Renault se vrhá do bezemisní budoucnosti s tradičním jménem Mégane. Pátá generace už totiž bude jen elektrická a my jsme ji poprvé vyzkoušeli v okolí jihošpanělské Marbelly.
Dym z dieselu nesiel, ale smrad riadny. Este som sa technika na stk pytal, ci to moje auto tak smrdi, alebo to tak smrdi stale tam :-) A preco by niekto zatvaral dvere v garazi? Ked vytepujem auto po znecisteni, ako ho vysusim? Ako susite dieselove auta? Ja som v garazi nechal pustene vyhrievanie 2x na 29 stupnov, potom som ho vyvetral 2x. Asi by to slo aj s dieselovym, alebo skor sadnut do mokreho, pocas jazdy nejak vyhriat, vyvetrat a prezliect sa. Som zvedavy, ci maju uz nove Renaulty programy na susenie interieru, aspon v niecom mohli predbehnut Teslu, pokial to nema.
Porovnávaj porovnateľné. Elektrické autá proste sú drahé, vytýkať elektrickému Renaultu, že je drahší ako spaľovací predchodca je blbosť. Je to presne to isté ako keby si ID.3 vyčítal, že je príliš drahý voči Golfu, ako ti pripomenul vyššie xxc.
Pretože nie sú zrovnateľné. Pri rozdiele spaľovací vs. elektrický pohon už ďalšie parametre toľko neznamenajú, pretože už ten jeden rozdiel je príliš markantný.
8-s Ano. Máš pravdu. ID.3 je proti Golfu 6x tak horším vozem a vůbec je nemá význam srovnávat. Protože dnes je zásadním parametrem stále kombinace pořizovací cena a dojezd :-!
Já jsem spotřebitel, co chce jezdit z bodu A do bodu B s co nejlepšími parametry za co nejméně peněz, mě bylo i jedno, jestli diesel nebo benzín, obojí jsou auta sloužící pro přepravu osob.
Co vlastně vede konstruktéry k volbě předního pohonu ? Problémy s trakcí má každý FWD elektromobil, copak to nevědí ? Nebo to má nějaké významné výhody jinde ?
Na délku to má 4,2m, o 16 cm méně než MIV hb. (a o 15cm víc než Clio, ať jsem korektní). Šířkou je to Clio, ne Megane. Dle toho, co popisují v článku v rámci velikosti interiéru nikdo nekouzlil... Nemožnost dát nárty pod přední sedadla je vyloženě pr*sárna...
To že se to jmenuje Megane neznamená (bohužel) že to je nástupce MIV. Evidentně není. Jen to má vzbudit ten dojem.
A to říkám jako (kdysi) vlastník dvou MIII v kombíku, koupených coby nové. Velmi spokojený vlastník.
Nevím jak je na tom Megane celkově, ale v ČR jsem ochotný se vsadit, že nadpoloviční většina Meganu jsou kombíky. Jen neumím takovou statistiku najít... asi bych uměl sehnat německá čísla.
A pre mna je sirka vyhoda, aj dnes som zaparkoval s Citigom na takom mieste, kde nevedel nikto iny zaparkovat a ostalo posledne volne. Stale rozsirovanie aut nepovazujem za vyhodu. Vidno, ze niekto tam nieco dobre vymyslel.
Tuhle blbost tady vytahuješ pořád. Ano, koně se zapřahují před vůz. A schválně, kterým párem nohou při tom tažení valach zabírá mnohem, mnohem víc ? ;-) Já ti teda napovím....ZADNÍMI.
Nicméně podstata je v něčem jiném. A sice v tom, že Áda v tom svém přiblblém příměru dělá z koně jednu hnanou nápravu a buď si neuvědomuje nebo uvědomit nechce, že kůň je v tomto případě rovnou celé "auto" a ten jeho vůz za koněm není vlečená náprava, ale prostě přívěs za autem.
řidič má křeče v nohou a vypnul asr, je prostě zvyknutý jezdit ve škodovce on-offf. Kdo má cit, zkušenosti, tak tímto problémem by se vůbec neměl zaobírat.
Pri ostre jizde (a odlehcenem vnitrnim kole...).
Ke vsemu bych tohle prohlaseni bral s rezervou.
Nehlede na to, ze je to resitelny (pravdepodobne i SW) updatem.
Ale porad koncepce vse vpredu ma jiste sve vyhody, tak jako u spalovaku...
Jinak novinarske testy bych bral s velkou rezervou.
Jejich "spotreba v testu" je obvykle udaj o nicem.
Brat luxusni hybrid na okruh, nebo "ostra" jizda s protacejicim se vnitrnim kolem nema casto s realitou (temer) nic spolecnyho.
Zase vysoka trakcia behom rekuperacie odtrhne auto na snehu, aj ked nejake kriticke to byt nemusi. Ale moze, ked to ma udajne zlu trakciu. Ine elektromobily s prednym pohonom maju trakciu lepsiu?
Problém trakcie aj pri vysokej hmotnosti auta, tam bude skôr problém s vysokým krútiacim momentom, ktorý je ihneď k dispozícii a koleso ho nedokáže preniesť na cenu. Keď už do áut pchajú to množstvo zbytočných a otravných elektronických asistentov, tak by mohli myslieť aj na toto a riešiť to.
Z laického pohľadu by bol plusom permanentný pohon všetkých kolies.
Velké chyby to proti ID.3/4 má, a to kromě nevhodného předního pohonu, stisněný vnitřní prostor, zejm. vzadu, malý kufr, bez průchodu na lyže a obrovský schod po sklopení zadních sedaček. Je to náhrada stařičkého ZOE, ale nikoli konkurent dnešním EV od VW, Hyundai, Kia, Tesla... :-!
To si před napsáním článku redaktor stříkl něco do žíly nebo ho vymyslel někdo jiný? No tomhle elektrošuplíku není klasické nic, ani pohon, ani karoserie, Snad jen použité jméno. Společné rysy s předchůdci žádné nemá… Jen je to pokračující mizérie Renaultu :no:
Upřímně, s EV mám za sebou jen pár jízd po Praze a stačí. Víc mě to neláká, abych se na cestách stresoval z toho, že nedojedu ;-) Nicméně, stačí se mrknout na videa různých testerů, v CZ a SK je jich dost, jak se cestuje s elektrem…
Jinak k tvé otázce na nájezd, záleží na tomu, kam potřebuju jet. Takže je to rozptyl od 50-300km denně. Jsou ale i dny kdy to je i 400km+ (tak 1-2x měsíčně). Víkend většinou představuje 300-400km 😉 Většinu z toho dám na CNG, i když má také omezený dojezd na cca 400km, ale dotankování je na 5 min a plniček je dost 👍
To jsem si myslel.
Zkusenost zadna, jen strach z neznameho...
Pri najezdech do 300km skutecne nebudes travit "hodiny" na nabijeckach.
400km+ zalezi na tom, zda je to 500km nebo 1000...
Ale opet bych doporucoval vlastni zkusenost (nejlepe s modernim - dnesnim - EV).
Kdyz tu chces o tom psat. ;-)
Anebo dej alespon odkaz o hodinach nabijeni...
PS No, kdyz je pro tebe EV spatne i ve meste, tak asi neni o cem...
Strach z neznáma, to si mě vážně pobavil :-[] Máme technologii, co je pro uživatele jednoduchá a nenáročná, lety prověřená a dostupná. Teď ji násilím vyměníme za uživatelsky nepřívětivou, nekomfortní a velmi drahou? To opravdu dává smysl ;-)
Ano, máš pravdu iD3 mě opravdu nenadchla a to ničím, včetně mizerné ergonomii, kvality plastů a potahů v interiéru atd. Zlatá moje OIV G-Tec 😉
Nabit EV je jednodussi nez natankovat.
Urcite to zvladnes taky. ;-)
Vymenujeme slozitou, drahou, smradlavou technologii za cistou.
Ty v tom pokrok nevidis.
Ja jo.
Jediny uskali je baterka, ktera za poslednich deset let rapidne zlevnila.
Jinak vetsinu tebou uvedenych handicapu idcka resi tento Megane. :yes:
Tak to si mě rozesmál podruhé, tento Megane neřeší nic - je drahý, má mizernou kapacitu baterie = nízkým dojezdem a je uvnitř malý. Pokud už bych si měl vůbec koupit Renault, tak raději Arkanu s 1.3TCe a budu na tom daleko lépe ve všech parametrech. Za ušetřené peníze (cca 250tis Kč) si můžu někam zaletět na pěknou dovolenou :yes:
Btw kolik, že si toho s elektrem najel ty? Když se mě pořad na to ptáš? Napiš recenzi o svém elektromobilu, se zájmem si jí přečtu…
Off topic:
Není trochu zvláštní ta fascinace tankováním?.)
Přijedeš na benzínku kde je většinou povrch pokropenej mastou naftou a smrdí to. Pak vemeš umatlanou smaradlavou hadici a stojíš u toho a čucháš ten smrad a přitom šlapeš v těch flecích od nafty.
Ve finále jdeš zalatit do společnosti pupkatých kamióňáků kteří nemají možnost se na dlouhých cestách pořádně umít a upravit. Okoukneš celý den se grilující párky, nabídku porna, předraženého sortimentu a umělých baget a když máš štěstí tak zaplatíš celkem rychle, hezké mladé slečně která přemýšlí kde to skončila. Opravdu je to hezký zážitek?.)
Nechtělo by to spíše otevřít oči a kouknut kde opravdu tankujete? :-)
Kolik z těch tisíců benzinek je nových? A kolik opravdu čistých a bez fleku kolem tankovaciho místa a čisté pistole?
To je zase demagogickej blábol.
Především jde o čas. Ne o zážitek.
Dále se mi v 95% případů nestává, že stojím v mastným fleku.
Za další pistole není vždy mastná a pokud ano, mám k dispozici na stojanu ubrousky, nebo rukavice. Preventivně si beru ubrousek, nerad sahám na cokoli špinavého, takže bych to udělal i s DC chargerem. Žádnej smrad nečuchám, nestrkám nos do nádrže i když mi to voní. Tu minutu, než naberu plnou kouknu do mobilu na zprávy a pak přímo u stojanu mobilem zaplatím a dovnitř vůbec nejdu. A odjíždím. A na dalších 1200 km mám klid.
Toho blba ze sebe děláš záměrně? Opatlaná pistole je to samý co opatlanej kabel. A jasně jsem to napsal. A jasně jsem psal, že jde o čas a ne o nějakej pos.anej zážitek.
Ne každej má možnost dobíjet doma a s takovým krumplem, jako je novej Megane, kterej dá na dálnici tak 150 km s odřenejma ušima, se nabíjení venku stejně nevyhne. Minimálně 1-2x za den, když je potřeba zajet kousek dál.
Takže to, že si někdo koupí ev Megan a nemá kde nabíjet dělá z návštěvy benzinky něco hezkého?
Zkus se někdy podívat na návštěvu benzinky reálně a ne s oponou zvyku. Když chvilku jezdíš s ev najednou ti pak přijde benzinka jako dost zvláštní místo.
Ale tak to je, ako pise, ked clovek doma nabija, tak sa mu uz tankovat nechce a pride mu to cudne :-) Vypisujete tu len pre to, lebo nemate skusenosti, v zivote ste elektromobil nemali, ale mudrosti vyse hlavy. Ja som tiez dnes tankoval a ruka od nafty :-) Neviem co s tym ludia robia, ze to mocia v nafte, ale nabuduce budem hladat obrusky :-)
Ja neberiem rukavice, zbytocny odpad naviac. Ani nemocim pistol, aby nebola spinava pre ostatnych. Ale ohladuplnost ludom nic nehovori, rovnako ako mozno niektorym na ceste :-)
Vy jste tu vsichni ujety citove.. Tankuju 2x tydne (Shell po cele CR), rukavice si neberu a pistoli od nafty jsem snad jeste nemel.. Nevim, co bych tam za tech 5 minut mel videt nebo delat, aby se to pro mne stal tak stresujici zazitek jako pro vsechny ty primadony tady.. Po nedeli jedu z Ostravy do Ceskych Budejovic, to jako jak mam tankovat jenom doma? Nechte si ty svoje knizeci rady o nabijeni, az budu jezdit jenom do Kaufu, popripade na kavu, tak samozrejme budu nabijet doma.. Na to ale nepotrebuju takoveho maleho srace v cene svyho Pasika..
Ja som tiez bol na shell, inak sa im vyhybam. Vacsinou nemam problem, iba akurat dnes spinava pistol, ked uz to spominate, preco neprispiet do diskusie. Ved kazdy nech si robi co chce, pokial nenarusa prava ostatnych :-)
800V automaticky nezaručuje vyšší nabíjecí výkon (pouze pro stejný výkon je potřeba menší proud), ani kratší nabíjecí čas (to určuje technologie baterií a termomanagement).
No ale 40kWh je fakt docela málo... a s normovanou spotřebou to nevychází na dojezd 300km ani náhodou. 60kWh pro kompakt dejme tomu. Rozdíl ve spotřebě je zanedbatelný, v Kč/km prakticky neměřitelný.
Jinak auto hezký, zvenku bez výhrad, zevnitř to displejové království moc nemusím... ale detaily a materiály vypadají taky hezky.
“ Ale 40kWh muze byt v pripade dobre infrastruktury naprosto dostatecnych...”
No dobře budeme spolu trochu počítat, baterka 40kWh = cca 36kWh využitelných (nabito 100%). Cesta na chalupu 150km, z toho 20km město, 90km dálnice, 40km okresky.
Spotřeba na dálnici při 130kmh bude tak 26-27kWh, když pojedu tak, jak se jede v levém pruhu tedy kolem 150kmh, pojedu klidně za 30kWh, že?
Takže odhadem mě dálnice bude stát 22-23kWh, město 4kWh, okresky 8kWh. Tak pokud se nemýlím budu skoro přesně na maximu využitelnosti baterie (při 100% nabití, což se nedoporučuje) a bude mi sakra lepit, aby nikde nebyla objížďka.
Srovnání s CNG, průměr za cestu mám aktuálně za cestu 4,3kg/100km, tj 150km za cca 7 kg CNG. Nádrž má 18kg plynu, takže v klidu dám i cestu zpět a ještě mi tam něco zbyde na pondělí (+mám 9l benzinu na dalšich reálných 120km)… hmmm ;-)
Mas pravdu, 40kwh je pekna baterie, ale do PHEV jako ja novej Range. Jinak je to nepouzitelne malo na cokoliv krom mesta a okoli. Kompaktni auto jako je Golf jezdi mezi 13 (leto, velmi klidna jizda) az po 25kwh (zima, dalnice dovolenou rychlosti). Id4 umi i pres 30. Takze pokud to ma dojet s 10%rezervou a degradaci baterie (i kdyby jenom 10% behem zivotnosti) aspon 200 ale idealne jistejch 300, tak je i tech 60 zoufale malo. Ideal vidim minimum 75-80 pro kompakt, 100 pro kompaktni suv a aspon 130-150 pro velky.
hele jezdil jsem i tim 24 egolfem jo a vlastne jeste tim 24kwh Partnerem nebo jak se to jmenovalo a jako jasne, ze je to lepsi nez kolobezka. Ale je nutny brat kontext ceny. Za podobnou cenu muzes mit EV s 40kwh baterii nebo Oktavku iv s 13kwh a spalovacim motorem bez omezeni. Podobna debata je eqc vs gle phev.
Milochodem ted znamej prodava Grandcherokee ( v nejaky po...any nafte, takovou sbirku problemu by clovek pohledal) a citigo iv. Koupil si X3 30e a je nadsenej. Ma jedno auto, ktery umi vsecko lip nez predchazejici dve dohromady.
jenze tmx s dalnicni spotrebou 30kwh je stejne nepouzitelna jako ten egolf. Mas auto za 3 miliony, co v mrazu neda jistejch 300km... A to nevytahuju ten srot se kterym jsem jezdil, jak jiste ocenis..
ja ten smysl nevyvracim, dokonce jsem byl blizko koupit env200 pred rokama, kdy tam nacpali 40kwh. Nez jsem se s tim svezl, to je pohodlny asi jako moje v3s :/.
a mimochodem toho partnera kdyby mel 40kwh bych si do mesta na rozvozvozy predstavit dokazal. A reknu ti uplne narovinu, nez jezdit treba oktavkou s litrovym tsi a v dsg, tak snad radsi hniju na nabijecce s 40kwh EV.
mne nejvic vadi ten nepomer. Tesla X je vedle srovnatelny premie srot, dodavky jako je traveller byly pomerne zajimava volba, za podobny penize je srot s sotva 75kwh. Ale docasu, treba etron s efektivitou tmx a baterii z rivianu bych jako druhy auto koupil hned.
Za tu oktavku, diky. Mam stejny nazor.
Jeste horsi byvalo 1.6tdi a Rapid.
A start-stop a nekultivovany motor - pro me peklo...
Dodavky taky potrebuji jeste vyvoj a hlavne levnou baterku.
Jen nevim, proc si furt berou lidi Teslu na paskal. Kdo chce elektrickou premii, at si klidne koupi nemeckou...Tesla ma mnohem lepsi value for money, nejen nez premie!
Zakladni TM3 cenou prilis nekonkuruje premii, ale spis id.3 a vlastne i tomuto Meganu. ;-)
Citace:
"Ceny nejsou tak daleko od sebe
Na základní úrovni ( nyní nazývané Model 3 ) má kalifornský sedan v současnosti první cenu 43 800 EUR, :yes: bez bonusů.
Standardní Tesla má tedy cenu podobnou Méganu ve svých nejvychytanějších verzích, protože Francouzi začínají na 35 200 EUR a šplhají na 47 400 EUR :-O za nejvyšší Iconic vybavený nabíječkou Optimum 22 kW / DC 130 a 220 hp motor."
To znamena, ze nejvyssi Megane je DRAZSI (napr. ve Francii) nez zakladni TM3.
PS Tohle vidim jako rozdil mezi Apple a Tesla. Apple je obvykle vyrazne drazsi premie v oblasti elektroniky. Tesla je svymi parametry spickova, ale zaroven CENOVE konkurenceschopna mainstreamu. Proto se take stane Model Y jednim z nejprodavanejsich modelu aut vubec.
No, cena u nas je 1349 vcetne dph. Auto ma 50kwh baterii a dojezd tomu verim presne stejne jako 2l na 100km u meho auta. Takze realne malinkata baterie, obycejny plastovy auto za cenik rekneme nalozenyho superba iV. Ten bude mit vetrany sedacky a plochy sedaku z kuze. Tesla je zadokolka, coz je bonus, superb zas nekam dojede. Dynamika nevim, tm3 bude rychlejsi dole, ale treba to X nad 130km/h uz
na to co melo v papirech (ne technicaku) vylozene nejelo. Funkce autopilota jsou oboje stejne k nasrani, nicmene v zakladni cene nejsou a nedal bych za to u Tesly ani 20tis, natoz pak 200. Na muj vkus je to porad drahy. Bejt to za zaklad oktavky RS tak by to bylo k debate
Myslím, že 50kWh bylo původně, aktuálně už je 60.
Interiér je bída, ale podvozkově je to dobrý a dynamika taky... holt něco za něco. Proti tomu Meganu je to za mě jasně lepší nabídka.
Je to pořád ten stejnej začarovanej kruh. S 40kWh baterkou by mi to stačilo... místo druhýho auta. ***čky okolo komína, občas kousek dál. No ale na tohle určení si nekoupím auto za 800, při takovém nájezdu je úspora na palivu nezajímavá. Dostat na to čtvrt mega dotaci... no tak třeba jo, nějakejch +100t oproti hezky specifikovaný Fabii bych si obhájil.
Nebyl. S tou 40kWh baterkou to pro mě má užitnou hodnotu Fabie (auto pro 4 + 380l kufr). A to s odřenýma ušima. Vzhledem k prostoru to nemá potenciál hrát rodinné auto, vzhledem k dojezdu je to nepoužitelné i na nějaké služebky a tak.
Bude to pohodlnější, provoz bude levnější, je to hezčí... tj. něco bych připlatil... ale víceméně to neumí nic, co by Fabka neuměla.
Pohon - FWD EV?
Praktičnost - nedáš si vzadu nohy pod sedačku a sotva se tam vejdeš, kufr na úrovni B segmentu, vidět z toho není?
Ten zbytek... nabíjení, technologie... to mi na první pohled přijde vcelku průměr, kde tam máš ty dream parametry? Obzvlášť pokud se pořád bavíme o té 40kWh verzi... 150vMax a 10s zrychlení... zlatá Fabie.
PS: pokud tě tam dráždí konkrétně ta Fabie, tak si tam klidně dosaď Yaris nebo Corsu, to je ve finále fuk... prostě slušně nakonfigurovanej B-Segment někde kolem 400t.
PPS: nějaké cukříky tam jsou. Prý to dobře jezdí... a zvenku je to hezký auto.
Jo, ještě to Sandero - primárně je malý na rodinný auto, určitě to není auto pro zábavu... ale na to ježdění okolo komína... asi jo, v tom příměstským režimu kdy se motor většinou ani neohřeje... uměl bych si představit i Sandero, i když k tý značce žádnej vztah nemám.
No nejlepsi bude, kdyz to vezmeme opacne. Co jineho by mel byt v teto tride EV dreamcar? :D
Tezko tu budu vsechno popisovat.
Nejel jsem ani v Meganu ani ve Fabii.
Ale myslim, ze svezeni bude o tridu jinde. A specialne v komfortu minimalne o dve tridy.
Z tebou zminenyho segmentu me zajima jen Yaris hybrid a Honda Jazz, pripadne Captur PHEV.
Ale stale plati, ze tohle vnimam uplne jinak.
Ale treba se pletu. Uvidime po vyzkouseni.
"V téhle třídě" - no to jsi původně nepsal. V jaké třídě?
Parametry který zajímají mě bez ohledu na typ pohonu - výkon, maximálka, zrychlení, do nějaké míry ekonomika provozu (takže jo, na tu Teslu mě ukecat můžeš... i když k ní mám zase jiné výhrady).
U elektra navíc dojezd a rychlost nabíjení.
Komfort design a výbava nejsou úplně parametry... ale jinak mě to zajímá taky, jen teda na výbavu nejsem nijak náročnej.
A konečně - prostor - to je pro mě ta podmínka nutná pro jednotlivé účely užití. I když se považuju za petrolheada, tak pro mě jako rodinné auto bez výhrad akceptovatelný kompaktní kombík (vcelku asi libovolný), nic menšího... a jako druhé auto pak asi klidně i nějaké áčko, do kterého se nouzově vejde 5 lidí.
Ad PS: no tak to už je rozdíl jen 400 litrů? Proti té verzi s dojezdem 200-250km a stovkou za 10s? Nojo, Jazz je drahej... jak na to koukám, tak by dotace 250 asi nestačila.
Dobře dobře, tak to už si začínáme rozumět. Prostě parametry nejsou žádnej vodvaz, ale něco takovýho by stačilo... kdyby to stálo o 300 míň. Za 890 je ten odstup oproti Tesle 3 (ano dobře, německé ceně, v tomhle beru tvůj přístup) moc malý na to, abych o tom uvažoval, respektive - neodpustil bych si, že jsem těch 110 nepřisypal, vzhledem k tomu, o kolik lepší auto lze mít.
Výhoda 800V systému nemusí být jen ve vyšším nabíjecím výkonu. I když se použije stejný výkon při nabíjení jako u 400V systému, tak z toho systém auta benefituje v podobě nižších tepelných ztrát (4x) a tudíž ve vyšší účinnosti systému a v potřebě nižšího výkonu, který musí termomanagement uchladit (opět 4x) a to znamená nižší hmotnost celého chladícího systému. Stejně tak lze u 800V systému daleko snadněji dosáhnout trvale vyššího výkonu. Takže v praxi ty 800V systémy dosahují lepších parametrů než 400V. Prostě je to jako s akuvrtačkami. Akuvrtačka postavená na 18V systému bude vždy daleko výkonnější a vytrvalejší stroj než akuvrtačka postavená na 9V soustavě. Chvilkově sice může 9V systém podat stejný výkon jako ten 18V a zašroubuje jeden velký šroub stejně rychle jako ten 18V systém, když ale musí řemeslník těch šroubů vypálit třeba 200 za sebou, tak 9V systém se prostě přehřeje a zhebne a musí se čekat až se zase vzmátoří zatímco profi nářadí při polovičním proudu má čtvrtinové odpadní teplo a těch 200 šroubů dá s dostatečně kapacitní baterkou levou zadní a s auty je to úplně stejné, 400V systém je v autoprůmyslu takový hobby systém, 800V je profi. Někteří výrobci už pracují na přípravě systémů přes 1kV a vsadím se, že nebude trvat dlouho a 400V opustí i automobilky co dnes dělají "hobby vercajk".
a nevýhoy jsou, že je to nad 500V. Seženou na to elektrikáře? vždyť 800V auto správně nesmíš ani sám mýt a vysávat. Bude samá značka zákaz vjezdů vozidel nad 600V ať do servisů, garáží nebo myček.
je, je to asi 650V, je to rozdělený po skupinách jak řidičák, prostě mechanik na trolejbusu ti opravovat auto s 800V nesmí. Elektrikář co má základní 50, ti neopraví ani kabel natož převaděč nebo box. V dnešní době je problém sehnat se základní 50, jestli nějaká škola udělá třídu autoelektřikář 800V je ve hvězdách. To by muselo se otevřít ve všech krajích. Na železnici třeba se předělává na střídavinu 25kV i sever a to je fičák na přeskoku a nejsou na to lidi, natož 3kV stejnosměr.
Každej, kdo splňuje požadavky pro samostatnou práci dle vyhlášky 50 by měl umět bez problémů pracovat s rozvody v elektromobilu a je jedno, jestli jsou 500 nebo 800V. A hlavně je to jedno, jde jen o navržení systému, pokud uděláš chybu, tak to bude průšvih oboje. Tvoje představy o elektrice jsou směšný.
bezpečnostní normy v autoopravárenství, elektro je jak plyn v autě, tam se to dělí na stlačený a kapalný, normy jak prase, předěláš v dílně vše. Jak budete mět bezpečnostní školení, tak se zeptej.
Prostě nejsme na to elektroatíčkáření připravení a fialka se ztrapnil jak učitel, on si myslí, že stačí nabíječky, to ale všichni vysokoškoláci jsou stím trapní, je to vidět i na diskuzích, ale vzít si rukavice schválené to asi nedovedou, co kdyby si poškodily nechtíky?
musíš přemýšlet, jestli se ti to vyplatí peněžně. Když máš stav do 600V, nářadí, měřáky atd. budeš kupovat druhý věci na 800V. Podívej se jen na hodinovou sazbu. Polož si otázku-vepřový nebo kuřecí?
A ty si myslíš že když elektrovehikl odstavíš, žádná vysoká napětí tam nejsou? Batrie jsou sériově (a paralelně) seřazeny tak, že je tam vždycky vysoké napětí. Na pěknej zkrat stačí bohatě i nízká napětí.
Videí, kde rozebírají baterie Tesly jsou na netu desítky. Pokud na to máš znalosti, tak na tom není vůbec nic. Pokud je nemáš, tak tu plkáš o nějakejch měřákách do a nad 500V.. :D
v tym autě není pantograf abys to mohl vypnout a zemnící spínač, přečti si něco o elektrice a práci, Ty nejsi schopen u auta dodržet tych 20cm jako automechanik, natož jako autoelektrikář. Vydělávals někdy obyčejný baterky s velkýho auta, viděl někdy vyletět článek s baterky deset metrů vysoko? Ty ceny máš v markách nebo v eu?
Promin, ale tak jednoduche to neni.
U 800V systemu budou ztraty v provozu pri beznem zatizeni paradoxne vyssi. :-O
Vyssi nabijeci vykon je hlavni vyhoda.
Vyssi (maximalni) trakcni vykon taky, ale to neni v techto tridach tak dulezity, resp. 400V naprosto dostacuje.
Proboha nezjednodusuj na srovnani se sroubovaky (a na vodive ztraty)... Krome vodivych, existuji totiz treba ztraty spinaci. Soucastky s vyssim Vbr maji samozrejme horsi vlastnosti atd.. ;-)
PS Tim dimenzovanim chlazeni u nabijeni jsi spise pobavil. Promin. To se totiz netyka auta, ale infrastruktury. :D
Ale ok...
Napětí li-ion článků baterie je nominálně vždy kolem 3,6V, bez ohledu na vstupní napětí 400V nebo 800V. Pro proces nabíjení článku tedy nehraje roli, jaké je napětí na vstupu do auta. Díky nižšímu proudu, u 800V systému, se při stejném výkonu ušetří leda na průřezu kabelů v autě od vstupní zásuvky po vstup do battery packu.
Nebavím se o ztrátách v nabíječce. Stačí se podívat kolik stojí kilo mědi a kolik jí padne na vodiče při 400V systému a kolik při 800V při stejném odběru nebo stejném příkonu (nabíjení) plus ztráty na přechodových odporech. Takže u vyššího napětí mám dvě možnosti, ponechat nabíjecí a vybíjecí proud při stejném průřezu vodičů (a tím zvednout výkon/příkon) nebo jej dát čtvrtinový a šetřit hmotnost a ztráty teplem (při zachování výkonu/příkonu nebo zvolit něco mezi a částečně to využít na zvýšený výkon/příkon a částečně na snížení tepelných ztrát ve vodičích a především na přechodových odporech. A samozřejmě to není jen o vodičích, ale i o motorech. Ty jdou konstruovat při vyšším napětí menší, lehčí a opět s nižšími tepelnými ztrátami a i s lepšími vlastnostmi při rekuperaci. A aby toho nebylo málo, tak to samé se týká měničů, které napájí motory, při stejném výkonu/příkonu jsou u vyššího napětí lehčí a s menšími tepelnými ztrátami.
Nemusíš mi věřit, vím, že EV fanatici fyzikálním zákonům ze zásady nevěří, protože věří jenom v Elona, ale tady to máš shrnuté uznávaným profesorem, přechod na vyšší napětí u EV je proces, který je evidentní.
Professor Peter Wells, of Cardiff University’s Centre for Automotive Industry Research, said: “As is usually the case with “premium” technology options in the automotive industry, we can expect a rapid transfer to the mass market arising from competitive pressures. In some cases, manufacturers have designed-in the ability to migrate from 400 volt to 800 volts as costs fall and as competitiveness comes to require such systems.”
“The reduced weight of 800V systems will further help with increased range and acceleration performance or allow for larger battery packs with even greater range.”
A plky o Elonovi (nevsiml jsem si, ze bychom se bavili o Tesle) a fyzikalnich zakonech si muzes priste odpustit, ju? H/K je v tomto smeru dal nez Tesla.
Ja pisu o nizsich tridach...
Napsals hloupost o chlazeni pri nabijeni.
Jinak mas s proudem samozrejme pravdu. :yes:
Ale klidne uved ten rozdil v hmotnosti medi 400V vs 800V system, docela by me to zajimalo...
Z cehoz vyplyva dalsi vyhoda usporadani "vse vpredu", resp. "vse vpredu" take omezuje vyhodu 800V systemu.
Ale jak jsem psal, nejsou jen vodive ztraty. ;-)
Tak abychom tuto diskuzi trochu obohatili, nektere duvody pro 400V system:
Nizsi naroky na izolacni system - nizsi cena
Nizsi naroky (nejen) na spinaci soucastky menicu (invertor, on board charger, auxiliary propulsion..) - nizsi cena, lepsi parametry soucastek (napr Rdson, rychlost spinani atd.)
Vyssi ucinnost pri nizke zatezi
A last but not least.. jednodussi a levnejsi (az 22kw) AC nabijeni :-!
Staci?
Shrnovacka:
800V ve vyssich tridach jednoznacne ano.
V nizsich k tomu driv nebo pozdeji pravdepodobne dojde taky.
Ale neni to tak jednoduchy/jednoznacny...
Za me? Pro me je tento Renault naprosto perfektni. Jedina nevyhoda je cena...
PS Mala baterka = male naroky na suroviny. A Renault nepouziva permanentni magnety... S 22kw ac nabijenim skoro (mene casto) nepotrebuje rychlonabijeni a dobije pomerne rychle potencialne temer vsude - tudiz neni velka baterka nutnosti (pro vetsi okruh zakazniku). Spravna cesta k udrzitelne mobilite. :yes:
To je bizár. Pořádné DC nabíjení potřebuješ vždy, když chceš jet dlouhou trasu. AC nabíjení je ti k ničemu, pokud nemáš čas čekat půl dne na nabití nebo stojíš mimo civilizaci. 100kW DC nabíjení je u jakože kompaktního crossoveru asi tak hranice použitelnosti.
Kdyz mas cil (s ac nabijenim) v ramci dojezdu, tak DC skutecne nepotrebujes.
Asi jsem to napsal tak, ze to neni jednoduche (pro EV neznale) pochopit.
Bylo by fajn, kdyby misto komentu typu "bizar" prisel radeji dotaz. ;-)
Pak bych ti v klidu vysvetlil, proc a cim je 22kw AC nabijeni zajimavy. A ze dve hodiny nejsou "pul dne". :-)
A DC je samozrejme obcas (u nekoho ale jen zridka) nutnost...
Casto tu opravuju a doplnuju, ale dnes musim predevsim pochvalit.
Diky za udaje o kapacite baterky, dobijeni atd.
Tak ma tabulka u EV vypadat. :yes:
Snad jen "silu" (dobijeci) bych tedy nazval vykonem a cas na "plne" nabiti by stalo za vysvetleni (10-90%?, 0-100% to asi nebude...), ale to je detail. :-)
Nizka spotreba bola, lebo to testovali v Potrugalsku pri 20 stupnoch :-) Kludne to mohli spravit niekde na severe, nech ludia ocenia spotrebu a trakciu v zime a na snehu, ale oni vybrali prave Portugalsko. Dalej z tabulky nie je jasne, ci kapacita baterky je celkova, alebo vyuzitelna. Ani vyrobca baterii, bolo tam milion novinarov, pochybujem, ze sa to nikoho nenapadlo opytat.
Zvláštne, že ešte nikoho z redakcie nenapadlo rekuperovať nejaké články a testy z nórskych skúseností z prevádzky elektromobilov. Prečo sa nepoučiť od skúsených?
Tam v norsku, ale uplně prohrál enyaq a pro tamní trh ho nedoporučují. Já bych doporučil pod test dát tabulku s dojezdem a cenou a ty auta by se vždy posunovaly a testovaný by bylo červeně.
Tak nejsem sám kdo se podíval jak to testují v ideálních podmínkách na nejjižnější místě Evropy kde je 20stupnu.Teď tam mají ještě 17.Ona by spotřeba kolem 25kw u 40kw baterky byla na 100km něco a za to dát milión..
Citigo ma 36 kwh baterku a je to presne na 100 km a nieco :-) Ta 40 kwh baterka musi byt auto na velmi specificke vyuzitie, ktore jazdi len fakt kratke hrasy.
Někde v Německu v pohodě. Domácnost v satelitu a jedno auto a další trasy a druhé na krátké. Všechny větší vzdálenosti vlakem. U nás vlak moc neletí, není se čemu divit...
Německé vlaky jsou jakž takž ok když nemusíš přestupovat... ale jinak zase tak dobré zkušenosti nemám, obecně bych neřekl že je to lepší než u nás. Občas jsem to zkoušel jako alternativu k autu... pro Praha - Berlín klidně, ale třeba Praha - městečko kdesi před Stuttgartem už nikdy více, tam jsem nabral 3,5h zpoždění na trase, kterou autem jezdím za 5,5h.
u ná vlak letí, podívej se jak sou plné třeba slovácký expres, který jede každý dvě hodky a mezitím leo a přestup v olmíku každou hodku. Tak elektrem na nádraží.Já taky jedu k nádraží a vlakem třeba do Prahy. Auta už neletí a mladí se už aut zdávají.
Vlak bude mít vždy zásadní handicap, že nikdy nepřepraví z výchozího místa cesty do cíle, takže v podmínkách a vzdálenostech ČR je ve většině případů cesta autem mnohem rychlejší, flexibilnější a pohodlnější, a to neuvažuji ekonomickou stránku věci při cestě dvou a více osob. :-!
Ale zase v ramci CR se toho da zvladnout s EV pomerne hodne. :-)
Obzvlast az bude moznost (temer vzdy...) nabijeni v cili.
Zrovna tenhle Renault je k tomu predurcen.
Staci mu levna AC nabijecka v radu desetitisicu v cili. A za hodinu nabije s 22kw 100km. :yes:
Jasně, dá se zvládnout hodně, třeba na jeden zátah z Prahy na nabíječku u Humpolce a to i nadzvukovou rychlostí 90-100kmh v pravém pruhu mezi kamiony na D1 :-[] aby to tolik nežralo…
máš v telefonu apku na nákup jízdenky? Není dobrý sedět ve vlaku ve čtyrech a na stolečku popíjet a jísti a bavit se? Víš vůbec kolik pojme jeden rychlík lidí? Nebo chceš agitovat někde na náměstí, že auto je výhodnější a ať města ruší parkoviště u vlakáčů? Nikdo tě poslouchat nebude a peníze nejsou všechno, jestli ty počítáš koruny před jízdou, tak jsi tragéd a jestli třeba i počítáš, že ubytování je dražší jak dojet autem dvakrát, tak potěž.
Na auto webu jsem ochoten diskutovat o autech a elektromobilitě, agitovat za dotované vláčky a drážní socialismus, můžete někde na k-reportu spolu s železničáři, které z našich daní živíme :no:
vlaky jsou dotovaný všechny? Auta jsou dotovaný, nabíječky taky, EL neplatí parkovaný a dálnice, tak je dotujeme taky. Více z mojich daní dávám vysokoškolákům než nějakýmu fíru od RJ, který určitě dotuje i tebe. Préj drážní socialismus, ty nevíš, že drážní vozidlo je třeba trolejbus a ta dotace na výstavbu nabíječek ti nesmrdí?
presne tak, za dva roky klesli renaultu v eu predaje z 1.06 mil na nejakych 680tisic. ak by bezal normalny megan a ev bolo alternativou tak preco nie, ale dobrovolne si zarezat c segment sa len tak nevidi.
bohuzial pre danoveho poplatnika spod eiffelovky je stat stale vatsinovym majitelom renaultu, takze si tie experimenty aj pekne zaplati z vlastneho :-)
Dobře Francouzům tak, eko-progresivizmus je drahý. Smůla je spíše v tom, že to zaplatí VŠICHNI Francouzi, zatímco by to měli platit jen elektrofans. :'-(:no:
Elektromobily s předním náhonem jsou špatné skoro všechny.
Přední náhon funguje dokud je nad ním těžký spalovací motor, ne kdy je zásadní váha mezi nápravami.
Navíc v tomto případě nedokážou využít výhodu Ev které umí kufr pod přední kapotou (nebo jen velmi omezeně).
O verzi se slabší baterií nemá cenu uvažovat ,- to je špatný vtip.
Až budu za 3 roky měnit auto za nové tak na 80% to bude Ev, ale určitě ne takové jako je tento Megane.
Ano, zkratopřepravniky jsou již z principu špatné všechny, tedy pokud spoléhají na zoufale slabé, drahé a těžké baterky. Proto se elektřina na dopravu hodí jen do vlaků, tramvají, metra a maximálně trolejbusů. Není na tom vůbec nic složitého, to je prostě fyzika v praxi. :-)
Ak ma byt tento bezpohlavny elektrovehikl nahradou za klasicky megane tak s panom bohom ....to tam rovno cele zabalte a posledny v tovarni nech zhasne svetlo ... uz vidim ako otecko v rokoch meni svojho 15 rocneho megana ( ktoreho kedysi kupoval za 400 litrov ) za tuto tlustu priseru za melon.... to nehrozi... to si kupi radsej dnes paradneho leona ci corollu od konkurencnej znacky a este pol mega usetri ( ak by aj ten melon mal ).... co sledujem tak uz nejaky ten rok pada tato fr znacka predajmi na zadok ... ale zda sa ze tento rok padne okrem neho este aj na hubu .... bude celkom zaujimave sledovat kam sa klientela doterajsich meganov poberie a o kolko desiatok tisic klesnu renaultu predaje len v samotnej eu uz tento rok.... to bude narez ... ale mozu si za to sami ked moc nerozmyslaju ( vw kvoli id 4 golfa predsa nezrusi ... ani skoda octaviu kvoli enyaqu... logika predsa ) .... boze ochranuj aspon clio... inak mi bude cely renault uz uplne v..... 8-s
Dacia na to nebude stačit. Francie to zaplatí, že Renault zůstane naživu ovšem jako nic neznamenající malá firma.
Dnes je konkurence velká a nechápu proč jde RENAULT SMRTI NAPROTI A JEŠTĚ U TOHO JÁSÁ.
Ved megane nerusia, ostava aj stary :-) Ja by som si to kludne kupil. Doba je uz inde, mozno aj oteckovia si to kupia. Corolla ani Leon nie je elektricky, to nie je konkurencia. Zatial velmi na vyber nie je, mozu kupit id3, uvidime, co elektricka 308 dokaze. Mozno tak stary Leaf mozu kupit, co tiez nie je vyhra.
Problém je že modely které zákazník chce, jednoduše vyškrtají a tyhle EV sra*ky prostě lidi kupovat donutí. Jen doteď nepochopili, že těch lidí co na tuhle hru přistoupí nebude 100%, ale odhadem jen 10% nejbohatších. Plus firmy. A tady jim ta rovnice podle mě těžce nevyjde. Marže nebudou o tolik vyšší aby kompenzovaly vysoké náklady na vývoj a výrobu. Reálně tak sledujeme rozklad evropského automobilového průmyslu.
Ale tak je to vždycky, když hybatelem pokroku není pokrok a potřeba zákazníka, ale jen politika.
Ono tedy v politice existuje i entita nazývaná "voliči". Třeba teď prohrává vše Trudeau v Kanadě, a sázka na elektrozkraty se brzy mezi Francouzi ukáže jako smrtící.
Faktem je že aby se věci znormalizovaly, musí se Renault a další automobilky (Jaguar apod,) ocitnout zcela na dně.
Je to tak. Je to jako s Titanicem. 1000x můžeš dopředu křičet a varovat. Ale dokud loď nenarazí tak bude vše ok... Evropská společnost vždy potřebuje narazit aby začala konat.
Chtěl bych vidět majitele M IV, ideálně v kombíku, slušné výbavě, s výborným 1.33 TCe, který koupil pod 20t Euro, jak si jde pro nástupce, kterej má rozměry Clia a stojí víc jak dvakrát tolik.
Tohle EV není C segment, je to Bčko (nové Clio, de facto). To, že je to malý pozná po usednutí okamžitě i největší de-bill, na to jsou PR bludy, které se z toho snaží udělat o třídu větší auto, krátké.
Hlavně že to má těžiště o 0.9 cm níž (a váží to o půl tuny víc), to bude poježděníčko, voe!
Takže - název Megane pohřbený, znemožněný. (Něco jako Mustang (MachE), Toledo, Eclipse...)
A Renault fakt na sešupu do pekla. Luco, děkujem!
Ach jo, byl jsem přes deset let spokojený zákazník R. Ten talián Luca mi přijde, že ho snad koncern nastrčil, aby odstranil konkurenci.
Je mi smutno. :'-(
Jak píši výše, byl jsem roky jejich zákazníkem. Po změně kurzu celého koncernu díky novému vedení jsem jen valil bulvy. A šel jinam...
BTW - když se deš do servisu, kam jsi to posledních šest let dával, rozloučit (protože super vztahy) a oni ti řeknou, že jsi dobře udělal, neb to jde do kopru, je něco hrozně blbě.
A rozhodně nemyslím, že díky takovým autům, jakým je tenhle bazmek jménem Megane, získají dostatek nových zákazníků, na místo těch starých...
Jo tak tohle chápu, stejně jsem se cítil, když jsem opouštěl Peugeot, servis kam leta jezdíš a lidi znáš. Renault jsem měl jen jeden a to úplně na začátku Clio 1G 1.4RN, super autíčko, nenárocný, prostorný a hbitý ;-) Od tý dobý mě tak nějak nemá Renault co nabídnout, zvažoval jsem před 4 lety i Grand Scenic, ale nebyl v tom slušný benzin…
No to je přesně ono, 1.2TCe 96kw bylo maximum, což je na Grand Scenic dost málo. Navíc ten problém s chlazením a olejem, tedy ne úplně dobrá pověst. Nic jiného k dispozici nebylo. Kdyby by 1.3Tce 160k, zvážil bych ho. Docela se mi zamlouval, prostoru dost, zpracování taky slušný a ještě bych ušetřil. Nicméně vyhrál Touran 1.4TSI 150k Highline (1.8TSI už nebyl k dispozici) ;-)
Coze? Spracovanie grand scenica slusne? Na Grand Scenic staci aj 81 kw dci, dnes dal dole kocom 201 km/h a nikto ma nepredbehol :-) Teda jeden, ked hlasili policajnu hliadku pred mnou, pribrzdil som, potom po hliadke som ho obehol a uz sa drzal za mnou, kym som mu nezmizol. 96kw tce by islo lepsie a pri vyuzivani vykonu by nekarbonoval, ani neriedil olej benzinom. Ale nie, treba 110 kw highline a zavadzat v pravom pruhu. Alebo rovno 1.8 tsi, alebo co, ludia by tam urcite kupovali ten 6 valec z audi, keby to predavali.
Hele, on ten 1.2 TCe 130 jel docela slušně, v MIII kombi teda. Jo, uznávám, ve Scénicu už by to byla hrana...
A k té spolehlivosti - ano, bál bych se. Dobře jsi tehdy udělal. My jsme to teda spolu dali, ale taky jsem se bál.
BTW - krátký Scénic 1,33 140 (mimochodem, rozdíl mezi 140 a 160 není nějak velký) mají naši "na důchod". Podmínka - převézt občas vzatu tři vnoučata - splněna (ISOFIX veprostřed netřeba, jedna vnučka už je dost velká). A zároveň relativně kompaktní auto... Můj táta nalítal hodně přes 1,5mil., možná 2, měl spoustu aut, i hodně drahejch, ale na Scénic nedá dopustit (a během jednoho rozhovoru se "omluvil" francouzům, protože byl jeden z těch, co je fakt nemuseli...).
1.33 TCe je ve své kategorii asi fakt nejlepší (mám 1,3 Firefly, ten se mi v mnoha ohledech zamlouvá ještě víc, až na to že na rozdíl od TCe fakt papá. No, spíš žere ;-) )
K Touranu gratuluju a ať dělá radost. :yes:
1.4 TSI je (byl) super motor.
Pro xxc - dílenský zpracování toho konkrétního Scénicu na mainstream C segmentu perfektní (stejně jako moje dva MIII), kolem zrcátek to nehvízdá.
JJ přesně tak, zpracovanbí poslední generace Scenicu bylo vážně dobrý. Kdyby už tehdy měli 1.3TCe, bylo by to těžký rozhodování. Touran 1,4TSI je jistota, mám ho 4 roky, auto jezdí jen na servisky. Motor výborný, když se člověk nehoní a jede pohodovku, dokáže se dostat i pod 6.5l/100km (nejméně jsme viděl 6.2l na trase Pelhřimov - Lipno). Plná nálož na dálnici ho dokáže vyhnat i k 9l, ale to už mu musím stát na krku. Průměr mám lehce nad 7l. Za mě to byla pro rodinu nejlepší volba ;-)
Pro mě je Touran trochu nudnej a krabicoidní a vídám jich moc, ale to je čistě můj subjektivní pohled na věc. Objektivně je to výborné auto, bez výrazných mínusů.
A pokud jsi ho dostal za dobrou cenu, není o čem. :yes:
Scénic s 1.33 - vidím to stejně, to by byl vořech k rozlousknutí při rozhodování.
Spotřeba - díky za objektivní info :yes:
Já to mám s Jeepem "vo fous" víc, ale ještě se zajíždí.
Pak to třeba někdy bude začínat i sedmičkou, teď jsem rád že v souhrnu pod devět, ale 90% město a dálnice. Je fakt že mimoměsto kolem sedmi umí taky ;-)
Co dálnice, tacho 140, tempomat, kolik si ta 1,4 zhruba bere?
Hvizdat musi vsetko, nie len okolo zrkadiel :-) Tam sa viri voda. Mozno spracovanie je dobre, ale auto neskutocne vrzga, a to som jazdil 2 kusy z roznych rokov vyroby. Inak auto by to bolo celkom dobre, da sa v tom jazdit aj v hluku, ale chvalit to moze iba ten, co v nicom lepsom nesiel. Staci presadnut vedla do Citroenu a zrazu iny svet, aj ked je to francuzske auto. A Touran moze byt podla vsetkeho este lepsi.
Zatím máme kam jít, ale za nějakou dobu už nebude kam a ke komu prchnout. Pár lidí si koupí elektrozkraty a zbytek bude servisem udržovat svoje spalováky až do momentu, kdy nastanou obrovské potíže s bateriemi.
Oni se totiž nekazí jen baterie elektrozkratů, ale také hybridů a PHEV. A v mild hybridech se malá baterka stane klasickým kurwítkem, které udělá mnoho majitelů těchto vozů šťastnými, ale přežijí to.
Vidím dvě cesty. Jednu jak píšeš, nechat si staré auto a udržovat jak to půjde nebo jít do kompromisu - HEV Toyoty, klasický hybrid. Mám vyzkoušenou Corollu TS hybrid, jak 1.8, ale hlavně 2.0, ta je v pohodě ;-)
Problém je, že auta kolem MY 2000 byly dlouhodobě servisovatelné a opravitelné. Jenže přestávají být díly.
A auta MY 2010 jsou proti tomu spotřební shity které na dlouhodobost kašlaly. A auta MY 2020 jsou spotřební shity plné kurvítek, které byly dělané na 5 let...
Akorát ty auta v roce 2000 byla reálně asi tak 2x dražší než dnes.
Zaplatil by dnes někdo 2 X větší cenu jen za fakt dlouhodobe možnosti domácího servisu?
Este clio a captur sa daju.... len sa bojim aby aj tie nejako nespackali ... renault evidentne nenacuva spravne hlasu zakaznikov ale to je jeho vec... nebude to skoda ani vw ani toyota co doplatia na jeho kroky ... ba naopak... ubudne im prave konkurencia od renaultu... podla mna ine automobilky sa mozu naopak usmievat ked im takto sam od seba ubudne dalsi konkurent v C segmente... inak este aj ta jeho kabina je neskutocne mi proti srsti svojou architekturou ...pritom konkurencny enyaq vie vyzerat architekturou v kabine fakt bytelne a utulne...
Už zpackali, když přišli se skvělým nápadem, že v nich nebude jiný lepší benzín než hybrid, a výkon 1.0 TCe pro jistotu ještě snížili. Výsledek? Pokles prodejů Clia o velké desítky procent a urychlený návrat 1.3. Většina automobilek dělá restrukturalizaci, aby přežila, Renault se asi zuřivě snaží o opak.
V clanku sa stazuju novinari na kde co, mne sa prave kompaktne rozmery pacia. Stary Captur bol taky stiesneny, v tom som chvilu jazdil. Toto by uz mohlo byt vacsie. Razvor nie je vsetko, ale definuje triedu auta. Bude to vacsie, ako stary Megane.
Ludom sa automobilka nezavdaci, spravi suv, tak budu nadavat, ze fuj suv, spravia to nizsie, zase nadavaju, ze je strop nizko a ze je to stiesnene :-) Treba do toho sadnut a uvidime. Prave preto nekupujem nizke auta, lebo su stiesnene a treba v nich lezat. Toto vyzera lepsie.
Přes úžasný pokrok jsme se dostali na úroveň, která je na světelné roky vzdálená potřebám řidiče v EU roku 2022.
Reálný zimni dojez základní verze na úrovni 150 max 200 km když budete na cestě jak vyýsekové maso v mrazáku není použitelné ani v naší malozemi. Natož pak ve Francii, Španělsku, Portugalsku nebo Itálii... Ano, tam sice je celkově tepleji, ale i tam přichází něco jako zima :-!
Vmax 150 kmh u auta za mega je už jen takovou čerešní na tortě... Jistě, eurohujeři mě tady rozbijí argumentem, že řidič 2022 potřebuje víc jízdu 30 kmh než jízdu 130 kmh a 130+ kmh je horší ztroskotání tankeru na Antarktidě :D Jistě, uznávám :D
Pak tu máme hmotnost. 1,7tuny neštěstí, prostornost na úrovni malých crossoverů... To se vážně povedlo :D:D Mimochodem, pořád jsme slyšeli hromadu keců o tom, jak EV umožňuje lepší využití prostornosti a lepší variabilitu... Sakra, kde se tedy stala chyba???
Shrnuto - máme rok 2022. Renault přišel s krásným náhrobním kamenem vlastní značky. Ano. Mégane je krásný. Ale krása bez praktické stránky je hodna jen titulky pánského časopisu. Praktický přínos a význam pro reálný život je ale NULA :-! A přesně tam budou směřovat i prodeje bez dotací :-!
Inak mne ani ako ekogicky automobil nepride tento skvost fr techniky.... uz len "vyroba" samotnych tych baterii je pohroma pre planetu... ak by teda mal mat kazdy v rodine takyto el skvost... tak si este viac urychlime cestu do vecnych lovist....
Počkej. Dostaneš levej hák v podobě argumentu že desetiletou baterií vrazíš psovi do boudy a v noci bude bouda svítit jak Las Vegas u vstupu bude mít dveře na fotobuňku, vevnitř vyhřívanou a ventilovanou podložku s thajskou masáží v šesti úrovních a na zdi 8K ultra HD a optikou s Netflixem :D:D
Jen teda nevím když všecky ty desetiletý battery packy vyhážeme z těch desetiletých EV, tak mi u těch desetiletých EV ojetin asi bude něco chybět :D:D:-!
Vyroba az taka ekologicka nie je, ale samotna prevadzka bude, cize auto je ekologickejsie, ako nejaky stary megane.
Este nechapem ten plac nad ekologiou a plac, ze nic nepredaju. Ved o to ide, aby si auto kupil, kto to fakt potrebuje a nie zacliovat ulice milionmi clii, ktore sa predavali za 8990 €, kupoval to kazdy a zaplnili sa tym ulice. Tie auta stoja. Pokial by tie auta najazdili vela km, tak sa viac oplati ten megane, ci uz ekonomicky, alebo ekologicky.
Takže auta podle tebe víc stojí než jezdí. Ok. Takže z toho implikuje, že výroba asi bude větší eko zátěži než provoz když nejezdí že... A hle, podle tebe výroba EV víc ekologická není zatímco provoz ano. A přesto považuješ celkově víc eko právě EV :D:D:D
A kdyby jsi chtěl vymyslet, že EV budou víc jezdit než stát, tak tě rovnou vyvedu z omylu. Když tam 100 km natlačíš do baterky možná za hodinu, možná i za víc, tak prostě budeš víc stát než jezdit. A kdybys vzal poslední záchranu že budeš dobíjet JEN na superchargerech, tak jistě víš že tohle baterie jednak dlouhodobě nedá, a jednak ekonomika bude úplně a ještě více mimo :-[]:-!
V jednom příspěvku dokonale popřeš sám sebe :yes::yes: No nic, jsme zvyklí že moudrostí neoplýváš :-!
Ja len tolko, ze je zbytocne vyplakavat nad predajmi kedysi, z ktoreho nemala nic automobilka. Mozno tak servis. Toho noveho sa preda menej, drahsie a bude to ekologickejsie. A este aj automobilka viac zarobi :-) Jedini na tom stratia obycajni ludia, ktori si uz nekupia lacne Clio na cestu raz za tyzden do obchodu a raz za mesiac na nejaku cestu.
Kdo jsou "oni"?
Podívej se na čísla, jaká auta se reálně v Evropě prodávají. Já osobně doporučuju čísla za 2019, což považuju za poslední "normální rok"... ale klidně budu diskutovat i nad 2020 nebo 21.
Mám rád tuhle statistiku - je to taková ta větší Evropa, s Balkánem, Ruskem, Tureckem: https://www.focus2move.com/…lling-cars-2019/
Co chci říct - v Top 20 je to mixnuté tak 50:50, B vs. C segment (+Tiguan, kterého já považuju za D). Kdybych měl tipnout průměrnou prodejní cenu, tak jsme podle mě pod 0,5M... a těmhle lidem nabídneš elektrický Megane za 900 v základu? No tak to je asi trošku jiný level šílenství... ;-)
renault dotuje francouszká vláda, škodu dotuje fialková vláda, tak prosím nepomlouvejte renault, on je uspěšný v elektrovozech a vy z daní dávejte škodovákům výpalný a nechte renault vyrábět, lidi to kupují i mimo EU.
Takže máme tady auto užitných hodnot a velikosti Clia, co váží jako Traffic a stojí jako nedávno vlajková loď Renaultu Espace Initialle Paris... a jmenuje se Megane...
... něco je tu špatně...
Tak se na to zkusím podívat optikou bývalého majitele Meganu, viz moje recenze. V roce 2013 jsem za v té době nejsilnější motorizaci v naftě v nejvyšší výbavě kde chyběly jen vyhřívané sedačky a navigace dal necelých 400t a dostal slušně vybavený kombík pro rodinu co na jednu nádrž ujel 1200 km se servisem na 5 let zdarma.
Dobrá, od roku 2013 se mi doslova zněkolikanásobil příjem, že bych čekal, že si můžu pořídit opět moderní auto nyni z prémiových kombíků střední až vyšší střední třídy a ejhle sotva mám na o třídu menší auto kde sotva narvu svou rodinu i s kufry a dost možná ani nedojedu na letiště a zpět, když jsem vzdal cestu k moři autem.
Moc není růžová ta současnost co byla přes pár lety budoucností....
Výběrový model? Já měl phase 2, pak přišla phase 3 a ta se ještě 2.5 roku vyráběla. V ceníku byl s metalízou pod 500 a to bylo kombi, plnohodnotné rodinné auto pro rodinu s dvěmi i třemi dětmi. Octavia s 2.0TDI byla dejme tomu kolem 600, inflace za 8 let rozhodně nebyla 100%... Tohle za dvojnásobnou cenu ani není pro rodinné užití.
To je úplně jedno, protože v dnešní době nic jako akční ceny výběhového modelu neexistují. Výběhový model je CO2 unfriendly a stojí o 100k víc než když začal.
Přínos a jedinečnost koncepce EV je v tom, že dojedeš jen na nádraží a zbytek cesty si užiješ pohodlí , spolehlivosti , čistoty , bezpečí a komfortu českých drah :-[]:-[] samozřejmě jen s příručním zavazadlem :-[]
Vyšší náklady pak samozřejmě promítneš do výše vlastního zadlužení a zůročíš pro své děti výší dluhu, který po tobě zůstane. Protože díky brutální inflaci přece každý ekonom ví že je výhodné mít dluh :D:D
Zkrátka je třeba naší budoucnost co nejvíc proje*at :-[] Vítejme EV mobilitu s nadšením :yes::yes: Nová doba je tu. Je potřeba si věci spočítat a čím víc to ekonomicky nedává smysl, tím víc je třeba se usmívat a mávat vlajkou EU :yes:
čd dostali konkurenci a včil jezdí bezpečně, čistě a komfortně. Místenku a použití parkingu ČD máš zdarma, můžeš mět aji kufry, ve vagoně jsou na to police, na wc můžeš v tunelu i ve stanici, voda, toaleták a utěrky tam jsou. U RJ tam máš rajec a noviny navíc, Kdys naposled jels vlakem? Jak já jsem měl renault 5?
vždyt tam jezdí panter, railjet, elefant, shark. Jak to píši, čd po invazi konkurence se chová tržně, vagony s kotouči, vakuový wc, displeje na místenky, zásuvky, obrazovky, 160km/hod, před konkurencí tady jezdily koženky. kdybych neměl návykový auto, tak jezdím vlakem pořád
Dobré jsou hlavní tahy - ideálně z Prahy do nějakého velkého města, Ostrava Plzeň Olomouc Ústí Hradec... když se pak dá použít MHD v místě a nebo člověk potřebuje být v centru.
Jiná velká města už taková hitparáda nejsou, třeba Liberec.
A problém jsou křížné trasy, třeba Hradec - Brno.
Praha - Ostrava s Regio se jezdila dobře.
No krom toho že cesta z Brna vlakem do jižních Čech trvá asi 5 hodin a trať do Třebíče by mohla být ve 21. století už aspoň elektrifikovaná tam nic zajímavého není :D:D:D
ČD vesměs nasazují nové soupravy na nové nebo spravené koridory. To je z pohledu provozovatele přirozené a logické. Na špatných cestách taky budeš jezdit se starším autem... Ale z pohledu cestujícího je to na vyližprd€l protože ty traťe mimo směr Praha budou spravené možná tak za dalších 500 let.
V pátek večer nebo kdykoliv doma jen řeknete manželce jedu nabíjet, vrátím se za 4 hodiny... Mluvíte pravdu, budete nabíjet... A všichni budou spokojeni ... :D:D:D
No nevím. Doteď jsem si myslel že v bytě vyžínač není potřeba. Doteď jsem si myslel, že polovina čechů bydlí v bytech... Asi jsem v noci 19.2.2022 propásl nějakou změnu :D:D:-!