Thema debutovala před čtyřiceti lety. Tvořila vrchol nabídky Lancie, ďábelskou verzi 8.32 poháněl vidlicový osmiválec z Maranella. Klasický sedan doplnilo kombi.
Mam Themu rad, ale popravde ty dvoulitry byly trochu slabe n
Paradoxne plati, ze cim lepsi, tim lepsi.
Takze 16V byl lepsi nez 8V, a turbo bylo lepsi, nez ten 16v.
Turbo po faceliftu je tudiz nejlepsi volba. Pro radost.
Busso s automatem nabizelo zase sametovou jizdu. To turbo bylo trochu... vybusne. :-)
Edit: slabe na klice. Koukam, ze se prvni radek nevesel cely.
Proste zejmena puvodni 8ventilovy dvoulitr rad "zaklepal" na klice.
Stacilo menit saly preventivne.
V dnesni dobe motoru typu TSI to ale nebylo nic fatalniho... :-)
Re: Mam Themu rad, ale popravde ty dvoulitry byly trochu sla
kdo jí nevlastnil a neřídil, neví o čem mluví.
Paráda ale měla své mouchy ( eletrovýbava) se kterou si tady mechanici moc nerozuměli a proto šla rychle z domu
Thema se mi líbí až po faceliftu, kdy jí přední blinkry konečně dostatečně odlišily od menší Prismy. Zajímavá velká hranatá bedna, po revoluci se jich tu pár objevilo. Ta prodloužená vypadá blbě, to okýnko od haj_líku jí opticky fakt nesvědčí. 8.32 má boží interiér. Z celého projektu Tipo 4 se mi nevíc líbí Alfa, ale nejlepší byl zřejmě Saab. Taky z celého projektu celkem rychle vycouval a auto si udělal vlastní. Článek parádní.
...připojuji se k pochvale článku, tradičně - jak jinak - velmi kvalitně zpracovanému. :yes:
A k autu. Podle mého, ze čtveřice je Lancia nejlepší. Možná o něco hezčí Alfu překoná větším spektrem motorů, (vybere si snad každý), design sice usedlejší, ale právě jeho střízlivost zaručila delší životnost - aktuálnost - nepodlehla tolik stárnutí, interiér ze všech čtyř mi připadal nejhodnotnější, nejkvalitnější i co do materíálů. Saab měl, tuším, vzadu klikovou nápravu a vypadal hodně podobně jako Fiat, proti Lancii a Alfě obě tyhle káry malinko hůř.
tak ono Thema měla víc motorů, na druhou stranu u Alfy byly jen dva, ale oba geniální.... 2.0TS jako spolehlivý tažný kůň a Busso buď jako silnější tažný kůň nebo jako sportovní náčiní podle varianty....
Ale jinak souhlas, 164 byla šmrncovnější, ale s horším interiérem a méně možnostmi konfigurace, nebylo kombi atd.... No nejlepší bylo že sis tehdy prostě mohl vybrat :-!:-!:yes: Nostalgie....
...no, Alfa měla pro Itálii kvůli daním ještě 2.0 turbo R4, později 2.0 turbo V6 (který jel jako kráva) a pro úplnost nesmíme zapomenout ani na naftovou čtyřhlavou saň VM. :-)
Skvělý článek, díky. Thema byla na svou dobu fantastická.
Za zmínku stojí i fakt, že na návrzích připravovaných nástupců těchto čtyřčat pracoval i náš designér Pavel Hušek.
Ještě se mi moc líbí menší Dedra. :-):yes: Kappa jezdí fantasticky a má mnohem tužší kastli než Thema, ale moc krásy nepobrala. No a Thesis bylo naprosté designové šílenství.... :-O