Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lancia Thema (1984-1994): Luxus, styl, komfort a V8 od Ferrari

Thema debutovala před čtyřiceti lety. Tvořila vrchol nabídky Lancie, ďábelskou verzi 8.32 poháněl vidlicový osmiválec z Maranella. Klasický sedan doplnilo kombi.
Zpět na článek
19. 3. 2024 20:36
20. 3. 2024 06:16
20. 3. 2024 09:24
Avatar - Ja Prvni 123
19. 3. 2024 20:24
Mam Themu rad, ale popravde ty dvoulitry byly trochu slabe n
Paradoxne plati, ze cim lepsi, tim lepsi.
Takze 16V byl lepsi nez 8V, a turbo bylo lepsi, nez ten 16v.

Turbo po faceliftu je tudiz nejlepsi volba. Pro radost.

Busso s automatem nabizelo zase sametovou jizdu. To turbo bylo trochu... vybusne.
:-)

Edit: slabe na klice. Koukam, ze se prvni radek nevesel cely.
Proste zejmena puvodni 8ventilovy dvoulitr rad "zaklepal" na klice.
Stacilo menit saly preventivne.
V dnesni dobe motoru typu TSI to ale nebylo nic fatalniho...
:-)
Rozbalit vlákno
2
20. 3. 2024 10:08
Re: Mam Themu rad, ale popravde ty dvoulitry byly trochu sla
kdo jí nevlastnil a neřídil, neví o čem mluví.
Paráda ale měla své mouchy ( eletrovýbava) se kterou si tady mechanici moc nerozuměli a proto šla rychle z domu
Avatar - Ja Prvni 123
20. 3. 2024 21:21
Re: Mam Themu rad, ale popravde ty dvoulitry byly trochu sla
Mel jsem dve, ta s turbobenzinem odjezdila docela dost kilometru.
Nez ji vystridala 164 s Bussem.
:-)
Avatar - Stejsn
19. 3. 2024 20:36
Velká Prisma
Thema se mi líbí až po faceliftu, kdy jí přední blinkry konečně dostatečně odlišily od menší Prismy. Zajímavá velká hranatá bedna, po revoluci se jich tu pár objevilo. Ta prodloužená vypadá blbě, to okýnko od haj_líku jí opticky fakt nesvědčí. 8.32 má boží interiér. Z celého projektu Tipo 4 se mi nevíc líbí Alfa, ale nejlepší byl zřejmě Saab. Taky z celého projektu celkem rychle vycouval a auto si udělal vlastní. Článek parádní.
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2024 20:54
Jo, kdyby neco takoveho dnes Italove vyrabeli...
.... tak to mam v garazi.... :'-(

Ty casy jizdne orientovanych sedanu, calouneni ruznyma barvama alcantary atd.... to je davno pryc.... :-(
Rozbalit vlákno
3
19. 3. 2024 20:58
Re: Jo, kdyby neco takoveho dnes Italove vyrabeli...
No, ještě pořád se vyrábí poslední mohykán - AR Giulia! :-) :yes: :yes: :yes: I když bohužel jen s automatem... :-(
Avatar - speedfred
19. 3. 2024 22:25
Re: Jo, kdyby neco takoveho dnes Italove vyrabeli...
:-[] :-[] :-[] ti predám jednu s manuálom.
19. 3. 2024 23:25
Re: Jo, kdyby neco takoveho dnes Italove vyrabeli...
Giu je sport sedan, trošku jiná kategorie než tohle.... i když taky hodně cajk kára :-)
19. 3. 2024 20:59
Opětovné díky autorovi...
...za tradičně skvělý článek o parádním autě! :-) :yes: Kéž by takovéto skvosty Italové vyráběli i dnes... :-O
Rozbalit vlákno
4
19. 3. 2024 21:28
Re: Opětovné díky autorovi...
...připojuji se k pochvale článku, tradičně - jak jinak - velmi kvalitně zpracovanému. :yes:

A k autu. Podle mého, ze čtveřice je Lancia nejlepší. Možná o něco hezčí Alfu překoná větším spektrem motorů, (vybere si snad každý), design sice usedlejší, ale právě jeho střízlivost zaručila delší životnost - aktuálnost - nepodlehla tolik stárnutí, interiér ze všech čtyř mi připadal nejhodnotnější, nejkvalitnější i co do materíálů. Saab měl, tuším, vzadu klikovou nápravu a vypadal hodně podobně jako Fiat, proti Lancii a Alfě obě tyhle káry malinko hůř.
19. 3. 2024 23:27
Re: Opětovné díky autorovi...
tak ono Thema měla víc motorů, na druhou stranu u Alfy byly jen dva, ale oba geniální.... 2.0TS jako spolehlivý tažný kůň a Busso buď jako silnější tažný kůň nebo jako sportovní náčiní podle varianty....

Ale jinak souhlas, 164 byla šmrncovnější, ale s horším interiérem a méně možnostmi konfigurace, nebylo kombi atd.... No nejlepší bylo že sis tehdy prostě mohl vybrat :-! :-! :yes: Nostalgie....
20. 3. 2024 00:00
Re: Opětovné díky autorovi...
...no, Alfa měla pro Itálii kvůli daním ještě 2.0 turbo R4, později 2.0 turbo V6 (který jel jako kráva) a pro úplnost nesmíme zapomenout ani na naftovou čtyřhlavou saň VM. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 3. 2024 21:23
Re: Opětovné díky autorovi...
Je fakt, ze Thema mela proste jinou atmosferu.
Zejmena po faceliftu.
Drevo a kuze...

Alfa lip jela, ale Lancia mela vic noblesy.
Avatar - henkka
19. 3. 2024 21:29
Parádní článek
Skvělý článek, díky. Thema byla na svou dobu fantastická.
Za zmínku stojí i fakt, že na návrzích připravovaných nástupců těchto čtyřčat pracoval i náš designér Pavel Hušek.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Achernar9
20. 3. 2024 06:16
Lancia Thema
Poslední hezká Thema. A Lancia vůbec... Pak už to stálo za pendrek. Stejně jako ty její dvojčata.
Rozbalit vlákno
5
20. 3. 2024 09:24
Re: Lancia Thema
Ještě se mi moc líbí menší Dedra. :-) :yes: Kappa jezdí fantasticky a má mnohem tužší kastli než Thema, ale moc krásy nepobrala. No a Thesis bylo naprosté designové šílenství.... :-O
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 10:33
Re: Lancia Thema
nejhezčí byla Delta Integrale a Stratos
Avatar - Ja Prvni 123
20. 3. 2024 21:26
Re: Lancia Thema
Thesis se mi libi.
Fakt normalne libi.
Za zlemu mam jen prilisnou komplikovanost.

Kappa byla kocarek. A s petivalcem 2.4 mimoradne dobre auto.
5. 4. 2024 11:34
Re: Lancia Thema
Mně se Kappa líbí. Moc. Ještě letos na ni vzhledem ke třicátinám dojde. A Thesis? Originální. Za pozitivní reakce samozřejmě všem děkuju!
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 10:28
Re: Lancia Thema
vona žádná další nebyla, to byl přelepenej Chrysler 300 :-)