Největším lákadlem Mazdy CX-60 mají být zbrusu nové šestiválce. Než ale dorazí, prezentuje se japonská novinka coby plug-in hybrid a nejsilnější sériová mazda vůbec.
porad stejny problem...
V PHEV nema smysl honit extremne uspornej spalovak natoz pak atmosferickej. Daleko vic nazene naladeni systemu s elektrikou. Tady kdyby misto 2,5atmo byl r6t jezdilo by to i vybity a motor by mel nadhled. Takhle si to musi pomahat elektromotorem a to to cely akorat dostava do velky zateze. Totez byl sup iv...
nestacilo, kdyz se s tim pak jede nadoraz tak to musi soustavne nabijet a vybijet baterku coz vede k zvysenym narokum na chlazeni jak spalovaciho motorou, tak hlavne baterii a stridace. Coz vede k nouzi.
Kdyz ma phev dostatecne silnej spalovaci motor tak je to cely harmonictejsi a v realu i uspornejsi
jj mozna, nevim, ja to vratil po par metrech jizdy. Kdyby to bylo k necemu uz to mam doma. U mne je to vyreseno primym pohonem prednich kol od nejakych 80km/h. Podrzis baterku na zvolene kapacite, a pokud pohon nepotrebuje spalovak, dobiji baterku na uroven puvodniho podrzeni. Pohony se stridaji v optimalnich podminkach. Kdyz jedes z kopce, muze dobijet rekuperace i motor soucasne. A porad je k dispozici plny vykon ze spalovaku i baterie pro jizdu do kopce i predjizdeni.
kazdy ma jiny priority, ja chci silny auto, kde je hybrid jako doplnek, zlepseni a vyhlazeni projevu. Ale nesmi to s sebou nest omezeni na dalkovych trasach, pri tahani tezkejch vleku a uz vubec ne v terenu. Drzet kapacitu umi snad kazdej phev, dobijet za jizdy taky, z kopce obojim taky. Tvuj je jasne vyhodnejsi jednodussim konstrukcnim resenim, ma ale sve omezeni.
...bol som sa na ňu pozrieť a je fakt že vo vnútri / hlavne vzadu / je dosť malá na danú vonkajšiu veľkosť auta a pani mi povedala že od nového roka pôjdu všetky Mazdy min. o 2 000 € cenovo hore a už vôbec nevedia garantovať v akej dobe a akej výbave sú schopný dodať auto takže za mňa skôr toto https://www.sauto.cz/…space/180997937. Mazdy sú za mňa najkrajšie japonské autá ale predajná sieť, ceny a servis ju pomaly ale isto ťahajú v predajoch ku dnu. Škoda.
mezi nabitou a vybitou baterií mi přijde už dost extrémní a nebezpečný při předjíždění. Chápu, že slabá atmosféra s hmotností přes 2 tuny nic nenadělá, ale asi by neměl být problém nastavit hospodaření s baterkou tak, že je vždy ponechán malý zbytek energie v baterce, který pokryje vylepšení dynamiky i při "vybité" baterii aby se při delším cestování auto chovalo konzistentně (dynamika byla plus mínus stejná).
.....kombinovaná hodnota 241 kW a 500 newtonmetrů. To už jsou moc pěkná čísla. Tak pěkná, že velkou mazdu na stovku rozpohybují za 5,8 sekundy a pokračují na maximálních 200 km/h.....
Perfektní, maximálka 200 km/h při výkonu pouhých 320 koní, to už je něco ! Fakt moc pěkná čísla !
1) Dají se ty mizerně zpracovaní asistenti stále ještě zcela a navždy vypnout? U starších Mazd to šlo tlačítkama (světe div se), viz video pana Vaculíka. V Golfu mk7 otravuje neustále hyperaktivní a přecitlivělý předkolizní asistent, opravdu hrůza, je to vyloženě až nebezpečné
2) To má 177 cm dlouhej zavazadelník po sklopení? V mým Golfu mk6 o celkové délce 420 cm jsem odvezl skříňku z IKEA, která měla s balením 180 cm. Já tak nějak věřím, že jste se při měření rozhodně spletli ;-)
3) To auto nepojede s tou klasickou 2.5 atm. Je mi s podivem, že soudruzi nedomysleli, že v baterce je vždycky šťáva aspoň na to předjíždění.
Navrhuju všem počkat si na ten 180 kW diesel, bude výrazně lepší. Ale ten taky mohl mít i více šťávy, když to tak srovnávám s konkurencí ... (VW 200+ kW, BMW 210 kW)
4) Ten inteirér prakticky nemá chybu, jistě, že by se časem nějaké našly, ale je to naprostá lahoda pro oko a funkčně úplně někde jinde než chuďoučký současný koncern. U Mazdy to, co oku lahodilo, kazily detaily, jako např. chybějící lampičky vzadu v zavazadelníku, shrnující se koberec pod nohama a podobné zbytečné chyby za 5.50,-. Pak tu byly ale i drahé věci, které je pořád ještě oddělovaly od prémie - např. na to "iDrive" kolečko nešlo psát písmena jako u BMW iDrive, což je jistě drahá a náročná záležitost na zvládnutí.
5) Jak jsou na tom nový Mazdy z korozí? Nějaká zkušenost třeba s aktuální M6? Děkuji
.... fandím Mazdě, tahle CX60 se mi moc líbí. Zároveň fandím i PHEV autům, které pro některý typ používání mohou být opravdu skvělé. Ale co tak čtu tak tady se to prostě nepovedlo :-(
1) nějaké pazvuky atd. při připojování spalováku? to s vybitou baterkou při běžné jízdě dělá PHEV auto každou chvíli, pokud to není zcela hladké, je to prostě fail a opruz
2) zásadní propad dynamiky při vybité baterce? nevím, u Supa iV to nepociťuju.... prostě to z ní vydojí i když je vybitá a dám "podlahu".... nezkoušel jsem to opakovaně, třeba by mu taky došlo, ale prostě při plynulé jízdě a občasně potřebě full výkonu to tam je
3) za 9 s prázdnou baterkou.... no....
4) málo místa
5) otravní asistenti
Suma sumárum, to auto mi nedává smysl... snad jako mama-car, ale tu už ženský fakt můžeš raději koupit čistý EV za ty prachy.
Věřím že v naftě to auto bude dávat mnohem větší smysl.
PS: dát tomu čtyři hvězdičky je tedy hodně politické.... dal bych tak 3....
Souhlasím, chtěl jsem napsat úplně to stejné. Podle toho co se píše v testu to je max. na 3 hvězdy. Pokud je tohle finální podoba pohonu a chová se jak je popsáno, tak je to asi nejhorší PHEV na trhu s vlastnostmi jak z dob prvních PHEV/hybridů.
S velikostí naopak překvapen nejsem, protože délka 4.7m u RWD auta s dlouhou kapotou není moc a prostorově na to trpí všechna auta stejné koncepce.
Je jedna věc, co mě na Mazdě ještě dlouhodobě mrzí. Pro (snad) všechny z nás je nákup novýho auta Událost, často rodinná. Chápu, že obecně to o baráčkách není, ale nákup je něco jiného, zvlášť když všichni dáváme dokonce řádově už spíš roční výplaty za nákup auta jako je tohle, zde řádově 1.5 M.
1) Mazdu 6 2.5i nám tenkrát v roce 2008 prodejce předával na takovým plácku vedle autosalonu, kde skladujou i vozy na servis. Je to tam dodnes stejný, tenkrát to bylo s polorozbořeným rezavým plotem, zarostlým bejčákem.
2) Viděl jsem osobně v Hradci Králové, že prodejce předával novou CX5 zákazníkovi v autosalonu tak, že auto bylo nosem dovnitř a předávací dveře vedoucí z autosalonu ven měl za sebou. První výjezd měl tak zákazník na couvačku - dali mu to tak nějak darem i s adrenalinem :-D Nutno dodat, že nedaleko těch dveří zvenku, byl další plůtek, za kterým byly skladovky. Jaká radost první jízdu z autosalonu absolvovat s novým autem (který potencionálně neznám) POZADU a v poněkud stísněnějších prostorech! Já tam pořád čekal, že se něco stane, ale nestalo. Kroutím hlavou ještě dnes.
3) Když jsem kdysi sháněl auto a přišel do dvou Mazda salónů, v obou případech se mi stalo, že jsem na první pohled nerozeznal, kdo je prodejce a kdo je zákazník, kterýho tento na place obsluhoval. Ty lidi nemusí mít zrovna taxedo a nemusí být úplně voňaví, ale nějaký standard by to chtělo. Rifle a svetřík to není to pravé.