...které ale bohužel nenabízí takovou základní věc, jako čtyřválcový nehybridizovaný benzinový turbomotor se 6st. manuálem. Takže bohužel, Astro... :-O:-(:no:
P.S. Vnější design působí velice povedeně, ale uvnitř je to auto "útulné" asi jako domácí chladnička... :-(
Spíš ve Stellantisu předběhli dobu. Upřímně: Jaké procento kupců by si koupilo "čistou" motorizaci 1.6T? Při současných (a budoucích) cenách paliv zřejmě velmi nízké... Kdo jde po ceně, stejně koupí 1.2T a kdo jezdí dálky, vezme 1.5D ;-) Plug-in dává smysl tomu, kdo chce dynamičtější svezení, bonusem se stává úspora při pravidelném nabíjení...
Úplně stačilo tam dát 1.2 114 kW. Koncernovou politiku, že ji dávají jen do low-cost Citroenu nebo menší 2008, jsem fakt nikdy nepochopil. A tvoje teorie o PHEV je blbost. Nekoupíš si PHEV za 900 tisíc proto, že chceš jezdit svižněji, když ani nemáš možnost nabíjet. Navíc je v zatáčkách těžkopádnější.
Nové auto za +700 si úplně často nekupují lidi ze sídliště. Kdo zaplatí takovou sumu (byť většinou na splátky), tak pravděpodobně bydlí v nemovitosti, kde může nabíjet...
Parkovat na ulici neznamená být socka z paneláku (byť lidé můžou mít různé priority). A vtip je v tom, že výkonnější kompakt vůbec nemusí stát 900 tisíc. Není k tomu racionální důvod.
Navíc další vtip je v tom, že ta "socka z paneláku" je dnes jaksi bohatší střední třída. Protože I ten panelákový byt se díky současné bytové politice stal v podstatě luxusním artiklem.
Souhlas s Aresem. Docela sympatické auto s mnoha přednostmi, které je totálně zabité nabídkou motorů. Problémový zážehový tříválec 1.2 Puretech, maloobjemový turbodiesel se všemi složitými moderními emisními systémy a nakonec drahý a velesložitý plug-in hybrid s modernizovanou verzí nechvalně proslulého 1.6 THP.
Všechna auta koncernu Stellantis trpí na špatnou nabídku motorů, ale Astra na to doplatí nejvíc. Tříválec za 550 tisíc je u nás neprodejný, ty diesely a hybridy se možná chytnou ve fleetovém segmentu v západní Evropě.
BTW Ono to jde hezky vidět už na předchozí generaci, které razantně propadly prodeje, když Opel osekal nabídku motorů. To samé zažil Fiat Tipo.
Nebud taky kriticky, koniky co usetrili na beznej produkcii natrepali do hypercar specialu, ma premieru tento vikend v monze, tak hadam to dopadne dobre.
Jsme v diskuzi o Astře. Ne o SUV. Nelze zobecňovat, že PHEV je ekonomický nesmysl (to by je jinak moc lidi nekupovali) a zároveň o nich nelze obecně tvrdit, že PHEV=mizerné jízdní vlastnosti, což ten dement bohužel takhle staví. Nejdu si PHEV kupovat, ale neodvážil bych se tvrdit, že je ekonomický nesmysl si ho koupit nebo že se v něm bude špatně jezdit.
Mohli by ponuknut aj 4 valec bez PHEV. 300KG (mozno 250KG, lebo porovnavame s 3 valcom) naviac koli 40-50km dojazdu a spotrebe 6.3 ktoru bez problemov sa da dostiahnut na 1.5 tsi, je proste len dalsi argument preco su tie PHEV fakt na nic. teda vlastne okrem krasnych tabulkovych spotrieb.
Z ponuky C segmentu Stellantisu tak viem, že len DS 4 môžeš mať s 1,6-kou bez PHEV. Mal som tú česť a je to fajn vozenie, škoda len odskakujúceho zadku.
To přesně to co říkám, proč sebou táhnout 250-300kg elektrovýzbrohe a platit o 300tis víc, když s čistým benzinem dosáhnu podobné výsledky a auto bude o dost lehčí = agilnější. Navíc PHEV dost často lidi ani nenabíjejí, protože se jim prostě nechce… Je to hloupá doba a výrobci, hlavně Stellantis dávají na trh nesmysly, co trh nechce :no:
Ani Golf na milion není správny. Autá tejto triedy asi podraželi najmarkantnejšie a neviem sa s tým stotožniť. (áno, je to iba môj problém)
Astra je celkom fajn (exterier) ale noponúkajú ju s technikou pre masy ale iba s technikou pre emisie (Brusel).
Ako píše Ericn s "holou,bosou" 1,6t to mohlo byť zaujímavé auto.
Souhlas, nižší střední vystřelila cenově dost nahoru, tj střední třída (lidí) už na ní prostě nemá. Je jedno jaké auto, milion je prostě na hatch nižší střední moc…
Stellanti s prodejnosti svych aut fakt problem nema.... vy se tady vsichni tvarite ze trh chce lehke vykonne hatche s manualni prevodovkou ale realita je zcela jinde.
no holt to mají spočítané že se jim to nevyplatí... flotilové emise, náklady na výrobu/distribuci okrajového modelu, kdo ví co...
Pořád ale nějaké takové hatche zbyly ne? tak prostě jestli se budou dobře prodávat u konkurence může se Stellantis chytit za nos a do portfolia taková auta přidat....
Narážam na tie priblblé homologácie každej motorizácie a modelu.Asi aj kvôli tomu sa z trhu vytratili 3dv HB (hlavne ostré verzie) ktoré som mal tak rád. Ja osobne by som si 5dv HB nekúpil.
.... snad jen ten interiér je příliš strohý.... ale chválím tlačítka jak na klimu, tak na výhřev sedaček atd....
auto je moc pěkné, zdá se že vše funguje jak má. Osobně bych klidně dal i 4+1/2*, protože žádné slabé stránky defacto nevidím....
PHEV je naprosto super, pokud funguje jak má a pokud máš prostě jízdní režim takový, že to dává smysl (tzn. denně na baterku a občas dálku na benzín). Já takto jezdím Supem 20tkm ročně se spotřebou benzínu 3,7/100km.
Ano, cenovka je vyšší, ale ono to auto taky je našlapané výbavou a technikou. PHEV tolik prostě stojí, holt si připlácíš za to že po městě jezdíš v EV se všemi benefity (tzn. náklady a komfort) Myslím že by mi stačil i ten základ za 850 ;-)
Hm hm... ten interiér, konkrétně teda palubní deska+volant, je asi největší slabina... a to tady ještě ty fotky vypadají líp, než ty promo.
Jinak asi jo, proč ne, kdo opravdu využije ten PHEV režim provozu... já bych asi milion za kompakt s torzkou vzadu dát nechtěl.
Základní výbava - to si radši prostuduj, v tomhle Opel umí jít hodně na krev :-)
Díky Peugeot Emotion Days jsem měl možnost projet novou 308 a asi dva dny na to dělal roadshow regionální dealer Opelu a nějak se mi podařilo u obou značek vyzkoušet 1.2 s manuálem. No asi bych vzal toho Peugeota, v 308 mi i-cockpit nijak nevadí, není tam tolik lesklých ploch a přišlo mi že je lépe podvozkově naladěn, Astra mi přišla moc tvrdá, Peugeot byl tak akorát a nebyla to žádná kolébavá loď.
Proč ne... já se u Peugeotu bojím dotykáčového ovládání všeho.... musel bych to vyzkoušet a muselo by mě to hodně přesvědčit, abych svůj odpor překonal.
Ona to dnes u Peugeotu není pravda, že se na dotykáči ovládá vše. To platí spíš u VW, který neumí vyjádřit pokrok jinak než patnáctipalcovým hnusným tabletem s neosvětleným sliderem.
Tak to si pěkně mimo. Pravě, že VW ten "pokrok" pochopil narozdil od toho stilentisu.
Jen se nesmiš moc divat na filmy a hltat internet.
Takže jedine co si da se řict vystihl je neosvětleny slider..hm taky proflakla a vyčtena zaležitost.
V čem spočívá ten pokrok? Jo, když to zrovna funguje, tak jsou asi fajn blbosti jako bezdrátové Android Auto, AR, aktualizace. Ale po stránce ergonomie bych řekl, že Stellantis vítězí.
Je to dotyk ovladani a buď to vubec nechceš tak to nech byt a nebo vyhledavej tam, kde neni...řadne omezeni.
No a k rozdilnostem oproti konkretně 308. U VW maš větši možnost personalizace u 308 prověřeně neni možnost deaktivovat animace takže přechody a celkovy pohyb v menu je pomalejši. A pak je zde v jistych korocich nutnost potvrzovani aktivace/deaktivace takže je potřeba dělat o zbytečny krok navic než u VW. Např deaktivace start/stop něco jako u klasickeho tlačitka , kdy by si musel navic na displeji potvrdit jeho vypnuti. Jako problem to nutně nemusi byt, ale celkově ovladani neni tak jednoduche a rychle jako u VW.
A řada instruktažnich videi a to včetně zdejšiho jsou vyloženě matouci a neodpovidajici realitě. Respektive odpovidaji, ale podle hesla proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
Dnes druhy kompakt a zase hybrid...opravdu jezdi paradně ? Pak bez hybridu asi jiny svět ne, ale to je jen lepidlo v nadpise to su klidny. Ona hmotnost k 1700kg nezni vubec vabně a to jsem se přisněji dival u přerostleho civica s hmotnosti přes 1500kg.
No a aby kompakt vypadal paradně tak by musel samotny zaklad stat za to a to tu neni ani omylem. Z bočniho pohledu vyloženě marny ničim zajimavy kompakt a k tomu ten divny C sloupek. Zadni čast OK, ale ta předni ve stylu anime mi nic neřika, ale to vychazim z mokky a zde tomu možna bude jinak byť tomu moc nevěřim a navic muj problem. U vnitřku tušim dřivěji Emel poznamenal, že je to tušim jak v nějakem autobuse a v tomhle souhlas. Jak exterier dejme tomu v poho tak interier po shlednuti nějakych par videi na YT fuha no to je dilo.
Auto hezké, docela rozumný interiér a jak jsem čekal, dobře jede. Autorovo nadšení nabídkou motorizací ovšem nesdílím - PHEV je člověku bez garáže k ničemu, diesel je tam jen do počtu a 1.2 PT je průměr. Na druhou stranu, jel jsem v 3008, tedy obludně těžké krabici, Hybrid 225 a překvapivě jsem se na okresce zabavil. Jen se to moc nelíbilo baterce ani převodovce.
No a základní cena 540 tisíc Kč, když si vzpomenu, že s úplně tím samým motorem stála 308 SW 390 tisíc Kč dva roky zpátky, to je slušný. Hodně štěstí evropskému automotive, příštích 10 let bude vskutku zábavných.
... tak myslím že pro trošku progresivně myslícího zaměstnavatele není problém udělat na dvoře pár zásuvek na 220V ;-) jasně že PHEV není pro každého, ale své místo na slunci má.
A já mu ho vůbec neberu. Ale tady Stellantis mi říká, že buď budu mít PT 130, nebo progresivního zaměstnavatele a budu mu denně sosat elektřinu. Jako bonus je to pěkně těžké.
přesně tak.... mě ten Sup na dálnici v reálných 130 bere kolem 7, žádná hrůza.... a s troškou předvídavost ti rekuperace ušetří tak 80% veškerého brzdění.... tam bych fakt problém nehledal....
Dva velmi elegantne a dizajnovo ciste kvalitne kusky v coraz vizualne prezvejkanejsom segmente...... p308 je razom vedla astry uplne strateny.... opel.. honda :yes:
Bol som ju asi pred týždňom omrknúť a hlavne priestorovo sa mi zdala vo vnútri o trochu väčšia ako 308 ale aj tak to nie je žiadna hitparáda.Mali tam vystavenú s výbavou Ultimate bielu s čiernou strechou /ináč pekná kombinácia/ s 1.2 t 130k za "ludových" 31 000 €.Keby to ponúkali za tie prachy s 1.6 t bez PHEV tak by bola cena ako tak ale s trojvalcom...tak to je vtip.Astra vyzerá celkom fajn ale za tie prachy je nepredajná.
To by me celkem zajimalo, jestli vlastne jeste nekdy uvidime recenze normalnich aut, anebo jestli bude 80% EV a Plug-in a zbylych 20% budto 300k+ nebo naopak uplny socialni zaklad nejake Dacie apod
(nic proti Dacii, tak to vubec nemyslim, ostatne to je normalni auto).
Normalni auto je podle me normalni benzin nebo diesel, klidne s mild hybridem, nekde 100-200k. V nejake nizsi az stredni vybave.
Auta, ktera lidi kupuji a kterymi lidi jezdi, jesli vite co myslim.
Ja mam pocit, ze bezni recenzenti ta normalni auta uz ani nedostanou k testu.
Ps chronologicky posledni testy:
- plugin
- nad 300k
- nad 300k
- normalni auto
- nad 300k
- EV
- normalni auto
- normalni auto
- EV
- nad 300k
- normalni auto
- normalni auto
- EV
- nad 300k
- normalni auto
- EV
- normalni auto
- nad 200k
- nad 300k
- EV
- nad 300 koni
- normalni auto
Uz me to nebavi, ale proste pro predstavu.
Z 22 nahore radim mezi normalni auta 8 recenzi, z toho 2x Duster, takze vlastne 7. Rekneme tretina. A neocekavam zlepseni, spis naopak.
hele něco na tom je.... vidím tam spoustu faktorů proti "normálním autům" (píšu je ne v pořadí důležitosti, ale prostě jeden za druhým jak mě napadnou):
1) ta auta jsou nudná, jejich testy asi nikdo nečte. Třeba taková Astra 1.2T ve střední výbavě mě fakt neláká k přečtení testu.... Co se dozvím? žere 5-7, stěrače stírají, ostřikovače ostřikují, jede hezky, ale žádný adrenalin
2) výrobci taková auta k testům moc nedávají, chtějí prezentovat našlapané verze
3) zákazníci od normálních aut odcházejí, minimálně co se karoserií hatchback/kombi/sedan týče (to mě osobně vadí asi nejvíc)
4) mizí střední třída, takže buď jsi za vodou a koupíš si co se ti líbí, nebo jdeš do ojetiny, případně nějakého soc-auta....
Nevím no, taky mě to svým způsobem štve, do firmy kde přesně potřebuju ty normální auta už za chvíli nebude co koupit.... :-( Na druhou stranu zákazníci jasně řekli že chtějí pseudoteréňáky, auta plná displeju i když je to reálně k ničemu, tak co s tím....?
Na rovinu říkám, že tyhle hybridní vehikly jsou vstupenkou do budoucích problémů SE VŠÍM.
1) Vysoká hmotnost
Díky vysoké hmotnosti budou odcházet dřív veškeré podvozkové díly, brzdy, pneu.... Vše bude mít nižší životnost. Takže o jakou úsporu kua jde???
2) I kdyby tyhle hybridy měly odlišné podvozkové komponenty od běžných verzí (což nejspíš nebudou), tak budou ty díly výrazně dražší.
3) Uspořádání v motorovém prostoru je tak natlačené, že problém je vyměnit v podstatě cokoliv. Což notně prodraží práci v servisu.
4) Všichni vědí, že reálná spotřeba R3 není nižší než R4. Koneckonců Toyota ne náhodou kombinuje hybrid s atmo 1.8 a 2.0 a ne s R3 mrzáky nebo s foukanými R4.
Takže za mě je Opel Astra možná jedním z velmi vážných adeptů na fakt povedený kompakt za ještě trochu rozumný prachy. Jenže Motorová bída pod kapotou úsměv na tváři neprivolá. Aspoň že tam je v nějaké podobě R4 nafta :yes:
Každopádně dnes za mě vyhraje ten, kdo ještě stihne koupit korejce s R4. Takže i30 nebo Ceed dnes bohužel jasná volba :-!:-!
Jak to tak clovek cte tak az zasne ze na kazdem rohu nestoji Lady Niva nebo treba Fiaty Panda a Tipo kdyz vsechno ostatni jsou logicky drahe a neopravitelne kramy.... ;-)
Jinak spolehlivost PHEV se teprv ukaze, ja mam na svem za 50tkm zavad cista 0 a jezdim za 3.7 v dlouhodobe kombinaci....
Ani brzy jsem jeste nedelal, asi stesti na dobry kus....
PHEV mi dáva najväčší zmysel u “zelených áut”. Spotrebu máš teda peknú na tak veľké auto, samozrejme keď to clovek už kúpi tak to chce aj nabíjať.
PS: mne pôvodné brzdy (od nova) vydržali do 110t km na obyč rodinnom aute.
Tie brzdy asi dosť vypovedajú o majiteľovi, ja som dal asi 1000 km za 2 dní a kolesá úplne zaprášené od toho brzdneho prachu. 3 sú čierne, 1 hnedé, asi obrusilo aj hrdzu z kotúča.
spotřeba je jen o tom jak často nabíjíš.... dlouhodobě jezdím v benzínu za 6,5 a elektriku za 0. No a mám to prostě 50 na 50 takže je z toho těch výsledných 3,7 ;-)
První zkušenosti už jsou. A pokud nejde o Toyotu, tak tam často je jednoznačná rada - vyhněte se hybridům obloukem.
Jinak 50 t. km je o ničem. Zašli se jak to bude po 200t. km.... Což je nájezd, který běžný spalovák dá totálně v pohodě aniž by byl výrazně opotřebený.