou baterku.

Jen nevim, proc si furt berou lidi Teslu na paskal. Kdo chce elektrickou premii, at si klidne koupi nemeckou...Tesla ma mnohem lepsi value for money, nejen nez premie!
Zakladni TM3 cenou prilis nekonkuruje premii, ale spis id.3 a vlastne i tomuto Meganu. ;-)

https://www.auto-moto.com/…endu-306829.html

Citace:
"Ceny nejsou tak daleko od sebe
Na základní úrovni ( nyní nazývané Model 3 ) má kalifornský sedan v současnosti první cenu 43 800 EUR, :yes: bez bonusů.

Standardní Tesla má tedy cenu podobnou Méganu ve svých nejvychytanějších verzích, protože Francouzi začínají na 35 200 EUR a šplhají na 47 400 EUR :-O za nejvyšší Iconic vybavený nabíječkou Optimum 22 kW / DC 130 a 220 hp motor."

To znamena, ze nejvyssi Megane je DRAZSI (napr. ve Francii) nez zakladni TM3.

PS Tohle vidim jako rozdil mezi Apple a Tesla. Apple je obvykle vyrazne drazsi premie v oblasti elektroniky. Tesla je svymi parametry spickova, ale zaroven CENOVE konkurenceschopna mainstreamu. Proto se take stane Model Y jednim z nejprodavanejsich modelu aut vubec.
20. 2. 2022 22:58
Re: Jenom trochu vylepšit,
No, cena u nas je 1349 vcetne dph. Auto ma 50kwh baterii a dojezd tomu verim presne stejne jako 2l na 100km u meho auta. Takze realne malinkata baterie, obycejny plastovy auto za cenik rekneme nalozenyho superba iV. Ten bude mit vetrany sedacky a plochy sedaku z kuze. Tesla je zadokolka, coz je bonus, superb zas nekam dojede. Dynamika nevim, tm3 bude rychlejsi dole, ale treba to X nad 130km/h uz
na to co melo v papirech (ne technicaku) vylozene nejelo. Funkce autopilota jsou oboje stejne k nasrani, nicmene v zakladni cene nejsou a nedal bych za to u Tesly ani 20tis, natoz pak 200. Na muj vkus je to porad drahy. Bejt to za zaklad oktavky RS tak by to bylo k debate
Avatar - Emel
20. 2. 2022 23:22
Re: Jenom trochu vylepšit,
Myslím, že 50kWh bylo původně, aktuálně už je 60.
Interiér je bída, ale podvozkově je to dobrý a dynamika taky... holt něco za něco. Proti tomu Meganu je to za mě jasně lepší nabídka.
21. 2. 2022 07:22
Re: Jenom trochu vylepšit,
Cena TM3 u nas je mimo, je treba koukat na nemeckou cenu.
Cena Megane je mimo vsude. :D
Ale snad pujde dolu.

Jinak EV, pres 200kw, 0-100 za 6,1s za milion asi neni tak zly.
A ma 60kWh.
https://ev-database.org/…55/Tesla-Model-3

Myslim, ze s vetranyma kozenyma sedackama a za cenu Oct. uz bys chtel trochu moc... :D

Btw. Oct. RS ma 0-100 za 6,7.
A na okruh neni ani jedno ze zminenych aut...
Avatar - Emel
20. 2. 2022 20:01
Re: Jenom trochu vylepšit,
Je to pořád ten stejnej začarovanej kruh. S 40kWh baterkou by mi to stačilo... místo druhýho auta. ***čky okolo komína, občas kousek dál. No ale na tohle určení si nekoupím auto za 800, při takovém nájezdu je úspora na palivu nezajímavá. Dostat na to čtvrt mega dotaci... no tak třeba jo, nějakejch +100t oproti hezky specifikovaný Fabii bych si obhájil.
20. 2. 2022 20:59
Re: Jenom trochu vylepšit,
Srovnani s Fabii byl doufam zert...
Avatar - Emel
20. 2. 2022 21:28
Re: Jenom trochu vylepšit,
Nebyl. S tou 40kWh baterkou to pro mě má užitnou hodnotu Fabie (auto pro 4 + 380l kufr). A to s odřenýma ušima. Vzhledem k prostoru to nemá potenciál hrát rodinné auto, vzhledem k dojezdu je to nepoužitelné i na nějaké služebky a tak.
Bude to pohodlnější, provoz bude levnější, je to hezčí... tj. něco bych připlatil... ale víceméně to neumí nic, co by Fabka neuměla.
20. 2. 2022 22:55
Re: Jenom trochu vylepšit,
No ciste prakticky, ok.
Ale kvuli tomu tady asi nejsme.
To bychom jezdili oba v Sanderu a venovali se smysluplnejsim vecem, nez zdejsi diskuzi. :-)

Pro me je tenhle Megane skoro dreamcar.
Pohon, nabijeni, design, interier, prakticnost, technologie, vsechno proste super.

A Fabia predstavuje auto, ktere mi nikdy ani neapadlo si koupit...
Avatar - Emel
20. 2. 2022 23:02
Re: Jenom trochu vylepšit,
Pohon - FWD EV?
Praktičnost - nedáš si vzadu nohy pod sedačku a sotva se tam vejdeš, kufr na úrovni B segmentu, vidět z toho není?

Ten zbytek... nabíjení, technologie... to mi na první pohled přijde vcelku průměr, kde tam máš ty dream parametry? Obzvlášť pokud se pořád bavíme o té 40kWh verzi... 150vMax a 10s zrychlení... zlatá Fabie.

PS: pokud tě tam dráždí konkrétně ta Fabie, tak si tam klidně dosaď Yaris nebo Corsu, to je ve finále fuk... prostě slušně nakonfigurovanej B-Segment někde kolem 400t.
PPS: nějaké cukříky tam jsou. Prý to dobře jezdí... a zvenku je to hezký auto.
Jo, ještě to Sandero - primárně je malý na rodinný auto, určitě to není auto pro zábavu... ale na to ježdění okolo komína... asi jo, v tom příměstským režimu kdy se motor většinou ani neohřeje... uměl bych si představit i Sandero, i když k tý značce žádnej vztah nemám.
21. 2. 2022 07:28
Re: Jenom trochu vylepšit,
No nejlepsi bude, kdyz to vezmeme opacne. Co jineho by mel byt v teto tride EV dreamcar? :D

Tezko tu budu vsechno popisovat.
Nejel jsem ani v Meganu ani ve Fabii.

Ale myslim, ze svezeni bude o tridu jinde. A specialne v komfortu minimalne o dve tridy.

Z tebou zminenyho segmentu me zajima jen Yaris hybrid a Honda Jazz, pripadne Captur PHEV.
Ale stale plati, ze tohle vnimam uplne jinak.
Ale treba se pletu. Uvidime po vyzkouseni.

PS Nejlevnejsi Jazz stoji aktualne 490.000Kc.
Avatar - Emel
21. 2. 2022 09:17
Re: Jenom trochu vylepšit,
"V téhle třídě" - no to jsi původně nepsal. V jaké třídě?
Parametry který zajímají mě bez ohledu na typ pohonu - výkon, maximálka, zrychlení, do nějaké míry ekonomika provozu (takže jo, na tu Teslu mě ukecat můžeš... i když k ní mám zase jiné výhrady).
U elektra navíc dojezd a rychlost nabíjení.
Komfort design a výbava nejsou úplně parametry... ale jinak mě to zajímá taky, jen teda na výbavu nejsem nijak náročnej.
A konečně - prostor - to je pro mě ta podmínka nutná pro jednotlivé účely užití. I když se považuju za petrolheada, tak pro mě jako rodinné auto bez výhrad akceptovatelný kompaktní kombík (vcelku asi libovolný), nic menšího... a jako druhé auto pak asi klidně i nějaké áčko, do kterého se nouzově vejde 5 lidí.
Ad PS: no tak to už je rozdíl jen 400 litrů? Proti té verzi s dojezdem 200-250km a stovkou za 10s? Nojo, Jazz je drahej... jak na to koukám, tak by dotace 250 asi nestačila.
21. 2. 2022 10:24
Re: Jenom trochu vylepšit,
V tehle tride... To je moje trida.
Takze to je takovej dreamcar, kteryho se jednou treba dockam.

Samozrejme, ze bych radeji Teslu.
Ale nepotrebuju (a nemuzu...) do auta dat milion. :-)
Avatar - Emel
21. 2. 2022 12:56
Re: Jenom trochu vylepšit,
Takže dáš místo milionu 890 a dostaneš auto, který ve všech parametrech dalece zaostává?
21. 2. 2022 16:04
Re: Jenom trochu vylepšit,
Ja za to 890 urcite nedam.
Musi to jit dolu.

A taky si nepotrpim na nova auta...
Avatar - Emel
21. 2. 2022 17:30
Re: Jenom trochu vylepšit,
Dobře dobře, tak to už si začínáme rozumět. Prostě parametry nejsou žádnej vodvaz, ale něco takovýho by stačilo... kdyby to stálo o 300 míň. Za 890 je ten odstup oproti Tesle 3 (ano dobře, německé ceně, v tomhle beru tvůj přístup) moc malý na to, abych o tom uvažoval, respektive - neodpustil bych si, že jsem těch 110 nepřisypal, vzhledem k tomu, o kolik lepší auto lze mít.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 20:59
Re: Jenom trochu vylepšit,
Přesně tak. Hlavně tu jsou ty dvě zásadní věci 1) BYCH a 2) DOTACE.... A přesně o tomhle to je.
Avatar - Ham.
20. 2. 2022 00:41
Re: Jenom trochu vylepšit,
Výhoda 800V systému nemusí být jen ve vyšším nabíjecím výkonu. I když se použije stejný výkon při nabíjení jako u 400V systému, tak z toho systém auta benefituje v podobě nižších tepelných ztrát (4x) a tudíž ve vyšší účinnosti systému a v potřebě nižšího výkonu, který musí termomanagement uchladit (opět 4x) a to znamená nižší hmotnost celého chladícího systému. Stejně tak lze u 800V systému daleko snadněji dosáhnout trvale vyššího výkonu. Takže v praxi ty 800V systémy dosahují lepších parametrů než 400V. Prostě je to jako s akuvrtačkami. Akuvrtačka postavená na 18V systému bude vždy daleko výkonnější a vytrvalejší stroj než akuvrtačka postavená na 9V soustavě. Chvilkově sice může 9V systém podat stejný výkon jako ten 18V a zašroubuje jeden velký šroub stejně rychle jako ten 18V systém, když ale musí řemeslník těch šroubů vypálit třeba 200 za sebou, tak 9V systém se prostě přehřeje a zhebne a musí se čekat až se zase vzmátoří zatímco profi nářadí při polovičním proudu má čtvrtinové odpadní teplo a těch 200 šroubů dá s dostatečně kapacitní baterkou levou zadní a s auty je to úplně stejné, 400V systém je v autoprůmyslu takový hobby systém, 800V je profi. Někteří výrobci už pracují na přípravě systémů přes 1kV a vsadím se, že nebude trvat dlouho a 400V opustí i automobilky co dnes dělají "hobby vercajk".
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 07:22
Re: Jenom trochu vylepšit,
a nevýhoy jsou, že je to nad 500V. Seženou na to elektrikáře? vždyť 800V auto správně nesmíš ani sám mýt a vysávat. Bude samá značka zákaz vjezdů vozidel nad 600V ať do servisů, garáží nebo myček.
20. 2. 2022 07:29
Re: Jenom trochu vylepšit,
500V je nějaká hranice z normy nebo jak to myslíš?

Opravdu jsi si jistý v tom co píšeš?
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 08:05
Re: Jenom trochu vylepšit,
je, je to asi 650V, je to rozdělený po skupinách jak řidičák, prostě mechanik na trolejbusu ti opravovat auto s 800V nesmí. Elektrikář co má základní 50, ti neopraví ani kabel natož převaděč nebo box. V dnešní době je problém sehnat se základní 50, jestli nějaká škola udělá třídu autoelektřikář 800V je ve hvězdách. To by muselo se otevřít ve všech krajích. Na železnici třeba se předělává na střídavinu 25kV i sever a to je fičák na přeskoku a nejsou na to lidi, natož 3kV stejnosměr.
20. 2. 2022 08:54
Re: Jenom trochu vylepšit,
Znovu dotaz. Je na to nějaký vyhláška nebo norma kde je uvedena hranice 500V?

Obecně je totiž rozdělení na NN a VN a hranice je 1000V. je to tak rozděleno i v rámci vyhlášky 50.
20. 2. 2022 10:13
Re: Jenom trochu vylepšit,
mas pochopitelne pravdu. Je uplne jedno, jestli delas na 500 nebo 800V.
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 15:03
Re: Jenom trochu vylepšit,
ano, veterinář normálně mění srdce člověku, je to uplně jedno jestli doktor, nebo veterinář.
20. 2. 2022 15:45
Re: Jenom trochu vylepšit,
Každej, kdo splňuje požadavky pro samostatnou práci dle vyhlášky 50 by měl umět bez problémů pracovat s rozvody v elektromobilu a je jedno, jestli jsou 500 nebo 800V. A hlavně je to jedno, jde jen o navržení systému, pokud uděláš chybu, tak to bude průšvih oboje. Tvoje představy o elektrice jsou směšný.
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 10:56
Re: Jenom trochu vylepšit,
přečti si tu 50 podrobněji, ten co má vyhlášku 50, má i vyučení autoelektrikář?
20. 2. 2022 12:12
Re: Jenom trochu vylepšit,
Znovu, kde jsi našel hranici 500V?
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 15:01
Re: Jenom trochu vylepšit,
bezpečnostní normy v autoopravárenství, elektro je jak plyn v autě, tam se to dělí na stlačený a kapalný, normy jak prase, předěláš v dílně vše. Jak budete mět bezpečnostní školení, tak se zeptej.
20. 2. 2022 15:13
Re: Jenom trochu vylepšit,
500V hranici najdu kde?
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 08:23
Re: Jenom trochu vylepšit,
Prostě nejsme na to elektroatíčkáření připravení a fialka se ztrapnil jak učitel, on si myslí, že stačí nabíječky, to ale všichni vysokoškoláci jsou stím trapní, je to vidět i na diskuzích, ale vzít si rukavice schválené to asi nedovedou, co kdyby si poškodily nechtíky?
20. 2. 2022 08:57
Re: Jenom trochu vylepšit,
Když na něco nejsi připravený tak se vzdáš a nebo se připraviš?
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 10:59
Re: Jenom trochu vylepšit,
musíš přemýšlet, jestli se ti to vyplatí peněžně. Když máš stav do 600V, nářadí, měřáky atd. budeš kupovat druhý věci na 800V. Podívej se jen na hodinovou sazbu. Polož si otázku-vepřový nebo kuřecí?
20. 2. 2022 13:21
Re: Jenom trochu vylepšit,
Stále nechápu..

Nařádí... měřáky? To jako měřák který nestojí 1800, ale 2000 má být to co rozhodne o nasazení EV? Elektrikářské nářadí je naprosto běžně do 1000V.

A ty máš představu, že někdo bude pod napětím to auto opravovat?

Sorry, ale nejsou takové argumety uplně za hranou základních znalostí o tom jak auta, servis a technika fungují..
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:13
Re: Jenom trochu vylepšit,
A ty si myslíš že když elektrovehikl odstavíš, žádná vysoká napětí tam nejsou? Batrie jsou sériově (a paralelně) seřazeny tak, že je tam vždycky vysoké napětí. Na pěknej zkrat stačí bohatě i nízká napětí.
20. 2. 2022 15:14
Re: Jenom trochu vylepšit,
Práce snad probíhají po odpojení baterie. Do samotné baterie snad v garáži nechceš sahat.
20. 2. 2022 15:47
Re: Jenom trochu vylepšit,
Videí, kde rozebírají baterie Tesly jsou na netu desítky. Pokud na to máš znalosti, tak na tom není vůbec nic. Pokud je nemáš, tak tu plkáš o nějakejch měřákách do a nad 500V.. :D
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 15:11
Re: Jenom trochu vylepšit,
v tym autě není pantograf abys to mohl vypnout a zemnící spínač, přečti si něco o elektrice a práci, Ty nejsi schopen u auta dodržet tych 20cm jako automechanik, natož jako autoelektrikář. Vydělávals někdy obyčejný baterky s velkýho auta, viděl někdy vyletět článek s baterky deset metrů vysoko? Ty ceny máš v markách nebo v eu?
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2022 08:53
Re: Jenom trochu vylepšit,
To co píše jsou bludy, ví úplný prd, tak si něco představí.
20. 2. 2022 07:43
Re: Jenom trochu vylepšit,
Promin, ale tak jednoduche to neni.
U 800V systemu budou ztraty v provozu pri beznem zatizeni paradoxne vyssi. :-O

Vyssi nabijeci vykon je hlavni vyhoda.
Vyssi (maximalni) trakcni vykon taky, ale to neni v techto tridach tak dulezity, resp. 400V naprosto dostacuje.

Proboha nezjednodusuj na srovnani se sroubovaky (a na vodive ztraty)... Krome vodivych, existuji totiz treba ztraty spinaci. Soucastky s vyssim Vbr maji samozrejme horsi vlastnosti atd.. ;-)

PS Tim dimenzovanim chlazeni u nabijeni jsi spise pobavil. Promin. To se totiz netyka auta, ale infrastruktury. :D
Ale ok...
20. 2. 2022 08:19
Re: Jenom trochu vylepšit,
Napětí li-ion článků baterie je nominálně vždy kolem 3,6V, bez ohledu na vstupní napětí 400V nebo 800V. Pro proces nabíjení článku tedy nehraje roli, jaké je napětí na vstupu do auta. Díky nižšímu proudu, u 800V systému, se při stejném výkonu ušetří leda na průřezu kabelů v autě od vstupní zásuvky po vstup do battery packu.
20. 2. 2022 08:22
Re: Jenom trochu vylepšit,
Presne tak.
A DC/DC menic je mimo vozidlo, v DC rychlonabijecce... :D

To je tak, kdyz se k EV vyjadruje petrolhead. :-)

Takze rozdil v chlazeni pro nabijeni je nula. :-O
Avatar - Ham.
20. 2. 2022 10:25
Re: Jenom trochu vylepšit,
Nebavím se o ztrátách v nabíječce. Stačí se podívat kolik stojí kilo mědi a kolik jí padne na vodiče při 400V systému a kolik při 800V při stejném odběru nebo stejném příkonu (nabíjení) plus ztráty na přechodových odporech. Takže u vyššího napětí mám dvě možnosti, ponechat nabíjecí a vybíjecí proud při stejném průřezu vodičů (a tím zvednout výkon/příkon) nebo jej dát čtvrtinový a šetřit hmotnost a ztráty teplem (při zachování výkonu/příkonu nebo zvolit něco mezi a částečně to využít na zvýšený výkon/příkon a částečně na snížení tepelných ztrát ve vodičích a především na přechodových odporech. A samozřejmě to není jen o vodičích, ale i o motorech. Ty jdou konstruovat při vyšším napětí menší, lehčí a opět s nižšími tepelnými ztrátami a i s lepšími vlastnostmi při rekuperaci. A aby toho nebylo málo, tak to samé se týká měničů, které napájí motory, při stejném výkonu/příkonu jsou u vyššího napětí lehčí a s menšími tepelnými ztrátami.
Nemusíš mi věřit, vím, že EV fanatici fyzikálním zákonům ze zásady nevěří, protože věří jenom v Elona, ale tady to máš shrnuté uznávaným profesorem, přechod na vyšší napětí u EV je proces, který je evidentní.

Professor Peter Wells, of Cardiff University’s Centre for Automotive Industry Research, said: “As is usually the case with “premium” technology options in the automotive industry, we can expect a rapid transfer to the mass market arising from competitive pressures. In some cases, manufacturers have designed-in the ability to migrate from 400 volt to 800 volts as costs fall and as competitiveness comes to require such systems.”
“The reduced weight of 800V systems will further help with increased range and acceleration performance or allow for larger battery packs with even greater range.”
20. 2. 2022 10:34
Re: Jenom trochu vylepšit,
Nemusis mi verit, ale ja se temito vecmi docela zabyvam. :-)
Viz treba:
https://www.silicon-mobility.com/…voltage-control/

A plky o Elonovi (nevsiml jsem si, ze bychom se bavili o Tesle) a fyzikalnich zakonech si muzes priste odpustit, ju? H/K je v tomto smeru dal nez Tesla.
Ja pisu o nizsich tridach...

Napsals hloupost o chlazeni pri nabijeni.
Jinak mas s proudem samozrejme pravdu. :yes:
Ale klidne uved ten rozdil v hmotnosti medi 400V vs 800V system, docela by me to zajimalo...
Z cehoz vyplyva dalsi vyhoda usporadani "vse vpredu", resp. "vse vpredu" take omezuje vyhodu 800V systemu.

Ale jak jsem psal, nejsou jen vodive ztraty. ;-)

Tak abychom tuto diskuzi trochu obohatili, nektere duvody pro 400V system:
Nizsi naroky na izolacni system - nizsi cena
Nizsi naroky (nejen) na spinaci soucastky menicu (invertor, on board charger, auxiliary propulsion..) - nizsi cena, lepsi parametry soucastek (napr Rdson, rychlost spinani atd.)
Vyssi ucinnost pri nizke zatezi
A last but not least.. jednodussi a levnejsi (az 22kw) AC nabijeni :-!
Staci?

Shrnovacka:
800V ve vyssich tridach jednoznacne ano.
V nizsich k tomu driv nebo pozdeji pravdepodobne dojde taky.
Ale neni to tak jednoduchy/jednoznacny...

Za me? Pro me je tento Renault naprosto perfektni. Jedina nevyhoda je cena...

PS Mala baterka = male naroky na suroviny. A Renault nepouziva permanentni magnety... S 22kw ac nabijenim skoro (mene casto) nepotrebuje rychlonabijeni a dobije pomerne rychle potencialne temer vsude - tudiz neni velka baterka nutnosti (pro vetsi okruh zakazniku). Spravna cesta k udrzitelne mobilite. :yes:
20. 2. 2022 15:26
Re: Jenom trochu vylepšit,
kolik medi..

znas pravidlo, kdyz nevis tak na 1A 0,1mm2 prurez... :-)
20. 2. 2022 16:14
Re: Jenom trochu vylepšit,
Tak uz jen delku :D

A dopoctes si hmotnost.
To jsem chtel po Hamovi...
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2022 02:31
Re: Jenom trochu vylepšit,
To je bizár. Pořádné DC nabíjení potřebuješ vždy, když chceš jet dlouhou trasu. AC nabíjení je ti k ničemu, pokud nemáš čas čekat půl dne na nabití nebo stojíš mimo civilizaci. 100kW DC nabíjení je u jakože kompaktního crossoveru asi tak hranice použitelnosti.
21. 2. 2022 06:57
Re: Jenom trochu vylepšit,
Co konkretne je "bizar"?

Kdyz mas cil (s ac nabijenim) v ramci dojezdu, tak DC skutecne nepotrebujes.

Asi jsem to napsal tak, ze to neni jednoduche (pro EV neznale) pochopit.

Bylo by fajn, kdyby misto komentu typu "bizar" prisel radeji dotaz. ;-)
Pak bych ti v klidu vysvetlil, proc a cim je 22kw AC nabijeni zajimavy. A ze dve hodiny nejsou "pul dne". :-)
A DC je samozrejme obcas (u nekoho ale jen zridka) nutnost...
19. 2. 2022 19:21
Diky redakci za kompletni tabulku
Casto tu opravuju a doplnuju, ale dnes musim predevsim pochvalit.

Diky za udaje o kapacite baterky, dobijeni atd.
Tak ma tabulka u EV vypadat. :yes:
Snad jen "silu" (dobijeci) bych tedy nazval vykonem a cas na "plne" nabiti by stalo za vysvetleni (10-90%?, 0-100% to asi nebude...), ale to je detail. :-)

Jen tak dal i v testech apod.

PS Dodal bych do plusu nizkou spotrebu.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - xxc
19. 2. 2022 21:12
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Nizka spotreba bola, lebo to testovali v Potrugalsku pri 20 stupnoch :-) Kludne to mohli spravit niekde na severe, nech ludia ocenia spotrebu a trakciu v zime a na snehu, ale oni vybrali prave Portugalsko. Dalej z tabulky nie je jasne, ci kapacita baterky je celkova, alebo vyuzitelna. Ani vyrobca baterii, bolo tam milion novinarov, pochybujem, ze sa to nikoho nenapadlo opytat.
19. 2. 2022 21:16
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Zvláštne, že ešte nikoho z redakcie nenapadlo rekuperovať nejaké články a testy z nórskych skúseností z prevádzky elektromobilov. Prečo sa nepoučiť od skúsených?
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 07:27
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Tam v norsku, ale uplně prohrál enyaq a pro tamní trh ho nedoporučují. Já bych doporučil pod test dát tabulku s dojezdem a cenou a ty auta by se vždy posunovaly a testovaný by bylo červeně.
19. 2. 2022 21:28
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Tak nejsem sám kdo se podíval jak to testují v ideálních podmínkách na nejjižnější místě Evropy kde je 20stupnu.Teď tam mají ještě 17.Ona by spotřeba kolem 25kw u 40kw baterky byla na 100km něco a za to dát milión..
Avatar - xxc
19. 2. 2022 21:36
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Citigo ma 36 kwh baterku a je to presne na 100 km a nieco :-) Ta 40 kwh baterka musi byt auto na velmi specificke vyuzitie, ktore jazdi len fakt kratke hrasy.
19. 2. 2022 21:58
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Má být i varianta 60 kWh :yes: A co potom MX-30 s 30 kWh :D
19. 2. 2022 22:53
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Někde v Německu v pohodě. Domácnost v satelitu a jedno auto a další trasy a druhé na krátké. Všechny větší vzdálenosti vlakem. U nás vlak moc neletí, není se čemu divit...
Avatar - Emel
19. 2. 2022 23:29
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Německé vlaky jsou jakž takž ok když nemusíš přestupovat... ale jinak zase tak dobré zkušenosti nemám, obecně bych neřekl že je to lepší než u nás. Občas jsem to zkoušel jako alternativu k autu... pro Praha - Berlín klidně, ale třeba Praha - městečko kdesi před Stuttgartem už nikdy více, tam jsem nabral 3,5h zpoždění na trase, kterou autem jezdím za 5,5h.
19. 2. 2022 23:33
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Presne, klidne v Cesku
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 07:53
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
u ná vlak letí, podívej se jak sou plné třeba slovácký expres, který jede každý dvě hodky a mezitím leo a přestup v olmíku každou hodku. Tak elektrem na nádraží.Já taky jedu k nádraží a vlakem třeba do Prahy. Auta už neletí a mladí se už aut zdávají.
20. 2. 2022 08:13
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Vlak bude mít vždy zásadní handicap, že nikdy nepřepraví z výchozího místa cesty do cíle, takže v podmínkách a vzdálenostech ČR je ve většině případů cesta autem mnohem rychlejší, flexibilnější a pohodlnější, a to neuvažuji ekonomickou stránku věci při cestě dvou a více osob. :-!
20. 2. 2022 08:25
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Ale zase v ramci CR se toho da zvladnout s EV pomerne hodne. :-)

Obzvlast az bude moznost (temer vzdy...) nabijeni v cili.
Zrovna tenhle Renault je k tomu predurcen.
Staci mu levna AC nabijecka v radu desetitisicu v cili. A za hodinu nabije s 22kw 100km. :yes:
20. 2. 2022 08:39
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Jasně, dá se zvládnout hodně, třeba na jeden zátah z Prahy na nabíječku u Humpolce a to i nadzvukovou rychlostí 90-100kmh v pravém pruhu mezi kamiony na D1 :-[] aby to tolik nežralo…
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 08:33
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
máš v telefonu apku na nákup jízdenky? Není dobrý sedět ve vlaku ve čtyrech a na stolečku popíjet a jísti a bavit se? Víš vůbec kolik pojme jeden rychlík lidí? Nebo chceš agitovat někde na náměstí, že auto je výhodnější a ať města ruší parkoviště u vlakáčů? Nikdo tě poslouchat nebude a peníze nejsou všechno, jestli ty počítáš koruny před jízdou, tak jsi tragéd a jestli třeba i počítáš, že ubytování je dražší jak dojet autem dvakrát, tak potěž.
20. 2. 2022 09:18
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Na auto webu jsem ochoten diskutovat o autech a elektromobilitě, agitovat za dotované vláčky a drážní socialismus, můžete někde na k-reportu spolu s železničáři, které z našich daní živíme :no:
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2022 09:34
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
Nemůžeš diskutovat, protože nevíš kolik lidí může ve vlaku jísti. ;-)
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 11:33
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
vlaky jsou dotovaný všechny? Auta jsou dotovaný, nabíječky taky, EL neplatí parkovaný a dálnice, tak je dotujeme taky. Více z mojich daní dávám vysokoškolákům než nějakýmu fíru od RJ, který určitě dotuje i tebe. Préj drážní socialismus, ty nevíš, že drážní vozidlo je třeba trolejbus a ta dotace na výstavbu nabíječek ti nesmrdí?
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:16
Re: Diky redakci za kompletni tabulku
A proč jsou tedy německé dálnice plné aut? :-! :-! :-!
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2022 09:09
Takový mrzák za mega
Je to menší než Captur. V zemích bez dotací tipuju pád prodejů Megane na 10%.
Rozbalit vlákno
9
20. 2. 2022 09:32
Re: Takový mrzák za mega
Spíš k nule ;-)
20. 2. 2022 11:14
Re: Takový mrzák za mega
presne tak, za dva roky klesli renaultu v eu predaje z 1.06 mil na nejakych 680tisic. ak by bezal normalny megan a ev bolo alternativou tak preco nie, ale dobrovolne si zarezat c segment sa len tak nevidi.
20. 2. 2022 12:20
Re: Takový mrzák za mega
Přesně tak :yes:
20. 2. 2022 12:04
Re: Takový mrzák za mega
A hlavně - nemělo se to jmenovat Megane.
Velikostně je to Clio.
Renault jde díky tomu taliánovi fakt do kopru :'-(
20. 2. 2022 13:10
Re: Takový mrzák za mega
bohuzial pre danoveho poplatnika spod eiffelovky je stat stale vatsinovym majitelom renaultu, takze si tie experimenty aj pekne zaplati z vlastneho :-)
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:26
Re: Takový mrzák za mega
Dobře Francouzům tak, eko-progresivizmus je drahý. Smůla je spíše v tom, že to zaplatí VŠICHNI Francouzi, zatímco by to měli platit jen elektrofans. :'-( :no:
20. 2. 2022 14:27
Re: Takový mrzák za mega
Hele, donekonečna to taky nepude. I Francouz umí vycenit zuby ;-)
Avatar - Sumi2000
20. 2. 2022 17:20
Re: Takový mrzák za mega
Tohle si nikdo normální za milion nekoupí!!
Konec Meganu se blíží... :-(
21. 2. 2022 08:08
Re: Takový mrzák za mega
Bez dotací jsme snad jen v CZ a tady budou prodeje pod 1procento.Zbytek do 10 vyžere Eňa
20. 2. 2022 10:44
Ev megane
Elektromobily s předním náhonem jsou špatné skoro všechny.
Přední náhon funguje dokud je nad ním těžký spalovací motor, ne kdy je zásadní váha mezi nápravami.
Navíc v tomto případě nedokážou využít výhodu Ev které umí kufr pod přední kapotou (nebo jen velmi omezeně).
O verzi se slabší baterií nemá cenu uvažovat ,- to je špatný vtip.
Až budu za 3 roky měnit auto za nové tak na 80% to bude Ev, ale určitě ne takové jako je tento Megane.
Rozbalit vlákno
5
20. 2. 2022 10:54
Re: Ev megane
Ano, zkratopřepravniky jsou již z principu špatné všechny, tedy pokud spoléhají na zoufale slabé, drahé a těžké baterky. Proto se elektřina na dopravu hodí jen do vlaků, tramvají, metra a maximálně trolejbusů. Není na tom vůbec nic složitého, to je prostě fyzika v praxi. :-)
20. 2. 2022 11:02
Re: Ev megane
A přesně ty případy které jsi jmenoval nejsou na baterie vhodné vůbec protože se mohou napajet z trolejí....
20. 2. 2022 12:19
Re: Ev megane
Jistě, ale tyto přepravníky je díky trolejim nepotřebují.Proto u nich má použití elektromotorů smysl. :-) :yes:
20. 2. 2022 12:40
Re: Ev megane
Tímto náhledem nemají baterie smysl nikde. Vždy budou drazsi a těžší než plastová nádrž.
Doufám že píše s z mobilu se spalováním motorem.
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:28
Re: Ev megane
Nikde u automobilů. A nesnaž se prosím do diskuze zatahovat věci kterém do ní nepatří. Bavíme se o autech, ne o mobilech.
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2022 11:20
O nicom
Ak ma byt tento bezpohlavny elektrovehikl nahradou za klasicky megane tak s panom bohom ....to tam rovno cele zabalte a posledny v tovarni nech zhasne svetlo ... uz vidim ako otecko v rokoch meni svojho 15 rocneho megana ( ktoreho kedysi kupoval za 400 litrov ) za tuto tlustu priseru za melon.... to nehrozi... to si kupi radsej dnes paradneho leona ci corollu od konkurencnej znacky a este pol mega usetri ( ak by aj ten melon mal ).... co sledujem tak uz nejaky ten rok pada tato fr znacka predajmi na zadok ... ale zda sa ze tento rok padne okrem neho este aj na hubu .... bude celkom zaujimave sledovat kam sa klientela doterajsich meganov poberie a o kolko desiatok tisic klesnu renaultu predaje len v samotnej eu uz tento rok.... to bude narez ... ale mozu si za to sami ked moc nerozmyslaju ( vw kvoli id 4 golfa predsa nezrusi ... ani skoda octaviu kvoli enyaqu... logika predsa ) .... boze ochranuj aspon clio... inak mi bude cely renault uz uplne v..... 8-s
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 13:51
Re: O nicom
Clio podle mě padne. EV se do něj absolutně nezaplatí a Clio EV za 800 až 900t. je totálně neprodejné.

Ale netřeba se tim trápit. Renault zkrachuje do dvou tři let. Jediné co ho může zachránit je Dacia.
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:30
Re: O nicom
Dacia na to nebude stačit. Francie to zaplatí, že Renault zůstane naživu ovšem jako nic neznamenající malá firma.
Dnes je konkurence velká a nechápu proč jde RENAULT SMRTI NAPROTI A JEŠTĚ U TOHO JÁSÁ.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 15:51
Re: O nicom
Na pochodech smrti možná taky zpívali....
Avatar - xxc
20. 2. 2022 16:52
Re: O nicom
Ved megane nerusia, ostava aj stary :-) Ja by som si to kludne kupil. Doba je uz inde, mozno aj oteckovia si to kupia. Corolla ani Leon nie je elektricky, to nie je konkurencia. Zatial velmi na vyber nie je, mozu kupit id3, uvidime, co elektricka 308 dokaze. Mozno tak stary Leaf mozu kupit, co tiez nie je vyhra.
Avatar - Sumi2000
20. 2. 2022 17:22
Re: O nicom
Lidi co chtějí auto za 400-600 tis..? Ti si nekoupí elektrošrot za mega ! :no:
Avatar - xxc
20. 2. 2022 21:47
Re: O nicom
kupia si ine :-)
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2022 11:45
Renault na to jde mazaně
Proč vyrábět auta, které lidi chtějí a platit emisní pokuty, když mohou ekologicky čerpat 100 mld úvěry a mají klid.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 13:47
Re: Renault na to jde mazaně
Problém je že modely které zákazník chce, jednoduše vyškrtají a tyhle EV sra*ky prostě lidi kupovat donutí. Jen doteď nepochopili, že těch lidí co na tuhle hru přistoupí nebude 100%, ale odhadem jen 10% nejbohatších. Plus firmy. A tady jim ta rovnice podle mě těžce nevyjde. Marže nebudou o tolik vyšší aby kompenzovaly vysoké náklady na vývoj a výrobu. Reálně tak sledujeme rozklad evropského automobilového průmyslu.

Ale tak je to vždycky, když hybatelem pokroku není pokrok a potřeba zákazníka, ale jen politika.
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:33
Re: Renault na to jde mazaně
Ono tedy v politice existuje i entita nazývaná "voliči". Třeba teď prohrává vše Trudeau v Kanadě, a sázka na elektrozkraty se brzy mezi Francouzi ukáže jako smrtící.
Faktem je že aby se věci znormalizovaly, musí se Renault a další automobilky (Jaguar apod,) ocitnout zcela na dně.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 15:19
Re: Renault na to jde mazaně
Je to tak. Je to jako s Titanicem. 1000x můžeš dopředu křičet a varovat. Ale dokud loď nenarazí tak bude vše ok... Evropská společnost vždy potřebuje narazit aby začala konat.
20. 2. 2022 12:20
Megane?
Chtěl bych vidět majitele M IV, ideálně v kombíku, slušné výbavě, s výborným 1.33 TCe, který koupil pod 20t Euro, jak si jde pro nástupce, kterej má rozměry Clia a stojí víc jak dvakrát tolik.

Tohle EV není C segment, je to Bčko (nové Clio, de facto). To, že je to malý pozná po usednutí okamžitě i největší de-bill, na to jsou PR bludy, které se z toho snaží udělat o třídu větší auto, krátké.
Hlavně že to má těžiště o 0.9 cm níž (a váží to o půl tuny víc), to bude poježděníčko, voe!

Takže - název Megane pohřbený, znemožněný. (Něco jako Mustang (MachE), Toledo, Eclipse...)
A Renault fakt na sešupu do pekla. Luco, děkujem!

Ach jo, byl jsem přes deset let spokojený zákazník R. Ten talián Luca mi přijde, že ho snad koncern nastrčil, aby odstranil konkurenci.
Je mi smutno. :'-(
Rozbalit vlákno
25
20. 2. 2022 12:23
Re: Megane?
On celý ten koncern R/N/M jde do kytek. Hlavně, že chtějí být do budoucna jen električtí ;-) Prodeje frčí dolu jak na skluzavce…
20. 2. 2022 12:34
Re: Megane?
Jo. :'-(

Jak píši výše, byl jsem roky jejich zákazníkem. Po změně kurzu celého koncernu díky novému vedení jsem jen valil bulvy. A šel jinam...

BTW - když se deš do servisu, kam jsi to posledních šest let dával, rozloučit (protože super vztahy) a oni ti řeknou, že jsi dobře udělal, neb to jde do kopru, je něco hrozně blbě.
A rozhodně nemyslím, že díky takovým autům, jakým je tenhle bazmek jménem Megane, získají dostatek nových zákazníků, na místo těch starých...
20. 2. 2022 13:04
Re: Megane?
Jo tak tohle chápu, stejně jsem se cítil, když jsem opouštěl Peugeot, servis kam leta jezdíš a lidi znáš. Renault jsem měl jen jeden a to úplně na začátku Clio 1G 1.4RN, super autíčko, nenárocný, prostorný a hbitý ;-) Od tý dobý mě tak nějak nemá Renault co nabídnout, zvažoval jsem před 4 lety i Grand Scenic, ale nebyl v tom slušný benzin…
20. 2. 2022 14:20
Re: Megane?
To ještě byl 1.2 TCe, tzn. nebyl 1.33, nebo tím "slušný" myslíš absolutně skvělý 2.0, který se do posledního Scénicu nikdy nedával?

Jinak já 1.2 130 kdysi riskl a až na občasné dolévání oleje jsme to spolu dali.
20. 2. 2022 15:47
Re: Megane?
No to je přesně ono, 1.2TCe 96kw bylo maximum, což je na Grand Scenic dost málo. Navíc ten problém s chlazením a olejem, tedy ne úplně dobrá pověst. Nic jiného k dispozici nebylo. Kdyby by 1.3Tce 160k, zvážil bych ho. Docela se mi zamlouval, prostoru dost, zpracování taky slušný a ještě bych ušetřil. Nicméně vyhrál Touran 1.4TSI 150k Highline (1.8TSI už nebyl k dispozici) ;-)
Avatar - xxc
20. 2. 2022 17:07
Re: Megane?
Coze? Spracovanie grand scenica slusne? Na Grand Scenic staci aj 81 kw dci, dnes dal dole kocom 201 km/h a nikto ma nepredbehol :-) Teda jeden, ked hlasili policajnu hliadku pred mnou, pribrzdil som, potom po hliadke som ho obehol a uz sa drzal za mnou, kym som mu nezmizol. 96kw tce by islo lepsie a pri vyuzivani vykonu by nekarbonoval, ani neriedil olej benzinom. Ale nie, treba 110 kw highline a zavadzat v pravom pruhu. Alebo rovno 1.8 tsi, alebo co, ludia by tam urcite kupovali ten 6 valec z audi, keby to predavali.
20. 2. 2022 18:43
Re: Megane?
Hele, on ten 1.2 TCe 130 jel docela slušně, v MIII kombi teda. Jo, uznávám, ve Scénicu už by to byla hrana...
A k té spolehlivosti - ano, bál bych se. Dobře jsi tehdy udělal. My jsme to teda spolu dali, ale taky jsem se bál.

BTW - krátký Scénic 1,33 140 (mimochodem, rozdíl mezi 140 a 160 není nějak velký) mají naši "na důchod". Podmínka - převézt občas vzatu tři vnoučata - splněna (ISOFIX veprostřed netřeba, jedna vnučka už je dost velká). A zároveň relativně kompaktní auto... Můj táta nalítal hodně přes 1,5mil., možná 2, měl spoustu aut, i hodně drahejch, ale na Scénic nedá dopustit (a během jednoho rozhovoru se "omluvil" francouzům, protože byl jeden z těch, co je fakt nemuseli...).
1.33 TCe je ve své kategorii asi fakt nejlepší (mám 1,3 Firefly, ten se mi v mnoha ohledech zamlouvá ještě víc, až na to že na rozdíl od TCe fakt papá. No, spíš žere ;-) )

K Touranu gratuluju a ať dělá radost. :yes:
1.4 TSI je (byl) super motor.

Pro xxc - dílenský zpracování toho konkrétního Scénicu na mainstream C segmentu perfektní (stejně jako moje dva MIII), kolem zrcátek to nehvízdá.
20. 2. 2022 19:22
Re: Megane?
JJ přesně tak, zpracovanbí poslední generace Scenicu bylo vážně dobrý. Kdyby už tehdy měli 1.3TCe, bylo by to těžký rozhodování. Touran 1,4TSI je jistota, mám ho 4 roky, auto jezdí jen na servisky. Motor výborný, když se člověk nehoní a jede pohodovku, dokáže se dostat i pod 6.5l/100km (nejméně jsme viděl 6.2l na trase Pelhřimov - Lipno). Plná nálož na dálnici ho dokáže vyhnat i k 9l, ale to už mu musím stát na krku. Průměr mám lehce nad 7l. Za mě to byla pro rodinu nejlepší volba ;-)
20. 2. 2022 20:56
Re: Megane?
Pro mě je Touran trochu nudnej a krabicoidní a vídám jich moc, ale to je čistě můj subjektivní pohled na věc. Objektivně je to výborné auto, bez výrazných mínusů.
A pokud jsi ho dostal za dobrou cenu, není o čem. :yes:

Scénic s 1.33 - vidím to stejně, to by byl vořech k rozlousknutí při rozhodování.

Spotřeba - díky za objektivní info :yes:
Já to mám s Jeepem "vo fous" víc, ale ještě se zajíždí.
Pak to třeba někdy bude začínat i sedmičkou, teď jsem rád že v souhrnu pod devět, ale 90% město a dálnice. Je fakt že mimoměsto kolem sedmi umí taky ;-)

Co dálnice, tacho 140, tempomat, kolik si ta 1,4 zhruba bere?
Avatar - xxc
20. 2. 2022 20:11
Re: Megane?
Hvizdat musi vsetko, nie len okolo zrkadiel :-) Tam sa viri voda. Mozno spracovanie je dobre, ale auto neskutocne vrzga, a to som jazdil 2 kusy z roznych rokov vyroby. Inak auto by to bolo celkom dobre, da sa v tom jazdit aj v hluku, ale chvalit to moze iba ten, co v nicom lepsom nesiel. Staci presadnut vedla do Citroenu a zrazu iny svet, aj ked je to francuzske auto. A Touran moze byt podla vsetkeho este lepsi.
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2022 14:38
Re: Megane?
Zatím máme kam jít, ale za nějakou dobu už nebude kam a ke komu prchnout. Pár lidí si koupí elektrozkraty a zbytek bude servisem udržovat svoje spalováky až do momentu, kdy nastanou obrovské potíže s bateriemi.

Oni se totiž nekazí jen baterie elektrozkratů, ale také hybridů a PHEV. A v mild hybridech se malá baterka stane klasickým kurwítkem, které udělá mnoho majitelů těchto vozů šťastnými, ale přežijí to.
20. 2. 2022 15:49
Re: Megane?
Vidím dvě cesty. Jednu jak píšeš, nechat si staré auto a udržovat jak to půjde nebo jít do kompromisu - HEV Toyoty, klasický hybrid. Mám vyzkoušenou Corollu TS hybrid, jak 1.8, ale hlavně 2.0, ta je v pohodě ;-)
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 21:14
Re: Megane?
Problém je, že auta kolem MY 2000 byly dlouhodobě servisovatelné a opravitelné. Jenže přestávají být díly.
A auta MY 2010 jsou proti tomu spotřební shity které na dlouhodobost kašlaly. A auta MY 2020 jsou spotřební shity plné kurvítek, které byly dělané na 5 let...
20. 2. 2022 22:20
Re: Megane?
Akorát ty auta v roce 2000 byla reálně asi tak 2x dražší než dnes.
Zaplatil by dnes někdo 2 X větší cenu jen za fakt dlouhodobe možnosti domácího servisu?
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 13:41
Re: Megane?
Momentálně jsme už ve fázi elektrického výboje. Po něm zůstane jak známo jen smrad, ticho a tma.
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2022 13:37
Re: Megane?
Este clio a captur sa daju.... len sa bojim aby aj tie nejako nespackali ... renault evidentne nenacuva spravne hlasu zakaznikov ale to je jeho vec... nebude to skoda ani vw ani toyota co doplatia na jeho kroky ... ba naopak... ubudne im prave konkurencia od renaultu... podla mna ine automobilky sa mozu naopak usmievat ked im takto sam od seba ubudne dalsi konkurent v C segmente... inak este aj ta jeho kabina je neskutocne mi proti srsti svojou architekturou ...pritom konkurencny enyaq vie vyzerat architekturou v kabine fakt bytelne a utulne...
20. 2. 2022 14:22
Re: Megane?
Neboj, spackaj. Poslední Clio a Captur rozhodně šli do vývoje ještě za starého vedení.

Se zbytkem absolutně souhlas, až na tu kabinu, ta se mi zdá naopak pojatá skvěle. A navazuje na minulou generaci Renaultů.

BTW - ergonomicky mi displej infotainmentu na výšku dává v autech mnohem větší smysl než na šířku.
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2022 02:13
Re: Megane?
Už zpackali, když přišli se skvělým nápadem, že v nich nebude jiný lepší benzín než hybrid, a výkon 1.0 TCe pro jistotu ještě snížili. Výsledek? Pokles prodejů Clia o velké desítky procent a urychlený návrat 1.3. Většina automobilek dělá restrukturalizaci, aby přežila, Renault se asi zuřivě snaží o opak.
Avatar - xxc
20. 2. 2022 17:10
Re: Megane?
Uz ste v tom sedeli, ze je to male? Ved je to normalne C, razvor je 2685. To musi byt kazde auto stale vacsie a vacsie?
20. 2. 2022 18:47
Re: Megane?
Si přečti ten článek, boha jeho...

Rozvor není (úplně) vše.

BTW - myslíš, že bude kombík? Já tedy ne...
Avatar - xxc
20. 2. 2022 20:15
Re: Megane?
V clanku sa stazuju novinari na kde co, mne sa prave kompaktne rozmery pacia. Stary Captur bol taky stiesneny, v tom som chvilu jazdil. Toto by uz mohlo byt vacsie. Razvor nie je vsetko, ale definuje triedu auta. Bude to vacsie, ako stary Megane.
20. 2. 2022 20:49
Re: Megane?
V tom článku píšou pravý opak... Že se snažím...
Avatar - xxc
20. 2. 2022 21:35
Re: Megane?
Ludom sa automobilka nezavdaci, spravi suv, tak budu nadavat, ze fuj suv, spravia to nizsie, zase nadavaju, ze je strop nizko a ze je to stiesnene :-) Treba do toho sadnut a uvidime. Prave preto nekupujem nizke auta, lebo su stiesnene a treba v nich lezat. Toto vyzera lepsie.
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2022 02:14
Re: Megane?
4200 cm není C segment.
21. 2. 2022 07:55
Re: Megane?
No 42m urcite ne :D

Ale jinak:
https://en.wikipedia.org/wiki/C-segment

As of 2021 C-segment category size span from approx. 4.2m to 4.6m ;-)
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 13:38
Renault si vykopal hrob
Přes úžasný pokrok jsme se dostali na úroveň, která je na světelné roky vzdálená potřebám řidiče v EU roku 2022.

Reálný zimni dojez základní verze na úrovni 150 max 200 km když budete na cestě jak vyýsekové maso v mrazáku není použitelné ani v naší malozemi. Natož pak ve Francii, Španělsku, Portugalsku nebo Itálii... Ano, tam sice je celkově tepleji, ale i tam přichází něco jako zima :-!

Vmax 150 kmh u auta za mega je už jen takovou čerešní na tortě... Jistě, eurohujeři mě tady rozbijí argumentem, že řidič 2022 potřebuje víc jízdu 30 kmh než jízdu 130 kmh a 130+ kmh je horší ztroskotání tankeru na Antarktidě :D Jistě, uznávám :D

Pak tu máme hmotnost. 1,7tuny neštěstí, prostornost na úrovni malých crossoverů... To se vážně povedlo :D :D Mimochodem, pořád jsme slyšeli hromadu keců o tom, jak EV umožňuje lepší využití prostornosti a lepší variabilitu... Sakra, kde se tedy stala chyba???

Shrnuto - máme rok 2022. Renault přišel s krásným náhrobním kamenem vlastní značky. Ano. Mégane je krásný. Ale krása bez praktické stránky je hodna jen titulky pánského časopisu. Praktický přínos a význam pro reálný život je ale NULA :-! A přesně tam budou směřovat i prodeje bez dotací :-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2022 15:13
Re: Renault si vykopal hrob
To bolo brutalne :yes: :yes: :yes:

Inak mne ani ako ekogicky automobil nepride tento skvost fr techniky.... uz len "vyroba" samotnych tych baterii je pohroma pre planetu... ak by teda mal mat kazdy v rodine takyto el skvost... tak si este viac urychlime cestu do vecnych lovist....
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 15:49
Re: Renault si vykopal hrob
Počkej. Dostaneš levej hák v podobě argumentu že desetiletou baterií vrazíš psovi do boudy a v noci bude bouda svítit jak Las Vegas u vstupu bude mít dveře na fotobuňku, vevnitř vyhřívanou a ventilovanou podložku s thajskou masáží v šesti úrovních a na zdi 8K ultra HD a optikou s Netflixem :D :D

Jen teda nevím když všecky ty desetiletý battery packy vyhážeme z těch desetiletých EV, tak mi u těch desetiletých EV ojetin asi bude něco chybět :D :D :-!
Avatar - xxc
20. 2. 2022 16:54
Re: Renault si vykopal hrob
Vyroba az taka ekologicka nie je, ale samotna prevadzka bude, cize auto je ekologickejsie, ako nejaky stary megane.

Este nechapem ten plac nad ekologiou a plac, ze nic nepredaju. Ved o to ide, aby si auto kupil, kto to fakt potrebuje a nie zacliovat ulice milionmi clii, ktore sa predavali za 8990 €, kupoval to kazdy a zaplnili sa tym ulice. Tie auta stoja. Pokial by tie auta najazdili vela km, tak sa viac oplati ten megane, ci uz ekonomicky, alebo ekologicky.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 17:55
Re: Renault si vykopal hrob
S tvojí logikou musíš být politikem... :no:

Takže auta podle tebe víc stojí než jezdí. Ok. Takže z toho implikuje, že výroba asi bude větší eko zátěži než provoz když nejezdí že... A hle, podle tebe výroba EV víc ekologická není zatímco provoz ano. A přesto považuješ celkově víc eko právě EV :D :D :D

A kdyby jsi chtěl vymyslet, že EV budou víc jezdit než stát, tak tě rovnou vyvedu z omylu. Když tam 100 km natlačíš do baterky možná za hodinu, možná i za víc, tak prostě budeš víc stát než jezdit. A kdybys vzal poslední záchranu že budeš dobíjet JEN na superchargerech, tak jistě víš že tohle baterie jednak dlouhodobě nedá, a jednak ekonomika bude úplně a ještě více mimo :-[] :-!

V jednom příspěvku dokonale popřeš sám sebe :yes: :yes: No nic, jsme zvyklí že moudrostí neoplýváš :-!
Avatar - xxc
20. 2. 2022 21:39
Re: Renault si vykopal hrob
Ja len tolko, ze je zbytocne vyplakavat nad predajmi kedysi, z ktoreho nemala nic automobilka. Mozno tak servis. Toho noveho sa preda menej, drahsie a bude to ekologickejsie. A este aj automobilka viac zarobi :-) Jedini na tom stratia obycajni ludia, ktori si uz nekupia lacne Clio na cestu raz za tyzden do obchodu a raz za mesiac na nejaku cestu.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 23:09
Re: Renault si vykopal hrob
Jistě. Přesně tohle je důvod proč Renault je těsně před bankrotem že... :D :D :no: :no: :no:
Avatar - xxc
21. 2. 2022 11:07
Re: Renault si vykopal hrob
Ved kvoli ghosnovi. A oni ho pustia len tak ist :-) Davno mal visiet. Di meo to snad napravi.
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2022 02:16
Re: Renault si vykopal hrob
To je opravdu geniální myšlenka, že auta zdražíme, aby se k nim náhodou póvl nedostal.
Avatar - Sumi2000
20. 2. 2022 17:28
Re: Renault si vykopal hrob
Je to tak , Topper , máš pravdu !
Tohle je cesta do pekla.. nikdo normální si ten krám nekoupí , hlavně za ty šílený peníze. :no:
Avatar - xxc
20. 2. 2022 21:41
Re: Renault si vykopal hrob
Ked si mozu kupovat spalovacie auta za sialene peniaze, mozu kupovat aj toto. Je to prijemnejsie, komfortnejsie, pouzitelnejsie.
Avatar - Emel
20. 2. 2022 22:24
Re: Renault si vykopal hrob
Kdo jsou "oni"?
Podívej se na čísla, jaká auta se reálně v Evropě prodávají. Já osobně doporučuju čísla za 2019, což považuju za poslední "normální rok"... ale klidně budu diskutovat i nad 2020 nebo 21.
Mám rád tuhle statistiku - je to taková ta větší Evropa, s Balkánem, Ruskem, Tureckem:
https://www.focus2move.com/…lling-cars-2019/
Co chci říct - v Top 20 je to mixnuté tak 50:50, B vs. C segment (+Tiguan, kterého já považuju za D). Kdybych měl tipnout průměrnou prodejní cenu, tak jsme podle mě pod 0,5M... a těmhle lidem nabídneš elektrický Megane za 900 v základu? No tak to je asi trošku jiný level šílenství... ;-)
20. 2. 2022 22:51
Re: Re: Renault si vykopal hrob
Pouzitelnejsie? S dojazdom 200km? Ti prasi v gebuli?
Avatar - xxc
21. 2. 2022 11:06
Re: Re: Renault si vykopal hrob
najazdim tak do 150 km denne, pre mna ano :-) priemer je nejakych 50 km
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 15:27
renault-škoda
renault dotuje francouszká vláda, škodu dotuje fialková vláda, tak prosím nepomlouvejte renault, on je uspěšný v elektrovozech a vy z daní dávejte škodovákům výpalný a nechte renault vyrábět, lidi to kupují i mimo EU.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
20. 2. 2022 17:36
SHRNOVAČKA
Takže máme tady auto užitných hodnot a velikosti Clia, co váží jako Traffic a stojí jako nedávno vlajková loď Renaultu Espace Initialle Paris... a jmenuje se Megane...

... něco je tu špatně...

Tak se na to zkusím podívat optikou bývalého majitele Meganu, viz moje recenze. V roce 2013 jsem za v té době nejsilnější motorizaci v naftě v nejvyšší výbavě kde chyběly jen vyhřívané sedačky a navigace dal necelých 400t a dostal slušně vybavený kombík pro rodinu co na jednu nádrž ujel 1200 km se servisem na 5 let zdarma.
Dobrá, od roku 2013 se mi doslova zněkolikanásobil příjem, že bych čekal, že si můžu pořídit opět moderní auto nyni z prémiových kombíků střední až vyšší střední třídy a ejhle sotva mám na o třídu menší auto kde sotva narvu svou rodinu i s kufry a dost možná ani nedojedu na letiště a zpět, když jsem vzdal cestu k moři autem.

Moc není růžová ta současnost co byla přes pár lety budoucností....
Rozbalit vlákno
21
20. 2. 2022 18:06
Re: SHRNOVAČKA
Sorry, ale Megane 2013 byl vybehovy model s akcni cenou. Dnes si za obdobně peníze (při započtení inflace) můžeš koupit stejně nebo lepší auto.

Pochop ale, že někdo má i jiné priority při výběru auta. Co je na tom špatně?
Avatar - Ronault.
20. 2. 2022 19:28
Re: SHRNOVAČKA
Výběrový model? Já měl phase 2, pak přišla phase 3 a ta se ještě 2.5 roku vyráběla. V ceníku byl s metalízou pod 500 a to bylo kombi, plnohodnotné rodinné auto pro rodinu s dvěmi i třemi dětmi. Octavia s 2.0TDI byla dejme tomu kolem 600, inflace za 8 let rozhodně nebyla 100%... Tohle za dvojnásobnou cenu ani není pro rodinné užití.
20. 2. 2022 20:11
Re: SHRNOVAČKA
Píšu něco jiného.
Dnes za stejnou hodnotu peněz můžeš přece vybírat spoustu aut.
To že se teď Renault nazval své ev megan je přece jen marketing.
Avatar - Ronault.
20. 2. 2022 20:18
Re: SHRNOVAČKA
Megane 4 má jen dočasně se prodávat současně a pak už bude jen elektrický za podstatně větší cenu s menší užitnou hodnotou
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 20:41
Re: SHRNOVAČKA
Mě by zajímalo osud Zoe. Za stávající ceny z něj je neprodejné šrot.
Avatar - xxc
20. 2. 2022 22:15
Re: Re: SHRNOVAČKA
Za 27 000 E to nebude zlé auto, pokiaľ si človek odmyslí tých 0 hviezdičiek :-)
Avatar - xxc
20. 2. 2022 22:16
Re: Re: SHRNOVAČKA
Žeby si kúpil nový Captur, ten bude podobný starému meganu. Problém vyriešený.
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2022 02:20
Re: Re: SHRNOVAČKA
Děláš si srandu? Captur je B-segmentová plečka bez kufru.
Avatar - xxc
21. 2. 2022 10:56
Re: Re: SHRNOVAČKA
tak austral :-) captur je taka ista plecka, ako stary megane
20. 2. 2022 22:22
Re: SHRNOVAČKA
A to tě někdo nutí kupovat auto s názvem megane?
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2022 02:18
Re: SHRNOVAČKA
To je úplně jedno, protože v dnešní době nic jako akční ceny výběhového modelu neexistují. Výběhový model je CO2 unfriendly a stojí o 100k víc než když začal.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 18:11
Re: SHRNOVAČKA
Přínos a jedinečnost koncepce EV je v tom, že dojedeš jen na nádraží a zbytek cesty si užiješ pohodlí , spolehlivosti , čistoty , bezpečí a komfortu českých drah :-[] :-[] samozřejmě jen s příručním zavazadlem :-[]

Vyšší náklady pak samozřejmě promítneš do výše vlastního zadlužení a zůročíš pro své děti výší dluhu, který po tobě zůstane. Protože díky brutální inflaci přece každý ekonom ví že je výhodné mít dluh :D :D

Zkrátka je třeba naší budoucnost co nejvíc proje*at :-[] Vítejme EV mobilitu s nadšením :yes: :yes: Nová doba je tu. Je potřeba si věci spočítat a čím víc to ekonomicky nedává smysl, tím víc je třeba se usmívat a mávat vlajkou EU :yes:
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 18:34
Re: SHRNOVAČKA
čd dostali konkurenci a včil jezdí bezpečně, čistě a komfortně. Místenku a použití parkingu ČD máš zdarma, můžeš mět aji kufry, ve vagoně jsou na to police, na wc můžeš v tunelu i ve stanici, voda, toaleták a utěrky tam jsou. U RJ tam máš rajec a noviny navíc, Kdys naposled jels vlakem? Jak já jsem měl renault 5?
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 18:36
Re: SHRNOVAČKA
Kdy jsi vytáhl pr*el ze Středočeského kraje... :no: :-!
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 19:14
Re: SHRNOVAČKA
vždyt tam jezdí panter, railjet, elefant, shark. Jak to píši, čd po invazi konkurence se chová tržně, vagony s kotouči, vakuový wc, displeje na místenky, zásuvky, obrazovky, 160km/hod, před konkurencí tady jezdily koženky. kdybych neměl návykový auto, tak jezdím vlakem pořád
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 19:27
Re: SHRNOVAČKA
Ano. Přesně tak. Právě že TAM jezdí. Tu vlastní blbost fakt jen předstiraš?!?
Avatar - Emel
20. 2. 2022 20:18
Re: SHRNOVAČKA
Dobré jsou hlavní tahy - ideálně z Prahy do nějakého velkého města, Ostrava Plzeň Olomouc Ústí Hradec... když se pak dá použít MHD v místě a nebo člověk potřebuje být v centru.
Jiná velká města už taková hitparáda nejsou, třeba Liberec.
A problém jsou křížné trasy, třeba Hradec - Brno.
Praha - Ostrava s Regio se jezdila dobře.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 20:40
Re: SHRNOVAČKA
Ano třeba takový koridor Brno - Třebíč.... Úplný skvost :D
Avatar - Emel
20. 2. 2022 20:49
Re: SHRNOVAČKA
To mi nic neříká... je tam nějaký problém?
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 21:01
Re: SHRNOVAČKA
No krom toho že cesta z Brna vlakem do jižních Čech trvá asi 5 hodin a trať do Třebíče by mohla být ve 21. století už aspoň elektrifikovaná tam nic zajímavého není :D :D :D

ČD vesměs nasazují nové soupravy na nové nebo spravené koridory. To je z pohledu provozovatele přirozené a logické. Na špatných cestách taky budeš jezdit se starším autem... Ale z pohledu cestujícího je to na vyližprd€l protože ty traťe mimo směr Praha budou spravené možná tak za dalších 500 let.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 18:32
Za mě ideální rodinný vůz
V pátek večer nebo kdykoliv doma jen řeknete manželce jedu nabíjet, vrátím se za 4 hodiny... Mluvíte pravdu, budete nabíjet... A všichni budou spokojeni ... :D :D :D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
20. 2. 2022 18:59
Re: Za mě ideální rodinný vůz
no nevím, ale my doma máme elektřinu, kde ty dobíjíš třeba vyžínač?
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 19:22
Re: Za mě ideální rodinný vůz
No nevím. Doteď jsem si myslel že v bytě vyžínač není potřeba. Doteď jsem si myslel, že polovina čechů bydlí v bytech... Asi jsem v noci 19.2.2022 propásl nějakou změnu :D :D :-!