Aktuální generace Volkswagenu Caddy se k redakčnímu testu dostavila již posedmé. Tentokrát provedení PanAmericana s nejsilnějším dieselem a pohonem všech kol.
Pořád nemůžu pochopit tu zhovadilost s nízkými výkony.
Jako alternativu proč ne, ale proboha, proč tam není alespoň klasická 110kW jak u nafty, tak benzínu? A co si budeme povídat u vrcholu klidně 2.0TDI 140kW. Tohle je jako vrchol nabídky těžká bída. To ujede tak maximálně novým Subaru :-[]
Zvláštní, má to lepší podvozek než stará Caddy, která tu 110kw verzi měla ;-) Spíš je to zas nějaká debilní strategie VW. Bůh ví, co tím sledují.,.. :no: Ve finále, kdyby jí tam dali, zvednou cenu o 80-100tis, tj byla by neprodejná...
Jo jo, za 1.1mio a nejdou ani otevrit okna v zadnich posuvych dverich :D Doblo z roku 2013 je melo elektricke.... holt pokrok.... k tomu spatny infotaiment a aususove plasy vsude. Klasicky kandidat na 4* :D:D
To sedí, až na to že ty hvězdičky (pokud mají dávat smysl), měli být jen dvě. To auto je prostě celkově špatné - slabé, velmi drahé, laciné materiály a řešení a nedostatečnou výbavu… :no:
Zas také slabé nie je. Jasne, žiadny šampión, ale rozhodne neurazí. Málo je to v ponímaní akčného modelu určeného (teoreticky) na dlhé cestovanie, vrcholnej verzii by sa naozaj takých 120 kW zišlo. Otázka je, koľko by toho predali, keď už toto vie bez problémov šplhať cez milión Kč...
O tom šikovnom by sa tiež dalo polemizovať...
Ale vykon je velicina zavisla na tocivem momentu a otackach. Takovych 320Nm pri 7000rpm da pekne cislo v kw. Jenze s naftakem se vetsinou jezdi kolem 2000rpm.
Jo jasně, je to silnej motor, kterej má obrovskej kroutak dávající ohromnou dynamiku. Na výkonu nezáleží, důležitých je těch 320Nm, takže tento stroj dosáhne stovky za úchvatných 12.5s
https://youtu.be/561sj6D-wlU
Doslova drtivé zrychlení a dynamiku dává tech 320Nm.
Kam se na to hrabou auta s 250Nm např.
Je to auto urceny k zavodeni nebo bude vozit rodinu, naradi, tahat prives...Krabice na kolech o hmotnosti 1.7tuny nebude zavodak.
Podobne auto: Berlingo nafta 1.5 75/96kw.
Takze kroutak neurcuje dynamiku, že? Tu určuje výkon.
A upřímně, tohle má 12.5s prázdné. Naložit do toho rodinu, to bych fakt nechtěl. Dostaneme se na nějakých 15s a to je v dnešním provozu o život. Jestli si to někdo koupí pro rodinu, dobře mu tak. To uz bych se fakt podíval po ojetine radši.
Tá hodnota až taká špatná nie je a konkurencia tiež nič viac neponúka a končí na 1,5hdi alebo 1,5 dci. Škoda, len že vw práve neponúkol v motoroch niečo naviac, podobne ako v minulosti. Toto auto by kľudne ďalších 20kW "unieslo"
Podle mne da 100kmh na III.stupen, takze se musi dvakrat preradit. To nejaky cas zabere. Tento motor ma zatah do tech 2500-3000 rpm a dal se uz nic nedeje, tak je nastaveny.
Nekoukej se na maximalni vykon motoru, ale na vykon v nejbeznejsich otackach (1500, 2000, 2500) a ten tam bude srovnatelny jak u jinych 2L motoru.
Podobne jako tento motor ma O4 2L diesel naladeny na max 85 nebo 88kw (ted nevim presne). Jela naprosto v pohode.
Aut co dá stovku na 2.stupen zas tolik není.
Pojede ti i Spring v pohodě, ale každý má pojem pohoda asi někde jinde. Ne, tohle auto není na pohodovou jízdu.
Taky nejsem zastánce, že tu lidi potřebuji 300+ koní, aby se byli schopni dostat ke konci vesnice, ale tohle je zase druhý extrém, kdy se člověk pomalu musí bát vyjet z vedlejší, aby ho neprevalcoval někdo na hlavní, protože se to vůbec nerozjede, obzvlášť naložené. To samé u předjíždění nebo na dalnici.
https://youtu.be/561sj6D-wlU
100-140 nějakých 20 vteřin. To fakt není na dálnici v dnešním provozu bezpečné.
závodák to byť nemusí a faktom je, že konkurencia je na tom rovnako alebo horšie. Na strane druhej, zrovna keď ho používaš na prevoz nákladu (ťažšieho), alebo vláčiš vlek čo si spomínal, tak tam sa tie kW naviac hodia aj v prípade že by zostal kruťák nezmenený, ale dokázal by vystupňovať výkon vo vyšších otáčkach....
Mikesus píše o rodine a tam je, sorry, aj výkon 75 kW, čo mám v Berlingu ešte akceptovateľný, Lenže dnes všetci potrebujú mať rakety, čo má stovku nad 10 s, už nie je auto...
Jestli ty ne, tak to tě lituju. V provozu to poznáš sakra hodně. A z toho videa, 100-140 más nejakych 20 vteřin, tolik dost lidí nejede ani na začátku pripojovaku na dalnici, tam vetsina ma tak 60. A 20 vteřin fakt nebude ani ten nejdelší stačit.
Takze 60-140 je dle videa cca půl minuty. Super, už vidím jak to hází mezi rozjeta auta. Ti co mají kolem 10 vteřin tohle zvládnou lépe. Třeba yaris, který má právě těch 10s na stovku. Z 60 na 140 má 14 vteřin. Pořád myslíš, že ty 2 vteřiny na zbytečně disciplíně 0-100 jsou nepostrehnutelné?
https://youtu.be/3FU0v0PbdeY
Aplikujúc tvoju logiku - keď sa nevieš pripojiť na diaľnicu s touto krabicou, čo by si robil ak by si bol za volantom autobusu, alebo náklaďáku čo má 40t ;-)
To není o neumeni, využívám s radosti celý pripojovak, ale když je konec a sotva se to vleče 100, protoze to nejede, tak do toho rodinu fakt usazovat nechci. Ať si ji tam dá jinej inteligent, kterej za tohle vyplazne takové peníze a bude mít problém se někam zařadit.
Zařazovat se na dálnici se slabou dodávkou a vlekem vyžaduje trošku asertivity, ale osobák? Jak to tak vidím, tak většina řidičů nevyužívá ani dynamiku odpovídající 0-100 za 20s :-) .
Já jsem vždycky za koně navíc, to nic proti... ale je to spíš pro radost.
Keď presadáš z auta do auta, tak možno. Inak je to dosť subjektívne a záleží od auta. Keď budeš skúšať pružné zrýchlenie, pokojne môžeš o papierovo slabšom motore povedať, že ide lepšie. Ale ja som zabudol, že tu sú všetci pretekári a odborníci. :-)
No, a nechceš sem dát ještě nivu a podobná auta urcena do terénu?
S LC i Hiluxem jsem e stanicím vyhýbal, to byla tragédie tam jet. A když už, tak jsem jel vpravo za kamionem, protoze než se to rozjelo, stihlo by mi vychladnout kafe, cele se to klepalo, řvalo a to bylo vše. A jen bych zdržovat provoz v levém.
A to mi na LC vadilo, týden než se napoji na dálnici. Ale to je zase auto primárně do terénu, ne na vozeni nákladů a rodiny na dlouhé cesty. Ale kdo si ho kvůli tomu koupí, je ve stejně kategorii jako ten co si na to koupí caddy.
Ešte že si si to poriadne prekrútil a obhájil. Hilux je do terénu a nie na vozenie nákladu a rodiny. Ako s tým hiluxom jazdíš len terén a len s jednou osobou v podobe šoféra? Aj keď máš tereňák, tak väčšinu času s ním stráviš na ceste.
V kontexte s triedou je Hilux a LC motoricky asi podpriemer. U caddyho je to tak nejako naopak, resp vo svojej triede je štandardom. Nezaostáva, ani nevyniká, časy kedy ponúkal niečo naviac sú preč.
Zároveň sa otoč do histórie, nie tak dávno si mal v dodávke atmo 1,4 a 1,6 benzín, a dízle boli nejaký 1,9 atmo s brutálnymi 47kW a postupom času si mal 55, 66 a 74kW. Zmenili to asi až posledné dve generácie v tomto segmente, t.j. caddy. opel combo, berlingo + partner alebo terajšia produkcia, ale už keď dobre rátam, tak sú len 3 modely ako základ pre viac automobiliek
A není to terénní auto? Je to úplně stejně bezpečné na připojení jako ten caddy. Oboje jsou tragédie na jízdu. Obecne offroad jsou tragédie na jízdu. Takze caddy můžeme vzít do terénu jako hilux nebo lc?
Tka kdyz je to standard, tak jsem kouknul na priace city. Vidím tam u 1.5 dieselu 10.3s. 2s rozdil je značný, viz to srovnání s yarisem.
A ještě za to zaplatí dvojnásobek u VW. Obhajuješ tu neobhajitelné. Slepé ovce vw :D. Jen si to kupte, vás problém. U všech aut je v dnešním provozu tragédie dynamika přes 12s. Ovšem platit za to milion a ještě to obhajovat u auta, které má jezdit naložené. Kdyby tam byl benzin, tak řeknu ok, má to být dodávka do města, ale je tam diesel.
Caddy do terénu ťahať netreba, zase skús pochopiť , že je to auto pracovné. Ešte pár drobný pár poznámok, áno, ten vw je drahý ako sviňa, ale ak pozrieš konkurenciu, tak tam stojí dízlová dodávka s podobným výkonom +- 24000€ - 26000 a vw o cca 3000 viac. Nič sa za tie roky nezmenilo. Zapodievať sa cenou novinárskej verzie mi nedáva zmysel. Jazda s naloženou dodávkou bude pravdepodobne príjemnejšia s tým podladeným 2l ako s našponovanou 1,5 (väčšina konkurencie). VW nevlastním, aj keď nad jedným vozidlom z vw group momentálne uvažujem, caddy to nie je. Dynamika cez 12s v dnešnej premávke je tragédia. Ok, mne zase vychádza, že čím ďalej, tým máme viac zón, obmedzení, viac reštrikcií a vyššie pokuty. Keď by tam bol benzín, tak by to bola dodávka do mesta - za hranice mesta nemôže, alebo musí byť každá dodávka automaticky dízlová? Mne v ponuke práve chýba tá bežná 1,5tsi so 110kW. Bol by to príjemný univerzál pokiaľ nemáš nájazd ako kuriér
Právě, diesel s 12.5s není do města, protoze diesel, a ani mimo město, protoze je to line a na dalnici tragické vůbec na připojení. A určitě to nebude lepší s tímhle dvoulitrem než s 1.5, kdyz ta dynamika zaostává o 2 třídy.
V minulosti vedel ponúknuť aj výkonnejšie motory a tým sa dostával kúsok nad konkurenciu, ktorá už dávno končila na 1,5 dízel s +-96kW. Bolo to také malé plus pre tých čo chcú voziť naložené auto, alebo ťahať väčší vlek. Momentálne keď končí na 90kW v ňom nejakú extra pridanú hodnotu voči konkurencii nevidím (okrem toho, že je to dvojliter)
...sedmý test aktuální generace VW Caddy - informace hned v první větě článku. To už jsou zdejší autoři tak rezignovaní, že nevnímají jak (tragi)komicky to zní? Sedmej test podmotorované, ale zato brutálně předražené dodávky na serveru pro fandy do aut? Jako vážně?
BTW - výklopná zadní okna za příplatek (!!!) u auta co stojí přes mega (!!!) a má být náhražkou MPV (!!!), to je naprostý brutus! :-O