Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Diskuze: Jste ochotní platit více za auto s nižší spotřebou?

Evropané jsou ochotni kvůli snížení emisí platit víc za auta.
Zpět na článek
24. 3. 2011 18:05
24. 3. 2011 18:49
24. 3. 2011 19:06
24. 3. 2011 19:25
24. 3. 2011 21:28
25. 3. 2011 14:13
24. 3. 2011 19:03
25. 3. 2011 00:01
25. 3. 2011 10:07
25. 3. 2011 14:28
24. 3. 2011 20:03
24. 3. 2011 21:32
neregistrovaný "ix55"
24. 3. 2011 20:42
neregistrovaný "jano1001"
25. 3. 2011 09:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 3. 2011 09:29
24. 3. 2011 18:05
Ano
Pokud to auto je i spolehlive, ze..
Rozbalit vlákno
5
Avatar - mustafa
24. 3. 2011 18:49
Re: Ne
Když chci auto na bežné ježdění, tak si přeci vyberu auto, který se mi vyplatí. To se dá lehce spočítat. Rozdíl v pořizovací ceně danných motorizací, předpokládanej nájezd, rozdílná spotřeba a cena paliva. Viz nechápu jedince, který si koupí za šílenej doplatek diesela a přitom maj nájezd nula nula prd. Když chci auto na zábavu, tak je mi spotřeba a nějaký emise uplně buřt, protože to auto nenajede tolik, abych se tim musel zabívat. Tadyto zelený šílenství je k zblití...
24. 3. 2011 19:06
Re: Ne
No vsak, kazdej si koupi auto, ktery chce/potrebuje. Co si vybrat je na jiny povidani. Jen rikam, ze kdyz si chci priplatit za motor s mensi spotrebou, musi s tim jit ruku v ruce i jeho spolehlivost, jinak je duvod koupě v zadeli, primo absurdni.
Zeleny silenstvi je spolu s vysokou cenou phm jen dalsi zpusob, jak vytahnout z lidi posledni penize. S ucinnejsimi motory se automaticky snizuji i skodlive emise. Jde jen o to, jak to spravne nazvat a zdrazit.
Avatar - mustafa
24. 3. 2011 19:25
Re: Ne
Každopádně pokud si vyberu auto u kterýho si připlatim za menší spotřebu a přitom, se mi rozdíl v různý pořizovací ceně nikdy nezaplati, tak jsem z ekonomickýho hlediska blbec...
Avatar - Krispos
25. 3. 2011 14:13
Re: Ne
A co když máš omezené prostředky na provoz auta, ale potřebujěš jezdit a auto ti zaplatí rodiče? >:D
Avatar - Hittman
24. 3. 2011 18:54
zelená blamáž
Víme přece, jak je to se "zelenou" blamáží. Nejen, že biosložky sami při výrobě vyprodukují kvantum škodliv a kazí motor + snižují výkon, ale i tzv. zelená auta sama o sobě mají kvantum nevýhod:
Je to marketingový tah automobilek, snížení emisí proti "normal" modelu je zanedbatelné, i co se spotřeby týče (záleží na stylu jízdy).
Mizivé akcelerační schopnosti vozidla.
Mizivá úspora paliva. Když si vezmu, že s 2,0 TDI jezdím sice o cca 0,5 l na 100 km více (tj. o cca 20 kč na 100 km, tj. o 0,02 Kč na km dráže), ale nepředstavitelně svižně oproti zelené verzi, prostě bezpečné předjíždění a né brzda provozu, atd.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
25. 3. 2011 00:00
Re: zelená blamáž
Nejde jen o kvantum CO2, ale taky o to, že ty biosložky jsou obnovitelné zdroje. Jel jsi tou zelenou verzí?
25. 3. 2011 21:19
Re: zelená blamáž
Jak biosložky obnovitelné zdroje? A ty traktory a veškerá zemědělská technika, náklaďáky, lihovary, destilace, to lze provádět bez energie a bez přísunu energie z fosilních zdrojů?
Tzv. zelená mafie to neslyší ráda, ale na výroby jednoho litru biopaliva se spotřebuje v přepočtu 0,8 - 1,2 litru fosilního paliva. Když se započítají škody na motorech a prokazatelné snížení výkonu a tím zvýšení spotřeby, vychází biopaliva ještě hůř. Třeba Švédové si suroviny pro E85 vozí z rovníkové ameriky, tam kvůli tomu vypalují pralesy aby bylo kde pěstovat. Celé to veze loď, která vyrobí ročně 5% emisí všech aut na světě.
Tzv. ekologická opatření dnes řídí bohatá zelená mafie a dokud lidé nezačnou přemýšlet, nic se na tom nezmění.
24. 3. 2011 18:55
Zavádějíci dotaz
To je diskuze o ničem. O kolik by měla být ta spotřeba nižší? O jednotky procent a desítky procent? A o kolik vyšší by měla být cena - stovky nebo desetitisíce/statisíce?
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2011 21:41
Re: Zavádějíci dotaz
Asi tak :-(
Avatar - Hittman
24. 3. 2011 19:03
Lodičky
Jen pro porovnání: 15 největších nákladních lodí světa vyprodukují tolik "emisí", jako všechny auta světa.
Takže takové prdítko, jako je "zelená fábia", svět nespasí a svému majiteli přinese jen nervy na cestě. Neberu ještě navíc v potaz, že v autě je nacpaná navíc "zelená elektronika", tj, jiný altík a další zařízení (čím vícero věcí, tím větší šance, že se něco pos..). Potažmo nákup za "eko" gumy s nižším valivým odporem a horší adhezí, že...eko před bezpečnou jízdou..připadá mi to nahlavu jak heslo "zabij bobra, zachráníš strom". >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
25. 3. 2011 00:01
Re: Lodičky
Máš na to někde odkaz?
25. 3. 2011 10:07
Re: Lodičky
Fakt zaujímavé, to som nevedel. Trošku som pogooglil - jedna nákladná kontajnerová loď vyprodukuje toľko emisií, ako 50 miliónov áut. Takých lodí je cca 90 000.
A my tu znižujeme spotrebu o decilitre.
Avatar - FISHkaa
25. 3. 2011 14:28
Re: Lodičky
nemluvě o faktu, že pro lodě neexistuje něco jako emisní norma, tj. ven jde úplně všechno a paliva můžou být výrazně nekvalitní :no:
24. 3. 2011 19:13
zelene auta su nanic
pokial s nimi nevie clovek jazdit....posad dvoch roznych ludi do rovnakeho auta a spotreba sa kludne moze lisit o liter ci dva, dalej zalezi na tom ako sa s autom jazdi- ci v meste, ci po dialnici, ci dlhe ci kratke trasy...neda sa to generalizovat
ja mam peugeot 308 1.6Hdi 110koni, ziadna brzda v premavke niesom a jazdim okolo 5 litrov, keby ho ma, neurazte sa, nejaka holcina co 10 krat za den prejde po meste 3 km a jazdi brzda plyn tak ma spotrebu 7litrov a je to rovnake auto....treba uvazovat pri vybere auta
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2011 19:50
Re: zelene auta su nanic
Ono taky 110 koní není zase tak málo... "Zelené" přibližovadla mohou mít ještě méně výkonu, dlouhé převody - to pak brzda už i jsi. Nemluvě o tom, že chybí rezerva, zrcátka mohou být menší atd. Prostě je to na houby. Nemluvím ale přímo o autech, kde byly snaha snížit hmotnost a spotřebu jinou cestou
Avatar - petrumr
24. 3. 2011 20:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2011 20:06
To je zase anketa ...
Byl bych ochoten si priplatit za technologii jez mi usetri na palivu behem 7 let zivota auta jez udela 70 000 km = ANO. (Predpokladam 80% navratu investice)

Jsem ochoten si priplatit za technologie prestoze konkurencni vyrobce bude dodavat v cene vozu a v prepoctu navratnost investice se mi nikdy nemuze pri normalnim provozu auta vratit = NIKDY.

Ano jsou technologie jez se vyplati pro mestsky provoz jako Stop-Start... ale pote bych se nedivil kdy v maticce Evropy - dejme tomu od roku 2015 budou tyto technologie povinne bez priplatku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kubass
24. 3. 2011 20:10
Bohužel objem ničím nenahradíš
Takže jak to nemá alespoň 3 litry tak nebrat! Momentálně mám 3.2 220koní a musim říct že je to příjemné, a co že to jezdí za 12, prostě to stojí za to. Dnešní doba downsizeingů mě pěkně sere, z motoru 1.2 TSI se mi chce zvrace, klidně ať to žere hlavní je zvuk a zátah!

PS: stejně si jednou koupím Cadillac Fleetwood 8.2 - to auto miluju ikdyž jezdí za 20...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Nerez
24. 3. 2011 20:19
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Mě zase ani tak moc neštve ten downsizing ale spíš cokolik hybridního a elektrickyho co si hraje na auto. Ta 1.2TSI jede pěkně, co vydrží se teprve ukáže :-)
24. 3. 2011 21:15
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
To mě docela štve! Vypadá, že to jezdí docela dobře, ALE, spotřeba velmi citlivá na styl jízdy. Takže nízkou spotřebu sice občas dosáhneš, ale to jedeš fakt jak pos... s 2 platy vajec na zadním sedadle :-) Ne díky, mám raději své naftové 2 litry v Avensisu a jezdím naprosto bez problémů, aniž bych se loudal za 5.2 - 5.6 l, ale to už jedu tak trochu jak vepřové >:D >:-[]
Avatar - mustafa
25. 3. 2011 08:16
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Fuj další nafták. Pak to nemá v těch městech smrdět jak blázen
Avatar - positivemind
24. 3. 2011 23:25
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Mně zase elektrika smysl dává... donwsizing moc ne. Rád bych měl auto s 5.5 V8, který je schopný cuknout třeba jen pitomé 2 km na elektriku. Nebo aby ta elektrika pomáhala při rozjezdu a zrychlení. A pak už jen V8 :-)
25. 3. 2011 14:51
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Když ti dává všechna ta elektronika smysl, tak si ji opravuj až to přestane fungovat. Není problém koupit si nový auto a dělat machry jak všechny ty elektronický vychytávky fungujou, ale najezdi s tím 200 tisíc a přijď se ukázat jak ti to všechno pořád funguje.
24. 3. 2011 21:16
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
:yes: ;-)
neregistrovaný "ix55"
24. 3. 2011 21:32
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Minuly tyždeň som si kupil Hyundai IX55 a na tých 10-11 litrov na 100km som si velmi rýchlo zvykol.To pohodlie proste stojí za to !!!!!! Všetky tie keci o spotrebe sú mi smiešne.
24. 3. 2011 21:40
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Přesně, na co 1.2 TSI když můžeš mít mamutí HEMI? k čemu Prius, když můžu mít ojetou EVO IX? k čemu mít ukašlaný autíčko když můžeš mít ameriku, která na D2 dokáže udělat boule? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
25. 3. 2011 14:46
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Bláázen >:D Kamarád má F250 7,5 litru, což mi přijde jako zhovadilost, ale budiž. Teď přišel s nápadem, že se na to dá sehnat kit, kterým zvýší obsah na 9,2 litru. Ještě, že v takových autech nejezdí celá evropa, protože to by nám zásoby ropy došli počítám příští týden >:D
Avatar - Hittman
24. 3. 2011 20:24
Souhlas - objem ničím nenahradíš..
Souhlas s Kubass
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jano1001"
24. 3. 2011 20:42
pohonné hmoty alebo elektrina ?
Áno zaplatím za auto viac ale jedine výlučne jazdiace na elektrinu. Mašinéria okolo hybridov je blbosť sú drahé a spotrebu majú väčšiu ako 10 ročná octávka 1,9tdi.
Budúcnosť sú elektromobily. Ak vôbec má budúcnosť spoločnosť akú ju poznáme teraz.
Vidím, že nikoho ne zaujíma, že hranicu kedy sa dal zachrániť náš svet bez veľkých radikálnych opatrení sme už pred rokom prekročili. Celá naša spoločnosť visí na rope a tá končí. To že nebude na čo jazdiť je posledná vec ktorá nás má zaujímať. Nebude čo jesť. Autá budú zavadzať a rozpadať sa všade kde sa pozriete.
Je smutné sa pozerať na to.
Rozbalit vlákno
8
24. 3. 2011 20:56
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
Tak ještě nějakou pohádku.Reálně má hybrid menší spotřebu než 1,9TDI (a může si porovnávat všechny možné výkonové verze) [odkaz]
[odkaz]
Hybridy se celkem dost zlepšují.
Avatar - Nerez
24. 3. 2011 21:02
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
To rač obětuji těch pár deci nafty navíc než si koupit hybrida :no:
24. 3. 2011 21:20
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
No tak z podobného důvodu si nekoupím žádný downsizing,nemám rád když si něco hraje na to,co nakonec nenabídne.
24. 3. 2011 21:20
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
Já bych zase hybridy tak nezatracoval. Někdo to začít musel, a bude se to pomalu zlepšovat. Lepší výkon, nižší spotřeba, výdrž a taky menší a výkonnější baterie. Prostě pokrok nezastavíš. Nejsem žádný fanatik, ale taky to nezatracuji. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
25. 3. 2011 00:27
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
Naprosta hloupost. Hybrid NEMUZE mit mensi realnou spotrebu, nez 1,9TDI, protoze nema motor s tak vysokym kompresnim pomerem, jako ma uvedeny motor TDI a mimo to take proto, ze s sebou taha jeste tezke baterky a elektromotory. Zkus si vzit auto s 1,9TDI a nejaky hybrid a udelej si 500km kolecko po dalnici :-!
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2011 09:01
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
A poté zkus to samé po městě a okolí ;-) A nebo ne, radši to nedělej, byl bys strašně zklamaný.
25. 3. 2011 21:31
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
Hybrid je nesmysl, elektřina se stejně musí někde vyrobit a to většinou vůbec ne ekologicky. Cena elekřiny rapidně poroste. Přenosem a nabíjením baterek se další elektřina ztratí. Celé to váží o stovky kilo víc (elektronika) ve srovnání se stejně velkým normálním autem. To znamená dražší a dřív zničený podvozek.
Dokud výrobci nepochopí, že ekologické auto musí být především superlehké, je to všechno nanic.
Avatar - Ada je zase tady
25. 3. 2011 00:31
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
Svata pravda
Avatar - Hittman
24. 3. 2011 21:18
Dva druhy řidičů
Jsou dva druhy řidičů:
a) ti, kdo ví, kde zhruba je v autě motor a na co auto jezdí a víc je nezajímají, protože berou auto jako věc pro přesun z místa A do místa B. Pro ty jsou hybridy, zelený auta a vysavače (elektromobil) určeny
b) my ostatní, co ocení zvuk šesti a více válce, zátah, akceleraci a pocit jet s takovýmto autem krásnou krajinou. Prostě za takový pocit rád zaplatím a klidně obětuji na těch 100km jednu krabičku cigaret a připlatím si za pořádný motor s krásným zvukem v autě trhajícím asfalt, které mě udělá šťastným. A né nějaký hybrid, nedej bože jezdit vysavačem s nahrátým zvukem čtyřválce (to aby auto bylo pro chodce slyšitelné :-) >:D
Rozbalit vlákno
2
24. 3. 2011 21:43
Re: Dva druhy řidičů
Je videt, ze ty jsi jeste neridil 450h GS Lexus neridil vid ? Ze se vubec ptam... a to se bavim o starem hybridu.
Avatar - Hittman
25. 3. 2011 07:23
Re: Dva druhy řidičů
To je asi jako:
když si dávám hovězí steak, tak je to hovězí maso, a né 50% hovězího, 40% věpřového a 10% sója.
Takže když chci auto, chci klasické auto, tj. benzín či nafta a k tomu 6 válců. Jiné hovadinky v motorovém prostoru nepotřebuji.
24. 3. 2011 22:23
Jednoducha matematika
Chrysler Grand Voyager (optimalne rodinne Auto) cena 0-500chf (cca do 10tis) dalsich 10-20tis do toho das a auto jazdi, a bude jazdit do 600-700k, nahradne diely nestoja skoro nic, väcsinu si clovek dokaze opravit sam. Mne odisla benzinpumpa v "middle of nowhere" a dokazal som to aspon docasne opravit.

Takze 10 000kc za auto, 13l spotreba, zivotnost minimalne 400 000km, naco platit viac? >:D >:D kto si kupuje nove auto kvoli nizkej spotrebe bol, je a bude *.

P.S. Co nema aspon 6 valcov je ajtak iba bycikel...
P.S. 2 ked nemas na benzin si auto nekupuj
P.S. 3 znicme vsetky diesle! znecistuju ovzdusie amici a japonci vedia preco ich zakazali
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
25. 3. 2011 00:29
Odpoved na uvedenou otazku je u mne jednoznacne ANO!
A proto jezdim s motorem TDI PD! :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2011 08:03
Tak spotreba, nebo emise?
"...Jste ochotní platit více za auto s nižší spotřebou?..."

"...Evropané jsou ochotni kvůli snížení emisí platit víc za auta..."

Niekto by si asi mal uvedomit, ze spotreba a emisie nie je jedno a to iste! Niekedy tieto dve veci idu dokonca proti sebe. Priklad - DPF s vnutornym spalovanim sadzi: tato "sranda" sama o sebe zdvihne spotrebu aspon o 0.5L/100km...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 3. 2011 09:20
Niekto nepochopil otazku...
Jste ochotní platit navíc za auto, které umí být v kombinovaném cyklu úspornější?

Stvrtina ano, tri stvrtiny nie.

Drviva vacsina majitelov dieselov uz zaplatila VIAC za auto, ktore je v kombinovanom cykle uspornejsie. Takze cela anketa sa bud mina ucinkom, alebo hlasuju len majitelia aut s benzinovym motorom.
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2011 09:29
NE
nejsem ochotnej zaplatit za papirove hodnoty

ale jsem ochotnej a take setrim v jinych oblastech kde to ma podle me vetsi vyznam a to nejen pro "zivotni prostredi" ale i pro mou penezenku
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Krispos
25. 3. 2011 14:08
Není co řešit....
... volví benzíny (kromě T5) jsou dost mdlé, naproti tomu upravená (původem PSAcká) 1.6 D2 s 84kw je skvělá, spolehlivá a žere málo... :yes:
Rozbalit vlákno
0