Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a BMW i3: Vizionářský elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl

redakce AUTO.CZ
Diskuze (54)

BMW i3 s hliníkovým podvozkovým rámem, karbonovým skeletem, motorem vzadu a baterií chlazenou okruhem klimatizace bylo v roce 2013 vizionářským počinem a ukázalo, jak má být konstruován elektromobil, aby se co nejlépe eliminovaly jeho přirozené nectnosti.

Autíčko svérázného designu určené zejména pro městský provoz jako ojeté projevuje i jiné výhody, než tvůrci zamýšleli: Je vysoce spolehlivé, má minimální servisní náklady a hlavně nikdy nezrezne, jelikož ocelového na něm není vůbec nic.

Právě tyto výhody oslovily Martina Vaculíka tak, že BMW i3 doporučuje coby nástupce za Škodu Felicii, která lidem dobře sloužila, ale většinou zrezla.

Martin natočil dokonce dvě videa: V prvním rozebere situaci na trhu, výběr ojetiny, diagnostiku trakčního akumulátoru, spotřebu, dojezd, jízdní vlastnosti. Za týden vyjde druhé, kde uvidíte techniku pod lupou a celé auto ne zvedáku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (54)

Doporučujeme

10. 5. 2024 11:28
Otevírání dveří
Otevírání dveří je přinejmenším stupidní. Za mě je to důvod, proč bych do téhle káry nešel. V ostatních ohledech je ovšem parádní. Zadní dveře jdou otevřít pouze po otevření dveří předních. Chceš někoho naložit dozadu? Musiš otevřít přední dveře. Chceš nekoho ze zadní řady vysadit, musíš otevřít přední dveře. Hrůza.. :no: :no: :no:
Avatar - Ada je zase tady
10. 5. 2024 00:45
Re: více objektivní nestranné odbornosti, méně subjektivních
Vaculík rozhazuje rukama jako odborník, ale sedět správně za volantem se ještě nenaučil... :no: Jeho sdělení tak nelze hodnotit jinak, než jako mimořádně nevěrohodné...
9. 5. 2024 06:45
Re: více objektivní nestranné odbornosti, méně subjektivních
Mas nejake zkusenosti s i3?

Proc majitele i3, viz nize, se s videem ztotoznuji?
;-)
9. 5. 2024 02:03
Re: Tahle elektrická obludka...
Tohle nepochopíš dřív dokud nezačneš přemýšlet hlavou👍
9. 5. 2024 02:01
Re: S felicií
To je poměrně dobře vysvetlitelné, proč se Martin stačí k elektromobilům. Snad mu nebude vadit že si troufnu napsat svůj názor. Za 1. je to jasný trend kam vývoj postupuje. A za 2. je to proto, že elektromobil má jen velmi málo nevýhod oproti spalovacím autu. Výhod hodně.
Za 3. jezdí se s ním podstatně lépe než se spalovacím a návrat za volat spalovacího je velmi nepříjemná záležitost obzvláště pokud se nejedná o prémiový šestiválec. Pokud to není něco na víkend na svezení a máte s autem každý den fungovat tak ten spalovací motor který třese, hučí, bručí a dává výkon se zpozdenim nebo za odměnu, tak zjistíte že to je váš velmi otravný přítel na palubě. To ale zjistíte až budete nějakou dobu jezdit v elektru. Do té doby těžko můžete chápat ten rozdíl. No a Martin na tohle přišel velmi rychle poté co se začali objevovat na trhu elektromobily pro běžné lidi. Stačilo chvíli jezdit, střídat auta a bylo jasno co je lepší na denní ježdění. Je to jednoduché. A nějaké zelené myšlení s tím nemá co dělat. :-|