dvě sou málo, aspoň 8, za 200 nenajedu nic, na spotřebu auta si nestěžuju (3.2 166Kw) spíš mě srou ty ceny benzínu, 33Kč za litr je max co jsem ochotnej dlouhodobě dávat, holt se nebude tolik jezdit...
95% ľudí si povie, že jazdiť sa musí, autodopravcovia ani nevravím, ceny zostanú rovnako vysoké alebo polezú ešte vyššie (dôvody a zámienky sa vždy nájdu) a šejkovia otvárajú ďalší šampus..
to nevysvětluje proč v ČR je nejdražší PHM v širokém okolí.
Machinace jsou jednoduché - pokud se na tom bude přiživovat kde kdo, tak to prostě drahé bude. Na to nemusím být konspirátor
Kolik dáš do nádrže? 65 litrů to znamená x5 že jsi teoreticky ušetřil 325,- Kč když vezmu 40km tam a totéž zpět, vezmu spotřebu tedy za tuto cestu cca 8 litru, kdyby jsi bral za 30,-Kč tak projedeš 240?- Kč a ztratíš na to cca 1 hodinu času a ušetřil jsi tedy 85,-Kč. No že by to byla super úspora to se říct nedá.
Na durhé straně, pokud u toho ještě v Polsku nakoupí (nejen palivo je tam levnější), už je ta úspora hodně vysoká. Takhle to dělá spousta lidí. Nakoupí jídlo, oblečení, natankují... a oproti nákupu v ČR ušetři třeba pětistovku.
Naše familie nakupuje v D většinou potraviny,drogerii,oblečení,ale příjde čas a budeme kupovat i palivo a myslím si,že podstatně kvalitnější.Trochu výhoda žít v sudetech.
Nedávno jsme vyzkoušel podbně jako ve Španělsku snížit rychlost a jezdím max. 120 km/h na dálnici. Navíc se znažím zbytečně nebrzdit ani nezrychlovat a spotřeba klesla o 0,5 l/100 km. Ve městě to tolik nejde, ale i tam se dá jezdit úpravou stylu o něco úsporněji.
Když bych u řízení pořád myslel na spotřebu, tak to radši ať vymyslí roboty a řídí za mě. Uvažování stylem přejedu chodce a nebo zastavím a projedu navíc 0,02 litru mě nebere. A když budeme jezdit 90, tak bude zase menší spotřeba o celý litr a nemusíme navíc stavět dálnice. A těmito argumenty se dopátráme toho, že nejlepší je jezdit na kole nebo sedět na zadku.
Já sem se naučil při jízdě předvídat. Do míst kde budu zastavovat nebo odbočovat dojedu bez plynu, spotřeba 0. Při rozjíždění motor vytočím abych byl co nejrychleji na stanovené rychlosti a pak už ji jen udržuji. A když někam jedu, raději volím o něco málo delší trasu kde ale vím, že bude menší provoz. Jezdím se spotřebou do 6,5 l na sto.
a to jsi dodnes nevedel, ze kdyz budes jezdit pomaleji nez 130 na dalnici, ze budes mit nizsi spotrebu? To Ti to musi nejdriv nekdo takhle "vysvetlit"??
Když člověk jezdí denně tak se opravdu projeví, jestli dá 30 nebo 35 ;-\ a jestli v létě bude 40, tak se prodraží cestování tak, že fest. Hlavně, že půlku ceny za litr odevzdáváme státu.
Kdyby nebyl takový neskutečný bordel ve vládě, úplatky, atd, tak bychom měli nižší spotřební daň z pohonných hmot.. Všichni by jen brali, ale nic nedali. Ok, dám 35 za naftu, ale chci cesty jako zrcadlo a jistotu, že si po studiu najdu dobře placenou práci a nebudu v důchodu bydlet na ulici. Při stavu jaký je teď, je od nich bezohledné brát tolik na pohonných hmotách kolik berou. Fuj, jak se na sebe můžou dívat do zrcadla?
Uplne normalne, kazde rano se do nej sklebi, jak na tom tupem stadecku vydelaji zase do prasatka. Luza nikoho nezajima ;-) hlavne ze jsou kaceny ze statnich zakazek a nejaka ta mala domu (ze ktere by standardni 4 clenna rodina vyzila nekolik let a jeste nechala deti vystudovat).
Zapomen proto na hesla o vzdelani a jazycich, ktera jsem tu parkrat cetl. Muzes byt intelektual jako prase, umet 10 jazyku, ale jak nemas dobreho kmotra a nebo tlacenku v podnikani, tak se nechytnes. To je realita v CR - korupce a kamaradsoft - o funkcnim trhu si nechme zdat.
Politicke ku*vy nechteji nic menit, chteji se proste jen nazrat... a dokud si bude kazdy stezovat u piva, nebo porvavat u TV, jake jsou to svi*e, tak se nic nezmeni.
Doporucil bych proto dve veci, bud emigrovat, nebo se dat na politiku a krast dokud to jde a dokud je jeste z ceho ;-)
S benzínem z Ona jsem problém nikdy neměl (s naftou už jednou ano). O to horší byla onehdá pumpa Tesco v Letňanech, kdy auto hodně cukalo a netáhlo. Pomohlo až když jsem nasypal do nádrže prášek co vychytává vodu z benzínu.
:-) Tak předpokládám že to kleslo na dno nádrže a časem se to naředilo s lepším benzínem na skousnutelnou úroveň. Nevím jak ta věc funguje ale pomohla.
U nás taky Ono ( 31,90 Kč), ale nějak jím nevěřím od tý doby, co se objevili na seznamu ČOI. Projistotu tam občas naleju Velfobin, snad to trochu pomůže...:)
mi jezdime na E 85 vesele >:D 6.2litrik si jen chrochta zbasti si svych 18-20 litru a prede moturek jak novy.Cena 24kc/litr
Kdybych jezdil na natural mozna bych byl na 16 litrech ale se zlodejskym zdanenym jsme se naucily zit ,zas si to dostaneme od statu na jinych vecech zpatky .
Kdyz je stat zlodejsky v danich musi se clovek naucit oplacet stejnou merou..
a jednou az tu bude vse opravdu ale opravdu drahe vcetne pracovni sily presunem sve podnikani jinam a mejte se tu hezky >:D
Dnes jsem tankoval u Shellky a zaslechl, že mají nějakou akci - benzín V-Power Racing 100 oktanů stojí stejně jako "normální" V-Power 95, tuším to bylo 38,50 Kč za litr... Prý to bude jen několik dní. Pro majitele benzíňáků možná stojí za pokus.
Když už jsme u akcí na benzín. LukOil, nevím jestli všude ale v Olomouci ano, má o víkendech slevu na benzín až o 1,50 Kč/l oproti běžným pracovním dnům.
Já si nechal zvýšit plat:-) Ale stejně se přestěhuju, ať to mám do práce blíž, protože to dojíždění mě přestává bavit (pořád ta stejná cesta). Jinak když člověk musí jezdit, tak ani cena 40Kč na tom nejspíš nic nezmění.
Únosná cena paliva je někde kolem 40-45kč/1l.Měsíčně projezdím 3000-4000kč a manželka 2000-2500kč za benzín.Nádrže máme u obou aut na 60l a jestli teď stojí 35kč a předtím stál 33kč,tak rozdíl je na nádrži 120kč,což je cena jednoho obědu.Ovšem musí být zaplacená práce,ale to je jiný problém a v česku je normální neplatit.
No,já již nekouřím,což se mi povedlo a na pivo jdu 1x za týden a to ještě někdy.Netopím se zrovna v penězích a zrovna potřebuju půl mega,ale myslím si,že je to racionální pohled na realitu.
Ono pokud ti stačí nádrž na týden, tak těch 120,- korun násobeno počtem týdnů dává třeba taky 600,- měsíčně a to je už dost. Což u lidí, kteří denně dojíždějí delší vzdálenosti do práce, není zase nic tak divného.
Nejhorší je, že s rostoucí cenou přijde nutně pokles spotřeby a státní pohlaváři, namísto aby podpořili spotřebu snížením daňové zátěže, tak ještě přitvrdí, aby dorovnali ztrátu příjmů do rozpočtu. Pak z toho bude akorát spirála neustálého zdražování. Vím třeba, že mnohým mým kolegům se nevyplatí dojíždět do práce při ceně 40,- Kč na litr.
Pokud má někdo z vás zahrádku a chce si vypěstovat svůj český čenek, zde je odkaz na pána, který se zabývá šlechtěním česneku a nabízí sadbu. Berem od něj sazbu už roky a to je teprv česnek :yes::yes::yes::yes::yes:
Lpg je možnosť, ale napríklad ja jazdím často, krátke trasy zo studeným motorom a vo výsledku nabehám do 10 000 ročne. Montovať splyňovač by sa mi nevyplatilo..a verím že ľudí čo jazdia v podobnom "cykle" bude viacero.
Ono by u mnohých řidičů, kteří si stěžují, že je vysoká cena PHM, stačilo jezdit podle předpisů a spotřeba bude o něco příznivější! Jezdit na okresní silnici rychlostí 130km/h i více, kde se má jezdit 90km/h je náročnější na peněženku. A to se tu nebavím o bezpečnosti. Tímto neobhajuji vysoké ceny, nýbrž poukazuji na to, že se dají hledat úspory, jelikož čekat na zázračný pád cen PHM, nelze!
Bohužel každá sranda něco stojí ale jezdit budu i nadále, samozřejmě čím více stoupá cena benzínu tím klesá můj počet kilometrů a auto stojí před domem. Ale trošku jsem se zamyslel a už nejezdím tak rychle jako dříve a spíše dodržuji rychlost a je to dost znát, ale samozřejmě svou káru sem tam pořádně protáhnu. A abych pravdu řekl tak 30,-kč za litr BA 95 mi připadá reálná a ani o korunu více...