No, tím to asi končí. Poslední Superb, poslední Kodiaq... jako tečka za érou, kdy Škodovka dokázala v Evropě držet krok s kýmkoli z mainstreamu a ve světě prodávat milion aut za rok. Bojím se, že budoucnost tak růžová nebude...
No myslím, že se na této nové generaci pěkně napakují, konkurence v mainstreamu v této třídě už spalováky prakticky nenabízí a nástupce nevyvíjí a úprk od Kodiaqa k Enyaqu zdaleka není tak překotný jak si někteří ještě nedávno mysleli.
Skutečnost je taková, že Enyaq je v celém portfoliu mimo Kushaqu jediným růstovým modelem (+20%) :yes: zdroj: skoda-storyboard.com
Škoda Auto brand deliveries to customers in 2022 (in units, rounded off, listed by model; +/- in per cent compared with 2021):
Škoda Octavia 141,100; -29.7%
Škoda Kamiq 96,300; -20.3%
Škoda Kodiaq 94,500; -4.2%
Škoda Fabia 92,700; -6.5%
Škoda Karoq 87,700; -26.4%
Škoda Superb 60,800; -8.0%
Škoda Enyaq 53,700; +20.0%
Škoda Scala 39,500; -17.9%
Škoda Kushaq 26,800; +110.2%
Škoda Slavia 20,900; -
Škoda Rapid 17,300; -72.8%
Není to z nuly, ale ze 44,700 ks z roku 2021. Kromě toho mají asi 60.000 ks backlog orders. Mimochodem v Evropě je Enyaq 5. nejprodávanější plugin car :yes:
Tak uvidíme, jak porostou prodeje až Němci, Norové a jiní stopnou dotace a přijede čínská vlna "za míň peněz více muziky" a k tomu dobře nachystaní Korejci. Skončí spalováky, skončí Škoda. Koupí to od VW číňani a boleslaváci tam pod velkým portrétem Si-Tiho budou bouchat dongfengy. A to ještě ti šťastnější, co budou potřeba.
The global passenger plug-in electric market continued to expand, reaching another monthly record in November. :yes:
Plug-in car registrations:
BEVs: about *766,000 (up 45% year-over-year) and 13% share
PHEVs: about *295,000 (up 49% year-over-year) and 5% share
Total: 1,060,285 (up 46% year-over-year) and 18% share
jestli rychle neprejdou na EV, tak ano, budoucnost pro skodu ruzova nebude
nemeli se tak dlouho placat s dyzlama a radsi se venovat elektromobilite
posledni varovani bylo pred 7.5 lety za dieselegate, tehdy meli dalsi vyvoj chrochtu zariznout a jit do aspon castecny elektrifikace
dnes mohli mit v kazdym modelu HEV a PHEV
Nic ve zlém, ale kdy a na základě čeho očekáváš ten zázračný průlom v prodejích EV? Jestliže nějaká automobilka má byznys plán založený na prodeji milionů aut ročně a víme jaký je zájem o EV, zejména tam, kde nejsou dotované?
bude chvili trvat, nez tady bude konkurence a ceny cistych EV pujdou dolu
zacne se to lamat az se dostavej baterkarny, tedy v ramci koncernu 5+ roku
a je otazka, s cim tech 5 roku prezijou
cisty EV koncern asi za rozumnou cenu do ty doby nenabidne, PH-EV vyhovuje jen urcitejm zakaznikum, urcite ne masove a cistej spalovak bude mit problem
podle me chybi H-EV, kterej koncern nema a mit nejspis nebude
pritom H-EV v supu se spotrebou 5-6 litru by byl zajimavej
ani ne tak kvuli tem par kackam usetrenejm za benzin, ale spis za ten pocit, ze jsi planete usetril 2 litry benzinu
aspon v mym pripade
pritom baterka v H-EV je petinova
hmotnost zas az tolik nenaroste
objem kufru se tolik nesnizi
elektromotor muze byt slabsi, jen na to, aby s nim auto ujelo par km ve meste, nebo po rovince mimo obcema
celkove by H-EV v kazdym aute mel mnohem vetsi prinos nez PH-EV v par autech, ktery stejne polovina lidi nenabiji, protoze ho koupi jen kvuli parkovani
Ano, kdyby se neblbnulo a rozvíjelo se masově HEV všude, tak by to mělo mnohem větší pozitivní vliv na přírodu, než to co se děje teď. Za jednu velikou baterku je několik menších, které ušetří více škodlivých emisí, než ta jedna velká.
Z toho je patrné, že zejména Němcům o nějakou ekologii vlastně vůbec nejde.
Komu nevyhovuje PHEV? Respektive... jaké jsou jeho uživatelské nevýhody oproti HEV?
Mohla by to být cena... ale díky emisní legislativě to možná není tak horké. Ostatně... Octavia 1.4TSI PHEV není nějak zásadně dražší, než Civic 2.0 HEV.
Koncern to zřejmě vzal tak, že investice půjdou do elektra... a do té doby si vystačí s klasikou a jednou PHEV motorizací.
PS: ne že by na tom byl třeba Stellantis nějak líp... do hybridů investoval třeba Renault, ale osobně mi tam ty HEV moc smysl nedávají.
predpokladam, ze kdo si koupi PHEV sam od sebe, tak tomu vyhovuje, protoze poctive nabiji
kdo ho vyfasuje, tak ho zas tak poctive nabijet mozna nabude, a pak z toho ma jen obycejnej HEV s tezkou baterkou, ktera mu je k nicemu
cenove porovnavat HEV a PHEV 2 ruznych znacek asi neni uplne koser
a kdyz koukam na cenu, ta civic HEV stoji od 770, oct PHEV od 860
coz neni uplne zanedbatelnej rozdil
i kdyz ano, oct je vetsi, rychlejsi, vykonnejsi a o 1-2q tezsi
proto je tezko porovnavat
A proč by je měl někdo řešit. Určitě se rozvine nabíjení do 22kW a pujčovny. Vlastnictví aut zas nebude samozřejmost, jako kdysi. Tak to proste bude. Mě by spíš zajímalo, kde tu kupu elektřiny na vše možné budeme brát, hlavně v zimě.
Proto jsem to explicitně upřesnil na dotaz, jaké jsou jeho uživatelské nevýhody.
Když nemůžeš pravidelně dobíjet (je jedno jestli doma nebo v práci nebo u nákupáku), pak ano, nevyužiješ jednu výhodu PHEV... ale pořád máš hybrid s velkou baterkou bez nějakých omezení, ne?