Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ORLEN Unipetrol v Praze otevřel první veřejnou samoobslužnou vodíkovou stanici

Do roku 2030 by v Česku mělo vyrůst dalších 28 vodíkových plnících stanic ORLEN Unipetrol, celkově by jich mělo být kolem osmdesáti.
Zpět na článek
11. 3. 2023 07:44
12. 3. 2023 13:16
11. 3. 2023 07:47
11. 3. 2023 07:52
11. 3. 2023 07:56
11. 3. 2023 08:02
11. 3. 2023 17:37
14. 3. 2023 04:37
14. 3. 2023 04:47
11. 3. 2023 17:35
12. 3. 2023 13:19
14. 3. 2023 05:04
13. 3. 2023 09:05
11. 3. 2023 08:03
12. 3. 2023 13:19
12. 3. 2023 13:20
22. 3. 2023 04:04
12. 3. 2023 10:04
12. 3. 2023 13:26
13. 3. 2023 08:30
10. 3. 2023 17:58
Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
To je jako vtip?
:D :D :D

Provozni naklady nejsou spatne u EV, kdyz mas na strese solary a jezdis pres leto temer zdarma nebo pres zimu za polovinu dotovanych vodikovych nakladu.
Rozbalit vlákno
29
10. 3. 2023 18:19
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Kdo někdy měl soláry na střeše NORMÁLNÍHO domu, což je tak okolo 3,5 -5 kWp, tak ví, že ze solárů EV běžně za jeden den nedobiješ. Běžný EV má baterii cca 80 kWh a to by trvalo cca 2-3 dny do nabití. A to za předpokladu že jiné spotřebiče nezapneš.
10. 3. 2023 18:24
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
W T F

Malokdo nabiji 80kWh denne.
Resp. jezdi kazdy den 400km...

Jestlize jsi obchodak a jezdi 400km denne, jezdi radeji zatim benzinovym autem. ;-)
Takovym lidem EV zatim moc vyhod neprinasi.

PS Presne takovy lidi jako ty tady siri hlouposti o elektromobilite typu ze nelze nabijet ze solaru nebo ze vybudovani infrastruktury je nerealne. Jenze misto prumerneho najezdu 40km dosadi 400km!!!
10. 3. 2023 19:46
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
No ty jsi mi chytrolín. Tys neviděl solár ani na fotce.
A vůbec nechápeš fungování soláru jako takového. I kdybych najel tvojich 40 km denně, tak to bude asi do práce, kde solár nemám. Až přijedu domů, tak je sluníčko víš kde, v pr..... A baterie tě nezachrání. Takže asi tak. Mám je 2 roky doma a vím jaké jsou jejich limity. A navíc dělám z domu, což 95% populace nedává. Tak si ty hejty nech a zkus se zamyslet
10. 3. 2023 20:05
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Podle nicku jsi tu nový, tak si dovolím ti vysvětlit co je zač DonVito. Je to nemocný fanatik EV, který už ztratil veškerý kontakt s realitou. Jakýkoli pokus o rozumnou diskusi s ním je předem ztracený boj.
10. 3. 2023 21:33
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
A ty si čo, anjel strážny novo príchodzích, ktorých varuješ pred nebezpečenstvom? Nemaj strach, väčšina ľudí je dosť inteligentných, aby si názor spravili sami.
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:08
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
klid bačo, a mazej zpátky na Slováč volit Fica, jelito.
11. 3. 2023 11:09
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Troll se ohání pojmem "rozumná diskuse".
Avatar - Fomax
11. 3. 2023 12:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 3. 2023 15:07
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Ok, začni co si mysliíš že je lež.
Avatar - Fomax
11. 3. 2023 17:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 3. 2023 19:21
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Muzes to dokazat?
10. 3. 2023 21:03
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Bylo by fajn diskutovat vecne.
Delas z domova. :yes:

Jaky je tvuj denni najezd, ze bys nemohl nabijet ze solaru?

Kdo nekdy provozoval EV tak vi, ze nenabijis celou baterku kazdy den.
:D

Prozradim ti tajemstvi. Kdyz ti vykon nestaci, je mozne ho navysit. 3,5kWp je dost malo. ;-)
Limit je dnes 50kWp.
https://www.hybrid.cz/…-kw-bez-licence/

PS Kdyby sis doma ze slunicka mohl vyrabet benzin, tak taky nebude podminka naplnit celou nadrz za den. ;-)
:D :D :D
10. 3. 2023 21:17
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Já bydlím v paneláku v prvním patře ty uchyle.
10. 3. 2023 21:26
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
S tebou nediskutuji.
:'-(
To bylo na Speeda.

Mam rad slusnou a vecnou diskuzi.
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:10
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
tywoe jelito, ty a věcná diskuze??? nenech se vysmát, elektrotroubo.
11. 3. 2023 11:11
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
I panelák může mít podle nových pravidel FVE.
Stačí místo nadávání na netu něco dělat.
Avatar - Barrichello
10. 3. 2023 21:51
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
To nemá cenu, solár je zázrak z kterýho nabiješ 2 auta, utáhne ještě tepelko v zimě při -18, troubu, v který ti manželka upeče husu a na indukci uvaři zelí a knedlíky a to během sledování ordinace v TV, zatímco děti paří na notasu gamesky, pračka pere prádlo, lednička chladí a nabíjej se 4 iphony a svítí světla.

prostě zázrak techniky....

:-) :-) :-) :-)

PS: dneska sem najel 70 km, ne každej jezdí denně 25 km jak se nám tu snažíš namluvit :-)
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 22:36
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
On někdo hraje na notasu? Ne, na to je potřeba poradny PC, aby to vše fungovalo, tak 1.5kW zdroj ( I když po většinu doby max na 70% zatížení ideál )
Avatar - Ozzman
11. 3. 2023 07:53
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
hele, já tedy ne, ale fakt hodně lidí má pouze notebook a i na tom hraje hry :D a pak si stěžuje, že takovej herní notebook někam tahat je jako tahat pár tvárnic :D
Avatar - Barrichello
13. 3. 2023 12:02
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Sou i herní notasy, např. od MSI ale i DELL na kterých jed hrát všechno, ale ceny sou tak 45-110 dle výkonu a výbavy a značky :-)

Takže no problem
Avatar - kuk
11. 3. 2023 07:57
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Ty si najel 70 km tak maximálně na záchodový míse. :D :-!
Avatar - Barrichello
11. 3. 2023 20:53
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
To víš že jo, TROFIME :-)

Už to nehul, leze ti to na místo kde se nosí čepice a kde mívaj lidi obvykle mozek :-) :-)
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:11
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
on na hulení nemá, strká si hlavu do pytlíku a řeže to acetonem :-[]
Avatar - kuk
22. 3. 2023 03:50
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Ty fetuješ čikuli a řežeš to fridexem.
Avatar - kuk
22. 3. 2023 03:49
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Už to nechlastej, máš z toho akorát srachku a meleš kraviny. :-!
11. 3. 2023 11:08
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Proč ale své tvrzení zakládáš na předpokladu, že cheš nabít EV za jeden den ze solárů 5kWp?
Pak to nevychází a zakládáš na tom kritiku.
Realita je ale jiná.

Pišeš že FVE máš. Kolik z toho dostaneš za den v období květen až říjen? A kolik spotřebuješ?
12. 3. 2023 10:08
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
Je super, ak sa zapája niekto, kto má reálnu skúsenosť. Sú tu ľudia čo píšu o elektormobiloch a solároch ako o modle, a nič z toho nepoužívajú.

Ja mám 8.1 kWp, a cez leto by malo byť prebytkov tak na 10 tis. km. Ale ak by som nepracoval často z domu, bol by dosť problém ich využiť (večer už nesvieti). Keďže z domu pracujem veľa, tak začínam uvažovať o PHEV s vyšším dojazdom.
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:12
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
a to budeš velmi ekologický :-) elektro bude tahat motor a motor bude tahat elektro :-)
11. 3. 2023 15:39
Re: Provozní náklady tedy nejsou vůbec špatné
A kdyz solary nemas?
Avatar - Barry Lyndon
10. 3. 2023 18:33
Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucnosti
Ideálně po zvládnutí termojaderné fůze :D . Zatím mi to připadá jako blbina a pro osobní auta tuplem.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ham.
10. 3. 2023 19:54
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
No kdyby to byla jenom "blbina", tak ať si těch čerpaček na vodík postaví třeba bambilión, ale ono je to největší ekologické zvěrstvo dneška, protože ten vodík vyrábí z ropy/plynu (tedy z neobnovitelných zdrojů) a co je horší s daleko horší výslednou účinností než má auto přímo na ropu/plyn, takže to čerpání fosilních zdrojů na jeden ujetý km vodíkového auta je daleko větší než u běžného ICE. Kdyby na ministerstvu životního prostředí seděl někdo, kdo má alespoň základní znalosti přírodních věd, tak těmhle hrátkám ropné a plynárenské loby (beztak zaměřeným jen na čerpání dotaci) okamžitě zatne tipec.
10. 3. 2023 21:37
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
To nevysvetlíš. Zášť voči EV na baterky je taká silná, že isté skupiny ľudí budú tlačiť na vodík za každú cenu. Bez ohľadu na ekológiu alebo náklady, hlavne nejaké palivo musí byť.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 22:39
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
A proč mluvíš jen o šedém vodíku? Je totiž ještě modrý a zelený.
Kdybys měl aspoň základní znalosti, tak o tom víš.
10. 3. 2023 22:56
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
...a ještě bílý, hnědý, tyrkysový, žlutý, růžový - fialový, ať je to kompletní.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 23:22
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
Jo pokud chceš brát podkategorie. Ale to jsem se obával, že by se v tom mohl ztratit, kdyz píše o vodíku jako o produktu fosilních paliv ( šedý, hnědý, dále může být i bílý ). Žlutý, fialový a růžový, to je snad to samé. Nebo už to nějak rozdělili?
Pod šedý patří hnědý a může teoreticky i bílý. Dřív sem patřil i fialovy/ruzovy/žlutý, ale již ho tuším v 2020 přesunuli do zeleného ( jestli si pamatuji dobre ).
Pod modrý patří šedý a jeho podkategorie, s následným zachytem co2
Pod zelený zase tyrkysový, fialovy/ruzovy/žlutý a bílý.
Prostě je to jen konkrétní zdroj výroby. Myslím, ze ty 3 základní postačují. Protoze je asi jedno, jestli šedý vznikne z uhlí, ropy nebo plynu. To samé jestli zelený vznikne z OZE, jako odpadní produkt nebo z bioplynu.
11. 3. 2023 08:01
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
Ono není úplně jedno, z jaké fosilní suroviny vodík uděláš. Každý bude mít jinou bilanci CO2.
V každém případě velké korporace typu Orlen budou tlačit na co nejvíce barev. Čím více barev, tím větší šance, že se jim provede prolobovat dotace a jiné benefity z kapes daňových poplatníků i na vodík vyráběný z ropy nebo zemního plynu.
Avatar - Ham.
10. 3. 2023 23:07
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
Kdybys uměl číst, tak bys věděl, že je řeč o Orlen Unipetrol a o jejich čerpací stanici. A kdybys měl alespoň základní znalosti, tak bys věděl, že tato firma žádný modrý nebo zelený vodík nevyrábí. Až bude Orlen Unipetrol vyrábět vodík elektrolýzou vody a k elektrolýze vody bude používat výhradně elektřinu třeba z větrníků, tak se můžeme bavit o ekologii, do té doby platí co jsem napsal, jedná se podvod a daleko větší ekologickou zátěž planety než provoz 50 let starých ICE..
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 23:34
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
Tak napiš a dej odkaz, kde se píše o šedým. Já už mám pripraven odkaz, kde je vysvětleno, že se jedná o bílý. Což se mize samozrejme kdkyoliv zmenit, to nerozporuju. Jsem zvědav, jestli jen plácáš, nebo máš i argumenty.
Avatar - Ham.
11. 3. 2023 00:00
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
.... produkce 80 tisíc tun tzv. šedého vodíku ročně.
....od roku 2030 bude Unipetrol nabízet zelený vodík
https://fdrive.cz/…cich-stanic-7818
Takže v roce 2030 se můžeme vrátiti k diskuzi, zda Unipetrol splnil své sliby nebo to byl jen fígl na vytahání dotací a skutek utek. Do té doby by jim ty čerpačky měli okamžitě zakázat.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2023 17:33
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
A kde se píše o tom šedým vodíku? V článku to není.
A ten odkaz je, že chtějí zelený od 2030. Ještě počkám na tvuj odkaz o sedym a pak hodím to, ze ten aktuální je bily
Avatar - Ham.
12. 3. 2023 10:32
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
Těžká diskuze s Bulharem, který si neumí dát v článku Ctrl-F a "šedý vodík". Tady je to v jiném článku znova od nějakého pana Hájka z Unipetrolu.
„V Litvínově vyrábíme 80 tisíc tun tzv. šedého vodíku ročně. Od roku 2030 budeme nabízet zelený vodík, kterým můžeme ozelenit tradiční paliva. Jeho výroba bude klíčová, ale potřebujeme cítit zájem měst a obcí, aby na vodík přesedlaly,“ uvádí Hájek.
https://cc.cz/…rou-jeste-letos/
11. 3. 2023 15:44
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
Ano ty taky jsou, ale jen na papire. V realu se vodik vyrabi z fosilu.
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:13
Re: Možná v nákladní dopravě to má smysl v dálnější budoucno
nevíš prosím jak ten vodík barví? :-[] :-[] :-[]
10. 3. 2023 18:46
Tak kolem Prahy by to šlo
Sice neskutečně draze, neeokonomicky a neekologicky, ale šlo. Tak já počkám až bude jedna vodíková cerpacka aspoň v každém okresním městě. Ona je totiž spousta věcí, které stačí mít v Praze. Ale vodíková cerpacka mezi ně fakt nepatří.

A víš ty minusovaci uchyle, co je největší problém? Že z mínusu cerpacku nepostavis.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 22:45
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Jakmile se udělají aspoň po jedné cerpacce v krajském městě, jednu mirai na vyzkoušení objednáme. Ekonomika provozu není nejlepsi, to souhlasim, ale to není pro mne u takového auta důležité. Je to srovnatelné s klasickým ICE, hybrid je na tom mnohem lepe. Ale zase nulove lokalni emise to vynahrazuji s tím, že není omezení dojezdu jako u EV.
Jestli jebu 5m dlouhého auta náklad 2.8kc/km, to je jako cca 7l nafty nebo benzinu. To takto velké auto má taky běžně.
10. 3. 2023 23:18
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Myslim, ze u FCEV mas mnohem vetsi omezeni v dojezdu nez u EV.
:D

EV uz dnes nabijes skoro vsude....
Idealne do dvaceti minut.
Treba Hyundai Ioniq 6.
Kterej je lepsi nez vodikovy Nexo snad ve vsem.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 23:24
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Jo dnes jo. Proto říkám, že když bude aspoň po jedné v krajském městě tak mi to stačí.
10. 3. 2023 23:28
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Pises, ze FCEV je srovnatelny s ICE.

To uz jsou ale i EV dnes skoro taky.
Neni duvod si myslet, ze se to v budoucnu nezlepsi!

https://www.gridserve.com/…ic-cars-in-2023/

Hyundai IONIQ 6
Charging Rate: 770mph | Max. charging power: 223kW | 10-80%: 16 minutes
:yes: :yes: :yes:

Komu toto nestaci at se radsi zamysli nad smyslem zivota.
:D

Ja preferuji maximalni ucinnost. Par minut cekani mne neublizi.
Tbh stejne stravim hodiny v diskuzich na acz.
:D
https://insideevs.com/…n-22-ice-13/amp/
Efficiency Compared: Battery-Electric 73%, Hydrogen 22%, ICE 13%

A jeste jednoduseji:
https://twitter.com/…5500099778158595
Na 100kWh muzes ujet bud s BEV 250mil nebo FCEV jen 107mil.
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 23:38
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Jo souhlas. Bohužel ty rychlonabijecky taky moc nejsou jako ty cerpacky. Poslední den, který rozhodl že bz4x vrátím o nekolik dni dřív, jsem nemohl v okruhu 30km ( pri dojezdu 20 km ) najít jedinou volnou nebo funkční aspoň 50kw nabijecku. To opravdu není moc pohodlné, kdyz vím že ráno musím jet o 200km vic než mám dojezd ( a ano, záměrně jsem nenabijel doma, abych věděl jak je to použitelné při cestách mimo domov )
10. 3. 2023 23:42
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Samozrejme cim bude hustejsi sit nabijecek, tim lip.

V idealnim pripade bude pomala nabijecka vzdy v blizkosti cile. Coz by napr. tebou jmenovany problem (mozna z velke casti) vyresilo...
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 23:50
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Nemám s tím problém, pokud mne nebude omezovat obsazeny stojan. A pak taky dojezd. Kdyz si vezmu že Plzeň a zpět jsem nedal, Teplice a zpět taky ne. Tak při představě výletu do Ostravy si 3x rozmyslím tam jet. Jo to bude ono, donutit lidi zbytečně necestovat. :-[]
Jinak to bz4x mi vycházelo na 21kwh/100km při ceně cca 3kc/km. To zas taková výhra neni. A to nepočítám tech jídel při nabíjení :D
10. 3. 2023 23:57
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Samozrejme ze idealni cestovani je hromadnou dopravou bez baterek na zavisle trakci - elektrickym rychlovlakem. Tam muzes za jizdy i pracovat. Protoze mas autopilota, vlastne strojvedouciho. :D

K cenam:
Jj zalezi jake (verejne) nabijeni pouzivas nejcasteji.

Jestli AC za 8Kc, DC za 13Kc, nebo ultrarychle za 18Kc.
Je fakt, ze ty ceny jsou dnes vysoke.
Jeste pred rokem a pul bylo AC za 4Kc...
Tam by se mela cena zase vratit.

PS Jist musis i kdyz nenabijis. :-)
A cim pomaleji pojedes, tim levneji. Za kamionem pojedes za pulku. :D
12. 3. 2023 09:37
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
tenhle typ ev zapadne v propsdlisti dejin stejne jako dnes ty s 40kwh bateriema. Smysl to zacina mit u extra drahy premie s 110kwh a vetsima bateriema..
Avatar - Ozzman
11. 3. 2023 07:55
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Jen né pokud zrovna máš naspěch.... hele Done, já vím, že je to tvoje modla, ale pokud bude síť vodíkových čerpaček, kde dobiješ stejně rychle, jako spalovák, bude největší problém EV vyřešen v propadlišti dějin :)
11. 3. 2023 09:15
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Zjisti si nejprve neco k tematu, ju?
:D :D

Poradim ti: Jak dlouho se cerpa vodik a jak dlouho se nabiji?

Ty "propadliste dejin".
:D :D :D

Mirai se tankuje az pet minut.
Rozdily jsou tedy oproti BEV v radu minut.

PS Vim, ze s tebou se diskutovat da... Vazne tech par minut stoji za trojnasobnou! energetickou narocnost?
Avatar - Ozzman
11. 3. 2023 11:35
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
píšou 3-5 minut na auto, dnes předemnou tankoval borec do stary caddy ještě kanystr v nakladovem prostoru, trvalo to mnohem déle...
11. 3. 2023 13:05
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Kde je mez kolik stoji tvuj cas?

Trojnasobek potrebne energie u vodiku je ok?

Osminasobek u syntetickych paliv take?

Kde se zhruba pohybuje tvoje mez, kolikrat se muze spotrebovat vic energie pro tvoji dopravu ve srovnani s BEV?

Rad se bavim o cislech. A ne ze cena tveho casu je nevycislitelna...
Avatar - Ozzman
12. 3. 2023 14:28
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Takže, nevyšel argument s časem tankování, tak ted to je cenou :D Ach jo… Done vis, ze do teto hry mne nezatahnes :)
12. 3. 2023 23:58
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Ještě lepší je otestovat, jaký dojezd mají zkratomobily při svižné dálniční jízdě! :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :no: :no: :no:
https://www.autoforum.cz/…je-ani-nenapovi/
:-[] :-[] :-[]
13. 3. 2023 10:57
Re: Tak kolem Prahy by to šlo
Je to porad jeden a ten samy argument.

Rozdil par minut na nabijecce.

Chapu, ze te do teto diskuze nezatahnu.
Protoze ti pro ni chybi argumenty...
:D
11. 3. 2023 07:44
pecka
Kuci prestrihli stuzku a pak nějakou stetku v orlen hadrech a pak f superbu na naftu odjíždí managerung za svoji rodinou do baráku co má spotřebu jak Ruska ponorka. Svět je krapet v pejči
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:16
Re: pecka
... a až se to porouchá nebo se vybije baterka nebo dojde vodí, přijede odtahovka vybavená silným dieselovým motorem, podobně jako pro Tesly v USA :-[] :-[] :-[]
Avatar - kuk
11. 3. 2023 07:47
Spousta otázek.
1. Jak dlouho si počká na naplnění 5. a 10. osobní auto v řadě?
2. Fakt to tankování do plna trvá 3-5 minut? Vy jste to testovali? Chci to vidět.
3. Zásobník má kapacitu jen na 20 aut?
4. Takže když se z toho naplní tři autobusy tak to vycucnou a pak tam auta budou muset počat 4 hodiny než se zásobník zase doplní? Fakt jo? No tak to je teda hustý. K tomu ještě čekání na cisternu, to aby si tam jeden vzal spacák. :)))
5. Odkud se tam bude vozit vodík? Z Litvínova?
6. Z čeho a jak se bude vyrábět ten vodík? Z ropy? V Litvínovský rafinérii? no tak to je mňam mňam.
7. Kolik elektrický energie spolkne výroba těch 100 kg vodíků?
8. Kolik elektrický energie spolkne natlakování těch 100 kg na 700 barů?
Rozbalit vlákno
2
11. 3. 2023 08:46
Re: Spousta otázek.
Dobré a praktické i principiální otázky.
Na druhou stranu, pochybuju, že se tam někdy vytvoří ta řada aut :D
Avatar - kuk
22. 3. 2023 03:56
Re: Spousta otázek.
Zcela určitě se časem vytvoří řada lehce ojetých neprodejných vodíkáčů v bazarech, protože to nikdo nebude chtít. Kolik lidí uvěří ujištění bazaristů, že to nikdy nebylo bouraný, že to mělo pravidelný revize tlakový soustavy a že drahej platinovej katalyzátor ještě vydrží dalších 100 000 km? mrk mrk :))))
Avatar - kuk
11. 3. 2023 07:52
Exploze.
Co budou dělat ty lidi co bydlej vedle tý čerpačky, až ta čerpačka exploduje a jim ulítne střecha a budou mít z baráku kábrio? Budou dál podporovat auta na vodík? :-!
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ozzman
11. 3. 2023 07:56
Re: Exploze.
To samé, až jim vzplane elektroauto v garáži, třeba taková Tesla... :)
Avatar - kuk
11. 3. 2023 08:02
Re: Exploze.
To jim ale neodlítne střecha moulo. To si pleteš explozi s požárem. To jsou dost rozdílný věci.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2023 17:37
Re: Exploze.
https://youtu.be/OA8dNFiVaF0

To je ale obrovský výbuch.
Avatar - kuk
14. 3. 2023 04:37
Re: Exploze.
No to je ale krásná explozička… až to lidem vyrazilo airbagy i v autech opdál. ;-\

https://www.autoweb.cz/…etvi-cerne-casy/
Avatar - kuk
14. 3. 2023 04:47
Re: Exploze.
A co tadyta explozička z Jižní Koreje? Zabila 2 lidi a zbyla po ní paseka.
https://youtu.be/azC7zG2nTlA
Avatar - Mikesus
11. 3. 2023 17:35
Re: Exploze.
Nebo až bude hořet ice, případně až bouchne benzinka atd.
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:19
Re: Exploze.
benzinky vybuchují jen ve filmech bambulo, dokonce ani ruSSký mužik zapalující cigaretu nebyl schopen než trochu podpálit své autíčko
Avatar - kuk
14. 3. 2023 05:04
Re: Exploze.
A jéje, další trouba kterej žvaní hovadiny a ví o tom kulový. Podívej jak Porsche Spyder pěkně podpálilo benzíku ty moulo.

https://youtu.be/u0ZdLIpHWz4
11. 3. 2023 08:03
Re: Exploze.
Auta na vodik jsou nesmysl i kdyby byla bezpecna.

https://www.gridserve.com/…ic-cars-in-2023/

Hyundai IONIQ 6
Charging Rate: 770mph | Max. charging power: 223kW | 10-80%: 16 minutes
:yes:

Kdo potrebuje tankovat rychleji?
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:19
Re: Exploze.
DonVito je nesmysl a taky ho necháme svobodně blábolit :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
11. 3. 2023 20:55
Re: Exploze.
Co budou dělat lidi až jim chytnou solár yn a střeše? několik desítek případů už bylo a najen soukromé domy ale i komerční objekty ala sámoška.

hasiči to maj moc rádi, křemík se super hasí vid :-)
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:20
Re: Exploze.
jo stačí koloběžky a elektrokola a vzplanou celá nákupní střediska :-) stalo se nedávno
Avatar - kuk
22. 3. 2023 04:04
Re: Exploze.
Jo stačí 3500 spalováků v plamenech. nedávno se to stalo na Floridě. To byla panečku ekologický katastrofa jako prase. Fuj :(((

Fire at Florida airport destroys over 3,500 rental cars
https://www.youtube.com/watch?…
11. 3. 2023 08:32
Veřejná stanice za veřejné peníze
Výzva č. 06 - Výzva pro předkládání žádostí o podporu v rámci opatření 09 - Infrastruktura pro alternativní paliva - podpora rozvoje infrastruktury vodíkových plnicích stanic.
Míra veřejné podpory (dotace): Až 85 procent způsobilých výdajů.
Rozbalit vlákno
3
11. 3. 2023 08:40
Re: Veřejná stanice za veřejné peníze
StBak dostal 100 mega na linku na peceni "inovativniho" chleba, kterej ale uz davno vyrabi
chapu dotace do inovaci, ktery by mely (snad) zmenit budoucnost, ale jinak sou dotace zlo, ktery deformuji trh
11. 3. 2023 08:57
Re: Veřejná stanice za veřejné peníze
Jo, to bylo tak do očí bijící, že si toho všimla i EU a proplacení dotace z unijních peněz zatrhla.
Ale ten princip se moc nezměnil. Velká korporace má nachystaný investiční projekt. Počká si na dotační výzvu, přihlásí se a shrábne tučnou dotaci. Jen připomínám, že dotační výzva byla otevřena pouhé dva měsíce, tzn. šanci měl opravdu jen ten, kdo už měl celý projekt dávno připravený a čekal. A na samotné čerpací stanici žádnou převratnou inovaci nevidím.
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:21
Re: Veřejná stanice za veřejné peníze
musíš mít kamarádíčky aby tě včas informovali :-)
11. 3. 2023 08:37
benzina - orlen - express
ja sem se vcera v noci marne snazil natankovat na bezobsluzny benzina-orlen-expres v domeni, ze mi tam bude fungovat debetni karta od benzina - orlen ale vyzadovalo to jen klasicky bankovni karty, ktery krome bankomatu a naprostejch vyjimek, kdyz nemam hotovost, odmitam kamkoliv strkat.
nechapu, proc karta vydana touto spolecnosti u nich nefunguje, protom tvrdi, ze s ni platit mozny je
meli by nejdriv poresit tuhle zakladni vec a pak se mozna poustet do neceho dalsiho
Rozbalit vlákno
1
11. 3. 2023 09:09
Re: benzina - orlen - express
Bohuzel misto toho radeji budou sirit FUD o BEV.
Viz clanek o niklovem dolu.

Nabijeni BEV - battery electric vehicle - radeji zduraznuji bo vodikovy auto je take (FC)EV, se nauci kazdy.
A "benzinek" pro BEV jsou v Cesku miliony. Kazdy majitel RD ma jednu doma.
11. 3. 2023 11:56
K čerpačkám, které mají na štítu...
...toho hnusného polského ptáka, zásadně nejezdím. Já totiž ctím tradiční českou značku Benzina! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
9
11. 3. 2023 12:57
Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
Jeste jsi zapomnel dodat:
Jezdim Saabem, telefonuji Nokii a fotim Kodakem.
:D

Ja nabijim u CEZu.

PS Ctit zaniklou znacku? Dej se k veteranistum.
;-)
11. 3. 2023 13:49
Re: Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
A ty si běž radši sednout na elektrické křeslo. Jistě budeš blahem bez sebe! :-[] A nám se pak tady taky uleví! :-[]
Avatar - Mikesus
11. 3. 2023 17:42
Re: Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
Vzdty na jízdu potřebuje mechanickou rucku, tak se nediv že potřebuje zaniklou značku. On by ještě nejradši pro benzin jezdil do lékárny.
Avatar - Barrichello
11. 3. 2023 20:57
Re: Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
ke kartelákům nejezdím at tam maj logo jaký chtěj. At si ty PHM s cenou 3-4,50 na litr větší jak jinde nechaj :-)
12. 3. 2023 11:20
Re: Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
Jaj jsi přišel na takovou lež, že jsem Saabista? Už fakt magoříš, trapáčku! :-O :no:
12. 3. 2023 11:32
Re: Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
A ani nevolas Nokii a nefotis Kodakem? ;-)
:D :D
12. 3. 2023 12:28
Re: Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
Ne. :-) :-) :-)
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:23
Re: Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
50% nabíječek v UK je v poruše, kolik benzínových čerpacích stanic je zavřeno kvůli poruše? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
12. 3. 2023 19:58
Re: Sbohem cerpacky, welcome nabijecky!
Přesně. A kromě toho máme v ČR jednu z nejhuštějších sítí čerpacích stanic na světě! :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
12. 3. 2023 10:04
Rozumne
Treba hľadať alternatívy. Fosílne palivá tu s nami budú ešte dlho. A ten vodík, čo teraz nemá využitie a vypúšťa sa v rafinériách do ovzdušia aspoň bude mať uplatnenie.

Vodíku fandím, a dúfam, že časom sa vďaka technologickému pokroku rozšíri.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
12. 3. 2023 13:26
Re: Rozumne
Vodík má velice malou molekulu, ztráty průchodem trubkami jsou velké a hrozí požáry, případně výbuchy. Neutěsníš, musel bys disponovat materiálem, který má menší pórovitost než je velikost molekuly vodíku.

A proto, vodík využít k syntéze benzínu a nafty ze vzdušného CO2, kdy jsou vyrobena paliva, na které není třeba budovat žádnou infrastrukturu, a která jsou snadno skladovatelná. Ano, benzín má nějaký odpar, nafta prakticky žádný.
13. 3. 2023 08:30
Re: Rozumne
Zaujímavé je, že napriek tomu autá na vodík vznikli.
Úniky vodíku z dôvodu malých molekúl neboli pokiaľ som dokázal ja nájsť zdokumentované. Všeobecne sa vie, že je to malá molekula a k nejakému úniku dochádza. K akému to je neznáme.

Či veda pri ďalšom vývoji nájde riešenie týchto únikov je dúfam otázkou času.

Ja skutočne neviem predpovedať, či sa to podarí a kedy. Každopádne, verím, že x00 kg batéria v autách, na ktorú treba vyťažiť stovky ton hornín, nie je finálnym a najlepším riešením.
Nehovoriac, že pri podobných modeloch, napr. KIA Niro, vychádza čisté elektro v ČR ako väčší zdroj emisií ako PHEV a Hybrid www.greenncap.com/lca-tool/ - spočítané na 16 rokov, 240 000 km.

A tak fandím každému výskumu. Aj tomu čo píšeš (syntéza benzínu a nafty).