Když chci auto na bežné ježdění, tak si přeci vyberu auto, který se mi vyplatí. To se dá lehce spočítat. Rozdíl v pořizovací ceně danných motorizací, předpokládanej nájezd, rozdílná spotřeba a cena paliva. Viz nechápu jedince, který si koupí za šílenej doplatek diesela a přitom maj nájezd nula nula prd. Když chci auto na zábavu, tak je mi spotřeba a nějaký emise uplně buřt, protože to auto nenajede tolik, abych se tim musel zabívat. Tadyto zelený šílenství je k zblití...
No vsak, kazdej si koupi auto, ktery chce/potrebuje. Co si vybrat je na jiny povidani. Jen rikam, ze kdyz si chci priplatit za motor s mensi spotrebou, musi s tim jit ruku v ruce i jeho spolehlivost, jinak je duvod koupě v zadeli, primo absurdni.
Zeleny silenstvi je spolu s vysokou cenou phm jen dalsi zpusob, jak vytahnout z lidi posledni penize. S ucinnejsimi motory se automaticky snizuji i skodlive emise. Jde jen o to, jak to spravne nazvat a zdrazit.
Každopádně pokud si vyberu auto u kterýho si připlatim za menší spotřebu a přitom, se mi rozdíl v různý pořizovací ceně nikdy nezaplati, tak jsem z ekonomickýho hlediska blbec...
Víme přece, jak je to se "zelenou" blamáží. Nejen, že biosložky sami při výrobě vyprodukují kvantum škodliv a kazí motor + snižují výkon, ale i tzv. zelená auta sama o sobě mají kvantum nevýhod:
Je to marketingový tah automobilek, snížení emisí proti "normal" modelu je zanedbatelné, i co se spotřeby týče (záleží na stylu jízdy).
Mizivé akcelerační schopnosti vozidla.
Mizivá úspora paliva. Když si vezmu, že s 2,0 TDI jezdím sice o cca 0,5 l na 100 km více (tj. o cca 20 kč na 100 km, tj. o 0,02 Kč na km dráže), ale nepředstavitelně svižně oproti zelené verzi, prostě bezpečné předjíždění a né brzda provozu, atd.
Jak biosložky obnovitelné zdroje? A ty traktory a veškerá zemědělská technika, náklaďáky, lihovary, destilace, to lze provádět bez energie a bez přísunu energie z fosilních zdrojů?
Tzv. zelená mafie to neslyší ráda, ale na výroby jednoho litru biopaliva se spotřebuje v přepočtu 0,8 - 1,2 litru fosilního paliva. Když se započítají škody na motorech a prokazatelné snížení výkonu a tím zvýšení spotřeby, vychází biopaliva ještě hůř. Třeba Švédové si suroviny pro E85 vozí z rovníkové ameriky, tam kvůli tomu vypalují pralesy aby bylo kde pěstovat. Celé to veze loď, která vyrobí ročně 5% emisí všech aut na světě.
Tzv. ekologická opatření dnes řídí bohatá zelená mafie a dokud lidé nezačnou přemýšlet, nic se na tom nezmění.
To je diskuze o ničem. O kolik by měla být ta spotřeba nižší? O jednotky procent a desítky procent? A o kolik vyšší by měla být cena - stovky nebo desetitisíce/statisíce?
Jen pro porovnání: 15 největších nákladních lodí světa vyprodukují tolik "emisí", jako všechny auta světa.
Takže takové prdítko, jako je "zelená fábia", svět nespasí a svému majiteli přinese jen nervy na cestě. Neberu ještě navíc v potaz, že v autě je nacpaná navíc "zelená elektronika", tj, jiný altík a další zařízení (čím vícero věcí, tím větší šance, že se něco pos..). Potažmo nákup za "eko" gumy s nižším valivým odporem a horší adhezí, že...eko před bezpečnou jízdou..připadá mi to nahlavu jak heslo "zabij bobra, zachráníš strom". >:-[]
Fakt zaujímavé, to som nevedel. Trošku som pogooglil - jedna nákladná kontajnerová loď vyprodukuje toľko emisií, ako 50 miliónov áut. Takých lodí je cca 90 000.
A my tu znižujeme spotrebu o decilitre.
pokial s nimi nevie clovek jazdit....posad dvoch roznych ludi do rovnakeho auta a spotreba sa kludne moze lisit o liter ci dva, dalej zalezi na tom ako sa s autom jazdi- ci v meste, ci po dialnici, ci dlhe ci kratke trasy...neda sa to generalizovat
ja mam peugeot 308 1.6Hdi 110koni, ziadna brzda v premavke niesom a jazdim okolo 5 litrov, keby ho ma, neurazte sa, nejaka holcina co 10 krat za den prejde po meste 3 km a jazdi brzda plyn tak ma spotrebu 7litrov a je to rovnake auto....treba uvazovat pri vybere auta
Ono taky 110 koní není zase tak málo... "Zelené" přibližovadla mohou mít ještě méně výkonu, dlouhé převody - to pak brzda už i jsi. Nemluvě o tom, že chybí rezerva, zrcátka mohou být menší atd. Prostě je to na houby. Nemluvím ale přímo o autech, kde byly snaha snížit hmotnost a spotřebu jinou cestou
Byl bych ochoten si priplatit za technologii jez mi usetri na palivu behem 7 let zivota auta jez udela 70 000 km = ANO. (Predpokladam 80% navratu investice)
Jsem ochoten si priplatit za technologie prestoze konkurencni vyrobce bude dodavat v cene vozu a v prepoctu navratnost investice se mi nikdy nemuze pri normalnim provozu auta vratit = NIKDY.
Ano jsou technologie jez se vyplati pro mestsky provoz jako Stop-Start... ale pote bych se nedivil kdy v maticce Evropy - dejme tomu od roku 2015 budou tyto technologie povinne bez priplatku.
Takže jak to nemá alespoň 3 litry tak nebrat! Momentálně mám 3.2 220koní a musim říct že je to příjemné, a co že to jezdí za 12, prostě to stojí za to. Dnešní doba downsizeingů mě pěkně sere, z motoru 1.2 TSI se mi chce zvrace, klidně ať to žere hlavní je zvuk a zátah!
PS: stejně si jednou koupím Cadillac Fleetwood 8.2 - to auto miluju ikdyž jezdí za 20...
Mě zase ani tak moc neštve ten downsizing ale spíš cokolik hybridního a elektrickyho co si hraje na auto. Ta 1.2TSI jede pěkně, co vydrží se teprve ukáže :-)
To mě docela štve! Vypadá, že to jezdí docela dobře, ALE, spotřeba velmi citlivá na styl jízdy. Takže nízkou spotřebu sice občas dosáhneš, ale to jedeš fakt jak pos... s 2 platy vajec na zadním sedadle :-) Ne díky, mám raději své naftové 2 litry v Avensisu a jezdím naprosto bez problémů, aniž bych se loudal za 5.2 - 5.6 l, ale to už jedu tak trochu jak vepřové >:D >:-[]
Mně zase elektrika smysl dává... donwsizing moc ne. Rád bych měl auto s 5.5 V8, který je schopný cuknout třeba jen pitomé 2 km na elektriku. Nebo aby ta elektrika pomáhala při rozjezdu a zrychlení. A pak už jen V8 :-)
Když ti dává všechna ta elektronika smysl, tak si ji opravuj až to přestane fungovat. Není problém koupit si nový auto a dělat machry jak všechny ty elektronický vychytávky fungujou, ale najezdi s tím 200 tisíc a přijď se ukázat jak ti to všechno pořád funguje.
Minuly tyždeň som si kupil Hyundai IX55 a na tých 10-11 litrov na 100km som si velmi rýchlo zvykol.To pohodlie proste stojí za to !!!!!! Všetky tie keci o spotrebe sú mi smiešne.
Přesně, na co 1.2 TSI když můžeš mít mamutí HEMI? k čemu Prius, když můžu mít ojetou EVO IX? k čemu mít ukašlaný autíčko když můžeš mít ameriku, která na D2 dokáže udělat boule? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Bláázen >:D Kamarád má F250 7,5 litru, což mi přijde jako zhovadilost, ale budiž. Teď přišel s nápadem, že se na to dá sehnat kit, kterým zvýší obsah na 9,2 litru. Ještě, že v takových autech nejezdí celá evropa, protože to by nám zásoby ropy došli počítám příští týden >:D
Áno zaplatím za auto viac ale jedine výlučne jazdiace na elektrinu. Mašinéria okolo hybridov je blbosť sú drahé a spotrebu majú väčšiu ako 10 ročná octávka 1,9tdi.
Budúcnosť sú elektromobily. Ak vôbec má budúcnosť spoločnosť akú ju poznáme teraz.
Vidím, že nikoho ne zaujíma, že hranicu kedy sa dal zachrániť náš svet bez veľkých radikálnych opatrení sme už pred rokom prekročili. Celá naša spoločnosť visí na rope a tá končí. To že nebude na čo jazdiť je posledná vec ktorá nás má zaujímať. Nebude čo jesť. Autá budú zavadzať a rozpadať sa všade kde sa pozriete.
Je smutné sa pozerať na to.
Tak ještě nějakou pohádku.Reálně má hybrid menší spotřebu než 1,9TDI (a může si porovnávat všechny možné výkonové verze) [odkaz]
[odkaz]
Hybridy se celkem dost zlepšují.
Já bych zase hybridy tak nezatracoval. Někdo to začít musel, a bude se to pomalu zlepšovat. Lepší výkon, nižší spotřeba, výdrž a taky menší a výkonnější baterie. Prostě pokrok nezastavíš. Nejsem žádný fanatik, ale taky to nezatracuji. ;-)
Naprosta hloupost. Hybrid NEMUZE mit mensi realnou spotrebu, nez 1,9TDI, protoze nema motor s tak vysokym kompresnim pomerem, jako ma uvedeny motor TDI a mimo to take proto, ze s sebou taha jeste tezke baterky a elektromotory. Zkus si vzit auto s 1,9TDI a nejaky hybrid a udelej si 500km kolecko po dalnici :-!
Hybrid je nesmysl, elektřina se stejně musí někde vyrobit a to většinou vůbec ne ekologicky. Cena elekřiny rapidně poroste. Přenosem a nabíjením baterek se další elektřina ztratí. Celé to váží o stovky kilo víc (elektronika) ve srovnání se stejně velkým normálním autem. To znamená dražší a dřív zničený podvozek.
Dokud výrobci nepochopí, že ekologické auto musí být především superlehké, je to všechno nanic.
Jsou dva druhy řidičů:
a) ti, kdo ví, kde zhruba je v autě motor a na co auto jezdí a víc je nezajímají, protože berou auto jako věc pro přesun z místa A do místa B. Pro ty jsou hybridy, zelený auta a vysavače (elektromobil) určeny
b) my ostatní, co ocení zvuk šesti a více válce, zátah, akceleraci a pocit jet s takovýmto autem krásnou krajinou. Prostě za takový pocit rád zaplatím a klidně obětuji na těch 100km jednu krabičku cigaret a připlatím si za pořádný motor s krásným zvukem v autě trhajícím asfalt, které mě udělá šťastným. A né nějaký hybrid, nedej bože jezdit vysavačem s nahrátým zvukem čtyřválce (to aby auto bylo pro chodce slyšitelné :-) >:D
To je asi jako:
když si dávám hovězí steak, tak je to hovězí maso, a né 50% hovězího, 40% věpřového a 10% sója.
Takže když chci auto, chci klasické auto, tj. benzín či nafta a k tomu 6 válců. Jiné hovadinky v motorovém prostoru nepotřebuji.
Chrysler Grand Voyager (optimalne rodinne Auto) cena 0-500chf (cca do 10tis) dalsich 10-20tis do toho das a auto jazdi, a bude jazdit do 600-700k, nahradne diely nestoja skoro nic, väcsinu si clovek dokaze opravit sam. Mne odisla benzinpumpa v "middle of nowhere" a dokazal som to aspon docasne opravit.
Takze 10 000kc za auto, 13l spotreba, zivotnost minimalne 400 000km, naco platit viac? >:D >:D kto si kupuje nove auto kvoli nizkej spotrebe bol, je a bude *.
P.S. Co nema aspon 6 valcov je ajtak iba bycikel...
P.S. 2 ked nemas na benzin si auto nekupuj
P.S. 3 znicme vsetky diesle! znecistuju ovzdusie amici a japonci vedia preco ich zakazali
"...Jste ochotní platit více za auto s nižší spotřebou?..."
"...Evropané jsou ochotni kvůli snížení emisí platit víc za auta..."
Niekto by si asi mal uvedomit, ze spotreba a emisie nie je jedno a to iste! Niekedy tieto dve veci idu dokonca proti sebe. Priklad - DPF s vnutornym spalovanim sadzi: tato "sranda" sama o sebe zdvihne spotrebu aspon o 0.5L/100km...
Jste ochotní platit navíc za auto, které umí být v kombinovaném cyklu úspornější?
Stvrtina ano, tri stvrtiny nie.
Drviva vacsina majitelov dieselov uz zaplatila VIAC za auto, ktore je v kombinovanom cykle uspornejsie. Takze cela anketa sa bud mina ucinkom, alebo hlasuju len majitelia aut s benzinovym motorom.