Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno: Škoda letos představí nový Kodiaq a Superb. A dva facelifty

Jan Zajíc
Diskuze (28)

Škoda chystá na letošní rok několik zajímavých novinek. Těmi nejdůležitějšími jsou jistě nové generace modelů Superb a Kodiaq.

Představení novinek v tiskové zprávě o globálních prodejích české automobilky potvrdil Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

A zmínil se o nich také Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodej a marketing, který prozradil, že značka odhalí ještě dva omlazené modely. „V letošním roce budou následovat další slibné novinky: nová generace modelů Kodiaq a Superb a také facelifty modelů Kamiq a Scala,“ uvedl Jahn.

Video se připravuje ...

Nové generace Kodiaqu a Superbu by se podle dřívějších informací měly představit ve druhé polovině roku. Obě novinky zůstanou věrny spalovacím motorům, na nabídku motorizací a konkrétní parametry je ale ještě brzy.

V souvislosti s oběma vozy se hovoří také o plug-in hybridních variantách, zvlášť v případě Superbu. Ten se nově bude společně s příbuzným Volkswagenem Passat vyrábět na Slovensku v Bratislavě. Narozdíl od VW, který bude k mání jen jako kombi, si Superb zachová dvě varianty karoserie.

Premiéry obou důležitých novinek zřejmě předběhnou představení modernizovaných modelů Scala a Kamiq. O faceliftech zatím mnoho informací k dispozici nemáme, očekáváme ale spíše decentní kosmetické změny, nasazení výraznější osmiúhelníkové masky po vzoru Fabie nebo zařazení kol s aerodynamickými kryty do nabídky. Pro úplnost dodáme, že v roce 2024 by Škoda měla odhalit omlazenou Octavii.

Velký důraz česká automobilka klade na elektromobilitu. „Navíc naše e-ofenziva je v plném proudu. Již v roce 2026 uvedeme na trh tři nové plně elektrické modely a další budou následovat,“ uvedl Martin Jahn. Podle dostupných informací by Škoda měla nabídnout kompaktní SUV, malý městský crossover a až sedmimístné SUV, které bude vycházet z konceptu Vision 7S.

Doporučujeme

Jan Zajíc
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - Emel
13. 1. 2023 12:26
Re: Konec jedné éry
Záleží... u auta je spousta "hluchých" míst kam se dá baterka dát a 10kWh není zase takový macek. Jako zásadní problém to nevidím.
Avatar - radolaco
12. 1. 2023 17:35
Re: Konec jedné éry
Ked nemas PHEV ako nabijat tak len vozis zbytocne tazke baterky ktore ti zaberaju cast kufra. Ak nemas kde nabijat tak potom je ovela lepsi HEV.
Avatar - Emel
12. 1. 2023 09:17
Re: Konec jedné éry
Proto jsem to explicitně upřesnil na dotaz, jaké jsou jeho uživatelské nevýhody.
Když nemůžeš pravidelně dobíjet (je jedno jestli doma nebo v práci nebo u nákupáku), pak ano, nevyužiješ jednu výhodu PHEV... ale pořád máš hybrid s velkou baterkou bez nějakých omezení, ne?
Avatar - Emel
12. 1. 2023 09:15
Re: Konec jedné éry
V jakých? Ty pořád mluvíš jen o ceně.
Avatar - Roland Von Wagen
12. 1. 2023 00:28
Re: Konec jedné éry
Tak uvidíme, jak porostou prodeje až Němci, Norové a jiní stopnou dotace a přijede čínská vlna "za míň peněz více muziky" a k tomu dobře nachystaní Korejci. Skončí spalováky, skončí Škoda. Koupí to od VW číňani a boleslaváci tam pod velkým portrétem Si-Tiho budou bouchat dongfengy. A to ještě ti šťastnější, co budou potřeba.