Děkuji všem blbounům, co otrávili normální diskutéry, testuje se Škodovka s litrovým motorem a nikde nic ? To je už vážné :/
Já bych ale dotaz měl, toto je podle mnohých (podle mne ne :D) první plnohodnotné rodinné auto a mne by zajímalo, jak se takové litrové SUV bude chovat s rodinou na palubě, klidně i s 2+1/2+2, věcmi v kufru, koly na střeše, rakví ? Bude to za těch bratru nemalých 640 tisíc v základu pořád stačit ? Doplatek za 1.5 TSI je docela vysoký ( cca 50 tisíc, jestli konfigurátor neklame).
No, šlo to tady slušně do kytek... Když se člověk podívá, jak se před 10 lety detailně probírala technika a v diskuzích auta a porovná to s dneškem, tak by jeden brečel...
Tak já bych vykopl, KDYBYCH si měl kupovat kompaktní SUV a měl na to cca těch 650-700 tisíc, (nebudu brát příplatky, STYLE začíná na 663 tisících), tak já BYCH se šel asi podívat k Renaultu, kde je Kadjar TCE160 s EDC za 690 akčních, jinak s TCE140 s manualem pod 600.
Já bych na to šel jinak, koupil bych za stejné peníze ročního Karoqa 1,5 TSi, nebo 2,0 TDi 85Kw. To je za stejný peníz mezi 650-700 tis dle výbavy a nájezdu ( před FL ). Ta 1,5 se 110 Kw je se 2 lidmi a nějakou bagáží tak akorát na hraně ( pro mě ). Ten 1,0 TSi si představit nedovedu i když to redaktoři chválí.
Tak to já jsem na to šel ještě jinak - koupil jsem Karoq 1.5 TSI Style ještě v době, kdy byl za jakž takž rozumné peníze. :-) A jsme s ním v rodině velmi spokojeni! :yes:
Hodně lidí chodí pro Tucson, ten já bych designově nezkousl. Kadjar je už zastaralý, byť ta cena v poměru k motorizaci vypadá dobře. Než Kadjar tak možná Qashqai v nové generaci nebo Citroen C5 Aircross?
Cenově se tahle třída utrhla ze řetězu i přes to, že motoricky slábne, nestíhám to sledovat. Karoq to chce s 4x4 kvůli podvozku, ale stojí pak nesmysl.
Není. Je to +/- podobné.
Problém Kadjaru je, že čekáš francouze, ale zjistíš že sedíš v japončikovi. Jinak je to výborné auto a v kombinaci s vynikajícími 1.33 TCe je to lepší volba než tento Karoq s tříválcem.
Třeba mě se design Kadjaru líbí. To je otázka osobních preferencí.
Karoq 1.5 vs Kadjar 1.33 jsou srovnatelné vozy a záleží na každém, čemu dá přednost. Ale pokud srovnáváš 1.0 vs 1.33 TCe a je to za podobné money, fakt není vo čem.
K 1.5TSi už jsem se vyjadřoval, za mne je to takovej motor, kterej bych bral asi radši, než většinu R3, ale zase v případě R4 bych dal přednost čemukoliv jinému, to snad i radši TDI :D Ale jo, ten Tiguan, proč ne, jen za ty prachy s manuálem je tak nějak na povážnou u takového auta.
tak to urcite nemas pravdu. Pre 10 rokmi by tu GTI napisal o tom ze tento karoq nie je predrazeny, ze je to cenovy jemnocit a ze tento 1,0tsi plynulo zrychluje od 40 do 240kmh a valcuje pri tom renaulty a peugeoty. A topper by mu na to napisal ze by... kupil... Kiu.
Za mňa, etalón to nebude, ale na väčšinu jazdenia pri normálnom nájazde to asi až taký problém nebude. Predsalen bicykle a rakvu na streche každý deň nevozíme. Keď pocestujeme v čase naspäť, tak 1,9tdi s +-74kW sme považovali za raketu. Ja viem, blá blá krúťak. Mne tých 50000 korún, resp cca 2000€ nviac až také strašné za 1,5tsi nepripadá....Skôr celková cena (tá súčasná) bola ešte nedávno nepredstaviteľná :-)
O té diskuzi máš samozřejmě pravdu, bezezbytku. Smutné.
Mě by zajímalo, zda tu má někdo zkušenost se smlouváním ceny u Škodovky z poslední doby. Předpokládám, že v současné realitě lze ceníkové ceny považovat za relevantní.
Jinak k tvému dotazu - má to 200 Nm, jako mělo mé 1.2 TCe. Ve třech i čtyřech cajk.
A já jdu bouchnout šáňo. Zasloužím si to za své rozhodnutí ze začátku roku 2021. Stejná třída s multilinkem, čtyřválcem na úrovni 1.5 TSi, FSD tlumiči, poměrně bohatou výbavou a hlavně auto s charismatem a duší a vyšlo mi to o několik desítek tisíc levněji než za kolik Škodovka nyní Karoq s tříválcem, vlečkou a holou výbavou (příplatek za boční airbagy vzadu je strašná prasárna, mimochodem) prodává v základu. To je na Chocholouška.
Ps. Za cenu testovaného kousku - Compass NightEagle, skvěle vybavený, s hybridem 1.5 (spotřeba cca 6.6-7.0) je za 850. Versus tohle testované s tříválcem a vlečkou za 833? Není vo čem.
Ja v létě cvičně zkoušel O4, sleva byla v řádech nižích desítek tisíc, ale ty čekačky rok +.
S tim tvým vozem je to trochu nefér srovnání, 1.2 tce si mel v Meganu ne ? Ten je aerodynamictejsi a asi i lehci a srovnavat cenu novinarske verze je taky spatne :D Ale ja bych taky dal prednost tve garazi pred Karoqm
Jo, to by mohlo (slevy) v rámci Karoqa fungovat podobně (viz. reakce níže).
Námitku v rámci 1.2 TCe uznávám. Je to lehči a je to čtyřválec. 1.0 TSi jsem nezkoušel, nemohu soudit.
Ten Compass hybrid NightEagle je daleko vybavenější než ten můj - mezi "Limited" a "Limited S". To už je fakt auto se všim, co si umíš představit + spousta zbytných "blbostí" navíc. Jen ten čtvrtmega navíc... No, nevím, to bych měl problém dát. A opravdu to není o tom, že bych na to neměl.
Ale dát tohle za ten Karoq... Ani náhodou.
V červenci objednaná O4 1.0 tsi active jako druhé auto do rodiny. Sleva osm procent bez nějakých dlouhých diskusi. Dodání aktuálně něco kolem kw40 2023. To mne netrápí, O3 v garáži zatím slouží na jednicku.
Skoro na korunu presne. Cenikovka 634, po sleve 584. Ve smlouve je, ze dealer muze zvednout cenu o max pet procent. Coz bych, pokud pujde do tuheho, jeste akceptoval, protoze ceny konkurence leti vzhuru..
Ale stojí to za ty love? A chceš to vůbec? Dává to smysl? A jezdí se s tím příjemně??
NE. NE. NE. A NE.
Prostě solit za auto které prostě jen nějak jede a není to nic než oslí drožka 21. století prémiový účet? Ne, na tohle mi výmluva jako že taková je dnes doba fakt nestačí. A ne, fakt to není normální a je třeba to opakovat.
Je to jen důsledek politiky EU a z velké části taky naší vlády pětidemolice. A to sem fakt pilitiku nechci tahat. Ale je to tak. Nekonkurenceschopnost v důsledku likvidační cenově politiky naší vlády bude znamenat zavírání výroby u nás a přesun do Španělska, Německa...
Jako já nevím, ale řekl bych, že Karoq se za podobné prachy prodával dřív, než pětikoalice existovala. A idea, že se od nás bude výroba přesouvat do Německa a Španělska, je komická.
Ale ty to taháš do diskuzí, politika vždy ovlivňovala vše kolem nás, automotive samozřejmě také a to již od začátku, kdy se auta začala vyrábět a tak to taky bude i nadále.
Rakev nevozím ,dítě jedno, žena ,500 litru kufr a
na dovolenou s japonským litrem 95kw a pohoda. Jinaj taky , až na rozjezdy jeto třival ,ale to jde zamaskovat automatem .
....musím uznat, že její cenová politika v posledním cca roce a půl je naprosto šílená. A prodejní výsledky na českém trhu tomu samozřejmě odpovídají... :-O:-(:no:
Prodejní výsledky na českém trhu jsou takové, že Škoda má aktuálně od začátku roku tržní podíl 34,75% (za září 36,17%) což znamená hodně nadstandardní tržní podíl domácí značky. Karoq je nejprodávanější SUV, kterému "šlape" na paty zase jenom SUV od Škodárny Kamiq. A to také znamená, že mají další prostor pro navyšování cen i když se to spotřebitelům nemusí líbit Kdyby jejich cenová politika byla "šílená" jak píšeš, tak tržní podíl půjde dolů, ale pravý opak je pravdou.
Na takom malom trhu, kde dlhé desťročia skoro nič iné ako domáca značka nefungovala, čo čakáš? ďalšia vec sú predané kusy, tržný podiel sám o sebe nie je dosť vypovedajúci. Keď sa niekde predá 10 áut, a 9 z toho bude od Škody, tak jej ten 90% podiel bude aj tak k prdu...
Trh s auty u nás dlouhodobě není zdravý. Prodeje nových vozů jsou a byly velmi nízké i před krizemi. A z tech nízkých prodejů valná většina je fleet nebo IČO.
Ano, zde je klasická obhajoba tohoto stavu všech neználků, že co Čech to IČař tak to přeci nic neznamená. Což je celkově blbost, hraje to opravdu jen dílčí faktor. Zkrátka jednou větou - obnova aut u nás je hrubě nedostatečná a táhnou ji jen firmy.
A firemní nákupu je něco diametrálně odlišného od toho soukromého. To snad nemusím vysvětlovat.
Mel jsem to z pujcovny, z Prahy na Moravu a zpet. 2 dospeli dve deti a nejake kufry. Ten R3 jde ok, dalnice 140 stale. Ja se s tim nemazlim, podrazuju tak, abych zrychloval mezi 4000-6000 otackama, meziplyny tam padaly v pohode. Celkova spotreba byla myslim 8.5 l/100km coz uz tak v pohode neni.
Taková spotřeba u litrového motůrku v robustním SUV při takovém stylu jízdy (na který tato základní motorizace vůbec není stavěná) není vůbec žádným překvapením. :-)
Což není divu. Asi stokrát testované auto a teď v nejhorší motorizaci, kterou si skoro nikdo nekoupí. A jestli si někdo koupí, tak moc nechápu. Koupit SUV za 3/4 mega a litrový tříválec? No, nic proti němu, třeba ve Fábii, tam smysl má. No to je jedno, ať si kupuje kdo co chce. Jenom nevím, komu ho za pár let prodá. Myslím, že 1.5ka mnohem lépe udrží prodejní cenu, takže vlastně příplatek za 1.5 se mu skoro vrátí. Zato 2.0 TDI bude asi největší bazarový propadák v poměru kupní/prodejní ceny. A na palivu člověk skoro nic neušetří.
taky mě fascinuje že karoqa si s tímto motorem si to někdo koupí, když může ušetřit 150 Tis a koupit si Kamýka, kde ten motor tolik nevadí a dává větší smysl. Ale když s tím jezdí lidi po městě a okolí, a nepřekročí 100 Km/hod, tak jim to třeba stačí. Navíc dostanou bonus v podobě pohodlného podvozku, podstatně lepších sedadel a pocit robustnosti a bezpečnosti z většího auta. Kombinace 1,0 TSi v Karoqu mi to vychází jako typicky ženské auto Mamma car, nebo městské či příměstské dojíždění do práce. Chlap by si tuto kombinaci pro sebe asi nekoupil.
Za mě není problém 1.0TSI + Karoq. Teda když přehlídnu celou tu nesmyslnost koncepce R3 a malého objemu.
Za mě je problém cena. Kdyby tohle bylo za 400, tak asi proč ne. Za malý prachy člověk nečeká nic než že to nějak pojede a bude to stačit. Což je přesně tohle.
Ale v téhle ceně už očekávám auto, které pojede slušně. A to tenhle chcípák není ani omylem.